Blackadder, met stip op #1. Deze serie is gewoon geweldig, veel zwarte humor, en de historie wordt met een korrel zout genomenquote:Op zondag 25 september 2005 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In de loop der jaren hebben de TV-zenders de nodige historische series uitgezonden.
Welke series heb je gezien / inmiddels gekocht en wat vond je ervan?
Hoe duur? (ik moet daar nu eenmaal wat op lettenquote:Op zondag 25 september 2005 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Willem van Oranje (gisteren gekocht bij V&D in de opruiming)
Die serie over prins Alexander was wel aardig, ik vind persoonlijk dat er wel een film mag komen over koning Willem I, genoeg drama lijkt me, en dan mag Erik Vogel ém spelen.quote:Wat me wel opvalt is dat de grote historische series allemaal zo oud zijn: Claudius is uit 76, Shogun uit 79 en Oranje uit 1984. Ik zou uit de jaren erna weinig historische series kunnen noemen.
Eén over prins Maurits (I) heeft me altijd interessant geleken. Ik weet al hoe hij beginnen moet. Zie je de voortiteling met spannende muziek, zie je afwisselend hoe Willem de Zwijger vermoord wordt in flashbacks en een ruiter galopperend over het Hollandse platteland. Dan komt de ruiter aan bij een groot universiteitsgebouw, springt van zijn paard af en rent naar binnen, hij zwaait een deur open en treft daar een 17-jarige jongen aan die les krijgt van Simon Stevin....quote:Op maandag 26 september 2005 00:19 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Die serie over prins Alexander was wel aardig, ik vind persoonlijk dat er wel een film mag komen over koning Willem I, genoeg drama lijkt me, en dan mag Erik Vogel ém spelen.![]()
20 Euriquote:Op maandag 26 september 2005 00:19 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Hoe duur? (ik moet daar nu eenmaal wat op letten)
quote:Op maandag 26 september 2005 09:05 schreef Alecks het volgende:
Die 'Willem van Oranje', is dat de avro serie uit begin jaren '80, met Jeroen Krabbe? Daar was ik al een tijdje naar op zoek...
Mn zusje heeft die toevallig vandaag gekocht op DVD. Ga ik van het weekend maar even kijken. Ik ken het zelf niet.quote:Op maandag 26 september 2005 09:05 schreef Alecks het volgende:
Die 'Willem van Oranje', is dat de avro serie uit begin jaren '80, met Jeroen Krabbe? Daar was ik al een tijdje naar op zoek...
quote:Op maandag 26 september 2005 22:09 schreef desaparacido het volgende:
Telt Pride and Prejudice ook?
Die tijdgeest vind ik nog steeds een van de meest intrigerende ooit.
Die serie heette 'Roots'...quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:13 schreef -Soene- het volgende:
gezien en goed bevonden (ene al historisch correcter dan het andere trouwens):
* Kunta Kinte : ivm slavernij
quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:24 schreef yvonne het volgende:
Catweazle!
Waar heb je die gekocht? Die ben ik dus écht nog nooit ergens tegengekomen.quote:Op zondag 25 september 2005 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nederlanders Overzee
Oh, die heb ik al jaaaaren. Ik schat dat ik die al 15 jaar heb (op video dus). Ooit gekocht bij de ECI.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:42 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Waar heb je die gekocht? Die ben ik dus écht nog nooit ergens tegengekomen.
Die heb ik al jaaaaaaaaaaaren op videoquote:Op vrijdag 30 september 2005 02:36 schreef PLAE@ het volgende:
North & South net me moeder een deeltje van gegeven.
Stiekem vond ik t zelf ook wel erg leuk een jaar of 2 geleden toen het een zomer lang uitgezonden werd![]()
alles?quote:Op vrijdag 30 september 2005 02:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die heb ik al jaaaaaaaaaaaren op video
12 banden met elk 3 afleveringen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 02:39 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
alles?dat zullen me er een hoop zijn.
Nostalgiequote:Op vrijdag 30 september 2005 02:36 schreef PLAE@ het volgende:
North & South net me moeder een deeltje van gegeven.
Stiekem vond ik t zelf ook wel erg leuk een jaar of 2 geleden toen het een zomer lang uitgezonden werd![]()
Play.com, 40 GBP / E 65,00quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:24 schreef Witchfynder het volgende:
En dan natuurlijk ook "Jeeves & Wooster". Hoewel komisch, is het wel een kijk op het Britse upperclass leven in de jaren 20/30.
Ja, en?quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Play.com, 40 GBP / E 65,00Wel de hele serie (8 DVD's, 19 uur
)
Klik
Oe, die heb ik ook. Ik vond hem niet sterk. het springt wel met heeele grote sprongen door het leven van Nappie heen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb zelf hier de miniserie "Napoleon" met Christian Clavier, Isabella Rossellini, Gerard Depardieu en John Malkovitch op DVD.
Ondanks dat vond ik hem qua sfeer, setting, aankleding en casting subliem (vooral Malkovich als Talleyrand)quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oe, die heb ik ook. Ik vond hem niet sterk. het springt wel met heeele grote sprongen door het leven van Nappie heen.
(Wel grappig, dat Christian Clavier en Gerard Depardieu ook Asterix en Obelix spelen)
Malkovich is altijd ^ O^ , natuurlijk. En Isabella was weer mooi als altijdquote:Op maandag 3 oktober 2005 20:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ondanks dat vond ik hem qua sfeer, setting, aankleding en casting subliem (vooral Malkovitch als Talleyrand)
Puik topic!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:40 schreef Mof het volgende:
3: All Quiet On The Western Front
Speelduur: 136 minuten
En dan niet de originele versie uit 1930. Geeft een mooi beeld van de verschrikkingen van de Eerste Wereldoorlog. Weinig vaderlandsliefde, weinig overwinnende held maar erg anti-oorlog.
[afbeelding]
Ik ben nog bezig de deutse versie in bezit te krijgen. Lijkt me boeiender dan een vertalingquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Puik topic!
Heb je het boek ook gelezen?
Hornblower?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:59 schreef EricT het volgende:
-Rome
-Serie X (Britse onderofficier die ten tijde van Napoleontische oorlogen opklimt in rang, weet iemand de naam?)
PS: Sharp ken ik niet, lijkt me een erg toffe serie trouwens.![]()
Als je hornblower leuk vind kan ik je Sharpe zeker aanraden. Sean Bean in de hoofdrol, afleveringen zijn los eigenlijk net films (minuut of 60/70).quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:59 schreef EricT het volgende:
-Rome
-Serie X (Britse onderofficier die ten tijde van Napoleontische oorlogen opklimt in rang, weet iemand de naam?)
Ik had gisteren mijn `Soldaat van Oranje` weer eens uit de kast gepakt! Blijkt het een eerste druk met stofkaft en handtekening te zijn!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:49 schreef Plastic_Power het volgende:
Soldaat van Oranje is trouwens ook een puike film![]()
das sharpequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:59 schreef EricT het volgende:
-Rome
Aha, ja ik had er nog bij moeten zetten dat het gaat om Britse Marine en zijn rang was maar een wilde gokquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:28 schreef bouke82 het volgende:
[..]
das sharpe![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:
hornblower is niet begonnen als onderofficier maar als Vaandrig oftewel de laagste officiers rang....
*wat een verrassing*quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:48 schreef _The_General_ het volgende:
Ik kan de films over de Oost altijd wel waarderen, Max Havelaar, Oeroeg, de Stille Kracht, en In naam der Koningin,
Oe, die wil ik ook nog hebbenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:40 schreef nietzman het volgende:
Ik heb deze gister aangeschaf. Komt wel met stip op één binnen. Nouja, ik kende de meeste al.
[afbeelding]
Waar dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens is hier al ergens een topic over in C&H / HOC. "Wat is je favoriete historische serie?" of zoiets. Volgens mij heb ik die zelf nog gestart
Nee. De mijne niet, in ieder geval. Het is natuurlijk wel een serie uit 1976, dus verwacht geen digitaal opgenomen toestanden, maar ik heb geen problemen. Je hoort wel af en toe, dat de serie helemaal in de studio is opgenomen (een galm waar soms geen galm hoort), maar dat hoor je bij M*A*S*H af en toe ook.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:12 schreef Plastic_Power het volgende:
Klopt het dat de DVD-uitgave van I, Claudius een slechte geluidskwaliteit heeft? Die geruchten heb ik gelezen ergens.
Precies twee jaar oud. Rome is erbij gekomen, dus we laten het maar even zo, ok?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tadaaaa: Eerste hit met de zoekfunctie: Historische series
En daarvoor is nu de 'merge' uitgevondenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Precies twee jaar oud. Rome is erbij gekomen, dus we laten het maar even zo, ok?
Nou....k ga het eens vragen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En daarvoor is nu de 'merge' uitgevonden
Heb je ook de boeken gelezen? Zijn zeker de moeite waard.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:55 schreef EricT het volgende:
Maar Hornblower is echt een puike serie.
OK, thanks. Maar eens kijken of ik hem ergens op de kop kan tikken. Sinds ik Rome heb gezien is mijn oude fascinatie (lees: van toen ik nog op de basisschool zat) voor het oude Rome weer opgeleefd.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. De mijne niet, in ieder geval. Het is natuurlijk wel een serie uit 1976, dus verwacht geen digitaal opgenomen toestanden, maar ik heb geen problemen. Je hoort wel af en toe, dat de serie helemaal in de studio is opgenomen (een galm waar soms geen galm hoort), maar dat hoor je bij M*A*S*H af en toe ook.
quequote:
Nope boeken nog niet gelezen, maar wie weet in de toekomst.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:43 schreef vanRillandBath het volgende:
[..]
Heb je ook de boeken gelezen? Zijn zeker de moeite waard.
quote:Op maandag 26 september 2005 10:56 schreef Witchfynder het volgende:
Er zijn eigenlijk maar weinig producties die zich afspelen in de 16de eeuw. Wel logisch, want voor de Britten was het geen spannende tijd, op Elizabeth na.
Willow is fantasie, niet historisch..quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:42 schreef sararaats het volgende:
heb ook nog:
Willow
Saving Private Ryan (wel op VHS)
sorry zijn films
ik heb bijna geen historische series
Heb gisteren een deel gezien, erg vermakelijk, maar er klopt geen hol van! Zo had Henri in t echie wel een zus die Margeret heette, maar die is never de nooit niet getrouwd met een Portugese koning. Zijn andere zus Mary is wel getrouwd met een veel oudere vorst, maar dat was die van Frankrijk. Verder klopt er van de chronologie niet veel. Maar moet zeggen: Henri is Eyecandy en voor de rest ziet het er wel mooi uitquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 03:47 schreef Herodus het volgende:INu wordt op de BBC de Tudors uitgezonden. Vanavond was blijkbaar (ik moest even werken) het eerste deel. Is het iets?
Geen hol is wat overdreven. (Van wie ben jij trouwens een kloon??) Feitelijk gezien klopt het meeste wel wat er gebeurt. Dit gegeven inderdaad niet. Mary (toen 17 jaar) is getrouwd geweest met Louis XII (toen 52 jaar) van Frankrijk inderdaad, en Margaret trouwde met Jacobus IV van Schotland.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:25 schreef hasse8 het volgende:
[..]
Heb gisteren een deel gezien, erg vermakelijk, maar er klopt geen hol van! Zo had Henri in t echie wel een zus die Margeret heette, maar die is never de nooit niet getrouwd met een Portugese koning. Zijn andere zus Mary is wel getrouwd met een veel oudere vorst, maar dat was die van Frankrijk. Verder klopt er van de chronologie niet veel. Maar moet zeggen: Henri is Eyecandy en voor de rest ziet het er wel mooi uit![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |