quote:Soms is daar opeens vanuit het niets een nieuw muzikaal multitalent. Al vanaf de eerste noten van haar indrukwekkende debuutalbum Away From Here wordt duidelijk dat de 18-jarige Stevie Ann niet zomaar een zangeres is, maar een getalenteerde muzikant en componist. Al op jonge leeftijd speelde Stevie Ann piano, die ze op haar 14e verruilde voor een gitaar en een blocnote waarin ze verwoed haar eigen liedjes begon te schrijven. Geïnspireerd door 90's iconen Sheryl Crow en Alanis Morrissette, maar ook door 60's singer/songwriters als Bonnie Raitt, Joni Mitchell en Ricky Lee Jones, pende Stevie Ann op eigen kracht in drie jaar tijd een heel debuutalbum bij elkaar. De invloed van deze artiesten is niet alleen muzikaal hoorbaar, maar klinkt ook door in de puurheid van de muziek. Zoals ze zelf aangeeft: "Ik hou van de natuurlijke uitstraling die deze artiesten hebben. Ze zijn wat ze zingen."
[...]
Het album is geproduceerd door Rowwen Hèze accordeonist Tren van Enckevort en zanger/componist Arno Guveau. Zij ontdekten Stevie Ann toen zij van een bevriende muzikant - tevens de muziekleraar van Stevie Ann - een tape in handen gedrukt kregen met een aantal liedjes. Zowel Tren als Arno waren gelijk diep onder de indruk van dit zangtalent en besloten haar in de studio uit te nodigen om een demo op te nemen. De demo werd naar diverse labels uitgestuurd en ontlokte enthousiaste reacties, waaronder Hans Kusters Music, die uiteindelijk met de eer ging strijken.
Tussen de opnames door reisde Stevie Ann af naar Londen, waar ze met succes deelnam aan open mic avonden en zo veel podiumervaring opdeed. In Nederland stond ze in april 2004 vier avonden in het voorprogramma van Paul Carrack. Stevie Ann studeerde tot voor kort nog aan de Tilburgse Rock Academie, waarvoor ze begin dit jaar naar Kenia vertrok voor een optreden in het kader van een muzikaal uitwisselingsprogramma. Inmiddels heeft ze haar studie beëindigd om zich de komende maanden te richten op de promotie van haar album, een mogelijke theatertour en plannen om in het buitenland door te breken.
Stevie Ann: een mooie jonge meid, een prachtige stem en bijzondere liedjes met een internationaal geluid. De Nederlandse popwereld is een muzikaal pareltje rijker!
En je vader en mijn moeder zijn goede vrienden en oude collega'squote:Op zondag 12 februari 2006 18:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ze woont 2 straten van mijn ouderlijk huis![]()
Althans, daar wonen haar ouders.
De wereld is kleinquote:Op zondag 12 februari 2006 18:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Het moet allemaal niet gekker worden he.
dan kick ik het topic maar weer eens door te zeggen dat ze live echt ontzéttend goed wasquote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:08 schreef Muck het volgende:
Ik heb 2 kaartjes gewonnen voor de 3FM presents Stevie Ann showcase![]()
Wiiieeeeejjjj![]()
met bandquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:08 schreef DuranK het volgende:
Was ze alleen of met band? Ik heb der met de band gezien woeiEn de gitarist was mijn gitaarleraar
Was trouwens gewoon gratis toen
![]()
Ik denk niet dat je hem gezien hebt. Hij had dit jaar eigenlijk te druk met optredens met Lenny Kuhr, maar vorig jaar heeft hij toch wel enkele keren met haar opgetreden. Maar op die foto boven in, is hij de 2e van rechts.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:31 schreef Muck het volgende:
[..]
met band
Wat grappig dat een van de gitaristen je leraar was! Welke van de twee?
Het was voor mij ook gratis hoor, ik had kaartjes gewonnen bj 3FM
kreeg ook nog een cd met handtekening![]()
zie je fotoboekquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:14 schreef Antarcticas het volgende:
Heeft er iemand haar songteksten? Zo ja, zou diegene ze dan willen plaatsen? Je zou mij er een heel groot plezier mee doen
The Poetry man en One way street heb ik al, de rest zoek ik nog.
Nee, die was er volgens mij inderdaad niet bij.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:15 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je hem gezien hebt. Hij had dit jaar eigenlijk te druk met optredens met Lenny Kuhr, maar vorig jaar heeft hij toch wel enkele keren met haar opgetreden. Maar op die foto boven in, is hij de 2e van rechts.
http://www.cormutsers.nl/quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:34 schreef Muck het volgende:
[..]
zie je fotoboek
[..]
Nee, die was er volgens mij inderdaad niet bij.
Wel grappig zeg
niet gelezen, maar nu ben ik wel benieuwd.....quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:31 schreef methodmich het volgende:
Wat een tenenkrommend artikel in OOR met die 4 jonge Nederlandse deernes was dat. Waarom doet zo'n meisje daar aan mee, vraag je je af...
hmm, klinkt niet echt als een hoogstaand interview nee...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:52 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, alleen het intro al. De 4 meiskes (Charlie Dée, Stevie Ann, Elle Bandita en Roosbeef) zitten in een kamer en om en om wordt er een liedje van ze gespeeld. Steevast knikken ze vrolijk en opgetogen en de conclusie is steeds: artieste X is oké.
Daarna allerlei gezeur over meisjes die uitgelachen worden door technici enzo...
En uiteraard hadden ze het op het conservatorium / de rockacademie zo verschrikkelijk zwaar. Ze moesten zelfs worden opgenomen! Ze namen nog net niet de term angry vagina music in de mond, maar dat had evengoed gekund.
ik ken tquote:Op donderdag 11 mei 2006 10:53 schreef Mini_rulez het volgende:
Komt ze niet morgen bij Giel Beelen? Ik dacht dat ik hem vanochtend zoiets hoorde zeggen, maar ik sliep nog half dus pin me er niet op vast. Mijn wekkerradio staat op 3FM ingesteld, ik hoor elke ochtend half bij bewustzijn allerlei flarden van Giel Beelen's programma.![]()
Vanavond in Geleen op Mama's pride.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:38 schreef jozef444 het volgende:
Absoluut goeie zangeres, nog nooit live gezientoch maar eesn een keer kijken waar ze staat
iets te brak om daar nog heen te gaanquote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:44 schreef Eix het volgende:
[..]
Vanavond in Geleen op Mama's pride.
Tweede keer dat ik haar live zie, ook al laatst in Roermond op bevrijdingsfestival gezien. Vond haar zeer goed live.![]()
![]()
Kan je PM'en waar?quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:02 schreef morgane het volgende:
ik ben fan!!! Heb The Poetry Man een hele tijd geleden al gehoord, maar heb nooit de moeite genomen de rest van haar muziek te checken. Heb nu haar cd maar eens (illegaal) bemachtigd en moet zeggen dat hij meer dan uitstekend bevalt
wat een prachtige stem heeft ze toch! Doet me soms een beetje denken aan de stem van Andrea Corr, die weet er ook altijd weer zo'n mooi warm geluid uit te toveren. Ik hoop Stevie Ann binnenkort weer eens een keertje live te kunnen bewonderen, klonk op de 4daagse in Nijmegen iig prima
![]()
Oh?quote:Op zondag 19 november 2006 19:58 schreef Gosjke het volgende:
En morgen in het voorprogramma van James Morrison.. ook mooi meegenomen (najaa, voor mij dan, omdat ik toch al ging)![]()
een grapje, zeker?quote:Op maandag 6 november 2006 23:41 schreef webfreak het volgende:
Ze schijnt 3000 euro (!) te vragen voor een half uurtje spelen.
Er is genoeg !quote:Op maandag 22 januari 2007 12:03 schreef Muck het volgende:
ik begin er ondertussen een beetje op uitgekeken te raken eerlijk gezegd...
ik heb de cd al grijsgedraaid, zo vaak dat ik hem nu even niet meer wil horen eigenlijk
tijd voor iets nieuws
Wat zoek je dan precies? Een goede vrouwelijke singer songwriter?quote:
ik ken de cd inmiddels vanbuiten, en de nieuwe single is niet nieuw.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:11 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Wat zoek je dan precies? Een goede vrouwelijke singer songwriter?
Wat mij betreft is er zat moois!
Ik bedoel, er is genoeg andere muziek naast haarquote:Op maandag 22 januari 2007 12:17 schreef Muck het volgende:
[..]
ik ken de cd inmiddels vanbuiten, en de nieuwe single is niet nieuw.
ik heb haar vorig jaar nog live gezien, en wil dat best nog een keer hoor, alleen zit dat er voorlopig voor mij even niet in.
oh bedoelde je dat!quote:Op maandag 22 januari 2007 12:18 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
[..]
Ik bedoel, er is genoeg andere muziek naast haar
Haha, okquote:Op maandag 22 januari 2007 12:20 schreef Muck het volgende:
[..]
oh bedoelde je dat!
ja natuurlijk is dat er!
ik bedoelde gewoon te zeggen dat ik uitgekeken ben op stevie ann en er dus niet zoveel meer naar luister. Dat wil niet zeggen dat ik geen andere muziek luister! In tegendeel....
hahaha, das dan weer een nadeel van internet hequote:
Misschien houdt ze gewoon niet van auto's.quote:Op maandag 6 november 2006 23:41 schreef webfreak het volgende:
Ze schijnt 3000 euro (!) te vragen voor een half uurtje spelen.
Toch reed ze vorige week nog gewoon met een afgeragde Peugeot 205 door 't dorp.
Waar blijft dat geld, vraag ik me dan op mijn beurt af
Nee helaasquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:25 schreef morgane het volgende:
Ken je haar persoonlijk danze deed wel heel lief toen ik met r op de foto wou
Ben benieuwd, de vorige vond ik ook leukquote:Op zondag 10 januari 2010 10:11 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ze is op dit moment in LA met haar nieuwe album bezig.
en jij deed niet aan twitterquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:39 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Op haar Twitter staat dat ze zelfs zijn plectrum heeft gevangen!
vele male beter dan het orgineelquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:26 schreef GoodGawd het volgende:
Toxic cover op youtube is very nice.
Ik vind haar derde ( en dus ook nieuwste) album eerlijk gezegd beter dan haar tweede album.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:16 schreef ranja het volgende:
Ik vind haar 2e album nog steeds wat 'mwah'. Zit dan ook te twijfelen of ik de 3e wel direct moet hebben.
We zien haar binnenkort. Ben echt benieuwdquote:Op zondag 28 maart 2010 14:49 schreef Elegy het volgende:
Toerdates: http://stevieann.com/
za 03-04-2010 Parkstad Limburg Theaters, locatie Heerlen (midden zaal) Heerlen
ma 05-04-2010 De Kleine Komedie Amsterdam
wo 07-04-2010 Muziekcentrum Frits Philips (grote zaal) Eindhoven
do 08-04-2010 Theater De Meenthe (kleine zaal) Steenwijk
vr 09-04-2010 Theater De Lampegiet Veenendaal
za 10-04-2010 Munttheater Weert Weert
wo 14-04-2010 Stadsschouwburg Sittard-Geleen Sittard
do 15-04-2010 Chassé Theater (midden zaal) Breda
vr 16-04-2010 Stadsschouwburg Middelburg Middelburg
za 17-04-2010 Oude Luxor Theater Rotterdam
di 20-04-2010 Theater Odeon (Hemminkzaal) Zwolle
vr 23-04-2010 Theater a/d Parade (grote zaal) Den Bosch
za 24-04-2010 Schouwburg De Lawei (kleine zaal) Drachten
di 27-04-2010 Theater De Lievekamp (grote zaal) Oss
wo 28-04-2010 De Maaspoort (grote zaal) Venlo
do 29-04-2010 Isala Theater (grote zaal) Capelle a/d IJssel
za 08-05-2010 Theaterhotel De Oranjerie Roermond
za 15-05-2010 Theater De Leest Waalwijk
wo 19-05-2010 De Hofnar Valkenswaard
wo 26-05-2010 Stadsschouwburg Nijmegen (grote zaal) Nijmegen
vr 28-05-2010 Theater het Kruispunt Barendrecht
ma 31-05-2010 Leidse Schouwburg (grote zaal) Leiden
za 25-09-2010 Schouwburg Almere (midden zaal) Almere
do 30-09-2010 Theater 't Speelhuis (grote zaal) Helmond
En hoe was het?quote:Op maandag 10 mei 2010 20:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
We zien haar binnenkort. Ben echt benieuwd
Ik stond er dit weekend mee in m'n handen maar twijfelde nog... Toch een aanrader dus?quote:Op maandag 1 april 2013 19:36 schreef KaBuf het volgende:
Kick: nieuwste album, California Sounds, klinkt ook weer super!
Ik ken sowieso maar weinig albums waarbij alle nummers helemaal 'raak' zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:24 schreef ranja het volgende:
Het is wel wat anders dan de vorige 3, dus misschien toch eerst even luisteren?
Hij bevalt mij wel, hoewel ook niet helemaal alles.
Oh die vond ik dan weer wel leukquote:Op maandag 28 maart 2016 11:54 schreef ranja het volgende:
Ja, ik moet er nog wel waan wennen. De single is wel ok maar ik weet niet of ik het allemaal net zo interessant vind als haar oude werk. Dat ligt niet perse aan de taal overigens.
Op spotify staat nu ook een 2e nederlandstalige nummer, die vind ik wel wat minder dan de single.
Ze besteld friet, maar krijgt patatquote:Op maandag 28 maart 2016 15:50 schreef methodmich het volgende:
Maar als ze bestelt, gaat ze dan voor patat of friet?
Of hangt dat er een beetje vanaf onder welke naam ze opereert?
Gehenna moet dit weten!!
Stephanie een frietzegger. Nu ben ik een nog grotere fan.quote:
Kijk, een frietmeisje dus. Je hebt haar niet kunnen overtuigen?quote:
Net als de rest van Limburg zo'n beetjequote:Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Stephanie een frietzegger. Nu ben ik een nog grotere fan.![]()
Je weet maar nooit met alles wat ze afreistquote:Op maandag 28 maart 2016 19:27 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Net als de rest van Limburg zo'n beetje
[ afbeelding ]
Nieuwe album inderdaad erg mooi. Staan pareltjes op en nummers die me niet beklijven. Maar wel spitsvondige teksten.quote:Op maandag 28 maart 2016 11:47 schreef KaBuf het volgende:
Even een brutale kick![]()
Ze speelt nu onder d'r eigen naam, Stephanie Struijk, omdat ze nu in het Nederlands zingt.
Ik vind zelf d'r eerste single, Nieuwe Maan, prachtig.
Andere mensen die dit mee hebben gekregen wellicht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |