abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:07:41 #151
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31152171
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:13 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Dat zou vreemd zijn
Hoezo?
pi_31154143
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:39 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Tis ook een Beta versie en ten tweede is Jelmer wel actief dit topic aan het doornemen en reageert erop. Als je tips hebt kan je altijd dat doorgeven lijkt mij.

Sowieso ben ik niet altijd even snel met sites te doorgronden. Het is vaak op de "jeugd" gemaakt. Niet dat ik nou niks van internet snap maar soms moet ik het even op een andere manier benaderen.

@ Christine... zijn we het daar een keer wel samen over eens hahaha
Ik geef het toch ook door.
Er staat ook nergens een verwijt dat ze er geen moeite in stoppen of dat het een kut site is die ik niet kan waarderen. Als dat het geval was had ik geen eens gereageerd.
EN ik heb sites wel altijd snel door maar deze is onwennig. De interfave voeld gewoon net niet lekker aan. En daarbij er is niks te doen behalve foto's keuren.
pi_31157026
Ja kom maar op!
mag 1 man en drie vrouwen uitnodigen!

Wie wil?
msn maar als ik niet snel genoeg ben in het topic

/EDIT

Je kunt op dit moment nog 2 mannen en 6 vrouwen uitnodigen
1 man is al vergeven

[ Bericht 31% gewijzigd door Godtje op 03-10-2005 23:39:24 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:52:16 #154
131880 -Jelmer-
http://www.paiq.nl
pi_31170120
HA! Na 30.000 verschillende email-adressen te hebben geprobeerd om mee te registreren op Fok heb ik nu eindelijk een account kunnen aanmaken. Ik wilde nog even reageren op een aantal punten die jullie aanstipten in de afgelopen posts:

- Waarom is Paiq invite-only?

We hebben hier voornamelijk voor gekozen omdat we op deze manier kunnen garanderen dat er praktisch evenveel vrouwen als mannen geregistreerd staan op Paiq. Op dit moment hebben we zelfs meer vrouwen dan mannen. Ook denken we dat het voor een 'diverser' publiek op de site zorgt - omdat je niet alleen gebruikers die actief op zoek zijn naar datingsites aantrekt.

- Waarom kun je foto's beoordelen?

We bieden deze mogelijkheid omdat we wel onderkennen dat het uiterlijk een belangrijke rol speelt bij zoiets als online daten. Aan de hand van hoe de foto's worden beoordeeld kunnen we gebruikers die aangeven erg op uiterlijk te vallen met een grotere kans matchen aan iemand die van een vergelijkbaar 'niveau' is qua algemene knapheid. Ook gebruiken we clustering van hoe er op de foto's geklikt wordt om te kunnen voorspellen op wat voor type iemand wel/niet zou vallen. Hierdoor hoeven we in principe niet meer te vragen op wat uiterlijke kenmerken iemand valt.

- Waarom is niet alles in 1 keer duidelijk?

Het is echt enorm lastig om een nieuw concept voor iedereen in 1 keer volledig duidelijk te doen laten overkomen. In de introductie leggen we al wat dingen uit en verder staan er overal op Paiq kleine vraagtekentjes die je van extra informatie voorzien. Echter, het gros van de gebruikers wil dit niet lezen en eist dat het allemaal direct zo klaar als een klontje is. Ik weet niet hoe we dit kunnen bereiken; wellicht moeten we in een soort strip-vorm het Paiq concept samenvatten.

- Ik wil actief op zoek en niet passief wachten!

Dit is inderdaad momenteel een 'probleem'. Aangezien we er voor gekozen hebben dat beide gebruikers een impuls moeten krijgen om met _elkaar_ te gaan praten is het niet mogelijk rond te surfen door 'profielen' van andere Paiq-gebruikers. Je kunt foto's beoordelen, kijken hoe goed je eigen foto's het op Paiq doen, berichten sturen naar je matches (of ze nu online zijn of niet) en zoeken naar een SpeedDate (waarbij mannen langer moeten wachten aangezien de vrouwen _veel_ minder, en korter, online zijn). Tref je je matches bijna nooit online? Installeer dan de notifier zodat je hiervan op de hoogte wordt gehouden.

Kortom, het vervelende is dat we voor een concept hebben gekozen waarbij je zelf niet actief op zoek kan gaan; suggesties voor hoe dit eventueel (binnen het concept!) verbeterd kan worden hoor ik graag!
pi_31179920
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:52 schreef -Jelmer- het volgende:
HA! Na 30.000 verschillende email-adressen te hebben geprobeerd om mee te registreren op Fok heb ik nu eindelijk een account kunnen aanmaken. Ik wilde nog even reageren op een aantal punten die jullie aanstipten in de afgelopen posts:

We hebben hier voornamelijk voor gekozen omdat we op deze manier kunnen garanderen dat er praktisch evenveel vrouwen als mannen geregistreerd staan op Paiq. Op dit moment hebben we zelfs meer vrouwen dan mannen. Ook denken we dat het voor een 'diverser' publiek op de site zorgt - omdat je niet alleen gebruikers die actief op zoek zijn naar datingsites aantrekt.

We bieden deze mogelijkheid omdat we wel onderkennen dat het uiterlijk een belangrijke rol speelt bij zoiets als online daten. Aan de hand van hoe de foto's worden beoordeeld kunnen we gebruikers die aangeven erg op uiterlijk te vallen met een grotere kans matchen aan iemand die van een vergelijkbaar 'niveau' is qua algemene knapheid. Ook gebruiken we clustering van hoe er op de foto's geklikt wordt om te kunnen voorspellen op wat voor type iemand wel/niet zou vallen. Hierdoor hoeven we in principe niet meer te vragen op wat uiterlijke kenmerken iemand valt.

Het is echt enorm lastig om een nieuw concept voor iedereen in 1 keer volledig duidelijk te doen laten overkomen. In de introductie leggen we al wat dingen uit en verder staan er overal op Paiq kleine vraagtekentjes die je van extra informatie voorzien. Echter, het gros van de gebruikers wil dit niet lezen en eist dat het allemaal direct zo klaar als een klontje is. Ik weet niet hoe we dit kunnen bereiken; wellicht moeten we in een soort strip-vorm het Paiq concept samenvatten.

Dit is inderdaad momenteel een 'probleem'. Aangezien we er voor gekozen hebben dat beide gebruikers een impuls moeten krijgen om met _elkaar_ te gaan praten is het niet mogelijk rond te surfen door 'profielen' van andere Paiq-gebruikers. Je kunt foto's beoordelen, kijken hoe goed je eigen foto's het op Paiq doen, berichten sturen naar je matches (of ze nu online zijn of niet) en zoeken naar een SpeedDate (waarbij mannen langer moeten wachten aangezien de vrouwen _veel_ minder, en korter, online zijn). Tref je je matches bijna nooit online? Installeer dan de notifier zodat je hiervan op de hoogte wordt gehouden.

Kortom, het vervelende is dat we voor een concept hebben gekozen waarbij je zelf niet actief op zoek kan gaan; suggesties voor hoe dit eventueel (binnen het concept!) verbeterd kan worden hoor ik graag!
Nou graag dan!

De invite only heb ik juist gekregen van iemand van een andere datingstite.
Dat is nou eenmaal je publiek en dat is bijvoorbeeld net als FOK een ontzettende kliek. Je komt overal dezelfde gezichten tegen. Ook op Paiq. Dus of dat zin heeft weet ik niet. Al heeft het zijn charme om dat je je "speciaal" gaat voelen. net als met google Maar nu moet je heel erg je best gaan doen om aktief te zijn op de pagina. Er zijn regelmatig geen matches of speeddates beschikbaar (wat niet zo gek is met 20 tot 60 personen online. Dan komen we alweer snel uit op passief deelnemen.

Foto's bekijken en beoordelen is gewoon leuk
En the am i hot or not style kan ik wel waarderen. Tijdens het wachten is dat best leuk. Maar aangezien er zo weinig mensen nog zijn zie je veel dezelfde gezichten. Plus mijn vraag is: De ranking word bepaald door het aantal positieve reacties? Kortom hoe vaak er op je is geklikt? Zo ja, iemand die er in Juni was zal inmiddels veel vaaker beoordeeld zijn dan iemand die in September is gekomen. Die heeft dus een hele grote achterstand. Of word de teller per maand gereset ofzo?

Wat betreft het niet duidelijk zijn?
De vraagtekentjes zijn perfect en heb ik ook zeker gelezen.
Het gata mij vooral om de opbouw en de menu structuur. De feel is net niet lekker.
Hetzelfde met je speeddate venster, net geen leckker overzicht. Net een klein chat venster maar iets te klein. Geen meerdere regels in 1 bericht zoals msn of yahoo. Lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Maar het voeld net niet lekker aan.

(kom er dus nu pas achter dat me genodigden ergens anders zitten en dat ik daar ook mee kan chatten En dat na twee dagen . EN ik me maar afvragen hoe ze elke keer berichten naar me verstuurde . Kan ik die ook moven naar mijn matches? Of kan een genodigde nooit een match worden?
pi_31183393
Ik heb twee Paiq-invites voor mannen, zes voor vrouwen.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:54:28 #157
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_31183987
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef UncleFunk het volgende:
Ik heb twee Paiq-invites voor mannen, zes voor vrouwen.
ik heb wel interesse..ben v
pi_31184198
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:54 schreef _wie het volgende:

[..]

ik heb wel interesse..ben v
Verstuurd Veel plezier ermee!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:11:34 #159
17285 Ac1D
One Ring To Rule Them All
pi_31184521
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:52 schreef -Jelmer- het volgende:

<knip>

Het is inderdaad even lastig, maar ik denk dat er snel genoeg mensen komen en ik denk dat het ook een betere aanpak is als "gewoon" een datingsite beginnen (zie bijv. dating.fok.nl (lang geleden:P)).
Het is inderdaad lastig voor de mensen die even snel willen joinen, maar met een beetje rondzoeken hebben die denk ik snel genoeg een invite te pakken.

Wel denk ik dat je misschien wat sneller invites mag uitdelen, zodat de site wat sneller groeit.
quote:

Dit idee opzich is wel goed, al ben ik zelf niet zo'n fotoklikker
quote:

Ik kan maar 1 ding zeggen over het concept, geweldig , vind het echt een leuke site, je hebt misschien niet meteen snel veel matches, maar het idee is veel beter als andere sites. Als je profielen gaat lezen heb je toch al snel een oordeel over iemand, op deze manier kom je ook met mensen in contact die je anders niet zou aanspreken.
Denk dat de "traagheid" van het vinden van matches vanzelf minder word als de site wat groeit.
quote:

quote:
Dit vind ik inderdaad nog een minpuntje, maar ik kan zelf zo snel ook geen ideeën verzinnen om de site wat actiever te maken en inderdaad speeddaten duurt soms best lang als man zijnde.

Ik zou zeggen ga zo door en grafisch en technisch gezien vind ik de site erg goed in elkaar steken, het is inderdaad even wennen, maar het concept is goed en hoop dan ook echt dat de site wat wil groeien en dat het een wat actievere site word, al zal dat laatste nog wel een hele opgave worden.
Ik sta ook wel bekend als BlackBurn(niet hier nee)
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:36:17 #160
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31185309
Ik heb ook nog invites over voor paiq
Voor de liefhebbers...
pi_31192728
speeddaten kan idd veel beter en helaas zie je geen foto, je weet dus niet met wie je te maken hebt. Opzich vind ik dat wel erg geheimzinnig. Ik heb mij nu weer aangemeld en heb maar 1 match gekregen die vrijwel nooit heeft ingelogd, alleen eergisteren. Daar heb je niks aan, en gezien het feit dat speeddaten vrijwel nooit geactiveerd is, heb je weinig reden om de website te bezoeken. Opties waarbij je foto een cijfer krijgt zijn leuk, maar hebben verder weinig echt een toegevoegde waarde.

Ik denk dat je een selectie van vrouwen / mannen moet weergeven die aangegeven interesse te hebben in een chatconversatie. Door die lijst te tonen, kan met een waarschijnlijkheidsfactor iemand aangewezen worden. Echter moet je dit zelf kunnen overrulen door de keuze bij de bewuste gebruiker te laten. Hierdoor heeft hij de mogelijkheid zelf iemand uit te zoeken met wie hij op dat moment wil chatten. Kies bijvoorbeeld voor een lijst met 10 matches waar hij mee kan chatten. Hierbij ontwikkel je een systeem dat de beste match geeft.

Door zelf ook een stem hierin te hebben geef je mensen het idee dat er meer te doen is dan alleen foto's aanklikken. Maak het nog interactiever.....
  woensdag 5 oktober 2005 @ 09:49:54 #162
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_31197473
Op dit moment ben ik op Paiq met iemand aan het "chatten". Als je dat al zo mag noemen, we tikken berichtjes als de ander er niet is maar zo kan je wel weer op een later tijdstip dit terug lezen. Ik vind dat wel een leuke optie. Ook de IceBreaker is goed want zo is het eigenlijk begonnen.

Verder zou ik het wel fijn vinden als het match systeem zich ook een beetje aan de antwoorden van de vragen wil houden. Ik zit niet echt te wachten op een jongen die ruim 10 jaar jonger is en daaraan gematcht worden. Liever geen match erbij dan 1 die niet echt bij mijn eigen antwoorden past. Ik zal zeker geen contact met hem opnemen. Ik had ook aangegeven bij de vragen dezelfde of ouder dan mijn leeftijd. De leeftijd vind ik voor mijzelf belangrijk, misschien is het een tip om zoiets te maken dat je aan kan geven hoe belangrijk het antwoord wat je geeft is.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:58:23 #163
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_31201705
Heeft er iemand nog een invite voor Paiq? Ik heb nog nooit van een datingsite gebruik gemaakt en dat Paiq klinkt wel apart

Christine?
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_31201772
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:58 schreef Blazkowich het volgende:
Heeft er iemand nog een invite voor Paiq? Ik heb nog nooit van een datingsite gebruik gemaakt en dat Paiq klinkt wel apart

Christine?
Wat is je mail adres?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:02:26 #165
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_31201830
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:00 schreef Chewbacca het volgende:

[..]

Wat is je mail adres?
..................

Ik ben een man he trouwens

[ Bericht 6% gewijzigd door Blazkowich op 05-10-2005 13:30:50 ]
pi_31201935
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:02 schreef Blazkowich het volgende:

[..]

Ik ben een man he trouwens
sorry ik kan alleen nog maar vrouwen uitnodigen. Ik heb wel een link voor je waar je je aan kan melden. Heb je verder ook geen invite nodig

[ Bericht 1% gewijzigd door Chewbacca op 05-10-2005 13:42:40 ]
pi_31202030
http://paiq.nl/?page=intro&invite=tmpinvite

hier kan je je zonder invites aanmelden
pi_31202716
Ik heb nog wel invites zoals eerder gemeld
MSN maar
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:41:09 #169
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_31202923
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:09 schreef Chewbacca het volgende:
http://paiq.nl/?page=intro&invite=tmpinvite

hier kan je je zonder invites aanmelden
Hey dat is ook wel handig, ik zit erop nu. Net even een speeddate gedaan, maar ze was niet erg spraakzaam

Kun je ff mijn mailadres uit die quote weghalen?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 23:17:00 #170
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_31220356
ik was s nieuwsgierig naar dat paiq geworden maar dat is ook een gedoe zeg. zit al n kwartier te chatten maar nog geen foto te zien ben ongeduldig hehe
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:53:35 #171
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_31223348
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:17 schreef SouthernSun het volgende:
ik was s nieuwsgierig naar dat paiq geworden maar dat is ook een gedoe zeg. zit al n kwartier te chatten maar nog geen foto te zien ben ongeduldig hehe
Het gaat niet om de tijd die je chat maar om de hoeveelheid regels (als ik het goed begrepen heb)
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:56:58 #172
131880 -Jelmer-
pi_31229225
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:53 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Het gaat niet om de tijd die je chat maar om de hoeveelheid regels (als ik het goed begrepen heb)
Het is een combinatie van tijd en hoeveelheid regels

En Chewbacca, het kan zijn dat je bij een speeddate iemand treft zonder foto, dat is inderdaad spijtig. Als de gebruiker wel gewoon netjes een foto heeft opgestuurd dan kun je die binnen 10 minuten wel tevoorschijn toveren door met elkaar te chatten. Je begrijpt waarom we de foto's in het begin blokkerig maken toch?

En m.b.t. matches; je krijgt automatisch meer matches als je praat met je huidige matches. Als je dan ook nog even de notifier installeert krijg je ook direct te zien wanneer je matches online zijn of je een berichtje sturen!
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:35:37 #173
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_31230388
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:56 schreef -Jelmer- het volgende:

[..]

Het is een combinatie van tijd en hoeveelheid regels
Oké dan
quote:
En m.b.t. matches; je krijgt automatisch meer matches als je praat met je huidige matches. Als je dan ook nog even de notifier installeert krijg je ook direct te zien wanneer je matches online zijn of je een berichtje sturen!
Is er niets te doen aan de matches die je krijgt m.b.t. de leeftijd? Ik zit echt niet te wachten op een match die 12 jaar jonger is dan ik terwijl ik bij de vragen mijn antwoord qua leeftijd door dit gebeuren maar naar 5 jaar ouder heb gezet. Maar tot mijn verbazing krijg ik een match die 9 jaar jonger is dan ikke... kweet niet zo goed wat ik er mee moet doen want dat zou de zoveelste keer zijn dat ik een match moet beoordelen. Als ik er toch alleen maar veel jongere matches voor krijg heeft dat ook weinig zin.

Ja ik weet dat je niet moet kijken naar leeftijd (zegt men) maar zoveel jaar verschil vind ik gewoon te veel en ik heet geen Demi Moore
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:21:26 #174
131880 -Jelmer-
pi_31231667
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:35 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Oké dan
[..]

Is er niets te doen aan de matches die je krijgt m.b.t. de leeftijd? Ik zit echt niet te wachten op een match die 12 jaar jonger is dan ik terwijl ik bij de vragen mijn antwoord qua leeftijd door dit gebeuren maar naar 5 jaar ouder heb gezet. Maar tot mijn verbazing krijg ik een match die 9 jaar jonger is dan ikke... kweet niet zo goed wat ik er mee moet doen want dat zou de zoveelste keer zijn dat ik een match moet beoordelen. Als ik er toch alleen maar veel jongere matches voor krijg heeft dat ook weinig zin.

Ja ik weet dat je niet moet kijken naar leeftijd (zegt men) maar zoveel jaar verschil vind ik gewoon te veel en ik heet geen Demi Moore
Heh, Demi Moore

We kunnen het leeftijdsgebied waarbinnen je gematched wordt misschien wel wat 'strakker' zetten. Het probleem is voornamelijk dat we erg veel twintigers hebben en nog relatief weinig dertigers/veertigers. Ik zal nog eens nadenken over hoe we dit beter kunnen oplossen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:37:16 #175
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_31232105
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:21 schreef -Jelmer- het volgende:

[..]

Heh, Demi Moore

We kunnen het leeftijdsgebied waarbinnen je gematched wordt misschien wel wat 'strakker' zetten. Het probleem is voornamelijk dat we erg veel twintigers hebben en nog relatief weinig dertigers/veertigers. Ik zal nog eens nadenken over hoe we dit beter kunnen oplossen.
Hihi, in ieder geval alvast bedankt voor het nadenken er over. Uiteraard snap ik dat er nog niet zoveel van mijn leeftijd zijn en op zich vind ik dat ook niet erg... Dat ik misschien dezelfde haarkleur heb als Demi kan misschien de oorzaak zijn

Groetjes,
Demi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')