quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan is het een slechte metafoor want je wilde iets zo idioots dat namelijk de PO nooit daar aan zal voldoen
Dus omdat er internet is moeten we de publieke omroep maar afschaffen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:02 schreef McCarthy het volgende:
... is het onzinnig om nog een instituut als de publieke omroep te subsidieren en priveleges te verlenen.
En in deze overvloed van media & informatievoorziening menen sommigen dat er toch echt een PO moet bestaan.Waar halen ze het vandaan vraag ik me af?
![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Weet je McCarthy: ik heb best bewondering voor je, je hebt maar 3 onderwerpen waar over je steeds nieuwe topics opent en steeds zeg je ook exact hetzelfde in die topics. En toch weet je steeds weer een nieuwe topictitel en een nieuwe variant van de tekst in de openingspost te bedenken. Dat vergt best veel fantasie en creativiteit. Hulde daarvoor![]()
lees op effequote:Op vrijdag 30 september 2005 23:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dus omdat er internet is moeten we de publieke omroep maar afschaffen?
er is meer dan alleen TV hoor. Er is op dit moment een overvloed. Via catalogusen, winkels, internet, radio, umts, gedrukte media.quote:Zolang tv nog steeds meer bereik heeft als internet moet de publieke omroep (voor een deel) blijven. Je moet de mensen toch op een of andere manier informeren he.
Volgens McCarthy's redenering hadden we moeten stoppen met het drukken van boeken na de uitvinding van radio. Hadden we de radiozenders weg moeten doen met de opkomst van de tv en kan je tv weg zodra je een adsl-aansluiting hebt. Logisch toch?quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dus omdat er internet is moeten we de publieke omroep maar afschaffen?
Zolang tv nog steeds meer bereik heeft als internet moet de publieke omroep (voor een deel) blijven. Je moet de mensen toch op een of andere manier informeren he.
nee, de overheid moet stoppen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Volgens McCarthy's redenering hadden we moeten stoppen met het drukken van boeken na de uitvinding van radio.
nee, de overheid moet stoppen.quote:Hadden we de radiozenders weg moeten doen met de opkomst van de tv en kan je tv weg zodra je een adsl-aansluiting hebt. Logisch toch?
De geschiedenis heeft al vaker bewezen dat de komst van nieuwe media niet een garantie zijn voor blijvendheid. En daarbij is kwantiteit nog niet meteen kwaliteit.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
er is meer dan alleen TV hoor. Er is op dit moment een overvloed. Via catalogusen, winkels, internet, radio, umts, gedrukte media.
mensen krijgen ook geen TV van de staat, dus deze vergelijking is onzin.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat een onzinnige vergelijking? Momenteel draagt de overheid bij aan de basisinformatie voorziening van de bevolking, jij bent van mening dat dat niet meer hoeft omdat er internet is. Hoe zorg je dan dat iedereen internet heeft?
Heb je helemaal gelijk in. En toch blijft de tv op dit moment het een beste mediums om overheids informatie te verspreiden.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:12 schreef McCarthy het volgende:
er is meer dan alleen TV hoor. Er is op dit moment een overvloed. Via catalogusen, winkels, internet, radio, umts, gedrukte media.
het perkament en de boodschapper per paard is idd verdwenen als je dat bedoelt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft al vaker bewezen dat de komst van nieuwe media niet een garantie zijn voor blijvendheid. En daarbij is kwantiteit nog niet meteen kwaliteit.
1. wat wordt er nu dan al zo verspreidt?quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. En toch blijft de tv op dit moment het een beste mediums om overheids informatie te verspreiden.
Als je dit nou in elk topic dat je opent in de openingspost plaatst....scheelt je een hoop moeite.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:14 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee, de overheid moet stoppen.
[..]
Maar je wilt het express niet snappen want het past niet in jouw straatje
Wat ik al eerder aangaf, zodra er alternatieven zijn voor de programma's van de publieken mag je ze van mij direct opdoeken. Je hebt me er eentje gegeven, de consumentengids in plaats van consumentenprogramma's. En mag ik je daarbij vermelden dat elk programma vervangen door een abbonement op een tijdschrift een erg dure hobby gaat worden en dus geen reeel alternatief is. Maar goed, er schijnen duizenden betaalbare alternatieven te zijn.....dus begin maar met opsommen.....je bent bij 1. En dat is nog een erg zwakke ook.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:14 schreef McCarthy het volgende:
[..]
[..]
Maar je wilt het express niet snappen want het past niet in jouw strataje
Nee, dat bedoel ik niet direct.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:16 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het perkament en de boodschapper per paard is idd verdwenen als je dat bedoelt.
Laat die kinderen een leuke docu zien, of andere inhoudelijke kinderprogramma's die ook door commercielen gemaakt kunnen worden. Er zijn veel kinderen dus er is een markt voor.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zodra de commerciele overvloed:
schooltelevisie
RTL-Nieuws, RTL-Z. Voor wat luchtigers Editie NL bijvoorbeeld, een NOVA of Netwerk zou makkelijk commercieel kunnen gezien de kijkcijfers.quote:fatsoenlijke actualiteitenprogramma's
Neem een abo op de consumentenbond.quote:behoorlijke consumentenprogramma's
Zoals? Negershit op TMF en MTV, hoger opgeleide vrouwen en feministen hebben Net 5, wat voor minderheden had je nog meer in gedachten?quote:doelgroepprogramma's voor minderheden
Politiek nieuws komt ook bij de commercielen en in de krant, live verslag zou je op de website van de tweede kamer kunnen doen of via een aparte 2dekamer-tvzender. (een van de weinige dingen waarvan ik denk dat dat echt een taak voor de overheid is om dit te verspreiden, maar dit kost maar een paar euro's)quote:live verslagen van tweede kamerdebatten en andere saaie politieke zaken
De videotheek.quote:nederlandse films
helaas, ONM zal komen te vervallen.quote:intelligent nederlands drama
Bios en videotheekquote:cult- en filmhuisfilms
Discovery + themakanalen en NGCquote:educatieve programma's
Dat is een programma en niet een soort programma.quote:zomergasten
Daar zijn scholen voor, voor het publiek kunnen ze hun producties op internet zetten, daarna kunnen ze zich ontwikkelen bij kleinere en lokale omroepen.quote:low-budgetprogramma waarmee jonge televisiemakers zich kunnen ontwikkelen
Oei!quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:08 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
-edit-
Nee, dit mag je niet zeggen.
je zal geen exacte 1-op-1 matching vinden. Beetje flauw ook om dat te eisen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat ik al eerder aangaf, zodra er alternatieven zijn voor de programma's van de publieken mag je ze van mij direct opdoeken.
dacht je dat de PO gratis was?quote:Je hebt me er eentje gegeven, de consumentengids in plaats van consumentenprogramma's. En mag ik je daarbij vermelden dat elk programma vervangen door een abbonement op een tijdschrift een erg dure hobby gaat worden
ga zelf maar zoeken. Jij wilt wat hebben, niet ik.quote:en dus geen reeel alternatief is. Maar goed, er schijnen duizenden betaalbare alternatieven te zijn.....dus begin maar met opsommen.....je bent bij 1. En dat is nog een erg zwakke ook.
jouw 1e post in deze discussie was goedquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:17 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet direct.
Je retoriek beperkt zich wel tot het noemen van de uitersten, hé?
Kan ik het voor een deel mee eens zijn ja.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
1. wat wordt er nu dan al zo verspreidt?
2. Dan zou 1 TV zender + 1 radio zender genoeg moeten zijn. Een soort overheidsinformatie zender/station. Niet 3 tv zenders en 5 radio zenders. Toch?
Een televisie kost een fractie van een computer en een basiskabelpakket kost minder dan een internetabbonement. Daarnaast kan iedereen met een afstandbediening overweg, maar niet iedereen met een brak OS als windows. Daarnaast is de informatievoorziening op tv helder: je weet precies waar en wanneer je informatie tot je kunt nemen. Internet is een zeer wazige en dubieuze bron van informatie. Daarom bezit vrijwel iedereen een televisie en weet iedereen daar goed mee om te gaan. En dus kun je daar als overheid vanuit gaan.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef electricity het volgende:
[..]
mensen krijgen ook geen TV van de staat, dus deze vergelijking is onzin.
daarvoor hadden we goede tv wil je zeggenquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:22 schreef DennisMoore het volgende:
De bagger begon toen de commerciële tv werd toegestaan.
nou, dan neem je een schotel, antenne of kabelabboquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Een televisie kost een fractie van een computer en een basiskabelpakket kost minder dan een internetabbonement. Daarnaast kan iedereen met een afstandbediening overweg, maar niet iedereen met een brak OS als windows.
je bedoelt simplistisch en niet diepgaand.quote:Daarnaast is de informatievoorziening op tv helder:
1. laat ik maar niet op de daarom ingaan. Die claim van jouw slaat echt geen hout.quote:je weet precies waar en wanneer je informatie tot je kunt nemen. Internet is een zeer wazige en dubieuze bron van informatie. Daarom
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |