Mijn God, wat een schrikbeeld, de rillingen liepen over m'n rug...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als we over 2 jaar een lpvda-gl-sp kabinet krijgen
Zo praat Jan Modaal helemaal niet jao!quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:02 schreef jack4ya het volgende:
Leuk als die huizenprijzen dalen, maar Jan (2x)Modaal ziet alleen dit:
"Tering ik ken dit huis niet betalen, en verdomme, de prijs is ook al gedoald. Dus ik ken én mijn lasten niet betoalen én mijn huis niet verkopen wat dan krijgt ik niet genoeg voar"
Hoe wordt er met de stress van deze mensen omgegaan?
Zo, jij hebt vertrouwen in de overheid.... Denk je echt dat die 10 miljard terug gegeven wordt aan het volk? Je mag blij zijn als de helft weerbij "ons" terecht komt. Van de rest kopen ze vast nog wat extra JSF speelgoed...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:57 schreef McCarthy het volgende:
[..]
aftrek drukt voor 10 miljard per jaar op d ebegroting dacth ik. Kan dus een aardige tax verlaging voor burgers voor terug komen.
maar zo denkt Jan Modaal welquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:09 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zo praat Jan Modaal helemaal niet jao!
Idd, want Jan Modaal en Jan2xModaal zijn wel elke keer de lul in dit kabinet. En dat zal dan ook weer zo zijn. Als er door het afschaffen van de HRA al iemand op vooruit gaat zijn het de minima. En daarnaast zal het de dikke directeuren geen moer schelen, die hebben toch zat. Kortom, opnieuw de gemiddeld/bovengemiddelde laag van dit land uitkleden. En laat dat nou net een belangrijke laag zijn die dit land draaiend houd. Vooral zo doorgaan, dit i.c.m. geen geld uittrekken voor de kennis economie, en met de open grenzen gaat ieder weldenkend HBO/WOér naar een ander EU land.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:19 schreef MouseOver het volgende:
[..]
maar zo denkt Jan Modaal wel
"en dat komt allemaal door die graaiers in Den Haag!!!"
Het zal een aardige PR campagne vereisen.
je zal de huidige huizenbezitters moeten ontzien. schaf het af voor alle nieuwe hypotheken. de huidige huizenbezitters kunnen gewoon blijven wonen en de nieuwe huizenbezitters zullen profiteren van lagere huizenprijzen. De huidige huizenbezitters met een tophypotheek zullen alleen wat langer moeten blijven wonen, lijkt me een klein offer en ook een beetje eigen schuld dikke bult, hadden ze zich maar niet zo diep in de schulden moeten steken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:14 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Leg dan ook maar even aan die ouders uit dat ze hun eigen huis op een executie-veiling moeten gaan verkopen...
Ook dat schiet niet op. Dan heb je nieuwe hypotheken zonder aftrek, waardoor de huidige woningen al helemaal niet meer te betalen zijn. Niemand die zijn hypotheek zonder hele goede reden gaan aflossen, dan vervalt immers de HRA. Dom plan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je zal de huidige huizenbezitters moeten ontzien. schaf het af voor alle nieuwe hypotheken. de huidige huizenbezitters kunnen gewoon blijven wonen en de nieuwe huizenbezitters zullen profiteren van lagere huizenprijzen. De huidige huizenbezitters met een tophypotheek zullen alleen wat langer moeten blijven wonen, lijkt me een klein offer en ook een beetje eigen schuld dikke bult, hadden ze zich maar niet zo diep in de schulden moeten steken.
Dat gaat dus niet werken. Als je huis minder waard wordt dan de hypotheek, dan komt de bank vriendelijk doch dringend aan je vragen of je het verschil ff wil bijlappen. Aangezien de meeste mensen dat geld niet hebben is dat een probleem.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je zal de huidige huizenbezitters moeten ontzien. schaf het af voor alle nieuwe hypotheken. de huidige huizenbezitters kunnen gewoon blijven wonen en de nieuwe huizenbezitters zullen profiteren van lagere huizenprijzen. De huidige huizenbezitters met een tophypotheek zullen alleen wat langer moeten blijven wonen, lijkt me een klein offer en ook een beetje eigen schuld dikke bult, hadden ze zich maar niet zo diep in de schulden moeten steken.
Er zakt helemaal niets in prijs, mensen gaan de woning immers die verkopen als ze nog 40k moeten bijtikken aan de hypothecaire geldverstrekker.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de huidige woningen zakken gewoon in prijs, simpel. dus de mensen kunnen die lager geprijsde woningen prima betalen. kan de overheid meteen de inhaalslag maken door nieuwe betaalbare koopwoningen op de markt te zetten. de mensen die nu in een duur huis zitten moeten gewoon wat langer wachten, na 30 jaar hebben ze in principe hun hypotheek zowiezo afgelost (aangezien je doorgaans geld spaart of belegd om je Hypotheek in 30 jaar af te betalen)
Stel iemand koopt nu een huis van 200.000 euro. Volgend jaar wordt de aftrek in 1 keer afgeschaft. Het is al bekend dat als dat gebeurd de huizen met 30 a 40 % in waarden zullen dalen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:52 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou nou, als de lasten te groot worden zul je je huis moeten verkopen. Er hoeft dus helemaal niemand failliet te gaan.
Staat gewoon keihard in de overeenkomst die je met de hypotheekverstrekker hebt afgesloten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
verder zullen de banken echt niet vragen geld bij te lappen, aangezien ze dan zeker het geld niet terug krijgen.
Inderdaad. Die overeenkomsten bestaan nu eenmaal en als de overheid zich daarmee gaat bemoeien dan is het hek helemaal van de dam.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:25 schreef Marang het volgende:
[..]
Staat gewoon keihard in de overeenkomst die je met de hypotheekverstrekker hebt afgesloten.
Sorry, maar heb jij daarover doorgedacht? Weet je wat de gevolgen daarvan zijn?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:24 schreef Basp1 het volgende:
De hypotheekrenteaftrek was ooit geintroduceerd om het voor een groot gedeelte van de bevolking mogelijk te maken om een eigen huis te bezitten. Op dit moment loopt dat helemaal scheef omdat veel mensen vaak niet eens meer aflossen, maar alleen maar rente ophoesten en hierover dan weer van de belastingdienst een voordeel krijgen. Ik zou zeggen dat een gedeelte van de HRA best mag blijven bestaan, maar dan wel alleen bij hypotheek constructies waarbij ook daadwerkelijk over de 30 jarige looptijd van de hypotheek het gehele bedrag word afgelost.
Je kan zelf ook afvragen wat er gebeurt als de rente met 3 procent stijgt. Waar wordt het geld dan door regering weg gehaald? In ieder geval zal er nog meer bezuinigd(lees belastingverhoging) moet worden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 19:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Sorry, maar heb jij daarover doorgedacht? Weet je wat de gevolgen daarvan zijn?
Starters hebben dan nog steeds geen kans op de huizenmarkt.
Daarnaast: ik zie even niet wat het verschil is met iemand die 70% aflost en 30% niet of 100% wel. Ze hebben beiden evenveel aftrek (namelijk gedurende de hele looptijd). Daarna beiden niet meer. (dan nog: wie bepaalt wat een aflossende hypotheek isMisschien los ik de hypotheek wel af met spaargeld
)
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 20:30 schreef PietPrak het volgende:
[..]
Je kan zelf ook afvragen wat er gebeurt als de rente met 3 procent stijgt. Waar wordt het geld dan door regering weg gehaald? In ieder geval zal er nog meer bezuinigd(lees belastingverhoging) moet worden.
quote:Hou het simpel. Alleen nog aftrek bij een linaire- of een annuniïteitenhypotheek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |