abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30751999
Het blijft altijd een eigen keuze inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30752081
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:58 schreef Allantois het volgende:

[..]

ehhh... automobilisten kiezen er zelf voor

En als ze er niet zelf voor kiezen, moet het voor hun werk en krijgen ze het vergoed
Vergoeding krijg je ook niet altijd volgens mij hoor (weet ik niet zeker), dat is volgens mij afhankelijk van je cao.

En ja natuurlijk is het een eigen keuze maar wat moet je dan? Het OV is echt maar in heel weinig gevallen een alternatief. En de treinen, metro's ed puilen net zo hard uit als het wegennet dus erg veel valt daar ook niet in te schuiven.

Ik denk dat de overheid zich eens meer moet richten op bedrijventerreinen in de vroegere groeikernen en meer aantrekkelijke (en betaalbare!) woningen in de bestaande industrieterreinen en steden.
Dan neemt de behoefte om met z'n allen massaal te verplaatsen in elk geval iets af.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:11:48 #78
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30752194
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik denk dat de overheid zich eens meer moet richten op bedrijventerreinen in de vroegere groeikernen en meer aantrekkelijke (en betaalbare!) woningen in de bestaande industrieterreinen en steden.
Dan neemt de behoefte om met z'n allen massaal te verplaatsen in elk geval iets af.
Ik vind dat de overheid het openbaar vervoer moet verbeteren. Paar stukjes spoor erbij in plaats van paar stukjes asfalt en tussendoor-sluipwegen.
Openbaar vervoer is nauwelijks goedkoper dan de auto en overvol. Dus als we van alle snelwegen een baan afsnoepen en daar treinen laten rijden zouden we al een heel eind zijn
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:15:15 #79
5673 heijx
Qui que boue
pi_30752265
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Haal je dat uit die tekst hierboven? Die is daar vrij vaag over. Diesel afschaffen of extra zwaar belasten voor personenauto's kan ik me nog wel iets bij voorstellen, dat voor vrachtwagens doen lijkt me een soort van zelfmoordactie. Ik denk dat zelfs GL dat niet echt zal willen.
Ik haal het wel uit de tekst bovenaan, ja.
quote:
Het ontmoedigen van dieselrijders is een van de maatregelen die de partij voorstelt om de luchtkwaliteit te verbeteren. Als de voorstellen worden aangenomen, verwacht GroenLinks dat alleen vrachtauto's op diesel blijven rijden.
Hier staat> Als de diesel zo duur is geworden dat iedere automobilist overstapt (leuk voor het afvalprobleem trouwens), dan blijft de transportsector op diesel rijden omdat ze wel MOETEN.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_30752350
Ik zag Femke Halsema een paar maanden geleden nog in een 2CV rijden. Over auto's die per liter brandstof zoveel mogelijk gif de lucht in spuiten gesproken... Het was tijdens de optocht van de Nijmeegse Roze zaterdag. Wat me vooral opviel was dat een paar auto's daar achter een groep in een Mehari (2CV in een plastic doos) reed maar die duwden dat ding gewoon. Kijk, dat is milieu vriendelijk.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_30752389
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:11 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik vind dat de overheid het openbaar vervoer moet verbeteren. Paar stukjes spoor erbij in plaats van paar stukjes asfalt en tussendoor-sluipwegen.
Openbaar vervoer is nauwelijks goedkoper dan de auto en overvol. Dus als we van alle snelwegen een baan afsnoepen en daar treinen laten rijden zouden we al een heel eind zijn
Het moet naar mijn idee allebei verbeterd worden. Zowel het OV als het wegennet heeft zijn knelpunten en daar moet gewoon aan gewerkt worden.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:22:13 #82
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30752423
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het moet naar mijn idee allebei verbeterd worden. Zowel het OV als het wegennet heeft zijn knelpunten en daar moet gewoon aan gewerkt worden.
waarom moet het wegennet uitgebreid worden als er over 20 jaar toch alleen maar een paar hele dure 'alternatieve-brandstof'-auto's rijden en diesel en benzine auto's geen kans meer maken?
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:22:54 #83
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30752434
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:45 schreef Allantois het volgende:
Er zit dus ergens een optimum en ik heb ooit gehoord in een ver verleden van zo'n docent dat die op ongeveer 73% zat. Volgens mij moesten we dat zelf ook uitrekenen met lineaire optimalisering
Je hebt een punt hoor, dat kan niemand hier ontkennen.
De grote maar is alleen dat er mensen achter het stuur zitten en niet een of ander theoretisch model en daarom blijkt het in de praktijk toch anders te zijn dan een of ander sufmodel.
pi_30752468
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:22 schreef Allantois het volgende:

[..]

waarom moet het wegennet uitgebreid worden als er over 20 jaar toch alleen maar een paar hele dure 'alternatieve-brandstof'-auto's rijden en diesel en benzine auto's geen kans meer maken?
Omdat die auto's dan ook ergens over heen moeten rijden misschien ??
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:25:00 #85
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_30752492
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:20 schreef Halfgedraaide het volgende:
Waarom ohh waarom rijd Femke Halsema zelf dan een hele oude Mercedes Stationcar diesel uit 1981??? Die vervuild nog meer dan een olietanker??
My point exactly, mevrouw de fractievoorzitster kan dan gelijk een nieuwe kar bestellen...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:28:28 #86
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30752582
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Omdat die auto's dan ook ergens over heen moeten rijden misschien ??
en over 100 jaar is Nederland te warm om te wonen Dan hebben we helemaal geen wegen meer nodig dus waarom zouden we er nog in investeren?
pi_30752624
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:28 schreef Allantois het volgende:

[..]

en over 100 jaar is Nederland te warm om te wonen Dan hebben we helemaal geen wegen meer nodig dus waarom zouden we er nog in investeren?
Waarom maak je je dan niet direct van kant Je gaat namelijk toch dood.
wat een rare redenaties hou jij erop na
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:36:08 #88
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30752775
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Waarom maak je je dan niet direct van kant Je gaat namelijk toch dood.
wat een rare redenaties hou jij erop na
tja, ik wil deze ontwikkeling nog wel mee maken.
We kunnen niet uitbreiden.
We kunnen niet niet uitbreiden.

Leuke patstelling waar we niet uitkomen. Ik denk dat onder druk van de economie de overheid de komende jaren wel zal uitbreiden, maar daarbij voorbij zal gaan aan andere minstens zo belangrijke dingen.

Jammer he
pi_30753574
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:36 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik denk dat onder druk van de economie de overheid de komende jaren wel zal uitbreiden,
Het is juist beter voor de economie als we een veel kleinere overheid krijgen, die zich alleen met de kerntaken bezighoudt.

Overigens vind je HIER het complete zotte plan van GroenLinks.
quote:
V13 BPM-toeslag voor SUV’s
Er komt een BPM-toeslag voor grote terreinwagens (SUV’s).

[ Bericht 30% gewijzigd door more op 20-09-2005 12:48:20 ]
pi_30756690
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:02 schreef JaJoah het volgende:

[..]

en anders lees je ff
[..]

Tis nog vroeg .... koffie ?
Als het punt van hun alleen maar over vervuiling gaat, lost het uitbannen van dieselauto's geen donder op, omdat het aantal dieselauto's qua uitstoot in het niets staan tegenover de hoeveelheid bij vrachtwagens lijkt me. Dus vandaar.
pi_30758248
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:40 schreef Allantois het volgende:
Ik heb jammer genoeg de cijfers niet bij de hand. Mijn getallen kloppen niet precies, maar het voorbeeld is wel duidelijk. De afstand tot andere auto's neemt echt drastisch af bij lagere snelheden. En ik zie geen reden waarom mensen op 120 km/h wegen 150 rijden en op 70 km/h wegen opeens bang zijn voor bekeuringen en 70 km/h zouden gaan rijden
Heb jij uberhaupt wel een sop de snelweg gereden tijdens de spits? Op het moment dat jij in je berekeningen rekening gaat houden met een tussenafstand van 60 meter bij een snelheid van 120 km/u, dan leef je echt in een droomwereld.
quote:
Het werkt in de praktijk niet, omdat niemand zich aan die snelheden houdt. Het is ook inderdaad een zaak van wegcapaciteiten en toestroming. Als de toestroming met 120 km/h gaat dan krijg je natuurlijk files. Daarom is het of overal 70 km/h of nergens.
Aangezien niemand zich aan de snelheid houdt, is overal 70 km/u dus ook zinloos
quote:
Maar ja, het feit blijft dat er teveel auto's op de weg zijn. Daar zou iets aan moeten gebeuren. Ik vind dat autorijden drastischer moet worden belast en gedemotiveerd moet worden.
Ja joh, draai het ff lekker om! Er zijn te weinig wegen voor het aantal auto's, niet andersom. Iedereen wil mobiel zijn, het liefst per auto. Het is dan de taak van de overheid om ervoor te zoregn dat dat mogelijk is.
quote:
On topic... dat red je niet met dieselmotoren te bannen Da's puur een idealistische lucky shot. Als je de diesels eruit wilt, dan moeten ook de benzines eruit.
Jep, en dan vervolgens alle negers eruit. Ofzo
Big dick.
pi_30758727
Ze maken hun status van idealistische dromers weer waar.

Wat een belachelijk voorstel. Ik vraag me af, GL heeft een hekel aan auto's. Maar zonder auto's kan het OV niet rijden. Hebben ze daar weleens over nagedacht bij GL, ik vrees het ergste.
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:35:09 #93
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_30763360
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Moderne diesels (vanaf ca 2000) zijn veel schoner dan vroeger. Veel diesles zijn zelfs schoner dan grote benzinemotoren.
Een diesel zal echter nooit minder roet uitstoten dan een benzinemotor, en dat is waar het om gaat als je het over fijn stof hebt. Er zal iets moeten gebeuren en dan met name in de stedelijke gebieden willen we het daar milieutechnisch gezien leefbaar houden. Het is niet meer dan terecht dat de vervuiler betaalt.
  dinsdag 20 september 2005 @ 18:54:40 #94
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_30765512
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
Ze maken hun status van idealistische dromers weer waar.

Wat een belachelijk voorstel. Ik vraag me af, GL heeft een hekel aan auto's. Maar zonder auto's kan het OV niet rijden. Hebben ze daar weleens over nagedacht bij GL, ik vrees het ergste.
Leer het verschil kennen tussen auto en bus ofzo ?

Fokkertjes zijn dom, dit kun je hierboven al weer lezen. Ze weten doorgaans niets over economie op een hoger niveau, laat staan de begrippen welvaart in ruime zin en duurzame economie.

Fok maar lekker verder domme schapen, iets veranderen zul je toch niet met je nutteloze brij wat uit die toetsenbordjes komt rollen
Era Vulgaris
pi_30767577
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:54 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Fokkertjes zijn dom, dit kun je hierboven al weer lezen. Ze weten doorgaans niets over economie op een hoger niveau, laat staan de begrippen welvaart in ruime zin en duurzame economie.

Fok maar lekker verder domme schapen, iets veranderen zul je toch niet met je nutteloze brij wat uit die toetsenbordjes komt rollen
Zoals de waard is

Economie op een hoger niveau, man, laat me niet lachen. Ik heb die troep dan zeker voor niks gestudeerd?

Verdiep jij je maar es in welvaart en welzijn in een wereld zonder vrije mobiliteit voordat je mensen met een andere mening dan de jouwe dom begint te noemen zonder enige argumenten.
Big dick.
pi_30768003
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:54 schreef Vassili_Z het volgende:

Laat jij even zien op de miljoennota van 2006 waar precies de inkomsten van het OV staan.
Er is waarschijnlijk maar een zwakzinnige hier en dat ben jij
Je avatar van bibberlip spreekt boekdelen.
pi_30770886
Groen Links is totaal wereldvreemd, dat blijkt nu maar weer eens, voor zover het al niet duidelijk was. Halsema is echt rijp voor een inrichting.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30770973
Verder niemand vind het vreemd dat uitgerekend Femke een ouwe grote mercedes diesel rijd en dat juist haar partij met dit voorstel komt??

Ik vond het altijd al hypocriet dat zij zo'n bak rijd, maar nu al helemaal.
pi_30771793
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Laat jij even zien op de miljoennota van 2006 waar precies de inkomsten van het OV staan.
Er is waarschijnlijk maar een zwakzinnige hier en dat ben jij
Je avatar van bibberlip spreekt boekdelen.
Ik den kdat je wat beter moet zoeken. Want b.v. de NS betaalt een vergoeding voor het gebruik van het spoor. Met wat geluk kan je die onder V&W vinden .

Maar dat is voor deze discussie niet gek relevant. De kosten van vervuiling en de daarmee gepaard gaande verloren werkjaren staan er ook niet in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30772668
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:46 schreef du_ke het volgende:
Ik den kdat je wat beter moet zoeken. Want b.v. de NS betaalt een vergoeding voor het gebruik van het spoor. Met wat geluk kan je die onder V&W vinden .

Maar dat is voor deze discussie niet gek relevant. De kosten van vervuiling en de daarmee gepaard gaande verloren werkjaren staan er ook niet in.
Wat een drogredenatie.
De natuur blijft altijd nog zelf een grote vervuiler.
Wil GL dat ook aan banden leggen?

Halsema schijnt zelf een oude Mercedes te hebben, belijd wat je predikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')