abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:15:58 #241
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31108013
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Er wordt vrij algemeen van uitgegeaan dat briefschrijver een vrouw is.
Is dat ook ergens op gebaseerd?

Niet dat het van belang is, maar ik vraag me af wat deze aanname heeft opgeroepen
Je hebt gelijk, er staat inderdaad geen enige indicatie van het geslacht van de schrijver/schrijfster in de brief
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:28:08 #242
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_31108248
Ik snap niet dat ze geen kwijtschelding krijgt van de gemeentelijke belastingen? Of zou dat komen omdat ze eerst haar schulden moet aflossen?
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:16:50 #243
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_31113719
En, McCarthy, 865.87 is voor een gemiddelde student niet echt een 'vermogen'.

Ik, als beta-student, heb ook een maandelijke inkomen van rond de 700 euro (stufi ongeveer 200, wat van mijn ouders en werk) en ik weet zeker dat ik heb beter heb dan deze mevrouw. Ik huur voor een ontzettend laag bedrag en tja, ik betaal nog collegegeld, en dan heb ik 'vrij' te besteden: zo'n 300 a 400 euro. En ik zie genoeg studenten, met bijbaantjes of met veel geld van de ouders, lopen in hippe kleding, de nieuwste technologische snufjes hebben en elke jaar en met ski-vakantie gaan en 's zomers ook nog even naar zuidoost Azië gaan.

Studenten hebben echt niets te klagen in Nederland. Behalve dat het niveau van het onderwijs soms beroerd is.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:23:05 #244
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31113930
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:28 schreef Flumina het volgende:
Ik snap niet dat ze geen kwijtschelding krijgt van de gemeentelijke belastingen? Of zou dat komen omdat ze eerst haar schulden moet aflossen?
als je je schulden aflost heb je toch geen kwijtschelding meer nodig. ik heb in mijn hele leven nog nooit rood gestaan of schulden gehad (behalve dan hypotheek, maar dat is voordelig)
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31136980
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 11:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Er wordt vrij algemeen van uitgegeaan dat briefschrijver een vrouw is.
Is dat ook ergens op gebaseerd?

Niet dat het van belang is, maar ik vraag me af wat deze aanname heeft opgeroepen
TS repte in zijn OP over mevrouw, daar is iedereen op doorgegaan
pi_31137073
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 08:30 schreef Vhiper het volgende:

[..]

TS repte in zijn OP over mevrouw, daar is iedereen op doorgegaan
Ja, maar op de weblog van Marijnissen doet ook iedereen het. Heel apart, in het algemeen wordt er bij neutrale bepaling van mannelijke kunne uitgegaan. Tenzij het klaaglijk is
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 3 oktober 2005 @ 08:47:46 #247
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31137121
quote:
Brief: ontvangen 7 september 2005 , poststempel)
(geen aanhef)

Inkomsten per kwartaal zijn � 2597, 61 netto.

Daar gaat vanaf: 204, 21 (aflossing bank)
159,- (aflossing Wehkamp)
94,80 (belasting gemeente)
154,60 (ziekenfonds)
925,08 (huur)
80,- (telefoon)
47, 59 (UPC)
166,14 (gas en licht)

Uitgaven per kwartaal zijn 1879,92. Dus ik hou netto 717,69 over. Dat is 239,23 per maand om van te leven. Eten, drinken, roken en TV gids of boek en wasserette, kleren enz. Ik ben nog 13 euro aan huisverzekering vergeten.

Netto 55,- euro per week. Red het niet meer. Ik hou over: 20 euro voor eten. Soms rook ik niet: geen geld.
Ook komt er nog in november gas en licht afrekening bij. Dat is 200 of 30 euro of meer. Kan dit niet betalen. Zal denk ik moeten laten afsluiten en later op straat gaan leven.
Uitkering per maand is 200 euro te laat. Dit is de reden dat ik niet meer ga stemmen. Eerst PvdA gestemd, laatste 20 jaar SP.

Ik wil weten waar ik steun kan krijgen. Snap niks van alles.
Overal waar ik kom is het antwoord �nee�. Uitkering netto te hoog, of misschien bruto.

Sociale dienst: geen hulp
Gemeente: geen hulp
Belasting: geen hulp
UWV: geen hulp

Ik word van kastje naar de muur gestuurd of krijg allemaal verkeerde telefoonnummers.
Krijg nu wel hulp van een sociale raadsvrouw.
Ik durf niet mijn naam of adres te geven. Ben bang en schaam me.
Mijn excuus hiervoor.

Ik ben 56 jaar en 100% afgekeurd. Ben hart, maag, astma patient. Leef alleen door dit alles en heb geen sociaal contact meer met andere mensen. Heb geen geld en schaam me te veel. Sorry
Ze rookt: roken is een luxe-goedere en geen levensbehoefte
Uiteraard heeft ze internet, en gelijk maare en power-abo ook zo te zien aan dat bedrag. Dat internet is duurder dan een Canal+ aansluiting. Iets wat vroeger als een luxe werd gezien. Maw: internet is in dit geval ook zeker een luxe-artikel wat ze steevast elke maand aanschaft.
Die Wehkamp en Bank-aflossingen; tja sorry, ze koopt zelf dingen op afbetaling. Moet ze ook niet zeuren dat ze dat geld uiteindelijk moet ophoesten. Ik durf er geld op te leggend at ze geen levenbenodigdheden heeft gekocht bij de Wehkamp envan het geleende geld bij de bank.

Wat een jankzak. Een gat in je hand hebben, dure internet aansluitingen nemen en roken en vervolgens klagen dat je geen geld hebt om brood te kopen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_31137165
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 08:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, maar op de weblog van Marijnissen doet ook iedereen het. Heel apart, in het algemeen wordt er bij neutrale bepaling van mannelijke kunne uitgegaan. Tenzij het klaaglijk is
Ook daar zal er wel iemand mee begonnen zijn, of je daar conclusies aan kunt verbinden...?
pi_31137268
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 08:51 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ook daar zal er wel iemand mee begonnen zijn, of je daar conclusies aan kunt verbinden...?
Voor de zekerheid heb ik de weblog er nog even bijgepakt. Vóór de reactie van McCarthy is er maar 1 die uitgaat van vrouwelijkheid van de schrijver, en die wordt erop gewezen dat er geen reden voor is.

Opvallend is dat mensen die de briefschrijver *niet* steunen er veelal van uitgaan dat het een vrouw is, zij die de klaagzang terecht vinden houden het neutraler.

Overigens ben ik het met de critici eens dat deze persoon echt geen onleefbaar inkomen geniet.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31143813
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, mccarthy, we weten het nu wel. Alles en iedereen zijn parasieten en er mag vooral niet een beetje lol in het leven worden gehad, want dat zou wel eens ten koste kunnen gaan van jouw toekomstige vermogen. Iedereen die zonder werk zit moet vooral alles opgeven, gewoon wel alles blijven betalen, vooral voor alles bijverzekeren en verder zijn kop houden.
Zoals McCarthy al aangaf, ze kan makkelijk goedkoper leven.
Wat ze krijgt is zelfs veel!
UPC & Telefoon is inderdaad overbodig. Roken, stop maar, je hebt astma, het is ongezond en het kost onnodig geld. Je zou anders nog altijd super goedkope shag halen.
Studenten moeten zich inderdaad in de schulden steken omdat ze niks krijgen. Kan je er wel vanuit gaan dat het later 'makkelijk' terug kunnen betalen, maar om ze armoedig te laten leven.
Mensen die hun studie goed en serieus doen zou je juist een helpende hand naar moeten uitsteken ipv rokende binnenzitters die geen betekenis voor de maatschappij hebben.

Gezien het beklag & de inkomsten/uitgaven van mevrouw, constateer ik toch een bepaalde vorm van parasitisme.
pi_31144462
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor de zekerheid heb ik de weblog er nog even bijgepakt. Vóór de reactie van McCarthy is er maar 1 die uitgaat van vrouwelijkheid van de schrijver, en die wordt erop gewezen dat er geen reden voor is.

