quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Weet je McCarthy: ik heb best bewondering voor je, je hebt maar 3 onderwerpen waar over je steeds nieuwe topics opent en steeds zeg je ook exact hetzelfde in die topics. En toch weet je steeds weer een nieuwe topictitel en een nieuwe variant van de tekst in de openingspost te bedenken. Dat vergt best veel fantasie en creativiteit. Hulde daarvoor![]()
Waar het op neer kwam was dat ik het wél met McCarthy eens benquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:11 schreef MrBadGuy het volgende:
-edit-
Reactie op verwijderde post weggehaald.
Wat een onzinnige vergelijking? Momenteel draagt de overheid bij aan de basisinformatie voorziening van de bevolking, jij bent van mening dat dat niet meer hoeft omdat er internet is. Hoe zorg je dan dat iedereen internet heeft?quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:23 schreef McCarthy het volgende:
krijgt iedereen brood van de staat?
lees eens niet zo selectief wil je. Er is een ware overvloed aan informatievoorzieningen. En jij wilt dat de overheid daar nog eens aan mee doet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat een onzinnige vergelijking? Momenteel draagt de overheid bij aan de basisinformatie voorziening van de bevolking, jij bent van mening dat dat niet meer hoeft omdat er internet is. Hoe zorg je dan dat iedereen internet heeft?
Ik vind het ook de grootste onzin dat ik met mijn kabelabonnement moet betalen voor al die commerciële baggerzenders.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:02 schreef McCarthy het volgende:
En in deze overvloed van media menen sommigen dat er toch echt een PO moet bestaan.Waar halen ze het vandaan vraag ik me af?
![]()
Iedereen kan een internetverbinding krijgen door ervoor te betalen, waarom zou een overheid dat voor je moeten betalen? Als je geen radio en tv hebt dan heb je ook geen toegang tot de basisinformatie voorzieningen die de overheid betaald, dus de overheid moet ook een tv, radio en een computer voor iedereen kopen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat een onzinnige vergelijking? Momenteel draagt de overheid bij aan de basisinformatie voorziening van de bevolking, jij bent van mening dat dat niet meer hoeft omdat er internet is. Hoe zorg je dan dat iedereen internet heeft?
Dan neem je geen kabelabonnement, niemand verplicht je om te betalen, itt wat de overheid doet voor de publieke omroepen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:29 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik vind het ook de grootste onzin dat ik met mijn kabelabonnement moet betalen voor al die commerciële baggerzenders.
En hoe word ik dan geacht de publieke zenders te ontvangen in een flat?quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Dan neem je geen kabelabonnement, niemand verplicht je om te betalen, itt wat de overheid doet voor de publieke omroepen.
je hoeft niet publieke zenders te ontvangen. Koop een DVD bij de FRS. Neem internet of haal een krant bij het station (kopen kan natuurlijk ook).quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:38 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En hoe word ik dan geacht de publieke zenders te ontvangen in een flat?
zoals je al kon lezen ben ik het met McCarthy eens, dus die publieke zenders worden dan door niemand meer ontvangenquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:38 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En hoe word ik dan geacht de publieke zenders te ontvangen in een flat?
Ochja, alles op de TV is op DVD te koop.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:39 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je hoeft niet publieke zenders te ontvangen. Koop een DVD bij de FRS. Neem internet of haal een krant bij het station (kopen kan natuurlijk ook).
Films kan je lenen bvij de videotheek.
Veel films wel. Documantaires op Discovery kan je gewoon na bestellen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:41 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Ochja, alles op de TV is op DVD te koop..
óf je wilt wel tv ontvangen en daarvoor betalen dus neem je daarvoor een kabelabonnoment, schotel, digitene of wat dan ook, óf je wilt geen tv ontvangen en/of er voor betalen en neemt het niet. Zo makkelijk gaat datquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:41 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Ochja, alles op de TV is op DVD te koop..
Er zijn meer dingen op TV dan fims en "Documantaires".quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:43 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Veel films wel. Documantaires op Discovery kan je gewoon na bestellen.
Lijkt me wel leukquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:43 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Veel films wel. Documantaires op Discovery kan je gewoon na bestellen.
Het mooie van de publieken is dat iedereen 'geschoold' kan worden door informatieve/culturele/maatschappelijke programma's die zij uitzenden. De commerciële omroepen op het "kabelabonnoment" worden ómdat ze commercieël zijn snel overspoelt door massabagger omdat daar het meeste geld mee te verdienen valt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
óf je wilt wel tv ontvangen en daarvoor betalen dus neem je daarvoor een kabelabonnoment, schotel, digitene of wat dan ook, óf je wilt geen tv ontvangen en/of er voor betalen en neemt het niet. Zo makkelijk gaat dat
Ohja! Overvloed in plaats van duidelijke objectieve informatie, dát willen we.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:48 schreef McCarthy het volgende:
je kan ook gewoon kabel of een schotel nemen natuurlijk. Maar het gaat om de overvloed.
check het nova topic eens. Gezien de hele discussie over nova kan je nova al niet meer objectief noemen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:51 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Ohja! Overvloed in plaats van duidelijke objectieve informatie, dát willen we..
Natuurlijk ís het er wel, maar verschikkelijk matig. Zelfs hetgene dat dan nog enigszins kwaliteit biedt, zoals Discovery, is nog steeds commercieel ingesteld en zal alleen laten zien wat verkoopt. Kijk maar naar wat ze nu voornamelijk uitzenden, het is enkel en alleen actie; "deadliest animals", "insects from hell", "predators of the ocean", "big cats" en ga zo maar door. Een programma over het paargedrag van de platworm in Micronesië zul je niet snel te zien krijgen. Óf om 3 uur 's nachts.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:52 schreef McCarthy het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat er tussen het overvloedige aanbod dat ik in de OP gaf geen kwaliteit (wat iets heel eprsoonljks en subjectiefs is) tissen zit.
nieuws : RTL Nieuws, is niks mis meequote:Op vrijdag 30 september 2005 22:50 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Het mooie van de publieken is dat iedereen 'geschoold' kan worden door informatieve/culturele/maatschappelijke programma's die zij uitzenden. De commerciële omroepen op het "kabelabonnoment" worden ómdat ze commercieël zijn snel overspoelt door massabagger omdat daar het meeste geld mee te verdienen valt.
Jij en McCarthy kunnen het wikken en draaien zoals jullie willen, maar kwaliteit in opzichte van kunt en cultuur, en zelfs nieuws, is toch echt te zien op de publieke omroepen.
Jaja, in de meest zeikerige puurheid niet nee. Maar het gaat ook niet om de absolute objectiviteit, maar om het streven ernaar, en wie het dichts bij die absolutheid komt.quote:
Zodra de commerciele overvloed: schooltelevisie, fatsoenlijke actualiteitenprogramma's, behoorlijke consumentenprogramma's, doelgroepprogramma's voor minderheden, live verslagen van tweede kamerdebatten en andere saaie politieke zaken, nederlandse films, intelligent nederlands drama, cult- en filmhuisfilms, educatieve programma's, zomergasten en low-budgetprogramma waarmee jonge televisiemakers zich kunnen ontwikkelen gaat uitzenden dan mag je wat mij betreft de publieken afschaffen. Ik denk dat de hel eerder bevroren is.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:52 schreef McCarthy het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat er tussen het overvloedige aanbod dat ik in de OP gaf geen kwaliteit (wat iets heel eprsoonljks en subjectiefs is) tissen zit.
National Geographic heeft mnisschien iets voor jequote:Op vrijdag 30 september 2005 22:55 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Natuurlijk ís het er wel, maar verschikkelijk matig. Zelfs hetgene dat dan nog enigszins kwaliteit biedt, zoals Discovery, is nog steeds commercieel ingesteld en zal alleen laten zien wat verkoopt. Kijk maar naar wat ze nu voornamelijk uitzenden, het is enkel en alleen actie; "deadliest animals", "insects from hell", "predators of the ocean", "big cats" en ga zo maar door. Een programma over het paargedrag van de platworm in Micronesië zul je niet snel te zien krijgen. Óf om 3 uur 's nachts.
dan prefereer ik de commerciele NRC en RTL-Z boven de NOS.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:57 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Jaja, in de meest zeikerige puurheid niet nee. Maar het gaat ook niet om de absolute objectiviteit, maar om het streven ernaar, en wie het dichts bij die absolutheid komt.
En een zender die gesponsord wordt door het grootste bedrijf/monopolie van Nederland (de staat) zal het meest objectief zijn?quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:57 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Jaja, in de meest zeikerige puurheid niet nee. Maar het gaat ook niet om de absolute objectiviteit, maar om het streven ernaar, en wie het dichts bij die absolutheid komt.
Argumentatie en retorica is niet echt je sterkste kant, hé?quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:59 schreef McCarthy het volgende:
[..]
National Geographic heeft mnisschien iets voor je
Het heeft in iedergeval geen invloed op de format.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En een zender die gesponsord wordt door het grootste bedrijf/monopolie van Nederland (de staat) zal het meest objectief zijn?
Goed argument, jóh!quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:59 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan prefereer ik de commerciele NRC en RTL-Z boven de NOS.
- wordt lid van de consumentenbondquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zodra de commerciele overvloed: schooltelevisie, fatsoenlijke actualiteitenprogramma's, behoorlijke consumentenprogramma's, doelgroepprogramma's voor minderheden, live verslagen van tweede kamerdebatten en andere saaie politieke zaken, nederlandse films, intelligent nederlands drama, cult- en filmhuisfilms, educatieve programma's, zomergasten en low-budgetprogramma waarmee jonge televisiemakers zich kunnen ontwikkelen gaat uitzenden dan mag je wat mij betreft de publieken afschaffen. Ik denk dat de hel eerder bevroren is.
Maar wat maakt het NOS journaal nou objectiever dan het RTL Nieuws?quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:01 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Het heeft in iedergeval geen invloed op de format.
je zocht iets over onderwater leven. Dan geef ik je iets en dan zeur je nog.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:00 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Argumentatie en retorica is niet echt je sterkste kant, hé?
En dat zijn alternatieven voor welke dingen die ik noem? De consumentenbond voor consumentenprogramma's? En verder?quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:02 schreef McCarthy het volgende:
[..]
- wordt lid van de consumentenbond
- bezoek een musical van Joop van de Ende (ontvangt geen subsidie)
- loop eens een bollywood videotheek binnen
- bezoek een afstudeerprohect ban de hogeschool van kunsten
Niet zeuren, het aanbod is overweldigent, een beetje zoeken en je vindt het.
Doe godverdomme eens moeite om enigszins intelligent over te komen, met dat taalgebruik van jou een serieuze discussie starten is belachelijk.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:02 schreef McCarthy het volgende:
[..]
- wordt lid van de consumentenbond
- bezoek een musical van Joop van de Ende (ontvangt geen subsidie)
- loop eens een bollywood videotheek binnen
- bezoek een afstudeerprohect ban de hogeschool van kunsten
Niet zeuren, het aanbod is overweldigent, een beetje zoeken en je vindt het.
je zocht toch iets nederlandstalig en iets multicultureels.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En dat zijn alternatieven voor welke dingen die ik noem? De consumentenbond voor consumentenprogramma's? En verder?
Nee, ik gaf een metafoor, een beeldspraak waarin mijn idee het beste werd uitgebeeld.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:03 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je zocht iets over onderwater leven. Dan geef ik je iets en dan zeur je nog.
Nee, ik zoek alternatieven voor de dingen die ik noem.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:05 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je zocht toch iets nederlandstalig en iets multicultureels.
dan is het een slechte metafoor want je wilde iets zo idioots dat namelijk de PO nooit daar aan zal voldoenquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:06 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Nee, ik gaf een metafoor, een beeldspraak waarin mijn idee het beste werd uitgebeeld.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan is het een slechte metafoor want je wilde iets zo idioots dat namelijk de PO nooit daar aan zal voldoen
Dus omdat er internet is moeten we de publieke omroep maar afschaffen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:02 schreef McCarthy het volgende:
... is het onzinnig om nog een instituut als de publieke omroep te subsidieren en priveleges te verlenen.
En in deze overvloed van media & informatievoorziening menen sommigen dat er toch echt een PO moet bestaan.Waar halen ze het vandaan vraag ik me af?
![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Weet je McCarthy: ik heb best bewondering voor je, je hebt maar 3 onderwerpen waar over je steeds nieuwe topics opent en steeds zeg je ook exact hetzelfde in die topics. En toch weet je steeds weer een nieuwe topictitel en een nieuwe variant van de tekst in de openingspost te bedenken. Dat vergt best veel fantasie en creativiteit. Hulde daarvoor![]()
lees op effequote:Op vrijdag 30 september 2005 23:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dus omdat er internet is moeten we de publieke omroep maar afschaffen?
er is meer dan alleen TV hoor. Er is op dit moment een overvloed. Via catalogusen, winkels, internet, radio, umts, gedrukte media.quote:Zolang tv nog steeds meer bereik heeft als internet moet de publieke omroep (voor een deel) blijven. Je moet de mensen toch op een of andere manier informeren he.
Volgens McCarthy's redenering hadden we moeten stoppen met het drukken van boeken na de uitvinding van radio. Hadden we de radiozenders weg moeten doen met de opkomst van de tv en kan je tv weg zodra je een adsl-aansluiting hebt. Logisch toch?quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dus omdat er internet is moeten we de publieke omroep maar afschaffen?
Zolang tv nog steeds meer bereik heeft als internet moet de publieke omroep (voor een deel) blijven. Je moet de mensen toch op een of andere manier informeren he.
nee, de overheid moet stoppen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Volgens McCarthy's redenering hadden we moeten stoppen met het drukken van boeken na de uitvinding van radio.
nee, de overheid moet stoppen.quote:Hadden we de radiozenders weg moeten doen met de opkomst van de tv en kan je tv weg zodra je een adsl-aansluiting hebt. Logisch toch?
De geschiedenis heeft al vaker bewezen dat de komst van nieuwe media niet een garantie zijn voor blijvendheid. En daarbij is kwantiteit nog niet meteen kwaliteit.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
er is meer dan alleen TV hoor. Er is op dit moment een overvloed. Via catalogusen, winkels, internet, radio, umts, gedrukte media.
mensen krijgen ook geen TV van de staat, dus deze vergelijking is onzin.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. En toch blijft de tv op dit moment het een beste mediums om overheids informatie te verspreiden.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:12 schreef McCarthy het volgende:
er is meer dan alleen TV hoor. Er is op dit moment een overvloed. Via catalogusen, winkels, internet, radio, umts, gedrukte media.
het perkament en de boodschapper per paard is idd verdwenen als je dat bedoelt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
De geschiedenis heeft al vaker bewezen dat de komst van nieuwe media niet een garantie zijn voor blijvendheid. En daarbij is kwantiteit nog niet meteen kwaliteit.
1. wat wordt er nu dan al zo verspreidt?quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. En toch blijft de tv op dit moment het een beste mediums om overheids informatie te verspreiden.
Als je dit nou in elk topic dat je opent in de openingspost plaatst....scheelt je een hoop moeite.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:14 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee, de overheid moet stoppen.
[..]
Maar je wilt het express niet snappen want het past niet in jouw straatje
Wat ik al eerder aangaf, zodra er alternatieven zijn voor de programma's van de publieken mag je ze van mij direct opdoeken. Je hebt me er eentje gegeven, de consumentengids in plaats van consumentenprogramma's. En mag ik je daarbij vermelden dat elk programma vervangen door een abbonement op een tijdschrift een erg dure hobby gaat worden en dus geen reeel alternatief is. Maar goed, er schijnen duizenden betaalbare alternatieven te zijn.....dus begin maar met opsommen.....je bent bij 1. En dat is nog een erg zwakke ook.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:14 schreef McCarthy het volgende:
[..]
[..]
Maar je wilt het express niet snappen want het past niet in jouw strataje
Nee, dat bedoel ik niet direct.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:16 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het perkament en de boodschapper per paard is idd verdwenen als je dat bedoelt.
Laat die kinderen een leuke docu zien, of andere inhoudelijke kinderprogramma's die ook door commercielen gemaakt kunnen worden. Er zijn veel kinderen dus er is een markt voor.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zodra de commerciele overvloed:
schooltelevisie
RTL-Nieuws, RTL-Z. Voor wat luchtigers Editie NL bijvoorbeeld, een NOVA of Netwerk zou makkelijk commercieel kunnen gezien de kijkcijfers.quote:fatsoenlijke actualiteitenprogramma's
Neem een abo op de consumentenbond.quote:behoorlijke consumentenprogramma's
Zoals? Negershit op TMF en MTV, hoger opgeleide vrouwen en feministen hebben Net 5, wat voor minderheden had je nog meer in gedachten?quote:doelgroepprogramma's voor minderheden
Politiek nieuws komt ook bij de commercielen en in de krant, live verslag zou je op de website van de tweede kamer kunnen doen of via een aparte 2dekamer-tvzender. (een van de weinige dingen waarvan ik denk dat dat echt een taak voor de overheid is om dit te verspreiden, maar dit kost maar een paar euro's)quote:live verslagen van tweede kamerdebatten en andere saaie politieke zaken
De videotheek.quote:nederlandse films
helaas, ONM zal komen te vervallen.quote:intelligent nederlands drama
Bios en videotheekquote:cult- en filmhuisfilms
Discovery + themakanalen en NGCquote:educatieve programma's
Dat is een programma en niet een soort programma.quote:zomergasten
Daar zijn scholen voor, voor het publiek kunnen ze hun producties op internet zetten, daarna kunnen ze zich ontwikkelen bij kleinere en lokale omroepen.quote:low-budgetprogramma waarmee jonge televisiemakers zich kunnen ontwikkelen
Oei!quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:08 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
-edit-
Nee, dit mag je niet zeggen.
je zal geen exacte 1-op-1 matching vinden. Beetje flauw ook om dat te eisen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat ik al eerder aangaf, zodra er alternatieven zijn voor de programma's van de publieken mag je ze van mij direct opdoeken.
dacht je dat de PO gratis was?quote:Je hebt me er eentje gegeven, de consumentengids in plaats van consumentenprogramma's. En mag ik je daarbij vermelden dat elk programma vervangen door een abbonement op een tijdschrift een erg dure hobby gaat worden
ga zelf maar zoeken. Jij wilt wat hebben, niet ik.quote:en dus geen reeel alternatief is. Maar goed, er schijnen duizenden betaalbare alternatieven te zijn.....dus begin maar met opsommen.....je bent bij 1. En dat is nog een erg zwakke ook.
jouw 1e post in deze discussie was goedquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:17 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet direct.
Je retoriek beperkt zich wel tot het noemen van de uitersten, hé?
Kan ik het voor een deel mee eens zijn ja.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
1. wat wordt er nu dan al zo verspreidt?
2. Dan zou 1 TV zender + 1 radio zender genoeg moeten zijn. Een soort overheidsinformatie zender/station. Niet 3 tv zenders en 5 radio zenders. Toch?
Een televisie kost een fractie van een computer en een basiskabelpakket kost minder dan een internetabbonement. Daarnaast kan iedereen met een afstandbediening overweg, maar niet iedereen met een brak OS als windows. Daarnaast is de informatievoorziening op tv helder: je weet precies waar en wanneer je informatie tot je kunt nemen. Internet is een zeer wazige en dubieuze bron van informatie. Daarom bezit vrijwel iedereen een televisie en weet iedereen daar goed mee om te gaan. En dus kun je daar als overheid vanuit gaan.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:15 schreef electricity het volgende:
[..]
mensen krijgen ook geen TV van de staat, dus deze vergelijking is onzin.
daarvoor hadden we goede tv wil je zeggenquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:22 schreef DennisMoore het volgende:
De bagger begon toen de commerciële tv werd toegestaan.
nou, dan neem je een schotel, antenne of kabelabboquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Een televisie kost een fractie van een computer en een basiskabelpakket kost minder dan een internetabbonement. Daarnaast kan iedereen met een afstandbediening overweg, maar niet iedereen met een brak OS als windows.
je bedoelt simplistisch en niet diepgaand.quote:Daarnaast is de informatievoorziening op tv helder:
1. laat ik maar niet op de daarom ingaan. Die claim van jouw slaat echt geen hout.quote:je weet precies waar en wanneer je informatie tot je kunt nemen. Internet is een zeer wazige en dubieuze bron van informatie. Daarom
je hoeft niet te kijken. Bestel eens een goeie docu of zo:quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:22 schreef DennisMoore het volgende:
De bagger begon toen de commerciële tv werd toegestaan.
Opheffen die zooi.
Afschaffen die horizontale programmering.
Terug naar 'reclame - journaal - reclame', vermeld in de tv-gids.
Je bedoelt docu's die vaak door publieke omroepen zijn gemaakt?quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:26 schreef McCarthy het volgende:
je hoeft niet te kijken. Bestel eens een goeie docu of zo:
COMMANDING HEIGHTS
onjuist. een computer is niet meer dan 30% duurder dan een gezins TV.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Een televisie kost een fractie van een computer
15 piek per maand. internet heb je voor minder.quote:en een basiskabelpakket kost minder dan een internetabbonement.
dat kloptquote:Daarnaast kan iedereen met een afstandbediening overweg, maar niet iedereen met een brak OS als windows. Daarnaast is de informatievoorziening op tv helder: je weet precies waar en wanneer je informatie tot je kunt nemen. Internet is een zeer wazige en dubieuze bron van informatie. Daarom bezit vrijwel iedereen een televisie en weet iedereen daar goed mee om te gaan. En dus kun je daar als overheid vanuit gaan.
dat is geen logisch gevolg van bovenstaande stellingen, maar slechts een mening.quote:En dus snijdt de vergelijking wel degelijk hout...
Ik heb het over educatieve programma op maat gemaakt voor de huidige onderwijs systemen die een educatieve en pedagogische meerwaarde hebben voor de lessen op school en de ontwikkeling van jonge mensen tot slimme en aangepaste burgers. Niet een willekeurige discovery docu of een door de commercielen aangeboden inhoudelijk kinderprogramma zoals Chin Cheng.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Laat die kinderen een leuke docu zien, of andere inhoudelijke kinderprogramma's die ook door commercielen gemaakt kunnen worden. Er zijn veel kinderen dus er is een markt voor.
Ik heb het niet over het nieuws, ik heb het over actualiteiten. Als NOVA of Netwerk kijkcijferkannonen zouden zijn voor de commercielen waarom zenden die dan nog steeds niet zulke programma's uit?quote:RTL-Nieuws, RTL-Z. Voor wat luchtigers Editie NL bijvoorbeeld, een NOVA of Netwerk zou makkelijk commercieel kunnen gezien de kijkcijfers.
Als je voor elk programma een apart tijdschriftabbonement zou moeten gaan nemen dan ben je veel duurder uit dan enkel je basispakket en je kijk-en luistergeld. Geen goed alternatief dus.quote:Neem een abo op de consumentenbond.
Zoals kerkdiensten voor mensen die vanwege hun ziekbed niet hun huis uit kunnen. En sowieso elke religie gebonden televisie. Om maar een hele open deur in te trappen. Ik neem aan dat je niet zo dom bent dat je denkt dat TMF en Net 5 minderheden en doelgroeptelevisie uitzenden, of wel?quote:Zoals? Negershit op TMF en MTV, hoger opgeleide vrouwen en feministen hebben Net 5, wat voor minderheden had je nog meer in gedachten?
Ow ja? Kan ik complete debatten lezen in de krant?quote:Politiek nieuws komt ook bij de commercielen en in de krant, live verslag zou je op de website van de tweede kamer kunnen doen of via een aparte 2dekamer-tvzender. (een van de weinige dingen waarvan ik denk dat dat echt een taak voor de overheid is om dit te verspreiden, maar dit kost maar een paar euro's)
Wrong, guess againquote:De videotheek.
Ik heb het dus juist niet over soaps, rozegeur en wodkalime en andere seriele pulp. Maar goed, als jij ONM ziet als intelligent dan zegt dat wellicht genoeg over jouw intellectuele capaciteiten.quote:helaas, ONM zal komen te vervallen.
Beperkt assortiment en vooral veels te duur alternatief. Of betaal jij ook 9 euro per film die je op tv ziet?quote:Bios en videotheek
Oppervlakkig en sensatie en vooral enkel Amerikaans of incidenteel Brits.quote:Discovery + themakanalen en NGC
Maar noem eens een soortgelijk programma op de commercielen?quote:Dat is een programma en niet een soort programma.
Nee, daar zijn geen scholen voor. Wat zijn kleinere omroepen? RTL 4 tot 23, SBS, NET5, Veronica? Lokale omroepen is gedeeltelijk een alternatief. Maar ook daar krijg je weinig kans tot vernieuwen en experimenteren. Bovendien is dat nog lowbudgetter dan lowbudget.quote:Daar zijn scholen voor, voor het publiek kunnen ze hun producties op internet zetten, daarna kunnen ze zich ontwikkelen bij kleinere en lokale omroepen.
Duidelijk. Slotje.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Goed, wie komt er met serieuze alternatieven?
In een basispakket zitten ook gewoon de standaardcommercielen hoor...quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:25 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nou, dan neem je een schotel, antenne of kabelabbo
Vooral de commercielen zijn simplistisch en niet diepgaand. Daarnaast wordt het volk niet domgehouden, maar is het volk dom. Dat is precies de theorie waarop de door jou zo geprezen economische en politieke modelen gebaseerd zijn......quote:je bedoelt simplistisch en niet diepgaand.
Als je het volk dom wilt houden is het een uitstekend medium ja, niet zo gek dat de poltiiek de PO niet wilt begraven.
Jij wou zeggen dat internet betrouwbaar is? Elke willekeurig debiel kan een site beginnen en de waarheid naar wens gaan verkondigen. Op TV zitten er ten minste nog verifeerbare zenders/omroepen achter de informatie en zijn er codecommissies die controleren op leugens en bedrog en goede smaak.quote:1. laat ik maar niet op de daarom ingaan. Die claim van jouw slaat echt geen hout.
2. CORRECTIE: andere mensen gaan bepalen voor jouw waanneer en wat je tot je moet nemen. Over passiviteit gesproken.
Laat die dan lekker maken en betalen door de scholen (en nee, niet met belastinggeld)quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik heb het over educatieve programma op maat gemaakt voor de huidige onderwijs systemen die een educatieve en pedagogische meerwaarde hebben voor de lessen op school en de ontwikkeling van jonge mensen tot slimme en aangepaste burgers. Niet een willekeurige discovery docu of een door de commercielen aangeboden inhoudelijk kinderprogramma zoals Chin Cheng.
Omdat de publieken de complete markt in handen heeft? Als de publieken niet meer bestaan worden die programma's heus wel bij de commercielen.quote:[..]
Ik heb het niet over het nieuws, ik heb het over actualiteiten. Als NOVA of Netwerk kijkcijferkannonen zouden zijn voor de commercielen waarom zenden die dan nog steeds niet zulke programma's uit?
Voor elk programma? Het ging slechts over 1 programma soort, en anders kijk je toch op internet, genoeg consumenten informatie te vinden op welk gebied je maar wilt.quote:[..]
Als je voor elk programma een apart tijdschriftabbonement zou moeten gaan nemen dan ben je veel duurder uit dan enkel je basispakket en je kijk-en luistergeld. Geen goed alternatief dus.
Zei ik dat? Lees mijn stuk nog eens aub.quote:[..]
Zoals kerkdiensten voor mensen die vanwege hun ziekbed niet hun huis uit kunnen. En sowieso elke religie gebonden televisie. Om maar een hele open deur in te trappen. Ik neem aan dat je niet zo dom bent dat je denkt dat TMF en Net 5 minderheden en doelgroeptelevisie uitzenden, of wel?
[..]]/q]
Dat kunnen de kerken zelf toch ook uitzenden via hun website? En ja TMF (jongeren) en Net 5 (opgeleide vrouwen) is doelgroeptelevisie en hun doelgroepen zijn minderheden.
[q]Ow ja? Kan ik complete debatten lezen in de krant?
Nederlandse films zijn niet in de videotheek te krijgen?quote:Wrong, guess again
Ik noemde ONM omdat dat door jouw geliefde PO wordt betaald en uitgezonden. Wat zijn die goede drama series van de publieken dan?quote:Ik heb het dus juist niet over soaps, rozegeur en wodkalime en andere seriele pulp. Maar goed, als jij ONM ziet als intelligent dan zegt dat wellicht genoeg over jouw intellectuele capaciteiten.
zoek een goedkopere bios, filmhuis producties zijn niet zo duur.quote:Beperkt assortiment en vooral veels te duur alternatief. Of betaal jij ook 9 euro per film die je op tv ziet?
Discovery heeft wel een paar sensatie programma's, maar 's avonds en ook zeker via de themakanalen zenden ze goed spul uit. Zoveel niveau zie ik bij de publieken ook niet terug in hun programma's.quote:Oppervlakkig en sensatie en vooral enkel Amerikaans of incidenteel Brits.
Geen idee, sorry.quote:Maar noem eens een soortgelijk programma op de commercielen?
Experimenteren kun je ook op je zolderkamertje en in de vrije wereld. Met de minste middelen komt de meeste creativiteit naar boven.quote:Nee, daar zijn geen scholen voor. Wat zijn kleinere omroepen? RTL 4 tot 23, SBS, NET5, Veronica? Lokale omroepen is gedeeltelijk een alternatief. Maar ook daar krijg je weinig kans tot vernieuwen en experimenteren. Bovendien is dat nog lowbudgetter dan lowbudget.
Deze retoriek gebruiken jullie (jij en McCarthy) constant; jullie eigen deel beargumenteren met voorbeelden en hetgene waar jullie tegen zijn in 1 zin, zonder proeve afdoen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:54 schreef MrBadGuy het volgende:
Discovery heeft wel een paar sensatie programma's, maar 's avonds en ook zeker via de themakanalen zenden ze goed spul uit. Zoveel niveau zie ik bij de publieken ook niet terug in hun programma's.
Goed ideequote:Op vrijdag 30 september 2005 23:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Laat die dan lekker maken en betalen door de scholen (en nee, niet met belastinggeld)
Lul niet, elke succesformule wordt door de commerciele duizend keer gekopieerd. En anders koopt Talpa het wel over. In meer dan 15 jaar is er nog nooit 1 vergelijkbaar programma geweest bij de commercielen, beetje dom voor een ondernemer om het niet eens te proberen denk je niet? Of zou er misschien toch iets anders aan de hand zijn......heeeeeel misschien....?quote:Omdat de publieken de complete markt in handen heeft? Als de publieken niet meer bestaan worden die programma's heus wel bij de commercielen.
Ow ja? Waar?quote:Voor elk programma? Het ging slechts over 1 programma soort, en anders kijk je toch op internet, genoeg consumenten informatie te vinden op welk gebied je maar wilt.
Dankzij een misquote in mijn stukje weet ik niet of je nu op de doelgroep TV van TMF en Net 5 of de tweede kamer debatten in de krant doelt. Maar weet je, dat beweerde je allebeiquote:Zei ik dat? Lees mijn stuk nog eens aub.
Vet hard, Flodder en Amsterdamned misschien. Maar kijk eens of je de films diehier draaien kunt vinden bij Videoland? Ik niet hoor. En dan is dit het topje van de ijsbergquote:Nederlandse films zijn niet in de videotheek te krijgen?
Ik vroeg niet naar alternatieven voor ONM, dus ik snap niet waarom dat dan een antwoord is op mijn vraag. Voor goed Nederlands drama verwijs ik je naar je televisiegids. Als je dat niet eens kent ontbreekt er wel heel veel algemene ontwikkeling bij je.....quote:Ik noemde ONM omdat dat door jouw geliefde PO wordt betaald en uitgezonden. Wat zijn die goede drama series van de publieken dan?
Het filmhuis is bijna net zo duur als de mega Pathe's hoor. En nog altijd veeeeeeel duurder dan de TV. Cultvideotheken zijn vaak trouwens zelfs nog duurder dan de gewone videotheken.quote:zoek een goedkopere bios, filmhuis producties zijn niet zo duur.
Goed Amerikaans spul. En bovendien vaak ontdaan van elke vorm van kritiek en negativiteit om maar niemand tegen de borst te stoten. Want dat is slecht voor de kijkcijfersquote:Discovery heeft wel een paar sensatie programma's, maar 's avonds en ook zeker via de themakanalen zenden ze goed spul uit. Zoveel niveau zie ik bij de publieken ook niet terug in hun programma's.
En zo kan ik nog wel meer programma's noemen waarbij je dat zal moeten gaan zeggenquote:Geen idee, sorry.
Nee hoor, want dan kom je er namelijk nooit achter of het levensvatbaar is in die vrije wereld. En zonder middelen kun je geen televisie maken....en dus ook niet creatief zijn met televisiequote:Experimenteren kun je ook op je zolderkamertje en in de vrije wereld. Met de minste middelen komt de meeste creativiteit naar boven.
nu worden ze via je belastigncenten gemaakt hoor, lekker "goedkoop".quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je bedoelt docu's die vaak door publieke omroepen zijn gemaakt?.
In dit geval:
"PBS, headquartered in Alexandria, Virginia, is a private, non-profit media enterprise owned and operated by the nation's 349 public television stations. A trusted community resource, PBS uses the power of noncommercial television, the Internet and other media to enrich the lives of all Americans through quality programs and education services that inform, inspire and delight. Available to 99 percent of American homes with televisions and to an increasing number of digital multimedia households, PBS serves nearly 100 million people each week."
Docu's in de winkel kopen is stukken duurder dan die voor een groot publiek uitzenden op tv.
Nee, ik stel voor dat jij ophoepelt naar de US of A met iedere paar minuten een reclameblokje..
net als de schoolboeken ook doro comm. bedrijven gemaakt wordenquote:Ik heb het over educatieve programma op maat gemaakt voor de huidige onderwijs systemen die een educatieve en pedagogische meerwaarde hebben voor de lessen op school en de ontwikkeling van jonge mensen tot slimme en aangepaste burgers. Niet een willekeurige discovery docu of een door de commercielen aangeboden inhoudelijk kinderprogramma zoals Chin Cheng.
actualiteiten programmas zat. Kijk eens op CNN of een goeie nieuwssite op internet. RTL of wat dan ook. Lees eens een krant, pak een tijdschrift. Luister naar Business Nieuws Radio.quote:Ik heb het niet over het nieuws, ik heb het over actualiteiten. Als NOVA of Netwerk kijkcijferkannonen zouden zijn voor de commercielen waarom zenden die dan nog steeds niet zulke programma's uit?
juist welquote:Ik neem aan dat je niet zo dom bent dat je denkt dat TMF en Net 5 minderheden en doelgroeptelevisie uitzenden, of wel?
de PO is gratis hequote:Beperkt assortiment en vooral veels te duur alternatief. Of betaal jij ook 9 euro per film die je op tv ziet?
Behalve natuurlijk die parasieten die in overvloed leven en het zelfs durven om op kosten van de staat een internet- of kabelverbinding te nemen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:02 schreef McCarthy het volgende:
We hebben internet, zowel via het kpn netwerk als wel via de kabel en umts.
Dat ze non-profit zijn maakt niks uit, ze worden niet of nauwelijks gesteund door de overheid met belastinggeld, daar gaat het om.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je bedoelt docu's die vaak door publieke omroepen zijn gemaakt?.
In dit geval:
"PBS, headquartered in Alexandria, Virginia, is a private, non-profit media enterprise owned and operated by the nation's 349 public television stations. A trusted community resource, PBS uses the power of noncommercial television, the Internet and other media to enrich the lives of all Americans through quality programs and education services that inform, inspire and delight. Available to 99 percent of American homes with televisions and to an increasing number of digital multimedia households, PBS serves nearly 100 million people each week."
Waarom is het discussie verneuken? Omdat jij het er niet mee eens bent? Ik vind dat zaken die belangrijk zijn voor de Nederlandse maatschappij en de Nederlandse cultuur. Zolang het bedrijfleven of derden uit de maatschappij niet voorzien in deze dingen verwacht ik dat de regering voorziet hierin, dat gebeurt nu in de vorm van de publieke omroepen. Als jij serieuze alternatieve vormen kunt noemen waarmee de regering in dezelfde behoefte voorziet voor minder geld dan mogen van mij de publieke omroepen opgeheven worden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:53 schreef McCarthy het volgende:
SB, wat jij wilt is een exacte copy van de PO gedaan door comm. Het is gewoon discussie verneukerij om dat te eisen![]()
Omdat die een algemeen maatschappelijk nut dienen en daarom dus voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Daarom.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:04 schreef MrBadGuy het volgende:
wat McCartney zegt. En voor de mensen die de publieken graag willen houden: waarom maken we van de publieken niet een betaalzender?
Het NOSjournaal kost ons gemiddeld één vijfde eurocent per dag. Nou nou, poe poe.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:46 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nu worden ze via je belastigncenten gemaakt hoor, lekker "goedkoop".
discussie ruis noem ik dit.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Omdat die een algemeen maatschappelijk nut dienen en daarom dus voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Daarom.
ga je weer je getallen oneindig klein proberen te krijgen door de tijdseenheid in te krimpen in de hoop de boel te bagataliseren.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het NOSjournaal kost ons gemiddeld één vijfde eurocent per dag. Nou nou, poe poe.
Reken maar eens uit wat europa jou per dag kost. Of de hypotheekrenteaftrek. Of het onderwijs in Nederland.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:20 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ga je weer je getallen oneindig klein proberen te krijgen door de tijdseenheid in te krimpen in de hoop de boel te bagataliseren.
je bent slim maar niet slim genoeg![]()
Reageer eens op die grote moeilijk post daarboven in plaats van dom te reageren op 1 zinnetje. Selectief reageren, dat is pas discussie-ruis.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:20 schreef McCarthy het volgende:
[..]
discussie ruis noem ik dit.
Onder dat mom wordt overal maar met geld tegen aan gesmeten zonder dat we nou precies weten waarom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |