abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30862192
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:42 schreef freecell het volgende:

[..]

Het was niet mijn bedoeling mijn mening tot het uiterste te verdedigen, ik kreeg een BOEL vragen en ik vroeg hulp om die te beantwoorden.

enne: jij bent een ietsist?
"ik geloof wel dat er iets is"
Geloven probeer ik niet te doen. Ik vind twijfel gezonder.
nuff said.
pi_30862207
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:46 schreef 0 het volgende:

[..]

Als je deze test met honden herhaald, dan zullen ze (wanneer ze het muntjessysteem uberhaupt snappen) elke beloning "accepteren".
En als je het bij dolfijnen doet, zullen ze het weer niet pikken
Ja, chimps zijn intelligenter dan honden.......
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:49:24 #153
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_30862229
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:26 schreef freecell het volgende:

[..]
Toen in Emmen in het noorderdierenpark het biochron werd geopend, kwam van de christelijke kant de vraag of er ook een, bij genesis opengeslagen, bijbel mocht liggen in een etalagetje. Dat kon niet zei de directrice, want er is in het biochron alleen ruimte voor wetenschappelijke feiten.
de schat, Zo goedgelovig, waar vind je ze nog?
Staphorst, Katwijk, Rijssen ...

Tenminste, ik neem aan dat je de persoon bedoelt die met het bijbeltje begon te wapperen?
pi_30862250
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:48 schreef freecell het volgende:

[..]

En als je het bij dolfijnen doet, zullen ze het weer niet pikken
Ja, chimps zijn intelligenter dan honden.......
Blijkbaar hoef je dus niet de bijbel te lezen om een bepaalde vorm van rechtvaardigheidsgevoel( moraal/ethiek ) te hebben
nuff said.
pi_30862252
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:48 schreef 0 het volgende:

[..]

Geloven probeer ik niet te doen. Ik vind twijfel gezonder.
Agnost
edit: ik wilde je gewoon even in een hokje duwen, je mag er nu weer uitkomen en weer gewoon 0 zijn
pi_30862293
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:49 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Staphorst, Katwijk, Rijssen ...

Tenminste, ik neem aan dat je de persoon bedoelt die met het bijbeltje begon te wapperen?
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:53:24 #157
95998 -DailaLama-
pi_30862339
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:50 schreef freecell het volgende:

[..]

Agnost
Nee, mens.
pi_30862343
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:50 schreef 0 het volgende:

[..]

Blijkbaar hoef je dus niet de bijbel te lezen om een bepaalde vorm van rechtvaardigheidsgevoel( moraal/ethiek ) te hebben
nee, zelfs een kind van 3 roept al: HET IS NIET EERLIJK!!!!
zijn we het daar over eens.
pi_30862376
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:53 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Nee, mens.
Ik had mijn post al ge-edit
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:56:08 #160
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_30862418
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:36 schreef highworker het volgende:
gewoon even een heel algemeen vraagje aan al die mensen die niet geloven (in wat dan ook)..

Voelen jullie nooit dat er 'iets' moet zijn?

* highworker is wel Christen, maar neemt de bijbel zeker niet letterlijk...
Nee. je leeft net als alle andere levenswezens op deze aardkloot. om jezelf voort te planten. dat is het primaire levensdoel van een levend wezen. een soort langdurige survival of the fittest. en als je dood gaat. ben je dood... dan is het net alsof je altijd slaapt. dus je bent er gewoon niet meer.. tuurlijk ben je dan geneigd om te denken dat er meer moet zijn. dat is een "glitch" in het menselijk brein. net als je niet kan voorstellen dat het heelal oneindig is. anders ga je je afvragen waar zit het heelal dan in? dat kan een menselijk brein _niet_ bevatten.

ik ben dus overtuigd Atheíst. ik heb een afkeer tegen alle geloven.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_30862443
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:53 schreef freecell het volgende:

[..]

nee, zelfs een kind van 3 roept al: HET IS NIET EERLIJK!!!!
zijn we het daar over eens.
Ik zie de bijbel meer als een middel om bepaalde "wenselijke" vormen van moraal en ethiek af te dwingen door te dreigen met oordeel na de dood. Men behoort godvrezend te zijn.
Hetzelfde gebeurd met kinderen die braaf moeten zijn omdat ze anders meegaan in de zak van sinterklaas.
nuff said.
pi_30862545
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:56 schreef 0 het volgende:

[..]

Ik zie de bijbel meer als een middel om bepaalde "wenselijke" vormen van moraal en ethiek af te dwingen door te dreigen met oordeel na de dood. Men behoort godvrezend te zijn.
Hetzelfde gebeurd met kinderen die braaf moeten zijn omdat ze anders meegaan in de zak van sinterklaas.
De enige eis om aan dat oordeel te ontkomen is je geloof.
Niet wat je doet of niet doet, niet of je je christelijk gedraagt, maar je geloof.
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:00:39 #163
95998 -DailaLama-
pi_30862575
Stel dat de Oeroeboeroe-stam uit Centraal-Afrika Biochron op belt en zegt dat er naast alle dino's daar een plekje moet zijn voor het scheppingsverhaal van de Oeroeboeroe's. De Oeroeboeroe verteld met een brok in zijn keel hoe de goden Hmpf, Ochgossie en Dingdong de wereld geschapen hebben.

Jij werkt als receptioniste bij Biochron. Zou je deze Oeroeboeroe doorverbinden met de directie?
pi_30862679
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:00 schreef -DailaLama- het volgende:
Stel dat de Oeroeboeroe-stam uit Centraal-Afrika Biochron op belt en zegt dat er naast alle dino's daar een plekje moet zijn voor het scheppingsverhaal van de Oeroeboeroe's. De Oeroeboeroe verteld met een brok in zijn keel hoe de goden Hmpf, Ochgossie en Dingdong de wereld geschapen hebben.

Jij werkt als receptioniste bij Biochron. Zou je deze Oeroeboeroe doorverbinden met de directie?
ze spraken al met de directrice
Het scheppingsverhaal is wel iets wat heel veel mensen geloven, niet alleen de oeroeboeroe's en daarbij ging de directrice van het Noorderdierenpark er van uit dat de hele evolutietheorie bestond uit wetenschappelijke feiten
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:12:18 #165
95998 -DailaLama-
pi_30862948
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:03 schreef freecell het volgende:

[..]

ze spraken al met de directrice
Het scheppingsverhaal is wel iets wat heel veel mensen geloven, niet alleen de oeroeboeroe's
Dus naarmate meer mensen in iets geloven, wordt iets waar?
quote:
en daarbij ging de directrice van het Noorderdierenpark er van uit dat de hele evolutietheorie bestond uit wetenschappelijke feiten
Tja, dat is dom van die directrice.
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:12:26 #166
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_30862951
Bij stargate doen de goaulds alsof ze goden zijn. Aantal dingen in de bijbel enzo wijzen daar wel naar. Zoals dat de 3 wijzen een vliegende ster volgden, UFO misschien? Het klinkt wel erg dom, maar eigenlijk vind ik het niet zo'n gekke theorie..
When all else fails, you always have delusion.
pi_30862996
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:12 schreef -DailaLama- het volgende:

Tja, dat is dom van die directrice.
En dát bedoelde ik met die goedgelovigheid
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:17:30 #168
95998 -DailaLama-
pi_30863120
Maar dan kan alles dus waar zijn. Het scheppingsverhaal van de Oeroeboeroe's ook!
pi_30863150
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:44 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

.... heb jij het wel es gedaan?
Nee...
Ben jij trouwens weleens gemuteert?
quote:
[..]

Dat doen ze met koolstofdatering.
Ok.. en wie zegt jou dat de koolstofdatering correct is?
quote:
[..]

Erfelijke ziekten?
Natuurrampen?
Lijkt me een wel heel slecht ontwerp dan.

En dat stuitje onder aan bij je rug? Die is ook ontworpen zeker.
[..]
De erfelijke ziekten en natuurrampen zijn niet ontworpen.
Als jij een huis bouwt en door de invloed van b.v. het weer raakt het beschadigd.. heb jij dan die beschadiging ontworpen?
quote:
Ja. Dus?
[..]

Wat heeft de Bijbel er nou weer mee te maken?

Waarom mag ik de Koran niet lezen over dit onderwerp? Of boeddhistische geschriften? Of theoriën van wetenschappers? Wat maakt die Bijbel van jou nou zo bijzonder, behalve dan dat je papa en mama er altijd uit hebben voorgelezen.
Ten eerste.. het feit dat mijn papa en mama mij er mee hebben opgevoed is iets waar ik hen wel dankbaar voor ben. Hierdoor heb ik al enige bijbelkennis op kunnen doen in mijn jeugd.
Het tot geloof komen echter, gebeurde eigenlijk geheel los van deze invloed.
Sterker nog.. het gebeurde op een moment dat ik me al voor een lange periode veel moeite had met het geloof.

Wat de bijbel zo bijzonder maakt?
Ten eerste zien miljarden christenen over de hele wereld de bijbel als het Woord van God.
Verder zijn er nog wel wat meer puntjes op te noemen die de bijbel sowieso uniek maken ten opzichte van elk religieus boek ter wereld.

1. Het unieke van zijn ontstaan.
Door meer dan veertig verschillende personen in verschillende tijden met verschillende beroepen geschreven.
Koningen, vissers, een dokter, schaapherders ect.

2. Het unieke van zijn eenheid
De bijbel is door veel verschillende mensen geschreven in een tijdsbestek van 1500 jaar en onder compleet andere omstandigheden.. Maar toch is de boodschap in de 66 boeken (ja de bijbel bestaat uit 66 verschillende boeken) in overeenstemming met elkaar.

3. Het unieke van zijn actualiteit
De bijbel is na 2000 jaar nog steeds vol in de aandacht. Het is wereldwijd veruit het best verkochte boek!

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zo werden de eerste christenen wreed vervolgd.. toch heeft de bijbel deze periode van vervolging doorstaan en is het bewaard gebleven.
pi_30863156
Ik ga eerst eten en dan weg, helaas geen tijd meer
pi_30863159
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:59 schreef freecell het volgende:

[..]

De enige eis om aan dat oordeel te ontkomen is je geloof.
Niet wat je doet of niet doet, niet of je je christelijk gedraagt, maar je geloof.
Geloof betekend blind vertrouwen. Je mag niet twijfelen, je dient de bijbel voor waar aan te nemen.
nuff said.
pi_30863286
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:18 schreef logisnack het volgende:

[..]

1. Het unieke van zijn ontstaan.
2. Het unieke van zijn eenheid
3. Het unieke van zijn actualiteit
De pyramides in egypte zijn ook erg indrukwekkend.
Waarom geloof je niet is Isis?
Het christendom is ook gedeeltelijk gebaseerd op het geloof van de egyptenaren.
En als je zegt dat het niet meer actueel is, dan zeg je dus ook dat het christendom ook zo weer voorbij kan gaan. Geloven op basis van het aantal aanhangers is natuurlijk blind de trends en hypes volgen op religieus gebied.
nuff said.
pi_30863447
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:24 schreef 0 het volgende:

[..]

De pyramides in egypte zijn ook erg indrukwekkend.
Waarom geloof je niet is Isis?
Het christendom is ook gedeeltelijk gebaseerd op het geloof van de egyptenaren.
En als je zegt dat het niet meer actueel is, dan zeg je dus ook dat het christendom ook zo weer voorbij kan gaan. Geloven op basis van het aantal aanhangers is natuurlijk blind de trends en hypes volgen op religieus gebied.
De grootste "opwekkingen" vinden juist plaats in landen waar grote christen vervolging is.. waar de dood meestal op volgt.
Lijkt me niet dat mensen aan een "hype" meedoen als hun leven er van afhangt.
Hun geloof moet dan toch wel behoorlijk sterk zijn
pi_30863507
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:30 schreef logisnack het volgende:

[..]

De grootste "opwekkingen" vinden juist plaats in landen waar grote christen vervolging is.. waar de dood meestal op volgt.
Lijkt me niet dat mensen aan een "hype" meedoen als hun leven er van afhangt.
Hun geloof moet dan toch wel behoorlijk sterk zijn
Kun je mij uitleggen wat je precies bedoelt?
nuff said.
pi_30863948
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:32 schreef 0 het volgende:

[..]

Kun je mij uitleggen wat je precies bedoelt?
Ok.. opwekking is een woord dat onder christenen veel wordt gebruikt als er grote groepen mensen in een bepaald gebied tot geloof komen.

In landen zoals Noord-korea en veel arabische landen, worden christenen veel vervolgd.
Jij stelt dat geloven op basis van het aantal aanhangers gewoon blind de trends en hypes op relligieus gebied opvolgen.
Het is dus echter zo, dat de meeste , bovenverklaarde, "opwekkingen" juist in landen zoals noord-korea plaats vinden.
Als deze mensen betrapt worden op het bezit van bijbels en het aanhangen van het christendom, gaan ze vaak een soort concentratie kampen in. (http://www.opendoors.nl/htm/?p=kp)

Waar ik op doel.. het lijkt me niet dat deze mensen het christendom aanhangen omdat ze met de massa mee willen doen.

Het westen sluit trouwens behoorlijk de ogen voor christenvervolging op de wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')