Je hebt gelijk, er staat inderdaad geen enige indicatie van het geslacht van de schrijver/schrijfster in de briefquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Er wordt vrij algemeen van uitgegeaan dat briefschrijver een vrouw is.
Is dat ook ergens op gebaseerd?
Niet dat het van belang is, maar ik vraag me af wat deze aanname heeft opgeroepen![]()
als je je schulden aflost heb je toch geen kwijtschelding meer nodig. ik heb in mijn hele leven nog nooit rood gestaan of schulden gehad (behalve dan hypotheek, maar dat is voordelig)quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:28 schreef Flumina het volgende:
Ik snap niet dat ze geen kwijtschelding krijgt van de gemeentelijke belastingen? Of zou dat komen omdat ze eerst haar schulden moet aflossen?
TS repte in zijn OP over mevrouw, daar is iedereen op doorgegaanquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Er wordt vrij algemeen van uitgegeaan dat briefschrijver een vrouw is.
Is dat ook ergens op gebaseerd?
Niet dat het van belang is, maar ik vraag me af wat deze aanname heeft opgeroepen![]()
Ja, maar op de weblog van Marijnissen doet ook iedereen het. Heel apart, in het algemeen wordt er bij neutrale bepaling van mannelijke kunne uitgegaan. Tenzij het klaaglijk isquote:Op maandag 3 oktober 2005 08:30 schreef Vhiper het volgende:
[..]
TS repte in zijn OP over mevrouw, daar is iedereen op doorgegaan
Ze rookt: roken is een luxe-goedere en geen levensbehoeftequote:Brief: ontvangen 7 september 2005 , poststempel)
(geen aanhef)
Inkomsten per kwartaal zijn � 2597, 61 netto.
Daar gaat vanaf: 204, 21 (aflossing bank)
159,- (aflossing Wehkamp)
94,80 (belasting gemeente)
154,60 (ziekenfonds)
925,08 (huur)
80,- (telefoon)
47, 59 (UPC)
166,14 (gas en licht)
Uitgaven per kwartaal zijn 1879,92. Dus ik hou netto 717,69 over. Dat is 239,23 per maand om van te leven. Eten, drinken, roken en TV gids of boek en wasserette, kleren enz. Ik ben nog 13 euro aan huisverzekering vergeten.
Netto 55,- euro per week. Red het niet meer. Ik hou over: 20 euro voor eten. Soms rook ik niet: geen geld.
Ook komt er nog in november gas en licht afrekening bij. Dat is 200 of 30 euro of meer. Kan dit niet betalen. Zal denk ik moeten laten afsluiten en later op straat gaan leven.
Uitkering per maand is 200 euro te laat. Dit is de reden dat ik niet meer ga stemmen. Eerst PvdA gestemd, laatste 20 jaar SP.
Ik wil weten waar ik steun kan krijgen. Snap niks van alles.
Overal waar ik kom is het antwoord �nee�. Uitkering netto te hoog, of misschien bruto.
Sociale dienst: geen hulp
Gemeente: geen hulp
Belasting: geen hulp
UWV: geen hulp
Ik word van kastje naar de muur gestuurd of krijg allemaal verkeerde telefoonnummers.
Krijg nu wel hulp van een sociale raadsvrouw.
Ik durf niet mijn naam of adres te geven. Ben bang en schaam me.
Mijn excuus hiervoor.
Ik ben 56 jaar en 100% afgekeurd. Ben hart, maag, astma patient. Leef alleen door dit alles en heb geen sociaal contact meer met andere mensen. Heb geen geld en schaam me te veel. Sorry
Ook daar zal er wel iemand mee begonnen zijn, of je daar conclusies aan kunt verbinden...?quote:Op maandag 3 oktober 2005 08:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, maar op de weblog van Marijnissen doet ook iedereen het. Heel apart, in het algemeen wordt er bij neutrale bepaling van mannelijke kunne uitgegaan. Tenzij het klaaglijk is![]()
Voor de zekerheid heb ik de weblog er nog even bijgepakt. Vóór de reactie van McCarthy is er maar 1 die uitgaat van vrouwelijkheid van de schrijver, en die wordt erop gewezen dat er geen reden voor is.quote:Op maandag 3 oktober 2005 08:51 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ook daar zal er wel iemand mee begonnen zijn, of je daar conclusies aan kunt verbinden...?
Zoals McCarthy al aangaf, ze kan makkelijk goedkoper leven.quote:Op donderdag 29 september 2005 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, mccarthy, we weten het nu wel. Alles en iedereen zijn parasieten en er mag vooral niet een beetje lol in het leven worden gehad, want dat zou wel eens ten koste kunnen gaan van jouw toekomstige vermogen. Iedereen die zonder werk zit moet vooral alles opgeven, gewoon wel alles blijven betalen, vooral voor alles bijverzekeren en verder zijn kop houden.
Ach, man of vrouw, het doet er verder weinig toe. Deze persoon moet gewoon orde op zaken stellen en dan heeft hij/zij het zo slecht nog niet. Ik heb genoeg mensen in mijn kennissenkring die met minder moeten rondkomen. Ik zal ze eens vragen brieven naar de SP te sturen, want die hebben pas echt te klagenquote:Op maandag 3 oktober 2005 09:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor de zekerheid heb ik de weblog er nog even bijgepakt. Vóór de reactie van McCarthy is er maar 1 die uitgaat van vrouwelijkheid van de schrijver, en die wordt erop gewezen dat er geen reden voor is.
Opvallend is dat mensen die de briefschrijver *niet* steunen er veelal van uitgaan dat het een vrouw is, zij die de klaagzang terecht vinden houden het neutraler.
Overigens ben ik het met de critici eens dat deze persoon echt geen onleefbaar inkomen geniet.
hallo. voor een newbie zijn er al erg veel reacties geweest op je post. die overigens van aannames aan elkaar hangt. je mist het punt dat mevrouw gewoon lekker in haar sop mag gaar koken. ik ken mensen met veel minder geld die wel verstandig zijn. anders mail jij haar ff en zeg je dat jij de oplossing hebt. zoiets?quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:01 schreef Floripas het volgende:
HALLO!!!
Willen alle mensen die elkaars kauwgom herkauwen over het feit dat ze niet arm is, even reageren op mijn stellingname? Na 6 pagina's weten we het nou wel, hoor.
Alleen McCarthy gaat daarop in, wat zegt jullie dat?
NB: McCarthy, hij/zij heeft volgens mij geen internet.
Hallo. Voor iemand die geen hoofdletters gebruikt post je wel erg weinig.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hallo. voor een newbie zijn er al erg veel reacties geweest op je post. die overigens van aannames aan elkaar hangt. je mist het punt dat mevrouw gewoon lekker in haar sop mag gaar koken. ik ken mensen met veel minder geld die wel verstandig zijn. anders mail jij haar ff en zeg je dat jij de oplossing hebt. zoiets?
27858 posts (gemiddeld 39 per dag)quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hallo. Voor iemand die geen hoofdletters gebruikt post je wel erg weinig.
ja newbie dus. of een kloontje.quote:
welke argumenten zijn er verder nog aan te dragen? en ja ik doe idd alles op fok in ondercast. zie mijn signature die er al weer enige tijd staat.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:51 schreef Floripas het volgende:
Newbie, want ik heb vorige week geleerd wat een kloontje is.
Heb je nog argumenten, of typ je graag al je platitudes in onderkast?
Op mijn mening dat je aan iemand die zo overduidelijk niet met geld kan omgaan wellicht de helpende hand kunt bieden. En dan bedoel ik natuurlijk niet financieel, want ze zou het moeten redden, maar ik bedoel dat je zo iemand best eens een cursus "huishoudboekje" mag geven. Dat scheelt een hoop verdriet en geld en ellende, als zij niet nog verder in de schulden raakt. Niet alleen aan haar (ze is de slimste niet), maar ook aan haar naasten, haar schuldeisers (zoals Wehkamp en andere middenstand) én de maatschappij.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke argumenten zijn er verder nog aan te dragen? en ja ik doe idd alles op fok in onderkast. zie mijn signature die er al weer enige tijd staat.
en wie betaalt de 'cursus' waarmee mevrouw weer in het reine komt? de saneringsdienst? lees ander ff het hele topic door voordat je haar weer een kans geeft om zich in de schulden te steken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Op mijn mening dat je aan iemand die zo overduidelijk niet met geld kan omgaan wellicht de helpende hand kunt bieden. En dan bedoel ik natuurlijk niet financieel, want ze zou het moeten redden, maar ik bedoel dat je zo iemand best eens een cursus "huishoudboekje" mag geven. Dat scheelt een hoop verdriet en geld en ellende, als zij niet nog verder in de schulden raakt. Niet alleen aan haar (ze is de slimste niet), maar ook aan haar naasten, haar schuldeisers (zoals Wehkamp en andere middenstand) én de maatschappij.
De reacties ontstijgen het niveau van "Niet zeiken, trut" niet.
Ik heb het hele topic gelezen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en wie betaalt de 'cursus' waarmee mevrouw weer in het reine komt? de saneringsdienst? lees ander ff het hele topic door voordat je haar weer een kans geeft om zich in de schulden te steken.
nee hoor. die weegt niet op tegen domme mensen die mij mijn halve inkomen kosten. die mensen mogen gewoon lekker kreperen wat mij betreft. zeker als ze de sp als uitlaatklep zoeken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb het hele topic gelezen.
De kosten van die cursus (sociale dienst verzorgt ze) wegen ruimschoots op tegen de schade die je voorkomt.
Zo, hoeveel belasting betaal jij wel niet? Wie weet heeft deze persoon wel vanaf haar zestiende in de thuiszorg gewerkt, om jouw opleiding te kunnen bepalen. Of ben je niet naar school geweest?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee hoor. die weegt niet op tegen domme mensen die mij mijn halve inkomen kosten. die mensen mogen gewoon lekker kreperen wat mij betreft. zeker als ze de sp als uitlaatklep zoeken.
zo te zien heb je toch niet het hele topic gelezen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zo, hoeveel belasting betaal jij wel niet?
Ik vermoed toch dat ik meer betaal dan jij, en ik heb liever dat ze nù gaat besparen, dan later mijn buurtwinkel net over het randje van de faillissement trekt met d'r schulden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo te zien heb je toch niet het hele topic gelezen.
Denk jij niet dat het nuttiger is om nu die vrouw te helpen nooit meer schulden te maken door haar een huishoudboekje te leren bijhouden, dan om een heel schuldensanerings- en faillissementscircus op touw te zetten?quote:
Je laat je weer lekker kennen, he?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee hoor. die weegt niet op tegen domme mensen die mij mijn halve inkomen kosten. die mensen mogen gewoon lekker kreperen wat mij betreft. zeker als ze de sp als uitlaatklep zoeken.
nee, maar hij post die brief wel op zijn weblog dus hij wil er wele en statement mee maken. Maar wat? Kijk eens hoe slecht Balkenende bezig is, mensen als deze persopn kunnen zichzelf ind e schulden steken... ik weet niet welke boodschap Jan hiermee wil verkondigen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:25 schreef Ixnay het volgende:
Kijk, HIER gaat dit land nou kapot aan.
En het erge van alles is, dit soort mensen hebben dan ook nog eens medelijden met zichzelf en denken dat dit helemaal terecht is.
En dan ook nog een brief sturen aan Jan. Alsof hij dit soort mensen wil helpen.
Hem kennende: de maatschappij individualiseert te hard, en we drukken alles in geld uit, maar een beetje medemenselijkheid zou ook voor een uitkeringsinstantie niet gek zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:25 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nee, maar hij post die brief wel op zijn weblog dus hij wil er wele en statement mee maken. Maar wat? Kijk eens hoe slecht Balkenende bezig is, mensen als deze persopn kunnen zichzelf ind e schulden steken... ik weet niet welke boodschap Jan hiermee wil verkondigen...
De nuttiger boodschap (naar mijn mening) zou zijn: alle hulpvragen terugbrengen tot een verzoek om *geld* is het paard achter de wagen spannen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hem kennende: de maatschappij individualiseert te hard, en we drukken alles in geld uit, maar een beetje medemenselijkheid zou ook voor een uitkeringsinstantie niet gek zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |