abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 september 2005 @ 16:50:08 #1
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30730289

Handige Feyenoordsites:

Officiële Feyenoord-website
Officiële FSV-website
Lunatic News
FR Fans
Feyenoord Netwerk

Gouwe Ouwe

Jules Deelder vertelt de waarheid over amsterdam

En wie niet springt...

HET FEYENOORDGEVOEL
Peter te Velde [3/5/02]

Nadat het eindsignaal tegen Inter had geklonken en de finale was behaald explodeerde de Kuip in een ongekende vreugde uitbarsting. Mannen van alle leeftijden vielen elkaar in de armen en huilden dikke gelukstranen. Hier was niet zomaar een voetbaloverwinning behaald, het was meer. Het was een intense ontlading van diepgewortelde emoties die zich samenballen in het Feyenoordgevoel. Hoe komt het toch dat het clubgevoel in Rotterdam intenser wordt beleefd dan in de rest van het land?

Sinds jaar en dag wordt Feyenoord hartstochtelijk ondersteund door het Legioen, de trotse benaming van de grote achterban. Zowel in thuis- als in uitwedstrijden laat de fanatieke supportersschare zich luidruchtig gelden, waardoor je de indruk krijgt dat Feyenoord altijd thuis speelt. Bovendien kent geen andere club in Nederland zo'n trouwe aanhang dan de club in Rotterdam-Zuid. En dat is nogal opmerkelijk, aangezien de supporters niet bovenmatig worden verwend met aansprekende resultaten. Sterker nog, het is door de magere periodes jaren achtereen lijden voor de trouwe aanhanger. De laatste 25 jaar zijn de hoofdprijzen meestal in Amsterdam of Eindhoven terechtgekomen. Blijkbaar zit het Feyenoordgevoel dermate diep geworteld dat men deze zelfkastijding kan doorstaan.

Het ultieme lijden

Wellicht is het lijden de belangrijkste voedingsbodem van het Feyenoordgevoel. Hugo Camps zal het direct beamen. Volgens deze zwaarmoedige journalist is het lijden de ultieme vorm van sportbeleving. In het geval van religie zien we vaak dat groepen die het meest onderdrukt worden het fanatiekst reageren. Jaren van vernedering maakt de wil om te overwinnen sterker en leidt tot een grotere aanhankelijkheidsbetuiging. Het voert uiteraard te ver om sport en religie te vergelijken, maar een gevoel van vernedering en minderwaardigheid is in Rotterdam niet vreemd.

Het legioen vaart naar Lissabon

Een andere verklaring voor het Feyenoordgevoel is in de historie van de club te vinden. Met de heropbouw van Rotterdam na de Tweede Wereldoorlog kreeg de stad het imago van harde werkers. Nergens was de collectieve geest zo sterk als in de havenstad wat resulteerde in een ongekende daadkracht. Logischerwijs werd de werklust en het solidariteitsgevoel op Feyenoord geprojecteerd, waardoor de club het predikaat van werkersclub kreeg opgeplakt. Robuuste spelers als Israël, Laseroms en Van Hanegem versterkten dit gevoel in hoge mate, zeker na het behalen van de Europa Cup 1. Maar men vergeet nogal eens dat naast de mannen van beton er met Moulijn, Kindvall en Hasil ook veel creativiteit in die succesploeg zat.

Met het bereiken van de UEFA Cupfinale beleeft Feyenoord eindelijk weer een internationaal hoogtepunt. En dat wil het Legioen graag weten; waarschijnlijk is het humeur van vele Rotterdammers lang niet zo goed geweest. Meer dan in Amsterdam of Eindhoven leeft men intens naar de finale toe. Eindelijk wordt de loyaliteit van de supporters aan hun club beloond, zeker als de finale wordt gewonnen. De achterban van Ajax bestaat voor een groot deel uit meelopers, die bij succes vooraan staan maar het in mindere periodes geheel laten afweten. PSV heeft wel een trouwe aanhang, maar deze bestaat voor een groot deel uit bioscooppubliek dat de eigen ploeg bij tegenslag genadeloos kan laten vallen. Het Legioen is vanwege het Feyenoordgevoel altijd achter hun cluppie blijven staan. Als beloning voor het trouwe lijden is hen op 8 mei een groot feest gegund.

Feyenoord!

Game on
A.M.A.B
pi_30730350
Eindelijk weer kampioen
  maandag 19 september 2005 @ 16:53:34 #3
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30730400
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:52 schreef Ricky_ het volgende:
Eindelijk weer kampioen
Beetje voorbarige conclusie, nog 29 wedstrijden te gaan...
A.M.A.B
pi_30730453
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:53 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Beetje voorbarige conclusie, nog 29 wedstrijden te gaan...
Ja, maar we zijn aardig op weg Alhoewel we AZ nog krijgen, onze belangrijkste concurrent.
  maandag 19 september 2005 @ 17:02:06 #5
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30730652
Ben benieuwd tot wanneer we zonder puntverlies blijven.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_30731111
Even een streepje aan de TT toegevoegd.

Feyenoord is zeker aardig bezig, hopelijk blijven Dirk en Salomon lang heel.
That's all folks!
pi_30732138
quote:
ik zat in die wolk weedlucht

en voor een paar zwaar aggresieve gasten elke keer trappen tegen de achterkant van mn stoeltje poehhhh wat kunnen sommige mensen zich drukmaken zeg
Hehe heel z4 is 1 grote weeddamp. Ik had achter me een vrouw die alles aan 1 stuk door zat af te zeiken... krijg je na 5 minuten ook al genoeg van.
pi_30732186
Dirk is onverwoestbaar! En hoewel Salomon ook belangrijk is en beter dan Dirk zal worden kan die het nu nog niet laten zien. Het gaat iig wel goed. Laten ze een beetje mooi voetbal zien of is het hard werken en met wat geluk winnen?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_30733106
quote:
Op maandag 19 september 2005 17:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Even een streepje aan de TT toegevoegd.

Feyenoord is zeker aardig bezig, hopelijk blijven Dirk en Salomon heel lang.
pi_30733165
Je wisselt twee woorden en je hebt een hele andere zin.
That's all folks!
pi_30733368
Klopt inderdaad!
Stel je voor dat Feyenoord dit seizoen CL haalt en beide spitsen stappen op... 1 jaar 'oogsten' met de club op het hoogste podium van Europa moeten ze toch willen?
pi_30733445
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:00 schreef jojomen4 het volgende:
Dirk is onverwoestbaar! En hoewel Salomon ook belangrijk is en beter dan Dirk zal worden kan die het nu nog niet laten zien. Het gaat iig wel goed. Laten ze een beetje mooi voetbal zien of is het hard werken en met wat geluk winnen?
Het is nog geen prachtig voetbal, maar het is al heel mooi dat deze groep jongens kan samenwerken.
pi_30733467
Op dat oogsten hebben ze bij de grotere clubs meer kans.
That's all folks!
pi_30733620
'oogsten' hè.. kerels hebben gezaaid, mogen ze van mij oogsten bij de club (en dan in de winterstop weg als Feyenoord uitgespeeld is).
Overigens heeft Kalou nog een paar jaar Nederlands voetbal nodig voor zijn paspoort?
  maandag 19 september 2005 @ 18:57:55 #15
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_30734099
FEYENOORD!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_30734632
Niet in de winterstop, gewoon aan het einde van het seizoen.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_30735174
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:57 schreef FrankyMcG het volgende:
FEYENOORD!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 19 september 2005 @ 19:34:46 #18
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_30735306
Paar pittigere potjes de komende week, twente uit, rapid uit en utrecht uit!

Hopen dat we die zonder kleerscheuren doorkomen!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  maandag 19 september 2005 @ 19:55:21 #19
53267 TC03
pi_30735933
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:34 schreef FrankyMcG het volgende:

Twente en Utrecht zijn niet in goede doen, maar toch ben ik altijd een beetje bang voor die clubs. (Net zoals Heerenveen overigens.)
pi_30736104
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Twente en Utrecht zijn niet in goede doen, maar toch ben ik altijd een beetje bang voor die clubs. (Net zoals Heerenveen overigens.)
ja echt goed hebben die clubs nog niet lopen ballen, dus twente en utreg moet lukken op zich. Rapid uit wordt een ander verhaal... Maar ik hoop echt dat we die ook winnen, wil nog wel een mooie (en betaalbare) Europese uitwedstrijd meepakken.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_30736240
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Heerenveen thuis hebbenz e over het algemeen geen problemen, maar daarintegen wel. Twente en Utrecht uit zijn ook altijd lastig, maar moeten te doen zijn.
  maandag 19 september 2005 @ 20:03:53 #22
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_30736247
Twente uit moet toch wel gaan lukken zijn in slechte doen, maarja ken me nog een bekerwedstijd van 2 jaar terug herrineren speelde ze ook zo kut werden wij daar weggespeeld.

Als ze zo spelen als de 2e helft moet Rapid ook te doen zijn, zodat we hopelijk een paar leuke clubs loten.

Utrecht moet ook niet echt een probleem vormen.

Ik denk dat Koeman de touwtjes goed in handen heeft, en dit had ik toch niet gelijk gedacht bij zijn aanstelling
Gory Gory what a Hell of a way to Die
  maandag 19 september 2005 @ 20:08:50 #23
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_30736434
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:03 schreef Sender_ het volgende:
Ik denk dat Koeman de touwtjes goed in handen heeft, en dit had ik toch niet gelijk gedacht bij zijn aanstelling
Idd. En belangrijker nog heeft hij een hecht team gemaakt van Feyenoord, is natuurlijk nog maar de vraag of dat zich uit op het veld...
pi_30737185
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:34 schreef FrankyMcG het volgende:

Twente is wel te doen, die zijn totaal niet in vorm.
pi_30739458
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:03 schreef Luni het volgende:

[..]

Heerenveen thuis hebbenz e over het algemeen geen problemen,
Vorig seizoen volgens mij voor het eerst verloren, wat een kutwedstrijd was dat.
  maandag 19 september 2005 @ 22:38:43 #26
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_30742218
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:33 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Vorig seizoen volgens mij voor het eerst verloren, wat een kutwedstrijd was dat.
Was Utrecht, seizoen daarvoor Heerenveen ja.
2000 light years from home
  maandag 19 september 2005 @ 22:51:57 #27
53267 TC03
pi_30742722
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:38 schreef Merkie het volgende:

[..]

Was Utrecht, seizoen daarvoor Heerenveen ja.
Heerenveen ook, 1-3 (even opgezocht ).
pi_30756901
Bedankt

Wij ontvingen een e-mail van Paul Bosvelt waarin hij ons verzoekt de supporters te bedanken voor het geweldige ontvangst van afgelopen zondag voor, tijdens en na de wedstrijd Feyenoord - Heerenveen.

Dus bij deze namens Paul Bosvelt, BEDANKT!

bron: www.lunaticnews.nl
pi_30757201
We worden er ook alleen maar sterker op, aangezien Ono terug is en Schreuder over een week of 2 hopelijk ook weer kan spelen.
pi_30757242
Hoogendorp moet Kuyt vervangen

Feyenoord houdt al voorzichtig rekening met een vertrek van sterspeler Dirk Kuijt aan het einde van dit seizoen. De Rotterdammers willen dan RKC-aanvaller Rick Hoogendorp als vervanger aantrekken. verder...

dinsdag 20 september 2005 @ 14:37:49 #31
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30757251
Sterker inderdaad. Al is de blessuregevoeligheid van Schreuder een hekel punt. Moet een vervanger voor gevonden worden in Nederland...
A.M.A.B
  dinsdag 20 september 2005 @ 14:38:36 #32
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30757274
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 14:37 schreef The_day_after het volgende:
Hoogendorp moet Kuyt vervangen

Feyenoord houdt al voorzichtig rekening met een vertrek van sterspeler Dirk Kuijt aan het einde van dit seizoen. De Rotterdammers willen dan RKC-aanvaller Rick Hoogendorp als vervanger aantrekken. verder...

[afbeelding]
Hoogendorp.
A.M.A.B
pi_30757458
Ik zie liever Huntelaar komen maar daar wordt nogal wat voor gevraagd geloof ik.
pi_30757640
Hoogendorp, die gast is 30 ofzo en wil zn loopbaan bij ADO afsluiten. Geloofwaardig?
pi_30757718
V-Bal is ook niet een van de betrouwbaarste bronnen, toch zou Hoogendorp erbij niet slecht zijn. Je weet tenminste wat je aan hem hebt. Bij een buitenlander is dat afwachten.
That's all folks!
pi_30759596
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 14:38 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Hoogendorp.
v-bal
pi_30761623
Nog ff en dan vragen ze Sinterklaas te spelen
Jonge gasten moeten ze hebben, geen oude mannen!
Ja, Dirk Kuyt zullen ze vast niet lang meer kunnen vasthouden, logisch, zo'n jongen moet ook doorgroeien. Jammer voor Feijenoord, maar hij heeft er wel een goede leerschool gehad na Utreg!

Heb nog even geen idee wie ik graag als zijn vervanger wil zien, dat zien we tegen die tijd wel.

Ben op dit moment nog erg blij met de trainer. Hij geeft behoorlijk wat mensen weer een kans en het pakt nog goed uit ook. Mooi voetbal is het nog niet, werkvoetbal wel, en dat is wel iets wat bij Feyenoord past.

Weet iemand eigenlijk al meer over het stadion? Hoe, wat, waar, wanneer etc?
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:12:07 #38
53267 TC03
pi_30762598
Het lijkt me echt stug dat als Feyenoord meer dan ¤10 miljoen ontvangt voor Kuijt ze bij Hoogendorp hun zoektocht staken.
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:16:34 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_30762759
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:12 schreef TC03 het volgende:
Het lijkt me echt stug dat als Feyenoord meer dan ¤10 miljoen ontvangt voor Kuijt ze bij Hoogendorp hun zoektocht staken.
Lijkt mij ook niet erg waarschijnlijk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_30763358
Lijkt me eerder dat Huntelaar gaat komen, zal wel een aardig bedrag kosten, maar af en toe moet dat maar. Ik vind huntelaar trouwens een aardige spits, werkt hard, kan afmaken. Heeft best wel veel potentie opzich.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_30763594
Het seizoen is net begonnen, transfermarkt net gesloten. Voorlopig blijft hij nog. Dus misschien heeft speculeren nog wel helemaal geen zin. Wie weet komt er wel weer iemand bij die bij excelsior vandaan komt.
Laten we ons eerst concentreren op wat er nu rondhuppelt!
  dinsdag 20 september 2005 @ 18:20:12 #42
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_30764515
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:52 schreef Ricky_ het volgende:
Eindelijk weer kampioen
Was het maar waar. Beetje naief.
Vorig jaar begon Feyenoord ook zo, en toen speelden ze ook nog is stukken beter dan nu.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_30764622
He, Yvette is back en even kritisch als altijd.
That's all folks!
pi_30765350
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:20 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Vorig jaar begon Feyenoord ook zo, en toen speelden ze ook nog is stukken beter dan nu.
Vorig jaar beter, ik zit nu een stuk rustiger naar een wedstrijd te kijken, vorig seizoen hield je je hart vast bij elke tegenaanval, Corner of vrije trap
  dinsdag 20 september 2005 @ 18:49:40 #45
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_30765373
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:24 schreef -Vaduz- het volgende:
He, Yvette is back.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 20 september 2005 @ 18:50:44 #46
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_30765404
En toch heeft ze gelijk dat we niet te enthousiast moeten raken over een eventuele kampioenschap. Het is nog een lange rit naar de coolsingel.

ik zie wel hoe het seizoen eindigt, hopelijk worden de dipjes achterwege gelaten onder koeman. Dan zie ik ons wel op de coolsingel staan, az stort wel in joh
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
  dinsdag 20 september 2005 @ 18:52:05 #47
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_30765445
foutje
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
  dinsdag 20 september 2005 @ 19:41:10 #48
53267 TC03
pi_30767065
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:20 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Vorig jaar speelde Feyenoord gelijk in de Arena, nu wonnen ze. WE WORDEN KAMPIOEN!!!!111
pi_30767402
Ik heb altijd gezegd dat Feyenoord best kampioen kan worden met deze selectie, maar om nu al die conclusie te trekken is een beetje vroeg. Het zou wel mega goed uitkomen want ik heb het gevoel dat Feyenoord genaaid gaat worden in de playoffs.
pi_30769120
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:41 schreef TC03 het volgende:

[..]

Vorig jaar speelde Feyenoord gelijk in de Arena, nu wonnen ze. WE WORDEN KAMPIOEN!!!!111
Als Feyenoord zo blijft voetballen als het nu doet, dan maken ze kans. Echter is dat praktisch onmogelijk, Kuijt en Kalou zullen het vroeg of laat in deze competitie enkele wedstrijden laten afweten, door schorsing, blessures, of wanneer ze gewoon niet in vorm zijn.
Zonder Kalou en Kuijt is Feyenoord maar gewoon een middenmotor, net als Heerenveen, Twente. Vitesse, Roda, etc. op dat moment zal Feyenoord veel punten verspelen, ze komen dan snel in de hoek te liggen waar de klappen vallen.
Feyenoord is mentaal nooit sterk genoeg geweest om dat te overleven, vanaf dat moment zal alles tegen gaan zitten bij Feyenoord en zullen ze hun kans op het landskampioenschap verspelen.

Zoals gewoonlijk zal het landskampioenschap in ieder geval gaan tussen PSV en Ajax, echter zie ik AZ wel als serieuze concurrent, het zou echt heel goed kunnen dan zij landskampioen gaan worden.

Maar jongens uit Rotterdam, geniet nog maar fijn van deze (voor jullie) mooie tijd, aan het eind van het seizoen staan jullie gewoon op plaats 4, de plaats waar jullie ook horen te staan
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:39:26 #51
53267 TC03
pi_30769361
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als Feyenoord zo blijft voetballen als het nu doet, dan maken ze kans. Echter is dat praktisch onmogelijk, Kuijt en Kalou zullen het vroeg of laat in deze competitie enkele wedstrijden laten afweten, door schorsing, blessures, of wanneer ze gewoon niet in vorm zijn.
Zonder Kalou en Kuijt is Feyenoord maar gewoon een middenmotor, net als Heerenveen, Twente. Vitesse, Roda, etc. op dat moment zal Feyenoord veel punten verspelen, ze komen dan snel in de hoek te liggen waar de klappen vallen.
Feyenoord is mentaal nooit sterk genoeg geweest om dat te overleven, vanaf dat moment zal alles tegen gaan zitten bij Feyenoord en zullen ze hun kans op het landskampioenschap verspelen.

Zoals gewoonlijk zal het landskampioenschap in ieder geval gaan tussen PSV en Ajax, echter zie ik AZ wel als serieuze concurrent, het zou echt heel goed kunnen dan zij landskampioen gaan worden.

Maar jongens uit Rotterdam, geniet nog maar fijn van deze (voor jullie) mooie tijd, aan het eind van het seizoen staan jullie gewoon op plaats 4, de plaats waar jullie ook horen te staan
Plaats 4 is ook gezellig!
pi_30769466
Ach ja onze topics gingen ook wel wat langzaam dus gaan we ook op zoek naar de relletjes.
Ik zie juist met oudere spelers als lodewijks, paauwe en schreuder meer rust in het team. Greene vind ik ook fantastisch achterin, maar goed verveel maar ff lekker ergens anders ofzo.
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:44:07 #53
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_30769536
hahaha Kuijt laat nooit afweten. Die wordt niet lang geschorst en is afgelopen 3 seizoenen volgens mij nog nooit geblesseerd geweest. We zullen zeker wel een dip krijgen ja.. maar gelukkig staan Ajax en PSV dan al 15 punten achter.

FEYENOORD KAMPIOEN!
pi_30769619
Alsjeblieft geen Hoogendorp zeg... Zal wel niets van waar zijn.

tvp
Even geen signature.
pi_30769687
In de winterstop kun je pas wat zinnigs zeggen over kampioenskansen.
  dinsdag 20 september 2005 @ 21:02:42 #56
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_30770222
quote:
Nou, zondag ging dat anders toch best wel goed. Het waren echt niet alleen Kuyt en Kalou die voor de ommezwaai zorgden.

Altijd dat gezeik dat Feyenoord zonder Kuyt en Kalou een middenmoter zou zijn. Net alsof de verdediging en het middenveld van Feyenoord niet beter is dan die van Roda, Heerenveen, Twente of Utrecht.
  dinsdag 20 september 2005 @ 21:15:36 #57
53267 TC03
pi_30770645
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:44 schreef jojomen4 het volgende:
hahaha Kuijt laat nooit afweten. Die wordt niet lang geschorst en is afgelopen 3 seizoenen volgens mij nog nooit geblesseerd geweest. We zullen zeker wel een dip krijgen ja.. maar gelukkig staan Ajax en PSV dan al 15 punten achter.

FEYENOORD KAMPIOEN!
Ik vroeg het me laatst nog af, hij heeft sinds hij bij Feyenoord speelt geen seizoenswedstrijd gemist.
pi_30770952
Vorig jaar hadden we na 5 wedstrijden toch al punten laten liggen tegen vitesse (1-1) en utrecht (0-3)?
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_30771629
Greene trouwens in de voorselectie van Oranje.

T kon ook niet uitblijven natuurlijk. Laat m maar lekker erbuiten Marco. Laat m eerst maar eens een heel seizoen zo spelen. Daaaag
Even geen signature.
pi_30780070
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:02 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nou, zondag ging dat anders toch best wel goed. Het waren echt niet alleen Kuyt en Kalou die voor de ommezwaai zorgden.
Kuijt maakte de belangrijke gelijkmaker, eigenlijk uit het niets, puur op kwaliteit, daarna speelde Feyenoord tegen slechts 10 man (hun belangrijkste speler Huntelaar kreeg rood) van het ook mentaal aangeslagen Heerenveen.
quote:
Net alsof de verdediging en het middenveld van Feyenoord niet beter is dan die van Roda, Heerenveen, Twente of Utrecht.
Nee, dat zijn ze ook niet!!!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_30780410
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:50 schreef hippo-clippo het volgende:
En toch heeft ze gelijk
HIJ!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_30781113
Ik denk dat Feyenoord inderdaad Huntelaar moet halen voor Kuijt. Dat is de enigste jonge spits met echt veel talent en potentie op de NL velden.
pi_30782093
Haha Kuijt heeft volgens statistieken die ik 2 weken onder ogen kreeg volgens mij sinds hij bij FC Utrecht begon tot deze week nog geen 5 seizoenswedstrijden gemist. Welke speler kan hem dat nazeggen? En dan hebben we het zelfs over basisplekken he;)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_30782384
quote:

[..]

PSV heeft een enorm probleem met de verdediging de komende weken en kan daar nog wel eens punten mee verspelen, en als Ajax zo ongelukkig blijft spelen als nu gaat ze dat ook nog wel het een en ander kosten.

Mooie hoofdstedelijke arrogantie om een club die in een onderling duel je puur op effectiviteit verslagen heeft een ook nog eens zes (6!) verliespunten minder heeft na 5 duels, af te schrijven als zijnde geen concurrent. Lovenswaardig dat je AZ toch nog wel een kansje gunt op de titel, maar op basis van het vertoonde spel maken zij op dit moment de meeste aanspraak op de titel, daarna Feyenoord, dan pas Ajax en PSV.

Je kunt inderdaad pas in de winterstop wat zeggen over de daadwerkelijke verhoudingen, als elke club iedere tegenstander een keer gehad heeft, maar die ongebreidelde Ajax adoratie van je schenkt je toch een enigzins onrealistisch wereldbeeld.
Vergeet verder niet dat Schreuder, Hofs en Vincken nog geblesseerd zijn en Ono en Castelen net weer terug, de sterkste elf hebben dus nog niet in het veld gestaan en ook een vormverlies van spelers valt op te vangen als ze weer terug zijn.

dus:

FEYENOORD KAMPIOEN!!
  woensdag 21 september 2005 @ 09:48:14 #65
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30783084
Ono is terug en gaat weer als vanouds voetballen. Zorgen dat de kern (Greene, Ono, K2) blijft staan en het komt wel goed.
A.M.A.B
pi_30783317
quote:
Op woensdag 21 september 2005 09:48 schreef Cart_man het volgende:
Ono is terug en gaat weer als vanouds voetballen. Zorgen dat de kern (Greene, Ono, K2) blijft staan en het komt wel goed.
Verder is Hofs natuurlijk ook een versterking op het middenveld, dus als hij ook weer terug is......
pi_30783562
Tis duidelijk dat zowel Ono als Hofs nodig zijn.
  woensdag 21 september 2005 @ 10:10:37 #68
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30783566
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:00 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Verder is Hofs natuurlijk ook een versterking op het middenveld, dus als hij ook weer terug is......
Idd. Staat een goed elftal wanneer iedereen fit is.
A.M.A.B
pi_30783819
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:00 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Op hem hoef je de komende maanden volgens mij nog niet te rekenen.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:43:03 #70
53267 TC03
pi_30785986
Hofs was toch tot aan de winterstop uitgeschakeld? Wel klote eigenlijk.
pi_30786328
Wat had ie ook al weer?
pi_30786837
kruisband rechterknie gescheurd.
tot de winterstop foetsjie
pi_30789924
Bron: eindhovens dagblad.... En omdat niet iedereen deze krant leest...

VERHUURDE BRAZILIAAN COELHO MAAKT INDRUK IN BELGIË
Feyenoord heeft opvolger Kalou al in huis
Door BARRY VAN DER HOOFT

Woensdag 21 september 2005 - Dat Dirk Kuijt en Salomon Kalou uiterlijk aan het einde van dit seizoen vertrekken bij Feyenoord, lijkt een zekerheidje. De zoektocht naar potentiële vervangers is daarom al in volle gang. Een opvolger voor Kalou lijkt al onder contract te staan bij Feyenoord, al speelt ’JaJa’ Coelho nu op huurbasis in België bij Westerlo.

Het seizoen was voor Westerlo precies negen minuten oud toen het thuispubliek hem in de armen sloot. Met een prachtige lob liet Jackson de Coelho, voetbalnaam JaJa, tegen Cercle Brugge zijn klasse zien. Het bleek de opmaat voor een prima seizoenstart van de pas negentienjarige Braziliaan, die na dit seizoen nog twee jaar onder contract staat bij Feyenoord.

Door zijn vier goals in zes competitieduels zijn vele ogen op Coelho gericht. Verschillende scouts van Feyenoord hebben hem al bekeken en ook afgelopen zondag in het duel met Roeselare was een delegatie uit Rotterdam aanwezig. „Wij houden hem heel goed in de gaten“, zegt hoofdtrainer Erwin Koeman als hij met de naam van Coelho wordt geconfronteerd. „Hij is nu al een paar keer bekeken en als de komende rapporten ook goed zijn, moet ik zelf eens gaan kijken. Want ik wil hem wel een keer zelf zien spelen voordat hij eventueel naar Feyenoord komt.“

De Stadionclub verhuurde het talent afgelopen winter aan Westerlo, nadat zijn overgang naar Feyenoord was voortgevloeid uit het samenwerkingsverband met América Belo Horizonte. In zijn eerste maanden in de Belgische Kempen maakte Coelho echter weinig indruk. In elf competitiewedstrijden kwam hij tot slechts één doelpunt.

„JaJa heeft zich eerst aan moeten passen en heeft het daardoor in de eerste maanden moeilijk gehad“, weet Chris Janssens. De voormalige middenvelder van Willem II is ploeggenoot van Coelho bij Westerlo. „Vorig seizoen was hij nieuw in de ploeg, heeft hij een blessure gehad en speelde hij aan de linkerkant niet op zijn beste positie. In een vrije rol achter een diepe spits komt hij het best tot zijn recht.“

Dit seizoen heeft Westerlo kennisgemaakt met de echte Coelho. Janssens is vol lof over de aanvaller, die volgens hem het seizoen gewoon moet afmaken in België. „Het is een rustige jongen die zich goed voelt bij ons. Dat zie je in de kleedkamer. De hele ploeg speelt in functie van hem, ons spel is op JaJa afgestemd. Hij profiteert van het werk dat zijn ploeggenoten verzetten, maar ik ben benieuwd of hij dit een heel jaar kan volhouden. Als Feyenoord hem bijvoorbeeld in de winterstop naar Rotterdam zou halen, krijgt hij het moeilijk. Dan kan hij geen voorbereiding meemaken en dat is in mijn ogen heel belangrijk. Tijdens zo’n periode kun je iets opbouwen en aan je ploeggenoten wennen.“ Net zoals JaJa Coelho heeft moeten wennen aan het leven in Europa. De Braziliaan spreekt enkel Portugees en woont samen met zijn broer Eisenhower in een appartement in Westerlo. Zijn broer is zijn steun en toeverlaat en probeert JaJa nu Engels te leren.

Voorlopig treedt hij nog als tolk op. „Ik heb me hier prima aangepast aan het koude weer, de nieuwe cultuur en mentaliteit“, vertelde Coelho eerder dit seizoen. „Ik kan me nu volledig op het voetbal concentreren en denk nog niet aan Feyenoord. Ik concentreer me op Westerlo en daarna zullen we wel zien. Een goed seizoen spelen bij deze club is nu het belangrijkste. De rest kan wachten.“ Het is natuurlijk de vraag of Coelho een waardige opvolger van Salomon Kalou kan worden. Chris Janssens twijfelt er echter niet aan dat zijn ploeggenoot kan slagen in Rotterdam. „Hij heeft een aparte techniek, een fantastisch linkerbeen en is ondanks zijn grote passen redelijk snel“, beschrijft de Belg. „Coelho is ook geen luie voetballer, zoals andere Brazilianen. Hij heeft een prima karakter. Als JaJa omringd wordt door goede voetballers kan hij het zeker redden bij een topclub. Als hij in vorm is, is hij door niemand af te stoppen. Al is het natuurlijk de vraag hoe hij omgaat met het voetballen in een volle Kuip. Spelen voor veertigduizend toeschouwers is toch wat anders dan voor de zesduizend die in Westerlo op de tribune zitten.“
Niets is zo complex als de eenvoud
pi_30790605
2 jaar nog maar een contract....... Meteen verlengen voor 5 jaar
pi_30790691
Het stond overigens in bijna alle GPD kranten. Ik ken Jaja niet, het klinkt allemaal wel veelbelovend.
That's all folks!
pi_30790778
ED valt onder de GPD... logisch dus!
  woensdag 21 september 2005 @ 14:20:32 #77
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30790810
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
2 jaar nog maar een contract....... Meteen verlengen voor 5 jaar
Waarom? Omdat hij het goed doet bij Westerlo? Laat hem eerst maar eens presteren bij Feijenoord (als hij daar al komt) voordat hij een contractverlenging krijgt....
A.M.A.B
pi_30790873
Klinkt goed, maar eerst eens zien of hij het hele seizoen zo speelt.
pi_30791268
Feyenoord wil zes ton voor De Graaf

Om de nek van Feyenoorder Edwin de Graaf hangt een prijskaartje van 600.000 euro. Voor dat bedrag mag de 25-jarige middenvelder uit De Kuip vertrekken.

De transfersom is voor veel clubs een obstakel. ADO Den Haag, Sparta, RKC en Willem II willen De Graaf graag inlijven, maar hikken allemaal tegen de hoge inlijfkosten aan. verder...

pi_30791701
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:20 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Waarom? Omdat hij het goed doet bij Westerlo? Laat hem eerst maar eens presteren bij Feijenoord (als hij daar al komt) voordat hij een contractverlenging krijgt....
Volgend jaar is zijn laatste contract jaar. Als hij dan goed speelt in Feyenoord 1 kan hij aan het einde van het seizoen gratis vertrekken
pi_30791880
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Volgend jaar is zijn laatste contract jaar. Als hij dan goed speelt in Feyenoord 1 kan hij aan het einde van het seizoen gratis vertrekken
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:50 schreef Le-proffesseur het volgende:
Het bleek de opmaat voor een prima seizoenstart van de pas negentienjarige Braziliaan, die na dit seizoen nog twee jaar onder contract staat bij Feyenoord.
Zijn contract loopt dus af in 2008.
pi_30791917
Nee man, na dit seizoen heeft ie nog 2 jaar een contract bij Feyenoord.

-och dan maar 2 keer gezegd-
pi_30793838
6 ton voor de Graaf
  woensdag 21 september 2005 @ 20:38:58 #84
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_30802312
Leuk stukje uit het hoofdstuk over Coen Moulijn (Hugo Borst - Over vaders & zonen)
quote:
..... Coen houdt er verder een uitgesproken mening op na. We hebben het over Feyenoord en Mister Feyenoord begint over Jorien van de Herik.
'Wie geeft Van den Herik nou tegengas? Ik ben het met de structuur van de club helemaal niet eens. Van den Herik maakt de dienst uit. Simpel. Ik ben de eerste om toe te geven dat hij Feyenoord geweldig geholpen heeft, maar soms zie ik hem doorslaan. Ik begrijp dat hij tot 2008 aan wil blijven. Ja denk ik dan: ben je soms een Berlusconi van Nederland dan? Met alle respect, maar hij duldt wel erg weinig tegenspraak. Misschien schiet hem dit in het verkeerde keelgaat, maar dat mag toch gezegd worden?'....
  woensdag 21 september 2005 @ 22:25:26 #85
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_30806561
Een glimlach kan ik deze avond moeilijk onderdrukken. Whehe .
pi_30806785
5 en 8 punten
  woensdag 21 september 2005 @ 22:34:22 #87
53267 TC03
pi_30806889
We hoeven niet eens wat te doen om op onze hoofdstedelijke 'vrinden' uit te lopen.
pi_30806966
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:34 schreef TC03 het volgende:
We hoeven niet eens wat te doen om op onze hoofdstedelijke 'vrinden' uit te lopen.
ho ho, ze zijn ingelopen
  woensdag 21 september 2005 @ 22:39:24 #89
53267 TC03
pi_30807101
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:36 schreef Luni het volgende:

[..]

ho ho, ze zijn ingelopen
Ohja .
pi_30807556
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:25 schreef Merkie het volgende:
Een glimlach kan ik deze avond moeilijk onderdrukken. Whehe .
Ik kon me helemaal niet inhouden vanaovnd !!
pi_30807687
AZ 5 15
FEY 5 15
RKC 5 15
PSV 5 10
HER 5 10
AJA 5 7
NAC 5 7
SPA 5 7
GRO 5 6

wheheheh
pi_30809315
Jammer dat Rzasa de 2-2 dr niet in tikte, desalniettemin een puike wedstrijd daaro.

Heb die Jaja net gezien inde samenvatting van Westerlo-? Vond het wel aardig, maar geen supertalent. Rachid B. lijkt me ook wel wat voor de toekomst.
  woensdag 21 september 2005 @ 23:37:45 #93
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_30809507
Ik zei voor de competitie begon al dat AZ de grootste concurrent wordt dit jaar. Hebben veel goeie spelers van vorig seizoen bewaard, en met de komst van Arveladze en van Gaal zijn ze alleen maar beter geworden.

PSV heeft gewoon te veel spelers verkocht.
Dat komt ook omdat ze vorig seizoen erg sterk waren en de "rijke" Europese clubs alles bij PSV weg gekocht hebben.

Ajax heeft zn beste tijd gehad en wordt de komende paar jaar een subtopper.
Dankzij het playoff-systeem mogen ze toch ieder jaar naar de Champions League, ten koste van een club die het meer verdiend had.
pi_30809623
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:37 schreef Ixnay het volgende:
Ik zei voor de competitie begon al dat AZ de grootste concurrent wordt dit jaar. Hebben veel goeie spelers van vorig seizoen bewaard, en met de komst van Arveladze en van Gaal zijn ze alleen maar beter geworden.

PSV heeft gewoon te veel spelers verkocht.
Dat komt ook omdat ze vorig seizoen erg sterk waren en de "rijke" Europese clubs alles bij PSV weg gekocht hebben.

Ajax heeft zn beste tijd gehad en wordt de komende paar jaar een subtopper.
Dankzij het playoff-systeem mogen ze toch ieder jaar naar de Champions League, ten koste van een club die het meer verdiend had.
Juich niet te vroeg, we zijn pas 5 wedstrijden op weg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Luni op 22-09-2005 11:56:03 ]
pi_30810830
Exact.. nog 29 wedstrijden te gaan.
Feyenoord staat voor een loodzware week met drie moeilijke uitwedstrijden, pas hierna 'de balans' opmaken.. hopelijk wordt de competitie wel spannend.
pi_30810849
Precies het ziet er allemaal leuk uit en we dromen natuurlijk van weer eens een prijsje, maar om nu al te zeggen dat we hem al met 1 hand vast hebben ofzo is echt te vroeg.
pi_30810900
quote:
Op donderdag 22 september 2005 00:18 schreef Siemerink het volgende:
Exact.. nog 29 wedstrijden te gaan.
Feyenoord staat voor een loodzware week met drie moeilijke uitwedstrijden, pas hierna 'de balans' opmaken.. hopelijk wordt de competitie wel spannend.
Die visie deel ik totaal niet. Na 7 wedstrijden kan je nog niets zeggen en spannend hoeft ie van mij ook niet te zijn
pi_30811057
ik juich niet te vroeg..
Hand in Hand.
"He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
pi_30815343
Voorlopig heb ik hele fijne maandagochtenden...en nu ook een hele fijne, opgewekte donderdagochtend...Damn wat is het toch mooi weer...
pi_30815628
Dus de voorhoede volgend seizoen wordt:

Owoeri-Jaja-Castelen

?

Ik hoor namelijk heel weinig nog van de Culenear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')