abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31026590
hey, wie gelooft hier allemaal in?

ik geloof bv dat iedereen 2 leeftijden heeft, 1tje van dit leven en 1 totaal.
en als je dood gaat kom je gewoon terug als nieuwe person + de leeftijd van je vorige persoon.

dus hele slimme mensen zijn bv al 4 keer gereincaneert en zijn nu 400 totaal ofzo.

en mensen die nu zeg maar gehandicapt of mongool zijn, of gewoon mensen die niet zo slim zijn, zijn misschien hun eerste leven en zijn nog niet zo ver.

wat vinden jullie ervan?
pi_31026666
ja
pi_31026713
ik snap je redenatie niet..waarom zouden slimme mensen ouder zijn?

ik geloof er niet in, maar denk wel dat het in de toekomst mogelijk zal zijn.
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_31026715
Mooie theorie.
Schopje naar TRU wellicht?
pi_31026857
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:24 schreef mgerben het volgende:
Mooie theorie.
Ja, jammer dat het nergens op gefundeerd is. Maar inderdaad, dat soort theoriën hebben ze graag in TRU.
pi_31026971
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:24 schreef BennyNL het volgende:
ik snap je redenatie niet..waarom zouden slimme mensen ouder zijn?

ik geloof er niet in, maar denk wel dat het in de toekomst mogelijk zal zijn.
zeg maar leeftijd van je ziel ofzo, die gaat dan gewoon naar nieuw lichaam en gaat verder.

waarom slimme mensen dan ouder zijn? nou omdat die bv al 5 keer overnieuw begonnen zijn en hun totaal leeftijd bv 500 jaar is, en dus al heel veel gezien hebben!

(hmm had hem idd beter in truth kunnen zetten)
pi_31027005
waar komen die nieuwe mensen van vandaan?
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_31027022
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:24 schreef mgerben het volgende:
Mooie theorie.
-->ONZ
pi_31027026
die worden geboren natuurlijk...

of bedoel je nieuwe zielen? mja ik weet niet, die bestaan gewoon nog niet zolang als anderen.
pi_31027047
R&P >>> TRU
pi_31027065
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:36 schreef Waterkipje het volgende:
Als mongool?

Ik vraag me trouwens af waarom jij deze dingen gelooft.
pi_31027090
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:36 schreef Waterkipje het volgende:

of bedoel je nieuwe zielen? mja ik weet niet, die bestaan gewoon nog niet zolang als anderen.
beetje filosoferen kan geen kwaad natuurlijk, maar wat moeten we hier nou mee?
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_31027102
dus reincarnatie discrimineerd
pies on joe toe
pi_31027106
Een begrip als intelligentie is verder cultureel bepaald, en de ontwikkeling er van hangt ook sterk af van de omgeving waar iemand in opgroeit. Los gezien van de vraag of reincarnatie bestaat, lijkt mij eigenlijk wel dat het vast staat dat het niet op de manier gebeurt zoals in de OP beschreven.
pi_31027116
"Quatsch" kent u die uitdrukking?

Ik hoorde hem laatst toen ik mijn vrouw Geurtie wilde uitleggen dat premier Balkenende eindelijk op de goede weg lijkt te zijn. " Quatsch!" reageerde zij. Ik dacht na over dit interessante woord. Een mooi Duits woord met een nogal negatieve lading.

Als Dominee hoor ik dit soort schunnige taal niet te bezigen, maar het was vandaag het eerste dat in mij opkwam inzake reincarnatie. Nee, de wederopstanding van Jezus is geen reincarnatie en als zodanig dus ook geen quatsch. Een mooi woord wel, dat wellicht aan een herwaardering toe is.

Ik wens u nog een prettig etensmaal, met spekjes of iets dergelijks.
Ik wens u voor nu nog een prettig etensmaal, met spekjes of iets dergelijks.
pi_31027187
http://www.rnlnd-2.com/ian-stevenson.htm
quote:
Ian Stevenson (geboren op 31 Oktober 1918 te Montréal, Canada) is één van de belangrijkste, zoniet de belangrijkste, onderzoekers ivm reïncarnatie in de hedendaagse tijd.
[..]
Gedurende 40 jaar heeft hij zo’n 2500 gevallen van vermoedelijke reïncarnatie onderzocht en een hele reeks boeken en publicaties geschreven over dat onderzoek.

Zijn ‘gevallen’ waren vrijwel allemaal jonge kinderen die zich een (het) vorige leven herinnerden.

Zijn onderzoek bestond erin de gegevens die de kinderen verstrekten over hun vorige leven te vergelijken met getuigenissen van familie, kennissen, buren enz, maar ook met gemeente-archieven, geboorteregisters, politieverslagen, medische rapporten uit ziekenhuizen,enz.

Deze vergelijkende studie is zeer indrukwekkend en geeft overvloedige en overtuigende bewijzen voor het bestaan van reïncarnatie.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_31027251
In den beginne waren er 'n paar mensen ... nu 'n paar miljard ... hoe verklaar je dat dan ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31027291
Zielen? Laat mij eens een ziel zien dan. Heb je stof van de RVU gisteravond gezien?
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31027355
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:46 schreef UncleScorp het volgende:
In den beginne waren er 'n paar mensen ... nu 'n paar miljard ... hoe verklaar je dat dan ?
Andere planeten
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_31027535
quote:
mja da weet ik nog niet, verzin is wat.

sommige kinderen worden met ziel geboren en sommigen zonder? (die krijgen er dus 1 die net dood is gegaan)

en dan leeft ie weer overnieuw, met hogere totaal leeftijd
  donderdag 29 september 2005 @ 14:59:26 #21
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31027608
quote:
wachtrij! heb je in pretparken ook

tsja dat mongolen mensen zijn die niet veel geleerd hebben vind ik een beetje een belediging hoor...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31027771
nou wat ik ermee bedoel is dat die nog in ontwikkeling zijn, en dat over een paar levens hun gewoon normaal zijn, nog wat levens verder worden ze slimmer, etc...

de mens wordt steeds slimmer, dat zou op deze manier kunnen gaan toch
  donderdag 29 september 2005 @ 15:09:34 #23
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_31027887
mja is een leuke theorie, maar onzin.

Simpel en alleen al omdat je dan iig in je "volgende" leven zou moeten weten dat je ervoor al een X aantal keren geleefd heb.
Ik ben zeker niet dom, en zou dan dus iig al verder dan de eerste zijn.
pi_31028278
Het enige wat ik kan bedenken is dat er een onbepaald aantal zielen zijn die al dan niet in mensen reincarneren. Blijkbaar is het mensdom nogal populair daar er eerder een paar miljoen en nu een paar miljard zielen reincarneren in menselijke gedaante. Blijkbaar is er in menselijke gedaante veel te leren. Het menselijk bestaan is ook vrij complex op alle vlakken.

Dus als dit lichaam het begeeft en je gaat incarneren kan dat weer in een mensenlichaam zijn of in iets anders. Daar zou ik nou niet zo´n hierarchie in aanbrengen.

Ik weet niet of dit zo is natuurlijk. Ik roep ook maar een ideetje dat me logisch in de oren klinkt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_31028565
ja misschien sterven daardoor dieren uit, die zielen zitten nu in mensen enzo

dinosaurussen weg, zielen over, meer mensen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')