Opvallend is dat mensen die de briefschrijver *niet* steunen er veelal van uitgaan dat het een vrouw is, zij die de klaagzang terecht vinden houden het neutraler.

Overigens ben ik het met de critici eens dat deze persoon echt geen onleefbaar inkomen geniet.
Ach, man of vrouw, het doet er verder weinig toe. Deze persoon moet gewoon orde op zaken stellen en dan heeft hij/zij het zo slecht nog niet. Ik heb genoeg mensen in mijn kennissenkring die met minder moeten rondkomen. Ik zal ze eens vragen brieven naar de SP te sturen, want die hebben pas echt te klagen
pi_31151035
Wat je hebt afgelost kan je weer opnemen/bestellen. Of Bep nu wel of geen nuttige en noodzakelijke spullen heeft gekocht laten we even buiten beschouwing.
Het nu nog negatieve vermogen van Bep gaat in principe maandelijks vooruit bij het aflossen van de schulden. Als enigszins mogelijk moet ze meer dan het minimum aflossen.
Van schulden op zich word je niet armer, van debetrente wel.
Het leefgeld van Bep is daarom geen 239,23 per maand maar 239,23 plus (204,21+159)/3 oftewel 360,30 min debetrente. Ja soms moet Bep wel bijbestellen en bijlenen maar op de langere termijn is Bep in staat om van de schulden af te komen. Bep is nu gebonden aan bank en Wehkamp terwijl wij het van contant geld doen. Bep en wij hebben dus geld en kopen maar Bep betaalt extra debetrente.
In principe moet Bep gewoon van het inkomen rond kunnen komen. Kabeltelevisie en telefoon eruit doen zijn niet eens nodig en al helemaal niet wenselijk voor een 56-jarige 100% afgekeurde maag-, hart- en astmapatiënt. Nederland 1,2 en 3 stoppen bovendien binnenkort met het uitzenden via de ether.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:01:24 #253
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31155828
HALLO!!!

Willen alle mensen die elkaars kauwgom herkauwen over het feit dat ze niet arm is, even reageren op mijn stellingname? Na 6 pagina's weten we het nou wel, hoor.

Alleen McCarthy gaat daarop in, wat zegt jullie dat?

NB: McCarthy, hij/zij heeft volgens mij geen internet.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:06:38 #254
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31156006
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:01 schreef Floripas het volgende:
HALLO!!!

Willen alle mensen die elkaars kauwgom herkauwen over het feit dat ze niet arm is, even reageren op mijn stellingname? Na 6 pagina's weten we het nou wel, hoor.

Alleen McCarthy gaat daarop in, wat zegt jullie dat?

NB: McCarthy, hij/zij heeft volgens mij geen internet.
hallo. voor een newbie zijn er al erg veel reacties geweest op je post. die overigens van aannames aan elkaar hangt. je mist het punt dat mevrouw gewoon lekker in haar sop mag gaar koken. ik ken mensen met veel minder geld die wel verstandig zijn. anders mail jij haar ff en zeg je dat jij de oplossing hebt. zoiets?
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:31:21 #255
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31156895
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hallo. voor een newbie zijn er al erg veel reacties geweest op je post. die overigens van aannames aan elkaar hangt. je mist het punt dat mevrouw gewoon lekker in haar sop mag gaar koken. ik ken mensen met veel minder geld die wel verstandig zijn. anders mail jij haar ff en zeg je dat jij de oplossing hebt. zoiets?
Hallo. Voor iemand die geen hoofdletters gebruikt post je wel erg weinig.
Het is niet relevant hoeveel geld ze heeft; ze heeft genoeg. Ik hoef niet 6 pagina's door te lezen met berekeningen en scheldkannonades; dat zie ik zo ook wel.

Waar het me om gaat is dat ze blijkbaar, ondanks inkomen, in de schulden raakt, en dat kan heel naar worden. Eén cursusje financieel beheer en alles is weer ok.
pi_31157100
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hallo. Voor iemand die geen hoofdletters gebruikt post je wel erg weinig.
27858 posts (gemiddeld 39 per dag)
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:39:47 #257
130955 Floripas
Blast from the past
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:45:56 #258
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31157432
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:39 schreef Floripas het volgende:
Floripas:
[..]
ja newbie dus. of een kloontje.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:51:41 #259
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31157677
Newbie, want ik heb vorige week geleerd wat een kloontje is.

Heb je nog argumenten, of typ je graag al je platitudes in onderkast?
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:39:37 #260
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31159368
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:51 schreef Floripas het volgende:
Newbie, want ik heb vorige week geleerd wat een kloontje is.

Heb je nog argumenten, of typ je graag al je platitudes in onderkast?
welke argumenten zijn er verder nog aan te dragen? en ja ik doe idd alles op fok in ondercast. zie mijn signature die er al weer enige tijd staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door zoalshetis op 04-10-2005 00:27:09 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:21:05 #261
95608 Speth
Rorschach
pi_31160894
quote:
Soms rook ik niet: geen geld.
Dat is goed voor je, hebberige rokende trut.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:25:58 #262
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_31163083
Kijk, HIER gaat dit land nou kapot aan.
En het erge van alles is, dit soort mensen hebben dan ook nog eens medelijden met zichzelf en denken dat dit helemaal terecht is.
En dan ook nog een brief sturen aan Jan. Alsof hij dit soort mensen wil helpen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:27:19 #263
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31163125
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke argumenten zijn er verder nog aan te dragen? en ja ik doe idd alles op fok in onderkast. zie mijn signature die er al weer enige tijd staat.
Op mijn mening dat je aan iemand die zo overduidelijk niet met geld kan omgaan wellicht de helpende hand kunt bieden. En dan bedoel ik natuurlijk niet financieel, want ze zou het moeten redden, maar ik bedoel dat je zo iemand best eens een cursus "huishoudboekje" mag geven. Dat scheelt een hoop verdriet en geld en ellende, als zij niet nog verder in de schulden raakt. Niet alleen aan haar (ze is de slimste niet), maar ook aan haar naasten, haar schuldeisers (zoals Wehkamp en andere middenstand) én de maatschappij.

De reacties ontstijgen het niveau van "Niet zeiken, trut" niet.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:28:31 #264
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31163159
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

Op mijn mening dat je aan iemand die zo overduidelijk niet met geld kan omgaan wellicht de helpende hand kunt bieden. En dan bedoel ik natuurlijk niet financieel, want ze zou het moeten redden, maar ik bedoel dat je zo iemand best eens een cursus "huishoudboekje" mag geven. Dat scheelt een hoop verdriet en geld en ellende, als zij niet nog verder in de schulden raakt. Niet alleen aan haar (ze is de slimste niet), maar ook aan haar naasten, haar schuldeisers (zoals Wehkamp en andere middenstand) én de maatschappij.

De reacties ontstijgen het niveau van "Niet zeiken, trut" niet.
en wie betaalt de 'cursus' waarmee mevrouw weer in het reine komt? de saneringsdienst? lees ander ff het hele topic door voordat je haar weer een kans geeft om zich in de schulden te steken.
pi_31163184
Je zou bijna Dr. Phil ( ) gaan quoten, "you don't solve money problems with money".
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:39:40 #266
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31163493
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en wie betaalt de 'cursus' waarmee mevrouw weer in het reine komt? de saneringsdienst? lees ander ff het hele topic door voordat je haar weer een kans geeft om zich in de schulden te steken.
Ik heb het hele topic gelezen.

De kosten van die cursus (sociale dienst verzorgt ze) wegen ruimschoots op tegen de schade die je voorkomt.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:58:05 #267
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31164005
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb het hele topic gelezen.

De kosten van die cursus (sociale dienst verzorgt ze) wegen ruimschoots op tegen de schade die je voorkomt.
nee hoor. die weegt niet op tegen domme mensen die mij mijn halve inkomen kosten. die mensen mogen gewoon lekker kreperen wat mij betreft. zeker als ze de sp als uitlaatklep zoeken.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:59:58 #268
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31164052
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee hoor. die weegt niet op tegen domme mensen die mij mijn halve inkomen kosten. die mensen mogen gewoon lekker kreperen wat mij betreft. zeker als ze de sp als uitlaatklep zoeken.
Zo, hoeveel belasting betaal jij wel niet? Wie weet heeft deze persoon wel vanaf haar zestiende in de thuiszorg gewerkt, om jouw opleiding te kunnen bepalen. Of ben je niet naar school geweest?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:00:46 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31164077
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo, hoeveel belasting betaal jij wel niet?
zo te zien heb je toch niet het hele topic gelezen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:03:04 #270
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31164127
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo te zien heb je toch niet het hele topic gelezen.
Ik vermoed toch dat ik meer betaal dan jij, en ik heb liever dat ze nù gaat besparen, dan later mijn buurtwinkel net over het randje van de faillissement trekt met d'r schulden.

[ Bericht 7% gewijzigd door sizzler op 04-10-2005 14:01:44 (persoonlijke opmerking verwijdert) ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:04:13 #271
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31164155
=edit: flame=

[ Bericht 36% gewijzigd door sizzler op 04-10-2005 14:00:28 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:06:38 #272
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31164210
=edit=

[ Bericht 98% gewijzigd door sizzler op 04-10-2005 14:02:28 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:08:12 #273
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31164243
=edit=

[ Bericht 98% gewijzigd door sizzler op 04-10-2005 14:02:40 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:11:08 #274
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31164292
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]
Denk jij niet dat het nuttiger is om nu die vrouw te helpen nooit meer schulden te maken door haar een huishoudboekje te leren bijhouden, dan om een heel schuldensanerings- en faillissementscircus op touw te zetten?

[ Bericht 22% gewijzigd door sizzler op 04-10-2005 14:03:11 (edit) ]
pi_31165801
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Je laat je weer lekker kennen, he?

Maar goed, als jij van dergelijke mensen liever gewoon de wettelijke schuldsanering wilt gaan betalen, i.p.v. ze leren hoe ze hun eigen boontjes moeten doppen, prima hoor...

Oh, maar klaag dan niet als de kosten zo uit de hand lopen dat het je meer dan je halve inkomen gaat kosten
pi_31166096
De briefschrijver heeft het krap. Maar is duidelijk wél in staat een lijstje te maken met inkomsten en uitgaven. Je wil ze de kost niet geven die ook daartoe niet in staat zijn.

Het is jammer dat je deze persoon niet nog wat kan uitvragen.
  • Hoe lang loopt die aflossing nog door? (Waarvoor is die schuld gemaakt, hoewel dat niet echt relevant is).
  • Kan die schuld (bank en/of wehkamp) niet anders worden terugbetaald (langer uitsmeren, goedkopere rente etc)
  • ¤55,- per week netto, waarvan ¤20,- voor eten. Waaraan gaat die andere ¤35 op?

Er zijn domweg te veel onduidelijkheden om echt iets inhoudelijks te kunnen zeggen over dit specifieke geval.
    Op basis van het huishoudboekje zeg ik dat het krap is, maar te doen.

Dat iemand de SP als uitlaatklep gebruikt lijkt me te prijzen. Het is een onschuldige vorm van aandacht & steun vragen. Beter dat dan in verwarde toestand een politicus gaan bespuwen ofzo.

Persoon in kwestie heeft ook geprobeert elders hulp te krijgen, soos, gemeente, belasting, uvw.

Maar wat bij dergelijke instanties vaak ontbreekt is de notie dat deze persoon *hulp* en een schop onder de kont nodig heeft, geen *geld*. Omdat er geen financiele hulp geboden kan worden wordt iemand dan verder gestuurd. Daarmee is wél tijd verspild (en dus gemeenschapsgeld) maar is er niemand een stap verder gekomen.

Als zoalshetis niet 50% van z'n geld kwijt wil zijn aan dit soort afhankelijke mensen dan moet je meer doen dan het weigeren van een cursusje.
    Alle instanties belasten met zo'n geval zonder dat het geval daarvan wijzer wordt (niet meer *geld*, wel meer financiele hygiene) gaat er allen toe leiden dat deze persoon blijft klagen en instanties aflopen. Dat blijft geld kosten.

Nou wil zoalshetis misschien wel per direct die hele soos en andere hulpverlenende instanties opdoeken, maar dat zal nu een keer niet gaan van de ene dag op de andere. In de ware werkelijkheid zul je dus nu iets moeten doen met dit soort gevallen.

Als we al die hulpverlenende instantie niet per direct kunnen afschaffen mogen ze wat mij betreft het hun ter beschikking staande geld besteden aan mensen leren te leven van ¤700 netto p/mnd, in plaats van aan formulieren in drievoud over bijzondere bijstand hun core-business te laten zijn. Of het afschudden van mensen die er niet uitkomen, maar ook geen recht hebben op meer geld.

Belangrijkste te leren les: eigen verantwoordelijkheid.
  • ik moet verrassend weinig
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:22:09 #277
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31166219
    Dank voor de inhoudelijke reacties.

Volgens mij vraagt ze zelf niet eens om geld in de brief (mijn muis is even weg, dus ik heb geen zin om er helemaal heen te tab-ben), maar om hulp. Er zijn ook best situaties te bedenken waarin je zo in de schulden komt. Ik heb bij een maatschappelijke hulpdienst gedraaid, en wat je ziet is dat mensen met bijstand altijd precies rondkomen, maar als één keer de wasmachine stukgaat, een begrafenis betaald moet worden van een levensverzekeringsloos familielid, als ze voor de trouwdag van hun kind nieuw goed willen kopen, als studerende kinderen boeken nodig hebben, als er een schoolreisje is, als er een ruit sneuvelt, enzovoorts, dat er dan een schuld ontstaat waar je niet meer vanafkomt.

Daarbij wil ik ook nog vermelden dat het mensen wel erg makkelijk wordt gemaakt om een lening af te sluiten. In die reclames is het de normaalste zaak van de wereld, iedereen heeft een 'PL'etje'. Het is net alsof je gratis geld krijgt. Als we tabaksreclames verbieden, mag je deze reclames ook wel verbieden, want die zijn zeker zo schadelijk. Er zit maar een enkel bedrijf achter!
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:25:45 #278
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_31166253
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 00:25 schreef Ixnay het volgende:
    Kijk, HIER gaat dit land nou kapot aan.
    En het erge van alles is, dit soort mensen hebben dan ook nog eens medelijden met zichzelf en denken dat dit helemaal terecht is.
    En dan ook nog een brief sturen aan Jan. Alsof hij dit soort mensen wil helpen.
    nee, maar hij post die brief wel op zijn weblog dus hij wil er wele en statement mee maken. Maar wat? Kijk eens hoe slecht Balkenende bezig is, mensen als deze persopn kunnen zichzelf ind e schulden steken... ik weet niet welke boodschap Jan hiermee wil verkondigen...
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:28:09 #279
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_31166283
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 08:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nee, maar hij post die brief wel op zijn weblog dus hij wil er wele en statement mee maken. Maar wat? Kijk eens hoe slecht Balkenende bezig is, mensen als deze persopn kunnen zichzelf ind e schulden steken... ik weet niet welke boodschap Jan hiermee wil verkondigen...
    Hem kennende: de maatschappij individualiseert te hard, en we drukken alles in geld uit, maar een beetje medemenselijkheid zou ook voor een uitkeringsinstantie niet gek zijn.
    pi_31166330
    quote:
    Op dinsdag 4 oktober 2005 08:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hem kennende: de maatschappij individualiseert te hard, en we drukken alles in geld uit, maar een beetje medemenselijkheid zou ook voor een uitkeringsinstantie niet gek zijn.
    De nuttiger boodschap (naar mijn mening) zou zijn: alle hulpvragen terugbrengen tot een verzoek om *geld* is het paard achter de wagen spannen.

Floripas, op de meeste toetstenborden zit een knopje 'home' en een knopje 'end'. Dan hoef je maar één toets aan te slaan om in één keer helemaal naar boven en weer helemaal naar beneden te springen. 't Is nog minder werk dan muizen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')