hmm was het niet zo dat als je het echt niet kan betalen een pro deo advocaat krijgt ?? iemand?quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:06 schreef Yildiz het volgende:
Na ik via FOK! van dit nieuws moet horen:
http://www.tiscali.nl/content/article/nopme/539170.htm
Hier kwam ik erachter.
Kom ik dan toch met de vraag, ik heb een aantal advocaten gebeld, en die vragen tot een depot van 2500 euro.
Dat geld heb ik uiteraard niet, wat kan ik doen?
Tering hey, in de laatste 30 seconden (vanaf dat ik dit hoor) begin ik erg misselijk te worden....
Dat heb ik niet gezien, ik zal eens zoeken wie die Sylvester is.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Dag Yildiz,
In een ander deel van deze discussie ben ik nogal tegen je uitgevallen, maar ik zou het wel betreuren als je echt een douw kreeg. sylvesterr, werkzaam op Fok!, heeft je al eens zijn hulp aangeboden, wat is daarvan gekomen?
Lijkt me niet, dan lijkt het net alsof ik er wat aan wil verdienen. En zo ben ik niet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:37 schreef kree het volgende:
Een idee om aan geld te komen.
Start een website, leg duidelijk uit wat je heb proberen te bereiken en wat nu de gevolgen voor je zijn.
Probeer die site bekend te maken door interviews etc.
Paypal Donate, buttontje dr op en ik denk dat je nog aardig wat binnenhaald.
Ja, wat denk jequote:Op vrijdag 30 september 2005 20:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Sterkte Yildiz.
Hopelijk leer je hiervan.
Díe ga ik maandag even bellen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:49 schreef Dante_A het volgende:
Hoewel ik sterk gemengde gevoelens heb bij jouw actie vind ik wel dat je rechtsbijstand verdiend. Vergeet DAS-rechtsbijstand en andere scams. Die zijn er om geld uit je zak te kloppen, heb je niets aan.
Je zult sowieso het via een toevoeging moeten proberen, hoe je dat doet staat in een link hierboven. Verder zou ik contact opnemen met Böhler Franken Koppe Wijngaarden, een kantoor dat vaker verdachten van ideologisch geinspireerde misdrijven bijstaat. Gerenomeerde kantoren vinden publiciteit best handig, al zullen ze het nooit toegeven.
Let op, het kan zijn dat je een te kleine vis voor ze bent maar proberen kan nooit kwaad. Zoek wel alvast uit wat een toevoeging is en wat jij daar aan zou kunnen hebben.quote:
Wat bedoel je eigenlijk met 'via een toevoeging' ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:53 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Let op, het kan zijn dat je een te kleine vis voor ze bent maar proberen kan nooit kwaad. Zoek wel alvast uit wat een toevoeging is en wat jij daar aan zou kunnen hebben.
Als je onder een bepaalde inkomensgrens zit wordt je advocaat door de Staat vergoed, een zogenaamde "toevoeging". Moet je samen met je advocaat aanvragen bij een van de Raden voor Rechtsbijstand, deze bepalen dan of je hiervoor in aanmerking komt enzo.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:57 schreef Yildiz het volgende:
Wat bedoel je eigenlijk met 'via een toevoeging' ?
Nóg meer publiciteit heeft hij dus *geen* zin in.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:37 schreef kree het volgende:
Een idee om aan geld te komen.
Start een website, leg duidelijk uit wat je heb proberen te bereiken en wat nu de gevolgen voor je zijn.
Probeer die site bekend te maken door interviews etc.
Paypal Donate, buttontje dr op en ik denk dat je nog aardig wat binnenhaald.
Okay, stufi en baan bij elkaar *** / maand, thuiswonend.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:06 schreef Vaati het volgende:
[..]
Als je onder een bepaalde inkomensgrens zit wordt je advocaat door de Staat vergoed, een zogenaamde "toevoeging". Moet je samen met je advocaat aanvragen bij een van de Raden voor Rechtsbijstand, deze bepalen dan of je hiervoor in aanmerking komt enzo.
Zie de link van Vaati hierboven. Een toevoeging betekend eigenlijk dat je een advocaat aangewezen krijgt. Dat klinkt erger dan het is, je kunt vaak gewoon zelf kiezen door welke advocaat jij bijgestaan wilt worden. Het verschil is dat je het geheel of gedeeltelijk vergoed krijgt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat bedoel je eigenlijk met 'via een toevoeging' ?
Dat is dermate weinig dat je zeker recht hebt op een toevoeging.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Okay, stufi en baan bij elkaar *** / maand, thuiswonend.
(dit ga ik zo weg-editten, niet quoten svp)
wat zou ik daarvoor kunnen krijgen?
Bij mijn weten (ben bij een RVR afgestudeerd, wel andere afdelingquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:09 schreef Yildiz het volgende:
Okay,*** , thuiswonend.
als jij je mail even 2 tellen in je profiel zet, mail ik jequote:Op vrijdag 30 september 2005 21:13 schreef missC het volgende:
YILDIZ
ik ken iemand die in het Westland werkt mbt bijstand in 'crisis'-situaties. Zij kent de weg en dan hoef je niet steeds het wiel zelf uit te vinden !!!!! Moet het haar natuurlijk vragen maar grote kans dat ze veel voor je kan doen, niet zozeer juridisch als wel het gezeik erom heen, ook met je ouders etc... weet alleen niet hoe ik je kan bereiken....
gemailedquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:16 schreef missC het volgende:
tekst
okay, post ff als het werkt, ik kijk nu even tvquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:26 schreef missC het volgende:
wordt aan gewerkt....(dacht het een keertje zelf te kunnen...)
Tabel met gegevens m.b.t. eigen bijdragequote:Op vrijdag 30 september 2005 21:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Okay, stufi en baan bij elkaar *** / maand, thuiswonend.
Gemailed.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:33 schreef missC het volgende:
nou kom er zonder hubby niet uit, dus even een hotmail gemaakt : email
Bedankt, ik heb je ge-e-mailed.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:56 schreef multatuli het volgende:
Hoi Vildiz,
Als je je zo'n zorgen maakt lijkt het me het handigste om een 'steuncomite' op te zetten met wat mensen met ervaring in dergelijke zaken. Dan kunnen Sylvesterrr, de vriendin van missC etc overleggen. Een goede verdediging (en dat is meer dan juridisch) is meer dan het halve werk in dit soort gevallen.
Ben zelf geen jurist (politicoloog), maar ken het wereldje goed en heb redelijk wat contacten met advocaten die pro-deo (toevoeging hier boven genoemd) zaken doen op dit terrein. Verder lijkt me dat de politiek zich hier mee moet bemoeien en dat is voor mij gemakkelijk te organiseren. Kan ook helpen dat ik meer dan 2x zo oud ben en redelijk wat mensen in Den Haag ken
Je actie vind ik niet zo briljant, maar je motieven wel en 30 jaar geleden had niemand een punt gemaakt van een ludieke actie. Krankzinnig idee dat jij je nu zorgen zit te maken over iets waar we tot voor kort gewoon om konden lachen.
Mijn google mailadres zit in mijn profiel, dus mail me maar als het je wat lijkt.
protesten voor de rechtzaal. Massaal id kaarten verbranden of oplaten aan balonnenquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
FOK! staat momenteel 1-0 achter. We kunnen er best 2-1 in ons voordeel van maken, toch?
Het oplaten van 99 rode balonnen zou inderdaad een mooie stunt zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:10 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
protesten voor de rechtzaal. Massaal id kaarten verbranden of oplaten aan balonnen
Ik zie het al helemaal voor me![]()
All weer terug gemailed, maar dat zie je vanzelf.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bedankt, ik heb je ge-e-mailed.
Al ben ik het er wel mee eens dat de politiek wat actiever mag discussieren over de burgervrijheden, zou ik niet willen dat mijn actie de krant / nieuws haalt.
Want dan zal je zien dat ze het liefst die brief vergeten, en dan is alles voor niets.
Ik denk dat die politiek nu een mooi schaap heeft dat even terrecht gesteld wordt als voorbeeld zodat de overheid leuk kan zeggen: "Met ons valt niet te spotten en wij menen het serieus met 'de/een/geen' dreiging die hiervan uitgaat. Nu gaat het om een paar balonnen en straks om echte springstof."quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:56 schreef multatuli het volgende:
Verder lijkt me dat de politiek zich hier mee moet bemoeien (etc).
Slechts in uitzonderlijke gevallen, of wanneer het minderjarigen betreft, is een zaak achter gesloten deuren. Deze zaak zal dan ook hoogst waarschijnlijk openbaar zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:21 schreef Jaguarized het volgende:
Yildiz, is al bekend of het een publieke strafzaak wordt of gesloten? Anders komen we je natuurlijk allemaal steunen.
Dan stel ik voor om, als er een datum bekend is, met een groepje naar de rechtbank te gaan.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Slechts in uitzonderlijke gevallen, of wanneer het minderjarigen betreft, is een zaak achter gesloten deuren. Deze zaak zal dan ook hoogst waarschijnlijk openbaar zijn.
bla bla .. zucht zucht... steun steun ..quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:09 schreef _Arthur het volgende:
Typisch iets van het kaliber 'wie zijn billen brand zal op de blaren moeten zitten'.
En dat je zelf op deze manier mee werkt aan dat 'angst gevoel' waar tegen je 'strijd' snap je kennelijk niet. Nouja, straks mischien wel.
Dat mogen en doen ze niet.. (ervaring)quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:16 schreef TheDon1985 het volgende:
Ik adviseer je daarvoor contact op te nemen met de rechtbank. Zij kunnen je daarin prima adviseren.
Ik ben anders ook zo aan m'n advocaat gekomen. In mijn geval via de rechtbank in Den Bosch. De advocaat die ik daarvoor had bakte er niks van.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:26 schreef longinus het volgende:
[..]
Dat mogen en doen ze niet.. (ervaring)
Vraag anders of Moskovitch pro deo wil werken aan je zaak.
Ik denk dat moskovich liever zaken aanneemt die wat opleveren.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:26 schreef longinus het volgende:
[..]
Dat mogen en doen ze niet.. (ervaring)
voor een paar balonnen die bij de smullers zijn achtergelaten. dudequote:Op vrijdag 30 september 2005 22:26 schreef longinus het volgende:
het gaat meer om het motief erachter, maargoed, wie niet waagt, wie niet wint.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:31 schreef Barcelona het volgende:
[..]
voor een paar balonnen die bij de smullers zijn achtergelaten. dude
of zaken die in het nieuws komen ................;-) dus hij maakt nog wel een kansquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik denk dat moskovich liever zaken aanneemt die wat opleveren.
het onderwerp / motief (burgervrijheden) mag best in het nieuws komenquote:Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef Cappy het volgende:
[..]
of zaken die in het nieuws komen ................;-) dus hij maakt nog wel een kans![]()
of tie in het nieuws wil komen in natuurlijk een tweede maarja ...
wat is er over na te denken kerel? het is gebeurt .. en goed of slecht.. slim of dom is niet meer aan jouw.. het enige aan jouw is . : zou je het morgen weer doen ? wetende wat er kan gebeuren?quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
het gaat meer om het motief erachter, maargoed, wie niet waagt, wie niet wint.
Al ga ik hier nog wel even over nadenken
Ik denk niet dat dit iets is wat off-media zal blijven, hoe graag je het ook zal willen. Als je plaats en datum weet, laat je het dan even weten oid? Mail staat in profiel.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
het onderwerp / motief (burgervrijheden) mag best in het nieuws komen
ikzelf, of de actie, als het even kan liever niet
en nu ga ik slapen, weltrusten
Ik had ook een eikel, maar niemand wou mij iets beters aanbevelen (den haag)quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:28 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Ik ben anders ook zo aan m'n advocaat gekomen. In mijn geval via de rechtbank in Den Bosch. De advocaat die ik daarvoor had bakte er niks van.
Komt er dan een rechtzaak? In het artikel lees ik alleen uitspraken van een politiewoordvoerder.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:21 schreef Jaguarized het volgende:
Yildiz, is al bekend of het een publieke strafzaak wordt of gesloten? Anders komen we je natuurlijk allemaal steunen.
"moet zich voor de rechter verantwoorden op verdenking van bedreiging"quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:36 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Komt er dan een rechtzaak? In het artikel lees ik alleen uitspraken van een politiewoordvoerder.
Het is nieuw voor mij dat de politie spreekt namens het OM.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:38 schreef Jaguarized het volgende:
"moet zich voor de rechter verantwoorden op verdenking van bedreiging"
Het feit dat Yildiz thuis slaapt heeft daar vrij weinig mee te maken..quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:38 schreef longinus het volgende:
Het feit dat Yildiz thuis slaapt geeft mij toch een reeden dat ze het niet heel hoog willen spelen.
Thisbe,quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:24 schreef Thisbe het volgende:
Meen je het serieus dat je dit niet verwacht had?Er zijn velen die je gewaarschuwd hebben!
En je zal er vrij goed vanaf komen, aangezien het station niet is ontruimd. Als dit was gebeurd, dan had je een veel groter probleem gehad!
Het is trouwens zo dat je NIET verplicht bent om een advocaat te hebben (eventjes nagevraagd bij mijn professor Strafrecht). Het is maar of je het aandurft!
offtopic: ik heb veel gozers zoals jij op het spreekuur gehad. Grote bek hebben, maar zodra ze zich daadwerkelijk moeten verantwoorden staan ze met trillend onderlipje te janken.![]()
Klein adviesje: Ik neem aan dat je je moet verantwoorden voor de rechtbank in Den Haag? Deze rechters staan erom bekend dat ze vrij streng zijn. Probeer dus niet met "ideologische" of betweterige praatjes te komen, ze zien slechts een knul met een te grote mond die niet beseft waar hij mee bezig is. Als je spijt hebt, schroom dan niet om dat te betuigen. Zo niet, kun je beter je mond houden en je advocaat het woord laten voeren.
Ik hoop dat je ervan geleerd hebt, nee ik heb geen medelijden met je.
Concrete aanboden heeft deze puber al genoeg gehadquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:37 schreef multatuli het volgende:
Natuurlijk is hij niet verplicht een advocaat in te huren, maar het zou volstrekte dwaasheid zijn dit niet te doen. Vervolgens geeft Thisbe nog wat 'tips' .
Al die adviezen van 1e jaars rechten studenten schaden zijn zaak slechts. Als je niets kan bijdragen, doe het dan ook niet. Die jongen vraagt hulp. Reageer daar dan op met een concreet aanbod of een sympathiebetuiging. Niet met quasi-onderbouwde kennis. Als je ooit jurist wil worden is dat toch echt je eerste les. Spreek niet als je niet weet hoe het zit. Wie zo ietst simpels moet navragen bij zijn ' professor Strafrecht' past het zwijgen.
Ik denk dat je hierop het antwoord zelf ook wel weet!quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:47 schreef Cappy het volgende:
[..]
Thisbe,
en toch lijkt het me .. dat je beter kunt zeggen dat je achter de actie staat die je hebt uitgevoerd ( in dit geval ) dan dat je zegt " ik ben gewoon dom geweest"
Ik gok dat ik een antwoord krijg van " neen" , maar is het niet zo dat iemand die oprecht is beter beoordeeld wordt dan dat iemand die zijn mond houdt en iemand anders laat praten zonder zelf te spreken?
gewoon een eerlijke vraag ..........
natuurlijk krijgt tie meer in andere landen, maar is dat zo in nederland ... ja sorry als het zeeeeeeeer Dommmmmmm overkomt maar ik ken nog geen geval ... ja ken wel een geval en die ging richting TBS ... als je snapt wat ik bedoel...quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:58 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik denk dat je hierop het antwoord zelf ook wel weet!
Zou een moordenaar die aangeeft achter zijn daad te staan meer krediet krijgen dan eentje die spijt betuigt of dan eentje die zwijgt?
Ik gok dat meneer zelf niet zal beginnen met zoiets...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:20 schreef teckna het volgende:
Wat is je rekeningnummerik doneer wel een eurootje of 50, het is niet veel maar alle kleine beetjes helpen.
Ik vind dat wat je gedaan hebt een goede boodschap is geweest. Men is veel te bang en panisch. Sorry, maar als ik een tas vind breng ik hem naar gevonden voorwerpen en bel ik niet meteen 112. daarnaast slaat de bewaarplicht ook op shit.
Je vader beriep zich op een schending van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 02:35 schreef Jegorex het volgende:
Geheel offtopic eigenlijk:
Mijn vader heeft eens problemen gehad met de gemeente om asbest.
Alhoewel mijn vader waarschijnlijk ook fout zat heeft hij het zo kunnen spelen dat mijn vader uiteindelijk de gemeente onder de duim had.
De burgemeester heeft zelfs tegen hem gezegd dat hij zeker wist dat ze een rechtszaak zouden verliezen op dat moment.
Wat mijn vader gedaan had?
Tegenstrijdige wetgevingen gevonden.
Het bewijs was onwettig verkregen.
De gemeente bedreigde mijn vader.
Mijn vader had bewijs dat de gemeente met 2 maatstaven mat.
Geen idee wat ik precies wil zeggen hiermee
Ontopic
Misschien kun jij ook wel mazen in de wet vinden ofzoiets.
Iemand wordt in hechtenis genomen wanneer er sprake is van een ernstig delict, waarbij er kans op herhaling is, kans is dat de dader vlucht, of kans is dat de openbare orde er onder lijdt.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:38 schreef longinus het volgende:
Het feit dat Yildiz thuis slaapt geeft mij toch een reeden dat ze het niet heel hoog willen spelen.
welterusten.
Volledig mee eens. Het OM wil in dit geval kennelijk een voorbeeld stellen, dus je kunt verwachten dat ze het op een minder gebruikelijke manier spelen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:37 schreef multatuli het volgende:
Natuurlijk is hij niet verplicht een advocaat in te huren, maar het zou volstrekte dwaasheid zijn dit niet te doen.
Alleen jammer voor je dat het opticien-arrest niet over gewetensbezwaren als die van Yildiz gaat..quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 03:17 schreef Sessy het volgende:
Het punt is, hij heeft het wel gedaan en hij wist prima wat hij deed. Dus hoe moet j e je dan nog verdedigen? Je zou een beroep op de strafuitsluitingsgrond "overmacht" kunnen proberen, dan zeg je namelijk, ja ik heb het gedaan en ja het mag niet, maar er was een zo danige conflict van plichten en belangen dat ik niet redelijkerwijze anders kon handelen en dan beroep je je op het arrest van de opticien die na sluitingstijd nog een bril maakte voor een man die er met de auto naartoe was gekomen - jij wilde de maatschappij helpen (in)zien, net zoals de opticien die man... *blaat*![]()
Als half Fok! opzettelijk behulpzaam is geweest en/of opzettelijk gelegenheid, middelen en inlichtingen heeft verschaft wel ja..quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:21 schreef SeLang het volgende:
Dit maakt half Fok medeplichtig aan de actie.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:46 schreef Vaati het volgende:
[..]
Als half Fok! opzettelijk behulpzaam is geweest en/of opzettelijk gelegenheid, middelen en inlichtingen heeft verschaft wel ja..![]()
Anders zal het wel niet zo'n vaart lopen..![]()
Vind dat je aangifte moet doen als je afweet van bovenstaande en dat je anders zelf net zo goed medeplichtig bent. Als je vind van niet spreek je jezelf wel heel erg tegen (lees je tekst nog maar eens goed).quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:21 schreef SeLang het volgende:
Komt er trouwens nog een razzia op andere Fok-ers?
Half Fok heeft namelijk de topics van Yildiz gevolgd toen hij de actie meer dan een week van tevoren aan het voorbereiden was en heeft hem aangemoedigd tot aan het moment dat hij de tas plaatste. Kennelijk heeft niemand aangifte hiervan gedaan, ook niet nadat Yildiz postte (met fotos als bewijs) dat de tas geplaatst was. Dit maakt half Fok medeplichtig aan de actie. Bovendien heeft minimaal één andere Fok-er ook een tas geplaatst (op een andere locatie).
Dat lees je goedquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vind dat je aangifte moet doen als je afweet van bovenstaande en dat je anders zelf net zo goed medeplichtig bent. Als je vind van niet spreek je jezelf wel heel erg tegen (lees je tekst nog maar eens goed).
Dat is dus mijn puntquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:04 schreef sizzler het volgende:
Zijn wij niet allemaal medeplichtig? Niemand die het topic heeft gelezen heeft actie ondernomen om de tas weg te halen of de politie in te lichten.
feit dat je weet dat daar die tas staat en vervolgens politie niet inlicht oid heeft verder niets met medeplichtigheid te maken..quote:Artikel 48 Sr
Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft:
1°. zij die opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf;
2°. zij die opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen tot het plegen van het misdrijf.
Sorry hoor, maar ik ga hem echt niet steunen. Hij heeft gewoon iets doms gedaan waarvan hij vantevoren wist dat het op zijn zachtst gezegd niet gewaardeerd zou worden. Laat 'm nu maar op de blaren zitten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:21 schreef Jaguarized het volgende:
Nog niks gehoord, ze hebben mijn nummer.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:15 schreef releaze het volgende:
ik vraag me af of Yildiz al wat gehoord heeft van de politie of OM of welke instantie dan ook. ik vind het vaag dat hij z'n nabije toekomst moet lezen vanuit een artikel dat geplaatst is op tiscali.nl, ipv dat ie het van eoa instantie heeft gehoord. is het niet handig eerst nog de politie oid te bellen voor opheldering?
maar waarom bel jij niet?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nog niks gehoord, ze hebben mijn nummer.
Als je het niet erg vind bel ik wel tijdens kantooruren.quote:
quote:Tas ballonnen achtergelaten op Den Haag CS, verdachte geeft zichzelf aan
Den Haag 30-09-2005 - De persoon die op zondag 11 september 2005 een tas met ballonnen en protestbrief achterliet op station Den Haag CS, heeft zich gemeld. Dit gebeurde naar aanleiding van een uitzending van het programma Opsporing Verzocht op dinsdag 27 september 2005.
Op zondag 11 september 2005 werd in de stationshal van Den Haag CS een verdachte tas gevonden door een horecamedewerker. Die waarschuwde de Spoorwegpolitie, die de tas voorzichtig openmaakte. In de tas zat een aantal ballonnen, waaraan een brief bevestigd was.
Van het plaatsen van de tas en de verdachte zijn opnames gemaakt door middel van een beveiligingscamera. Foto’s van de verdachte zijn op 27 september 2005 getoond in het programma Opsporing Verzocht. De verdachte, een 21-jarige man uit Monster, heeft zichzelf dezelfde avond aangegeven bij de Spoorwegpolitie op station Hollands Spoor.
De Spoorwegpolitie neemt valse meldingen hoog op. Ze kunnen paniek zaaien en het treinverkeer ontwrichten. Valse meldingen worden dan ook niet gezien als baldadigheid, maar als maar als het opzettelijk geven van een vals alarm. De verdachte wordt verdacht van bedreiging.
Puike analyse Argento, hoewel niet erg opbeurend voor arme Yildiz.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:11 schreef Argento het volgende:
verhaal
excusesquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als je het niet erg vind bel ik wel tijdens kantooruren.
Jeuh, ik ga maar eens bellen en wat vragen, ook hoe ze dat zomaar kunnen zeggen dat ik voor de rechter moet komen. Terwijl ik dat nog niet eens wist.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:56 schreef releaze het volgende:
[..]
excusesben mn gevoel voor tijd een beetje kwijt de afgelopen tijd. Maar ik neem aan dat je wel gaat bellen en het niet van hun laat afwachten?
Touchequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:11 schreef Argento het volgende:
verhaal
Dat begrijp ikquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:13 schreef Yildiz het volgende:
Errr,... Five, het is denk ik niet zo tactisch om mijn email in me profiel te zetten nu.
Die lading heb ik wel gehad nu. Het is wel makkelijk als ze zeggen 'hey mail me ff ik heb wat voor je'
enzo
Snap je?
Je vader is een milieuvervuilende hufter met een goede advocaat die de gemeenschap op kosten heeft gejaagt en jij bent daar trots op?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 02:35 schreef Jegorex het volgende:
Geheel offtopic eigenlijk:
Mijn vader heeft eens problemen gehad met de gemeente om asbest.
Alhoewel mijn vader waarschijnlijk ook fout zat heeft hij het zo kunnen spelen dat mijn vader uiteindelijk de gemeente onder de duim had.
De burgemeester heeft zelfs tegen hem gezegd dat hij zeker wist dat ze een rechtszaak zouden verliezen op dat moment.
Wat mijn vader gedaan had?
Tegenstrijdige wetgevingen gevonden.
Het bewijs was onwettig verkregen.
De gemeente bedreigde mijn vader.
Mijn vader had bewijs dat de gemeente met 2 maatstaven mat.
Geen idee wat ik precies wil zeggen hiermee
Ontopic
Misschien kun jij ook wel mazen in de wet vinden ofzoiets.
Ik denk dat het zelfs ook intressant is om -voor- dat er een uitspraak is het op een akkoordje te gooien: indien die mogelijkheid geboden wordt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk persoonlijk dat TS kleine broodjes moet bakken, en ruiterlijk moet toe geven dat ie ongelofelijk stom is geweest, zijn spijt moet betuigen en zich vreselijk rot is geschrokken van de gevolgen, die hij niet zo bedoelt had.
Zijn Pro Deo advocaat kan dan zeggen dat de verdachte met een zware boete of gevangenisstraf alleen maar dieper in de ellende wordt gedrukt, dat de maatschappij niet mee gedient is, hij zijn lesje geleerd heeft en dat een taakstraf of voorwaardelijke straf maximaal op zijn plaats is.
Ik dacht dat hij blufte.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:21 schreef SeLang het volgende:
Komt er trouwens nog een razzia op andere Fok-ers?
Half Fok heeft namelijk de topics van Yildiz gevolgd toen hij de actie meer dan een week van tevoren aan het voorbereiden was en heeft hem aangemoedigd tot aan het moment dat hij de tas plaatste.
Zeer scherp en helder uiteengezet!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:11 schreef Argento het volgende:
analyse
Zekerquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:08 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik denk dat het zelfs ook intressant is om -voor- dat er een uitspraak is het op een akkoordje te gooien: indien die mogelijkheid geboden wordt.
Indien het tot een veroordeling komt zit je ook gelijk te kijken met een strafblad. Leuk voor je latere 'leven'.
Monster, dat is een plaats vlakbij Den Haag.quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:10 schreef Soul79 het volgende:
Jeetje, wat een gedoe allemaal zeg............... ben zelf jurist dus voel me verplicht je een beetje te helpen!
(Kweet eigenlijk helemaal niet waar je woont, dat speelt natuurlijk ook een rol)
ik weet niet of ik me nu aangesproken moet voelen, maar ik ben vandaag met veel beetjes Kleine Moeite verder gekomen en ik denk dat het Yildiz op weg kan helpen dus ik was niet van plan te stoppen. WAT NIET HELPT is dat Yildiz niet regaeert op mijn mail....ontvang je het wel ?!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Even voor de goede orde:
Mocht je TS zelf (als jurist) willen helpen door hem bij te staan, dan kun je hem mailen en verder niet in dit topic.(dit geldt dus ook voor mensen die "iemand kennen die.....")
Heb nog een ex uit monster,quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:37 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Monster, dat is een plaats vlakbij Den Haag.
En wat is dan het delict ?!.... please specify ?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:11 schreef Argento het volgende:
voltooid delict komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |