En natuurlijk stelt het gelijkstellen aan een jodenhater van voor en tijdens wo 2 niets voor.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:38 schreef Alicey het volgende:
(1) Dan nog heb je je in te houden.
(2) In plaats van het slachtoffer uit te gaan hangen, zou je ook eens bij jezelf ten rade kunnen gaan hoe dat komt.
(3) De vergelijking vindt plaats op grond van je gedrag, en heeft niets met joden te maken. Mij is niet duidelijk of dit voor jou duidelijk is, dus vandaar dat ik het maar meld.
(4) Boos worden is iets waar je voor kiest. Je kunt er simpelweg voor kiezen om niet boos te worden.
[..]
Dit wordt wel getypeerd als anti-sociaal gedrag. Los gezien daarvan vraag ik mezelf af hoe je dit durft te stellen, en tegelijkertijd huilt wanneer iemand boos naar je kijkt. Deze zin kan evenredig toegepast worden op jou zelf.
Je staat er niet bij stil dat je zelf constant - zonder enige nuance - een hetze (want geen andere term kan jouw postgedrag beter beschrijven) tegen de Islam voert?quote:Op zondag 30 oktober 2005 07:43 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En natuurlijk stelt het gelijkstellen aan een jodenhater van voor en tijdens wo 2 niets voor.![]()
![]()
![]()
Een hetze tegen een ideologie is natuurlijk ook nog wat anders dan een hetze tegen mensen met een bepaalde afkomst.quote:Op zondag 30 oktober 2005 07:53 schreef Reya het volgende:
Je staat er niet bij stil dat je zelf constant - zonder enige nuance - een hetze (want geen andere term kan jouw postgedrag beter beschrijven) tegen de Islam voert?![]()
Zoals de waard is...
Akkersloot stelt allerlei dingen, waarvan het bewijs twijfelachtig is en waarbij hij enkel de dingen aanhaalt die positief voor zijn stelling werken. Gezien het feit dat hij daarnaast in elk topic zijn pijlen primair op de Islam richt - durf ik gerust van een hetze te spreken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Volgens mij voert Akkersloot niet enkel een "hetze" tegen de islam. Tot zover er al sprake is van een hetze uiteraard, Akkersloot-discussies lopen altijd uit op een haast klassieke strijd tussen een ongenuanceerde mening versus die van een paar politiek correcte idioten.
Een kind kan overigens zien wie aan de hand van argumenten gelijk heeft, aangenomen dat de bronvermeldingen correct zijn.
Een hetze is een hetze. Of het nou tegen een persoon, een ras, een godsdienst of een kudde olifanten is. En het gaat er om dat de manier waarop je de hetze voert, grote overeenkomsten vertoont met de manier waarop de nazi's hun hetze tegen de Joden voerden. De manier waarop, dus. De gebruikte middelen. Het taalgebruik. De manier waarop je de tegenstanders van je verwrongen wereldbeeld benadert.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:12 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Een hetze tegen een ideologie is natuurlijk ook nog wat anders dan een hetze tegen mensen met een bepaalde afkomst.
Fout. Het maakt nog altijd uit waartegen je een hetze voert.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een hetze is een hetze.
Fout.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Fout. Het maakt nog altijd uit waartegen je een hetze voert.
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je mag dit eventjes héél goed onderbouwen, of je neemt het terug en je biedt L_V je verontschuldigingen aan.
De opmerking zoals hij nu staat kan niet.
Even voor de goede orde, ik geloof geen flikker van je bewering trouwens, je kan veel van L_V zeggen maar hem een revisionist noemen is hetzelfde als zeggen dat de maan van Wensleydale gemaakt is en de Atlantische oceaan 100% uit champagne bestaat.
Dan maakt het nog steeds uit waartegen je een hetze voert. En verder is het de vraag of je van een hetze kan spreken. Zoals het openen van een topic over het feit dat in de koran een alcoholist en homo als heilige wordt aangevoerd (Alexander de grote als de hoornenman in koranvers 18:86).quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
het·ze (de ~ (v.), ~s)
1 ophitsing => lastercampagne, leugencampagne
Bron
Jij vindt dat mijn antwoord nergens op slaat.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Probeer deze keer eens antwoord te geven op de vraag in plaats van nogmaals je hetze te spuien. Je vorige antwoord sloeg namelijk weer nergens op.
Het sleutelwoord is 'campagne'. Eén topic is geen campagne. 754.936 topics gericht tegen hetzelfde onderwerp is wel degelijk een campagne.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:47 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dan maakt het nog steeds uit waartegen je een hetze voert. En verder is het de vraag of je van een hetze kan spreken. Zoals het openen van een topic over het feit dat in de koran een alcoholist en homo als heilige wordt aangevoerd (Alexander de grote als de hoornenman in koranvers 18:86).
Gelul. Ik heb nergens het woord 'gelovige' gebruikt. Ik heb ook nergens gezegd dat de Duitsers alleen gelovige Joden vergasten. Duitsers vergasten Joden op basis van hun afstamming van een Semitisch volk. Je probeert je eruit te draaien.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:50 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Jij vindt dat mijn antwoord nergens op slaat.
Als je beweert dat alleen maar gelovige Joden in de gaskamers verdwenen verdraai je dus de holocaust. Hoe simpel wil je het antwoord hebben.
Als je niets te zeggen hebt in je reactie, kun je imo beter niet reageren.quote:Op zondag 30 oktober 2005 07:43 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En natuurlijk stelt het gelijkstellen aan een jodenhater van voor en tijdens wo 2 niets voor.![]()
![]()
![]()
Ik zei toch iets ?quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:11 schreef Alicey het volgende:
Als je niets te zeggen hebt in je reactie, kun je imo beter niet reageren.
Jij bent de gene die nu in eens omdraait in je antwoorden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gelul. Ik heb nergens het woord 'gelovige' gebruikt. Ik heb ook nergens gezegd dat de Duitsers alleen gelovige Joden vergasten. Duitsers vergasten Joden op basis van hun afstamming van een Semitisch volk. Je probeert je eruit te draaien.
Hou toch eens op met je dom gezeik. Het gaat nu even over iets serieus. Lord Vetinari heeft mij gelijk gesteld, en jij trouwens ook, met een jodenhater.quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:37 schreef Alicey het volgende:
Het is mogelijk om woorden te plaatsen zonder iets te zeggen.
(1) Dat is niet waar, en zowel ik als L_V hebben dit uitgelegd.quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hou toch eens op met je dom gezeik. Het gaat nu even over iets serieus. Lord Vetinari heeft mij gelijk gesteld, en jij trouwens ook, met een jodenhater.
Nee hoor. Ik heb gezegd dat jouw hetze tegen de islam grote overeenkomsten vertoont met de hetze van de nazi's tegen de Joden. Ik had ook kunnen zeggen 'met de hetze van de Katholieken tegen de Hugenoten in Frankrijk'.quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hou toch eens op met je dom gezeik. Het gaat nu even over iets serieus. Lord Vetinari heeft mij gelijk gesteld, en jij trouwens ook, met een jodenhater.
Alweer mis. Dat heb ik nergens beweerd. Ik heb alleen gezegd, dat volgens het Joodse geloof, iemand die het Joodse geloof niet belijdt, geen Jood is. Hitler veegde echter alle mensen van Joodse afkomst (dat is: mensen die uit traditioneel Joodse gebieden en gezinnen afkomstig waren) op één hoop, gebaseerd op het feit, dat hun genen Joodse eigenschappen zouden hebben. Hitler maakte dus nergens het onderscheid tussen gelovige en niet-gelovige Joden en dat heb ik ook nergens beweerd. Tussen de Joden die naar de concentratiekampen werden gestuurd zaten ongetwijfeld ook bekeerde Joden.quote:En L_V heeft eerst beweert dat er van vervolging wegens afkomst geen sprake was ("atheistische en christelijke joden is een contradictio in terminis").
Je ziet maar, in ieder geval niet hier.quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niks ervan. Ik wil excuses voor de bewering dat ik een Holocaustontkenner ben.
Kan je ook iets anders doen dan beweren dat iemand gestoord is. Je lijkt het zelf wel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:11 schreef OldJeller het volgende:
Aktetas is kortzichtig, radicaal en zit in de knoop met zichzelf. Ik krijg steeds meer het idee dat hij gedwongen moest verhuizen en er op die plaats een enorme moskee is gebouwd waarna hij dagelijks slaag krijgt van bezoekers ervan en daardoor hier zijn gal aan het spuien is.
Obsessief gedrag.
Hoi. A.u.b. even mailen wat je ge edit hebt. Want ik zou niet weten waarom dat nodig was.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:11 schreef Akkersloot het volgende:
edit
Omdat FB niet bedoeld is voor die discussie.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoi. A.u.b. even mailen wat je ge edit hebt. Want ik zou niet weten waarom dat nodig was.
Dat schreef ik dus ook wat Alicey net verwijderd heeft.quote:
Wel in een topic over de hoornenman (waarschijnlijk dus de home en alcoholist Alexander de Grote) in de koran ?quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:16 schreef Alicey het volgende:
Omdat FB niet bedoeld is voor die discussie.
Mij lijkt mail daar de meest geschikte vorm voor, en anders een apart topic.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:11 schreef OldJeller het volgende:
Jawel! Hier!
Akkersloot moet gestraft worden voor ongerechtvaardigde beschuldigingen jegens L_V, en dit lijkt me een ideale plek. FB is namelijk een plek waar problemen opgelost worden.
Daar past hte iig beter.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wel in een topic over de hoornenman (waarschijnlijk dus de home en alcoholist Alexander de Grote) in de koran ?
Een ander feit is dat ik dit topic voor feedback wil houden. Als je in de andere topic er niet op in wil gaan, dan zul je e-mail moeten gebruiken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:19 schreef Akkersloot het volgende:
Feit Nathalie heeft daar gevraagd on-topic te blijven.
Hoi ik mag toch wel vragen waarom de ene mod juist verzoekt om dat onderwerp uit mijn topic te houden .quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:29 schreef Akkersloot het volgende:
edit
Dat mag. Mijn motivatie is in ieder geval dat FB niet bedoeld is voor feedback over WFL en/of van/tegen mods, en niet bedoeld om gekaapt te worden voor een never ending discussionquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:35 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoi ik mag toch wel vragen waarom de ene mod juist verzoekt om dat onderwerp uit mijn topic te houden .
Gaarne.quote:Ik ben het niet eens met je gedoe hier en ik mail even naar forum@fok.nl
Waarom moest nu ook deze reactie ge-edit worden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hitler veegde echter alle mensen van Joodse afkomst (dat is: mensen die uit traditioneel Joodse gebieden en gezinnen afkomstig waren) op één hoop, gebaseerd op het feit, dat hun genen Joodse eigenschappen zouden hebben. Hitler maakte dus nergens het onderscheid tussen gelovige en niet-gelovige Joden en dat heb ik ook nergens beweerd.
Dat heeft ie niet beweerd. Hij beweerde dat 'gelovige joden' volgens joden de enige 'echte' joden zijn. Hitler maakte dit onderscheid echter niet, en nam het zekere voor het onzekere door iedereen met een joodse afkomst te vervolgen. Hier zaten dus ook mensen tussen die, in het licht van de geloofsovertuiging, geen joden waren. JIJ bent dus degene die dingen verdraait, en dit weet je volgens mij maar al te goed. Is het dan zó moeilijk voor jou om EEN keertje eerlijk te zijn (tegen)over jezelf en je te verontschuldigen voor een opmerking die nergens op sloeg?quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:13 schreef Akkersloot het volgende: Jij bent de gene die beweerde dat alleen gelovige joden het slachtoffer waren van jodenhaat.
Het zijn niet ''gelovige Joden'' die bepalen wie er wel of niet Joods is. Netzomin als rabbi's. De joodse identiteit gaat verder dan alleen een religieuze identiteit. En het judaïsme is meer dan alleen een religie. Eeuwen van vervolgingen en een oorsprong als stammengodsdienst maakt de Joodse identiteit niet éénduidig. Als er een Germaanse religie was geweest had het ongeveer hetzelfde effect gehad.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:18 schreef Dalai_Lama het volgende:
[..]
Dat heeft ie niet beweerd. Hij beweerde dat 'gelovige joden' volgens joden de enige 'echte' joden zijn. Hitler maakte dit onderscheid echter niet, en nam het zekere voor het onzekere door iedereen met een joodse afkomst te vervolgen. Hier zaten dus ook mensen tussen die, in het licht van de geloofsovertuiging, geen joden waren. JIJ bent dus degene die dingen verdraait, en dit weet je volgens mij maar al te goed. Is het dan zó moeilijk voor jou om EEN keertje eerlijk te zijn (tegen)over jezelf en je te verontschuldigen voor een opmerking die nergens op sloeg?
-quote:
Dan moet jouw zienswijze als mod eens flink worden bijgeschaafd, gezien juist dit topic uitermate geschikt is voor dit soort problemen/onderwerpen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mij lijkt mail daar de meest geschikte vorm voor, en anders een apart topic.
Het FB-topic is niet bedoeld om vetes tussen users uit te vechten. Vetes tussen users onderling horen in beginsel niet op FOK!.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:08 schreef OldJeller het volgende:
Dan moet jouw zienswijze als mod eens flink worden bijgeschaafd, gezien juist dit topic uitermate geschikt is voor dit soort problemen/onderwerpen.
Er is geen sprake van een 'vete', alleen een meningsverschil.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het FB-topic is niet bedoeld om vetes tussen users uit te vechten. Vetes tussen users onderling horen in beginsel niet op FOK!.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je ziet maar, in ieder geval niet hier.
Waar slaat dát nou weer op? Raakt kant noch wal.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:04 schreef Alicey het volgende:
Homo Alexander de Grote als heilige in de koran [18:83] ?
Daar dus.
Dan hanteren we denk ik andere definities.quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:03 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een 'vete', alleen een meningsverschil.
Dat is inderdaad niet handig geweest, ik had Akje beter in het geheel met die "discussie" weg kunnen sturen uit WFL.quote:Waar slaat dát nou weer op? Raakt kant noch wal.
Een crewlid zegt dat A. daar ontopic moet blijven en jij stuurt hem daar weer terug heen.
Lees de MED maar voor de reden.quote:Nu is hij gebanned, zonder goede/legitieme reden
Problemen tussen users horen niet in WFL thuis, en zijn ook niet mijn terrein.quote:en door het toedoen van een incompetente moderator die klaarblijkelijk alleen toevoeging heeft aan de SC's en niet WFL in het algemeen, wat dus ook inhoud: 'problemen', dit dus.
Of je ziet wat je wil zien.quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan hanteren we denk ik andere definities.
Je had gewoon vanaf het begin af aan het probleem moeten aanpakken en niet ergens achter een struik gaan verstoppen omdat Natalie, iemand met meer 'macht' hier, er mee bezig was. Akker's topic werd vergald, waarna hij opmerkingen hierover maakte naar de desbetreffende persoon/personen (crewleden in dit geval), om vervolgens er zelf op afgerekend te worden. Pas toen het in FB terecht kwam, moest jij je er wel mee bemoeien, voor zover daar sprake van was, eigenlijk wist je niet hoe snel je er vanaf moest komen, en mede door die ogenschijnlijk autistische reactie is Akker gebanned.quote:[..]
Dat is inderdaad niet handig geweest, ik had Akje beter in het geheel met die "discussie" weg kunnen sturen uit WFL.
Problemen afschuiven is je sterke eigenschap?quote:[..]
Lees de MED maar voor de reden.
Akker heeft juist gehandeld. Hij maakt opmerkingen naar de topicverprutser(s), waarna hij, door een Forum Admin nota bene, wordt verzocht om ontopic te blijven in zijn EIGEN topic. Akker wil het probleem oplossen in FB van desbetreffende subforum, maar krijgt alleen de wind van voren omdat het probleem bij een mod ligt, waardoor Akker uiteindelijk wordt gebanned, omdat crewleden elkaar zelden afvallen ook al wordt er onjuist gehandeld/gedrag vertoond.quote:[..]
Problemen tussen users horen niet in WFL thuis, en zijn ook niet mijn terrein.
Goedzo, onvoorwaardelijke steun. Ook al zit een crewlid diametraal fout, maar wordt dit niet of nauwelijks opgemerkt door users, zouden crewleden elkaar niet afvallen. Hooguit wat overleg in het crewforum, maar anders krijg je gewoon reactie als die van jou, voorspelbaar.quote:Op woensdag 2 november 2005 01:07 schreef Doffy het volgende:
Alicey had helemaal gelijk met haar manier van handelen: privé-vetes worden niet in WFL uitgevochten, en al helemaal niet in FB. Akje mag nu, wat mij betreft óók terecht, weer eens een tijdje op de Louteringsberg ronddolen.
Dat is niet het geval. Het is mij in eerste instantie niet eens opgevallen dat Natalie er mee bezig was, anders had ik Akje niet terug gestuurd.quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:26 schreef OldJeller het volgende:
Je had gewoon vanaf het begin af aan het probleem moeten aanpakken en niet ergens achter een struik gaan verstoppen omdat Natalie, iemand met meer 'macht' hier, er mee bezig was.
Akje is zelf vast helemaal onschuldig. Hij is tenslotte het braafste jongetje uit de WFL-klas.quote:Akker's topic werd vergald, waarna hij opmerkingen hierover maakte naar de desbetreffende persoon/personen (crewleden in dit geval), om vervolgens er zelf op afgerekend te worden.
Dit moet je maar eens nader uitleggen, want ik snap niet waar je dit vandaan haalt.quote:Pas toen het in FB terecht kwam, moest jij je er wel mee bemoeien, voor zover daar sprake van was, eigenlijk wist je niet hoe snel je er vanaf moest komen, en mede door die ogenschijnlijk autistische reactie is Akker gebanned.
Heb jij eigenlijk wel enig idee waar het over gaat?quote:Problemen afschuiven is je sterke eigenschap?
Je wil er niets mee te maken hebben, of je weet niet waar het over gaat. Dit is wel heel makkelijk om iets af te doen hè.
Lijkt me duidelijk : Voor het geheel wat Akkersloot de afgelopen tijd heeft geschreven heeft hij een ban. Wat is daar onduidelijk aan?quote:Akkersloot, oeuvrebannetje van een week.
Nou, MED is weer enorm informatief. Leuke woordkeus, maar niet bepaald bevredigend.
Vetes tussen 2 users (ongeacht of 1 van hen mod is of niet) horen niet in een topic thuis, maar horen onderling uitgevochten te worden. Dit is nu vaak genoeg gemeld, dat jij dat niet wilt of kunt begrijpen, al dan niet door een autistische stoornis of een slechte jeugd, kan ik niet verhelpen.quote:Akker heeft juist gehandeld. Hij maakt opmerkingen naar de topicverprutser(s), waarna hij, door een Forum Admin nota bene, wordt verzocht om ontopic te blijven in zijn EIGEN topic. Akker wil het probleem oplossen in FB van desbetreffende subforum, maar krijgt alleen de wind van voren omdat het probleem bij een mod ligt, waardoor Akker uiteindelijk wordt gebanned, omdat crewleden elkaar zelden afvallen ook al wordt er onjuist gehandeld/gedrag vertoond.
Onrechtvaardig, onacceptabel.
Ik vind het wel een beetje zielig voor je dat ook Doffy het niet met je eens is.quote:Goedzo, onvoorwaardelijke steun. Ook al zit een crewlid diametraal fout, maar wordt dit niet of nauwelijks opgemerkt door users, zouden crewleden elkaar niet afvallen. Hooguit wat overleg in het crewforum, maar anders krijg je gewoon reactie als die van jou, voorspelbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |