abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31130702
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:36 schreef Ac1D het volgende:
Thanks Olaf voor de uitnodiging.

Best een leuke site paiq en het idee is ook wel leuk dat je mensen zelf moet leren kennen voordat je echt iets van ze te zien of te weten krijgt.
Graag gedaan. En het is inderdaad een leuk systeem, en nog gratis ook. .
pi_31139172
http://www.paiq.nl

Gister voor uitgenodigd

Wat vaag!
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:52:27 #128
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_31139305
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:46 schreef Godlike02 het volgende:
http://www.paiq.nl

Gister voor uitgenodigd

Wat vaag!
Het is gewoon een andere manier van benaderen
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_31140814
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:52 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Het is gewoon een andere manier van benaderen
Vaag dus
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:01:15 #130
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_31140917
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:57 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Vaag dus
wat jij wilt

Zelf net een IceBreaker gekregen op mijn 'match'. Weer iets nieuws voor mijn begrippen. kijken wat daar uit gaat komen. De match had al een antwoord ingevuld.
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_31143392
(onderstaande reacties zijn niet van mij maar van Jelmer, hij heeft Paiq gemaakt maar heeft geen fok-account en hij krijgt geen bevestigingsemail van fok)
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:33 schreef Chewbacca het volgende:

[..]

ik vind het echt brak, klote en onhandelbaar. En de credits die je op moet bouwen zijn een aanfluiting. Dit kan en moet veel beter
Allereerst ben ik erg benieuwd naar wat er onduidelijk en onhandelbaar is; zou je dit iets meer kunnen toelichten? Ik kan dan vervolgens kijken of ik het kan verbeteren. Verder ben ik bang dat je heel toevallig in een periode van enkele uren hebt geregistreerd waarin onze 'matchserver' voor het eerst problemen vertoonde - het kan dus zjin dat je inderdaad geen matches hebt gekregen terwijl je die wel direct had moeten krijgen! Als je even aangeeft met wat voor naam je je op Paiq had aangemeld kan ik even controleren of dit daadwerkelijk het geval was.
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:48 schreef Mickeys het volgende:
Zojuist even op PaiQ ingelogd en gekeken bij de foto's. (de statistieken). de top 5 foto's van vrouwen... 2 stuks van 1 en dezelfde persoon die haar tieten in de strijd gooit... tja.. daar kan je nooit aan "tippen". Als dat de manier is om aan een date o.i.d. te moeten komen dan pas ik gelijk
Hoi Mickeys, de statistieken zijn puur voor gebruikers om een beeld te krijgen van wat er zoal op Paiq 'rondloopt'; er is verder geen mogelijkheid om in contact te komen met de personen in deze top-5! Ik zal duidelijker aangeven dat het op Paiq dus _absoluut_ niet afhangt van hoe 'geil' je foto wel niet is of je reacties krijgt of niet. Lees anders nog eens de introductie (onder 'help' in het menu) - hier proberen we het Paiq-concept een beetje uit te leggen.

Benieuwd naar jullie reacties!
pi_31143608
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:37 schreef Vuurvlieg het volgende:
(onderstaande reacties zijn niet van mij maar van Jelmer, hij heeft Paiq gemaakt maar heeft geen fok-account en hij krijgt geen bevestigingsemail van fok)
[..]

Allereerst ben ik erg benieuwd naar wat er onduidelijk en onhandelbaar is; zou je dit iets meer kunnen toelichten? Ik kan dan vervolgens kijken of ik het kan verbeteren. Verder ben ik bang dat je heel toevallig in een periode van enkele uren hebt geregistreerd waarin onze 'matchserver' voor het eerst problemen vertoonde - het kan dus zjin dat je inderdaad geen matches hebt gekregen terwijl je die wel direct had moeten krijgen! Als je even aangeeft met wat voor naam je je op Paiq had aangemeld kan ik even controleren of dit daadwerkelijk het geval was.
[..]

Hoi Mickeys, de statistieken zijn puur voor gebruikers om een beeld te krijgen van wat er zoal op Paiq 'rondloopt'; er is verder geen mogelijkheid om in contact te komen met de personen in deze top-5! Ik zal duidelijker aangeven dat het op Paiq dus _absoluut_ niet afhangt van hoe 'geil' je foto wel niet is of je reacties krijgt of niet. Lees anders nog eens de introductie (onder 'help' in het menu) - hier proberen we het Paiq-concept een beetje uit te leggen.

Leuk reacties
Het hele geforceerde wachten vind ik niks.
Maar dat is persoonlijk. Dat credits opbouw, Waarom? Waarom invite only?
Gratis is groot plus punt Hulde.

En de interface werkt inderdaad niet ideaal. Je bent aan het zoeken maar naar wat weet je eigenlijk niet meer.

Tevens krijg je reacties of je even wil door tikken want dan word de foto zichtbaar.
En als de foto niet bevalt dan is ze weg (ok debiel maar mensen willen toch die foto).

Ik wil eigenlijk aktief bezig kunnen zijn. Ik moet nu heel passief afwachten tot ik een match heb of een speeddate

[ Bericht 0% gewijzigd door Godtje op 03-10-2005 13:52:45 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:39:38 #133
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_31145008
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:37 schreef Vuurvlieg het volgende:
[..]

De statistieken zijn zoals het mijn inziens is (zo heb je het er neergezet), naar aanleiding van het foto klikken (welke van de 2 spreekt jouw het meeste aan). Als een gebruikster daar een 'hoeren' foto op neer zet en deze doet mee aan de beoordelingen.. tja... dan kom je weer uit op mijn stukje dat ik daar niet aan 'tippen' kan.

Het helpmenu wederom nog een keertje doorgelezen, maar niets te vinden over foto's die je beoordeelt en hoe de jouwe beoordeelt word. Ik was alleen erg geschrokken van een dame waarbij haar tepels nog net bedekt waren en de rest mag je zelf invullen. Schijnbaar heeft ze alle foto's van haarzelf op die wijze er op gezet want van het weekend stonden 2 van haar foto's in de top 5 alleen net elke keer een iets andere pose.
pi_31145572
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:39 schreef Mickeys het volgende:

[..]

De statistieken zijn zoals het mijn inziens is (zo heb je het er neergezet), naar aanleiding van het foto klikken (welke van de 2 spreekt jouw het meeste aan). Als een gebruikster daar een 'hoeren' foto op neer zet en deze doet mee aan de beoordelingen.. tja... dan kom je weer uit op mijn stukje dat ik daar niet aan 'tippen' kan.

Het helpmenu wederom nog een keertje doorgelezen, maar niets te vinden over foto's die je beoordeelt en hoe de jouwe beoordeelt word. Ik was alleen erg geschrokken van een dame waarbij haar tepels nog net bedekt waren en de rest mag je zelf invullen. Schijnbaar heeft ze alle foto's van haarzelf op die wijze er op gezet want van het weekend stonden 2 van haar foto's in de top 5 alleen net elke keer een iets andere pose.
Paiq kan niet voorkomen dat er "hoeren" foto's worden opgestuurd. Je bent echter niet in concurrentie met deze foto's aangezien er geen manier is voor andere gebruikers om naar aanleiding van een foto contact op te nemen met deze persoon. De matching gebeurd namelijk uitsluitend via het paiq matching systeem en eventuele speeddates.

De statistieken zijn puur als vermaak bedoeld omdat daar vanuit de gebruikers veel vraag naar was.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:28:47 #135
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_31146472
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:57 schreef Vuurvlieg het volgende:

[..]

Paiq kan niet voorkomen dat er "hoeren" foto's worden opgestuurd. Je bent echter niet in concurrentie met deze foto's aangezien er geen manier is voor andere gebruikers om naar aanleiding van een foto contact op te nemen met deze persoon. De matching gebeurd namelijk uitsluitend via het paiq matching systeem en eventuele speeddates.

De statistieken zijn puur als vermaak bedoeld omdat daar vanuit de gebruikers veel vraag naar was.
Ehm... naar aanleiding van een foto die je in het beoordeelscherm krijgt kan je een OneLiner sturen naar die persoon (mits je 10 credits hebt) dus contact leggen is mijn inziens wel mogelijk zij het op een ietwat lastigere manier
pi_31148353
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:57 schreef Vuurvlieg het volgende:

[..]

Eensch....

Dat denk ik dus ook, ik vind het maar een beperkte website. Ze moeten er meer functionaliteiten inbakken waar de huidige opzet moet worden uitgebreid. Ook profielen moeten kunnen worden bekeken. De combinatie van de vragen, foto's en profielen kunnen leiden tot een nog betere opzet.

En ik vind dat je teveel wordt beperkt in je doen en laten. Je kan enkel maar een paar plaatjes aanklikken en hoe kan je in vredesnaam credits opbouwen. Het idee is leuk maar de uitwerking is écht heel erg matig. Hiermee beoordeel ik het geheel met name op vrijheid van surfen. Je wordt constant een bepaalde richting uitgeduwd. Ik vind dat zeer zeker niet gebruiksvriendelijk.

Conclusie: Orgineel maar het schiet zijn doel volkomen voorbij.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:51:27 #137
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31148461
quote:
Allereerst ben ik erg benieuwd naar wat er onduidelijk en onhandelbaar is; zou je dit iets meer kunnen toelichten? Ik kan dan vervolgens kijken of ik het kan verbeteren.
Het geheel ziet er zondermeer goed uit en zit zo te zien goed in elkaar. Wat ik als grote onduidelijkheid zie is dat het menu aan de linkerkant pas uitklapt op het moment dat je op een hoofditem geklikt hebt. Omdat de structuur van de site niet-standaard is is het juist extra van belang dat je makkelijk kunt zien waar je op moet klikken.
Vampire Romance O+
pi_31149000
Vuurvlieg, ik had nog niet al jouw reacties gelezen en wist ook niet dat jij deze website hebt ontwikkeld.

Allereerst wil ik je aangeven dat ik de Website een uitstekend idee vind. Ik heb het ook wel vaker gezegd en ik denk dat de markt van datingsites nog lang niet verzadigd is. De tendens van de huidige maatschappij neigt naar globalisatie en dat werkt individualisme in de hand. Hierdoor raken veel mensen verstoken van sociale contacten. Werken, collega's en een paar vrienden zijn vaak dan de enige momenten om te socializen.

Zelf heb ik daar minder moeite mee, maar ik denk dat veel mensen er wel zo overdenken. Ik ben van mening dat een Website niet alleen moet bestaan uit profielen maar ook een AI die voor een match zorgt. De keuze die jij hebt gemaakt door verschillende psychologische vragen te stellen en deze te matchen aan mogelijke kanditaten vind ik erg sterk.

Het probleem zit hem o.a. in de plaatjes en foto's die je aanklikt, waar ook naar gekeken wordt naar de match. Hoe kan je aan de hand van een foto bepalen welke vrouw / man bij je past? Ik denk dat je dat niet kan definieren. Wat je beter kan doen is een vragen lijst opstellen waaraan het uiterlijk van je partner moet voldoen. Verder begrijp ik niet waarom je gekozen hebt om foto's te beoordelen? Is dat wat het publiek op prijs stelt?

Ik vind dit in tegenstrijd met de missie van de Website. Je zegt, serieus en geen foto klikkers te willen maar mensen te laten matchen op unieke eigenschappen. Ik vind dat nogal tegenstrijdig door het bovenstaande op de Website aan te bieden. Verder kan je niet alles wegstoppen in een AI die alles matched. Je moet mensen ook een bepaalde vrijheid geven wie zij interessant vinden. Een profiel, met een persoonlijke boodschap in onontbeerlijk. Ik denk dat je de kracht van een profiel niet moet onderschatten, aangezien de gebruiksvriendelijkheid van de huidige opzet hierdoor behoorlijk onderdruk wordt gezet.

Verder vind ik het credit systeem wel een goed instrument, zodat de mensen die constant op profielen reageren worden geweerd. Maar toch vind ik het geven van credits niet het juiste systeem. Je beloont mensen als ze doen wat het systeem wil en dat beperkt je in je doen en laten. Verder ben ik wel benieuwd waarom je gekozen hebt voor de huidige werkwijze.

Grafisch vind ik het overigens wel sterk, het is grafisch innovatiever dan sites zoals RP.

Verder vind ik het idee top! en de uitwerking zoals het er nu uitziet voor een BETA best behoorlijk. Als je echt wil concurreren met RP, Knuz ed moet er nog flink wat werk verzet worden.

Verder een goed initiatief!

Ps ik ga mij vanavond weer inschrijven.....

[ Bericht 6% gewijzigd door Chewbacca op 03-10-2005 17:23:52 ]
pi_31149015
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:43 schreef Chewbacca het volgende:

[..]

Eensch....

Dat denk ik dus ook, ik vind het maar een beperkte website. Ze moeten er meer functionaliteiten inbakken waar de huidige opzet moet worden uitgebreid. Ook profielen moeten kunnen worden bekeken. De combinatie van de vragen, foto's en profielen kunnen leiden tot een nog betere opzet.

En ik vind dat je teveel wordt beperkt in je doen en laten. Je kan enkel maar een paar plaatjes aanklikken en hoe kan je in vredesnaam credits opbouwen. Het idee is leuk maar de uitwerking is écht heel erg matig. Hiermee beoordeel ik het geheel met name op vrijheid van surfen. Je wordt constant een bepaalde richting uitgeduwd. Ik vind dat zeer zeker niet gebruiksvriendelijk.

Conclusie: Orgineel maar het schiet zijn doel volkomen voorbij.
Het hele idee van profielen opstellen en daar vervolgens in kunnen zoeken leidt naar ons idee voornamelijk tot teleurstelling. Heb je geen briljante zelfomschrijving of een prachtige foto dan krijg je maar weinig aandacht. Heb je dit wel, dan krijg je al gauw teveel aandacht - ook van mensen die je echt niet zullen aanspreken.

Kortom, de insteek van Paiq is (en zal voorlopig blijven) dat er (bijna) geen manier is om eenzijdig contact te kunnen opnemen met een andere Paiq-gebruiker; aan de hand waarvan moet je dit uberhaupt beslissen, enkel een foto met wat feitjes over deze persoon? Je hebt je mening over deze gebruiker dan alweer grotendeels gevormd en daarbij heel veel andere gebruikers aan de kant geschoven als 'niet interessant'. Wij willen dat gebruikers onbevooroordeeld met elkaar in contact komen omdat we denken dat dit een veel eerlijker gesprek oplevert.

Het klopt dat we onze gebruikers een beetje sturen; het is de bedoeling dat je je inderdaad wat 'durft' over te geven aan Paiq. Om dat dan meteen een 'heel erg matige uitwerking' te noemen vind ik wat ver gaan, maargoed. Uiteraard bedankt voor je feedback, ik hoop dat je begrijpt dat wat je voorstelt volledig het idee achter Paiq zou ondermijnen. We willen geen gebruikelijke datingsite zijn, want die zijn er volgens ons al genoeg.

(Dit is een reply van Jelmer, maker van Paiq via een account van een vriend omdat hij zelf nog geen bevestigingsmail van fok heeft gehad)
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:24:03 #140
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_31149269
Ik had zelf een paar uurtjes geleden even het initiatief genomen en contact gehad met Jelmer via zijn/hun site. Het is mij zeker een stukje duidelijker...

1 nadeel... Jelmer is wel een lekker ding om te zien maar hij is zo verschrikkelijk jong en volgens mij ook niet single hahaha, maar dat even ter zijde... ik wil ook zo'n foto van mezelf hebben.. zeker weten dat die aanslaat hahaha
pi_31149437
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:14 schreef Vuurvlieg het volgende:

[..]

verhaal...
Ja ik ben wellicht wat kort door de bocht met mijn opmerking. Ik begrijp jullie werkwijze ook wel, het is vernieuwend en dat zal ook wel wat koud water vrees tot gevolg hebben. Maar wat ik ook al aangaf vind ik het goed gevonden echter zitten er een paar dingen tussen waarvan ik vermoed daarmee het publiek aan te trekken danwel tevreden te houden. Ik doel dat dan op de keuze om plaatjes te kiezen. Dit staat geheel los van het concept dat jullie hebben ontwikkeld. Om het toch op elkaar aan te laten sluiten hebben jullie besloten de keuze van de plaatjes te koppelen aan een eventuele match. Dat vind ik gewoon veel te kort door de bocht.....

Ik begrijp jullie insteek, maar je moet niet totaal anders willen zijn omdat het ''moet'' . Het kan toch ook een combinatie zijn. Je kan er echt een geweldig product van maken als je het goed aanpakt.
pi_31149647
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:24 schreef Mickeys het volgende:
Ik had zelf een paar uurtjes geleden even het initiatief genomen en contact gehad met Jelmer via zijn/hun site. Het is mij zeker een stukje duidelijker...

1 nadeel... Jelmer is wel een lekker ding om te zien maar hij is zo verschrikkelijk jong en volgens mij ook niet single hahaha, maar dat even ter zijde... ik wil ook zo'n foto van mezelf hebben.. zeker weten dat die aanslaat hahaha
Lijkt me krom dat je uitleg nodig hebben voordat je het snapt.
Als ik heel kort door de bocht ben is het dan geen goeie site
Mensen vinden het prettig als alles in 1 keer duidelijk is.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:57:38 #143
96325 Alsgeenander
appeltje eitje
pi_31150156
Ik heb mijn oom beloofd wat research te doen over datingsites. Hij is midden 50 en hij heeft net zijn relatie verbroken, hij is nu best wel eenzaam en wil graag vrouwen leren kennen voor een vriendschap/relatie.

Zijn vorige vriendin woonde in zeeland, en hij omgeving friesland, dus dat was niet bepaald ideaal.. hij wil nu dus iig contact met iemand uit zijn omgeving, het is dus belangrijk dat je dat aan kunt geven.

Hebben jullie tips voor een paar leuke en goede sites? Hij is niet zo heel handig met internet dus het moet allemaal een beetje duidelijk in elkaar zitten.. alvast bedankt!
I smile because I haven't the slightest idea what's going on..
pi_31150185
Ik had net een speeddate met iemand waartegen ik hoi zei. Gelijk geblokkeerd door haar
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:05:04 #145
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31150370
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:24 schreef Mickeys het volgende:
1 nadeel... Jelmer is wel een lekker ding om te zien

Ik heb via paiq nu eindelijk iemand uit de buurt gevonden.
pi_31150391
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:57 schreef Alsgeenander het volgende:
Ik heb mijn oom beloofd wat research te doen over datingsites. Hij is midden 50 en hij heeft net zijn relatie verbroken, hij is nu best wel eenzaam en wil graag vrouwen leren kennen voor een vriendschap/relatie.

Zijn vorige vriendin woonde in zeeland, en hij omgeving friesland, dus dat was niet bepaald ideaal.. hij wil nu dus iig contact met iemand uit zijn omgeving, het is dus belangrijk dat je dat aan kunt geven.

Hebben jullie tips voor een paar leuke en goede sites? Hij is niet zo heel handig met internet dus het moet allemaal een beetje duidelijk in elkaar zitten.. alvast bedankt!
IN de op staan er heel veel
pi_31150404
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:05 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik heb via paiq nu eindelijk iemand uit de buurt gevonden.
Waarom heb je mij niet gevonden
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:07:37 #148
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31150451
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:06 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Waarom heb je mij niet gevonden
Misschien vormen wij geen match?
pi_31150627
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:07 schreef Christine het volgende:

[..]

Misschien vormen wij geen match?
Dat zou vreemd zijn
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:39:40 #150
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_31151437
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:37 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Lijkt me krom dat je uitleg nodig hebben voordat je het snapt.
Als ik heel kort door de bocht ben is het dan geen goeie site
Mensen vinden het prettig als alles in 1 keer duidelijk is.
Tis ook een Beta versie en ten tweede is Jelmer wel actief dit topic aan het doornemen en reageert erop. Als je tips hebt kan je altijd dat doorgeven lijkt mij.

Sowieso ben ik niet altijd even snel met sites te doorgronden. Het is vaak op de "jeugd" gemaakt. Niet dat ik nou niks van internet snap maar soms moet ik het even op een andere manier benaderen.

@ Christine... zijn we het daar een keer wel samen over eens hahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')