Ja, jammer dat het nergens op gefundeerd is. Maar inderdaad, dat soort theoriën hebben ze graag in TRU.quote:Op donderdag 29 september 2005 14:24 schreef mgerben het volgende:
Mooie theorie.
Schopje naar TRU wellicht?
zeg maar leeftijd van je ziel ofzo, die gaat dan gewoon naar nieuw lichaam en gaat verder.quote:Op donderdag 29 september 2005 14:24 schreef BennyNL het volgende:
ik snap je redenatie niet..waarom zouden slimme mensen ouder zijn?
ik geloof er niet in, maar denk wel dat het in de toekomst mogelijk zal zijn.
-->ONZquote:Op donderdag 29 september 2005 14:24 schreef mgerben het volgende:
Mooie theorie.
Schopje naar TRU wellicht?
Als mongool?quote:Op donderdag 29 september 2005 14:36 schreef Waterkipje het volgende:
die worden geboren natuurlijk...
beetje filosoferen kan geen kwaad natuurlijk, maar wat moeten we hier nou mee?quote:Op donderdag 29 september 2005 14:36 schreef Waterkipje het volgende:
die worden geboren natuurlijk...
of bedoel je nieuwe zielen? mja ik weet niet, die bestaan gewoon nog niet zolang als anderen.
quote:Ian Stevenson (geboren op 31 Oktober 1918 te Montréal, Canada) is één van de belangrijkste, zoniet de belangrijkste, onderzoekers ivm reïncarnatie in de hedendaagse tijd.
[..]
Gedurende 40 jaar heeft hij zo’n 2500 gevallen van vermoedelijke reïncarnatie onderzocht en een hele reeks boeken en publicaties geschreven over dat onderzoek.
Zijn ‘gevallen’ waren vrijwel allemaal jonge kinderen die zich een (het) vorige leven herinnerden.
Zijn onderzoek bestond erin de gegevens die de kinderen verstrekten over hun vorige leven te vergelijken met getuigenissen van familie, kennissen, buren enz, maar ook met gemeente-archieven, geboorteregisters, politieverslagen, medische rapporten uit ziekenhuizen,enz.
Deze vergelijkende studie is zeer indrukwekkend en geeft overvloedige en overtuigende bewijzen voor het bestaan van reïncarnatie.
Andere planetenquote:Op donderdag 29 september 2005 14:46 schreef UncleScorp het volgende:
In den beginne waren er 'n paar mensen ... nu 'n paar miljard ... hoe verklaar je dat dan ?
mja da weet ik nog niet, verzin is wat.quote:Op donderdag 29 september 2005 14:46 schreef UncleScorp het volgende:
In den beginne waren er 'n paar mensen ... nu 'n paar miljard ... hoe verklaar je dat dan ?
quote:Op donderdag 29 september 2005 14:46 schreef UncleScorp het volgende:
interesting thought.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:33 schreef Waterkipje het volgende:
ja misschien sterven daardoor dieren uit, die zielen zitten nu in mensen enzo
dinosaurussen weg, zielen over, meer mensen!
Wat heeft de lichamelijke gesteldheid (daar bedoel ik ook de geestelijke gesteldheid, veroorzaakt door vaak lichamelijke/biologische afwijkingen) te maken met de ontwikkeling/ouderdom van je ziel ? Aangenomen dat je een ziel hebt die reïncarneert.quote:Op donderdag 29 september 2005 14:19 schreef Waterkipje het volgende:
dus hele slimme mensen zijn bv al 4 keer gereincaneert en zijn nu 400 totaal ofzo.
en mensen die nu zeg maar gehandicapt of mongool zijn, of gewoon mensen die niet zo slim zijn, zijn misschien hun eerste leven en zijn nog niet zo ver.
wat vinden jullie ervan?![]()
Het kan wel zo zijn dat de lessen die je leert als je een lichaam hebt dat door lichamelijke/geestelijke afwijkingen van de norm, andere problemen tegenkomt dan wanneer dat niet zo is. Dat impliceert dat die lessen dan ook ergens goed voor zullen zijn.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:35 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wat heeft de lichamelijke gesteldheid (daar bedoel ik ook de geestelijke gesteldheid, veroorzaakt door vaak lichamelijke/biologische afwijkingen) te maken met de ontwikkeling/ouderdom van je ziel ? Aangenomen dat je een ziel hebt die reïncarneert.
precies, maar dan loop je er naar mijn idee nog steeds tegenaan dat je van de conditie van een mens ( gehandicapt) zijn "wijsheid" niet kan aflezen.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het kan wel zo zijn dat de lessen die je leert als je een lichaam hebt dat door lichamelijke/geestelijke afwijkingen van de norm, andere problemen tegenkomt dan wanneer dat niet zo is. Dat impliceert dat die lessen dan ook ergens goed voor zullen zijn.
Maar om nou te spreken van slimheid......... Dat vind ik nou niet slim. Sommigen in deze wereld kunnen niet naar school of krijgen op geen andere wijze de kans om te ontwikkelen wat hier en nu als slimheid wordt gezien.
Ik denk niet dat je nou slimmer wordt van reincarnatie.
Wijzer lijkt me een goed woord. En de waarde van wijsheid kan niet tippen aan die van slimheid.
quote:
Ik denk dat het niets met je fysieke lichaam te maken heeft. Een lever meer of minder, wat boeit het?quote:Op donderdag 29 september 2005 18:26 schreef ivetje het volgende:
...alleen dat je dan wel volledig dood moet gaan en daarna zo begraven worden. Dus geen organen afstaan etc. Dan zou het volgens mij niet meer kunnen, omdat je in je volgend leven dan een deel zou missen.
Dat kan ik allemaal niet uitsluiten. Ook het heel wijs zijn in een lichaam dat niet alles kan uitdragen wat erin zit heeft zijn lessen. Misschien wel een les in berusten. In stil blijven, ook al weet je veel, nederigheid op een niet vernederende manier. Daar hebben we allemaal mee te maken, anyway.... een lichaam dat niet kan uitbrengen wat er in zit. We zijn immers maar mensen. Dus we zijn allemaal op de een of andere manier gehandicapt.quote:Op donderdag 29 september 2005 17:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
precies, maar dan loop je er naar mijn idee nog steeds tegenaan dat je van de conditie van een mens ( gehandicapt) zijn "wijsheid" niet kan aflezen.
Wie weet is het wel iemand die al heel wijs heeft maar eenbepaald iets moet leren ?
Wie weet is het wel een heel oude ziel die gewoonweg zin lessenmaar niet leert en dus maar niet wijzer wordt ondanks dat hij ouder is![]()
Ik vond de stelling een beetje cru
Ach ja, zo gelooft iedereen weer wat anders hequote:Op donderdag 29 september 2005 18:36 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik denk dat het niets met je fysieke lichaam te maken heeft. Een lever meer of minder, wat boeit het?
Je lichaam slaat veel op (en stoot ook veel af.. nadenkertje misschien), maar of dat alleen in het fysieke lichaam is of zal zijn. Ja, je lichaam is je tempel, daar waar je je heiligdom naar binnen gaat. Maar of dat alles is?
Maar ik ga de afwas doen.
Ja, en kom ik weer, misschien wel gehandicapt door het ego.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:36 schreef nokwanda het volgende:
We zijn immers maar mensen. Dus we zijn allemaal op de een of andere manier gehandicapt.
Een vraag: wat hebben moedervlekken met reincarnatie te maken?quote:Op donderdag 29 september 2005 18:23 schreef sweetgirly het volgende:
lang verhaal waar een paar goeie dingen in staan
Jaquote:Op donderdag 29 september 2005 18:39 schreef ivetje het volgende:
Ach ja, zo gelooft iedereen weer wat anders he
Dat weet ik niet, heb ik vroeger en op fok weleens gelezen.quote:Op donderdag 29 september 2005 18:43 schreef nokwanda het volgende:
Een vraag: wat hebben moedervlekken met reincarnatie te maken?
quote:En een persoonlijke opmerking : Houes op met jezelf te verontschuldigen voor je gedachten en/of schrijfstijl. Dat ben jij nou eenmaal en it´s just fine. Alleen de verontschuldiging vind ik echt jammer.
Of mensen met claustrofobie en dat soort dingen iddquote:Op donderdag 29 september 2005 18:59 schreef Enyalius het volgende:
moedervlekken zijn meestal achterblijvende "littekens" van situaties die een belangrijke impact hebben. me vader heeft ook zo iets op een ander manier. zodra hij buskruit ruikt wordt ie paniekerig
De stelling is niet 'fout', dat is alleen maar jouw mening. En die vind ik persoonlijk nogal denigrerend gebracht.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:18 schreef cognito_1987 het volgende:
Volgens mij moeten mensen juist geconfronteerd worden over hun gedrag voor ze gaan inzien dat ze fout zitten, al liep ik misschien inderdaad iets te hard van stapel. Postieve feedback is inderdaad ook belangrijk. En 'fout' tja goed en fout bestaan niet, maar dat is weer een hele andere discussie. In ieder geval is het geen correcte stelling en is er iet wat gemakzuchtig over nagedacht.
Tja, ik heb gewoon het idee dat je intact moet zijn wil je over kunnen gaan naar het volgende leven. Waarom weet ik niet, maar ik heb het idee dat je anders dus dat deel mist in je nieuwe leven. Ok, dan kan je nog wel een goed leven hebben soms maar ik wil dan toch het liefst gewoon gezond zijn in een volgend leven, vandaarquote:Op donderdag 29 september 2005 18:48 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het ook zo interessant (soms).. en gelukkig maar, echt
.
Juist ga door. Prima en goed juist, verschillende meningen/visies. Samen komen we er wel, de waarheid zal vast ergens in besloten liggen, of niet, dat kan ook nog.
Dat is wat mijn vader ook zegt. Ik weet niet of dat zo is. Hij was wel meer dood dan levend, ooit. Maar hoe dicht bij de dood hij was om dat zeker te weten... wie zal het zeggen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:42 schreef ivetje het volgende:
Mijn vriend en ik hadden laatst een gesprek hierover enzo...over wat je denkt dat er gebeurt na de dood. Ik had ook weer een theorie bedacht dat er misschien wel juist datgene gebeurt waar je in gelooftHij gelooft nergens in, dus gebeurt er ook nix...zwart gat ofzo. En ik zou dan dus terug komen in een volgend leven...zo zou het natuurlijk ook kunnen.
En hierin geloof ik dus niet...als je een ander mens zou zijn ineens, waarom ga je dan nu niet van school of kap je met je werk etcquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik denk dat je binnen je huidige leven zelfs verschillende keren dood kan gaan. Dat je verschillende levels bereikt ook. Ik had dat net ff, en het heeft niets met slimheid te maken maar eerder met rustgeving. Ik voelde me echt afvloeien naar een ander soort leven een ander besef. En opeens lijk ik een hele andere persoon te zijn. Totaal in rust ook. Het voelde alsof ik het huidige leven vaarwel aan het zeggen was. Niet te letterlijk nemen dit, ik voelde gewoon mezelf afdwalen naar een ander soort bewustzijn zoals ik al zei
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |