abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:06:00 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31066800
Nadat ik via FOK! van dit nieuws moet horen:
http://www.tiscali.nl/content/article/nopme/539170.htm

Hier kwam ik erachter.

Kom ik dan toch met de vraag, ik heb een aantal advocaten gebeld, en die vragen tot een depot van 2500 euro.

Dat geld heb ik uiteraard niet, wat kan ik doen?

Tering hey, in de laatste 30 seconden (vanaf dat ik dit hoor) begin ik erg misselijk te worden....

Ik zou het trouwens op prijs stellen als ik morgen eens niet met al mijn persoonlijke gegevens overal op verschillende sites sta.

[ Bericht 5% gewijzigd door Yildiz op 30-09-2005 20:58:49 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:07:21 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31066833
Het artikel

Man voor rechter om ballonnen
UTRECHT - 30/09/05 - (Novum) - De 21-jarige man uit Monster, die eerder deze maand een tas met ballonnen en een protestbrief achterliet op Den Haag CS, moet zich voor de rechter verantwoorden op verdenking van bedreiging. Volgens woordvoerder Carine Portengen van het Korps Landelijke Politie Diensten valt 'het plaatsen van verdachte pakketten' onder bedreiging. "Het maakt dan niet uit of in die tas uiteindelijk een bom of ballonnen blijkt te bevatten."

De verdachte liet de gesloten tas met de brief op 11 september achter. In de brief refereerde hij aan de – in zijn ogen – te strenge privacywetgeving, zegt Portengen. "Hij maakt zich onder meer nogal druk over de identificatieplicht." Na een uitzending van het televisieprogramma Opsporing Verzocht dinsdagavond meldde de inwoner van Monster zich bij de politie. Hij is na verhoor vrijgelaten in afwachting van zijn rechtszaak.

Volgens Portengen heeft de vondst van de tas geleid tot 'enige paniek' bij spoorwegmedewerkers. "Daarnaast willen wij hiermee het signaal afgeven dat dit niet de goede manier is om je standpunt duidelijk te maken."

Het is nog onbekend wanneer de 21-jarige man zich voor de rechtbank in Den Haag moet verantwoorden.

© Tiscali/Novum

Ik zit nu ineens met trillende knieën / maag, en dik kans dat ik weer niet gaat slapen vanavond.
Okey, en nu ga ik kotsen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 30-09-2005 20:57:57 ]
pi_31066966
Het lijkt er wel op dat je een advocaat nodig gaat hebben. Mischien kom je dan nog onder een eventuele straf uit.

het gaat je iig wel geld kosten. Klote voor je, maar het was wel te verwachten.
Je dacht toch niet dat je er zomaar mee zou wegkomen?

Ik vond het trouwens wel een goed actie, ik zou er het lef niet voor gehad hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door kree op 30-09-2005 20:28:00 ]
Do what you love, love what you do!
pi_31066971
Erg kut idd, maar ik denk niet dat je een advocaat in de arm moet nemen. Kost je een hoop geld, en de straf die je krijgt zal heus niet zo heel hoog worden.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_31067058
Dag Yildiz,

In een ander deel van deze discussie ben ik nogal tegen je uitgevallen, maar ik zou het wel betreuren als je echt een douw kreeg. sylvesterr, werkzaam op Fok!, heeft je al eens zijn hulp aangeboden, wat is daarvan gekomen?
pi_31067320
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:06 schreef Yildiz het volgende:
Na ik via FOK! van dit nieuws moet horen:
http://www.tiscali.nl/content/article/nopme/539170.htm

Hier kwam ik erachter.

Kom ik dan toch met de vraag, ik heb een aantal advocaten gebeld, en die vragen tot een depot van 2500 euro.

Dat geld heb ik uiteraard niet, wat kan ik doen?

Tering hey, in de laatste 30 seconden (vanaf dat ik dit hoor) begin ik erg misselijk te worden....
hmm was het niet zo dat als je het echt niet kan betalen een pro deo advocaat krijgt ?? iemand?
hoe dan ook probeer anders een advocaat vinden die erg voor vrije meningsuiting en protestacties is(denk aan de advocaten die greenpeace en amnesty acties verdedigen). Helaas heb ik te weinig recht gehad om een volledig advies te geven of uberhaupt als advocaat mijn zegje te doen.

maarruh PleaZ denk de volgende keer voor dat je actie onderneemt wat beter na om de gevolgen
en ik zou je ouders het maar gauw vertellen > dat hebben ze iig wel verdiend...
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:33:12 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31067557
Ik vertel het ze liever morgenochtend, anders slapen ze wéér heel slecht.
Dat ga ik namelijk straks ook al doen.

Verder heb ik wel een spaarrekening met net aan genoeg (inc. bestedingslimiet) en betalingsrekening, om dus die 2500 depot neer te leggen. Maar dan heb ik daarna dus echt helemaal, absoluut helemaal, niets meer...
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Dag Yildiz,

In een ander deel van deze discussie ben ik nogal tegen je uitgevallen, maar ik zou het wel betreuren als je echt een douw kreeg. sylvesterr, werkzaam op Fok!, heeft je al eens zijn hulp aangeboden, wat is daarvan gekomen?
Dat heb ik niet gezien, ik zal eens zoeken wie die Sylvester is.
sylvesterrr , ik heb em zojuist gemailed.

Ik had dít dus echt niet verwacht.

[ Bericht 26% gewijzigd door Yildiz op 30-09-2005 20:38:20 ]
pi_31067607
Ik wens je in elk geval veel sterkte Had het op Yorin FM gehoord
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_31067657
Het blijkt sylvesterrr te zijn, met drie erren.

http://forum.fok.nl/user/history/46386
pi_31067666
Sterkte Yildiz.

Hopelijk leer je hiervan.
pi_31067685
Een idee om aan geld te komen.

Start een website, leg duidelijk uit wat je heb proberen te bereiken en wat nu de gevolgen voor je zijn.
Probeer die site bekend te maken door interviews etc.

Paypal Donate, buttontje dr op en ik denk dat je nog aardig wat binnenhaald.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:39:03 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31067731
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:37 schreef kree het volgende:

Start een website, leg duidelijk uit wat je heb proberen te bereiken en wat nu de gevolgen voor je zijn.

Lijkt me niet, dan lijkt het net alsof ik er wat aan wil verdienen. En zo ben ik niet.

------
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Sterkte Yildiz.

Hopelijk leer je hiervan.
Ja, wat denk je
Thanks.
pi_31067769
What became of that kingdom...? None remain who know.
The memory of the kingdom vanished, but its legend survived on the wind's breath.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:44:12 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31067892
Ik zit nu gewoon serieus te huilen
En ik dacht maandag nog fijn te feesten bij: Leidens Ontzet
!
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:49:36 #15
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_31068075
Hoewel ik sterk gemengde gevoelens heb bij jouw actie vind ik wel dat je rechtsbijstand verdiend. Vergeet DAS-rechtsbijstand en andere scams. Die zijn er om geld uit je zak te kloppen, heb je niets aan.

Je zult sowieso het via een toevoeging moeten proberen, hoe je dat doet staat in een link hierboven. Verder zou ik contact opnemen met Böhler Franken Koppe Wijngaarden, een kantoor dat vaker verdachten van ideologisch geinspireerde misdrijven bijstaat. Gerenomeerde kantoren vinden publiciteit best handig, al zullen ze het nooit toegeven.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:51:44 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31068148
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:49 schreef Dante_A het volgende:
Hoewel ik sterk gemengde gevoelens heb bij jouw actie vind ik wel dat je rechtsbijstand verdiend. Vergeet DAS-rechtsbijstand en andere scams. Die zijn er om geld uit je zak te kloppen, heb je niets aan.

Je zult sowieso het via een toevoeging moeten proberen, hoe je dat doet staat in een link hierboven. Verder zou ik contact opnemen met Böhler Franken Koppe Wijngaarden, een kantoor dat vaker verdachten van ideologisch geinspireerde misdrijven bijstaat. Gerenomeerde kantoren vinden publiciteit best handig, al zullen ze het nooit toegeven.
Díe ga ik maandag even bellen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:53:25 #17
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_31068207
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Díe ga ik maandag even bellen.
Let op, het kan zijn dat je een te kleine vis voor ze bent maar proberen kan nooit kwaad. Zoek wel alvast uit wat een toevoeging is en wat jij daar aan zou kunnen hebben.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:57:12 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31068352
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:53 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Let op, het kan zijn dat je een te kleine vis voor ze bent maar proberen kan nooit kwaad. Zoek wel alvast uit wat een toevoeging is en wat jij daar aan zou kunnen hebben.
Wat bedoel je eigenlijk met 'via een toevoeging' ?
pi_31068546
vergeet niet dat er dan wel publiciteit wordt gezocht maar ik denk dat dit in jouw zaak echt geen kwaad kan, ga bij Barend en Van Dorp zitten, klaag de aivd maar recht in de camera aan voor zoveel gesnurk !!!! Hoe meer nederland meekijkt over het falen van de diverse diensten, hoe blijer men wordt dat je dit hebt aangetoond. Als ze een voorbeeld willen stellen kunnen ze het krijgen : het voorbeeld dat er niks klopt van het hele apparaat blauwe bloesjes....
pi_31068686
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:57 schreef Yildiz het volgende:

Als je onder een bepaalde inkomensgrens zit wordt je advocaat door de Staat vergoed, een zogenaamde "toevoeging". Moet je samen met je advocaat aanvragen bij een van de Raden voor Rechtsbijstand, deze bepalen dan of je hiervoor in aanmerking komt enzo.
The memory of the kingdom vanished, but its legend survived on the wind's breath.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:06:26 #21
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31068690
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:37 schreef kree het volgende:

Nóg meer publiciteit heeft hij dus *geen* zin in.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:09:00 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31068781
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:06 schreef Vaati het volgende:

[..]

Als je onder een bepaalde inkomensgrens zit wordt je advocaat door de Staat vergoed, een zogenaamde "toevoeging". Moet je samen met je advocaat aanvragen bij een van de Raden voor Rechtsbijstand, deze bepalen dan of je hiervoor in aanmerking komt enzo.
Okay, stufi en baan bij elkaar *** / maand, thuiswonend.
(dit ga ik zo weg-editten, niet quoten svp)
wat zou ik daarvoor kunnen krijgen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 30-09-2005 21:14:12 ]
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:09:14 #23
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_31068786
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:57 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zie de link van Vaati hierboven. Een toevoeging betekend eigenlijk dat je een advocaat aangewezen krijgt. Dat klinkt erger dan het is, je kunt vaak gewoon zelf kiezen door welke advocaat jij bijgestaan wilt worden. Het verschil is dat je het geheel of gedeeltelijk vergoed krijgt.

Je zult dan met een bewijs van je inkomen naar de gemeente moeten gaan die jou een bewijs geven dat je niet genoeg verdiend om alle kosten van een verdediging zelf te betalen (een verklaring omtrent inkomen en vermogen). Met zo'n bewijs kun je bij de Raad voor de Rechtsbijstand een toevoeging vragen (de advocaat wordt je toegevoegd).
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:13:31 #24
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_31068932
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is dermate weinig dat je zeker recht hebt op een toevoeging.

Houd er trouwens wel rekening mee dat je een (forse) boete kunt krijgen, dat wordt door niemand vergoed. Behalve als je bereid bent te zitten in ruil voor de boete. Reken er maar op dat je liever betaald dan zitten, denk je dat vantevoren niet dan denk je dat wel na de eerste dag in een cel.
pi_31068951
YILDIZ
ik ken iemand die in het Westland werkt mbt bijstand in 'crisis'-situaties. Zij kent de weg en dan hoef je niet steeds het wiel zelf uit te vinden !!!!! Moet het haar natuurlijk vragen maar grote kans dat ze veel voor je kan doen, niet zozeer juridisch als wel het gezeik erom heen, ook met je ouders etc... weet alleen niet hoe ik je kan bereiken....
pi_31068963
quote:
Okay,*** , thuiswonend.
Bij mijn weten (ben bij een RVR afgestudeerd, wel andere afdeling ) krijg je dan wel een toevoeging ja. Je inkomen is omdat je studeert en en thuiswonend bent (geen eigen vermogen van een huis enzo) dermate laag (no offence, studeer zelf ook nog enzo ) dat je hier volgens mij wel voor in aanmerking komt hoor.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:14:54 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31068978
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:13 schreef missC het volgende:
YILDIZ
ik ken iemand die in het Westland werkt mbt bijstand in 'crisis'-situaties. Zij kent de weg en dan hoef je niet steeds het wiel zelf uit te vinden !!!!! Moet het haar natuurlijk vragen maar grote kans dat ze veel voor je kan doen, niet zozeer juridisch als wel het gezeik erom heen, ook met je ouders etc... weet alleen niet hoe ik je kan bereiken....
als jij je mail even 2 tellen in je profiel zet, mail ik je
pi_31069052
ok, net voor jou even een account aangemaakt op onze server : . Mail me en ik spring morgen richting vriendin, geef je dan ook link van organisatie waar ze voor werkt....

[ Bericht 19% gewijzigd door missC op 30-09-2005 21:25:24 ]
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:19:36 #29
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31069168
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:16 schreef missC het volgende:
tekst
gemailed

edit: doet het niet:
did not reach the following recipient(s):
pi_31069383
wordt aan gewerkt....(dacht het een keertje zelf te kunnen...)
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:28:36 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31069460
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:26 schreef missC het volgende:
wordt aan gewerkt....(dacht het een keertje zelf te kunnen...)
okay, post ff als het werkt, ik kijk nu even tv
pi_31069568
quote:

[..]

Tabel met gegevens m.b.t. eigen bijdrage

Let er wel op dat lang niet elke advocaat op basis van toevoeging werkt. Vraag dit dus als eerste, om te voorkomen dat je eerst de zaak toelicht, en dat dan blijkt dat de advocaat niet op basis van toevoeging werkt.
pi_31069608
nou kom er zonder hubby niet uit, dus even een hotmail gemaakt : @hotmail.com
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:35:44 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31069673
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:33 schreef missC het volgende:
nou kom er zonder hubby niet uit, dus even een hotmail gemaakt : email
Gemailed.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 30 september 2005 @ 21:45:16 #35
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_31069992
schameloze TVP
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:47:16 #36
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31070054
Yildiz,

whatever je doet, ga het niet uit je zak betalen voordat je veroordeeld bent.Ik hoop dat de hulp die hier geboden wordt je de juiste weg inwijst.

Ik heb niet zoveel jurisch onder de knieeen.. maar hebben je ouders wel een RBV (rechtsbijstand) ? Je kunt namelijk meeverzekerd zijn in hun polis.Is het voor niemand in de familie duidelijk spreek dan je tussenpersoon ( liever) of adviseur aan.

Het is zeker aan te raden om gewoon advocaten kantoren te bellen of als je mensen kent die rechten studeren die te raadplegen.Iedereen wil overal aan verdienen .. in geld en in naam .. als je snapt wat ik bedoel.

Ik hoop dat je er goed doorheen komt .. strekte menneke !
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:56:15 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_31070333
als geld echt een probleem is, zet dan effe ergens een rekeningnummer neer... als elke fokker die achter je staat 1 of een paar euro overmaakt kan dat best een aardig bedrag worden!

sterkte verder
pi_31070365
Hoi Vildiz,
Als je je zo'n zorgen maakt lijkt het me het handigste om een 'steuncomite' op te zetten met wat mensen met ervaring in dergelijke zaken. Dan kunnen Sylvesterrr, de vriendin van missC etc overleggen. Een goede verdediging (en dat is meer dan juridisch) is meer dan het halve werk in dit soort gevallen.

Ben zelf geen jurist (politicoloog), maar ken het wereldje goed en heb redelijk wat contacten met advocaten die pro-deo (toevoeging hier boven genoemd) zaken doen op dit terrein. Verder lijkt me dat de politiek zich hier mee moet bemoeien en dat is voor mij gemakkelijk te organiseren. Kan ook helpen dat ik meer dan 2x zo oud ben en redelijk wat mensen in Den Haag ken

Je actie vind ik niet zo briljant, maar je motieven wel en 30 jaar geleden had niemand een punt gemaakt van een ludieke actie. Krankzinnig idee dat jij je nu zorgen zit te maken over iets waar we tot voor kort gewoon om konden lachen.

Mijn google mailadres zit in mijn profiel, dus mail me maar als het je wat lijkt.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31070501
Ik zal je vanavond of morgen mijn ervaringen met enkele advocatenkantoren mailen.

FYI: ik ben géén jurist, ik ben iemand die enkele keren de hulp van een advocaat nodig heeft gehad.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:05:06 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31070643
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:56 schreef multatuli het volgende:
Hoi Vildiz,
Als je je zo'n zorgen maakt lijkt het me het handigste om een 'steuncomite' op te zetten met wat mensen met ervaring in dergelijke zaken. Dan kunnen Sylvesterrr, de vriendin van missC etc overleggen. Een goede verdediging (en dat is meer dan juridisch) is meer dan het halve werk in dit soort gevallen.

Ben zelf geen jurist (politicoloog), maar ken het wereldje goed en heb redelijk wat contacten met advocaten die pro-deo (toevoeging hier boven genoemd) zaken doen op dit terrein. Verder lijkt me dat de politiek zich hier mee moet bemoeien en dat is voor mij gemakkelijk te organiseren. Kan ook helpen dat ik meer dan 2x zo oud ben en redelijk wat mensen in Den Haag ken

Je actie vind ik niet zo briljant, maar je motieven wel en 30 jaar geleden had niemand een punt gemaakt van een ludieke actie. Krankzinnig idee dat jij je nu zorgen zit te maken over iets waar we tot voor kort gewoon om konden lachen.

Mijn google mailadres zit in mijn profiel, dus mail me maar als het je wat lijkt.
Bedankt, ik heb je ge-e-mailed.

Al ben ik het er wel mee eens dat de politiek wat actiever mag discussieren over de burgervrijheden, zou ik niet willen dat mijn actie de krant / nieuws haalt.
Want dan zal je zien dat ze het liefst die brief vergeten, en dan is alles voor niets.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:06:34 #41
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31070685
Fok! vs de staat der Nederlanden
pi_31070740
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:06 schreef PLAE@ het volgende:

Fok! vs de staat der Nederlanden
FOK! staat momenteel 1-0 achter. We kunnen er best 2-1 in ons voordeel van maken, toch?
pi_31070770
Typisch iets van het kaliber 'wie zijn billen brand zal op de blaren moeten zitten'.

En dat je zelf op deze manier mee werkt aan dat 'angst gevoel' waar tegen je 'strijd' snap je kennelijk niet. Nouja, straks mischien wel.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:10:06 #44
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31070803
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:08 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

FOK! staat momenteel 1-0 achter. We kunnen er best 2-1 in ons voordeel van maken, toch?
protesten voor de rechtzaal. Massaal id kaarten verbranden of oplaten aan balonnen

Ik zie het al helemaal voor me
pi_31071013
Als je een advocaat zoekt, dan raad ik je sowieso af zomaar lukraak wat te gaan bellen. Het zou niet zo moeten zijn, maar sommige advocaten zijn hun geld beslist niet waard.

Ik raad je aan daarvoor contact op te nemen met de rechtbank. Zij kunnen je daarin prima adviseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheDon1985 op 30-09-2005 22:24:49 ]
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:16:50 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31071021
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:10 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

protesten voor de rechtzaal. Massaal id kaarten verbranden of oplaten aan balonnen

Ik zie het al helemaal voor me
Het oplaten van 99 rode balonnen zou inderdaad een mooie stunt zijn.
Dan zet ik wel zeker weten een papieren zak over m'n kop.
pi_31071069
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:05 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bedankt, ik heb je ge-e-mailed.

Al ben ik het er wel mee eens dat de politiek wat actiever mag discussieren over de burgervrijheden, zou ik niet willen dat mijn actie de krant / nieuws haalt.
Want dan zal je zien dat ze het liefst die brief vergeten, en dan is alles voor niets.
All weer terug gemailed, maar dat zie je vanzelf.

Dat iemand niet per se zelf zo in de aandacht wil, maar wel zo'n protest opzet wordt door sommige posters veroordeeld, maar lijkt me juist prima. Als iemand alleen maar met zijn kop op TV wil, lijkt me dat juist minder sterk.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31071141
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:56 schreef multatuli het volgende:
Verder lijkt me dat de politiek zich hier mee moet bemoeien (etc).
Ik denk dat die politiek nu een mooi schaap heeft dat even terrecht gesteld wordt als voorbeeld zodat de overheid leuk kan zeggen: "Met ons valt niet te spotten en wij menen het serieus met 'de/een/geen' dreiging die hiervan uitgaat. Nu gaat het om een paar balonnen en straks om echte springstof."

In mijn ogen is de persoon die deze daad heeft begaan dus zowiezo de sjaak. En bereikt hij alleen maar het tegengestelde van zijn doel.
pi_31071161
Yildiz, is al bekend of het een publieke strafzaak wordt of gesloten? Anders komen we je natuurlijk allemaal steunen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31071206
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:21 schreef Jaguarized het volgende:
Yildiz, is al bekend of het een publieke strafzaak wordt of gesloten? Anders komen we je natuurlijk allemaal steunen.
Slechts in uitzonderlijke gevallen, of wanneer het minderjarigen betreft, is een zaak achter gesloten deuren. Deze zaak zal dan ook hoogst waarschijnlijk openbaar zijn.
pi_31071248
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Slechts in uitzonderlijke gevallen, of wanneer het minderjarigen betreft, is een zaak achter gesloten deuren. Deze zaak zal dan ook hoogst waarschijnlijk openbaar zijn.
Dan stel ik voor om, als er een datum bekend is, met een groepje naar de rechtbank te gaan.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:23:57 #52
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31071273
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:09 schreef _Arthur het volgende:
Typisch iets van het kaliber 'wie zijn billen brand zal op de blaren moeten zitten'.

En dat je zelf op deze manier mee werkt aan dat 'angst gevoel' waar tegen je 'strijd' snap je kennelijk niet. Nouja, straks mischien wel.
bla bla .. zucht zucht... steun steun ..

jij misschien straks ook wel als je over straat loopt met 3 camera's op je gericht en aan het einde aan de straat wordt door iemand in blauw gevraagt waar je heen gaat en vervolgens of je arm uit kunt steken zodat hij je " chip" kan lezen .....

ooh we zijn nog niet klaar .. je wordt vervolgens " betast" en nog een scherp aangekeken. Denk jij dan " ik heb niets te vrezen? " of " wtf wil je nou van mij .. ik loop gewoon op straat"

oja en vervolgens op het moment dat jij " onderzocht" wordt loopt een of andere gek een cafe binnen en maakt daar zijn pistool magazijn even leeg ...

ooh maar tis wel voor je eigen veiligheid ...
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
pi_31071381
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:16 schreef TheDon1985 het volgende:
Ik adviseer je daarvoor contact op te nemen met de rechtbank. Zij kunnen je daarin prima adviseren.
Dat mogen en doen ze niet.. (ervaring)
Vraag anders of Moskovitch pro deo wil werken aan je zaak.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31071439
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:26 schreef longinus het volgende:

[..]

Ik ben anders ook zo aan m'n advocaat gekomen. In mijn geval via de rechtbank in Den Bosch. De advocaat die ik daarvoor had bakte er niks van.
pi_31071457
quote:

[..]

Ik denk dat moskovich liever zaken aanneemt die wat opleveren.
pi_31071510
quote:
voor een paar balonnen die bij de smullers zijn achtergelaten. dude
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:32:38 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31071555
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:31 schreef Barcelona het volgende:

[..]

voor een paar balonnen die bij de smullers zijn achtergelaten. dude
het gaat meer om het motief erachter, maargoed, wie niet waagt, wie niet wint.
Al ga ik hier nog wel even over nadenken
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:32:38 #58
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31071557
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik denk dat moskovich liever zaken aanneemt die wat opleveren.
of zaken die in het nieuws komen ................;-) dus hij maakt nog wel een kans

of tie in het nieuws wil komen is natuurlijk een tweede maarja ...
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:33:31 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31071586
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef Cappy het volgende:

[..]

of zaken die in het nieuws komen ................;-) dus hij maakt nog wel een kans

of tie in het nieuws wil komen in natuurlijk een tweede maarja ...
het onderwerp / motief (burgervrijheden) mag best in het nieuws komen
ikzelf, of de actie, als het even kan liever niet

en nu ga ik slapen, weltrusten
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:35:58 #60
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31071677
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:32 schreef Yildiz het volgende:

[..]

het gaat meer om het motief erachter, maargoed, wie niet waagt, wie niet wint.
Al ga ik hier nog wel even over nadenken
wat is er over na te denken kerel? het is gebeurt .. en goed of slecht.. slim of dom is niet meer aan jouw.. het enige aan jouw is . : zou je het morgen weer doen ? wetende wat er kan gebeuren?

zo Ja: dan is dit maar bijzaak
zo Nee: Denk dan na wat je er echt over denkt en zoek een advocaat die er sterker in geloofd of meer aan verdient dan jij ...

plain simple, raw and uncut
pi_31071701
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

het onderwerp / motief (burgervrijheden) mag best in het nieuws komen
ikzelf, of de actie, als het even kan liever niet

en nu ga ik slapen, weltrusten
Ik denk niet dat dit iets is wat off-media zal blijven, hoe graag je het ook zal willen. Als je plaats en datum weet, laat je het dan even weten oid? Mail staat in profiel.
pi_31071704
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:28 schreef TheDon1985 het volgende:

[..]

Ik ben anders ook zo aan m'n advocaat gekomen. In mijn geval via de rechtbank in Den Bosch. De advocaat die ik daarvoor had bakte er niks van.
Ik had ook een eikel, maar niemand wou mij iets beters aanbevelen (den haag)

En ik zou het onterecht vinden dat ze iemand als Yildiz als voorbeeld gaan gebruiken omdat hij ze heeft geraakt op hun eigen falen. Ik gun hem dan ook alles behalve de advokaat die ik had.
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:36:41 #63
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31071706
quote:
Komt er dan een rechtzaak? In het artikel lees ik alleen uitspraken van een politiewoordvoerder.
pi_31071788
Het feit dat Yildiz thuis slaapt geeft mij toch een reeden dat ze het niet heel hoog willen spelen.
welterusten.
pi_31071792
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:36 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Komt er dan een rechtzaak? In het artikel lees ik alleen uitspraken van een politiewoordvoerder.
"moet zich voor de rechter verantwoorden op verdenking van bedreiging"
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:57:26 #66
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31072391
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:38 schreef Jaguarized het volgende:
"moet zich voor de rechter verantwoorden op verdenking van bedreiging"
Het is nieuw voor mij dat de politie spreekt namens het OM.
pi_31072876
Jeetje, wat een gedoe allemaal zeg............... ben zelf jurist dus voel me verplicht je een beetje te helpen!

Er is in dit topic al veel nuttigs gezegd, kan er eigenlijk weinig aan toevoegen. Wel zul je trouwens eerst gedagvaard moeten worden. Daar kan best enige tijd overheen gaan en tot die tijd zal een advocaat niks voor je kunnen doen.

Maar ik zou maar wel vast informeren over strafmaat etc. Verder zou ik het, ook al heb je geen cent te makken, toch niet op de eerste de beste pro deo-advocaat laten afkomen. Een goed advies was om eens te bellen met dat kantoor van Böhler & Franken. Die zullen in elk geval sympathie voor je hebben én ze zijn goed. En zelfs als ze je niet willen hebben weten zij wel vergelijkbare goede advocaten. En een toevoeging krijg je toch wel, zoals hierboven uitgelegd.

(Kweet eigenlijk helemaal niet waar je woont, dat speelt natuurlijk ook een rol)

Dat je het (die tas plaatsen) gedaan hebt staat vast, dus er spelen nog de volgende dingen:

1) of wat je hebt gedaan inderdaad 'bedreiging' is in de zin van de wet. Het gaat lastig worden dit te ontkennen, want het was bedreigend. Je zult in elk geval moeten aantonen dat er van 'opzet' geen sprake was, dwz dat je 'opzet' niet het bedreigen was, maar het verkondigen van een 'goede' boodschap. Opzet is nl nodig om je te kunnen veroordelen voor bedreiging. Wat dit betreft zul je een 'political defense' moeten voeren, dwz goed en helder uitleggen waarom je het hebt gedaan, wat je motieven waren en wat je er mee beoogde. Wees hierin echter niet te rechtlijnig, anders gaat die rechter misschien een potentiële Volkert van der G in je zien.

Hoe dan ook, als je aantoont dat er van opzet geen sprake was, dan val je als het ware terug in een 'mildere' categorie: verwijtbaarheid, maw het was gewoon een domme actie waarmee je mensen in paniek hebt gebracht. Deze gedraging (kweet even niet de juridische term verstoren openbare orde oid) is ook strafbaar, maar minder dan bedreiging.

2) als je schuldig wordt bevonden, wat dan de strafmaat gaat worden. Voor de rechter zullen daarbij de volgende dingen een rol (kunnen) spelen:
a) of hij overtuigt is van je verzekering dat je dit nooooooooooooooooooooooooooooooit meer zult doen - hierbij komt het op jouw overtuigingskracht aan! Dat je er spijt van hebt is duidelijk, maar geheel afstand nemen van je daad druist wsl tegen je principes in en zal ook gefaked over komen;
b) of hij overtuigt is van je verzekering dat je er echt niks kwaads mee bedoelde - ook hiervan zul je hem zelf moeten overtuigen. Toon aan dat je wel degelijk verantwoordelijkheidsgevoel hebt!
c) of hij vindt dat hij een voorbeeld moet stellen - tja hier heb je niet echt veel invloed op;
d) hoe hij zelf (diep in zijn hart) over die terrorisme-wetgeving denkt. Dit is misschien positief voor je, omdat de meeste rechters net als jij grote bezwaren hebben tegen de nieuwe wetgeving. Maar goed dit kan hij niet openlijk laten meewegen.

Wat je nodig hebt is een advocaat die sympathiseert met je overtuigingen en dit helder en treffend in woord en tekst kan omzetten, en daarbij weet wat een rechter graag wil horen. Die kun je via Böhler & Franken wel vinden.

Ik denk trouwens dat veel advocaten dit wel een leuke zaak zullen vinden. Je moet bedenken dat veel zaken van strafrechtadvocaten niet zo opbeurend zijn en vaak saai en voorspelbaar kunnen zijn (tasjesdieven etc ). Jouw zaak - zeker het 'political defense' gedeelte - zullen ze wel interessant vinden.

[ Bericht 17% gewijzigd door Soul79 op 01-10-2005 00:09:23 ]
pi_31073047
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:38 schreef longinus het volgende:
Het feit dat Yildiz thuis slaapt geeft mij toch een reeden dat ze het niet heel hoog willen spelen.
Het feit dat Yildiz thuis slaapt heeft daar vrij weinig mee te maken.. Het moge duidelijk zijn dat hij inmiddels wel bekend heeft dat hij die tas daar heeft achter gelaten, aangezien het "onderzoek" daarmee wel afgerond is en de kans niet bijzonder groot is dat hij morgen tassen met echte bommen gaat plaatsen (toch Yildiz ) hebben ze geen reden hem niet gewoon thuis te laten slapen..
  Donald Duck held vrijdag 30 september 2005 @ 23:23:29 #69
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31073280
Ik vond het een domme actie van je, maar ze pakken het nu serieuzer aan dan ik dacht. Sterkte ermee.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_31073296
Meen je het serieus dat je dit niet verwacht had? Er zijn velen die je gewaarschuwd hebben!
En je zal er vrij goed vanaf komen, aangezien het station niet is ontruimd. Als dit was gebeurd, dan had je een veel groter probleem gehad!
Het is trouwens zo dat je NIET verplicht bent om een advocaat te hebben (eventjes nagevraagd bij mijn professor Strafrecht). Het is maar of je het aandurft!

offtopic: ik heb veel gozers zoals jij op het spreekuur gehad. Grote bek hebben, maar zodra ze zich daadwerkelijk moeten verantwoorden staan ze met trillend onderlipje te janken.

Klein adviesje: Ik neem aan dat je je moet verantwoorden voor de rechtbank in Den Haag? Deze rechters staan erom bekend dat ze vrij streng zijn. Probeer dus niet met "ideologische" of betweterige praatjes te komen, ze zien slechts een knul met een te grote mond die niet beseft waar hij mee bezig is. Als je spijt hebt, schroom dan niet om dat te betuigen. Zo niet, kun je beter je mond houden en je advocaat het woord laten voeren.

Ik hoop dat je ervan geleerd hebt, nee ik heb geen medelijden met je.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31073672
Natuurlijk is hij niet verplicht een advocaat in te huren, maar het zou volstrekte dwaasheid zijn dit niet te doen. Vervolgens geeft Thisbe nog wat 'tips' .
Al die adviezen van 1e jaars rechten studenten schaden zijn zaak slechts. Als je niets kan bijdragen, doe het dan ook niet. Die jongen vraagt hulp. Reageer daar dan op met een concreet aanbod of een sympathiebetuiging. Niet met quasi-onderbouwde kennis. Als je ooit jurist wil worden is dat toch echt je eerste les. Spreek niet als je niet weet hoe het zit. Wie zo ietst simpels moet navragen bij zijn ' professor Strafrecht' past het zwijgen.
pi_31073769
Eh ja Yildiz dit is erg kut voor je En jongens hij heeft niks aan "ik zei het toch" dat weet hij zelf ook. Wat hij nodig heeft is een advocaat of tenminste een advocaat-stagaire in strafrecht.

[ Bericht 42% gewijzigd door Sessy op 01-10-2005 00:10:08 ]
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:47:31 #73
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31073991
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:24 schreef Thisbe het volgende:
Meen je het serieus dat je dit niet verwacht had? Er zijn velen die je gewaarschuwd hebben!
En je zal er vrij goed vanaf komen, aangezien het station niet is ontruimd. Als dit was gebeurd, dan had je een veel groter probleem gehad!
Het is trouwens zo dat je NIET verplicht bent om een advocaat te hebben (eventjes nagevraagd bij mijn professor Strafrecht). Het is maar of je het aandurft!

offtopic: ik heb veel gozers zoals jij op het spreekuur gehad. Grote bek hebben, maar zodra ze zich daadwerkelijk moeten verantwoorden staan ze met trillend onderlipje te janken.

Klein adviesje: Ik neem aan dat je je moet verantwoorden voor de rechtbank in Den Haag? Deze rechters staan erom bekend dat ze vrij streng zijn. Probeer dus niet met "ideologische" of betweterige praatjes te komen, ze zien slechts een knul met een te grote mond die niet beseft waar hij mee bezig is. Als je spijt hebt, schroom dan niet om dat te betuigen. Zo niet, kun je beter je mond houden en je advocaat het woord laten voeren.

Ik hoop dat je ervan geleerd hebt, nee ik heb geen medelijden met je.
Thisbe,

en toch lijkt het me .. dat je beter kunt zeggen dat je achter de actie staat die je hebt uitgevoerd ( in dit geval ) dan dat je zegt " ik ben gewoon dom geweest"

Ik gok dat ik een antwoord krijg van " neen" , maar is het niet zo dat iemand die oprecht is beter beoordeeld wordt dan dat iemand die zijn mond houdt en iemand anders laat praten zonder zelf te spreken?

gewoon een eerlijke vraag ..........
pi_31074049
ik leef met je mee. hoewel ik het motief niet steun vind ik deze ellende die er bij komt kijken wel onevenredig bezwarend.

ik zou het maar wel aan je ouders vertellen voordat de deurwaarder.de dagvaarding komt bezorgen. dan krijgen ze namelijk helemaal een doodschrik. grote kans dat dat vrij snel zal zijn lijkt mij zo. misschien zaterdagmorgen zelfs al wel? of zijn ze niet zo snel bij het OM?

ik beaam het verhaal dat je niet zomaar een advocaat moet nemen. er zitten een hoop prutsers bij.

edit:
overigens denk ik wel dat je er zonder al te veel kleerscheuren vanaf komt. je zult waarschijnlijk wel schuldig bevonden worden aan het proberen te van verstoren van de openbare orde oid, maar ik denk dat je daar geen zware straf voor zult krijgen. voetbalvandalen staan ook binnen een paar dagen weer op straat.

[ Bericht 24% gewijzigd door electricity op 30-09-2005 23:55:06 ]
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31074201
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:37 schreef multatuli het volgende:
Natuurlijk is hij niet verplicht een advocaat in te huren, maar het zou volstrekte dwaasheid zijn dit niet te doen. Vervolgens geeft Thisbe nog wat 'tips' .
Al die adviezen van 1e jaars rechten studenten schaden zijn zaak slechts. Als je niets kan bijdragen, doe het dan ook niet. Die jongen vraagt hulp. Reageer daar dan op met een concreet aanbod of een sympathiebetuiging. Niet met quasi-onderbouwde kennis. Als je ooit jurist wil worden is dat toch echt je eerste les. Spreek niet als je niet weet hoe het zit. Wie zo ietst simpels moet navragen bij zijn ' professor Strafrecht' past het zwijgen.
Concrete aanboden heeft deze puber al genoeg gehad Waar zie je quasi-onderbouwde kennis? Ik zeg alleen dat hij geen advocaat nodig heeft als hij er zo van baalt als zijn centjes verdwijnen. Of dat verstandig is is een tweede, maar dat was deze knul toch al niet.
pi_31074286
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:47 schreef Cappy het volgende:

[..]

Thisbe,

en toch lijkt het me .. dat je beter kunt zeggen dat je achter de actie staat die je hebt uitgevoerd ( in dit geval ) dan dat je zegt " ik ben gewoon dom geweest"

Ik gok dat ik een antwoord krijg van " neen" , maar is het niet zo dat iemand die oprecht is beter beoordeeld wordt dan dat iemand die zijn mond houdt en iemand anders laat praten zonder zelf te spreken?

gewoon een eerlijke vraag ..........
Ik denk dat je hierop het antwoord zelf ook wel weet!
Zou een moordenaar die aangeeft achter zijn daad te staan meer krediet krijgen dan eentje die spijt betuigt of dan eentje die zwijgt?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:05:34 #77
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31074481
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:58 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ik denk dat je hierop het antwoord zelf ook wel weet!
Zou een moordenaar die aangeeft achter zijn daad te staan meer krediet krijgen dan eentje die spijt betuigt of dan eentje die zwijgt?
natuurlijk krijgt tie meer in andere landen, maar is dat zo in nederland ... ja sorry als het zeeeeeeeer Dommmmmmm overkomt maar ik ken nog geen geval ... ja ken wel een geval en die ging richting TBS ... als je snapt wat ik bedoel...

( jaopzich is het erger want dat is er geen is niet de rechter nodig om te zeggen " hij is er klaar voor " )

ik geloof ook wel dat hij verliest tenzij hij hij kan bewijzen of overtuigen dat de gehele zaak tegen hem geen grond heeft.IK ga af op wat hij in die brief zei en vervolgens laat afzwakken.... ( gelukkig ben ik geen rechter )... maar daar van afstappen en sorry zeggen klinkt mij dan als leugen ....
als je begrijpt wat ik probeer te snappen
pi_31074639
Thisbe, ga terug naar school. Je bemoeit je met een discussie waar iemand hulp vraagt. Die bied je niet, sterker nog je verwart de materie. Ik zag 'quasi-onderbouwde kennis' in jouw posts, maar dat was natuurlijk een vriendelijk eufemisme.

Centjes verdwijnen er sowieso niet. Iedere burger heeft recht op een toevoeging/pro deo advocaat, dus dat argument is ook al niet valide. Gezien het inkomen van Yildiz krijgt hij zeker gratis rechtshulp.

Je argumentatie over het oordeel van de rechtbank in Den Haag en hoe die te beinvloeden valt zelfs buiten 'quasi onderbouwd'. Het is slechts baarlijke nonsens.

Nogmaals, het is je goed recht om het niet eens te zijn met Yildiz actie, maar dat kan je uiten in NWS (en dat doe je ook al zie ik). Hier vraagt iemand hulp. Die bied je aan of je zwijgt. Je politieke oordeel over de actie kan je in NWS prima kwijt; daar is hier geen plaats voor en zeker niet onder het mom van deskundigheid.

[ Bericht 8% gewijzigd door multatuli op 01-10-2005 00:13:27 (verduidelijkt) ]
pi_31074832
ik ga morgen met vriendin aan de slag, dit met Yildiz bemaild (ipv besproken...). Zij is echter niet van de juridische maar meer van de praktische kant; weet natuurlijk wel de weg, zeker voor aanvraag van toevoeging etc, zelfs misschien een goede buffer voor thuis, maar meer dan dat gaat niet lukken uit deze hoek...heb ook gemaild dat zwijgen er alleen maar voor zorgt dat je het OM de ruimte geeft om fouten weg te poetsen, dus dat ie daar toch een middenweg in moet zien te vinden. wat betreft zijn toekomst zie ik het niet zwaar in, denk dat ie op karakter vaker wel wordt aangenomen dan niet, met dit op zijn kerfstokje...
pi_31074861
Wat is je rekeningnummer ik doneer wel een eurootje of 50, het is niet veel maar alle kleine beetjes helpen.

Ik vind dat wat je gedaan hebt een goede boodschap is geweest. Men is veel te bang en panisch. Sorry, maar als ik een tas vind breng ik hem naar gevonden voorwerpen en bel ik niet meteen 112. daarnaast slaat de bewaarplicht ook op shit.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2005 00:24:39 ]
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:22:45 #81
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_31074901
Yildiz geile aandachtsslet
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_31075130
K heb n paar dagen geleden al een deel op de FP gelezen, nu ff de tijd genomen om alle topics een beetje door te nemen . En hoewel ik het terecht vind dat je je voor de rechter mag verantwoorden heb ik toch een beetje medelijden met je.. (iedereen doet weleens domme dingen, toch? ).
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:35:41 #83
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31075200
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 00:20 schreef teckna het volgende:
Wat is je rekeningnummer ik doneer wel een eurootje of 50, het is niet veel maar alle kleine beetjes helpen.

Ik vind dat wat je gedaan hebt een goede boodschap is geweest. Men is veel te bang en panisch. Sorry, maar als ik een tas vind breng ik hem naar gevonden voorwerpen en bel ik niet meteen 112. daarnaast slaat de bewaarplicht ook op shit.
Ik gok dat meneer zelf niet zal beginnen met zoiets...

Ik wil het best regelen .. zelfs een nieuwe rekening .. waar duidelijk is dat Yildiz mensne niet belazerd.. ( om het zo maar te zegggen )

Het probleem is dat ik het niet kan regelen zonder dat ik weet dat hij zelf akkoord is.

Yildiz,

Als ik zo lees zijn er best wel mensen die je willen steunen met geld of zonder.
Ik wil je daar best bij helpen.Ik werk bij een bank en ik heb de mogelijkheid iets met rekeningen te doen mits ze bij " MIJN" bank lopen.

Ik kan je vertellen of het iets kost om een rekening daarvoor te openen en of het slim is dat daadwerkelijk te doen in jouw situatie ... of je te adviseren iets anders te doen bij een andere bank.

het is maar net wat je wil.. ik bied gewoon mijn hulp aan maar kan niet beloven dat ik iets voor je kan betekenen.

( tenzij je het geschil met de staat meer dan 3 maanden buiten beschouwing kan toveren, want dan zou ik je kunnen verzekeren voor rechtsbijstand ... al is.. ik moet het zeggen in jouw belang ... FRAUDE ... (
pi_31075237
zijn advocaat moet gewoon de vraag stellen : wat is erger, dit wat mijn client heeft getracht te willen melden, of heer Donner die als zijn dochter verkracht wordt in de bosjes, rustig van zijn fietst stapt en hard BOE roept.
pi_31077459
Geheel offtopic eigenlijk:

Mijn vader heeft eens problemen gehad met de gemeente om asbest.
Alhoewel mijn vader waarschijnlijk ook fout zat heeft hij het zo kunnen spelen dat mijn vader uiteindelijk de gemeente onder de duim had.
De burgemeester heeft zelfs tegen hem gezegd dat hij zeker wist dat ze een rechtszaak zouden verliezen op dat moment.

Wat mijn vader gedaan had?
Tegenstrijdige wetgevingen gevonden.
Het bewijs was onwettig verkregen.
De gemeente bedreigde mijn vader.
Mijn vader had bewijs dat de gemeente met 2 maatstaven mat.

Geen idee wat ik precies wil zeggen hiermee

Ontopic
Misschien kun jij ook wel mazen in de wet vinden ofzoiets.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_31077717
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 02:35 schreef Jegorex het volgende:

Alhoewel mijn vader waarschijnlijk ook fout zat heeft hij het zo kunnen spelen dat mijn vader uiteindelijk de gemeente onder de duim had.
De burgemeester heeft zelfs tegen hem gezegd dat hij zeker wist dat ze een rechtszaak zouden verliezen op dat moment.

Ontopic
Je vader beriep zich op een schending van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur.
Maar dit was voor een administratieve rechter en topicstarter moet voor de strafkamer verschijnen dus daar heeft hij niet veel aan.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:12:43 #87
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31077783
Idd,

Yildiz kan nu nog alleen maar spelen op geweten en ervaring.Het is nu ook gewenst dat hij zijn mond houdt tegenover iedereen, behalve wat door zijn is gegeven.
pi_31077836
Het punt is, hij heeft het wel gedaan en hij wist prima wat hij deed. Dus hoe moet j e je dan nog verdedigen? Je zou een beroep op de strafuitsluitingsgrond "overmacht" kunnen proberen, dan zeg je namelijk, ja ik heb het gedaan en ja het mag niet, maar er was een zo danige conflict van plichten en belangen dat ik niet redelijkerwijze anders kon handelen en dan beroep je je op het arrest van de opticien die na sluitingstijd nog een bril maakte voor een man die er met de auto naartoe was gekomen - jij wilde de maatschappij helpen (in)zien, net zoals de opticien die man... Alleen was er een zaak in de jaren 70 dat iemand aan de noodrem in de trein trok om te protesteren tegen nucleaire wapens, en dat is toen ook afgewezen omdat het niet het lichtste middel dat hij kon kiezen voor z'n protest werd geacht - daar komt de OvJ dan mee. Wellicht dat je met een ballontas echter meer success hebt, een ballontas is toch minder ingrijpend dan een hele trein tot stilstand brengen (inclusief reizigers) en de punten die je aankaart zijn best aardig en hebben er ook wat mee te maken zeg maar (dat ze overreageren met de terrorismedreiging).

Je kunt nog het beste om een rechterlijk pardon of een lagere strafmaat smeken met goede argumenten. Duidelijk maken dat je geen terroristische, bedreigende of onruststokende oogmerk had en slechts vreedzaam wilde protesteren maar daar wellicht niet de slimste middelen toe gekozen hebt. Studie/baan als argument aanvoeren tegen een eventuele celstraf. Overigens kan je voor bedreiging maximaal 2 jaar krijgen dacht ik, daar staat redelijk weinig op.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sessy op 01-10-2005 03:26:31 ]
pi_31078701
Yildiz ..... maak je niet druk.... je krijgt hooguit een werkstrafje van een paar uurtjes.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 09:50:30 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31078868
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:38 schreef longinus het volgende:
welterusten.
Iemand wordt in hechtenis genomen wanneer er sprake is van een ernstig delict, waarbij er kans op herhaling is, kans is dat de dader vlucht, of kans is dat de openbare orde er onder lijdt.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 09:51:38 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31078882
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:37 schreef multatuli het volgende:
Natuurlijk is hij niet verplicht een advocaat in te huren, maar het zou volstrekte dwaasheid zijn dit niet te doen.
Volledig mee eens. Het OM wil in dit geval kennelijk een voorbeeld stellen, dus je kunt verwachten dat ze het op een minder gebruikelijke manier spelen.
pi_31079062
alle Bash verzamelen en het dan gooien op : "heeft zijn straf al gehad".
pi_31079085
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 03:17 schreef Sessy het volgende:
Het punt is, hij heeft het wel gedaan en hij wist prima wat hij deed. Dus hoe moet j e je dan nog verdedigen? Je zou een beroep op de strafuitsluitingsgrond "overmacht" kunnen proberen, dan zeg je namelijk, ja ik heb het gedaan en ja het mag niet, maar er was een zo danige conflict van plichten en belangen dat ik niet redelijkerwijze anders kon handelen en dan beroep je je op het arrest van de opticien die na sluitingstijd nog een bril maakte voor een man die er met de auto naartoe was gekomen - jij wilde de maatschappij helpen (in)zien, net zoals de opticien die man... *blaat*
Alleen jammer voor je dat het opticien-arrest niet over gewetensbezwaren als die van Yildiz gaat.. Laat Yildiz maar lekker een advocaat nemen die zijn zaak wel een beetje serieus aanpakt voordat hij zichzelf met allerlei onsamenhangende arresten en wetsartikelen het hoofd op hol laat slaan..
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:15:29 #94
81237 releaze
best of both worlds
pi_31080061
ik vraag me af of Yildiz al wat gehoord heeft van de politie of OM of welke instantie dan ook. ik vind het vaag dat hij z'n nabije toekomst moet lezen vanuit een artikel dat geplaatst is op tiscali.nl, ipv dat ie het van eoa instantie heeft gehoord. is het niet handig eerst nog de politie oid te bellen voor opheldering?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:21:11 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31080182
Komt er trouwens nog een razzia op andere Fok-ers?

Half Fok heeft namelijk de topics van Yildiz gevolgd toen hij de actie meer dan een week van tevoren aan het voorbereiden was en heeft hem aangemoedigd tot aan het moment dat hij de tas plaatste. Kennelijk heeft niemand aangifte hiervan gedaan, ook niet nadat Yildiz postte (met fotos als bewijs) dat de tas geplaatst was. Dit maakt half Fok medeplichtig aan de actie. Bovendien heeft minimaal één andere Fok-er ook een tas geplaatst (op een andere locatie).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_31080863
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:21 schreef SeLang het volgende:
Dit maakt half Fok medeplichtig aan de actie.
Als half Fok! opzettelijk behulpzaam is geweest en/of opzettelijk gelegenheid, middelen en inlichtingen heeft verschaft wel ja..

Anders zal het wel niet zo'n vaart lopen..
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:50:05 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31080950
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:46 schreef Vaati het volgende:

[..]

Als half Fok! opzettelijk behulpzaam is geweest en/of opzettelijk gelegenheid, middelen en inlichtingen heeft verschaft wel ja..

Anders zal het wel niet zo'n vaart lopen..
  • Eén Fok!-er is een uur later zelfs gaan checken of de tas er nog stond.
  • Een andere heeft een zelfde tas ergens anders geplaatst.
  • Heel veel Fok!-ers wisten van de actie en deden niks om te waarschuwen....
  • "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_31081015
    quote:

Half Fok heeft namelijk de topics van Yildiz gevolgd toen hij de actie meer dan een week van tevoren aan het voorbereiden was en heeft hem aangemoedigd tot aan het moment dat hij de tas plaatste. Kennelijk heeft niemand aangifte hiervan gedaan, ook niet nadat Yildiz postte (met fotos als bewijs) dat de tas geplaatst was. Dit maakt half Fok medeplichtig aan de actie. Bovendien heeft minimaal één andere Fok-er ook een tas geplaatst (op een andere locatie).
    Vind dat je aangifte moet doen als je afweet van bovenstaande en dat je anders zelf net zo goed medeplichtig bent. Als je vind van niet spreek je jezelf wel heel erg tegen (lees je tekst nog maar eens goed).
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:54:57 #99
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_31081079
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 11:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vind dat je aangifte moet doen als je afweet van bovenstaande en dat je anders zelf net zo goed medeplichtig bent. Als je vind van niet spreek je jezelf wel heel erg tegen (lees je tekst nog maar eens goed).
    Dat lees je goed
    Mijn reisverslagen
    pi_31081295
    Zijn wij niet allemaal medeplichtig? Niemand die het topic heeft gelezen heeft actie ondernomen om de tas weg te halen of de politie in te lichten.
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:15:48 #101
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_31081566
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 12:04 schreef sizzler het volgende:
    Zijn wij niet allemaal medeplichtig? Niemand die het topic heeft gelezen heeft actie ondernomen om de tas weg te halen of de politie in te lichten.
    Dat is dus mijn punt
    Mijn reisverslagen
    pi_31081867
    Tuurlijk zij we allemaal schuldig, maar schuldig waaraan? Ik mag op Fok nog altijd schrijven wat ik wil, en de moderators mogen weghalen/bannen wat ze niet toepasselijk vinden, dat beschouw ik altijd nog als vrijheid van meningsuiting. Er worden hier ook zat mensen bedreigd, beledigd en vernedert maar zover als ik weet is daar nog nooit politie opgezet. Nu is iemand iets verder gegaan en heeft zijn daden buiten het forum geplaatst, is dit dom, ja en nee.
    Ik zou het niet op die manier doen maar ik heb ook wel eens mijn lesje moeten leren.
    pi_31081930
    Nope, want medeplichtig ben je dus pas als
    quote:
    Artikel 48 Sr
    Als medeplichtigen van een misdrijf worden gestraft:
    1°. zij die opzettelijk behulpzaam zijn bij het plegen van het misdrijf;
    2°. zij die opzettelijk gelegenheid, middelen of inlichtingen verschaffen tot het plegen van het misdrijf.
    feit dat je weet dat daar die tas staat en vervolgens politie niet inlicht oid heeft verder niets met medeplichtigheid te maken..
    pi_31082020
    quote:
    Sorry hoor, maar ik ga hem echt niet steunen. Hij heeft gewoon iets doms gedaan waarvan hij vantevoren wist dat het op zijn zachtst gezegd niet gewaardeerd zou worden. Laat 'm nu maar op de blaren zitten.

Ik zou overigens geen advocaat nemen.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:08:51 #105
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31083007
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 11:15 schreef releaze het volgende:
    ik vraag me af of Yildiz al wat gehoord heeft van de politie of OM of welke instantie dan ook. ik vind het vaag dat hij z'n nabije toekomst moet lezen vanuit een artikel dat geplaatst is op tiscali.nl, ipv dat ie het van eoa instantie heeft gehoord. is het niet handig eerst nog de politie oid te bellen voor opheldering?
    Nog niks gehoord, ze hebben mijn nummer.
    pi_31083089
    Als ik het goed begrepen heb, heb je ergens een tas achtergelaten met ballonnen erin om aandacht te vragen voor je standpunt, namelijk dat de privacywetgeving (of eigenlijk anti-privacywetgeving) je te ver gaat.

Als dat zo is, dan ben je sowieso strafbaar, want dan had je kennelijk het vooropgestelde motief om jouw daad te doen vergelijken met (dus lijken op) het plaatsen van bommen zoals we dat in de actualiteit helaas te vaak tegenkomen.

De (strafrechtelijke en maatschappelijke) gevolgen daarvan heb je niet overzien, maar had je als redelijk handelend mens (of ga het het op ontoerekeningsvatbaarheid gooien?) moeten overzien en dat had je ervan moeten weerhouden dit feit te plegen. Bovendien lijkt het me voor de hand te liggen dat je in ieder geval een bepaald (maatschappelijk) effect op het oog hebt gehad. Je wilde immers een daad stellen. Dat het effect verder gaat dan jijzelf wenselijk hebt geacht, betekent nog niet dat er een gebrek aan opzet in het spel is. Bovendien is er nog zoiets als voorwaardelijk opzet: je hebt willens en wetens de aanmerkelijke kans geaccepteerd dat jouw gedraging een onwenselijk maatschappelijk effect zou hebben c.q. als bedreigend zou worden ervaren.

Bovendien biedt het recht je voldoende, niet-schadelijke mogelijkheden om aandacht te vragen voor je standpunt. Biedt een Kamerlid een petitie aan, zoek de media etc. etc. Nou goed, die media heb je gevonden, maar de manier waarop is op zijn zachtst gezegd afkeurenswaardig.

De rechter zal je ook wel toebijten dat in het huidige maatschappelijke klimaat, het opzettelijk achterlaten van onbeheerde tassen, in ieder geval geen grap is. Vergelijk het met de bom-grappen op Schiphol of zelfs in het vliegtuig. Dat wordt nu eenmaal serieus opgevat.

Een beroep op het opticien-arrest kun je vergeten. Jij werd niet gedwongen tussen 'rechten en plichten'. Er bestond voor jou geen dwingende afweging. Het enige wat jij moest afwegen, was de wijze waarop jij de aandacht op jouw standpunt zou vestigen en, nog daargelaten dat dat absoluut geen noodzaak oplevert, heb je onherroepelijk de verkeerde wijze gekozen.

Je hebt je misrekend en je timing is belabberd.

Victor Koppe heeft het makkelijker gehad met het vrijpleiten van Samir Azzouz, die anders dan jij nog geen concrete uitvoeringshandelingen had gepleegd, waar jij notabene tot een voltooid delict komt.

Taakstraf dunkt me.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:25:27 #107
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_31083479
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 13:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nog niks gehoord, ze hebben mijn nummer.
    maar waarom bel jij niet?
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:28:34 #108
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31083554
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 13:25 schreef releaze het volgende:

[..]

maar waarom bel jij niet?
    Als je het niet erg vind bel ik wel tijdens kantooruren.

Verder:
    http://www.politie.nl/klpd/nieuws/landelijk_tas_ballonnen.asp
    quote:
    Tas ballonnen achtergelaten op Den Haag CS, verdachte geeft zichzelf aan

Den Haag 30-09-2005 - De persoon die op zondag 11 september 2005 een tas met ballonnen en protestbrief achterliet op station Den Haag CS, heeft zich gemeld. Dit gebeurde naar aanleiding van een uitzending van het programma Opsporing Verzocht op dinsdag 27 september 2005.

Op zondag 11 september 2005 werd in de stationshal van Den Haag CS een verdachte tas gevonden door een horecamedewerker. Die waarschuwde de Spoorwegpolitie, die de tas voorzichtig openmaakte. In de tas zat een aantal ballonnen, waaraan een brief bevestigd was.

Van het plaatsen van de tas en de verdachte zijn opnames gemaakt door middel van een beveiligingscamera. Foto’s van de verdachte zijn op 27 september 2005 getoond in het programma Opsporing Verzocht. De verdachte, een 21-jarige man uit Monster, heeft zichzelf dezelfde avond aangegeven bij de Spoorwegpolitie op station Hollands Spoor.

De Spoorwegpolitie neemt valse meldingen hoog op. Ze kunnen paniek zaaien en het treinverkeer ontwrichten. Valse meldingen worden dan ook niet gezien als baldadigheid, maar als maar als het opzettelijk geven van een vals alarm. De verdachte wordt verdacht van bedreiging.
    pi_31084245
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 13:11 schreef Argento het volgende:
    verhaal
    Puike analyse Argento, hoewel niet erg opbeurend voor arme Yildiz.
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:56:21 #110
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_31084341
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 13:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als je het niet erg vind bel ik wel tijdens kantooruren.
    excuses ben mn gevoel voor tijd een beetje kwijt de afgelopen tijd. Maar ik neem aan dat je wel gaat bellen en het niet van hun laat afwachten?
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:59:28 #111
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31084426
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 13:56 schreef releaze het volgende:

[..]

excuses ben mn gevoel voor tijd een beetje kwijt de afgelopen tijd. Maar ik neem aan dat je wel gaat bellen en het niet van hun laat afwachten?
    Jeuh, ik ga maar eens bellen en wat vragen, ook hoe ze dat zomaar kunnen zeggen dat ik voor de rechter moet komen. Terwijl ik dat nog niet eens wist.
    pi_31089050
    Even voor de goede orde:

Dit is geen slowchat-topic, TS vraagt om tips m.b.t. zijn verdediging en daarvan zijn er gelukkig genoeg te vinden. Evenwel het volgende:

Mocht je TS zelf (als jurist) willen helpen door hem bij te staan, dan kun je hem mailen en verder niet in dit topic.(dit geldt dus ook voor mensen die "iemand kennen die.....")

Daar is Fok! niet voor en [WGR] dus ook niet.

TS: Sterkte!

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:13:08 #113
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31091338
    Errr,... Five, het is denk ik niet zo tactisch om mijn email in me profiel te zetten nu.
    Die lading heb ik wel gehad nu. Het is wel makkelijk als ze zeggen 'hey mail me ff ik heb wat voor je'
    enzo

Snap je?
    pi_31091366
    quote:
    verhaal
    Touche
    pi_31092322
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 18:13 schreef Yildiz het volgende:
    Errr,... Five, het is denk ik niet zo tactisch om mijn email in me profiel te zetten nu.
    Die lading heb ik wel gehad nu. Het is wel makkelijk als ze zeggen 'hey mail me ff ik heb wat voor je'
    enzo

Snap je?
    Dat begrijp ik (ik had m'n verhaal al eerder willen aanvullen).
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 18:56:42 #116
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_31092528
    Denk persoonlijk dat TS kleine broodjes moet bakken, en ruiterlijk moet toe geven dat ie ongelofelijk stom is geweest, zijn spijt moet betuigen en zich vreselijk rot is geschrokken van de gevolgen, die hij niet zo bedoelt had.
    Zijn Pro Deo advocaat kan dan zeggen dat de verdachte met een zware boete of gevangenisstraf alleen maar dieper in de ellende wordt gedrukt, dat de maatschappij niet mee gedient is, hij zijn lesje geleerd heeft en dat een taakstraf of voorwaardelijke straf maximaal op zijn plaats is.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:01:09 #117
    45206 Pietverdriet
    pi_31092662
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 02:35 schreef Jegorex het volgende:

Ontopic
    Je vader is een milieuvervuilende hufter met een goede advocaat die de gemeenschap op kosten heeft gejaagt en jij bent daar trots op?
    pi_31092897
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
    Denk persoonlijk dat TS kleine broodjes moet bakken, en ruiterlijk moet toe geven dat ie ongelofelijk stom is geweest, zijn spijt moet betuigen en zich vreselijk rot is geschrokken van de gevolgen, die hij niet zo bedoelt had.
    Zijn Pro Deo advocaat kan dan zeggen dat de verdachte met een zware boete of gevangenisstraf alleen maar dieper in de ellende wordt gedrukt, dat de maatschappij niet mee gedient is, hij zijn lesje geleerd heeft en dat een taakstraf of voorwaardelijke straf maximaal op zijn plaats is.
    Ik denk dat het zelfs ook intressant is om -voor- dat er een uitspraak is het op een akkoordje te gooien: indien die mogelijkheid geboden wordt.

Indien het tot een veroordeling komt zit je ook gelijk te kijken met een strafblad. Leuk voor je latere 'leven'.
    pi_31093011
    quote:

Half Fok heeft namelijk de topics van Yildiz gevolgd toen hij de actie meer dan een week van tevoren aan het voorbereiden was en heeft hem aangemoedigd tot aan het moment dat hij de tas plaatste.
    Ik dacht dat hij blufte.
    pi_31093357
    quote:
    analyse
    Zeer scherp en helder uiteengezet!
      zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:31:55 #121
    45206 Pietverdriet
    pi_31093636
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 19:08 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik denk dat het zelfs ook intressant is om -voor- dat er een uitspraak is het op een akkoordje te gooien: indien die mogelijkheid geboden wordt.

Indien het tot een veroordeling komt zit je ook gelijk te kijken met een strafblad. Leuk voor je latere 'leven'.
    Zeker
    TS is de 21 gepasseerd, en studeert, hij moet naar met een advocaat met de officier gaan praten en een deal maken, want met een strafblad vergooit ie zijn verdere leven. Ik ben al verscheidene malen gescreend voor mijn werk, en dat waren belangrijke carriere stappen. Een veroordeling voor dit soort grappen had er toe geleid dat ik die niet had kunnen maken.
    pi_31093796
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 23:10 schreef Soul79 het volgende:
    Jeetje, wat een gedoe allemaal zeg............... ben zelf jurist dus voel me verplicht je een beetje te helpen!

(Kweet eigenlijk helemaal niet waar je woont, dat speelt natuurlijk ook een rol)
    Monster, dat is een plaats vlakbij Den Haag.
    pi_31102696
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:53 schreef Five_Horizons het volgende:
    Even voor de goede orde:

Mocht je TS zelf (als jurist) willen helpen door hem bij te staan, dan kun je hem mailen en verder niet in dit topic.(dit geldt dus ook voor mensen die "iemand kennen die.....")
    ik weet niet of ik me nu aangesproken moet voelen, maar ik ben vandaag met veel beetjes Kleine Moeite verder gekomen en ik denk dat het Yildiz op weg kan helpen dus ik was niet van plan te stoppen. WAT NIET HELPT is dat Yildiz niet regaeert op mijn mail....ontvang je het wel ?!
    Kleine update via hier : vriendin gaat maandag intern naar afdeling die zich bezig houdt met Monster e/o, kunnen bijstaan in Maatschappelijke steun, zoals hulp bij rechtsbijstand, thuis, psychisch, praktisch, zelfs omgang met bijvoorbeeld pers etc... Wachttijden zijn doorgaans 2-3 maanden en die hopen we maandag in een klap te kunnen omzeilen....
    Wat je dan ook van hem en zijn actie mag denken, en ookal wens je hem de blaren op zijn reet toe, we leven hier hopelijk toch nog op een niveau dat je iemand tenminste een creme of wat ijsblokjes aan kan reiken.
      zondag 2 oktober 2005 @ 00:30:13 #124
    45206 Pietverdriet
    pi_31102952
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 19:37 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Monster, dat is een plaats vlakbij Den Haag.
    Heb nog een ex uit monster,
    Juniiiiiiii
    Groeten van Cyberdog
    pi_31110294
    Je staat nu ook op RTV West teletekst...

30-09-05 18:04
    Verdachte tas van man uit Monster
    DEN HAAG Een 21-jarige man uit Monster was verantwoordelijk voor het laten staan van een verdachte tas op station Den Haag Centraal. In de tas zaten ballonnen en een protestbrief.
    De vondst werd 11 september gedaan in de stationshal door een horecawerknemer die de Spoorwegpolitie waarschuwde. Van het plaatsen van de tas en de verdachte waren opnames gemaakt door camera's die in de hal in Den Haag hangen.
    Eerder deze week werden foto's van de man getoond in het televisieprogramma Opsporing Verzocht. Dezelfde avond meldde hij zich bij de Spoorwegpolitie op station Hollands Spoor.
      zondag 2 oktober 2005 @ 13:10:26 #126
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31111260
    Naaaahhh great!
    verdulle zeg

misschien dat ik zo ga bellen of ze dat er niet af kunnen halen...

verder zal ik even mijn email zo beantwoorden
    pi_31115330
    2500? Dat vind ik dan nog meevalle..
    Zonder advocaat wordt je wel hard genaaid volgens mij.
    pi_31116267
    Ik heb nog niet dit hele topic gelezen, dus misschien herhaal ik iets wat al gezegd is, maar volgens mij had Meki ook hulp aangeboden in één van de topics hierover.
    pi_31116788
    Dat zal je leren deugniet!

Die jeugd van tegenwoordig denkt dat ze maar alles kunnen maken, maar denken niet na over de consequenties van hun daden.

Je hebt met je eigen stommiteit je toekomst op het spel gezet, helemaal nu je bijna zeker een strafblad krijgt.

Nou ja, je kan altijd nog bij de Sociale Werkplaats aan de slag, of in de bouw.
      zondag 2 oktober 2005 @ 22:29:18 #130
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_31128169
    quote:
    voltooid delict komt.
    En wat is dan het delict ?!.... please specify ?

• Een valse bommelding is het niet.... er zijn nooit geen burgers in gevaar geweest (of op de hoogte gebracht van een dreigend gevaar). Dagelijks raken tassen zoek.
  • En qua inhoud van de tas ging het slechts om een ludieke/politieke actie.
  • Pas na het openen van de tas + begeleidende brief zijn er (via omwegen) acties in gang gezet om des persoons publiekelijk aan de schandpaal te nagelen (opsporing verzocht is er 1 van).

Bovendien is Yildiz zo geschrokken van het sneeuwbal effect dat hij zich zelf vrijwillig heeft aangemeld bij de politie. Terwijl een slim en meedenkend overheidsorgaan ook andere wegen had kunnen betrachten om iemand tot de orde te noemen.

Een milde taakstraf zonder verdere aantekening lijkt me hier op zijn plaats.

- Damn.... ik mis de jaren 70... -
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')