Ha ha. Als ik die kon maken, schreef ik er wel een boek over om er hopen geld mee te verdienen.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:35 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
Een geschiedkundig verantwoorde biografie van Jezus
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 02:25 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
Ja ik ook, maar denk dat de persoon Jezus in de hoofden van mensen heel anders is dan hij daadwerkelijk was. Ook al heb je bronnen als bijvoorbeelden dagboeken van de mensen om hem heen of zelfs van Jezus zelf, je biografie zou nooit worden geaccepteerd door aanhangers van het Christelijke geloof. 2000 jaar fantastie en speculatie heeft daar wel voor gezorgd![]()
Wie is simon spoorquote:Op zondag 2 oktober 2005 12:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik nomineer er 3:
generaal Simon Spoor
Geert Groote (ook Grotius)
Paus Benedictus XV
laatst iets over gelezen. Doordat hij een goede vriend was van Karel de 5e (vader van Phillips de 2e) werd hij aangesteld als Paus. Maar er was een grote tegenstand vanuit de voornamelijk italiaanse kerkelijke bureaucratie tegen de aanstelling. Dezen tegenstand kwam tot een climax toen Andrianus hervormingen wou doorvoeren binnen de RK kerk. Al snel vondt hij de dood, vermoedelijkt door vergiftiging.quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:44 schreef Napalm het volgende:
Pfff, de helft van de genoemde namen is in elk geval met een wikizoektochtje zo te vinden.
Doe mij maar
Adriaan Boelens (2 maart 1459 – 14 september 1523), Utrechtenaar, was de enige Nederlandse Paus onder de naam Adrianus VI.
Edit: Hmmm, is wel te vinden als "http://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Adrianus_VI".
http://www.ru.nl/ahc/vg/html/vg000190.htm.
en op papier: Peter Nissen, Adrianus VI, een biografie, Amsterdam 2000
Vandaag werd ik een beetje bediend met een artikel over Ellen Johnson-Sirleaf in het Nederlandsch Dagblad.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:32 schreef buachaille het volgende:
Ellen Johnson-Sirleaf, president van Liberia.
[afbeelding]
Alhoewel de kans dat ik die biografie ooit ga lezen bijzonder klein is.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |