abonnement Unibet Coolblue
pi_30747293
Welkom in deel 2 van het Ierland topic.


Kijk ook eens in deel 1: Éireann (oftewel Ierland)

Voor de hoofdstad hebben we een apart topic, genaamd Dublin

Ierland, het land van mooie natuur:



Gezellige steden:




En natuurlijk Guinness:



Meer info over Ierland:
http://www.geolinks.nl/ierlan2.htm
http://www.landenweb.com/links.cfm?LandID=34&IERLAND
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/ei.html

[ Bericht 20% gewijzigd door UIO_AMS op 24-09-2005 10:13:41 ]
pi_30747315
The burren, op zich niet zo'n spectaculaire foto, maar als je beter kijkt zie je de schaduw van de wolken op de bergen....

[ Bericht 1% gewijzigd door Babbelzz op 20-09-2005 01:39:52 ]
pi_30747330
pi_30747369








etc etc
pi_30747394
wil in Galway wonen!!!
verdien er 3.5 x zoveel naar t schijnt... (eindelijk loon naar werken!)
pi_30747436
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 01:40 schreef Babbelzz het volgende:
wil in Galway wonen!!!
verdien er 3.5 x zoveel naar t schijnt... (eindelijk loon naar werken!)
Nadeel is dat alles er ook 3,5x zo duur is

En toch ga ik er graag naar toe
pi_30747521
is niet zo hoor, is mijn ervaring...

in de kroeg betaal ik soms minder dan in NL, aangezien je hier de helft in een glas geschonken krijgt...
in de supermarkt zijn sommige dingen wel duurder, denk aan sapjes, kaas frisdrank, maar andere dingen (vega shit) is vele malen goedkoper,.... al met al heb ik behoorlijk quitte gespeeld en ook de huizenprijzen zijn in sommige gevallen behoorlijk overeenkomstig met hier!?
pi_30747543
babbelzz = trots op 1e foto in dit topic

Babbelzz is in love....

en Babbelzz wil nu een GUINNESS!!!!!!! jammie!!!
pi_30748666
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 01:40 schreef Babbelzz het volgende:
wil in Galway wonen!!!
verdien er 3.5 x zoveel naar t schijnt... (eindelijk loon naar werken!)
Maar 20% inkomstenbelasting he. Maar je boodschappen vallen wel 2.5 keer zo duur uit.

Maar als je in Ierland wil werken en wonen is nu een goed moment, hele lage werkeloosheid daar, een economie die veel beter draait dan de Nederlandse en vanuit hun ogen ben je perfect 2-talig (minimaal) met een taal die zij iig niet spreken.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_30759431
t schijnt dat t werkveld ook aantrekkelijk is, met de kwalificaties die ik heb... (10 jr ervaring verst. gehandicapten zorg)...werken met gedragsmoeilijke verst geh....salaris 1000 a week?????
pi_30778827
Salaris is goed, werk ligt er voor het oprapen.. echter veelal in call centers (wegens talenkennis die bij native Ieren niet aanwezig is).
Verder is de gezondheidszorg zwaar bagger. Ierse doktoren raden je aan om terug te gaan naar het land van herkomst als je iets ernstigers hebt dan hoofdpijn.
Mijn vriendin heeft de pil gevraagd in een apotheek (met recept).. begint de apotheekdoos ineens te fluisteren en vraagt met een rood hoofd: "Weet je hoe je de pil moet gebruiken? Ken je de bijwerkingen?". M'n vriendin is 21 en weet donders goed hoe ze met de pil om moet gaan uiteraard... De pil is pas gelegaliseerd in 1995 in Ierland.
Openbaar vervoer is ook bagger. Je wacht op de bus en moet maar hopen dat er binnen een half uur een bus langskomt die dan ook nog stopt. Timetables hebben ze wel, maar ze doen er niks mee. Treinen zijn aanwezig, maar lange-afstandsvervoer is sneller met Bus Eireann.
Autoverzekering is reteduur; ¤4000 per jaar is geen uitzondering. Zoals al eerder aangegeven is, is het dagelijkse leven ook duur.
ESB is de enige elektriciteitsleverancier in Ierland.. ze hebben een monopolie dus en kunnen maken wat ze willen. Na 2 maanden in ons nieuwe huis hebben ze ons een rekening gestuurd van ¤528.. een nabetaling, zeiden ze. Nadat we anderhalf jaar (!!) met ze hebben proberen te praten, kwamen ze langzaamaan tot het inzicht dat 2 mensen in 2 maanden eigenlijk toch geen ¤528 kunnen opmaken..
Anyway.. het land is wonderschoon, de mensen zijn erg aardig en gastvrij. Ik ga er graag naartoe op vakantie, maar wonen en werken hoeft voor mij niet meer.
My 2 cents.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_30879953
In de OP nog een belangrijk onderdeel van Ierland vergeten:

De muziek... en daarover valt te melden dat gisteren het nieuwe album van The Corrs is uitgekomen:

The Corrs met nieuw album!! Home
pi_30910577
Ik ben teruggggg .
47 pints verder .

Ik heb veel geschreven, dus dat ga ik de komende dagen/weken eens samen met de honderden foto's utizoeken .

Owja, ik wil weer terug .
pi_30910814
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik ben teruggggg .
Welkom terug
quote:
Ik heb veel geschreven, dus dat ga ik de komende dagen/weken eens samen met de honderden foto's utizoeken
we zijn benieuwd
quote:
47 pints verder .
quote:
Owja, ik wil weer terug .
www.ryanair.com

[ Bericht 6% gewijzigd door DutchTrain op 25-09-2005 11:38:56 ]
pi_30911122
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:23 schreef DutchTrain het volgende:

www.ryanair.com
Over drie weken paar dagen Parijs .
pi_30911243
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Over drie weken paar dagen Parijs .
waarom niet over 5 weken?

On topic: iemand de nieuwe CD van The Corrs al voor minder dan 15,99 gezien?

Of toch maar even wachten op de DVD die volgende maand uit moet komen
pi_30911650
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:41 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

waarom niet over 5 weken?

On topic: iemand de nieuwe CD van The Corrs al voor minder dan 15,99 gezien?
http://www3.cd-wow.com/detail_results.php?product_code=20913

13 euro incl. verzendkosten.


Gebruik deze link en de cd kost nog maar 7 pond (= 10 euro)

[ Bericht 5% gewijzigd door Roel_Jewel op 26-09-2005 23:31:42 ]
pi_30957950
Het waren drie fantastische weken in Ierland. Met veel mensen gesproken, veel mooie landschappen gezien en vooral veel pints gedronken . De komende dagen/weken heb ik nog wel nodig om de beste foto's (uit de ruim duizend ...) uit te zoeken en online te zetten. Ook wil ik ruim ingaan op m'n ervaringen in het groene Ierland . Ik kan alvast zeggen dat het verblijf op de Aran-eilanden - drie eilanden voor de Atlantische westkust van Ierland) - het hoogtepunt was. Weg van alles en iedereen. Uren rondwandelen zonder iemand tegen te komen. En vooral: een bijzonder landschap.

Hieronder vast een voorproefje van de foto's:












pi_30958288
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gebruik deze link en de cd kost nog maar 7 pond (= 10 euro)
Ik wil geen dubbel dvd van genesis (zie ook Corrs topic)

Maar weer interessante foto's
pi_31036072
Mooie foto's hier!

Ik ben van maandag weer in België en wil ook zo graag al weer terug!
Het was mijn eerste reis naar Ierland en ik vond het echt geweldig! Iedereen is zo vriendelijk..

Ik wilde ook naar de Aran islands, maar de boten gingen niet vanuit Doolin owv het slechte weer

In het weekend ga ik ook wat fotootjes neergooien hier
pi_31042113
Hele leuke foto's inderdaad! Krijg steeds meer zin er toch eens heen te gaan (buiten Dublin en Belfast niks van het eiland gezien). Is de herfst en winter ook nog wat om naar Ierland te gaan?
pi_31061348
Ziehier mijn foto's

Een kleurrijk straatje in Ennis:



Brugje in Doolin:



Nog Doolin







Verbroederen met de Ierse fauna



Tussen Doolin en Cliffs of Moher:







Deze foto moet er natuurlijk ook bij: de beruchte kliffen:





pi_31063565
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:37 schreef Zbie het volgende:
Ziehier mijn foto's

Een kleurrijk straatje in Ennis:

[afbeelding]

Brugje in Doolin:

[afbeelding]

Nog Doolin

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Verbroederen met de Ierse fauna

[afbeelding]

Tussen Doolin en Cliffs of Moher:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze foto moet er natuurlijk ook bij: de beruchte kliffen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooimooi .
Heb vorige week donderdag tot en met zaterdag in Doolin gezeten. Leuk plaatsje .
pi_31067500
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Mooimooi .
Heb vorige week donderdag tot en met zaterdag in Doolin gezeten. Leuk plaatsje .

Dat meen je niet?! Ik ook!
pi_31068681
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:31 schreef Zbie het volgende:

[..]


Dat meen je niet?! Ik ook!
.
Toch niet in Paddy's Hostel geslapen? En in O'Connors pub uitgeweest
pi_31069762
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:06 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.
Toch niet in Paddy's Hostel geslapen? En in O'Connors pub uitgeweest
Nee, in Rainbow Hostel.. ben wel voorbij Paddy's gelopen en heb er zaterdag bustickets gekocht.
O'Connors.. Ik ben slecht in namen Was dat de pub bij de winkeltjes enzo? Daar ben ik vrijdag in de vroege avond even binnen geweest en heb ik zaterdag de hele voormiddag gezeten omdat de boten naar de Aran Islands waren afgelast. Ik ben 2 avonden uit geweest in de laatste pub voor de brug, maar ik weet niet meer hoe het heette
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:29:50 #27
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_31097453
Wat is eigenlijk de prijs voor een pint Guinness in west Ierland? Laatst in Dublin heb ik meer dan 5 Euro betaald.

Vanavond lekker genieten van een pint Guinness Weliswaar niet in Ierland, maar in een Irish pub in Sao Paulo.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_31097546
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:29 schreef Aurora025 het volgende:
Wat is eigenlijk de prijs voor een pint Guinness in west Ierland? Laatst in Dublin heb ik meer dan 5 Euro betaald.

Vanavond lekker genieten van een pint Guinness Weliswaar niet in Ierland, maar in een Irish pub in Sao Paulo.
Iets van 4¤30 meestal.. Kan 10 cent meer of minder zijn
Hoeveel kost het in Sao Paulo dan?

Ik vind Guiness niet eens lekker
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:43:40 #29
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_31097868
Hier in Sao Paulo kost een pint omgerekend 8 Euro
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zondag 9 oktober 2005 @ 12:40:16 #30
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31305582
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:33 schreef Zbie het volgende:

[..]

Iets van 4¤30 meestal.. Kan 10 cent meer of minder zijn
Hoeveel kost het in Sao Paulo dan?

Ik vind Guiness niet eens lekker
In Dub zijn er wel pubs te vinden met el cheapo prijzen voor guiness 3.50 3.80 moet kunnen ben alleen de naam vergeten zat er meestal ook vol met spaanse mensjes

Zelfs in nederland betaal ik nog geen 5 euro voor pint maarja ik drink ook liever Killkenny,Smithwicks and Murphys (redd )
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_31430377
http://www.metropoint.com/ftp/20051014_Holland.pdf

2 pagina's over Cork en Dublin in de Metro van vandaag .
pi_31436852
leuke foto´s!

pint heb ik in kleine dorpjes 3.30 soms betaald...
pi_31436885
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.metropoint.com/ftp/20051014_Holland.pdf

2 pagina's over Cork en Dublin in de Metro van vandaag .
cool, ik nog met de trein naar friesland strax, dan vast gelegenheid om een metro op te snorren haha
  donderdag 22 december 2005 @ 15:18:03 #34
22165 hbuurt
still one breed apart
pi_33310337
vorige week paar dagen in middleton en omgeving (vlak bij cork) geweest
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:54:44 #35
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_33355386
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:18 schreef hbuurt het volgende:
vorige week paar dagen in middleton en omgeving (vlak bij cork) geweest
En?? Hoe was het?
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_33423333
Foto's zeg ik
pi_33423463
quote:
Op maandag 26 december 2005 21:57 schreef Zbie het volgende:
Foto's zeg ik
In plaats van foto's kijken heb ik eik wel weer enorm de behoefte om zelf weer es te gaan kijken .
pi_33423620
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:03 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

In plaats van foto's kijken heb ik eik wel weer enorm de behoefte om zelf weer es te gaan kijken .
Goed idee.. voor 61 euro incl tax voor een retourtje ben je nu in Dublin vanaf Rotterdam.

Volgende TRV meet 20-22 januari in Dublin dan maar?
pi_33425302
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Goed idee.. voor 61 euro incl tax voor een retourtje ben je nu in Dublin vanaf Rotterdam.

Volgende TRV meet 20-22 januari in Dublin dan maar?
61 euro! Damn, wat duur!
Voor 34 euro zelfde data met Ryanair retour vanaf Charleroi .

Maar ik geloof dat collega's ergens eind maart alweer een weekendje Dublin hebben gepland, dus daar ga ik dan maar ff mee .

En daarvoor heb ik eik nog steeds een weekje Wenen/Praag met een (mogelijke ) vriendin gepland . Dat besluit zal deze week wel vallen .
pi_33480140
Hoi!

Ik ga samen met mijn vriend in augustus als alles goed is naar Ierland, en we willen graag meerdere plekken zien in bv. een week.

Nu is er een EuroDomino pas waarmee je voor weinig geld met de trein kunt, en we zouden dan bijvoorbeeld van Dublin naar Galway naar Cork terug naar Dublin gaan. Alleen ik vind de site van de treinen in Ierland heel onoverzichtelijk, ik kan niet bekijken hoe we moeten reizen en of dat gereserveerd moet worden en wat het zou kosten zonder zo'n pas etc. etc...

Iemand die enig idee heeft hoe dat geregeld is? En is het vanuit die steden goed te doen om naar bijvoorbeeld de kust te gaan?

Tips in de omgeving van deze drie steden zijn natuurlijk sowieso meer dan welkom.
pi_33482202
Hallo p-etr-a

Het trein netwerk in Ierland is aangelegd als een half spinneweb (maar dat wist je waarschijnlijk al). En je moet dus vaan weer terug richting Dublin.
Treinen rijden naar de eindbestemming redelijk frequent. Van enige keren per dag tot elke paar uur ofzo.
Wat wel mogelijk is is om tussen de verschillende treinstations je per bus te vervoeren. Ook redelijk goedkoop en frequent.
Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt en wat je doel is om allemaal te gaan bekijken is het wel danwel niet met het openbaar vervoer te doen. Als je weinig tijd hebt en/of veel wilt zien wordt het moeilijk. Zeker als je echt langs de kust wilt trekken. Naar de grote toeristischere attracties rijden wel bussen en als je wat meer tijd hebt moet dat wel lukken.
Eigen (huur) autotje is natuurlijk het makkelijkst, maar ja, dan moet dat wel betaalbaar zijn en een beetje auto kunnen rijden.

Maar Ierland is hoe dan ook een mooi land.

[ Bericht 1% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 28-12-2005 20:59:17 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_33488087
Zo'n idee had ik inderdaad al over de treinen... Nouja maar eens goed kijken wat de trein kost, maar je hoeft dus op zich geen reserveringen te maken?

Met de auto zal voor mij helaas niet lukken. Ik heb geen rijbewijs en kan dus inderdaad totaal niet met een auto overweg. Misschien dat dat over een paar jaar nog kan!

Het lijkt mij ook een prachtig land, ik weet totaal nog niet wat ik ga doen (dit was ook maar een ideetje) behalve dat ik echt graag wil!

[ Bericht 2% gewijzigd door p-etr-a op 28-12-2005 23:10:02 ]
pi_33506860
Ik heb zitten denken omdat het zo lastig reizen is daar om de halve week in Dublin door te brengen bijvoorbeeld en de halve week in en om een andere stad, die vanaf Dublin met de trein te bereiken is. Wat raden jullie als Ierland-kenners dan aan?
pi_33507385
quote:
Op donderdag 29 december 2005 15:23 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb zitten denken omdat het zo lastig reizen is daar om de halve week in Dublin door te brengen bijvoorbeeld en de halve week in en om een andere stad, die vanaf Dublin met de trein te bereiken is. Wat raden jullie als Ierland-kenners dan aan?
Cork schijnt ook leuk te zijn. Niet echt groot, wel culturele hoofdstad geweest.

Je kan nu overigens ook vliegen met Ryanair binnen Ierland. Anders de bus in plaats van de trein. Vliegen is het goedkoopst, met de trein is het duurst.
pi_33509081
Is vliegen goedkoper? Nouja dat zou dan ook nog kunnen inderdaad. Bijvoorbeeld naar Shannon, best leuk toch.

Zijn er vaak last-minutes voor?

Edit: met belasting erbij is het alsnog erg duur. Je betaalt bijvoorbeeld wel maar 5 euro voor de vlucht, maar je betaalt wel 40 euro belasting.
pi_33510156
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:28 schreef p-etr-a het volgende:
Zijn er vaak last-minutes voor?

Edit: met belasting erbij is het alsnog erg duur. Je betaalt bijvoorbeeld wel maar 5 euro voor de vlucht, maar je betaalt wel 40 euro belasting.
Alleen (ver) vooruit te boeken via www.ryanair.com. Last-minutes bestaan daarbij niet.

40 voor een retourtje is erg goedkoop. Enkeltje met de trein is meen ik al 60 euro. Met de bus is het ook iets van 25 euro enkele reis.

Voor de zekerheid aan Roel_Jewel vragen, die heeft ergens in het vorige topic of het low cost airlines topic een vergelijking gezet, kan 'm alleen niet meer vinden.

Vergeet niet dat Ierland een duur land is. Met name Dublin!
pi_33510380
Als het goed is is een retour met de trein niet zo duur. Hier staan prijzen:
http://www.iarnrodeireann.ie/your_ticket/fares_enquiries.asp

Dan zou retour Cork 56.50 zijn (5 day return), vind ik niet erg veel. Met het vliegtuig is het voor 2 personen 116.68 en zit je veel meer vast aan een bepaalde reistijd enzo. Dus dat vind ik erg lastig.

En een land is zo duur als je het zelf maakt hè. Met youth hostels en goedkope restaurantjes kom je er ook wel.

Heb je (of iemand anders hier) eigenlijk wel eens met de trein gereisd in Ierland? Ik vind het namelijk zo overkomen alsof je van tevoren moet reserveren, maar dan ook weer kort van tevoren enzo... Heel vaag allemaal.
pi_33510756
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:09 schreef p-etr-a het volgende:
Als het goed is is een retour met de trein niet zo duur. Hier staan prijzen:
http://www.iarnrodeireann.ie/your_ticket/fares_enquiries.asp

Dan zou retour Cork 56.50 zijn (5 day return), vind ik niet erg veel. Met het vliegtuig is het voor 2 personen 116.68 en zit je veel meer vast aan een bepaalde reistijd enzo. Dus dat vind ik erg lastig.
Ontloopt elkaar dus weinig wat betreft prijs. Bus is waarschijnlijk iets goedkoper dan, maar ook wat minder comfortabel.
quote:
En een land is zo duur als je het zelf maakt hè. Met youth hostels en goedkope restaurantjes kom je er ook wel.
Goedkope restaurantjes zijn inderdaad wel te vinden, mits je van 'pubfood' houdt (en daar is niets mis mee. Denk echter niet in een supermarkt goedkoop uit te zijn. Een rol koekjes van 2,5 euro is geen uitzondering.
quote:
Heb je (of iemand anders hier) eigenlijk wel eens met de trein gereisd in Ierland? Ik vind het namelijk zo overkomen alsof je van tevoren moet reserveren, maar dan ook weer kort van tevoren enzo... Heel vaag allemaal.
Ben alleen met de DART treinen geweest, de voorstadtreinen van Dublin. De andere treinen kun je gewoon kaartje kopen uit de automaat of van te voren bestellen via internet. Voor langere afstanden zul je denk ik moeten reserveren.
pi_33514285
Ben met de trein van Dublin naar Sligo gegaan. Ik weet echter niet meer zeker of je moet reserveren. Wat ik echter nog wel weet is dat we de dag van tevoren rond 16.00 uur kaartjes hebben gekocht voor de trein van 8.30 de volgende ochtend. Dus ook al moet je reserveren dan kan het nog tot erg kort v an tevoren. Ik zie geen probleem dus. En wat Paetr-a zei dat als ze ging euro-dominoen dan zal het mogelijk met de prijs ook nog wel meevallen.

P-etr-a
Naast het al genoemde Cork (wat inderdaad een best wel aardige stad is) kan je met de trein ook naar Galway. Dit is een gezellig universiteitsstadje waarvandaan je vrij makkelijk naar een aantal mooie dingen van Ierland kan gaan. B.v. Cliffs of Moher en Arran Islands. Allebei erg de moeite waard. Daarvandaan zou je b.v. ook met de bus door het mooie binnenland naar Cork kunnen gaan en daarvandaan met de trein terug, of, wat nog makkelijker is daarvandaan terugvliegen vanaf Shannon.

Succes
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_33515578
Dat is waar, maar misschien neem ik een retourtje naar een andere grote stad (het is toch maar een week), en dan is het dus nog even besluiten waar ik het meest wil zien e.d.

Er staat in de Marco Polo gids dat het verstandig is om hotels te reserveren in juli en augustus. Geldt dit ook voor bed and breakfast en/of youth hostels?
pi_33523404
Cork is wel groter dan Galway maar ik denk (en uiteraard zijn er mensen die daar anders over denken) dat je vanuit Galway meer kan doen. Stel je van "steden" trouwens niet teveel voor in Ierland.

Bed and Breakfast wil je waarschijnlijk niet aan beginnnen. Tenzij je erg ruim in je budet zit. Weet niet of je al veel ervaring hebt met hostels? Zelf ga ik meestal op de bonnefooi en zie het wel. Je loopt dan wel het risico dat je niet kunt overnachten in het hostel van je keuze. Wat misschien handig is is om bij voor beeld je eerste (twee) overnachtingen te reserveren in bv Dublin en van daaruit te bellen naar het volgende hostel. Als je een goede gids hebt of je hebt al wat uitgezocht op internet dan lukt dit vrijwel altijd als je de dag van tevoren belt. Als je meer van het echt vooraf plannen en je dus toch al precies weet naar je naar toe gaat dan is vastleggen uiteraard de meest zekere optie.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_33524053
@p-etr-a

Ik begrijp dat je een week wil gaan. Besteed niet die hele week in Dublin! Natuurlijk, Dublin heeft iets. Lekker relaxed in een pub hangen, babbelen met de plaatselijke bevolking, maar zodra je buiten het grote Dublin gaat (ruim 20% van de Ieren woont in Dublin en directe omgeving!) kom je pas in het echte Ierland. Groene heuvels, zeer vriendelijke Ieren, schitterende landschappen. Dáár moet je zijn! En dat kan ik na 2 x 3 weken en 2 x bijna een week Ierland wel zeggen . Sinds september van dit jaar roep ik tegen mensen die naar Ierland gaan: ga naar de Aran-eilanden (en blijf daar langer dan 1 dag)! Als je echt even de rust wil opzoeken, moet je daar zijn. Nadeel is dat je in het hoogseizoen gaat, maar ook dan zal het daar relatief rustig zijn . Je zou daar een dag voor en/of na in Galway kunnen verblijven. Leuke stad, met een relatief jonge bevolking (dus gezellig). Van daaruit zou ik opteren voor het noorden. Ongerepte natuur, niet heel toeristisch, maar zóóó Ierland . Maar van de andere kant: het zuidelijk gelegen schiereiland Dingle en de Ring of Kerry zijn - ondanks enorm toeristisch - ook erg mooi. Als je die kant op zou gaan, kom je meteen langs de Cliffs of Moher en zou je in het zeer gezellig Doolin een nachtje kunnen verblijven . Zie ook mijn foto's en verhalen eerder in dit topic (en het vorige). Ook Zbie (zie eerder) is daar geweest.
Nadeel is dat in het westen het openbaar vervoer (trein vooral!) niet optimaal is. Rails is er dus bijna niet . Maar met een bus kun je ook een eind komen. Tijd nemen.
Om heel Ierland te zien heb je weken nodig, dus concentreer je nu op een paar highlights. Over Cork kan ik je niets vertellen. Ben er - ondanks 4 keer Ierland - nog nooit geweest .
pi_33524134
Ben het wel redelijk met de vorige spreker eens
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_33525373
Bedankt voor je verhaal en tips Roel_Jewel! Ik heb echt veel zin om te gaan, maar het is zo moeilijk om te bepalen waar heen te gaan. Noord-Ierland had ik ook wel over gelezen, maarja... En ik wil ook best nog een keer gaan maar dit is de eerste keer en dan is het toch dubbel spannend e.d.

Jojo, ik wil inderdaad ook een beetje op de bonnefooi gaan. Maarja dan zit je dus wel met die overnachtingen. Ik was er trouwens van overtuigd dat bed and breakfast goedkoop is, haha. Nou ik ken wel jeugdherbergen (in Rome en Parijs) en dat vind ik prima om te verblijven. Ik probeer hier, elders op het web en uit boekjes die ik bij de bibliotheek heb gehaald simpelweg zo veel mogelijk informatie te halen zodat ik dat niet allemaal hoef te doen als ik er al ben - dat zou zonde van de tijd zijn.
pi_33530268
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 00:44 schreef p-etr-a het volgende:
Bedankt voor je verhaal en tips Roel_Jewel! Ik heb echt veel zin om te gaan, maar het is zo moeilijk om te bepalen waar heen te gaan. Noord-Ierland had ik ook wel over gelezen, maarja... En ik wil ook best nog een keer gaan maar dit is de eerste keer en dan is het toch dubbel spannend e.d.
Nee, niet Noord-Ierland! Ga naar het noorden van de republiek Ierland (county Donegal) . Noord-Ierland heeft op zich ook wel wat (Giant's Causeway bijvoorbeeld; hoewel toeristisch), maar Donegal is echt mooi . Slieve League zijn met 600 meter de hoogste cliffs van Europa. Toen ik er in september was, waaide 't nogal erg hard. Daardoor was 't enigszins gevaarlijk (om over de zogenaamde One Man's Pass naar boven te lopen).
pi_33531723
Ik bedoelde ook het noorden van de republiek inderdaad, gek geformuleerd lijkt het alsof ik het Britse deel bedoel.

Donegal dus. Ik ga hier iets over opzoeken.
pi_33531848
Ik hou op met adviseren. J moet zlef maar eens gaan ontdekken wat er te zien is. Mijn is dat de overwachtse dingen vaak het mooist zijn (en die staan vaak niet in een reisgids).

Succes
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_33532218
Dankjewel.

Het wordt ongetwijfeld fantastisch.
pi_33532448
Nog een tip: bestel de Lonely Planet van Ierland. Enorm handig met veel achtergrondinfo!
Omgerekend 15 euro @ http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=BOOK&title=341413&p=91&g=148&pa=sr

Zie dat in januari een nieuwe editie uitkomt . http://shop.lonelyplanet.com/product_detail.cfm?productID=2844&
Even wachten met bestellen via http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=BOOK&title=739799&p=91&g=148&pa=sr dus .

[ Bericht 24% gewijzigd door Roel_Jewel op 30-12-2005 11:12:52 ]
pi_33551731
Hoe actueler, hoe beter.
pi_33654793
Lijkt me geweldig.. ik wil deze zomer een maand rondtrekken in mijn eigen auto.. tentje, gaspitje, backpack, etc..

Dus met de auto naar Engeland, en dan door naar Ierland, of Schotland, of beiden..

Weet iemand of je goed kunt vissen in Ierland? Mijn hengel gaat zowiezo mee.. Eens kijken of ik nog wat haaien kan vangen..



Of hebben ze dit formaat niet daar? (Ps; dat ben ik.. )
pi_33688510
Je kan er volgens mij goed vissen, voor zover ik in reisboekjes en op internet zie wel in ieder geval.
pi_33688882
Hoe is het weer er in de zomermaanden?
pi_33689964
Quote uit de National Geographic reisgids:
quote:
April tot juni is meestal de zonnigste en mildste periode, het landschap is groen en fris van de winterregens. De bezoekersaantallen zijn nog niet op hun top en de wegen zijn rustig. In juli en augustus is er het meest te doen en het weer is dan 'zacht', Iers voor: mist en motregen. September en oktober zijn beter en de bossen en heide tonen dan mooie kleuren. In de winter is het meestal mild, maar het kan ook donker en somber zijn.
Ik heb zelf geen idee in hoeverre dit waar is...
pi_33695597
De zomers zijn er net zo als in Nederland. OF koud en nat OF 25 graden en zonnig. Het voordeel is dat je nog dichter bij de oceaan zit en dat het weer sneller veranderd.

Kortom, je kunt er geen bal van zeggen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_33707543
Mei en Eind Augustus/begin September zijn vaak mooier dan hartje zomer qua weer (mooier als in droger, meer zon).
Maar in Ierland hoort ook regelmatig mist te zijn, en schitterende wolkenvelden. dus....
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_33710607
Ik ga als het goed is eind augustus!

You just made my day DIGGER...
pi_33723337
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:37 schreef Zbie het volgende:
Ziehier mijn foto's



Ik moest alleen stukkie verder weg..
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:27:59 #69
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33801975


ben ook 2 x in ierland geweest. geweldig land en mensen. dublin-kilkenny-cork-kilarney-galway-dublin

ik vond de ring of kerry, de gap of dunlo, kilkenny lakedistrict en de clifs echt geweldig
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:30:41 #70
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33802044
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:30 schreef p-etr-a het volgende:
Quote uit de National Geographic reisgids:
[..]

Ik heb zelf geen idee in hoeverre dit waar is...
ja het klopt. het is er meestal een paar graden kouder dan in nederland. Dat het er altijd regent is gewoon gelul. ik had in 17 dagen 2 dagen regen en dan 3 x keer een hoosbui, maar dat was idd ongekend in mei.
pi_33802133
Als je de kosten een beetje wilt drukken kun je in Ierland ook uitstekend kamperen. Als je in de zomer komt tenminste

Iemand hier trouwens weleens bij Navan Fort (Ulster) geweest? Vanwege zijn historische betekenis wil ik er graag naartoe, maar die keer dat ik naar die andere plek van grote historische betekenis, de Hill of Tara in de buurt van Dublin, ging, was de hilariteit bij mij groot omdat de hele site bestond uit niets anders dan wat glooiende weilanden, met bordjes erin: "hier was de troonzaal", "hier was de eetzaal", "hier lagen de voorraden". Is er bij Navan Fort WEL iets te zien?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:35:31 #72
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33802206
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:33 schreef thaleia het volgende:
Als je de kosten een beetje wilt drukken kun je in Ierland ook uitstekend kamperen. Als je in de zomer komt tenminste
of gewoon een goedkoop bed and breakfast. die mensen zijn altijd erg vriendelijk en helpen je altijd om je beste excursie uit te zoeken.
pi_33802389
Kamperen is ook lastig omdat je dan aan 1 plek vast zit, tenzij je zin hebt om elke keer je tent op te zetten en weer af te breken.
pi_33802457
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:42 schreef Oksel het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ik moest alleen stukkie verder weg..


Lijkt er wel erg op! Waar is dat dan?
pi_33802477
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:35 schreef RamirezBlanco het volgende:

[..]

of gewoon een goedkoop bed and breakfast. die mensen zijn altijd erg vriendelijk en helpen je altijd om je beste excursie uit te zoeken.
Of een jeugdherberg
Was ik heel tevreden van in Ierland
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:48:35 #76
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33802608



deze pub mag je zeker niet overslaan als je in dublin bent.
pi_33814798
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:44 schreef Zbie het volgende:

[..]

Of een jeugdherberg
Was ik heel tevreden van in Ierland
In welke ben jij allemaal geweest?

En Ramirez, is het daar niet heel druk? Zie er continue plaatjes van in allerlei reisgidsen enzo.
pi_33815044
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:33 schreef thaleia het volgende:
Als je de kosten een beetje wilt drukken kun je in Ierland ook uitstekend kamperen. Als je in de zomer komt tenminste

Iemand hier trouwens weleens bij Navan Fort (Ulster) geweest? Vanwege zijn historische betekenis wil ik er graag naartoe, maar die keer dat ik naar die andere plek van grote historische betekenis, de Hill of Tara in de buurt van Dublin, ging, was de hilariteit bij mij groot omdat de hele site bestond uit niets anders dan wat glooiende weilanden, met bordjes erin: "hier was de troonzaal", "hier was de eetzaal", "hier lagen de voorraden". Is er bij Navan Fort WEL iets te zien?
Lonely Planet noemt Hill of Tara ook 'not visually impressive' , maar het blijft een 'evocative, somewhat moving place, especially on a warm summer's evening'. De LP is over Navan Fort niet heel duidelijk, maar als ik 't zo lees moet er wel iets te zien zijn . Wel jammer dat het hele gebeuren kort na voltooiing, rond 95 voor Christus, in brand is gestoken. Vermoedelijk een religieus ritueel .
pi_33815102
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:48 schreef RamirezBlanco het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

deze pub mag je zeker niet overslaan als je in dublin bent.
Op zich leuk om even te zijn, maar het een van de plekken waar het juist géén Ierland is. 't Is dat het bier Iers is, maar dan heb je 't verder wel gehad. Eigenlijk alleen maar toeristen. Juist een van de tenten waar ('echte') Ieren nauwelijks naartoe gaan ... Maar dat is eigenlijk met heel Temple Bar. En toch is het de plek waar je moet zijn .
pi_33815442
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:29 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

In welke ben jij allemaal geweest?

En Ramirez, is het daar niet heel druk? Zie er continue plaatjes van in allerlei reisgidsen enzo.
Rainbow Hostel in Doolin, heel erg aan te raden! Was heel netjes en gezellig. Was iets van 13¤/nacht voor een zespersoonskamer

Abbey Tourist Hostel in Ennis. Was minder mooi en netjes dan in Doolin, maar ook niet te duur. 16¤ ofzo was het voor een kamer met 3

In Galway hebben we overnacht in Barnacles. Goed gelegen, netjes.. Wel een pak minder gezellig dan in Doolin. Ik weet niet meer wat we er juist betaald hebben... Maar iig minder dan 20¤.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:47:43 #81
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33815490
Nog 2 weken, en ik zit er 5 maanden. .

Verkapte tvp dus.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_33815522
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:43 schreef Zbie het volgende:

[..]



Lijkt er wel erg op! Waar is dat dan?
Uhm, Nullabor Plain, Zuidkust van Australie..



1200km rechtdoor..
pi_33815586
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nog 2 weken, en ik zit er 5 maanden. .

Verkapte tvp dus.
*jaloers*

Waar ga je heen?
pi_33815589
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nog 2 weken, en ik zit er 5 maanden. .

Verkapte tvp dus.
Jaloers is .
pi_33815629
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:48 schreef Oksel het volgende:

[..]

Uhm, Nullabor Plain, Zuidkust van Australie..

[afbeelding]

1200km rechtdoor..
Probeer volgende keer eens iets dichterbij...
Ook in Ierland geweest?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:01:16 #86
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33816112
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:49 schreef Zbie het volgende:

[..]

*jaloers*

Waar ga je heen?
Maynooth (20 mijl ten westen van ierland). De laatste keer dat ik er was was in '87, dus ik ben heel benieuwd.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_33816207
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:50 schreef Zbie het volgende:

[..]

Probeer volgende keer eens iets dichterbij...
Ook in Ierland geweest?
Nee, misschien binnenkort.. heb sinds kort in NL ook mijn eigen auto, dus nu de kans.. misschien in de voorjaarsvakantie oid!
pi_33816509
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:01 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Maynooth (20 mijl ten westen van ierland). De laatste keer dat ik er was was in '87, dus ik ben heel benieuwd.
Ten westen van Dublin, bedoel je .
Een echte universiteitsstad . Neem aan dat dat de reden is dat je daar 5 maanden zal verblijven
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:15:27 #89
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33816699
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ten westen van Dublin, bedoel je .
Een echte universiteitsstad . Neem aan dat dat de reden is dat je daar 5 maanden zal verblijven
Ja, dublin bedoel ik idd.

En ja, ik ga er een semester vakken volgen en op de campus zitten. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_33816880
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:15 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, dublin bedoel ik idd.

En ja, ik ga er een semester vakken volgen en op de campus zitten. .
Leukleuk . Zeker ook omdat je helemaal niet ver van Dublin zit (40 min. met de trein, lees ik).
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:44:57 #91
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33817742
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Leukleuk . Zeker ook omdat je helemaal niet ver van Dublin zit (40 min. met de trein, lees ik).
Ja, de bibliotheek van maynooth scheen ook zo kut te zijn dat je regelmatig naar dublin moet voor studieboeken, maar op dit moment weet ik nog helemaal niks verder. Laat het wel over me heen komen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 8 januari 2006 @ 02:21:28 #92
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33821732
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:29 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

In welke ben jij allemaal geweest?

En Ramirez, is het daar niet heel druk? Zie er continue plaatjes van in allerlei reisgidsen enzo.
ja dat wel maar zwaar gezellig!
pi_33827464
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:46 schreef Zbie het volgende:

[..]

Rainbow Hostel in Doolin, heel erg aan te raden! Was heel netjes en gezellig. Was iets van 13¤/nacht voor een zespersoonskamer

Abbey Tourist Hostel in Ennis. Was minder mooi en netjes dan in Doolin, maar ook niet te duur. 16¤ ofzo was het voor een kamer met 3

In Galway hebben we overnacht in Barnacles. Goed gelegen, netjes.. Wel een pak minder gezellig dan in Doolin. Ik weet niet meer wat we er juist betaald hebben... Maar iig minder dan 20¤.
Die Rainbow in Doolin had ik ook al gezien! Is het te doen om in 1 dag van Galway naar Doolin te lopen, of moet je dan toch een stukje openbaar vervoer nemen?
  zondag 8 januari 2006 @ 12:38:06 #94
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33827666
quote:
Op zondag 8 januari 2006 12:29 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Die Rainbow in Doolin had ik ook al gezien! Is het te doen om in 1 dag van Galway naar Doolin te lopen, of moet je dan toch een stukje openbaar vervoer nemen?
nou dat denk ik niet petra. wij reden met de auto van kilarney naar loughrea (bij galway) zeker 4uur
pi_33829217
quote:
Op zondag 8 januari 2006 12:38 schreef RamirezBlanco het volgende:

[..]

nou dat denk ik niet petra. wij reden met de auto van kilarney naar loughrea (bij galway) zeker 4uur
Haha nee oké dat is dan inderdaad niet erg aan te raden. Ach een stukje met de bus is ook niet zo erg.
pi_33829591
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:31 schreef p-etr-a het volgende:

Haha nee oké dat is dan inderdaad niet erg aan te raden. Ach een stukje met de bus is ook niet zo erg.
Lopen raad ik je ook niet aan Is toch nog een heel stuk.
Wel goed opletten voor de busuren in Doolin. Zijn maar 3 bussen per dag geloof ik en als je dan één mist kan je lang wachten heb ik mogen ervaren
  zondag 8 januari 2006 @ 13:45:21 #97
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33829627
je kunt ook de trein tussen galway en kilarney nemen. kilarney is erg toeristisch maar zeker de moeite om een bed and breakfast te nemen en van daaruit de ring of kerry en vooral de kilarney lakes en de gap of dunloe(ierland pur sang) te bezoeken.
  zondag 8 januari 2006 @ 13:53:02 #98
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_33829856
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:45 schreef RamirezBlanco het volgende:
je kunt ook de trein tussen galway en kilarney nemen. kilarney is erg toeristisch maar zeker de moeite om een bed and breakfast te nemen en van daaruit de ring of kerry en vooral de kilarney lakes en de gap of dunloe(ierland pur sang) te bezoeken.
[afbeelding]
. Connemara (ten N van Galway) is overigens ook al zo prachtig .
  zondag 8 januari 2006 @ 14:02:17 #99
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33830171
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:53 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

. Connemara (ten N van Galway) is overigens ook al zo prachtig .
ja daar ben ik ook geweest. vooral achter dat dorpje clifden.


ik vond het mooie van connemara dat je gewoon een uur rijdt en gewoon alleen schapen ziet. ben je ook in die mijn geweest roel?
  zondag 8 januari 2006 @ 14:11:21 #100
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_33830453
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:02 schreef RamirezBlanco het volgende:

[..]

ja daar ben ik ook geweest. vooral achter dat dorpje clifden.

[afbeelding]
ik vond het mooie van connemara dat je gewoon een uur rijdt en gewoon alleen schapen ziet. ben je ook in die mijn geweest roel?
Welke? Kan ik me zo iig even niet herinneren.
Maar je kunt er idd uren rondrijden met links en rechts van de weg (en vaak ook op de weg ) schapen. Schitterende bergen, uitzicht over de oceaan. Ge-wel-dig. Ben er een maand of 4 geleden dus geweest, maar ik wil zo weer terug .
Clifden vond ik overigens niet heel super. Veel toeristen (vooral Amerikanen). Wel nog wat Champions League in een pub gezien (rechts de straat in, op die foto). Dat was wel gezellig .

.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:25:38 #101
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33830963
het was erg toevallig toen. we reden tussen clifden na een bezoek aan een groot kasteel weer terug richting galway en toen stond langs de weg een bord met mijn er op. ik denk een mijn. tja dat moet je tegen iemand uit heerlen niet zeggen. dus zijn we teruggereden over zon landweg zoals je die vaker in westerns ziet. bleek het een oude ertsmijn te zijn. moest je een helm op met zon lamp en gingen zon 30 meter ondergronds.

ja idd in die pub ben ik ook geweest for lunch in the lounge. ierland is echt mijn mooiste rondreis geweest. ik ga er zeker weer heen. deze zomer ga ik naar mexico. weer wat anders maar dat heeft me ook altijd getrokken. misschien in oktober weer een weekendje dublin.
pi_33831286
Qua overnachten in Doolin: daar kun je wel echt uitstekend kamperen! Er zit een camping aan de kust, bij de plek waar de veerpont naar de Aran Islands vertrekt. Het is wel een stukje lopen naar Doolin zelf, maar dat bleek juist bijzonder handig: op die manier ben je alweer aardig nuchter als je eindelijk je tent bereikt

En het is super om daar direct aan de kust te zitten, het is een supermooie kust daar, lekker om daar te gaan zitten met een boekje en/of een fles wijn. En als je het gezien hebt pak je de boot naar een van de Aran islands, en gaat daar op de camping staan!

Ik heb in Doolin telkens gegeten in het Lodestone restaurant, dat adverteert met "the last restaurant before America". Leuk beetje alternatief ambachtelijk eetcafeetje.

Dank voor het nazoeken overigens Roel_Jewel. "not visually impressive"
pi_33832339
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:34 schreef thaleia het volgende:

En het is super om daar direct aan de kust te zitten, het is een supermooie kust daar, lekker om daar te gaan zitten met een boekje en/of een fles wijn. En als je het gezien hebt pak je de boot naar een van de Aran islands, en gaat daar op de camping staan!
Wel opletten met die boten naar de Aran islands vanuit Doolin! Die varen niet bij slecht weer. Daardoor ben ik er ook niet geraakt
  zondag 8 januari 2006 @ 15:11:59 #104
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33832559
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:05 schreef Zbie het volgende:

[..]

Wel opletten met die boten naar de Aran islands vanuit Doolin! Die varen niet bij slecht weer. Daardoor ben ik er ook niet geraakt
ja ik heb die trip ook niet gemaakt. was het een gemiste kans?
pi_33832694
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:11 schreef RamirezBlanco het volgende:

ja ik heb die trip ook niet gemaakt. was het een gemiste kans?
Ging je boot ook niet of was het gewoon niet gepland?
  zondag 8 januari 2006 @ 15:31:40 #106
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33833183
nee niet voor gekozen. moet wel apart zijn dat eiland, maar wie weet de volgende keer
  zondag 8 januari 2006 @ 16:07:59 #107
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_33834222
Ah een Ierland-Topic

Vorig jaar voor de eerste keer naar Ierland geweest en vast en zeker niet de laatste keer!
Sterker nog: in mei wil ik graag, via een omweg, weer naar Dublin.

Het idee is er namelijk om eerst een paar dagen naar Liverpool te gaan, daar met de boot richting Dublin, om dan daar nog een paar dagen te blijven. Dit allemaal in 9 dagen tijd.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de boot verbinding Liverpool -> Dublin? Ik hoorde al dat je misschien beter eerst met de trein vanuit Liverpool naar Holyhead kan gaan, om vanuit daar de boot te pakken

Maargoed, heb er erg veel zin in om weer naar Dublin te gaan, vorige keer behoorlijk de 'tourist' uitgehangen, nu maar eens iets anders

Op naar o'Donoghues!
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
  zondag 8 januari 2006 @ 16:53:09 #108
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_33835674
quote:
Op zondag 8 januari 2006 15:11 schreef RamirezBlanco het volgende:

[..]

ja ik heb die trip ook niet gemaakt. was het een gemiste kans?
Ik heb in september vijf dagen op de Aran eilanden gezeten (op Inish More, het grootste). Het is daar zo mooi, rustig, indrukwekkend .
Op de heenweg (vanuit Rossavael) een rustige oceaan, maar op de terugweg regen en vooral veel wind en hoge golven. Ik was blij dat ik op 't achterdek buiten stond. Anderen zagen hun ontbijt wel nog een keer voorbij komen, zeg maar .

Als je de kans krijgt om naar de eilanden te gaan: DOEN!
  maandag 9 januari 2006 @ 22:27:37 #109
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33885023
zal ik zeker gaan doen eens. eerst mexico en dan schotland, want zoals ik heb horen vertellen, would you believe it, moet schotland prachtig zijn.
  maandag 9 januari 2006 @ 22:32:53 #110
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_33885264
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:27 schreef RamirezBlanco het volgende:
zal ik zeker gaan doen eens. eerst mexico en dan schotland, want zoals ik heb horen vertellen, would you believe it, moet schotland prachtig zijn.
in Schotland ben ik (ook) afgelopen jaar geweest . Vijf dagen Glasgow en Fort William. De treinreis tussen beide plaatsen (4 uur) behoort tot de mooiste ter wereld. Dat klopt wel aardig, geloof ik. En Ben Nevis 'beklommen' (een van de hoogste bergen van Groot-Brittannië). Erg gaaf . Je loopt uren, maar dan heb je ook wat . Wederom: een aanrader.
  maandag 9 januari 2006 @ 22:34:58 #111
138072 RamirezBlanco
sangre por sangre
pi_33885379
roel je moet voor travel channel gaan werken mang!!!!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:45:56 #112
138414 Gascoigne
walking in a gazza wonderland
pi_33895950
wanneer gaan we weer naar dublin ramirez?
  woensdag 11 januari 2006 @ 12:51:48 #113
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_33935167
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:02 schreef RamirezBlanco het volgende:

[..]

ja daar ben ik ook geweest. vooral achter dat dorpje clifden.
Clifden zelf is niet zo indrukwekkend vind ik. Net achter Clifden heb je de skyroad die je helemaal over het schiereiland voert langs de kustlijn dus. Erg erg erg mooi.

Ik heb Connemara in mijn achtertuin. Ik woon inmiddels al een tijdje in Ierland, ik heb altijd geroepen dat ik dat ging doen, al jaren lang. Nou, we hebben het dus gedaan. Tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen. We wonen in de buurt van Galway city, maar gelukiig niet in de stad zelf, hoe mooi die ook is. Wij wonen in 'rural area'. Een verademing!!

BTW aan iedereen die ik nog ken hier ........
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 11 januari 2006 @ 13:26:23 #114
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_33936160
Dit voorjaar ga ik waarschijnlijk een rondtocht van een week maken met m'n vriendin en haar ouders. Het is al weer meer dan 5 jaar geleden dat ik er voor het laatst was. Het lijkt me erg leuk om weer eens terug te gaan.
pi_33938640
wow elizabeth!!
was het een gedoe om dara te gaan wonen?
hoe verloopt je integratie?
wrom wil je niet in Galway wonen? lijkt me juist geweldig!
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:22:13 #116
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_33939689
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:49 schreef Babbelzz het volgende:
wow elizabeth!!
was het een gedoe om dara te gaan wonen?
hoe verloopt je integratie?
wrom wil je niet in Galway wonen? lijkt me juist geweldig!
Het was helemaal geen gedoe. Je verkoopt gewoon een zooi troep in NL, je gaat effe drie weken op vakantie naar Ierland en vindt een baan, je boekt een bootreis, je pakt man en kind in, je reist af, je betrekt het huis dat je via het internet hebt gevonden, je rust een weekendje uit, je begint de maandag daarop in je nieuwe baan.

Integratie? Mijn man studeert inmiddels aan de uni van Galway. Er is daar een onderzoek geweest naar integratie. Het schijnt dat Nederlanders het snelst zijn opgenomen in de maatschappij. Ik moet zeggen dat ik helemaal nergens last van heb gehad, maar ik voelde me hier al tijdens elke vakantie die we hadden (en dat waren er veel!!) thuis.

Galway is een prachtige stad, werkelijk waar. Maar ik heb mijn hele leven al in steden gewoond, en juist het platteland trok ons enorm aan. Dus zijn we daar gaan wonen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_33940992
wow klinkt super zeg!

Toen ik vorig jaar voor het eerst in Ierland was, had ik zoiets van: wow hier wil ik wonen.... als ik een baan zou hebben en woonruimte.
Het is dus helemaal niet zown gedoe, als ik jou begrijp. ik zou ook in dat gedeleet willen wonen, waar jullie wonen, voelde super om daar te zijn!

leuk dat je zo bevalt!
  donderdag 12 januari 2006 @ 08:54:27 #118
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_33965310
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:03 schreef Babbelzz het volgende:
Toen ik vorig jaar voor het eerst in Ierland was, had ik zoiets van: wow hier wil ik wonen.... als ik een baan zou hebben en woonruimte.
Dat hadden wij dus ook toen we voor het eerst in Ierland waren, jaren geleden. Een baan zoeken is helemaal niet moeilijk. Als je niet al te kieskeurig bent en voor het begin genoegen neemt met een job die eigenlijk niet helemaal aan je verwachtingen voldoet, dan heb je gegarandeerd binnen een maand werk. Je kunt dan op je gemakje op zoek naar iets wat wel helemaal bij je past.
quote:
Het is dus helemaal niet zown gedoe, als ik jou begrijp. ik zou ook in dat gedeleet willen wonen, waar jullie wonen, voelde super om daar te zijn!
Jij snapt het helemaal!
quote:
leuk dat je zo bevalt!
Nou ehhhhh, die tijd ligt al ver achter me eerlijk gezegd. Bevallen ga ik echt niet meer
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_33971217
Altijd leuk om te lezen dat mensen enorm genieten van de plek in het buitenland waar ze zijn gaan wonen. Hopelijk maakt dat andere mensen ook enthousiast om het land een keer te bezoeken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_33977928
haha,
misschien moet ik t toch ooit ook maar eens gaan doen.
eerst studie maar eens afmaken en nogmaals daar op vakantie gaan
pi_33985161
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:51 schreef ElizabethR het volgende:


BTW aan iedereen die ik nog ken hier ........
Wij wouden dit jaar nog wel komen kijken eigenlijk, ofwel WK 19 naar Ierland (alleen wel lastig met 2 kleine kids en alles in het vliegtuig - Of je betaald de hoofdprijs met KLM/Air Lingus of je zit met alle bagagebeperkingen van Ryanair want Transavia stopt na 25 maart met R'dam-Dublin) of in het najaar een weekendje, dan ws. zonder kids (of alleen Glenn).

Valt er iets te timen?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_33990646
Zo erg zijn de bagagebeperkingen van Ryanair toch niet?
pi_33991295
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:32 schreef p-etr-a het volgende:
Zo erg zijn de bagagebeperkingen van Ryanair toch niet?
Die zijn iig beperkter dan die van de meeste andere maatschappijen. Let erop (bijbetalen is niet weinig; 7 of 8 euro per kilo)
pi_33994025
ja is duuhuur.....

ik moest ook bijdokken.... 15 euro, voor 1.5 kg
toen ik had betaald, dacht ik: shit mijn handbagae weegt nix, khad moeten onderhandelen
pi_33994323
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:37 schreef Babbelzz het volgende:
ja is duuhuur.....

ik moest ook bijdokken.... 15 euro, voor 1.5 kg
toen ik had betaald, dacht ik: shit mijn handbagae weegt nix, khad moeten onderhandelen
Als je op tijd op 't vliegveld bent, moet je even aan een van de balies vragen of je je bagage mag wegen. Dan kun je nog wat in je handbagage duwen als 't nodig is. Die wordt meestal niet gecontroleerd.
pi_33995741
ja, ik was er een btje door overvallen, btje suf
pi_33999516
Hmm.. ik heb anderhalf jaar in Ierland gewoond.. kzal binnekort wel wat fotootjes posten als ik wat tijd heb. Misschien draagt dat weer toe aan een grotere toeloop aan toeristen daar naartoe
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 08:17:15 #128
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_34003590
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:37 schreef Babbelzz het volgende:
ja is duuhuur.....

ik moest ook bijdokken.... 15 euro, voor 1.5 kg
toen ik had betaald, dacht ik: shit mijn handbagae weegt nix, khad moeten onderhandelen
Wij waren (terug van onze honeymoon) ¤ 200,- kwijt

ER
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_34004874
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die zijn iig beperkter dan die van de meeste andere maatschappijen. Let erop (bijbetalen is niet weinig; 7 of 8 euro per kilo)
Je mag 15 kilo meenemen toch? Ik geloof dat ik met Alitalia 20 kilo mocht. Nou dat verschil vind ik dan niet zo groot, je moet er gewoon een beetje op letten. En ik ben niet van plan veel mee te zeulen gelukkig.
pi_34022987
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:32 schreef p-etr-a het volgende:
Zo erg zijn de bagagebeperkingen van Ryanair toch niet?
15 Kg pp (ipv 20) en GEEN bagage voor de kids, die mag je in je eigen koffer erbij stoppen, je mag hooguit per kind 1 Maxi cosi/buggy oid meenemen, dus ik kom altijd buggy/autostoel etc te kort.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_34023234
Wel raar dat je geen bagage voor de kinderen mee mag nemen, je betaalt toch voor hun stoel gewoon? Gelukkig zal ik daar voorlopig nog geen last van hebben.
pi_34023307
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:18 schreef p-etr-a het volgende:
Wel raar dat je geen bagage voor de kinderen mee mag nemen, je betaalt toch voor hun stoel gewoon?
Onder de 2 moeten ze op schoot.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_34023775
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:20 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Onder de 2 moeten ze op schoot.
Huh kan dat zomaar? Is dat niet hartstikke gevaarlijk?
pi_34043089
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:18 schreef p-etr-a het volgende:
Wel raar dat je geen bagage voor de kinderen mee mag nemen, je betaalt toch voor hun stoel gewoon? Gelukkig zal ik daar voorlopig nog geen last van hebben.
Je betaalt (als je op 't goede moment boekt) heel erg weinig bij Ryanair. Desondanks maken ze elk jaar vele miljoenen winst, dus dat moet ergens vandaan komen .
pi_34043132
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:33 schreef p-etr-a het volgende:
Huh kan dat zomaar? Is dat niet hartstikke gevaarlijk?
Ze passen niet in de riemen van een normale stoel, dus moeten ze op schoot in een speciaal riempje. Zo niet, dan vliegen ze bij de landing door de cabine heen...
pi_34045582
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ze passen niet in de riemen van een normale stoel, dus moeten ze op schoot in een speciaal riempje. Zo niet, dan vliegen ze bij de landing door de cabine heen...
Haha oké dat lijkt me nog wel iets gevaarlijker inderdaad.

En inderdaad Roel_Jewel ze zijn erg goedkoop. Komt mij wel mooi uit, naar Eindhoven toe met m'n OV-kaart en dan zo goedkoop vliegen.
pi_34046205
Ik heb de behoefte om weer es naar Ierland te gaan .
Geplande datum: ma 06/02 t/m za 11/02 van Charleroi naar Dublin. Iemand ideeën qua verblijfsplaats? Ben zelf al twee keer een paar dagen in Bray en Greystones geweest (zie eerder in dit en het vorige topic) vanwege de mooie kustwandeling . Zijn er meer van dit soort leuke plekjes? En leuke verblijfsplaatsen (B&B/hostel) buiten Dublin, maar niet heel ver? Vooral voor de maand februari (niet de meest ideale maand natuurlijk ).
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:37:49 #138
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_34052945
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik heb de behoefte om weer es naar Ierland te gaan .
Geplande datum: ma 06/02 t/m za 11/02 van Charleroi naar Dublin. Iemand ideeën qua verblijfsplaats? Ben zelf al twee keer een paar dagen in Bray en Greystones geweest (zie eerder in dit en het vorige topic) vanwege de mooie kustwandeling . Zijn er meer van dit soort leuke plekjes? En leuke verblijfsplaatsen (B&B/hostel) buiten Dublin, maar niet heel ver? Vooral voor de maand februari (niet de meest ideale maand natuurlijk ).
Ken je Enniskerry al? Een piepklein gezellig dorpje wat vlak bij Dublin ligt met geweldige looproutes in de Wicklow mountains. Ze hebben er ook een paar B&Bs
Powerscourt Garden is ook vlakbij
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_34053542
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:37 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

Ken je Enniskerry al? Een piepklein gezellig dorpje wat vlak bij Dublin ligt met geweldige looproutes in de Wicklow mountains. Ze hebben er ook een paar B&Bs
Powerscourt Garden is ook vlakbij
Klinkt interessant . Dat ga ik es ff in de Lonely Planet opzoeken . Dank voor de tip.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:14:33 #140
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_34054299
Hier wat plaatjes en info over Enniskerry.

Enjoy


Enniskerry
http://en.wikipedia.org/wiki/Powerscourt

Enniskerry official homepage
http://www.enniskerry.ie/page.php?pind=0


















Ferndale B&B

http://www.ferndalehouse.com/

http://www.wicklowtoday.com
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:20:35 #141
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_34054537
Hier nog een plaatje van de watervallen in Enniskerry.


Bij Trinity College om de hoek gaan elke dag een paar bussen richting Enniskerry. Voor een paar Euro krijg je een heeeeele mooie route door de bergen naar Enniskerry
De reis is ongeveer 45-60 minuten

Boek deze reis niet in een Toerist Office, daar betaal je namelijk veel meer.

Neem gewoon de Dublin Bus, maar zorg dat je bovenin vooraan aan het raam zit
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_34067399
* DutchTrain checkt agenda en prijzen van Transavia
pi_34067690
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:33 schreef DutchTrain het volgende:
* DutchTrain checkt agenda en prijzen van Transavia
36 euro retour, inclusief taxes (Charleroi - Dublin/ 6-2 heen; 11-2 terug). Goedkoper kan niet .
pi_34067719
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:40 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

36 euro retour, inclusief taxes (Charleroi - Dublin/ 6-2 heen; 11-2 terug). Goedkoper kan niet .
Charleroi is iets verder dan 10 minuten met de bus...
pi_34067796
Powerscourt Waterfalls is overigens de hoogste waterval van Ierland en Groot-Brittannië (130 meter) en natuurlijk is deze na zware regenval het meest indrukwekkend .
pi_34067808
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:41 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Charleroi is iets verder dan 10 minuten met de bus...
Dat is dan weer jammer. Wat ben je kwijt met Transavia?
pi_34068394
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is dan weer jammer. Wat ben je kwijt met Transavia?
Voor precies dezelfde data 85 euro

met iets andere data 60 euro
  zondag 15 januari 2006 @ 00:14:17 #148
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34068951
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Voor precies dezelfde data 85 euro

met iets andere data 60 euro
Valt nog mee.
Hm. 6/2 is nu ook duurder geworden. Als ik van di t/m za ga, is 't wel nog 36 euro
pi_34069120
Helaas vliegt Ryanair nog niet van Dublin naar Baden/Karlsruhe, anders had ik het nog kunnen combineren. Aerlingus vliegt dan wel weer naar Zurich, maar net niet op de juiste dag... genoeg reisplannen gemaakt voor nu. Ierland komt nog wel een keer in het najaar
pi_34069160
Hoe kan het zo weinig zijn Roel_Jewel? Belastingen zijn bij mij elke keer dat ik zoek minstens 20 euro heen en 20 euro terug.
pi_34069198
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:19 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe kan het zo weinig zijn Roel_Jewel? Belastingen zijn bij mij elke keer dat ik zoek minstens 20 euro heen en 20 euro terug.
In Belgie (hij vertrekt vanaf Charleroi) zijn de belastingen lager (lees: gesponsord door de Belgische belastingbetaler)
  zondag 15 januari 2006 @ 00:21:42 #152
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34069231
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:19 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe kan het zo weinig zijn Roel_Jewel? Belastingen zijn bij mij elke keer dat ik zoek minstens 20 euro heen en 20 euro terug.
Vanaf Charleroi zijn de belastingen 14 euro, terug vanaf Dublin 21. Met een vluchtprijs van 2 x 0,99 euro kom je aan zo'n 36 euro .
  zondag 15 januari 2006 @ 00:22:05 #153
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34069243
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:20 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In Belgie (hij vertrekt vanaf Charleroi) zijn de belastingen lager (lees: gesponsord door de Belgische belastingbetaler)
.
Was dat niet ook het probleem van de Europese Commissie?
  zondag 15 januari 2006 @ 00:23:11 #154
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34069287
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:18 schreef DutchTrain het volgende:
Helaas vliegt Ryanair nog niet van Dublin naar Baden/Karlsruhe, anders had ik het nog kunnen combineren. Aerlingus vliegt dan wel weer naar Zurich, maar net niet op de juiste dag... genoeg reisplannen gemaakt voor nu. Ierland komt nog wel een keer in het najaar
Denk dat ik wel ga boeken.
En dan eind maart nog een keer met collega's naar Dublin .
pi_34069354
Oh wat gek. Jammer dat de OV-kaart niet geldig is in België.
pi_34069369
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
.
Was dat niet ook het probleem van de Europese Commissie?
De Waalse regering heeft officieel geen directe steun verleend aan Ryanair / de luchthaven van Charleroi, zo luidde de uitspraak.

Uiteindelijk bleek het naar een ander bedrijf overgemaakt te zijn ofzo en toen is het in de Waalse stoofdoofpot gestopt
  zondag 15 januari 2006 @ 00:31:42 #157
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34069573
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

De Waalse regering heeft officieel geen directe steun verleend aan Ryanair / de luchthaven van Charleroi, zo luidde de uitspraak.

Uiteindelijk bleek het naar een ander bedrijf overgemaakt te zijn ofzo en toen is het in de Waalse stoofdoofpot gestopt
.
Kortom: goed nieuws voor de consument .
pi_34074149
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:24 schreef p-etr-a het volgende:
Oh wat gek. Jammer dat de OV-kaart niet geldig is in België.
Dus, gewoon makkelijk naar Eindhoven. Voor die 14 euro (en 4 uur extra reisitjd) zou ik de moeie niet doen (kan je beter aan een treinkaartje besteden).

Jojo
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_34077624
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Denk dat ik wel ga boeken.
En dan eind maart nog een keer met collega's naar Dublin .
Veel plezier
  zondag 15 januari 2006 @ 11:57:51 #160
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34078266
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Veel plezier
Thnx .
Komen elkaar mss in het najaar nog ergens in het Ierse land tegen .
  zondag 15 januari 2006 @ 19:53:41 #161
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34095788
Zoooo. geboekt .
Van 6 tot en met 11 februari zit ik weer in Ierland .
pi_34100828
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zoooo. geboekt .
Van 6 tot en met 11 februari zit ik weer in Ierland .
Veel plezier alvast!

En... ik verwacht weer mooie foto's van je reis na afloop..
  zondag 15 januari 2006 @ 21:46:09 #163
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34101107
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:39 schreef Zbie het volgende:

[..]

Veel plezier alvast!

En... ik verwacht weer mooie foto's van je reis na afloop..
Dankje .
Zal es kijken waar ik deze keer terecht kom .
Misschien dat ik toch een autootje huur (Irish Car rentals is niet duur). Dan kom ik wat verder . De cliffwalk van Bray naar Greystones en de hillwalk op Howth zal ik eind maart wel weer doen. Dan ga ik met collega's nog een keer die kant op .
pi_34103190
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dankje .
Zal es kijken waar ik deze keer terecht kom .
Misschien dat ik toch een autootje huur (Irish Car rentals is niet duur). Dan kom ik wat verder . De cliffwalk van Bray naar Greystones en de hillwalk op Howth zal ik eind maart wel weer doen. Dan ga ik met collega's nog een keer die kant op .
Bray-Greystones en Howth is leuk inderdaad. Maar als je een autootje hebt, kun je het beste wat verder weg gaan. Ik ben zelf afgelopen lente naar de National Stud in Kildare geweest. Erg leuk om die veulentjes daar rond te zien springen Daar is ook een Japanse tuin, erg mooi aangelegd in de vorm van een "levenspad" (je wordt geboren, .., je trouwt, .., je gaat dood). Erg grappig en leuk.
Maar ja, dat is dus meer iets voor de lente.
Ik neem aan dat je al in de Wicklow mountains geweest bent? Anders is dat wel een aanrader. Ook in de winter zien die er mooi uit. Ik had op weg van huis naar werk en omgekeerd altijd een mooi uitzicht op de Wicklows.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:00:07 #165
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_34169422
heb vorige week een baan aangeboden gekregen in ierland, voor 6 maanden, op een helpdesk
ik zit er de hele week al over na te denken en denk toch dat ik het ga doen

het bedrijf is gevestigd @ Ballycoolin Business Park dat is weer in de buurt van Blanchardstown Village in Dublin, kent iemand dit gebied? hoe'st' daar? zit het dicht bij het centrum oid ? wat betaal je daar voor een kamertje?
wel spannend allemaal zeg
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:02:38 #166
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_34169538
Bray moet je ook zeker heen gaan. Is maar ¤4 voor een retourtje met de trein! Weinig toeristisch daar, lekker om met je partner of met een maat lekker uit te waaien! Mooi daar!
Ierland
Dublin
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_34179185
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:00 schreef Elusive het volgende:
heb vorige week een baan aangeboden gekregen in ierland, voor 6 maanden, op een helpdesk
ik zit er de hele week al over na te denken en denk toch dat ik het ga doen

het bedrijf is gevestigd @ Ballycoolin Business Park dat is weer in de buurt van Blanchardstown Village in Dublin, kent iemand dit gebied? hoe'st' daar? zit het dicht bij het centrum oid ? wat betaal je daar voor een kamertje?
wel spannend allemaal zeg
Dat is pas gaaf.
Als je het kan doen, waarom niet?
pi_34180307
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:00 schreef Elusive het volgende:
heb vorige week een baan aangeboden gekregen in ierland, voor 6 maanden, op een helpdesk
ik zit er de hele week al over na te denken en denk toch dat ik het ga doen

het bedrijf is gevestigd @ Ballycoolin Business Park dat is weer in de buurt van Blanchardstown Village in Dublin, kent iemand dit gebied? hoe'st' daar? zit het dicht bij het centrum oid ? wat betaal je daar voor een kamertje?
wel spannend allemaal zeg
Ik heb 15 maanden in Blanchardstown (nou ja, officieel was het nog net Castleknock) gewoond en heb ook @ Ballycoolin gewerkt. Mail me maar voor meer info
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_34205587
Leuk topic om te lezen. Zelf zit ik van 1 t/m 9 juli in (Noord-)Ierland. Heen vlieg ik op Belfast om daar een of twee dagen te blijven en daarna vertrekken we richting Dublin. Ook willen we een paar dagen naar Galway (veel goede dingen over gehoord en hier ook weer gelezen). Dit wordt mijn eerste keer naar Ierland (ben al een stuk of 25 keer in Engeland/Wales geweest). Ik ben er wel benieuwd na, want ik heb er hoge verwachtingen van.
pi_34206724
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:30 schreef Barnet_Bee het volgende:
Leuk topic om te lezen. Zelf zit ik van 1 t/m 9 juli in (Noord-)Ierland. Heen vlieg ik op Belfast om daar een of twee dagen te blijven en daarna vertrekken we richting Dublin. Ook willen we een paar dagen naar Galway (veel goede dingen over gehoord en hier ook weer gelezen). Dit wordt mijn eerste keer naar Ierland (ben al een stuk of 25 keer in Engeland/Wales geweest). Ik ben er wel benieuwd na, want ik heb er hoge verwachtingen van.
Eerst een paar dagen Belfast, dan naar Galway en Dublin? Da's wel erg veel in 8 daagjes.. Galway is aan de westkust, de andere 2 steden aan de oostkust. Belfast en Dublin is op zich nog wel te doen.. je ziet niet alles waarschijnlijk, maar je hebt toch best een goede indruk van beide steden. Om 2 (halve) dagen te reizen (moet je ongeveer wel rekening mee houden, Dublin-Galway is toch al snel een uur of 4 rijden (als ik me het een beetje goed herinner ben ik met wat vrienden van Dublin naar Dingle in 6 uur gereden)), daar zijn 8 dagen m.i. toch wat te kort voor. Dan kun je beter een keer terugkomen om Galway te bekijken. Trouwens, de steden zijn m.i. niet het mooiste aan Ierland..
Maar toch veel plezier
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_34214799
In Belfast en Dublin heb ik vrienden wonen, dus daarom ga ik langs die twee steden. Het westen van Ierland spreekt me eigenlijk meer aan, maar dat komt nog wel een keer.
pi_34776553
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:21 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Vanaf Charleroi zijn de belastingen 14 euro, terug vanaf Dublin 21. Met een vluchtprijs van 2 x 0,99 euro kom je aan zo'n 36 euro .
Ik ben laast voor 15 euro retour gevlogen Niederheim - Shanon Lang leve kerst korting op belangsting bij de duisters!!!
  zondag 5 februari 2006 @ 23:18:10 #173
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34778940
Nog minder dan 36 uur en dan sta ik weer op Ierse bodem . Vijf daagjes Dublin en vooral omstreken . De weersverwachting is iig prima http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=0031
pi_34779152
Mooi. In welk hotel verblijf je?
  zondag 5 februari 2006 @ 23:35:30 #175
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34779559
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:23 schreef Barnet_Bee het volgende:
Mooi. In welk hotel verblijf je?
Heb drie B&B's buiten Dublin (Bray, Glendalough en bij Newgrange) en 1 hostel (Barnacles) in Dublin geboekt. Die hoge prijzen voor een hotel vind ik wat duur (als je alleen gaat) .
pi_34779647
Aha, ik ben zelf nog aan het zoeken naar B&B's tijdens mijn trip. De hotels in Dublin zijn vrij prijzig (ook al ga ik met mijn vriendin).
  zondag 5 februari 2006 @ 23:40:25 #177
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_34779731
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:37 schreef Barnet_Bee het volgende:
Aha, ik ben zelf nog aan het zoeken naar B&B's tijdens mijn trip. De hotels in Dublin zijn vrij prijzig (ook al ga ik met mijn vriendin).
Ik lees dat je vrienden in Dublin hebt, dus wellicht dat je daar kunt verblijven?
En ik raad je zéker aan om een paar dagen buiten Dublin te kijken. Zie ook m'n tips (en die van anderen) eerder in dit en het vorige topic .
pi_34779933
Die heeft alleen maar een kamer, dus daar slapen we niet. Binnenkort maar eens aan hem vragen voor wat goede slaapplaatsen.
pi_34780407
Hoe zijn eigenlijk de reismogelijkheden naar Charleroi airport? Is dat de moeite waard om voor ongeveer 30 euro verschil in ticket (retour) te doen?
pi_34780677
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:01 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe zijn eigenlijk de reismogelijkheden naar Charleroi airport? Is dat de moeite waard om voor ongeveer 30 euro verschil in ticket (retour) te doen?
Ligt eraan van waar je komt
pi_34787910
quote:
Op maandag 6 februari 2006 00:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ligt eraan van waar je komt
Ik hoef pas vanaf de Nederlandse grens te betalen, dus zeg maar van Roosendaal naar Charleroi. Is dat een hoop werk?
pi_34788928
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:57 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Ik hoef pas vanaf de Nederlandse grens te betalen, dus zeg maar van Roosendaal naar Charleroi. Is dat een hoop werk?
Zie o.a. http://www.charleroi-airport.com/BSCA/siteNL.nsf/.GeneralW/08C2D597DE8B9E78C1256D65004521DB?OpenDocument&Key=menu1 .

Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, omdat ik vanuit Maastricht binnen een uur met de auto in Charleroi ben .
  maandag 6 februari 2006 @ 12:10:01 #183
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_34790059
Waar ik Ierland vind ik het Ierland dat ik in mijn gedachten heb? Rustig, groene heuvels, mystiek landschap en dat nabij een authentiek iers dorpje met oude huisjes, waar een man achter de bar whisky inschenkt terwijl een bandje net Irish Folk begint te spelen? Waar??
pi_34790189
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:10 schreef 1603 het volgende:
Waar ik Ierland vind ik het Ierland dat ik in mijn gedachten heb? Rustig, groene heuvels, mystiek landschap en dat nabij een authentiek iers dorpje met oude huisjes, waar een man achter de bar whisky inschenkt terwijl een bandje net Irish Folk begint te spelen? Waar??
Dat kan op vele plekjes .
Doolin (zie de posts van Zbie en mezelf eerder in dit topic) staat bekend om z'n muziek in de pubs. Daar vind je dat dus gegarandeerd .
  maandag 6 februari 2006 @ 12:18:34 #185
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_34790346
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:14 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat kan op vele plekjes .
Doolin (zie de posts van Zbie en mezelf eerder in dit topic) staat bekend om z'n muziek in de pubs. Daar vind je dat dus gegarandeerd .
Ik zal het eerst nog eens even een beetje beter doorlezen . Lijkt me echt fantastisch
pi_34790562
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:32 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zie o.a. http://www.charleroi-airport.com/BSCA/siteNL.nsf/.GeneralW/08C2D597DE8B9E78C1256D65004521DB?OpenDocument&Key=menu1 .

Ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt, omdat ik vanuit Maastricht binnen een uur met de auto in Charleroi ben .
Ik heb het gevonden, dankjewel. Duurt me toch iets te lang, dan maar gewoon Eindhoven.
pi_34803057
Wij gaan in juli met 7 personen naar Ierland. Ik ben dan nog 17, de rest is tussen de 20 en 25. Nu hoorde ik dat je om pubs binnen te komen minstens 18 moet zijn. Aangezien dit toch wel een groot onderdeel van de vakantie zal worden, vroeg ik me af hoe streng ze controleren? Vragen ze snel naar legitimatie of zal het niet uitmaken dat ik als 17-jarige er tussen zit?
  maandag 6 februari 2006 @ 19:27:13 #188
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_34804137
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:56 schreef Caroline_88 het volgende:
Wij gaan in juli met 7 personen naar Ierland. Ik ben dan nog 17, de rest is tussen de 20 en 25. Nu hoorde ik dat je om pubs binnen te komen minstens 18 moet zijn. Aangezien dit toch wel een groot onderdeel van de vakantie zal worden, vroeg ik me af hoe streng ze controleren? Vragen ze snel naar legitimatie of zal het niet uitmaken dat ik als 17-jarige er tussen zit?
Als je de enige 'jongere' in een groepje bent, zullen ze waarschijnlijk wel een oogje dichtknijpen. Zeker in wat kleinere plaatsjes (als ze daar al controleren).

Ik heb in Dublin wel een paar keer meegemaakt dat we geweigerd zijn vanwege leeftijd en daar was een pub bij waar je zelfs 25 moest zijn om binnen te komen. Dit is allemaal wel al een jaar of 7 geleden, ik weet niet of het nu nog zo is.

Maar er zijn altijd wel pubs te vinden waar ze niet controleren
  dinsdag 7 februari 2006 @ 09:03:16 #189
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_34819947
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:56 schreef Caroline_88 het volgende:
Wij gaan in juli met 7 personen naar Ierland. Ik ben dan nog 17, de rest is tussen de 20 en 25. Nu hoorde ik dat je om pubs binnen te komen minstens 18 moet zijn. Aangezien dit toch wel een groot onderdeel van de vakantie zal worden, vroeg ik me af hoe streng ze controleren? Vragen ze snel naar legitimatie of zal het niet uitmaken dat ik als 17-jarige er tussen zit?
In de grote steden kun je het vergeten. Je komt gegarandeerd niet binnen als je er ook zo jong uitziet als je bent. Althans, niet na 21:00 uur. Tot die tijd mogen babies, kleuters en peuters en kinderen tot 18 gewoon in elke pub rondhangen. Daarna gaat er een mannetje voor de deur die controleert. Alcohol drinken kun je ook vergeten. Je moet 18 zijn.

Op het platteland wordt vaker een oogje toegeknepen. Wij zitten regelmatig met onze zoon van 14 in ons dorp in de plaatselijke pub, ook na 9 uur savonds. Het sociale leven in Ierland speelt zich voornamelijk af in de kroeg, dus je vindt daar hele families. Het is echter wel zo dat als er controle komt onverwacht, de kroegbaas kan rekenen op een pittige penalty. Dus met name in de grote steden nemen ze gewoon geen risico aangezien daar vaker wordt gecontroleerd.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_34853360
Zo, toch maar even de beloofde foto's dan.
Zie http://photobucket.com/albums/e146/spijkerbroekfok/ voor wat random leuke foto's uit mijn anderhalf-jarige Ierland-tijd.
Have fun
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_34854228
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 03:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Zo, toch maar even de beloofde foto's dan.
Zie http://photobucket.com/albums/e146/spijkerbroekfok/ voor wat random leuke foto's uit mijn anderhalf-jarige Ierland-tijd.
Have fun
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:25:04 #192
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_34929388
Eh... ik ben even te lui om de Ierland topics te lezen, maar wat is de beste (lees goedkoopste) manier om een auto te huren in Ierland (vliegveld Dublin)? Welke maatschappij?
pi_34929534
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:25 schreef 4br4x4s het volgende:
Eh... ik ben even te lui om de Ierland topics te lezen, maar wat is de beste (lees goedkoopste) manier om een auto te huren in Ierland (vliegveld Dublin)? Welke maatschappij?
Ik heb Roel_Jewel wel eens iets horen zeggen over http://www.irishcarrentals.com/
pi_34991782
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:31 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik heb Roel_Jewel wel eens iets horen zeggen over http://www.irishcarrentals.com/
. En ook nu (laatste 5 dagen) prima bevallen . Krijg zelfs geld terug omdat ik de auto een dag eerder inleverde (voor de kosten voor 24 uur parkeren in Dublin kun je een keer of 4 op en neer naar het vliegveld en in het centrum had ik die auto toch niet meer nodig).

Dadelijk foto's uitzoeken (zijn er weer VEEL), dus dat komt er nog aan .
pi_34992742
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik heb 15 maanden in Blanchardstown (nou ja, officieel was het nog net Castleknock) gewoond en heb ook @ Ballycoolin gewerkt. Mail me maar voor meer info
Blanchardstown, maar officieel Castleknock... Brompton?
pi_35030357
Zometeen 5 maanden naar Ierland (Dublin) voor een stage.
Alleen is het zo moeilijk om een kamer te vinden... En het schiet nu al zo op...

Iemand nog extreem practische tips?
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_35038025
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:51 schreef Nico_S. het volgende:
Blanchardstown, maar officieel Castleknock... Brompton?
Nee, Carpenterstown. Naast het Royal Canal en bij het DART station Coolmine.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_35038078
quote:
Op maandag 13 februari 2006 11:37 schreef Janetje het volgende:
Zometeen 5 maanden naar Ierland (Dublin) voor een stage.
Alleen is het zo moeilijk om een kamer te vinden... En het schiet nu al zo op...

Iemand nog extreem practische tips?
http://www.daft.ie
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:32:52 #199
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_35109592
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

. En ook nu (laatste 5 dagen) prima bevallen . Krijg zelfs geld terug omdat ik de auto een dag eerder inleverde (voor de kosten voor 24 uur parkeren in Dublin kun je een keer of 4 op en neer naar het vliegveld en in het centrum had ik die auto toch niet meer nodig).
Ik vind Irish Car Rentals erg duur: een Ford Focus voor 8 dagen = ¤ 986.- Vergelijkbare auto's kosten bij Avis, Hertz of EuropCar rond de ¤ 580,-
pi_35123234
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:32 schreef 4br4x4s het volgende:

[..]

Ik vind Irish Car Rentals erg duur: een Ford Focus voor 8 dagen = ¤ 986.- Vergelijkbare auto's kosten bij Avis, Hertz of EuropCar rond de ¤ 580,-
Op welke termijn kijk je?
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:58:26 #201
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_35131551
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Op welke termijn kijk je?
Ik kijk voor 29 juli t/m 6 augustus, 8 dagen dus. Misschien vul ik iets verkeerd in, maar ik zou niet weten wat.
pi_35131613
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:58 schreef 4br4x4s het volgende:

[..]

Ik kijk voor 29 juli t/m 6 augustus, 8 dagen dus. Misschien vul ik iets verkeerd in, maar ik zou niet weten wat.
Ik denk dat dat nog erg ver in de toekomst is. Volgens mij werkt Irish Car Rentals net als bijvoorbeeld Ryanair. Zeer vroeg of heel laat boeken is duur. Daartussen is het goedkoper.
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:19:42 #203
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_35135817
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:59 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog erg ver in de toekomst is. Volgens mij werkt Irish Car Rentals net als bijvoorbeeld Ryanair. Zeer vroeg of heel laat boeken is duur. Daartussen is het goedkoper.
OK, thx. Het heeft ook idd geen haast, dus ik wacht gewoon nog een tijdje.
pi_35135878
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:19 schreef 4br4x4s het volgende:

[..]

OK, thx. Het heeft ook idd geen haast, dus ik wacht gewoon nog een tijdje.
Lijkt me verstandig . Boeken heb je snel genoeg gedaan als je een interessante prijs ziet .
pi_35251573
Wanneer is het slim om te boeken bij Ryanair? Het is nu ineens goedkoper, maar misschien niet voor lang maar misschien wordt het nóg goedkoeper... Net de beurs.
pi_35251729
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:17 schreef p-etr-a het volgende:
Wanneer is het slim om te boeken bij Ryanair? Het is nu ineens goedkoper, maar misschien niet voor lang maar misschien wordt het nóg goedkoeper... Net de beurs.
N.a.v. Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4 kwam ik erachter dat 't niet heel veel uitmaakt dat je heeeel vroeg boeken (> 6 maanden vantevoren). Dacht altijd dat de vluchten duurder zijn als je heel vroeg of heel laat boekt. Dat laatste is overigens wel het geval.

Denk dat je voor jezelf moet bekijken wat je wil betalen. Als de vlucht nu 2 euro kost, gaat dat hooguit 1 euro goedkoper worden ... In de belastingen zal niets veranderen. Als je dan nu boekt, heb je in elk geval wel de zekerheid dat je de vlucht hebt geregeld .
pi_35379119
Hallo allemaal.
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik op dit forum was. Ik ben vorig jaar zomer naar Ierland geweest en heb het daar super gehad. Eerst Dublin (en Wicklow mountains), toen met de bus naar Galway en daar mooie dingen gezien (Connemara, The Burren en natuurlijk gefietst op Inish Mór. daarna weer terug naar Dublin met de bus. Helemaal geweldig. Nu ga ik in oktober er weer heen voor twee maanden (is de planning). Dan ben ik klaar met de studie en dan kan ik eindelijk weer naar dat super land. Ik ga in mijn eentje. Ik ga de Dingle way lopen met een groepsreis en dan wil ik zelf delen van de Kerry way gaan lopen. In november wil ik eigenlijk ergens aan het werk voor alleen die maand. Bij de JoHo heb ik al een pakket aangevraagd (ik wacht nog op respons), maar nu vroeg ik me af of iemand nog suggesties/tips heeft. Vrijwilligerswerk of voor geld, maakt niet uit. Ook voor het wandelen van de Kerry way zijn tips welkom. Ik ben nog nooit eerder in mijn eentje op reis geweest dus spannend, maar ik wou dat het al zo ver was. Niet in het hoogseizoen dus niet zo druk meer.
Hopelijk heeft iemand bruikbare tips
pi_35386484
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:17 schreef p-etr-a het volgende:
Wanneer is het slim om te boeken bij Ryanair? Het is nu ineens goedkoper, maar misschien niet voor lang maar misschien wordt het nóg goedkoeper... Net de beurs.
Dat heb ik hier al eens uitgelegd:

[Centraal] Ryanair

pi_35399428
Ik ga op 3 maart naar Dublin met transavia. Ik betaal 60 euro pp retour incl luchthavenspul. Ik heb nog geen hotel geregeld, iemand een aanrader? Hoeft niet het goedkoopste hostel te zijn, maar wil wel graag in de buurt van Templebar. Ik ben er maar 3 daagjes ivm mijn verjaardag dus ik hoef niet het hele land door te sightsee-en
pi_35399518
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:21 schreef Natha- het volgende:
Ik ga op 3 maart naar Dublin met transavia. Ik betaal 60 euro pp retour incl luchthavenspul. Ik heb nog geen hotel geregeld, iemand een aanrader? Hoeft niet het goedkoopste hostel te zijn, maar wil wel graag in de buurt van Templebar. Ik ben er maar 3 daagjes ivm mijn verjaardag dus ik hoef niet het hele land door te sightsee-en
Barnacles Temple Bar House. Ligt echt ideaal en wordt heel goed beoordeeld op Hostelworld. Ben er twee weken geleden geweest. Niks mis mee . Tijdig reserveren in Dublin!
pi_35402241
Mag je eigenlijk nog wel roken in de hotels?
pi_35403682
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:38 schreef Natha- het volgende:
Mag je eigenlijk nog wel roken in de hotels?
Nee. Maar dat is vooral voor de veiligheid. ZIjn wel speciale rookplekken.
pi_35404726
Helaaaaas, Barnacles zat vol.....Ik ga nu naar paramounthotel.ie, tikkie duurder. Wel wazig, ik bel die hut op om te reserveren maar de receptionist zegt dat ze vol zitten. Op internet kon ik gewoon reserveren en heb ik daar ook een bevestiging van gekregen. Ze kunnen me wat, ik ga daar slapen, en als ze geen normale 2-persoonskamer hebben, neem ik wel genoegen met de bruidssuite
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:19:08 #214
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_35453839
Mijn vriendin en ik denken erover na om te gaan trouwen in een casteel in Ierland, Ashford Castle of Dromoland Castle . Lijkt me helemaal geweldig. Heb haar nog niet zover gekregen om daar te gaan wonen, maar dat lukt me nog wel

Er is geen beter land
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_35491930
Ik zit op het moment in een internetcafe in Dublin.
Vanmiddag aangekomen.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_35492347
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:15 schreef Janetje het volgende:
Ik zit op het moment in een internetcafe in Dublin.
Vanmiddag aangekomen.
veel plezier .
Beetje lekker weer daar?

Slainte!
pi_35493642
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:35 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat heb ik hier al eens uitgelegd:

[Centraal] Ryanair

Dankjewel!

Ik zal denk ik in april ergens boeken (voor augustus).
pi_35528813
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 22:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

veel plezier .
Beetje lekker weer daar?

Slainte!
Thanks
Nou ja.. het regent in ieder geval niet.
Had wel het goeie weekend uitgekozen om hierheen te gaan zeg.. Met die six nations rugby matches.. en die rellen gistermiddag..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_35528850
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:16 schreef Janetje het volgende:

[..]

Thanks
Nou ja.. het regent in ieder geval niet.
Had wel het goeie weekend uitgekozen om hierheen te gaan zeg.. Met die six nations rugby matches.. en die rellen gistermiddag..
rellen
Ah, ik zie het al: http://www.telegraaf.nl/b(...)litie_in_Dublin.html en http://www.beursxl.nl/nieuwsdetails.asp?cat=Buitenland&id=novum.02-25-2006.0056 .

Gezellig .
pi_35529454
quote:
5 minuten van mn hostel..
Ach.. ik ben niet vermoord, dus het was vast niet zo erg..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_35842161
ik ga 31 maart voor een jaar naar ierland (Kensale )
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_35845849
Ik ga misschien over 3 weken naar Ierland. We zitten voor 8 dagen op Achill Island in Achill Sound voor een kleine stage.
We willen daar graag eigen vervoer dus was het plan om met een busje naar de westkust van ierland te rijden. Heeft iemand zoiets wel eens gedaan? en hoeveel heeft het ongeveer gekost? Ik las dat de Ferry naar Ierland alleen al 260 euro kost.

Voor de rest heb ik er natuurlijk erg veel zin in!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_35846326
Zijn er eigenlijk ook campings in Ierland of komt dat daar zelden voor?
pi_35903412
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:12 schreef Barnet_Bee het volgende:
Zijn er eigenlijk ook campings in Ierland of komt dat daar zelden voor?
Die zijn er genoeg.
Kijk bijvoorbeeld op http://www.camping-ireland.ie/
PS: Wild kamperen mag ook (bijna) overal in Ierland, mits je toestemming hebt van de landeigenaar. Waar het niet mag is in bijvoorbeeld natuurgebieden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_36062173
Hoogstwaarschijnlijk gaat de stage door! We gaan met het vliegtuig naar Dublin en huren daar een auto voor 10 dagen, zodat we toch nog wat van Ierland zien ook. Als alles door gaat gaan we van 3 tot 13 april
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_36062276
kom ff langs kinsale
daar zit ik dan
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_36062472
Al zou ik het graag willen, ik ga daar heen met school, en we rijden van oost naar west. Wellicht is de omweg naar het zuiden om een Fokker te bezoeken iets teveel gevraagd van mijn klasgenoten

Ziet er wel mooi uit daar trouwens in Kinsale!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_36520824
vanaf vanavond woon ik in ierland
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_36521348
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:47 schreef Dakota het volgende:
vanaf vanavond woon ik in ierland
Welkom!
*pint voorzet.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_36521397
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:47 schreef Dakota het volgende:
vanaf vanavond woon ik in ierland
Veel plezier daar

Laat maar eens wat van je belevenissen horen hier of in de [SC]
pi_36522545
prima!
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_36941768
Ik kom net terug van 11 dagen Ierland. We zijn daar geweest voor school. Ik heb behoorlijk wat foto's gemaakt (omgeving Achill Island) dus ik zal er morgen wat in dit topic zetten.

*tevens een kickje
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_36942063
Ik zal er stiekem ook eentje plaatsen...
Bray..




Zó mooi daar boven..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:19:29 #234
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_36964011
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 01:08 schreef Janetje het volgende:
Ik zal er stiekem ook eentje plaatsen...
Bray..

[afbeelding]


Zó mooi daar boven..
Bray .
Al een paar keer de wandeling van Bray naar Greystones gemaakt. Erg prachtig idd .
pi_36964140
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Bray .
Al een paar keer de wandeling van Bray naar Greystones gemaakt. Erg prachtig idd .
Wij wilden daar naar de top lopen.. wij lopen en lopen en lopen langs een van de paden.. "hey.. Greystones?"
We waren iets te ver gelopen..
Maar weer terug naar Bray gelopen, het goede pad gevonden en daar naar de top van de heuvel geklommen..

Morgen ga ik naar Enniskerry.. schijnt ook erg mooi te zijn daar..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_36967720
Hier wat foto's van de omgeving op Achill Island.







Zonsondergang bij het strand van Keel.


Typisch Iers: zon en regen vlak na elkaar.


Uitzicht vanaf een beklommen heuvel.




Schapen die de bermen bijhouden en midden op de weg lopen. Ze gaan ook alleen aan de kant als je claxoneerd


Wat kliffen, met op de achtergrond het uiterste puntje van West Europa.






Hoe ik me Ierland zal herrinneren: Regenachtig in de vorm van buien, maar niet storend. Minder mooie (understatement) en dronken vrouwen, wel storend Schitterende natuur en een heerlijke instelling van de mensen (vriendelijk en goed van vertrouwen)

Ik hoop er nog eens te komen, al was het alleen maar om te zien of onze aangelegde tuintjes er nog zijn
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_37017717
Wat een mooie foto's!

*wil ook weer snel terug*
pi_37018334
Hmm, ja. Nu ga ik toch ook maar weer eens serieuze plannen maken om in augustus een paar daagjes te gaan.

Nog meer interesse voor een meet in Ierland?
  zondag 16 april 2006 @ 23:42:59 #239
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37020605
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:24 schreef DutchTrain het volgende:
Hmm, ja. Nu ga ik toch ook maar weer eens serieuze plannen maken om in augustus een paar daagjes te gaan.

Nog meer interesse voor een meet in Ierland?
Hangt af van m'n eigen vakantieplanning . Geen idee wanneer ik wegga en, belangrijker, waarnaartoe .

Waar in Ierland wil je naartoe gaan?
pi_37021681
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waar in Ierland wil je naartoe gaan?
Als het betaalbaar is met AerLingus naar Cork. Anders nog een keer de omgeving van Dublin bekijken. Blijft een leuke stad ook
  maandag 17 april 2006 @ 00:23:14 #241
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37021738
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:21 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als het betaalbaar is met AerLingus naar Cork. Anders nog een keer de omgeving van Dublin bekijken. Blijft een leuke stad ook
Ik ben nu 5 keer in Ierland geweest, maar heb nog geen enkele keer Cork bezocht .
pi_37209132
Ik ben afgelopen week in Dublin geweest en heb echt een supergezellige week gehad.

Was nog nooit in Ierland geweest, maar ik had niet verwacht dat de mensen zo vriendelijk zouden zijn. Zelfs als ze tegen je aanbotsten in de pub verontschuldigden ze zich meteen.

Ik zat in een hostel op ongeveer 10 minuten lopen van Temple Bar en dat was zeer goed te doen. Ik heb zo'n beetje al toerisitische dingen gezien en ik moet zeggen dat de City Tour ook best leuk is om een eerste indruk van de stad te krijgen.

Het uitgaan was ook heel erg leuk, maar dat kan ook haast niet anders met zo veel pubs. De Q Club was ook leuk als je de wannabe gangsters negeerde...

Rookvrije pubs

Dublin
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_37226759
owwww owwww owww...ben aan t afstuderen... geen zak aan.,... ondertussen dwalen mijn gedachten af naar ierland....dat wonen daar lijkt me echt wel wat....zucht....

zit ondertussen te dromen over 3 weken fietsvakantie aldaar.... zucht zucht steun steun....

mooie pics!
pi_37407785
Een vraagje: bestaat er in ierland iets als Las Vegas of Gretna Green. Liefst iets minder commercieel, maar toch wel een plaats waar we zonder al te veel poespas kunnen trouwen. (en als 't mogelijk is: voorkeur in de buurt van Sligo, Donegal)
pi_37420442
quote:
each person marrying on or after August 1, 1996 must give three months notification to the appropriate Registrar for the District in which the marriage is to take place (see section1.2 below).
Enige voorbereiding is toch wel nodig blijkbaar.

Ik kan me het ook bijna niet voorstellen dat je in dit land van normen, waarden en familietradities zomaar zou kunnen trouwen.
pi_37451969
Bedankt voor de info,

Nog een vraagje: is er ergens een website waar ik in een oogopslag de plaatsnamen terug vind in zowel de ierse (engelse) als de gaellic benaming ?
pi_37460077
ff googelen
pi_37498313
vroeg ik me af... nemen jullie wel eens je fiets mee naar ierland? en zo ja hoe is dat bevallen (tav vlucht ed)?
pi_37643412
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:19 schreef Babbelzz het volgende:
vroeg ik me af... nemen jullie wel eens je fiets mee naar ierland? en zo ja hoe is dat bevallen (tav vlucht ed)?
Ik heb wel eens in Dublin proberen te fietsen. Dat was geen goed idee.
Zeker niet als het donker is en het regent. Ondanks dat het gebruik van de fiets erg gepromoot wordt daar. De fietspaden die ze aanleggen zijn echter maar een halve meter breed en vaak gecombineerd met de busbanen, waarbij er ruimte is voor een fiets óf een bus, niet allebei.
In de handleiding voor fietsen staat dan ook dat je rekening moet houden met de bustijden

In de rest van het land (Galway) schijnt het wel goed fietsen te zijn en kun je ook wel fietsen huren
  zondag 7 mei 2006 @ 22:52:27 #251
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37644062
Klopt, DT .
En ook de Ring of Kerry / Dingle is erg populair onder fietsliefhebbers .
pi_37759677
Gisterenavond teruggekomen van een 3 daagse reis naar Dublin.

Leuke stad. Heb me er prima vermaakt.

Zal binnenkort eens een verslagje oid posten als ik wat meer tijd heb.
pi_37759847
ik heb tijdens mijn vorige verblijf erg veel gefietst. gewoon een bike gehuurd en daarmee gevaarlijke rotondes genomen pffffff... er komen steeds meer bike lanes...iets wat me als voorzitter van een afdeling van de fietsersbond erg goed doet maar wil nu eigen fiets meenemen en daarmee gaan fietskamperen...of er achter komen dat Raleigh fiets huren bv slimmer is...
  zaterdag 13 mei 2006 @ 22:19:10 #254
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_37800150
Zodadelijk op Nederland 3. Kilkenny Cross. Zie http://www.ikonrtv.nl/kilkenny/

Ierland speelt een rol, dus een vermelding in dit topic waard .
pi_37800206
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zodadelijk op Nederland 3. Kilkenny Cross. Zie http://www.ikonrtv.nl/kilkenny/

Ierland speelt een rol, dus een vermelding in dit topic waard .
Nou dat is gemeen, dat kan ik niet kijken..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_38312562
toen ik vanmorgen in een toiletgebouw op schiermonnikoog camping een mevrouw sprak, spraken we over Ierland en over kamperen in Ierland.
Zij had alleen gekampeerd en om die reden nooit bij landeigenaren wild gekampeerd en dus altijd op campings.

Nu zijn vrienden van haar the Ring of Kerry aan het wandelen en hen is nadrukkelijk afgeraden om wild te kamperen, omdat er de laatste tijd veel overvallen zouden zijn op wild kampeerders. Zij doen nu dus B&B.
Ik heb dit nog niet eerder gehoord, iemand van jullie?
  maandag 29 mei 2006 @ 00:58:11 #257
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_38321990
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:56 schreef Babbelzz het volgende:

Nu zijn vrienden van haar the Ring of Kerry aan het wandelen en hen is nadrukkelijk afgeraden om wild te kamperen, omdat er de laatste tijd veel overvallen zouden zijn op wild kampeerders. Zij doen nu dus B&B.
Ik heb dit nog niet eerder gehoord, iemand van jullie?
Ik kijk elke dag het nieuws hier in Ierland, en dit verhaal is volledig nieuw voor me. Ik heb er dus niets over gehoord. Uiteraard staat Limerick wel bekend als stabtown. Samen met Dublin en Letterkenny zijn het de gevaarlijkste steden in Ierland.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 29 mei 2006 @ 19:00:08 #258
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_38340938
Ik ben net weer even terug uit Eire, woon daar dus al enkele maandjes.
Van amsterdam naar Cork is een echte aanrader, of ga naar west cork (de kust e.d ) Zelf woon ik dus in Kinsale, het leukste touristendorpje, het is er super! heb inmiddels ook al een baan (3) in verschillende pubs en ik studeer in cork, EN ik ben aupair, druk druk maar ik ben verliefd..dus.. ben blij als ik weer terug ben
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_38420034
Ik ga binnenkort misschien naar Éire toe . Familie bezoek ( nouja, een van mn zussen woont daar). Heb er zelfs een aantal jaren gewoond, samen met mn zus.. Best een mooi land. Misschien dat ik nog eens ga bedenken om weer daar te gaan wonen . Zelfde plaats of course
pi_38429497
Ik ben sinds gister weer in het Ierse land..
Lekker weer is het hier.. op het moment dan
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_38429600
quote:
Op maandag 29 mei 2006 00:58 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik kijk elke dag het nieuws hier in Ierland, en dit verhaal is volledig nieuw voor me. Ik heb er dus niets over gehoord. Uiteraard staat Limerick wel bekend als stabtown. Samen met Dublin en Letterkenny zijn het de gevaarlijkste steden in Ierland.
Stabcity
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:40:30 #262
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_38432847
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:01 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Stabcity
Idd.

Al heb ik er niks van gemerkt (ik heb in 97-98 6 maanden in Limerick gewoond).
  zaterdag 17 juni 2006 @ 23:30:58 #263
71360 evil-me
Paper Thin Walls
pi_38958924
tvp
Life is easy with your eyes closed
pi_38959956
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:01 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Stabcity
gelukkig maar. Kga misschien vanaf 15 sept.2006

Ff wat anders:
ik ben op zoek naar cadeautje docent school, voor afsluiting opleiding. We hebben ongeveer 50 euro en zijn 2e vaderland is Ierland... Wie weet een leuk kado?
  zondag 18 juni 2006 @ 01:29:01 #265
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_38962127
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:01 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Stabcity
Kniesoor

Wij wonen inmiddels 10 maanden (h)ier, en nog geen seconde spijt. Er zijn uiteraard wat Ierse eigenaardigheden, ondermeer het tempo met bureaucratische zaken afhandelen, maar als je dat allemaal met een korreltje zout neemt is het hier zo fijn wonen!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_38964919
Nog 13 dagen en ik ga ook voor het eerst in mijn leven naar Ierland. Eerst 3 dagen Belfast en daarna zakken we af naar het zuiden. Ben benieuwd.
pi_39036063
T is hier zeker fijn wonen! al blijf ik hier tijdelijk Voor een paar maandjes Woon bij familie . Sligo is echt cool, hoor ik mijn zus al zeggen
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:09:09 #268
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_39139211
Ik ga deze zomer wellicht voor het eerst naar Ierland.

Éireann go Brách!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:17:03 #269
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_39380966
pog moh thoin!

ik ben weer terug in NL
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_39381465
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:17 schreef Dakota het volgende:
pog moh thoin!
quote:
ik ben weer terug in NL
Fáilte!

3 maanden weggeweest? Was dat volgens de planning?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 01:01:17 #271
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_39413175
Zou zeer graag in Dublin een huis kopen, maar de huizenprijzen zijn zo hoog dat niemand het kan betalen.
Bijv dit huis hieronder kost 3,4 Miljoen Euro




of dit huis, 9 Miljoen EURO!




Simpel en klein appartementje, 825.000 EURO




Het goedkoopste wat ik kon vinden was dit smurfenhuis voor 317000 Euro in een gevaarlijke en relatief arme buurt




Wie kan dat nog betalen! Heb vaak met inwoners van Dublin hierover gesproken en iedereen is ier zeer kwaad over. Dubliners die niet miljoenen hebben worden gedwongen te verhuizen in het binnenland en daar zijn de werkmogelijkheden natuurlijk zeer gering. Huizen die je 10 jaar geleden voor een appel en een ei kon kopen worden nu verkocht voor miljoenen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aurora025 op 01-07-2006 01:06:24 ]
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 01:11:31 #272
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_39413496
Dit huis in Dublin werd onlangs voor 31 MILJOEN EURO verkocht.


Ik denk ik word makelaar in Dublin
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:41:59 #273
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_39417960
Damn, en waar gaan al die Polen wonen dan?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:48:57 #274
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_39431657
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:41 schreef Yozzz het volgende:
Damn, en waar gaan al die Polen wonen dan?
Met z'n allen in één kamer.

Ik heb er ook gewoont, heb 1200 euro huur warm per maand betaald voor 1 kamer. Was dan wel in het centrum.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_39935523
Gisteren reisje geboekt om Saint Pats komend jaar in Ierland te vieren. Valt ook ideaal in het weekend
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_39935675
Ik heb gister Ierland verlaten..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:50:16 #277
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_39947486
Ik ben van plan midden augustus voor een paar daagjes naar Dublin te gaan.

Iemand zin mee te gaan?
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:42:05 #278
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_39961415
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:48 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

Met z'n allen in één kamer.

Ik heb er ook gewoont, heb 1200 euro huur warm per maand betaald voor 1 kamer. Was dan wel in het centrum.
Lol dat kan niet anders dan DUB 1 ?
6 maanden in Raheny ( kilbarack ) verbleven 320 per maand maarja dan moet je wel in trainings broek en half kale kop .. dan val je niet op

Op een dronken avond met een spaans "huis oppas meisje " naar "huis"gegaan.Was het huis van Colm Tobin ( schrijver) aan Stevens Green.Duurste huis waar ik ooit in heb geslapen
Ik dan ook maar de Bourbon opgemaakt, zal tie toch wel kunnen betalen
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:53:37 #279
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_39961646
oja nu denk ik net aan iets.

Weet iemand hier hoe het gaat als je het land weer verlaat na er gewerkt te hebben? Van wat ik gehoord heb kun je met je P45 je tax terugkrijgen ? is dit echt het geval ( lijkt me niet ) ?
Niet dat ik ooit een P45 gekregen heb.. ( dont ask )
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_40003165
ik vertrek 2/8 voor 1.5 week naar Ierland,voor het eerst. Ga tour doen zeg maar langs de rand van het hele land een rondje, met Paddywagon, is dat bekend bij iemand? Heb er mega zin in, en hoop dat het weer iets meevalt
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:31:26 #281
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_40007355
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:53 schreef Cappy het volgende:
oja nu denk ik net aan iets.

Weet iemand hier hoe het gaat als je het land weer verlaat na er gewerkt te hebben? Van wat ik gehoord heb kun je met je P45 je tax terugkrijgen ? is dit echt het geval ( lijkt me niet ) ?
Niet dat ik ooit een P45 gekregen heb.. ( dont ask )
P45 is een verklaring dat je voorgaande werkgever tax heeft ingehouden en het percentage staat vermeldt wat hij heeft ingehouden. Dit formulier moet je overhandigen aan je nieuwe werkgever zodat deze meteen de correcte tax inhoudt in plaats van emergency tax.

Om tax terug te krijgen moet je een P60 formulier hebben. Die verstrekt de werkgever een keer per jaar, ergens in februari. Is hetzelfde als een jaaropgave in nederland. Wellicht kan je oude werkgever er een tussendoor aanmaken?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_40074253
Ik ga 3 augustus ook voor 3 weken naar Ierland. We zijn eerst in Dublin en daar gaan we een paar nachten blijven maar ik zoek nog een goedkoop adres. Heeft iemand ideeën? Het is allemaal minstens 65,- per nacht en dat is een beetje veel.
Wat we verder nog gaan doen moet nog uitgestippeld worden maar het verblijf in Dublin is even het belangrijkste. Voor 2 personen dus.
pi_40081037
65 E?? ik betaal 17 E in Dublin in hostel, google ff op paddyspalace zit ook op goeie locatie..
maar goed, dat is dus een net hostel, geen 3 sterren hotel
pi_40084898
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 17:55 schreef Sanneke het volgende:
65 E?? ik betaal 17 E in Dublin in hostel, google ff op paddyspalace zit ook op goeie locatie..
maar goed, dat is dus een net hostel, geen 3 sterren hotel
Kom je bij een hostel altijd met meerdere op 1 kamer of zijn er ook 2 persoons kamers?
  zaterdag 22 juli 2006 @ 20:23:43 #285
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_40085067
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 20:17 schreef Roolio het volgende:

[..]

Kom je bij een hostel altijd met meerdere op 1 kamer of zijn er ook 2 persoons kamers?
Zijn ook 1- en 2-persoonskamers. Check hostelworld.com, dé site voor hostels .
pi_40089250
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 20:23 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zijn ook 1- en 2-persoonskamers. Check hostelworld.com, dé site voor hostels .
is echt super site
pi_40138760
Hallo,

Is er al iemand in één van deze B&B's geweest ? Zo ja, graag jullie ervaringen (en weet me ook te melden of er een toffe pub in de nabijheid is).

Moesten jullie nog aanraders van B&B's in deze regio weten, laat het me ook weten via dit forum. Alvast bedankt.

Millhouse, Ballymote
Benbulben farm, Drumcliffe
Abbey House, Boyle
Dunfore Farmhouse, Ballinful
Linsfort, Boyle
West End House, Achill Island
Boulevard Guesthouse, Westport
Anglers Return, Roundhouse
Tuarbeg, Spiddal
Coisnatra, Spiddal
Ardmore House, Clifden
Hillside, Carna
SeaBreeze, Renvyle
Convent, Leenane
Cross River, Oughterard
Western way, Oughterard
Railway Lodge, Oughterard
pi_41089723
Hey'all,
Volgend jaar wil ik graag met zijn zessen (3 koppels; allen twintigers) naar Ierland op vakantie. We zijn van plan minimaal 7, maximaal 10 dagen te blijven. Voor ons allemaal is het onze eerste Ierland-ervaring.
Nou ben ik al wat aan het browsen geweest (o.a. in deze topics), maar toch had ik graag wat tips voor onze situatie. In welke regio/plaats kunnen we het beste verblijven, als je in het achterhoofd houdt dat wij het liefst in een cottage willen overnachten en de volgende uitstapjes willen maken:
* Ring of Kerry
* Dingle
* Cliffs of Moher
En, natuurlijk ook belangrijk: wat is de beste luchthaven om aldaar te geraken: Cork of Shannon? We zijn van plan om aldaar een busje of twee kleine autootjes te huren.
Wat is eigenlijk de Gap of Dunloe? Leent Limerick en/of Cork zich om er één of twee dagen aan onze vakantie te plakken als city-trip?
Cheerz, Rory.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:27:30 #289
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_41092061
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:14 schreef Rory78 het volgende:
Leent Limerick en/of Cork zich om er één of twee dagen aan onze vakantie te plakken als city-trip?
Limerick zeker niet; er is in Limerick zelf gewoon te weinig te doen/zien. Dan kun je je tijd beter besteden.
pi_41093475
Okay, Thnx.
Het zal dan wel ergens in de buurt van The Ring of Kerry worden. Aangezien dit een kustweg is, zal er vast wel ergens een mooi dorp/stadje zijn met een mooi strand? Niemand tips toevallig?
Is het trouwens ver rijden (lees: is het te doen op één dag) om vanuit die contreien naar de Cliffs of Moher (en eventueel The Burren) te gaan?
Gr R.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:37:00 #291
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_41094353
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:12 schreef Rory78 het volgende:
Okay, Thnx.
Het zal dan wel ergens in de buurt van The Ring of Kerry worden. Aangezien dit een kustweg is, zal er vast wel ergens een mooi dorp/stadje zijn met een mooi strand? Niemand tips toevallig?
Is het trouwens ver rijden (lees: is het te doen op één dag) om vanuit die contreien naar de Cliffs of Moher (en eventueel The Burren) te gaan?
Gr R.
Kenmare is wel een leuk plaatsje als basis voor de Ring of Kerry en Dingle (al ligt het t.o.v. Dingle wat minder gunstig). Persoonlijk zou ik niet in Killarney gaan zitten. Hou er rekening mee dat de Ring of Kerry 'doen' in 1 dag eigenlijk wat veel is. Het is ongeveer 180 km en je mag blij zijn als je gemiddeld 60 km/u haalt. En daarbij ben je snel veel tijd kwijt aan de dingen die je onderweg wil zien.

Even buiten Kenmare (ten zuiden aan de R571, dacht ik) ligt een hele goeie B&B, The Beara Way B&B. Deze kost ¤ 65,- per kamer per nacht (2 pers.).

Verder is het niet te doen om vanaf hier even op en neer naar de Cliffs te rijden. Dan zou ik op Shannon vliegen en eerst 2 of 3 nachten in die buurt overnachten; dan kun je van daaruit naar de Cliffs, de Burren en eventueel naar Limerick of Galway.
pi_41094441
Cork is een mooie stad, kun je prima 2 dagen doorbrengen.

Vliegen naar Cork of Shannon: Shannon is goedkoop bereikbaar vanaf Charleroi via Ryanair, maar dan moet je wel in het zuiden des lands wonen, anders is de reistijd (en kosten) naar het vliegveld weer zo duur.

Vliegen op Dublin en het land doorkruisen heb ik overigens nooit als een probleem/straf ervaren, dus kan op zich ook prima.

Ring of Kerry: Killarney is de grootste plek in de buurt, maar wel erg toeristisch, hangt van jullie voorkeuren af of je dat wel of niet iets vindt. Kenmare is beter te doen wat dat betreft.

Cottages en strand, geen idee zo uit mijn hoofd, maar het zuidelijke stuk, alles ten westen van Sneem, is wel erg stil en rustig, dus weinig mogelijkheden mbt boodschappen, uit eten, pubs etc.
Als je echt aan de ring en kust wilt zitten moet je dus aan de Noord tot Westzijde zitten.

Burren/Cliffs of Moher zijn vanaf die plek in een dag te doen, tis alleen wel een stukkie rijden natuurlijk, maar nogmaals, met al het natuurschoon is dat totaal geen straf. Bovendien is de benzine een stuk goedkoper dan in Nederland (prijzen zijn vergelijkbaar met die van Luxemburg)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_41101431
Ik zou Ring of Kerry niet aandoen. Ring of Bearra is veel interessanter, en vanuit Kenmare ben je er onmiddelljk (en een leuke B&B is er op het marktplein van Sneem)
pi_41120423
Okay, rondom Kenmare zal ik eens gaan zoeken.
Thnx!
pi_42150227
Voor de liefhebbers van whiskey, vissen, golfen, rust, natuur, iers bier, pubs etc):

14-21 Maart Eindhoven-Dublin v.v. voor 20 Euro p.p. (kun je mooi Saint Pats vieren in Ierland) met Ryanair.
Komt evt alleen 7 Euro p.p. per retour voor je koffer bij (als je alleen handbage meeneemt niks) en een paar euro per boeking aan CC kosten.
Zijn ook nog wat andere data mogelijk, wel leuke aanbieding zo.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_42152703
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:19 schreef DIGGER het volgende:
Voor de liefhebbers van whiskey, vissen, golfen, rust, natuur, iers bier, pubs etc):

14-21 Maart Eindhoven-Dublin v.v. voor 20 Euro p.p. (kun je mooi Saint Pats vieren in Ierland) met Ryanair.
Komt evt alleen 7 Euro p.p. per retour voor je koffer bij (als je alleen handbage meeneemt niks) en een paar euro per boeking aan CC kosten.
Zijn ook nog wat andere data mogelijk, wel leuke aanbieding zo.
Waar kan je hier meer over lezen? Zie het zo gauw niet op de site staan.
pi_42181877
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:27 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Waar kan je hier meer over lezen? Zie het zo gauw niet op de site staan.
Ben je nu nog niet naar Ierland geweest? Je zou toch al eerder gaan?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:39:02 #298
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_42290412
Allemaal bij mij om de hoek deze foto's
Heb me vandaag weer flink uitgeleefd, stukje wezen rijden, m'n camera mee, meer dan 130 foto's

















[ Bericht 8% gewijzigd door ElizabethR op 01-10-2006 20:54:51 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_42290922
Ik ben jaloers
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_42303226
Fantastisch mooie pics!
Ik kan bijna niet wachten tot volgende zomer...
pi_42306964
Is het al 15 maart?

Wat een gave foto's zeg!
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Moderator maandag 2 oktober 2006 @ 12:32:33 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_42307817
Volgende deel over Ierland: Éireann (oftewel Ierland) #3
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')