Op welk email adres wil je 'm hebben?quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:10 schreef MouseOver het volgende:
Hmm, het klinkt wel grappig eigenlijk.. heeft iemand nog een invite voor een heer over?
Potje. Deksel.quote:Op vrijdag 30 september 2005 12:12 schreef Chewbacca het volgende:
Jip alle vragen, beantwoord! misschien dat ik de vragen zodanig heb beantwoord dat er niemand bij mij past![]()
Deze scenarios klinken mij bekend in de oren en dat is eigenlijk de hoofdreden dat ik ermee gestopt ben. Wanhopig ben ik zeker niet, maar wel oprecht in de contacten die ik heb. Ik vind het niet teveel gevraagd om hetzelfde terug te verwachten. Het is me gewoon íets te vaak overkomen dat ik opeens niks meer hoorde na een leuke, eerlijke berichtenuitwisseling.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:03 schreef Chewbacca het volgende:
Maar uhh ze verteld dat ze mij wel leuk vindt maar nog geen relatie wil. Als je dan afgelopen week elkaar nog hebt gesproken en dan stuur ik woensdag een oppervlakkig mailtje van hoe is het? En daar reageer je niet op, dan kan ik mij daar best wel aan irriteren. Ze geeft aan dat ze mij leuk vindt, maar kan niet de moeite nemen om een mailtje terug te sturen. Ook al is het om aan te geven geen contact meer te willen.
Dat gaat er bij mij maar moeilijk in omdat ik erg netjes ben in dat soort dingen. Achteraf wist ik wel dat ze arrogant is. ( hoge eigendunk, toch wel de mooie mevrouw uithangen ). Het trok mij wel aan, maar dan nog. Of ze verkoopt drogredenen of ze vertoont arrogant gedrag en denkt het bloed wel dood. Maar ik blijf erbij dat je duidelijkheid moet scheppen en niet aantrekken en afstoten. Zij is gek op aandacht en kerels geven haar dat ook. Ze is 26 en heeft nog nooit een relatie langer dan een jaar gehad. Ik weet dat het niet aan mij ligt, maar de irritatie neemt bij mij toe als je je niet uit durft te spreken. Dit is de reden waarom ik reageerde op de manier zoals staat omschreven.
Je zou nog met mij daten he?quote:Op vrijdag 30 september 2005 20:32 schreef Lápiz het volgende:
...
Grappig berichtje jaquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:47 schreef UncleFunk het volgende:
Internetdate eindigt in arrestatie Let op, ook rechercheurs zitten op datingsites
Ja duh, dat weten we al lang. De vraag is of de mannen eens ene keertje succes gaan krijgenquote:Op donderdag 29 september 2005 20:09 schreef kitkat het volgende:
Een tijdje geleden kwam ik es ff in dit topic kijken, heb mij toen ingeschreven bij relatieplanet (want die werd toevallig ergens genoemd).
Had toen meteen een paar nieuwe contacten erbij en met eentje klikte het zelfs zo goed dat het nu mijn vriend is!! Ben echt helemaal happy, dus voor al de mensen die denken dat het niet via internet kan, zeker weten dus van wel!![]()
Ik heb RP nog nooit uitgeprobeerd en ben ik ook niet meer van plan. Ik vond het gebruiksgemak van Lexa beter omdat je aan de zijkant alle vrouwen online kon zien.quote:Ja hoor dat mag je
Ik heb wat dat betreft wel voldoende mogelijkheden, krijg via RP echt wel veel reacties waar je wat mee kan. Momenteel nog twee contacten die wel meer willen. Maar ik ben op zoek naar het ''perfecte'' en die zitten er bij RP niet tussen. In IRL heb ik nog niet iemand tegengekomen die voldeed aan de dame die ik eerder omschreven had. Daar kan ik wel een streep doorzetten, die reageert niet eens meer op een oppervlakkig mailtje. Raar maar waar.
nou dan heb je nog wel wat over gehouden. Bij mij waren het ook van die ik-ben-liever-alleen en ik-ben-er-nog-niet-klaar-voor types, dan houden ze nog maandenlang contact en dan ineens staan er 30 hartjes in hun msn koosnaam en weet ik dat ik al die tijd aan het lijntje ben gehouden. Ze wilden helemaal niks met me, alsof ze het als een laatste troef achter de hand hielden of als het maar voor de aandacht te doen was. Een beetje eerlijkheid is wel op zijn plaats, zij zijn juist degene die een eerlijke man eisen en dan zijn ze het zelf gewoon niet. Daarom wil ik ook gewoon gauw afspreken, een weekje chatten of bellen kan wel, maar geen 6 weken.. daar heb ik ook het geduld niet (meer) voor. Dat is ook een beetje wat ik bedoelde, dat ik echt sta te kijken van het vertrouwen en geduld dat jij hebt.quote:Bij Rp is de verhouding ook 15 / 85, het is gewoon ENG!! Ik had ook in 1 maand tijd maar 40 unieke vieuws! Ik heb ongeveer 29 berichten gekregen, toch best wel nog wel veel vind ik. Maar met 26 had ik dus totaal niks. Nu nog met 2 regelmatig contact, maar die begint nu al, dat ze het alleen zo eenzaam vind. En stuurt ze regelmatig berichtjes dat ze het zo prettig vindt al er iemand voor haar zou zijn. Daarmee impliciteert ze direct al weer het e.e.a. mee.
Als je die 8 uur chatten eens kon omzetten in een echt gesprek. Dan kun je toch veel meer? Dan zie je ook lichaamstaal je hebt sneller respons..alleen heb je minder tijd om na te denken en moet je ook wel vlot zijn in typen. Ik neem aan dat je dat meisje wel eens ontmoet hebt? Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat jullie precies op één lijn zitten en dat haar karakter de juiste voor je is in het geval dat jullie nog niet hebben gedate?quote:Nog 1 waar ik in twee dagen 8 uren heb zitten chatten, erg leuke vrouw, maar totaal andere levensstijl dan ik. Ook een heel impulsief karakter, terwijl ik altijd redelijk weloverwogen tot een keus kom. Ben er nog niet uit wat ik daarmee ga doen.
Wat helpt het eigenlijk om een profiel te verbergen? Ik denk dat een profiel niet eens wordt bekeken als je niet inlogt of nergens op reageert.quote:Voor de rest heb ik mijn profiel ook gedeactiveerd, maar ben mij er wel van bewust dat ik het nog wel een kans wil geven. Niet nu, maar sta er eventueel wel voor open. Het probleem is gewoon dat er zoveel kerels op die sites rondlopen en jij je altijd moet onderscheiden. De arrogantie van sommige vrouwen is imo soms stuitend.
Ja dat kan, maar misschien is dit een troost/oppepper/moedhouder whatever voor jou. Weet je wat mijn date laatst vertelde en dat stak me enorm maar pas nu kan ik het waarderen.quote:De date die ik heb gehad was zo geweldig, maar een week later gaf ze dus te kennen nog geen relatie te willen. Dat had niks met mij te maken, ze vond mij erg leuk bla bla. Maar ze was er nog niet aan toe. Nu kan ze niet eens meer de moeite nemen om een normaal mailtje te beantwoorden
Ik heb geen zin om weer zo teleurgesteld te worden. Wat dat ik teleurgesteld ben in die dame , staat als een paal boven water!!!!
In elk geval een, want haar vriend heeft een relatie heeft overgehouden aan een datingsitequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 02:34 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Ja duh, dat weten we al lang. De vraag is of de mannen eens ene keertje succes gaan krijgen![]()
Ik reageer daar dus echt niet op. Op RP zie je dat met regelmaat van de klok, maar ik knap erop af. Vind het totaal onnodig om je als vrouw zo neer te zetten op een datingsite. Sowieso stom van diegene in kwestie; je trekt een bepaald publiek aan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:48 schreef Mickeys het volgende:
Zojuist even op PaiQ ingelogd en gekeken bij de foto's. (de statistieken). de top 5 foto's van vrouwen... 2 stuks van 1 en dezelfde persoon die haar tieten in de strijd gooit... tja.. daar kan je nooit aan "tippen". Als dat de manier is om aan een date o.i.d. te moeten komen dan pas ik gelijk
Als ik het inmiddels goed begrepen heb, kun je beter onzin neerplempen dan een serieus stukje schrijven.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 03:21 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Wat helpt het eigenlijk om een profiel te verbergen? Ik denk dat een profiel niet eens wordt bekeken als je niet inlogt of nergens op reageert.
Ja inderdaad en er zijn ook teveel lastige mannen op die datingsites die denken met goedkope 3 regeltjes superonzin heel wat te bereiken.
Ik ook niet, daarom hang ik vanaf nu echt definitief m'n profieltjes aan de wilgen. Ik vind wel iemand in real life. Of niet natuurlijkquote:Wat mij ook een beetje tegen de borst stuit is het volgende. Er zitten ook van die brad pitt types actief op die datingsites. Helaas maar wel cliché, die vrouwen komen er wel als bijtjes op af, de robert redford achtige figuur laat die dates al vroeg in de steek zodat die vrouwen met een nog getrergder gevoel verder gaan daten. Ik heb de verhalen wel eens gehoord..
Ja wat dan, het is toch hun eigen schuld.. zo zie je maar weer. Dat uiterlijk he?
Onderscheiden doe ik ook altijd. Je moet eens weten wat een crap de meeste mannen schrijven. Je hoort het al van de vrouwen in dit topic. Als een heel origineel en gemeend stukje niet meer helpt dan weet ik het ook allemaal niet meer.
Mijn foto, m'n hoofdfoto uit m'n fotoboek, is al 40 keer positief beoordeeld. Zou dat veel of weinig zijnquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:48 schreef Mickeys het volgende:
Zojuist even op PaiQ ingelogd en gekeken bij de foto's. (de statistieken). de top 5 foto's van vrouwen... 2 stuks van 1 en dezelfde persoon die haar tieten in de strijd gooit... tja.. daar kan je nooit aan "tippen". Als dat de manier is om aan een date o.i.d. te moeten komen dan pas ik gelijk
Al ga je die 2 heren nou eens beoordelen dan kan je ze gelijk als match verwijderen. Zelf weet ik nog niet echt wat ik ervan moet vinden. Zit wel regelmatig achter de computer maar volgens mij telkens niet op het moment dat m'n matches er zijn, kortom: nog geen gesproken hahaquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:57 schreef MouseOver het volgende:
Wanneer worden paiq matches eigenlijk vernieuwd? Ik heb nog steeds 2 heren erin staan, van toen ik me aanmeldde.
Je wil wel erg graag credits nietwaarquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:59 schreef Christine het volgende:
Wil je anders een nieuwe invite hebben, MO?
Krijg je daar credits voor dan?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:08 schreef MouseOver het volgende:
Je wil wel erg graag credits nietwaar![]()
je mag mij wel een invite doenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:44 schreef Christine het volgende:
[..]
Krijg je daar credits voor dan?
Ik vind het gewoon zonde dat ik m'n invites niet gebruik en wil er graag iemand een plezier mee doen
anders is het bram_81@hotmail.com en mannelijkquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:45 schreef Christine het volgende:
Ik heb je email adres nodig en je geslacht
gladjesquote:
Sorry, alleen nog voor vrouwenquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:14 schreef Ac1D het volgende:
Euhm iemand toevallig ook nog een invite over voor mij, ben nu best wel nieuwsgierig geworden
jammer, mocht er ooit iemand eentje over hebbenquote:
Ik zie je dat elke keer weer doen. Ga ergens anders reclame maken pleasequote:
Oh, was jij datquote:Op zondag 2 oktober 2005 20:30 schreef Christine het volgende:
Ik had me toch een leuke speeddate op paiq!
Je kreeg speed van iemand?quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:30 schreef Christine het volgende:
Ik had me toch een leuke speeddate op paiq!
Graag gedaan. En het is inderdaad een leuk systeem, en nog gratis ook.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:36 schreef Ac1D het volgende:
Thanks Olaf voor de uitnodiging.
Best een leuke site paiq en het idee is ook wel leuk dat je mensen zelf moet leren kennen voordat je echt iets van ze te zien of te weten krijgt.
Het is gewoon een andere manier van benaderenquote:Op maandag 3 oktober 2005 10:46 schreef Godlike02 het volgende:
http://www.paiq.nl
Gister voor uitgenodigd
Wat vaag!![]()
Vaag dusquote:Op maandag 3 oktober 2005 10:52 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het is gewoon een andere manier van benaderen
wat jij wiltquote:
Allereerst ben ik erg benieuwd naar wat er onduidelijk en onhandelbaar is; zou je dit iets meer kunnen toelichten? Ik kan dan vervolgens kijken of ik het kan verbeteren. Verder ben ik bang dat je heel toevallig in een periode van enkele uren hebt geregistreerd waarin onze 'matchserver' voor het eerst problemen vertoonde - het kan dus zjin dat je inderdaad geen matches hebt gekregen terwijl je die wel direct had moeten krijgen! Als je even aangeeft met wat voor naam je je op Paiq had aangemeld kan ik even controleren of dit daadwerkelijk het geval was.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:33 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
ik vind het echt brak, klote en onhandelbaar. En de credits die je op moet bouwen zijn een aanfluiting. Dit kan en moet veel beter
Hoi Mickeys, de statistieken zijn puur voor gebruikers om een beeld te krijgen van wat er zoal op Paiq 'rondloopt'; er is verder geen mogelijkheid om in contact te komen met de personen in deze top-5! Ik zal duidelijker aangeven dat het op Paiq dus _absoluut_ niet afhangt van hoe 'geil' je foto wel niet is of je reacties krijgt of niet. Lees anders nog eens de introductie (onder 'help' in het menu) - hier proberen we het Paiq-concept een beetje uit te leggen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:48 schreef Mickeys het volgende:
Leuk reactiesquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:37 schreef Vuurvlieg het volgende:
(onderstaande reacties zijn niet van mij maar van Jelmer, hij heeft Paiq gemaakt maar heeft geen fok-account en hij krijgt geen bevestigingsemail van fok)
[..]
Allereerst ben ik erg benieuwd naar wat er onduidelijk en onhandelbaar is; zou je dit iets meer kunnen toelichten? Ik kan dan vervolgens kijken of ik het kan verbeteren. Verder ben ik bang dat je heel toevallig in een periode van enkele uren hebt geregistreerd waarin onze 'matchserver' voor het eerst problemen vertoonde - het kan dus zjin dat je inderdaad geen matches hebt gekregen terwijl je die wel direct had moeten krijgen! Als je even aangeeft met wat voor naam je je op Paiq had aangemeld kan ik even controleren of dit daadwerkelijk het geval was.
[..]
Hoi Mickeys, de statistieken zijn puur voor gebruikers om een beeld te krijgen van wat er zoal op Paiq 'rondloopt'; er is verder geen mogelijkheid om in contact te komen met de personen in deze top-5! Ik zal duidelijker aangeven dat het op Paiq dus _absoluut_ niet afhangt van hoe 'geil' je foto wel niet is of je reacties krijgt of niet. Lees anders nog eens de introductie (onder 'help' in het menu) - hier proberen we het Paiq-concept een beetje uit te leggen.
Benieuwd naar jullie reacties!
De statistieken zijn zoals het mijn inziens is (zo heb je het er neergezet), naar aanleiding van het foto klikken (welke van de 2 spreekt jouw het meeste aan). Als een gebruikster daar een 'hoeren' foto op neer zet en deze doet mee aan de beoordelingen.. tja... dan kom je weer uit op mijn stukje dat ik daar niet aan 'tippen' kan.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:37 schreef Vuurvlieg het volgende:
(onderstaande reacties zijn niet van mij maar van Jelmer, hij heeft Paiq gemaakt maar heeft geen fok-account en hij krijgt geen bevestigingsemail van fok)
[..]
Hoi Mickeys, de statistieken zijn puur voor gebruikers om een beeld te krijgen van wat er zoal op Paiq 'rondloopt'; er is verder geen mogelijkheid om in contact te komen met de personen in deze top-5! Ik zal duidelijker aangeven dat het op Paiq dus _absoluut_ niet afhangt van hoe 'geil' je foto wel niet is of je reacties krijgt of niet. Lees anders nog eens de introductie (onder 'help' in het menu) - hier proberen we het Paiq-concept een beetje uit te leggen.
Benieuwd naar jullie reacties!
Paiq kan niet voorkomen dat er "hoeren" foto's worden opgestuurd. Je bent echter niet in concurrentie met deze foto's aangezien er geen manier is voor andere gebruikers om naar aanleiding van een foto contact op te nemen met deze persoon. De matching gebeurd namelijk uitsluitend via het paiq matching systeem en eventuele speeddates.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:39 schreef Mickeys het volgende:
[..]
De statistieken zijn zoals het mijn inziens is (zo heb je het er neergezet), naar aanleiding van het foto klikken (welke van de 2 spreekt jouw het meeste aan). Als een gebruikster daar een 'hoeren' foto op neer zet en deze doet mee aan de beoordelingen.. tja... dan kom je weer uit op mijn stukje dat ik daar niet aan 'tippen' kan.
Het helpmenu wederom nog een keertje doorgelezen, maar niets te vinden over foto's die je beoordeelt en hoe de jouwe beoordeelt word. Ik was alleen erg geschrokken van een dame waarbij haar tepels nog net bedekt waren en de rest mag je zelf invullen. Schijnbaar heeft ze alle foto's van haarzelf op die wijze er op gezet want van het weekend stonden 2 van haar foto's in de top 5 alleen net elke keer een iets andere pose.
Ehm... naar aanleiding van een foto die je in het beoordeelscherm krijgt kan je een OneLiner sturen naar die persoon (mits je 10 credits hebt) dus contact leggen is mijn inziens wel mogelijk zij het op een ietwat lastigere manierquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:57 schreef Vuurvlieg het volgende:
[..]
Paiq kan niet voorkomen dat er "hoeren" foto's worden opgestuurd. Je bent echter niet in concurrentie met deze foto's aangezien er geen manier is voor andere gebruikers om naar aanleiding van een foto contact op te nemen met deze persoon. De matching gebeurd namelijk uitsluitend via het paiq matching systeem en eventuele speeddates.
De statistieken zijn puur als vermaak bedoeld omdat daar vanuit de gebruikers veel vraag naar was.
Eensch....quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:57 schreef Vuurvlieg het volgende:
[..]
Paiq kan niet voorkomen dat er "hoeren" foto's worden opgestuurd. Je bent echter niet in concurrentie met deze foto's aangezien er geen manier is voor andere gebruikers om naar aanleiding van een foto contact op te nemen met deze persoon. De matching gebeurd namelijk uitsluitend via het paiq matching systeem en eventuele speeddates.
De statistieken zijn puur als vermaak bedoeld omdat daar vanuit de gebruikers veel vraag naar was.
Het geheel ziet er zondermeer goed uit en zit zo te zien goed in elkaar. Wat ik als grote onduidelijkheid zie is dat het menu aan de linkerkant pas uitklapt op het moment dat je op een hoofditem geklikt hebt. Omdat de structuur van de site niet-standaard is is het juist extra van belang dat je makkelijk kunt zien waar je op moet klikken.quote:Allereerst ben ik erg benieuwd naar wat er onduidelijk en onhandelbaar is; zou je dit iets meer kunnen toelichten? Ik kan dan vervolgens kijken of ik het kan verbeteren.
Het hele idee van profielen opstellen en daar vervolgens in kunnen zoeken leidt naar ons idee voornamelijk tot teleurstelling. Heb je geen briljante zelfomschrijving of een prachtige foto dan krijg je maar weinig aandacht. Heb je dit wel, dan krijg je al gauw teveel aandacht - ook van mensen die je echt niet zullen aanspreken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:43 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Eensch....
Dat denk ik dus ook, ik vind het maar een beperkte website. Ze moeten er meer functionaliteiten inbakken waar de huidige opzet moet worden uitgebreid. Ook profielen moeten kunnen worden bekeken. De combinatie van de vragen, foto's en profielen kunnen leiden tot een nog betere opzet.
En ik vind dat je teveel wordt beperkt in je doen en laten. Je kan enkel maar een paar plaatjes aanklikken en hoe kan je in vredesnaam credits opbouwen. Het idee is leuk maar de uitwerking is écht heel erg matig. Hiermee beoordeel ik het geheel met name op vrijheid van surfen. Je wordt constant een bepaalde richting uitgeduwd. Ik vind dat zeer zeker niet gebruiksvriendelijk.
Conclusie: Orgineel maar het schiet zijn doel volkomen voorbij.
Ja ik ben wellicht wat kort door de bocht met mijn opmerking. Ik begrijp jullie werkwijze ook wel, het is vernieuwend en dat zal ook wel wat koud water vrees tot gevolg hebben. Maar wat ik ook al aangaf vind ik het goed gevonden echter zitten er een paar dingen tussen waarvan ik vermoed daarmee het publiek aan te trekken danwel tevreden te houden. Ik doel dat dan op de keuze om plaatjes te kiezen. Dit staat geheel los van het concept dat jullie hebben ontwikkeld. Om het toch op elkaar aan te laten sluiten hebben jullie besloten de keuze van de plaatjes te koppelen aan een eventuele match. Dat vind ik gewoon veel te kort door de bocht.....quote:
Lijkt me krom dat je uitleg nodig hebben voordat je het snapt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:24 schreef Mickeys het volgende:
Ik had zelf een paar uurtjes geleden even het initiatief genomen en contact gehad met Jelmer via zijn/hun site. Het is mij zeker een stukje duidelijker...
1 nadeel... Jelmer is wel een lekker ding om te zien maar hij is zo verschrikkelijk jong en volgens mij ook niet single hahaha, maar dat even ter zijde... ik wil ook zo'n foto van mezelf hebben.. zeker weten dat die aanslaat hahaha
quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:24 schreef Mickeys het volgende:
1 nadeel... Jelmer is wel een lekker ding om te zien
IN de op staan er heel veelquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:57 schreef Alsgeenander het volgende:
Ik heb mijn oom beloofd wat research te doen over datingsites. Hij is midden 50 en hij heeft net zijn relatie verbroken, hij is nu best wel eenzaam en wil graag vrouwen leren kennen voor een vriendschap/relatie.
Zijn vorige vriendin woonde in zeeland, en hij omgeving friesland, dus dat was niet bepaald ideaal.. hij wil nu dus iig contact met iemand uit zijn omgeving, het is dus belangrijk dat je dat aan kunt geven.
Hebben jullie tips voor een paar leuke en goede sites? Hij is niet zo heel handig met internet dus het moet allemaal een beetje duidelijk in elkaar zitten.. alvast bedankt!
Waarom heb je mij niet gevondenquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:05 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik heb via paiq nu eindelijk iemand uit de buurt gevonden.
Tis ook een Beta versie en ten tweede is Jelmer wel actief dit topic aan het doornemen en reageert erop. Als je tips hebt kan je altijd dat doorgeven lijkt mij.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:37 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Lijkt me krom dat je uitleg nodig hebben voordat je het snapt.
Als ik heel kort door de bocht ben is het dan geen goeie site
Mensen vinden het prettig als alles in 1 keer duidelijk is.
Ik geef het toch ook door.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:39 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Tis ook een Beta versie en ten tweede is Jelmer wel actief dit topic aan het doornemen en reageert erop. Als je tips hebt kan je altijd dat doorgeven lijkt mij.
Sowieso ben ik niet altijd even snel met sites te doorgronden. Het is vaak op de "jeugd" gemaakt. Niet dat ik nou niks van internet snap maar soms moet ik het even op een andere manier benaderen.
@ Christine... zijn we het daar een keer wel samen over eens hahaha
Nou graag dan!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:52 schreef -Jelmer- het volgende:
HA! Na 30.000 verschillende email-adressen te hebben geprobeerd om mee te registreren op Fok heb ik nu eindelijk een account kunnen aanmaken. Ik wilde nog even reageren op een aantal punten die jullie aanstipten in de afgelopen posts:
- Waarom is Paiq invite-only?
We hebben hier voornamelijk voor gekozen omdat we op deze manier kunnen garanderen dat er praktisch evenveel vrouwen als mannen geregistreerd staan op Paiq. Op dit moment hebben we zelfs meer vrouwen dan mannen. Ook denken we dat het voor een 'diverser' publiek op de site zorgt - omdat je niet alleen gebruikers die actief op zoek zijn naar datingsites aantrekt.
- Waarom kun je foto's beoordelen?
We bieden deze mogelijkheid omdat we wel onderkennen dat het uiterlijk een belangrijke rol speelt bij zoiets als online daten. Aan de hand van hoe de foto's worden beoordeeld kunnen we gebruikers die aangeven erg op uiterlijk te vallen met een grotere kans matchen aan iemand die van een vergelijkbaar 'niveau' is qua algemene knapheid. Ook gebruiken we clustering van hoe er op de foto's geklikt wordt om te kunnen voorspellen op wat voor type iemand wel/niet zou vallen. Hierdoor hoeven we in principe niet meer te vragen op wat uiterlijke kenmerken iemand valt.
- Waarom is niet alles in 1 keer duidelijk?
Het is echt enorm lastig om een nieuw concept voor iedereen in 1 keer volledig duidelijk te doen laten overkomen. In de introductie leggen we al wat dingen uit en verder staan er overal op Paiq kleine vraagtekentjes die je van extra informatie voorzien. Echter, het gros van de gebruikers wil dit niet lezen en eist dat het allemaal direct zo klaar als een klontje is. Ik weet niet hoe we dit kunnen bereiken; wellicht moeten we in een soort strip-vorm het Paiq concept samenvatten.
- Ik wil actief op zoek en niet passief wachten!
Dit is inderdaad momenteel een 'probleem'. Aangezien we er voor gekozen hebben dat beide gebruikers een impuls moeten krijgen om met _elkaar_ te gaan praten is het niet mogelijk rond te surfen door 'profielen' van andere Paiq-gebruikers. Je kunt foto's beoordelen, kijken hoe goed je eigen foto's het op Paiq doen, berichten sturen naar je matches (of ze nu online zijn of niet) en zoeken naar een SpeedDate (waarbij mannen langer moeten wachten aangezien de vrouwen _veel_ minder, en korter, online zijn). Tref je je matches bijna nooit online? Installeer dan de notifier zodat je hiervan op de hoogte wordt gehouden.
Kortom, het vervelende is dat we voor een concept hebben gekozen waarbij je zelf niet actief op zoek kan gaan; suggesties voor hoe dit eventueel (binnen het concept!) verbeterd kan worden hoor ik graag!
ik heb wel interesse..ben vquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef UncleFunk het volgende:
Ik heb twee Paiq-invites voor mannen, zes voor vrouwen.
Het is inderdaad even lastig, maar ik denk dat er snel genoeg mensen komen en ik denk dat het ook een betere aanpak is als "gewoon" een datingsite beginnen (zie bijv. dating.fok.nl (lang geleden:P)).quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:52 schreef -Jelmer- het volgende:
<knip>
- Waarom is Paiq invite-only?
We hebben hier voornamelijk voor gekozen omdat we op deze manier kunnen garanderen dat er praktisch evenveel vrouwen als mannen geregistreerd staan op Paiq. Op dit moment hebben we zelfs meer vrouwen dan mannen. Ook denken we dat het voor een 'diverser' publiek op de site zorgt - omdat je niet alleen gebruikers die actief op zoek zijn naar datingsites aantrekt.
Dit idee opzich is wel goed, al ben ik zelf niet zo'n fotoklikkerquote:- Waarom kun je foto's beoordelen?
We bieden deze mogelijkheid omdat we wel onderkennen dat het uiterlijk een belangrijke rol speelt bij zoiets als online daten. Aan de hand van hoe de foto's worden beoordeeld kunnen we gebruikers die aangeven erg op uiterlijk te vallen met een grotere kans matchen aan iemand die van een vergelijkbaar 'niveau' is qua algemene knapheid. Ook gebruiken we clustering van hoe er op de foto's geklikt wordt om te kunnen voorspellen op wat voor type iemand wel/niet zou vallen. Hierdoor hoeven we in principe niet meer te vragen op wat uiterlijke kenmerken iemand valt.
Ik kan maar 1 ding zeggen over het concept, geweldigquote:- Waarom is niet alles in 1 keer duidelijk?
Het is echt enorm lastig om een nieuw concept voor iedereen in 1 keer volledig duidelijk te doen laten overkomen. In de introductie leggen we al wat dingen uit en verder staan er overal op Paiq kleine vraagtekentjes die je van extra informatie voorzien. Echter, het gros van de gebruikers wil dit niet lezen en eist dat het allemaal direct zo klaar als een klontje is. Ik weet niet hoe we dit kunnen bereiken; wellicht moeten we in een soort strip-vorm het Paiq concept samenvatten.
quote:- Ik wil actief op zoek en niet passief wachten!
Dit is inderdaad momenteel een 'probleem'. Aangezien we er voor gekozen hebben dat beide gebruikers een impuls moeten krijgen om met _elkaar_ te gaan praten is het niet mogelijk rond te surfen door 'profielen' van andere Paiq-gebruikers. Je kunt foto's beoordelen, kijken hoe goed je eigen foto's het op Paiq doen, berichten sturen naar je matches (of ze nu online zijn of niet) en zoeken naar een SpeedDate (waarbij mannen langer moeten wachten aangezien de vrouwen _veel_ minder, en korter, online zijn). Tref je je matches bijna nooit online? Installeer dan de notifier zodat je hiervan op de hoogte wordt gehouden.
Dit vind ik inderdaad nog een minpuntje, maar ik kan zelf zo snel ook geen ideeën verzinnen om de site wat actiever te maken en inderdaad speeddaten duurt soms best lang als man zijnde.quote:Kortom, het vervelende is dat we voor een concept hebben gekozen waarbij je zelf niet actief op zoek kan gaan; suggesties voor hoe dit eventueel (binnen het concept!) verbeterd kan worden hoor ik graag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |