abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31026590
hey, wie gelooft hier allemaal in?

ik geloof bv dat iedereen 2 leeftijden heeft, 1tje van dit leven en 1 totaal.
en als je dood gaat kom je gewoon terug als nieuwe person + de leeftijd van je vorige persoon.

dus hele slimme mensen zijn bv al 4 keer gereincaneert en zijn nu 400 totaal ofzo.

en mensen die nu zeg maar gehandicapt of mongool zijn, of gewoon mensen die niet zo slim zijn, zijn misschien hun eerste leven en zijn nog niet zo ver.

wat vinden jullie ervan?
pi_31026666
ja
pi_31026713
ik snap je redenatie niet..waarom zouden slimme mensen ouder zijn?

ik geloof er niet in, maar denk wel dat het in de toekomst mogelijk zal zijn.
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_31026715
Mooie theorie.
Schopje naar TRU wellicht?
pi_31026857
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:24 schreef mgerben het volgende:
Mooie theorie.
Ja, jammer dat het nergens op gefundeerd is. Maar inderdaad, dat soort theoriën hebben ze graag in TRU.
pi_31026971
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:24 schreef BennyNL het volgende:
ik snap je redenatie niet..waarom zouden slimme mensen ouder zijn?

ik geloof er niet in, maar denk wel dat het in de toekomst mogelijk zal zijn.
zeg maar leeftijd van je ziel ofzo, die gaat dan gewoon naar nieuw lichaam en gaat verder.

waarom slimme mensen dan ouder zijn? nou omdat die bv al 5 keer overnieuw begonnen zijn en hun totaal leeftijd bv 500 jaar is, en dus al heel veel gezien hebben!

(hmm had hem idd beter in truth kunnen zetten)
pi_31027005
waar komen die nieuwe mensen van vandaan?
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_31027022
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:24 schreef mgerben het volgende:
Mooie theorie.
-->ONZ
pi_31027026
die worden geboren natuurlijk...

of bedoel je nieuwe zielen? mja ik weet niet, die bestaan gewoon nog niet zolang als anderen.
pi_31027047
R&P >>> TRU
pi_31027065
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:36 schreef Waterkipje het volgende:
Als mongool?

Ik vraag me trouwens af waarom jij deze dingen gelooft.
pi_31027090
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:36 schreef Waterkipje het volgende:

of bedoel je nieuwe zielen? mja ik weet niet, die bestaan gewoon nog niet zolang als anderen.
beetje filosoferen kan geen kwaad natuurlijk, maar wat moeten we hier nou mee?
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_31027102
dus reincarnatie discrimineerd
pies on joe toe
pi_31027106
Een begrip als intelligentie is verder cultureel bepaald, en de ontwikkeling er van hangt ook sterk af van de omgeving waar iemand in opgroeit. Los gezien van de vraag of reincarnatie bestaat, lijkt mij eigenlijk wel dat het vast staat dat het niet op de manier gebeurt zoals in de OP beschreven.
pi_31027116
"Quatsch" kent u die uitdrukking?

Ik hoorde hem laatst toen ik mijn vrouw Geurtie wilde uitleggen dat premier Balkenende eindelijk op de goede weg lijkt te zijn. " Quatsch!" reageerde zij. Ik dacht na over dit interessante woord. Een mooi Duits woord met een nogal negatieve lading.

Als Dominee hoor ik dit soort schunnige taal niet te bezigen, maar het was vandaag het eerste dat in mij opkwam inzake reincarnatie. Nee, de wederopstanding van Jezus is geen reincarnatie en als zodanig dus ook geen quatsch. Een mooi woord wel, dat wellicht aan een herwaardering toe is.

Ik wens u nog een prettig etensmaal, met spekjes of iets dergelijks.
Ik wens u voor nu nog een prettig etensmaal, met spekjes of iets dergelijks.
pi_31027187
http://www.rnlnd-2.com/ian-stevenson.htm
quote:
Ian Stevenson (geboren op 31 Oktober 1918 te Montréal, Canada) is één van de belangrijkste, zoniet de belangrijkste, onderzoekers ivm reïncarnatie in de hedendaagse tijd.
[..]
Gedurende 40 jaar heeft hij zo’n 2500 gevallen van vermoedelijke reïncarnatie onderzocht en een hele reeks boeken en publicaties geschreven over dat onderzoek.

Zijn ‘gevallen’ waren vrijwel allemaal jonge kinderen die zich een (het) vorige leven herinnerden.

Zijn onderzoek bestond erin de gegevens die de kinderen verstrekten over hun vorige leven te vergelijken met getuigenissen van familie, kennissen, buren enz, maar ook met gemeente-archieven, geboorteregisters, politieverslagen, medische rapporten uit ziekenhuizen,enz.

Deze vergelijkende studie is zeer indrukwekkend en geeft overvloedige en overtuigende bewijzen voor het bestaan van reïncarnatie.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_31027251
In den beginne waren er 'n paar mensen ... nu 'n paar miljard ... hoe verklaar je dat dan ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31027291
Zielen? Laat mij eens een ziel zien dan. Heb je stof van de RVU gisteravond gezien?
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31027355
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:46 schreef UncleScorp het volgende:
In den beginne waren er 'n paar mensen ... nu 'n paar miljard ... hoe verklaar je dat dan ?
Andere planeten
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_31027535
quote:
mja da weet ik nog niet, verzin is wat.

sommige kinderen worden met ziel geboren en sommigen zonder? (die krijgen er dus 1 die net dood is gegaan)

en dan leeft ie weer overnieuw, met hogere totaal leeftijd
  donderdag 29 september 2005 @ 14:59:26 #21
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31027608
quote:
wachtrij! heb je in pretparken ook

tsja dat mongolen mensen zijn die niet veel geleerd hebben vind ik een beetje een belediging hoor...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31027771
nou wat ik ermee bedoel is dat die nog in ontwikkeling zijn, en dat over een paar levens hun gewoon normaal zijn, nog wat levens verder worden ze slimmer, etc...

de mens wordt steeds slimmer, dat zou op deze manier kunnen gaan toch
  donderdag 29 september 2005 @ 15:09:34 #23
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_31027887
mja is een leuke theorie, maar onzin.

Simpel en alleen al omdat je dan iig in je "volgende" leven zou moeten weten dat je ervoor al een X aantal keren geleefd heb.
Ik ben zeker niet dom, en zou dan dus iig al verder dan de eerste zijn.
pi_31028278
Het enige wat ik kan bedenken is dat er een onbepaald aantal zielen zijn die al dan niet in mensen reincarneren. Blijkbaar is het mensdom nogal populair daar er eerder een paar miljoen en nu een paar miljard zielen reincarneren in menselijke gedaante. Blijkbaar is er in menselijke gedaante veel te leren. Het menselijk bestaan is ook vrij complex op alle vlakken.

Dus als dit lichaam het begeeft en je gaat incarneren kan dat weer in een mensenlichaam zijn of in iets anders. Daar zou ik nou niet zo´n hierarchie in aanbrengen.

Ik weet niet of dit zo is natuurlijk. Ik roep ook maar een ideetje dat me logisch in de oren klinkt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_31028565
ja misschien sterven daardoor dieren uit, die zielen zitten nu in mensen enzo

dinosaurussen weg, zielen over, meer mensen!
pi_31028635
Waarom moet ieder mens een ziel hebben? Misschien zitten er wel een paar acteurs tussen die bepaalde emoties of daden in je los willen maken. Mensen die in weze niet bestaan, maar waar je van denkt dat ze wel bestaan.

Sowieso, wat is het aantal mensen die hier wonen? Iets van 7 miljard. Beetje simpel om zo'n getal maar klakkeloos over te nemen. Ik ben iig nog nooit zoveel mensen tegen gekomen. Jullie wel? Ik vertrouw op zich dat getal wel, maar je zou er ook heel makkelijk je twijfels bij kunnen hebben. Er is toevallig geen enkele idioot die er wel de moeite voor neemt om ze te tellen. En dat gaat ook niet. Krijg je van die basisschool-reis-taferelen.
pi_31028657
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:33 schreef Waterkipje het volgende:
ja misschien sterven daardoor dieren uit, die zielen zitten nu in mensen enzo

dinosaurussen weg, zielen over, meer mensen!
interesting thought.
Maar ik denk dat je het ook meer universeen kunt zien dan alleen aardse levens.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 29 september 2005 @ 16:00:07 #28
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31029372
wie weet joh gaan de zielen wel veel verder dan alleen aarde...... alien planeetje word opgeblazen o.i.d. en de aarde begint zo langzamer hand overbevolkt te raken ?
stay frosty
pi_31030425
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:19 schreef Waterkipje het volgende:

dus hele slimme mensen zijn bv al 4 keer gereincaneert en zijn nu 400 totaal ofzo.

en mensen die nu zeg maar gehandicapt of mongool zijn, of gewoon mensen die niet zo slim zijn, zijn misschien hun eerste leven en zijn nog niet zo ver.

wat vinden jullie ervan?
Wat heeft de lichamelijke gesteldheid (daar bedoel ik ook de geestelijke gesteldheid, veroorzaakt door vaak lichamelijke/biologische afwijkingen) te maken met de ontwikkeling/ouderdom van je ziel ? Aangenomen dat je een ziel hebt die reïncarneert.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_31030609
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:35 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wat heeft de lichamelijke gesteldheid (daar bedoel ik ook de geestelijke gesteldheid, veroorzaakt door vaak lichamelijke/biologische afwijkingen) te maken met de ontwikkeling/ouderdom van je ziel ? Aangenomen dat je een ziel hebt die reïncarneert.
Het kan wel zo zijn dat de lessen die je leert als je een lichaam hebt dat door lichamelijke/geestelijke afwijkingen van de norm, andere problemen tegenkomt dan wanneer dat niet zo is. Dat impliceert dat die lessen dan ook ergens goed voor zullen zijn.

Maar om nou te spreken van slimheid......... Dat vind ik nou niet slim. Sommigen in deze wereld kunnen niet naar school of krijgen op geen andere wijze de kans om te ontwikkelen wat hier en nu als slimheid wordt gezien.
Ik denk niet dat je nou slimmer wordt van reincarnatie.

Wijzer lijkt me een goed woord. En de waarde van wijsheid kan niet tippen aan die van slimheid.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_31031877
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:41 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het kan wel zo zijn dat de lessen die je leert als je een lichaam hebt dat door lichamelijke/geestelijke afwijkingen van de norm, andere problemen tegenkomt dan wanneer dat niet zo is. Dat impliceert dat die lessen dan ook ergens goed voor zullen zijn.

Maar om nou te spreken van slimheid......... Dat vind ik nou niet slim. Sommigen in deze wereld kunnen niet naar school of krijgen op geen andere wijze de kans om te ontwikkelen wat hier en nu als slimheid wordt gezien.
Ik denk niet dat je nou slimmer wordt van reincarnatie.

Wijzer lijkt me een goed woord. En de waarde van wijsheid kan niet tippen aan die van slimheid.
precies, maar dan loop je er naar mijn idee nog steeds tegenaan dat je van de conditie van een mens ( gehandicapt) zijn "wijsheid" niet kan aflezen.

Wie weet is het wel iemand die al heel wijs heeft maar eenbepaald iets moet leren ?
Wie weet is het wel een heel oude ziel die gewoonweg zin lessenmaar niet leert en dus maar niet wijzer wordt ondanks dat hij ouder is

Ik vond de stelling een beetje cru
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 29 september 2005 @ 17:54:30 #32
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31032774
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:25 schreef Mirage het volgende:

me 2
stay frosty
  donderdag 29 september 2005 @ 17:58:23 #33
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31032864
ben het eens met mirage. de theorie is cru en in mijn beleving nog hartstikke fout ook. wat heeft de wijsheid van een ziel te maken met een fysieke of mentale handicap?

heb hier al regelmatig iets over gezegd in het verleden. niet echt zin er weer op in te gaan. maar voor mijn visie kun je dit (http://myfileshack.com/userfiles/Enyalius/incarnation.doc) Word bestand downloaden. het is wel in het engels getypt.

het bewijs van of een ziel echt is of niet...dat bewijs is er nog niet in een vorm dat het alom geaccepteerd is. met doet hier uiteraard wel onderzoek naar met behulp van mensen die op commando OBE (out of body experiences) kunnen genereren. er is reeds een nieuw onderzoek hiernaar gestart op de universiteit van Manchester. ben benieuwd naar de resultaten

om te zeggen dat je pas net 4x gereincarneerd bent...sorry maar dan is je ziel nog zo jong dat het blij mag zijn om in een colonie insecten te zitten. bij een mens mag je beginnen te tellen van ongeveer 100 incarnaties en hoger. tenzij je ziel een andere herkomst heeft dan kan je in 1x al als mens hier zijn, maar dat zijn relatief uitzonderingen als je het op schaal presenteerd.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_31033471
Tja, er zit wat in.. ook weer niet misschien.

Want wie bepaalt wat slim is of niet?
Als je mee kan komen met de massa? Of als je het op je eigen manier doet?
Als je geboren bent bij rijke ouders (idd), de mogelijkheden/opties hebt en eerder afgestudeerd bent? Of is het simpelweg (half en vaak) een kwestie van geluk? Als je zwakzinnig bent of als je diepzinnig bent, waar ligt het verschil? Als je gelukkig bent en/of ongelukkig bent? Ik zou nl bijna zeggen dat sommige minder intelligente mensen supergelukkig zijn en/of kunnen zijn en een intelligent iemand ongelukkig. Wie is er dan slimmer, de eerste of de laatste, lijkt mij de eerste dan weer.

Maargoed, zo kan men door blijven gaan.
Daarbij schijnt intelligentie dus écht en erg relatief te zijn, en heb je, schijnt, 8 verschillende vormen van intelligentie: van muziekslim t/m communicatieslim en ga zo maar door. De één kan lullen als brugman en de ander heeft een zeer goede motoriek of is spiritueel meer onderlegd. Und so weiter.

In die zin is intelligentie zo relatief.
Een meisje gister op mijn werk, we hadden het over armoede, geld, etc: 'maar wat als je niet slim geboren bent, dan kan je niet verder studeren?'. Ze vindt zelf dat ze niet slim is, maar ze kan koken als de beste, is erg verzorgend, ze tovert bij iedereen een glimlach op het gezicht, iedereen mag haar, en kan luisteren en praten tegelijk, wat haar ook zo zacht en mooi maakt (en nee, ben geen pot, maar is wel de waarheid). Ze is slim op haar manier.

En vandaag ging ik mezelf weer eens vergelijken met anderen, die en die hebben een mooi, groot huis, samenwonend, diertjes, kind in aankomst etc. De hele mikmak. En ik, een alleenstaande, arme student die nog telemarketing doet, wat in de catering werkt, liefde soms moeilijk vind (ja, ik denk/zie teveel), etc.

Maar toen kwam ik weer op wat mijn moeder mij vertelde.
Zij had 's middags Oprah ofzo gezien en dat ging over China. Waar ze maar 1 kind mogen hebben en het liefst, vraag me niet precies waarom, een jongetje. De weeshuizen zitten daar vol met meisjes. Ze worden aan hun lot overgelaten, krijgen een fles in hun mond gesodemieterd en 'normaal' lopen kunnen ze niet, ze schommelen met zijn allen maar wat heen- en weer. Plus daarbij hebben ze nog een soort van 'stervenskamer', volgens mij mams, waar ze net (weer?) een meisje in hadden gestopt, zonder water en eten, om daar dood te laten gaan. Haar ogen waren rood en opgezwollen, aldus mijn mams, van het huilen, wat ze al niet meer kon, dat ging meer van wat zachte uh uh geluiden. En ze overleed dan ook.

Zo ga je niet eens met dieren om!

En dan denk ik, er zijn altijd mensen die het beter hebben, maar ook mensen die het tig maal slechter hebben. Wat zeur ik! Dat meisje heeft er niet om gevraagd om zo geboren te worden, laat staan om op die manier te sterven. Vier jaar lang op de aardbodem geweest, en wat voor een 4 jaar heeft ze op de aardbodem mogen meemaken. Was ze slim? Is niet eens de issue hierin. Gewoon op de verkeerde plaats/tijd etc geboren. Of niet?

Danig offtopic misschien.
Maar vond dit wel een paar basisvragen die ik mezelf dan eerst afvraag of afvroeg, al dan niet weleens. Want in die zin is alles relatief. Of reïncarnatie bestaat, vast, iig heb ik genoeg moedervlekken en van sommige vermoed ik ook dat ze hier eerder/langer vertoeven dan anderen. Maar juist die eerste hebben het vaak moeilijker, want als je vers(er) bent, lijkt mij dat je minder moeite hebt met dingen. Hoe langer/ouder etc hoe meer ervaringen je met jezelf meedraagt, hoe meer je moet/gaat toepassen, leren, loslaten, etc.

Plus zeiken we soms dus teveel, en gaan voorbij aan wat is.

Maargoed, wie weet heeft dat ook allemaal maar één doel of is dat voor één doel.
Eens opnieuw geboren te worden of niet meer gerycled te worden, om het zomaar te zeggen. Nirvana. Voordat het zover is, dus dat iedereen zover is, is het waarschijnlijk nog lang niet, gezien dat gebeuren met dat Chinese meisje dan niet was gebeurd, lijkt mij.

Onmenselijk?
Wie weet en dat is de vraag, wie weet zijn wij nog wel (lang) niet mens genoeg.
Maar dat is dan ook maar weer de vraag.

Tot zover mijn relaas, die soms slaat, noch wal noch pindakaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door sweetgirly op 29-09-2005 18:30:52 ]
  donderdag 29 september 2005 @ 18:26:41 #35
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31033543
Ik geloof wel in reïncarnatie maar niet volgens jou theorie Ik denk dat je gewoon weer terug komt...alleen dat je dan wel volledig dood moet gaan en daarna zo begraven worden. Dus geen organen afstaan etc. Dan zou het volgens mij niet meer kunnen, omdat je in je volgend leven dan een deel zou missen.
To infinity…and beyond!
pi_31033733
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:26 schreef ivetje het volgende:
...alleen dat je dan wel volledig dood moet gaan en daarna zo begraven worden. Dus geen organen afstaan etc. Dan zou het volgens mij niet meer kunnen, omdat je in je volgend leven dan een deel zou missen.
Ik denk dat het niets met je fysieke lichaam te maken heeft. Een lever meer of minder, wat boeit het?
Je lichaam slaat veel op (en stoot ook veel af.. nadenkertje misschien), maar of dat alleen in het fysieke lichaam is of zal zijn. Ja, je lichaam is je tempel, daar waar je je heiligdom naar binnen gaat. Maar of dat alles is?

Maar ik ga de afwas doen.
pi_31033736
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:25 schreef Mirage het volgende:

[..]

precies, maar dan loop je er naar mijn idee nog steeds tegenaan dat je van de conditie van een mens ( gehandicapt) zijn "wijsheid" niet kan aflezen.

Wie weet is het wel iemand die al heel wijs heeft maar eenbepaald iets moet leren ?
Wie weet is het wel een heel oude ziel die gewoonweg zin lessenmaar niet leert en dus maar niet wijzer wordt ondanks dat hij ouder is

Dat kan ik allemaal niet uitsluiten. Ook het heel wijs zijn in een lichaam dat niet alles kan uitdragen wat erin zit heeft zijn lessen. Misschien wel een les in berusten. In stil blijven, ook al weet je veel, nederigheid op een niet vernederende manier. Daar hebben we allemaal mee te maken, anyway.... een lichaam dat niet kan uitbrengen wat er in zit. We zijn immers maar mensen. Dus we zijn allemaal op de een of andere manier gehandicapt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 29 september 2005 @ 18:39:06 #38
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31033801
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:36 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ik denk dat het niets met je fysieke lichaam te maken heeft. Een lever meer of minder, wat boeit het?
Je lichaam slaat veel op (en stoot ook veel af.. nadenkertje misschien), maar of dat alleen in het fysieke lichaam is of zal zijn. Ja, je lichaam is je tempel, daar waar je je heiligdom naar binnen gaat. Maar of dat alles is?

Maar ik ga de afwas doen.
Ach ja, zo gelooft iedereen weer wat anders he
To infinity…and beyond!
pi_31033848
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:36 schreef nokwanda het volgende:

We zijn immers maar mensen. Dus we zijn allemaal op de een of andere manier gehandicapt.
Ja, en kom ik weer, misschien wel gehandicapt door het ego.
Maar aan de andere kant, is dat misschien wel de les, misschien ook niet hoor. Ik weet het niet .

Mooie woorden worden er iig wel even gebruikt
pi_31033907
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:23 schreef sweetgirly het volgende:
lang verhaal waar een paar goeie dingen in staan
Een vraag: wat hebben moedervlekken met reincarnatie te maken?

En een persoonlijke opmerking : Houes op met jezelf te verontschuldigen voor je gedachten en/of schrijfstijl. Dat ben jij nou eenmaal en it´s just fine. Alleen de verontschuldiging vind ik echt jammer.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_31034066
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:39 schreef ivetje het volgende:

Ach ja, zo gelooft iedereen weer wat anders he
Ja , dat maakt het ook zo interessant (soms).. en gelukkig maar, echt .
Juist ga door. Prima en goed juist, verschillende meningen/visies. Samen komen we er wel, de waarheid zal vast ergens in besloten liggen, of niet, dat kan ook nog.

Stagnatie is iig soms niet leuk, nee.. en handig al helemaal niet.
Dus wat dat betreft, mijmer allemaal maar lekker verder enzo. Moet zelf toch de afwas doen nu

Nee maar, serieus, ik probeer ook altijd ergens te komen.
Dus waarom het fysieke lichaam bijv. ? Ik denk ergens echt, dat je 1. het wel met je, het gekregen, lichaam moet doen, 2. maar het niet uitmaakt of je een lever whatever meer of minder hebt (fantoompijn bijv) en 3. dat ervaringen, hoe dan ook, toch wel opgeslagen worden.

Plus daarbij denk ik ook, dat de hersenen niet alles zijn.
Informatie enkel en alleen opgeslagen in de hersenen. Nee, dat geloof ik dus en dan ook niet.
Maargoed, pakte er maar een puntje uit, vond het wel interessant even .
pi_31034173
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:43 schreef nokwanda het volgende:

Een vraag: wat hebben moedervlekken met reincarnatie te maken?
Dat weet ik niet, heb ik vroeger en op fok weleens gelezen.
Schijnt ook ergens interessante info over te zijn (kogelgaten enzo). Niet dat ik het helemaal serieus neem (al dan niet nog), was eigenlijk halfserieus bedoeld, maar soms denk/kijk ik er weleens automatisch naar. Mensen die vers van de pers komen en mensen die minder vers van de pers komen om het zomaar te zeggen. Uiterlijkheden misschien ook, of uitstralingen misschien zelfs, zou het niet weten. Het zou kunnen, maar ook niet. Kan ook cultureel bepaald zijn, logisch, maar hoeft ook weer niet altijd of percee (alleen).
quote:
En een persoonlijke opmerking : Houes op met jezelf te verontschuldigen voor je gedachten en/of schrijfstijl. Dat ben jij nou eenmaal en it´s just fine. Alleen de verontschuldiging vind ik echt jammer.
ok
  donderdag 29 september 2005 @ 18:59:49 #43
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31034378
moedervlekken zijn meestal achterblijvende "littekens" van situaties die een belangrijke impact hebben. me vader heeft ook zo iets op een ander manier. zodra hij buskruit ruikt wordt ie paniekerig
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_31034492
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:59 schreef Enyalius het volgende:
moedervlekken zijn meestal achterblijvende "littekens" van situaties die een belangrijke impact hebben. me vader heeft ook zo iets op een ander manier. zodra hij buskruit ruikt wordt ie paniekerig
Of mensen met claustrofobie en dat soort dingen idd
Sommige mensen schijnen de wc-deur niet dicht te durven doen. Watervrees en noem maar op.
Sommige dingen onverklaarbaar omdat er niets gebeurd is, aanleiding gevende tot die angst dan, in dit leven.

Ja, interesting
pi_31039040
zeg, kunnen jullie al die theorieen niet es ergens opschrijven ( een grote verzamelbak of zow )
ik word geen wijs meer uit dit zinloze topic
pies on joe toe
pi_31042750
Waterkipje, ik raad je aan om je eens te verdiepen door op zijn minst een paar boeken te lezen en of internet en het forum af te struinen voor je zon loze theorie de wereld in brengt. Verdiep je in verschillende geloven, esoterische, spirituele richtingen e.d.
Je komtniet echt overtuigend over jammergenoeg
Of je komt niet met zon stelling of je doet et goed en je hebt informatie verzameld. Dit is pure poep als ik het zo mag zeggen.

Mensen die slim zijn zijn ouder en zijn vaker geincarneerd ? Waar komen nieuwe mensen dan inderdaad vandaan ? En wat versta je onder slim ? Een zakenman of eerder een filosoof ? En wat denk je van dieren, hoe zijn die hier gekomen ? En andere planeten waar leven is ? Het universum ? Wat gebeurd er na je dood ? Onderbouw je stukje eens voor de grap
Je had een gedachtenspinsel en dacht laat ik het eens op internet zetten in de hoop te worden verbeterd ?

Ikzelf geloof heilig in reincarnatie. Ten eerste omdat het pure logica is. Het is hetgeen dat het leven zinnig maakt. Waar leven we anders voor ? Om ons domweg voort te planten en dan dood te gaan Nee, het doel is veel groter en genialer. Dat is een ding wat zeker is.
Reincarnatie is voor mij een feit. Ookal omdat het mogelijk is je lichaam te verlaten. De aarde is een ultieme leerschool, omdat we hier geboren worden zonder geheugen van wie we ooit waren. Het leven echter is eeuwig.
Daarnaast geloof ik niet in nieuwe zielen, maar wel in zielen met karma, zielen die snel leren, minder snel, of gewoon kiezen voor een andere weg.

Maar voor ik hier mijn hele verhaal ga onderbouwen, zoek zelf maar je waarheid eens op voor ik de mijne op een presenteerblaadje aan je geeft, zo werkt het natuurlijk niet.
Zoekt en gij zult vinden. Of zoek niet natuurlijk .. als je niet egt geinteresseerd bent
Misschien dat als ik zin en tijd heb en ik er eens goed voor ga zitten dat ik alles eens goed zal uitwerken in dit of een ander topic, ik ben namelijk wel bezig met het uitzoeken, actief uitzoeken.
Nostra operatio est naturam mutation
pi_31043484
En zo hebben we allemaal onze lessen te leren. Bijvoorbeeld geduld. En de gave om mensen niet totaal af te branden voor het stellen van vragen. Ik weet zeker dat TS van dit topic toch wel wat wijzer zal worden. Maar ik hoop niet dat die wijsheid zal inhouden dat TS geen vraag meer durft te stellen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_31044192
Volgens mij moeten mensen juist geconfronteerd worden over hun gedrag voor ze gaan inzien dat ze fout zitten, al liep ik misschien inderdaad iets te hard van stapel. Postieve feedback is inderdaad ook belangrijk. En 'fout' tja goed en fout bestaan niet, maar dat is weer een hele andere discussie. In ieder geval is het geen correcte stelling en is er iet wat gemakzuchtig over nagedacht.
In ieder geval dus de tip om het forum eens door te nemen, boeken door te nemen als je geinteresseerd bent en wellicht de theorie van Enyalius, tog de genius @ work Binnenkort kan je mijn visie ook wel ergens lezen als je dan nog @ het forum bent. Maar voor ik die plaats wil ik wel egt duidelijk hebben wat ik eigenlijk vind, het blijft namelijk een lastig onderwerp ,, maar vooral ook errug interessant hehe
Nostra operatio est naturam mutation
pi_31050545
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:18 schreef cognito_1987 het volgende:
Volgens mij moeten mensen juist geconfronteerd worden over hun gedrag voor ze gaan inzien dat ze fout zitten, al liep ik misschien inderdaad iets te hard van stapel. Postieve feedback is inderdaad ook belangrijk. En 'fout' tja goed en fout bestaan niet, maar dat is weer een hele andere discussie. In ieder geval is het geen correcte stelling en is er iet wat gemakzuchtig over nagedacht.
De stelling is niet 'fout', dat is alleen maar jouw mening. En die vind ik persoonlijk nogal denigrerend gebracht.

Ik geloof persoonlijk ook in reincarnatie, maar ik zie zelf ook niet zo de link met intelligentie. Het is denk ik meer zoals nokwanda zei: er is een verschil tussen wijsheid en intelligentie. En dan gaat het om levenswijsheid denk ik die opgebouwd is en opgebouwd wordt in alle levens die je leeft.

Ik ken genoeg intelligente mensen die rondlopen als een kip zonder kop om het zo maar even uit te drukken . Over mensen heen walsen en steeds maar weer vervallen in hetzelfde gedrag ipv iets te leren. Dat zie ik soms juist wel bij wat minder intelligente mensen. Die stoten zich misschien 2x aan dezelfde steen maar die leren misschien hun levenslesje daarna wel. Het is maar een voorbeeld, maar ik denk dus dat intelligentie niet zoveel uitmaakt.

Er is trouwens ook een bekende theorie dat (geestelijk) gehandicepten juist wel een oude ziel hebben, juist omdat die de uitdaging van een dergelijk leven aan kunnen en een minder oude ziel niet.
pi_31051182
Ik geloof ook in reincarnatie.
Je kunt zoveel met het leven doen en het is absoluut onmogelijk om dit in 1 leven te proppen. In strijd met vele goddiensten geloof ik ook in de hemel.
In mijn ogen is de hemel een wachtruimte. Op het moment dat je weer aan de beurt bent mag je weer naar het aardse leven.
Een vriendin van mij is weleens bij een man geweest die haar onder hypnose bracht om haar zo terug te brengen naar haar vorige leven. Bij haar was het zo dat zij haar ouders toen al kende. Ze was 27 en haar moeder was haar buurmeisje van 8. Ze woonde in haar vorig leven dus in de geboorteplaats van haar moeder (ergens in frankrijk, weet precieze naam van het plaatsje niet meer) en toen ze 27 was is ze overleden door een val van een paard. Haar moeder herinnert zich dat ook! Toen haar moeder 25 was is ze dus opnieuw hier gekomen. Ik geloof ook dat bepaalde zielen heel sterk aan elkaar gebonden zijn. Dus mensen waar je nu een "soulmate" gevoel bij hebt, dat je die al kent uit een vorig leven en dat je elkaar altijd weer opnieuw zult tegen komen.
Niet mieten! Door gieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')