abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2005 @ 09:41:27 #51
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30750112
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:38 schreef more het volgende:

[..]

Niet alleen in de Randstad staan files! In veel andere gebieden is het net zo'n puinhoop. En dat mensen zover van hun werk wonen komt omdat er geen goede huizen beschikbaar zijn nabij de werkplek.
Het is niet alleen een kwestie van beschikbaarheid. Mensen denken dat ze best een eindje kunnen reizen voor hun werk en ook tweeverdieners moeten schikken en tussen beider werk wonen. Overal staan huizen, ook hier tegenover mijn werk staan (vrije) huizen, maar men wilt ergens anders wonen.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_30750129
Prima voorstel...... als de benzine minimaal halveren in prijs.
Alle auto's op benzine, alle diesels vernietigen en diesel niet meer produceren.
pi_30750363
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:41 schreef Allantois het volgende:

[..]

Het is niet alleen een kwestie van beschikbaarheid. Mensen denken dat ze best een eindje kunnen reizen voor hun werk en ook tweeverdieners moeten schikken en tussen beider werk wonen. Overal staan huizen, ook hier tegenover mijn werk staan (vrije) huizen, maar men wilt ergens anders wonen.
Zeker zo'n vinex woonwijk waar geen hond wil wonen
pi_30750400
Als je niet meer dan 5 kilometer van je werk vandaan woont kan je ook met fiets! Is nog goed voor je conditie ook.
pi_30750575
Stel boomknuffellaars. Welke achterlijke mongool gaat een diesel auto nou uitbannen. Laten ze de benzine dan maar 3x zo goedkoop maken. En 100 waar anderen 120 mogen

Overigens : Hier in nederland kan de bezine niet goedkoper (1.43) en vlak over de grens in duitsland is het 1.29
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:05:58 #56
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30750611
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:04 schreef TaQer het volgende:
Stel boomknuffellaars. Welke achterlijke mongool gaat een diesel auto nou uitbannen. Laten ze de benzine dan maar 3x zo goedkoop maken. En 100 waar anderen 120 mogen

Overigens : Hier in nederland kan de bezine niet goedkoper (1.43) en vlak over de grens in duitsland is het 1.29
Ooit gaan de benzine en dieselmoteren zowiezo uitgebannen worden
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 september 2005 @ 10:08:59 #57
842 Zorro
Z
pi_30750673
Voor de mensen die denken dat langzaam rijden de files oplost even een nieuwsberichtje dat toch ook alweer een paar weekjes oud is:
quote:
De proef met snelheidsbeperking op de A27 tussen de Keizersveerbrug en de Merwedebrug is mislukt.
uitgegeven: 12:08 22-08-2005 gewijzigd: 12:08 22-08-2005

De lagere snelheid lost de file in de ochtendspits niet op. Op sommige plaatsten nam de verkeershinder zelfs toe. In de spits gold tijdens de proef een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur. Omdat mensen minder hard konden rijden, deden ze gemiddeld twee minuten langer over het traject. Rijkswaterstaat heeft nu besloten dat er geen permanente snelheidsverlaging komt op de A27.
bron: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=30191
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_30750719
Tja..

rare jongens, die groenlinksers

Ik hoop dat ze snel hun zaakjes op orde krijgen en dat de partij Halsema en Duyendak gewoon naar huis stuurt voordat de linkse coalitie vorm krijgt.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:11:25 #59
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30750722
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:08 schreef Zorro het volgende:
Voor de mensen die denken dat langzaam rijden de files oplost even een nieuwsberichtje dat toch ook alweer een paar weekjes oud is:
[..]

bron: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=30191
Natuurlijk doen ze er 2 minuten langer over. Hoe kan het dan dat er per uur wel meer auto's over een wegdeel kunnen?

Trouwens, verkeershinder is subjectief en er staat verder niets bij. Het kan ook de overlast voor de spreeuwen en mussen zijn dat ze minder goed kunnen nestelen.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_30750810
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:11 schreef Allantois het volgende:

[..]

Natuurlijk doen ze er 2 minuten langer over. Hoe kan het dan dat er per uur wel meer auto's over een wegdeel kunnen?

Trouwens, verkeershinder is subjectief en er staat verder niets bij. Het kan ook de overlast voor de spreeuwen en mussen zijn dat ze minder goed kunnen nestelen.
Dat kan dus ook niet.
Minder snel = minder doorstroming = meer files

Niks moeilijks aan, met meer auto's tegelijk op eenzelfde stukje weg bereik je alleen maar dat er meer files komen doordat mensen dan anders gaan rijden, meer van banen wisselen, langzamer rijden uit angst voor een bon, mensen die daarvoor weer moeten remmen etc.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  FOK!fotograaf dinsdag 20 september 2005 @ 10:17:10 #61
842 Zorro
Z
pi_30750848
Wat aan 'gemiddeld' snap je niet?

Als iedereen er 2 minuten langer over doet, gaan er dus ook niet meer auto's per uur over de weg
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_30750916
Waarom ohh waarom rijd Femke Halsema zelf dan een hele oude Mercedes Stationcar diesel uit 1981??? Die vervuild nog meer dan een olietanker??


ONGELOFELIJK
pi_30750938
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:11 schreef Allantois het volgende:

[..]

Natuurlijk doen ze er 2 minuten langer over. Hoe kan het dan dat er per uur wel meer auto's over een wegdeel kunnen?
Dat kan ook niet.
Big dick.
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:22:07 #64
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30750976
Okee, stel je hebt 2 mogelijkheden:

120 km/uur, zijn er 600 auto's op een wegvlak waar je 10 minuut over doet. Dan kunnen er 3600 auto's per uur over dat wegvlak.
70 km/uur, zijn er 1200 auto's op hetzelfde wegvlak, omdat de afstand tot andere auto's meer dan gehalveerd is. Ze doen er 15 minuten over (50% meer reistijd ), dan kunnen er 4800 auto's per uur over datzelfde wegvlak.

Waar zitten jullie dan fout in je efficientie en je doorstroming in auto's per uur?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_30751226
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:22 schreef Allantois het volgende:
Okee, stel je hebt 2 mogelijkheden:

120 km/uur, zijn er 600 auto's op een wegvlak waar je 10 minuut over doet. Dan kunnen er 3600 auto's per uur over dat wegvlak.
70 km/uur, zijn er 1200 auto's op hetzelfde wegvlak, omdat de afstand tot andere auto's meer dan gehalveerd is. Ze doen er 15 minuten over (50% meer reistijd ), dan kunnen er 4800 auto's per uur over datzelfde wegvlak.

Waar zitten jullie dan fout in je efficientie en je doorstroming in auto's per uur?
Jij gaat er vanuit dat mensen de helft aan afstand houden bij 70km/u
Lijkt me wel erg weinig afstand dan. Bovendien gaat het in de praktijk natuurlijk nooit zo mooi als jij het nu omschrijft. Bij 70km/u gaan mensen over het algemeen langzamer dan 70km/u rijden omdat ze bang zijn voor boetes (eerder 60) Bovendien houden mensen echt niet ineens de helft aan afstand. Tel daar nog bij op dat je bij 70km/u geen 15 minuten doet over een stuk van 20km (want dat heb je genomen als voorbeeld) maar 23 minuten dan krijg je ineens hele andere waardes.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  FOK!fotograaf dinsdag 20 september 2005 @ 10:32:33 #66
842 Zorro
Z
pi_30751255
Twee dingen:
1. De afstand tot andere auto's gehalveerd is een aanname, ik geloof niet dat dat zo is met dat dicht op elkaar rijden hier (maw, de afstand kan bijna niet meer worden gehalveerd...)
2. Als er meer auto's over de weg kunnen zouden er minder files zijn. Uit de proef blijkt dat dat niet het geval is. Dus je berekening gaat in de praktijk niet op.

Je gaat er nl vanuit de de wegcapaciteit groot genoeg is.
Als die capaciteit echter (bv) 3000 auto's per uur is, dan zal er naar jouw voorbeeld altijd file zijn, want er komen hoe dan ook teveel auto's. En dat is in NL nou net het probleem, het aanbod is groter dan de capaciteit.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_30751339
Volgens mij laten ze dit soort proefballonetjes alleen maar op om die autofettishisten een hartaandoening te bezorgen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30751360
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:35 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij laten ze dit soort proefballonetjes alleen maar op om die autofettishisten een hartaandoening te bezorgen .
En het lukt ze nog ook
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:40:00 #69
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30751436
Ik heb jammer genoeg de cijfers niet bij de hand. Mijn getallen kloppen niet precies, maar het voorbeeld is wel duidelijk. De afstand tot andere auto's neemt echt drastisch af bij lagere snelheden. En ik zie geen reden waarom mensen op 120 km/h wegen 150 rijden en op 70 km/h wegen opeens bang zijn voor bekeuringen en 70 km/h zouden gaan rijden

Het werkt in de praktijk niet, omdat niemand zich aan die snelheden houdt. Het is ook inderdaad een zaak van wegcapaciteiten en toestroming. Als de toestroming met 120 km/h gaat dan krijg je natuurlijk files. Daarom is het of overal 70 km/h of nergens.

Maar ja, het feit blijft dat er teveel auto's op de weg zijn. Daar zou iets aan moeten gebeuren. Ik vind dat autorijden drastischer moet worden belast en gedemotiveerd moet worden.

On topic... dat red je niet met dieselmotoren te bannen Da's puur een idealistische lucky shot. Als je de diesels eruit wilt, dan moeten ook de benzines eruit.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_30751452
Een lagere gemiddelde snelheid zorgt voor een hogere doorstroming op de weg en een betere doorstroming. (uiteraard bij een bepaald optimum schijnt ca. 80 km/u te zijn, altans dit wist mijn universitair docente mij te vertellen).

De hoogste cappaciteit heeft een weg utieraard bij 0 per uur waarbij iedereen bumper aan bumper staat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30751502
Overigens heb ik een tijd geleden al een topic geopend over het 'diesleduppie van Zalm' en ik heb nog altijd de verwachting dat die er nog een keer gaat komen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:45:23 #72
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30751579
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:40 schreef du_ke het volgende:

De hoogste cappaciteit heeft een weg utieraard bij 0 per uur waarbij iedereen bumper aan bumper staat.
Da's dan weer overdreven, want met een snelheid 0 is je capaciteit auto's per uur ook 0, want het aantal auto's dat een bepaalt punt passeert is 0

Er zit dus ergens een optimum en ik heb ooit gehoord in een ver verleden van zo'n docent dat die op ongeveer 73% zat. Volgens mij moesten we dat zelf ook uitrekenen met lineaire optimalisering
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_30751604
Maar dat blijft altijd theorie en daarmee onwerkbaar zolang mensen de grenzen op blijven zoeken, normopvulling enzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30751838
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:40 schreef Allantois het volgende:
Ik heb jammer genoeg de cijfers niet bij de hand. Mijn getallen kloppen niet precies, maar het voorbeeld is wel duidelijk. De afstand tot andere auto's neemt echt drastisch af bij lagere snelheden. En ik zie geen reden waarom mensen op 120 km/h wegen 150 rijden en op 70 km/h wegen opeens bang zijn voor bekeuringen en 70 km/h zouden gaan rijden

Het werkt in de praktijk niet, omdat niemand zich aan die snelheden houdt. Het is ook inderdaad een zaak van wegcapaciteiten en toestroming. Als de toestroming met 120 km/h gaat dan krijg je natuurlijk files. Daarom is het of overal 70 km/h of nergens.

Maar ja, het feit blijft dat er teveel auto's op de weg zijn. Daar zou iets aan moeten gebeuren. Ik vind dat autorijden drastischer moet worden belast en gedemotiveerd moet worden.

On topic... dat red je niet met dieselmotoren te bannen Da's puur een idealistische lucky shot. Als je de diesels eruit wilt, dan moeten ook de benzines eruit.
Autorijden wordt al op allerlei mogelijke manieren belast en gedemotiveerd.
Weet je wel hoe onwijs veel een automobilist elke maand op moet hoesten?
Laat ik het maar niet hebben over de bedragen die betaald als je een nieuwe auto aanschaft.
En laat ik het maar helemaal niet hebben over het schofterige betaalde parkeren overal

En dan willen ze ook nog rekeningrijden in gaan voeren.

Onze overheid kennende mét behoud van de wegenbelasting.

Dus je betaald dan dalijk:

- BPM bij aanschaf van een auto, gemiddeld tussen de 5 en 10.000 euro
- Over de BPM betaal je BTW, ook een aardig bedrag op 25.000 euro gemiddeld.
- Daarna betaal je wegenbelasting elke maand, een 'kleine' bijdrage van gemiddeld 30 euro
- Daarnaast betaal je voor elke kilometer die je rijdt accijns via de brandstof (bijna een euro per liter voor benzine)
- Dan ben je op de bestemming aangekomen en mag je ook nog eens 50 cent per half uur betalen om je auto te mogen parkeren (toch mooi een euro per uur)
- Vervolgens mag je terug en pak je de snelweg omdat je niet anders kan in Nederland (b wegen? waar?) In de verte zie je al een file opdoemen omdat er geen alternatieve wegen zijn en iedereen over hetzelfde lapje asfalt moet. Heej, je rijdt ook nog eens onder tolpoortjes door waarbij er weer een aardig bedrag van je rekening afgeschreven wordt. Hierna mag je gezellig in de file aanschuiven.

Maar verder valt de uitzuiging best mee hoor.

[ Bericht 25% gewijzigd door Metro2005 op 20-09-2005 11:03:23 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:58:05 #75
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30751896
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Autorijden wordt al op allerlei mogelijke manieren belast en gedemotiveerd.
Hallo, weet je wel hoe onwijs veel een automobilist elke maand op moet hoesten?
Laat ik het maar niet hebben over de bedragen die betaald als je een nieuwe auto aanschaft.
En laat ik het maar helemaal niet hebben over het schofterige betaalde parkeren overal
ehhh... automobilisten kiezen er zelf voor

En als ze er niet zelf voor kiezen, moet het voor hun werk en krijgen ze het vergoed
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_30751999
Het blijft altijd een eigen keuze inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30752081
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:58 schreef Allantois het volgende:

[..]

ehhh... automobilisten kiezen er zelf voor

En als ze er niet zelf voor kiezen, moet het voor hun werk en krijgen ze het vergoed
Vergoeding krijg je ook niet altijd volgens mij hoor (weet ik niet zeker), dat is volgens mij afhankelijk van je cao.

En ja natuurlijk is het een eigen keuze maar wat moet je dan? Het OV is echt maar in heel weinig gevallen een alternatief. En de treinen, metro's ed puilen net zo hard uit als het wegennet dus erg veel valt daar ook niet in te schuiven.

Ik denk dat de overheid zich eens meer moet richten op bedrijventerreinen in de vroegere groeikernen en meer aantrekkelijke (en betaalbare!) woningen in de bestaande industrieterreinen en steden.
Dan neemt de behoefte om met z'n allen massaal te verplaatsen in elk geval iets af.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:11:48 #78
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30752194
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik denk dat de overheid zich eens meer moet richten op bedrijventerreinen in de vroegere groeikernen en meer aantrekkelijke (en betaalbare!) woningen in de bestaande industrieterreinen en steden.
Dan neemt de behoefte om met z'n allen massaal te verplaatsen in elk geval iets af.
Ik vind dat de overheid het openbaar vervoer moet verbeteren. Paar stukjes spoor erbij in plaats van paar stukjes asfalt en tussendoor-sluipwegen.
Openbaar vervoer is nauwelijks goedkoper dan de auto en overvol. Dus als we van alle snelwegen een baan afsnoepen en daar treinen laten rijden zouden we al een heel eind zijn
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:15:15 #79
5673 heijx
Qui que boue
pi_30752265
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Haal je dat uit die tekst hierboven? Die is daar vrij vaag over. Diesel afschaffen of extra zwaar belasten voor personenauto's kan ik me nog wel iets bij voorstellen, dat voor vrachtwagens doen lijkt me een soort van zelfmoordactie. Ik denk dat zelfs GL dat niet echt zal willen.
Ik haal het wel uit de tekst bovenaan, ja.
quote:
Het ontmoedigen van dieselrijders is een van de maatregelen die de partij voorstelt om de luchtkwaliteit te verbeteren. Als de voorstellen worden aangenomen, verwacht GroenLinks dat alleen vrachtauto's op diesel blijven rijden.
Hier staat> Als de diesel zo duur is geworden dat iedere automobilist overstapt (leuk voor het afvalprobleem trouwens), dan blijft de transportsector op diesel rijden omdat ze wel MOETEN.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_30752350
Ik zag Femke Halsema een paar maanden geleden nog in een 2CV rijden. Over auto's die per liter brandstof zoveel mogelijk gif de lucht in spuiten gesproken... Het was tijdens de optocht van de Nijmeegse Roze zaterdag. Wat me vooral opviel was dat een paar auto's daar achter een groep in een Mehari (2CV in een plastic doos) reed maar die duwden dat ding gewoon. Kijk, dat is milieu vriendelijk.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_30752389
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:11 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik vind dat de overheid het openbaar vervoer moet verbeteren. Paar stukjes spoor erbij in plaats van paar stukjes asfalt en tussendoor-sluipwegen.
Openbaar vervoer is nauwelijks goedkoper dan de auto en overvol. Dus als we van alle snelwegen een baan afsnoepen en daar treinen laten rijden zouden we al een heel eind zijn
Het moet naar mijn idee allebei verbeterd worden. Zowel het OV als het wegennet heeft zijn knelpunten en daar moet gewoon aan gewerkt worden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:22:13 #82
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30752423
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het moet naar mijn idee allebei verbeterd worden. Zowel het OV als het wegennet heeft zijn knelpunten en daar moet gewoon aan gewerkt worden.
waarom moet het wegennet uitgebreid worden als er over 20 jaar toch alleen maar een paar hele dure 'alternatieve-brandstof'-auto's rijden en diesel en benzine auto's geen kans meer maken?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:22:54 #83
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30752434
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:45 schreef Allantois het volgende:
Er zit dus ergens een optimum en ik heb ooit gehoord in een ver verleden van zo'n docent dat die op ongeveer 73% zat. Volgens mij moesten we dat zelf ook uitrekenen met lineaire optimalisering
Je hebt een punt hoor, dat kan niemand hier ontkennen.
De grote maar is alleen dat er mensen achter het stuur zitten en niet een of ander theoretisch model en daarom blijkt het in de praktijk toch anders te zijn dan een of ander sufmodel.
pi_30752468
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:22 schreef Allantois het volgende:

[..]

waarom moet het wegennet uitgebreid worden als er over 20 jaar toch alleen maar een paar hele dure 'alternatieve-brandstof'-auto's rijden en diesel en benzine auto's geen kans meer maken?
Omdat die auto's dan ook ergens over heen moeten rijden misschien ??
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:25:00 #85
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_30752492
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:20 schreef Halfgedraaide het volgende:
Waarom ohh waarom rijd Femke Halsema zelf dan een hele oude Mercedes Stationcar diesel uit 1981??? Die vervuild nog meer dan een olietanker??
My point exactly, mevrouw de fractievoorzitster kan dan gelijk een nieuwe kar bestellen...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:28:28 #86
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30752582
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Omdat die auto's dan ook ergens over heen moeten rijden misschien ??
en over 100 jaar is Nederland te warm om te wonen Dan hebben we helemaal geen wegen meer nodig dus waarom zouden we er nog in investeren?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_30752624
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:28 schreef Allantois het volgende:

[..]

en over 100 jaar is Nederland te warm om te wonen Dan hebben we helemaal geen wegen meer nodig dus waarom zouden we er nog in investeren?
Waarom maak je je dan niet direct van kant Je gaat namelijk toch dood.
wat een rare redenaties hou jij erop na
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 20 september 2005 @ 11:36:08 #88
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30752775
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Waarom maak je je dan niet direct van kant Je gaat namelijk toch dood.
wat een rare redenaties hou jij erop na
tja, ik wil deze ontwikkeling nog wel mee maken.
We kunnen niet uitbreiden.
We kunnen niet niet uitbreiden.

Leuke patstelling waar we niet uitkomen. Ik denk dat onder druk van de economie de overheid de komende jaren wel zal uitbreiden, maar daarbij voorbij zal gaan aan andere minstens zo belangrijke dingen.

Jammer he
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_30753574
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:36 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik denk dat onder druk van de economie de overheid de komende jaren wel zal uitbreiden,
Het is juist beter voor de economie als we een veel kleinere overheid krijgen, die zich alleen met de kerntaken bezighoudt.

Overigens vind je HIER het complete zotte plan van GroenLinks.
quote:
V13 BPM-toeslag voor SUV’s
Er komt een BPM-toeslag voor grote terreinwagens (SUV’s).



[ Bericht 30% gewijzigd door more op 20-09-2005 12:48:20 ]
pi_30756690
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:02 schreef JaJoah het volgende:

[..]

en anders lees je ff
[..]

Tis nog vroeg .... koffie ?
Als het punt van hun alleen maar over vervuiling gaat, lost het uitbannen van dieselauto's geen donder op, omdat het aantal dieselauto's qua uitstoot in het niets staan tegenover de hoeveelheid bij vrachtwagens lijkt me. Dus vandaar.
pi_30758248
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:40 schreef Allantois het volgende:
Ik heb jammer genoeg de cijfers niet bij de hand. Mijn getallen kloppen niet precies, maar het voorbeeld is wel duidelijk. De afstand tot andere auto's neemt echt drastisch af bij lagere snelheden. En ik zie geen reden waarom mensen op 120 km/h wegen 150 rijden en op 70 km/h wegen opeens bang zijn voor bekeuringen en 70 km/h zouden gaan rijden
Heb jij uberhaupt wel een sop de snelweg gereden tijdens de spits? Op het moment dat jij in je berekeningen rekening gaat houden met een tussenafstand van 60 meter bij een snelheid van 120 km/u, dan leef je echt in een droomwereld.
quote:
Het werkt in de praktijk niet, omdat niemand zich aan die snelheden houdt. Het is ook inderdaad een zaak van wegcapaciteiten en toestroming. Als de toestroming met 120 km/h gaat dan krijg je natuurlijk files. Daarom is het of overal 70 km/h of nergens.
Aangezien niemand zich aan de snelheid houdt, is overal 70 km/u dus ook zinloos
quote:
Maar ja, het feit blijft dat er teveel auto's op de weg zijn. Daar zou iets aan moeten gebeuren. Ik vind dat autorijden drastischer moet worden belast en gedemotiveerd moet worden.
Ja joh, draai het ff lekker om! Er zijn te weinig wegen voor het aantal auto's, niet andersom. Iedereen wil mobiel zijn, het liefst per auto. Het is dan de taak van de overheid om ervoor te zoregn dat dat mogelijk is.
quote:
On topic... dat red je niet met dieselmotoren te bannen Da's puur een idealistische lucky shot. Als je de diesels eruit wilt, dan moeten ook de benzines eruit.
Jep, en dan vervolgens alle negers eruit. Ofzo
Big dick.
pi_30758727
Ze maken hun status van idealistische dromers weer waar.

Wat een belachelijk voorstel. Ik vraag me af, GL heeft een hekel aan auto's. Maar zonder auto's kan het OV niet rijden. Hebben ze daar weleens over nagedacht bij GL, ik vrees het ergste.
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:35:09 #93
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_30763360
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Moderne diesels (vanaf ca 2000) zijn veel schoner dan vroeger. Veel diesles zijn zelfs schoner dan grote benzinemotoren.
Een diesel zal echter nooit minder roet uitstoten dan een benzinemotor, en dat is waar het om gaat als je het over fijn stof hebt. Er zal iets moeten gebeuren en dan met name in de stedelijke gebieden willen we het daar milieutechnisch gezien leefbaar houden. Het is niet meer dan terecht dat de vervuiler betaalt.
  dinsdag 20 september 2005 @ 18:54:40 #94
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_30765512
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
Ze maken hun status van idealistische dromers weer waar.

Wat een belachelijk voorstel. Ik vraag me af, GL heeft een hekel aan auto's. Maar zonder auto's kan het OV niet rijden. Hebben ze daar weleens over nagedacht bij GL, ik vrees het ergste.
Leer het verschil kennen tussen auto en bus ofzo ?

Fokkertjes zijn dom, dit kun je hierboven al weer lezen. Ze weten doorgaans niets over economie op een hoger niveau, laat staan de begrippen welvaart in ruime zin en duurzame economie.

Fok maar lekker verder domme schapen, iets veranderen zul je toch niet met je nutteloze brij wat uit die toetsenbordjes komt rollen
Era Vulgaris
pi_30767577
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:54 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Leer het verschil kennen tussen auto en bus ofzo ?

Fokkertjes zijn dom, dit kun je hierboven al weer lezen. Ze weten doorgaans niets over economie op een hoger niveau, laat staan de begrippen welvaart in ruime zin en duurzame economie.

Fok maar lekker verder domme schapen, iets veranderen zul je toch niet met je nutteloze brij wat uit die toetsenbordjes komt rollen
Zoals de waard is

Economie op een hoger niveau, man, laat me niet lachen. Ik heb die troep dan zeker voor niks gestudeerd?

Verdiep jij je maar es in welvaart en welzijn in een wereld zonder vrije mobiliteit voordat je mensen met een andere mening dan de jouwe dom begint te noemen zonder enige argumenten.
Big dick.
pi_30768003
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:54 schreef Vassili_Z het volgende:
Leer het verschil kennen tussen auto en bus ofzo ?

Fokkertjes zijn dom, dit kun je hierboven al weer lezen. Ze weten doorgaans niets over economie op een hoger niveau, laat staan de begrippen welvaart in ruime zin en duurzame economie.

Fok maar lekker verder domme schapen, iets veranderen zul je toch niet met je nutteloze brij wat uit die toetsenbordjes komt rollen


Laat jij even zien op de miljoennota van 2006 waar precies de inkomsten van het OV staan.
Er is waarschijnlijk maar een zwakzinnige hier en dat ben jij
Je avatar van bibberlip spreekt boekdelen.
pi_30770886
Groen Links is totaal wereldvreemd, dat blijkt nu maar weer eens, voor zover het al niet duidelijk was. Halsema is echt rijp voor een inrichting.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30770973
Verder niemand vind het vreemd dat uitgerekend Femke een ouwe grote mercedes diesel rijd en dat juist haar partij met dit voorstel komt??

Ik vond het altijd al hypocriet dat zij zo'n bak rijd, maar nu al helemaal.
pi_30771793
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]



Laat jij even zien op de miljoennota van 2006 waar precies de inkomsten van het OV staan.
Er is waarschijnlijk maar een zwakzinnige hier en dat ben jij
Je avatar van bibberlip spreekt boekdelen.
Ik den kdat je wat beter moet zoeken. Want b.v. de NS betaalt een vergoeding voor het gebruik van het spoor. Met wat geluk kan je die onder V&W vinden .

Maar dat is voor deze discussie niet gek relevant. De kosten van vervuiling en de daarmee gepaard gaande verloren werkjaren staan er ook niet in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30772668
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:46 schreef du_ke het volgende:
Ik den kdat je wat beter moet zoeken. Want b.v. de NS betaalt een vergoeding voor het gebruik van het spoor. Met wat geluk kan je die onder V&W vinden .

Maar dat is voor deze discussie niet gek relevant. De kosten van vervuiling en de daarmee gepaard gaande verloren werkjaren staan er ook niet in.
Wat een drogredenatie.
De natuur blijft altijd nog zelf een grote vervuiler.
Wil GL dat ook aan banden leggen?

Halsema schijnt zelf een oude Mercedes te hebben, belijd wat je predikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')