abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31032715
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:22 schreef JanMichiel het volgende:
Dan weer regen, dan weer zon. God weet niet wat hij wil.
De lucht is mooi .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31033522
quote:
Antiracismecampagne NS is te heftig
Het Centraal Joods overleg (CJO) heeft de postercampagne tegen racisme aangepast.

Te veel emoties
De foto's op de posters van joden die tijdens WO II met treinen van de NS op transport werden gesteld, wekken te hevige emoties op. Op de affiches staan nu alleen nog de teksten 'Vroeger vertrok hier de trein naar Auschwitz. Wanneer wordt de wereld wijzer?' en 'Toen moesten de joden oprotten. Wie nu?'

Rol NS
De campagne belicht niet alleen het racisme, maar tegelijkertijd ook de kwalijke rol die de NS heeft gespeeld bij de deportatie van meer dan 100.000 Nederlandse joden.

Gevoelig
Juist omdat het CJO de gevoeligheden in joodse kring kent, had het enkele maanden geleden een groot aantal joodse organisaties ingelicht over de campagne. Omdat het CJO daarop geen negatieve reacties had ontvangen, was het ervan uitgegaan dat het de campagne volgens plan kon doorzetten. Nu op het laatste moment blijkt dat de campagne toch emoties losmaakt bij oorlogsgetroffenen, wil het CJO daar alsnog rekening mee houden.

Muiderpoort
De campagne begint donderdag op station Muiderpoort in Amsterdam, vanwaar precies 62 jaar geleden bij de laatste grote deportatie 11.000 joden werden weggevoerd.
pi_31034157
quote:
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Saaiste kutfilm van de afgelopen jaren .
pi_31034205
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:25 schreef kLowJow het volgende:

[..]
quote:
en 'Toen moesten de joden oprotten. Wie nu?'
Dat blijft misselijkmakend om de huidige situatie te koppelen aan de holocaust .
pi_31034414
Walgelijke reclame campagne

Goedkoop proberen te scoren met '40-'45.
pi_31034499
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:01 schreef MrX1982 het volgende:
Walgelijke reclame campagne

Goedkoop proberen te scoren met '40-'45.
Het CJO wil zeker voorkomen dat er Marokkanen uitgezet gaan worden... net of dat in hun belang is dat dat voorkomen wordt .
pi_31034662
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:03 schreef pberends het volgende:
Het CJO wil zeker voorkomen dat er Marokkanen uitgezet gaan worden... net of dat in hun belang is dat dat voorkomen wordt .
Een eventuele vergelijking met toen en nu is ridicuul.

Ik vind het sws weleens tijd worden om het verleden te laten rusten en verder te gaan. Tuurlijk is die periode een immens zwarte periode geweest maar moeten we daar telkens mee bezig zijn en vergelijkingen mee maken, hetzelfde geldt voor het symbolische 'sorry' van de NS. 60 jaar na dato sorry gaan zeggen. Welk nut dient dat?

Dat is bedorven mosterd na een lang vervlogen maaltijd.
pi_31035099
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:52 schreef pberends het volgende:

[..]

Saaiste kutfilm van de afgelopen jaren .
Waarom download jij zulke films?

Probeer Ken Park 's
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31035215
pberends heeft een kleine piemel!
Allah Al Watan Al Malik
pi_31035245
ESOTSM is echt wel een van de beste films uit 2004

Jim Carrey
Kate Winslet
pi_31035414
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een eventuele vergelijking met toen en nu is ridicuul.

Ik vind het sws weleens tijd worden om het verleden te laten rusten en verder te gaan. Tuurlijk is die periode een immens zwarte periode geweest maar moeten we daar telkens mee bezig zijn en vergelijkingen mee maken, hetzelfde geldt voor het symbolische 'sorry' van de NS. 60 jaar na dato sorry gaan zeggen. Welk nut dient dat?

Dat is bedorven mosterd na een lang vervlogen maaltijd.
De NS kan beter iets doen aan de huidige Auswitztransportomstandigheden in de treinen die in de spitsuren nog steeds gelden.
pi_31035470
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:29 schreef pberends het volgende:
De NS kan beter iets doen aan de huidige Auswitztransportomstandigheden in de treinen die in de spitsuren nog steeds gelden.

Over 60 jaar zeggen ze sorry over de huidige situatie
pi_31035511
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:24 schreef MrX1982 het volgende:
ESOTSM is echt wel een van de beste films uit 2004

Jim Carrey
Kate Winslet
Wat is er mooi aan die film? Helemaal niets. Tis: Gaap, gaap, gaap. Totaal geen vaart in de film. Je krijgt nog net geen trombose in je benen van het inzakken van je hartritme.

En Kate Winslet is weinig aan. En Jim Carrey ook, deze 2 acteurs zijn zo bekend dat ze beter kunnen stoppen, want ze kunnen geen enkele film meer geloofwaardig spelen.
pi_31035532
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan is het over 60 jaar een mooie wereld.

Zonder noordpool
pi_31035589
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En ik snap niet waarom de NS zo de kont van de joden likt. De joden hebben hun grote krediet allang verspeeld met het bezetten van Palestina.
pi_31035606
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:31 schreef pberends het volgende:
Wat is er mooi aan die film? Helemaal niets. Tis: Gaap, gaap, gaap. Totaal geen vaart in de film. Je krijgt nog net geen trombose in je benen van het inzakken van je hartritme.

En Kate Winslet is weinig aan. En Jim Carrey ook, deze 2 acteurs zijn zo bekend dat ze beter kunnen stoppen, want ze kunnen geen enkele film meer geloofwaardig spelen.
Het gaat om het verhaal. Ik vind het persoonlijk en erg goed verhaal enorm goed gespeeld door zowel Jim als Kate.

Zeker omdat we Jim kennen als een lolbroek en hij blijkbaar ook serieuze rollen goed kan spelen. Je moet de film meerdere keren zien om hem te kunnen waarderen, het is idd even wennen als je Jerry Bruckheimer films gewend bent
pi_31035693
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:33 schreef pberends het volgende:
En ik snap niet waarom de NS zo de kont van de joden likt. De joden hebben hun grote krediet allang verspeeld met het bezetten van Palestina.
Ik begrijp het nut niet om 60 jaar na dato sorry te zeggen. Ik begrijp wel waarom ze het doen. Het is 60 jaar geleden en een gebaar maken richting de joodse gemeenschap is natuurlijk wel barmhartig alleen véél te laat.

Maar blijkbaar is de joodse gemeenschap er blij mee of iig de CJO.
pi_31035726
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het gaat om het verhaal. Ik vind het persoonlijk en erg goed verhaal enorm goed gespeeld door zowel Jim als Kate.

Zeker omdat we Jim kennen als een lolbroek en hij blijkbaar ook serieuze rollen goed kan spelen. Je moet de film meerdere keren zien om hem te kunnen waarderen, het is idd even wennen als je Jerry Bruckheimer films gewend bent
Ze spelen het niet slecht, ik moet bij Kate alleen altijd aan Titanic denken en bij Jim Carrey aan Ace Ventura. Dat maakt de film totaal ongeloofwaardig. Niettemin dat die hele machine complete crapshit is. De film is a piece of stront. Iedereen praat de imdb-rating na en durft er geen negatief woord over te reppen.
pi_31035767
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:36 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik begrijp het nut niet om 60 jaar na dato sorry te zeggen. Ik begrijp wel waarom ze het doen. Het is 60 jaar geleden en een gebaar maken richting de joodse gemeenschap is natuurlijk wel barmhartig alleen véél te laat.

Maar blijkbaar is de joodse gemeenschap er blij mee of iig de CJO.
Lijkt me erg sterk. Volgens mij nemen joden bijna nooit de trein, omdat ze daar veel te veel moslims tegenkomen.
pi_31035850
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:37 schreef pberends het volgende:
Ze spelen het niet slecht, ik moet bij Kate alleen altijd aan Titanic denken en bij Jim Carrey aan Ace Ventura. Dat maakt de film totaal ongeloofwaardig. Niettemin dat die hele machine complete crapshit is. De film is a piece of stront. Iedereen praat de imdb-rating na en durft er geen negatief woord over te reppen.
Het is wat ze zeggen een alternatieve film niet iedereen houdt daar van.
Je doet zowel Jim als Kate erg tekort als je ze brandmerkt met respectievelijk Ace Ventura en Titanic.

Je moet blij zijn dat er mensen als Jerry Bruckheimer zijn die de ene bagger na de andere uitbrengen

Zo is er voor ieder wat wils
pi_31035902
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:38 schreef pberends het volgende:
Lijkt me erg sterk. Volgens mij nemen joden bijna nooit de trein, omdat ze daar veel te veel moslims tegenkomen.
Nu de NS sorry heeft gezegd kan iedereen met een veilig gevoel weer plaatsnemen in de trein
pi_31035946
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is wat ze zeggen een alternatieve film niet iedereen houdt daar van.
Je doet zowel Jim als Kate erg tekort als je ze brandmerkt met respectievelijk Ace Ventura en Titanic.

Je moet blij zijn dat er mensen als Jerry Bruckheimer zijn die de ene bagger na de andere uitbrengen

Zo is er voor ieder wat wils
Als de imdb-rating hoger is dan 8 verwacht ik dat het goed is. Maar niet dus .
pi_31035968
Alternatieve film? Ik heb een andere stempel voor dit soort boxofficeknallers .
pi_31035972
Gaat weer goed met de clubs... Feyenoord en Willem2 achter .
  donderdag 29 september 2005 @ 19:44:27 #225
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31035993
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:38 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoe herken jij een jood dan (en dan heb ik het niet over die zionisten met die pijpekrullen )?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')