Blackadder, met stip op #1. Deze serie is gewoon geweldig, veel zwarte humor, en de historie wordt met een korrel zout genomenquote:Op zondag 25 september 2005 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In de loop der jaren hebben de TV-zenders de nodige historische series uitgezonden.
Welke series heb je gezien / inmiddels gekocht en wat vond je ervan?
Hoe duur? (ik moet daar nu eenmaal wat op lettenquote:Op zondag 25 september 2005 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Willem van Oranje (gisteren gekocht bij V&D in de opruiming)
Die serie over prins Alexander was wel aardig, ik vind persoonlijk dat er wel een film mag komen over koning Willem I, genoeg drama lijkt me, en dan mag Erik Vogel ém spelen.quote:Wat me wel opvalt is dat de grote historische series allemaal zo oud zijn: Claudius is uit 76, Shogun uit 79 en Oranje uit 1984. Ik zou uit de jaren erna weinig historische series kunnen noemen.
Eén over prins Maurits (I) heeft me altijd interessant geleken. Ik weet al hoe hij beginnen moet. Zie je de voortiteling met spannende muziek, zie je afwisselend hoe Willem de Zwijger vermoord wordt in flashbacks en een ruiter galopperend over het Hollandse platteland. Dan komt de ruiter aan bij een groot universiteitsgebouw, springt van zijn paard af en rent naar binnen, hij zwaait een deur open en treft daar een 17-jarige jongen aan die les krijgt van Simon Stevin....quote:Op maandag 26 september 2005 00:19 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Die serie over prins Alexander was wel aardig, ik vind persoonlijk dat er wel een film mag komen over koning Willem I, genoeg drama lijkt me, en dan mag Erik Vogel ém spelen.![]()
20 Euriquote:Op maandag 26 september 2005 00:19 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Hoe duur? (ik moet daar nu eenmaal wat op letten)
quote:Op maandag 26 september 2005 09:05 schreef Alecks het volgende:
Die 'Willem van Oranje', is dat de avro serie uit begin jaren '80, met Jeroen Krabbe? Daar was ik al een tijdje naar op zoek...
Mn zusje heeft die toevallig vandaag gekocht op DVD. Ga ik van het weekend maar even kijken. Ik ken het zelf niet.quote:Op maandag 26 september 2005 09:05 schreef Alecks het volgende:
Die 'Willem van Oranje', is dat de avro serie uit begin jaren '80, met Jeroen Krabbe? Daar was ik al een tijdje naar op zoek...
quote:Op maandag 26 september 2005 22:09 schreef desaparacido het volgende:
Telt Pride and Prejudice ook?
Die tijdgeest vind ik nog steeds een van de meest intrigerende ooit.
Die serie heette 'Roots'...quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:13 schreef -Soene- het volgende:
gezien en goed bevonden (ene al historisch correcter dan het andere trouwens):
* Kunta Kinte : ivm slavernij
quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:24 schreef yvonne het volgende:
Catweazle!
Waar heb je die gekocht? Die ben ik dus écht nog nooit ergens tegengekomen.quote:Op zondag 25 september 2005 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nederlanders Overzee
Oh, die heb ik al jaaaaren. Ik schat dat ik die al 15 jaar heb (op video dus). Ooit gekocht bij de ECI.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:42 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Waar heb je die gekocht? Die ben ik dus écht nog nooit ergens tegengekomen.
Die heb ik al jaaaaaaaaaaaren op videoquote:Op vrijdag 30 september 2005 02:36 schreef PLAE@ het volgende:
North & South net me moeder een deeltje van gegeven.
Stiekem vond ik t zelf ook wel erg leuk een jaar of 2 geleden toen het een zomer lang uitgezonden werd![]()
alles?quote:Op vrijdag 30 september 2005 02:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die heb ik al jaaaaaaaaaaaren op video
12 banden met elk 3 afleveringen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 02:39 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
alles?dat zullen me er een hoop zijn.
Nostalgiequote:Op vrijdag 30 september 2005 02:36 schreef PLAE@ het volgende:
North & South net me moeder een deeltje van gegeven.
Stiekem vond ik t zelf ook wel erg leuk een jaar of 2 geleden toen het een zomer lang uitgezonden werd![]()
Play.com, 40 GBP / E 65,00quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:24 schreef Witchfynder het volgende:
En dan natuurlijk ook "Jeeves & Wooster". Hoewel komisch, is het wel een kijk op het Britse upperclass leven in de jaren 20/30.
Ja, en?quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Play.com, 40 GBP / E 65,00Wel de hele serie (8 DVD's, 19 uur
)
Klik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |