Blackadder, met stip op #1. Deze serie is gewoon geweldig, veel zwarte humor, en de historie wordt met een korrel zout genomenquote:Op zondag 25 september 2005 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In de loop der jaren hebben de TV-zenders de nodige historische series uitgezonden.
Welke series heb je gezien / inmiddels gekocht en wat vond je ervan?
Hoe duur? (ik moet daar nu eenmaal wat op lettenquote:Op zondag 25 september 2005 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Willem van Oranje (gisteren gekocht bij V&D in de opruiming)
Die serie over prins Alexander was wel aardig, ik vind persoonlijk dat er wel een film mag komen over koning Willem I, genoeg drama lijkt me, en dan mag Erik Vogel ém spelen.quote:Wat me wel opvalt is dat de grote historische series allemaal zo oud zijn: Claudius is uit 76, Shogun uit 79 en Oranje uit 1984. Ik zou uit de jaren erna weinig historische series kunnen noemen.
Eén over prins Maurits (I) heeft me altijd interessant geleken. Ik weet al hoe hij beginnen moet. Zie je de voortiteling met spannende muziek, zie je afwisselend hoe Willem de Zwijger vermoord wordt in flashbacks en een ruiter galopperend over het Hollandse platteland. Dan komt de ruiter aan bij een groot universiteitsgebouw, springt van zijn paard af en rent naar binnen, hij zwaait een deur open en treft daar een 17-jarige jongen aan die les krijgt van Simon Stevin....quote:Op maandag 26 september 2005 00:19 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Die serie over prins Alexander was wel aardig, ik vind persoonlijk dat er wel een film mag komen over koning Willem I, genoeg drama lijkt me, en dan mag Erik Vogel ém spelen.![]()
20 Euriquote:Op maandag 26 september 2005 00:19 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Hoe duur? (ik moet daar nu eenmaal wat op letten)
quote:Op maandag 26 september 2005 09:05 schreef Alecks het volgende:
Die 'Willem van Oranje', is dat de avro serie uit begin jaren '80, met Jeroen Krabbe? Daar was ik al een tijdje naar op zoek...
Mn zusje heeft die toevallig vandaag gekocht op DVD. Ga ik van het weekend maar even kijken. Ik ken het zelf niet.quote:Op maandag 26 september 2005 09:05 schreef Alecks het volgende:
Die 'Willem van Oranje', is dat de avro serie uit begin jaren '80, met Jeroen Krabbe? Daar was ik al een tijdje naar op zoek...
quote:Op maandag 26 september 2005 22:09 schreef desaparacido het volgende:
Telt Pride and Prejudice ook?
Die tijdgeest vind ik nog steeds een van de meest intrigerende ooit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |