Totaal geschift. Je leeft echt op een andere planeet als je denkt dat dit een uitvoerbaar iets is. Je gooit je hele transportsector in het ravijn, er komt geen schip meer naar Rotterdam, omdat de goederen niet meer vervoerd kunnen worden, je veroorzaakt files van hier tot Shanghai als je al bestaande dieselauto's 100 laat rijden waar de rest 120 mag en ik denk zelfs, dat het juridisch niet kan.quote:GroenLinks wil het rijden op diesel zo duur maken dat automobilisten alleen nog in benzineauto's willen rijden. De partij hoopt hiermee de uitstoot van fijnstof en stikstofdioxide terug te dringen.
Het ontmoedigen van dieselrijders is een van de maatregelen die de partij voorstelt om de luchtkwaliteit te verbeteren. Als de voorstellen worden aangenomen, verwacht GroenLinks dat alleen vrachtauto's op diesel blijven rijden.
Daarnaast wil GroenLinks op alle snelwegen een maximumsnelheid van honderd kilometer per uur invoeren en voor huidige dieselrijders een roetfilter voor 80 procent vergoeden. Wie relatief weinig rijdt in een schone auto gaat er financieel op vooruit.
De maatregelen scoren voor het milieu veel beter dan de plannen van het kabinet, blijkt uit een berekening van het Milieu- en Natuurplanbureau. Zo daalt de concentratie fijnstof na vijf jaar met 25 tot 30 procent. Dat is dubbel zoveel als in de kabinetsplannen. De uitstoot van stikstofdioxide daalt nog spectaculairder.
"Dit is het pakket maatregelen waar mensen met luchtwegklachten op wachten", zegt Tweede-Kamerlid Wijnand Duyvendak van GroenLinks.
De invoering van een kilometerheffing in 2008 en een hogere dieselaccijns verbeteren de luchtkwaliteit aanzienlijk en leveren jaarlijks een miljard euro op.
GL stemmers hebben toch geen auto?quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
He-le-maal de weg kwijt...
Totaal geschift. Je leeft echt op een andere planeet als je denkt dat dit een uitvoerbaar iets is. Je gooit je hele transportsector in het ravijn, er komt geen schip meer naar Rotterdam, omdat de goederen niet meer vervoerd kunnen worden, je veroorzaakt files van hier tot Shanghai als je al bestaande dieselauto's 100 laat rijden waar de rest 120 mag en ik denk zelfs, dat het juridisch niet kan.
Ik mag hopen, dat ze dit stokpaardje vooral vasthouden tot de komende verkiezingen, dan zijn we naast D66 ook van GL af in de Kamer.
Anders lees je het even goedquote:Op dinsdag 20 september 2005 08:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
... je veroorzaakt files van hier tot Shanghai als je al bestaande dieselauto's 100 laat rijden waar de rest 120 mag en ik denk zelfs, dat het juridisch niet kan...
Kennelijk niet hequote:Op dinsdag 20 september 2005 08:37 schreef Kadesh het volgende:
Maxiumsnelheid moeten ze afschaffen, als het druk is rijdt men vanzelf al langzamer.
Ja, laat al die mensen die met de bus gaan maar met de auto gaan, eens kijken hoe jij dan door de stad gaat fietsenquote:Op dinsdag 20 september 2005 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:
En busstations: een van de meest vervuilde gebieden van het land! Daar staan heel veel mensen, lange tijd, zeer giftige gassen in te ademen! Met de auto gaan is stukken gezonder.
Moderne diesels (vanaf ca 2000) zijn veel schoner dan vroeger. Veel diesles zijn zelfs schoner dan grote benzinemotoren.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:51 schreef harlingen het volgende:
De maximumsnelheid mag inderdaad in de spits wel naar 100 toe, maar niet continue. Of dieselauto's zoveel schadelijker zijn weet ik niet, als dit inderdaad het geval is vind ik het een prima plan om ze af te schaffen.
Inderdaad, onder welke steen zijn ze vandaan gekropen?quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:35 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Een weinig goed doordachte uitspraak, hier gaat de kiezer GroenLinks op afstraffen!
Moeten we maar een dikke amerikaan kopen als truck. Daar rijden ze meestal nog op benzinequote:Op dinsdag 20 september 2005 08:56 schreef Keiichi het volgende:
Zijn er wel vrachtwagens die op benzine lopen
Ik geloof dat vrachtwagens niet alleen op diesel rijden, omdat het qua prijs goedkoper is, maar ook omdat dieselmotoren op lagere toeren al een hogere kracht kunnen leveren
en anders lees je ffquote:Op dinsdag 20 september 2005 08:56 schreef Keiichi het volgende:
Zijn er wel vrachtwagens die op benzine lopen
Ik geloof dat vrachtwagens niet alleen op diesel rijden, omdat het qua prijs goedkoper is, maar ook omdat dieselmotoren op lagere toeren al een hogere kracht kunnen leveren
Tis nog vroeg .... koffie ?quote:Als de voorstellen worden aangenomen, verwacht GroenLinks dat alleen vrachtauto's op diesel blijven rijden.
Er is geen enkel bewijs dat verlaging van de maximumsnelheid een betere doorstroming tot gevolg heeft. Sterker nog, in de huidige 80 km zones (o.a. de A13 bij Rotterdam) is het aantal files juist verdubbeld sinds de invoering daarvan.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:35 schreef Allantois het volgende:
[..]
Anders lees je het even goed
Het gaat om een totale maximumsnelheid van 100 km/h, en niet alleen voor diesels. Ik ben een absolute voorstander om in Nederland de maximumsnelheid gedurende de spitstijden drastisch te verlagen. Het is of minder snel rijden of het is stilstaan. Stilstaan is al helemaal funest.
Gek he, als de aanvoerwegen een maximimsnelheid kennen van 120 km/u.....quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:04 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat verlaging van de maximumsnelheid een betere doorstroming tot gevolg heeft. Sterker nog, in de huidige 80 km zones (o.a. de A13 bij Rotterdam) is het aantal files juist verdubbeld sinds de invoering daarvan.
Wat niet waar is. De A4 vanaf Leiden is 100, evenals de A20 vanuit Gouda en HvH.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gek he, als de aanvoerwegen een maximimsnelheid kennen van 120 km/u.....
Mijn opa had net na WOII een vrachtwagen van het merk Mack en die liep op benzine.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:56 schreef Keiichi het volgende:
Zijn er wel vrachtwagens die op benzine lopen
Ik geloof dat vrachtwagens niet alleen op diesel rijden, omdat het qua prijs goedkoper is, maar ook omdat dieselmotoren op lagere toeren al een hogere kracht kunnen leveren
Volgens mij gaat dit over personenauto's, niet over vrachtwagens. Dan is het nog steeds niet een wereldplan naar mijn idee, maar dan kan ik het idee al wat meer begrijpen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je gooit je hele transportsector in het ravijn, er komt geen schip meer naar Rotterdam, omdat de goederen niet meer vervoerd kunnen worden.
De A13 is 120 en die sluit direct aan.(en daar staan de grootste files)quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat niet waar is. De A4 vanaf Leiden is 100, evenals de A20 vanuit Gouda en HvH.
Ja, en ze willen de dieselprijs skyhigh maken. Dus ook voor vrachtwagens.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit over personenauto's, niet over vrachtwagens. Dan is het nog steeds niet een wereldplan naar mijn idee, maar dan kan ik het idee al wat meer begrijpen.
De a13 is het laatste stuk ook 100 for your information en dat daar file staat is al heel lang.pquote:Op dinsdag 20 september 2005 09:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De A13 is 120 en die sluit direct aan.(en daar staan de grootste files)
Haal je dat uit die tekst hierboven? Die is daar vrij vaag over. Diesel afschaffen of extra zwaar belasten voor personenauto's kan ik me nog wel iets bij voorstellen, dat voor vrachtwagens doen lijkt me een soort van zelfmoordactie. Ik denk dat zelfs GL dat niet echt zal willen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en ze willen de dieselprijs skyhigh maken. Dus ook voor vrachtwagens.
Ipv van 15 stemmers dit keer 14? Domme populisten. Samen met Bos en die communist van de SP gaarne exporteren.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:35 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Een weinig goed doordachte uitspraak, hier gaat de kiezer GroenLinks op afstraffen!
Er is absoluut bewijs dat de efficientie van de weg maximaal is bij 70 km/h. Dat wil zeggen dat er per uur het meest aantal autos over een weg kunnen bij die snelheid. Het is toch niet uit de lucht gegrepen dat je bij werkzaamheden maar 70 km/h mag? Echt niet alleen vanwege de veiligheid.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:04 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat verlaging van de maximumsnelheid een betere doorstroming tot gevolg heeft. Sterker nog, in de huidige 80 km zones (o.a. de A13 bij Rotterdam) is het aantal files juist verdubbeld sinds de invoering daarvan.
Als de weg vol is, is de weg vol. Mensen rijden dan vanzelf langzamer, daar is echt geen wet voor nodig. En op een gegeven moment is de weg zo vol, dat er een file ontstaat. Kwestie van vraag en aanbod.
Ik vind het heeeeeel knap als jij in de ochtendspits op de A13 boven de 100km/u komt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De A13 is 120 en die sluit direct aan.(en daar staan de grootste files)
Dat is absoluut niet waar wat je hier beweerd. Er staan wel degelijk veel meer files dan voorheen op de a13 op het stuk waar je 80 mag.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:14 schreef Allantois het volgende:
[..]
Er is absoluut bewijs dat de efficientie van de weg maximaal is bij 70 km/h. Dat wil zeggen dat er per uur het meest aantal autos over een weg kunnen bij die snelheid. Het is toch niet uit de lucht gegrepen dat je bij werkzaamheden maar 70 km/h mag? Echt niet alleen vanwege de veiligheid.
Er zijn niet meer files op het 80 km/h stuk, maar er zijn meer files op het stuk ervoor. Als je mensen met 120 laat afstormen op een weg waar je 80 mag dan slipt het vanzelf daarvoor dicht. Dus overal zou dezelfde maximumsnelheid moeten gelden. Tijdens de spits zou dat 70 moeten zijn. Maar ja, de Nederlandse automobilist denkt het allemaal zelf veel beter te weten dan mensen die er onderzoek naar hebben gedaan.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:17 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als je alle wegen 80 maakt, blijven de files net zo lang als nu maar worden de reistijden nog langer, omdat op stukken waar je eventueel nog wel door zou kunnen rijden dat ook niet meer mag.
Ooit gehoord van optimalisering?quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet waar wat je hier beweerd. Er staan wel degelijk veel meer files dan voorheen op de a13 op het stuk waar je 80 mag.
En waar ze bij het bepalen van de maximumsnelheid vanuit gaan is dat als de snelheid lager wordt er meer auto's op de weg passen, ja duh, als iedereen stil gaat staan passen er nog veel meer auto's op de wegen![]()
Doorstroming is de key, en ik ben ook voor een verlaging vd snelheid als het druk is (bv 90, niet 70) en verhoging naar evt onbeperkte snelheid overdag zodat het verkeer gewoon door kan stromen.
Die gaan toch allemaal met het openbaar vervoer. Dat zal wel extra investeringen krijgen die btaald worden uit de extra opbrengsten op Diesel.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:15 schreef Metro2005 het volgende:
Wat ik overigens mis in dit stuk is hoe Groenlinks denkt alle mensen te gaan vervoeren als ze iedereen de auto uit gepest hebben?
Of is groenlinks zo naief dat ze denken dat ze de nieuwe meubels lopend brengen.
Of dat de groenten bij de supermarkt gebracht worden met behulp van een bolderkar ofzo
Het laatste stukquote:Op dinsdag 20 september 2005 09:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De a13 is het laatste stuk ook 100 for your information en dat daar file staat is al heel lang.p
Probleem is dat de a20 en de a4 daar nu ook nog eens last van hebben.
Sterker nog, ik heb wel eens op de A15 bij Spijkenisse (!) in de file staan voor een file bij het kleinpolderplein! het moet toch niet gekker worden.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:17 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ik vind het heeeeeel knap als jij in de ochtendspits op de A13 boven de 100km/u komt.
In theorie wel ja. Ik gebruik mijn rem overigens nooit op de snelwegquote:Op dinsdag 20 september 2005 09:20 schreef Allantois het volgende:
[..]
Jij begrijpt het principe en de oorzaak van files ook nog niet he
![]()
Als je in een file bij iedere vijf meter een dot gas geeft om vervolgens weer op de rem te gaan staan (want dan heb je iig de maximum snelheid gereden) is benzine dieselslurpend en is niet erg goed voor de files. Als je rustig 1 snelheid die iets lager is probeert aan te houden hoef je niet te remmen en rijd je rustiger en lossen de files beter op.
![]()
Bredere wegen zijn imho niet de oplossing. Er zijn in nederland gewoon een aantal knelpunten die opgelost moeten worden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:17 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ik vind het heeeeeel knap als jij in de ochtendspits op de A13 boven de 100km/u komt.
En dat is nou precies de crux, mensen rijden zo hard als de weg toelaat. Als je alle wegen 80 maakt, blijven de files net zo lang als nu maar worden de reistijden nog langer, omdat op stukken waar je eventueel nog wel door zou kunnen rijden dat ook niet meer mag. De bottlenecks worden natuurlijk niet aangepakt, mensen moeten nog steeds ritsen wat ze niet beheersen en, en dat is het belangrijkste, er zijn gewoon te weinig wegen voor het aantal auto's dat er rondrijdt.
Laat de overheid nou eerst maar eens de wegenbelasting volledig gaan gebruiken voor de wegen, verbreedt de snelwegen allemaal tot 2x 5 baans en mocht dat niet werken gaan we eens kijken wat we eventueel nog meer kunnen doen.
En terecht... potverdorie zeg. Beetje respect voor mens en milieuquote:Op dinsdag 20 september 2005 09:30 schreef more het volgende:
Nederland is een klein land met heel veel inwoners, die inwoners willen allemaal mobiel zijn en wonen het liefst in een huis met een tuin.
Helaas houd Den Haag krampachtig vast aan het idee dat Nederland een "natuurpark" moet blijven.
Niet alleen in de Randstad staan files! In veel andere gebieden is het net zo'n puinhoop. En dat mensen zover van hun werk wonen komt omdat er geen goede huizen beschikbaar zijn nabij de werkplek.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:34 schreef Allantois het volgende:
[..]
En terecht... potverdorie zeg. Beetje respect voor mens en milieu![]()
Ik ben absoluut geen boomknuffelaar en ik zal nooit GL stemmen of geld doneren aan greenpeace, maar het is toch absurd dat iedereen 100 km van zijn werk gaat wonen om iedere dag een uur in de file te staan? En dat geld de enige motivatie is om dingen in te voeren of af te schaffen. Het gaat om je land en je leefgebied![]()
Ik weet dat ik niet in de randstad blijf wonen noch werken. Ongelofelijk, iedereen in zijn eentje in de auto in de file twee keer per dag![]()
quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:34 schreef Netflier het volgende:
Het is misschien niet zo snugger van GroenLinks. Maar de andere partijen komen helemaal niet met voorstellen. De meeste politici denken: "Het gaat slecht met het milieu. Nou en? Tegen de tijd dat er echt milieu-problemen komen ben ik allang dood, dus laat de mensen van latere generaties er maar iets aan doen. Wij richten on nu puur en alleen op welvaart en economie, want dat is het allerbelangrijkste wat er is. En als het daarmee goed gaat kunnen we kijken of we de zorg, veiligheid, onderwijs en sociale voorzieningen kunnen verbeteren, want het volk loopt daar al jáááááááren over te zeiken. Daar word je als politicus toch echt níet goed van, maar we moeten ze soms tevreden stellen want zij stemmen immers op ons. Nou ja, die kunnen we ook paaien met mooie beloftes voor de volgende verkiezingen - zo dom zijn ze wel om daar in te trappen - en dan hoeven we helemaal niets te doen aan onbelangrijke zaken zoals zorg en al helemaal niet aan milieu."
Het is niet alleen een kwestie van beschikbaarheid. Mensen denken dat ze best een eindje kunnen reizen voor hun werk en ook tweeverdienersquote:Op dinsdag 20 september 2005 09:38 schreef more het volgende:
[..]
Niet alleen in de Randstad staan files! In veel andere gebieden is het net zo'n puinhoop. En dat mensen zover van hun werk wonen komt omdat er geen goede huizen beschikbaar zijn nabij de werkplek.
Zeker zo'n vinex woonwijk waar geen hond wil wonenquote:Op dinsdag 20 september 2005 09:41 schreef Allantois het volgende:
[..]
Het is niet alleen een kwestie van beschikbaarheid. Mensen denken dat ze best een eindje kunnen reizen voor hun werk en ook tweeverdienersmoeten schikken en tussen beider werk wonen. Overal staan huizen, ook hier tegenover mijn werk staan (vrije) huizen, maar men wilt ergens anders wonen.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:04 schreef TaQer het volgende:Stel boomknuffellaars. Welke achterlijke mongool gaat een diesel auto nou uitbannen. Laten ze de benzine dan maar 3x zo goedkoop maken. En 100 waar anderen 120 mogen
Overigens : Hier in nederland kan de bezine niet goedkoper (1.43) en vlak over de grens in duitsland is het 1.29![]()
bron: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=30191quote:De proef met snelheidsbeperking op de A27 tussen de Keizersveerbrug en de Merwedebrug is mislukt.
uitgegeven: 12:08 22-08-2005 gewijzigd: 12:08 22-08-2005
De lagere snelheid lost de file in de ochtendspits niet op. Op sommige plaatsten nam de verkeershinder zelfs toe. In de spits gold tijdens de proef een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur. Omdat mensen minder hard konden rijden, deden ze gemiddeld twee minuten langer over het traject. Rijkswaterstaat heeft nu besloten dat er geen permanente snelheidsverlaging komt op de A27.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:08 schreef Zorro het volgende:
Voor de mensen die denken dat langzaam rijden de files oplost even een nieuwsberichtje dat toch ook alweer een paar weekjes oud is:
[..]
bron: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=30191
Dat kan dus ook niet.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:11 schreef Allantois het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze er 2 minuten langer over. Hoe kan het dan dat er per uur wel meer auto's over een wegdeel kunnen?
Trouwens, verkeershinder is subjectief en er staat verder niets bij. Het kan ook de overlast voor de spreeuwen en mussen zijn dat ze minder goed kunnen nestelen.![]()
Dat kan ook niet.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:11 schreef Allantois het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze er 2 minuten langer over. Hoe kan het dan dat er per uur wel meer auto's over een wegdeel kunnen?
Jij gaat er vanuit dat mensen de helft aan afstand houden bij 70km/uquote:Op dinsdag 20 september 2005 10:22 schreef Allantois het volgende:
Okee, stel je hebt 2 mogelijkheden:
120 km/uur, zijn er 600 auto's op een wegvlak waar je 10 minuut over doet. Dan kunnen er 3600 auto's per uur over dat wegvlak.
70 km/uur, zijn er 1200 auto's op hetzelfde wegvlak, omdat de afstand tot andere auto's meer dan gehalveerd is. Ze doen er 15 minuten over (50% meer reistijd), dan kunnen er 4800 auto's per uur over datzelfde wegvlak.
Waar zitten jullie dan fout in je efficientie en je doorstroming in auto's per uur?![]()
En het lukt ze nog ookquote:Op dinsdag 20 september 2005 10:35 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij laten ze dit soort proefballonetjes alleen maar op om die autofettishisten een hartaandoening te bezorgen.
Da's dan weer overdreven, want met een snelheid 0 is je capaciteit auto's per uur ook 0, want het aantal auto's dat een bepaalt punt passeert is 0quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:40 schreef du_ke het volgende:
De hoogste cappaciteit heeft een weg utieraard bij 0 per uur waarbij iedereen bumper aan bumper staat.
Autorijden wordt al op allerlei mogelijke manieren belast en gedemotiveerd.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:40 schreef Allantois het volgende:
Ik heb jammer genoeg de cijfers niet bij de hand. Mijn getallen kloppen niet precies, maar het voorbeeld is wel duidelijk. De afstand tot andere auto's neemt echt drastisch af bij lagere snelheden. En ik zie geen reden waarom mensen op 120 km/h wegen 150 rijden en op 70 km/h wegen opeens bang zijn voor bekeuringen en 70 km/h zouden gaan rijden![]()
Het werkt in de praktijk niet, omdat niemand zich aan die snelheden houdt. Het is ook inderdaad een zaak van wegcapaciteiten en toestroming. Als de toestroming met 120 km/h gaat dan krijg je natuurlijk files. Daarom is het of overal 70 km/h of nergens.
Maar ja, het feit blijft dat er teveel auto's op de weg zijn. Daar zou iets aan moeten gebeuren. Ik vind dat autorijden drastischer moet worden belast en gedemotiveerd moet worden.
On topic... dat red je niet met dieselmotoren te bannenDa's puur een idealistische lucky shot. Als je de diesels eruit wilt, dan moeten ook de benzines eruit.
ehhh... automobilisten kiezen er zelf voorquote:Op dinsdag 20 september 2005 10:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Autorijden wordt al op allerlei mogelijke manieren belast en gedemotiveerd.
Hallo, weet je wel hoe onwijs veel een automobilist elke maand op moet hoesten?
Laat ik het maar niet hebben over de bedragen die betaald als je een nieuwe auto aanschaft.
En laat ik het maar helemaal niet hebben over het schofterige betaalde parkeren overal
Vergoeding krijg je ook niet altijd volgens mij hoor (weet ik niet zeker), dat is volgens mij afhankelijk van je cao.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:58 schreef Allantois het volgende:
[..]
ehhh... automobilisten kiezen er zelf voor![]()
En als ze er niet zelf voor kiezen, moet het voor hun werk en krijgen ze het vergoed![]()
Ik vind dat de overheid het openbaar vervoer moet verbeteren. Paar stukjes spoor erbij in plaats van paar stukjes asfalt en tussendoor-sluipwegen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik denk dat de overheid zich eens meer moet richten op bedrijventerreinen in de vroegere groeikernen en meer aantrekkelijke (en betaalbare!) woningen in de bestaande industrieterreinen en steden.
Dan neemt de behoefte om met z'n allen massaal te verplaatsen in elk geval iets af.
Ik haal het wel uit de tekst bovenaan, ja.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Haal je dat uit die tekst hierboven? Die is daar vrij vaag over. Diesel afschaffen of extra zwaar belasten voor personenauto's kan ik me nog wel iets bij voorstellen, dat voor vrachtwagens doen lijkt me een soort van zelfmoordactie. Ik denk dat zelfs GL dat niet echt zal willen.
Hier staat> Als de diesel zo duur is geworden dat iedere automobilist overstapt (leuk voor het afvalprobleem trouwens), dan blijft de transportsector op diesel rijden omdat ze wel MOETEN.quote:Het ontmoedigen van dieselrijders is een van de maatregelen die de partij voorstelt om de luchtkwaliteit te verbeteren. Als de voorstellen worden aangenomen, verwacht GroenLinks dat alleen vrachtauto's op diesel blijven rijden.
Het moet naar mijn idee allebei verbeterd worden. Zowel het OV als het wegennet heeft zijn knelpunten en daar moet gewoon aan gewerkt worden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:11 schreef Allantois het volgende:
[..]
Ik vind dat de overheid het openbaar vervoer moet verbeteren. Paar stukjes spoor erbij in plaats van paar stukjes asfalt en tussendoor-sluipwegen.![]()
Openbaar vervoer is nauwelijks goedkoper dan de auto en overvol. Dus als we van alle snelwegen een baan afsnoepen en daar treinen laten rijden zouden we al een heel eind zijn![]()
waarom moet het wegennet uitgebreid worden als er over 20 jaar toch alleen maar een paar hele dure 'alternatieve-brandstof'-auto's rijden en diesel en benzine auto's geen kans meer maken?quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het moet naar mijn idee allebei verbeterd worden. Zowel het OV als het wegennet heeft zijn knelpunten en daar moet gewoon aan gewerkt worden.
Je hebt een punt hoor, dat kan niemand hier ontkennen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:45 schreef Allantois het volgende:
Er zit dus ergens een optimum en ik heb ooit gehoord in een ver verleden van zo'n docent dat die op ongeveer 73% zat. Volgens mij moesten we dat zelf ook uitrekenen met lineaire optimalisering
Omdat die auto's dan ook ergens over heen moeten rijden misschienquote:Op dinsdag 20 september 2005 11:22 schreef Allantois het volgende:
[..]
waarom moet het wegennet uitgebreid worden als er over 20 jaar toch alleen maar een paar hele dure 'alternatieve-brandstof'-auto's rijden en diesel en benzine auto's geen kans meer maken?
My point exactly, mevrouw de fractievoorzitster kan dan gelijk een nieuwe kar bestellen...quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:20 schreef Halfgedraaide het volgende:
Waarom ohh waarom rijd Femke Halsema zelf dan een hele oude Mercedes Stationcar diesel uit 1981??? Die vervuild nog meer dan een olietanker??
en over 100 jaar is Nederland te warm om te wonenquote:Op dinsdag 20 september 2005 11:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Omdat die auto's dan ook ergens over heen moeten rijden misschien??
Waarom maak je je dan niet direct van kantquote:Op dinsdag 20 september 2005 11:28 schreef Allantois het volgende:
[..]
en over 100 jaar is Nederland te warm om te wonenDan hebben we helemaal geen wegen meer nodig dus waarom zouden we er nog in investeren?
![]()
tja, ik wil deze ontwikkeling nog wel mee maken.quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waarom maak je je dan niet direct van kantJe gaat namelijk toch dood.
wat een rare redenaties hou jij erop na
Het is juist beter voor de economie als we een veel kleinere overheid krijgen, die zich alleen met de kerntaken bezighoudt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:36 schreef Allantois het volgende:
[..]
Ik denk dat onder druk van de economie de overheid de komende jaren wel zal uitbreiden,
quote:V13 BPM-toeslag voor SUV’s
Er komt een BPM-toeslag voor grote terreinwagens (SUV’s).
Als het punt van hun alleen maar over vervuiling gaat, lost het uitbannen van dieselauto's geen donder op, omdat het aantal dieselauto's qua uitstoot in het niets staan tegenover de hoeveelheid bij vrachtwagens lijkt me. Dus vandaar.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:02 schreef JaJoah het volgende:
[..]
en anders lees je ff
[..]
Tis nog vroeg .... koffie ?
Heb jij uberhaupt wel een sop de snelweg gereden tijdens de spits? Op het moment dat jij in je berekeningen rekening gaat houden met een tussenafstand van 60 meter bij een snelheid van 120 km/u, dan leef je echt in een droomwereld.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:40 schreef Allantois het volgende:
Ik heb jammer genoeg de cijfers niet bij de hand. Mijn getallen kloppen niet precies, maar het voorbeeld is wel duidelijk. De afstand tot andere auto's neemt echt drastisch af bij lagere snelheden. En ik zie geen reden waarom mensen op 120 km/h wegen 150 rijden en op 70 km/h wegen opeens bang zijn voor bekeuringen en 70 km/h zouden gaan rijden![]()
Aangezien niemand zich aan de snelheid houdt, is overal 70 km/u dus ook zinloosquote:Het werkt in de praktijk niet, omdat niemand zich aan die snelheden houdt. Het is ook inderdaad een zaak van wegcapaciteiten en toestroming. Als de toestroming met 120 km/h gaat dan krijg je natuurlijk files. Daarom is het of overal 70 km/h of nergens.
Ja joh, draai het ff lekker om! Er zijn te weinig wegen voor het aantal auto's, niet andersom. Iedereen wil mobiel zijn, het liefst per auto. Het is dan de taak van de overheid om ervoor te zoregn dat dat mogelijk is.quote:Maar ja, het feit blijft dat er teveel auto's op de weg zijn. Daar zou iets aan moeten gebeuren. Ik vind dat autorijden drastischer moet worden belast en gedemotiveerd moet worden.
Jep, en dan vervolgens alle negers eruit. Ofzoquote:On topic... dat red je niet met dieselmotoren te bannenDa's puur een idealistische lucky shot. Als je de diesels eruit wilt, dan moeten ook de benzines eruit.
Een diesel zal echter nooit minder roet uitstoten dan een benzinemotor, en dat is waar het om gaat als je het over fijn stof hebt. Er zal iets moeten gebeuren en dan met name in de stedelijke gebieden willen we het daar milieutechnisch gezien leefbaar houden. Het is niet meer dan terecht dat de vervuiler betaalt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Moderne diesels (vanaf ca 2000) zijn veel schoner dan vroeger. Veel diesles zijn zelfs schoner dan grote benzinemotoren.
Leer het verschil kennen tussen auto en bus ofzo ?quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
Ze maken hun status van idealistische dromers weer waar.
Wat een belachelijk voorstel. Ik vraag me af, GL heeft een hekel aan auto's. Maar zonder auto's kan het OV niet rijden. Hebben ze daar weleens over nagedacht bij GL, ik vrees het ergste.
Zoals de waard isquote:Op dinsdag 20 september 2005 18:54 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Leer het verschil kennen tussen auto en bus ofzo ?
Fokkertjes zijn dom, dit kun je hierboven al weer lezen. Ze weten doorgaans niets over economie op een hoger niveau, laat staan de begrippen welvaart in ruime zin en duurzame economie.
Fok maar lekker verder domme schapen, iets veranderen zul je toch niet met je nutteloze brij wat uit die toetsenbordjes komt rollen![]()
quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:54 schreef Vassili_Z het volgende:
Leer het verschil kennen tussen auto en bus ofzo ?
Fokkertjes zijn dom, dit kun je hierboven al weer lezen. Ze weten doorgaans niets over economie op een hoger niveau, laat staan de begrippen welvaart in ruime zin en duurzame economie.
Fok maar lekker verder domme schapen, iets veranderen zul je toch niet met je nutteloze brij wat uit die toetsenbordjes komt rollen![]()
Ik den kdat je wat beter moet zoeken. Want b.v. de NS betaalt een vergoeding voor het gebruik van het spoor. Met wat geluk kan je die onder V&W vindenquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Laat jij even zien op de miljoennota van 2006 waar precies de inkomsten van het OV staan.
Er is waarschijnlijk maar een zwakzinnige hier en dat ben jij
Je avatar van bibberlip spreekt boekdelen.
Wat een drogredenatie.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:46 schreef du_ke het volgende:
Ik den kdat je wat beter moet zoeken. Want b.v. de NS betaalt een vergoeding voor het gebruik van het spoor. Met wat geluk kan je die onder V&W vinden.
Maar dat is voor deze discussie niet gek relevant. De kosten van vervuiling en de daarmee gepaard gaande verloren werkjaren staan er ook niet in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |