abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:56:58 #51
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31051290
ik geloof niet in soulmates maar wel dat je elk leven weer een paar mensen tegen komt die je al kent. zielen die dus in een groepje ronddwalen en mekaar dus verder helpt met indentieke levenslessen.

laatst was ik op de paravisie in ahoy en daar was een lezing over Hypnose regressie en reincarnatie. er werd toen verteld dat steeds meer psychologen en hooggeleerden er in vertrouwen. als ze een probleem hebben, zoals claustrofovbie bijv, dan hoeft dat niet per se in een vorig leven te liggen. het kan ook in je jeugd liggen.

via de regressie hypnose gaan ze dan terug naar die periode in de jeugd om te zien of het zo is en hoe het op te lossen. maar als het niet in de jeugd ligt gaan ze natuurlijk verder terug tot ze de oorzaak van het probleem gevonden hebben. en zo kwamen ze er achter dat er inderdaad meer levens zijn. maar hoe verder wetenschappelijk te bewijzen...geen idee. dit soort zaken staat nog in kinderschoenen. word namelijk pas sinds 1880 ofzo onderzocht. dus erg jong vergeleken met andere wetenschappen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:42:32 #52
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31064482
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:48 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ja , dat maakt het ook zo interessant (soms).. en gelukkig maar, echt .
Juist ga door. Prima en goed juist, verschillende meningen/visies. Samen komen we er wel, de waarheid zal vast ergens in besloten liggen, of niet, dat kan ook nog.
Tja, ik heb gewoon het idee dat je intact moet zijn wil je over kunnen gaan naar het volgende leven. Waarom weet ik niet, maar ik heb het idee dat je anders dus dat deel mist in je nieuwe leven. Ok, dan kan je nog wel een goed leven hebben soms maar ik wil dan toch het liefst gewoon gezond zijn in een volgend leven, vandaar
Mijn vriend en ik hadden laatst een gesprek hierover enzo...over wat je denkt dat er gebeurt na de dood. Ik had ook weer een theorie bedacht dat er misschien wel juist datgene gebeurt waar je in gelooft Hij gelooft nergens in, dus gebeurt er ook nix...zwart gat ofzo. En ik zou dan dus terug komen in een volgend leven...zo zou het natuurlijk ook kunnen.
Ik ben er opzich wel nieuwsgierig naar...niet dat ik nu al dood wil, maar ik ben er niet bang voor want dan weet ik eindelijk wat er gebeurt. Dan weet je eindelijk datgene wat niemand ooit heeft kunnen vertellen en wat niemand weet...
To infinity…and beyond!
pi_31064865
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:42 schreef ivetje het volgende:

Mijn vriend en ik hadden laatst een gesprek hierover enzo...over wat je denkt dat er gebeurt na de dood. Ik had ook weer een theorie bedacht dat er misschien wel juist datgene gebeurt waar je in gelooft Hij gelooft nergens in, dus gebeurt er ook nix...zwart gat ofzo. En ik zou dan dus terug komen in een volgend leven...zo zou het natuurlijk ook kunnen.
Dat is wat mijn vader ook zegt. Ik weet niet of dat zo is. Hij was wel meer dood dan levend, ooit. Maar hoe dicht bij de dood hij was om dat zeker te weten... wie zal het zeggen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_31082124
Ik geloof wel in reincarnatie.
Maar de mensen die slim zijn hoeven toch geen oude geest te hebben? Dan moeten alle VWO/ Gymnasium mensen een oude geest hebben? Daar geloof ik niet zo in. Dat heeft meer te maken of je wel of niet goed kan leren. Een oude geest kan ook op een oud-niveau zitten.
En wat betreft de gehandicapte mensen.... Dat zou toch iets lichamelijks kunnen zijn, of een fout met geboorte of zwangerschap...
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:07:57 #55
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31150463
Ik denk dat je binnen je huidige leven zelfs verschillende keren dood kan gaan. Dat je verschillende levels bereikt ook. Ik had dat net ff, en het heeft niets met slimheid te maken maar eerder met rustgeving. Ik voelde me echt afvloeien naar een ander soort leven een ander besef. En opeens lijk ik een hele andere persoon te zijn. Totaal in rust ook. Het voelde alsof ik het huidige leven vaarwel aan het zeggen was. Niet te letterlijk nemen dit, ik voelde gewoon mezelf afdwalen naar een ander soort bewustzijn zoals ik al zei

Mijn vorige leven? Ik kan me er niets van herinneren dat vind ik vreemd. Dus ik twijfel aan vorige levens. Misschien is het wel de bedoeling dat je er niets van kunt herinneren, of je moet jezelf onder hypnose laten brengen.

Ik denk dat het meer te maken heeft met verschillende soorten bewustzijn. En gezien het feit dat je als mens zijnde zelf moet werken aan je verstand en rust lijkt het me eerder zo dat je altijd opnieuw geboren wordt? Of niet? Of hoe zit dat in elkaar precies?

Mongolen en dergelijke dat is meer biologisch van aard denk ik eerder. Of dat nu persee te maken heeft met een vorig leven? Hoe wil je ooit uit je mongolisme komen als je continu tot je dood mongool blijft?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:22:51 #56
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_31150890
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik denk dat je binnen je huidige leven zelfs verschillende keren dood kan gaan. Dat je verschillende levels bereikt ook. Ik had dat net ff, en het heeft niets met slimheid te maken maar eerder met rustgeving. Ik voelde me echt afvloeien naar een ander soort leven een ander besef. En opeens lijk ik een hele andere persoon te zijn. Totaal in rust ook. Het voelde alsof ik het huidige leven vaarwel aan het zeggen was. Niet te letterlijk nemen dit, ik voelde gewoon mezelf afdwalen naar een ander soort bewustzijn zoals ik al zei
En hierin geloof ik dus niet...als je een ander mens zou zijn ineens, waarom ga je dan nu niet van school of kap je met je werk etc Een ander mens heeft ook andere interesses...
Daarnaast heb ik het zelf nog nooit meegemaakt dus ljikt me sterk dat ik zoiets niet heb en jij wel
To infinity…and beyond!
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:17:17 #57
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31152510
waarom denk je dat heel veel mensen na een paar jaar werk in een andere richting nemen dan waar in ze voorheen gewerkt hebben. interesses van mensen veranderen. in feite verdoen we onze tijd met scholing, want op een gegeven moment begin je toch weer overnieuw. maar dat is meer afhankelijk van de groei van de mens en niet het sterfte zoals dromenvanger denkt
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')