En voor de nominaties voor de Darwin awardsquote:Op zaterdag 17 september 2005 19:57 schreef ShaoliN het volgende:
Gewoon proberen. Zorg wel dat iemand even een filmpje maakt voor de weblog.
user/2 ?quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:00 schreef tonks het volgende:
Wie is ajren
Ik wou net zeggen, ik zie kleine kinderen al vanaf de 10 meter duikplank springen in het zwembad.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:46 schreef Whiteguy het volgende:
Volgens redbullairrace.com was het brug gedeelte 9 meter boven het water ... waar die vliegtuigjes dus onderdoor moesten.
9 meter is eigenlijk de gore rot moeite niet om te springen.. makkelijk haalbaar iig.
dat is idd de moeite niet echt neequote:Op zaterdag 17 september 2005 20:46 schreef Whiteguy het volgende:
Volgens redbullairrace.com was het brug gedeelte 9 meter boven het water ... waar die vliegtuigjes dus onderdoor moesten.
9 meter is eigenlijk de gore rot moeite niet om te springen.. makkelijk haalbaar iig.
Dus? Je doet het niet?quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:54 schreef steve2003 het volgende:
[..]
dat is idd de moeite niet echt nee![]()
maar dan nog, het lijkt hoger![]()
Maar dan rijst de vraag of het wel zou mogen? Zou je er een bekeuring voor krijgen als je er vanaf springt?quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:15 schreef Gizmore het volgende:
Ik zou het gewoon een keer proberen: wel met een reddingsvest, dan kom je in ieder geval weer levend boven (als het goed is)
Als je gepakt wordt wel ja.. Eigenlijk zou je een vriend met een boot in de buurt moeten hebben, ook handig voor het geval er iets mis gaatquote:Op zaterdag 17 september 2005 21:18 schreef Otpor het volgende:
[..]
Maar dan rijst de vraag of het wel zou mogen? Zou je er een bekeuring voor krijgen als je er vanaf springt?
Zo'n duikteam van ter land ter zee en in de lucht...quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:23 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Als je gepakt wordt wel ja.. Eigenlijk zou je een vriend met een boot in de buurt moeten hebben, ook handig voor het geval er iets mis gaat
Whehe, dat kan natuurlijk ook nogquote:Op zaterdag 17 september 2005 21:24 schreef Otpor het volgende:
[..]
Zo'n duikteam van ter land ter zee en in de lucht...![]()
Volgens mij klap je dan juist harder op het water...quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:15 schreef Gizmore het volgende:
Ik zou het gewoon een keer proberen: wel met een reddingsvest, dan kom je in ieder geval weer levend boven (als het goed is)
Mwa, dat niet, maar je remt wel sneller af. Voordeel is wel dat, als er stroming staat en je komt diep (dat kom je echt wel vanaf zo hoog) je in ieder geval weer boven komt. Ook als je je benen breekt (wat ook niet onwaarschijnlijk isquote:Op zaterdag 17 september 2005 21:27 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Volgens mij klap je dan juist harder op het water...
Ben je gek joh, dan spring je wel van hoger dan van 9 meter. Weet je zeker dat je gelijk goed valt. Deed Herman Brood ook.quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:35 schreef Tokay het volgende:
Ik dacht even dat je suïcidaal was...
Aldus een ervaren Erasmusbrug springer...quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:07 schreef Ra-z het volgende:
Als je springt alle spieren goed aanspannen recht als een pijl in het water voeten een beetje schuin anders breek je je hiel of scheenbeen. Als je in het water bent spieren pas ontspannen als je naar bovengaat anders breek je alles alsnog
veel success![]()
Wat dacht je van de Brienenoord bruggen. DIe zijn een tandje hoger, dus misschien wel de oeite waard.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:54 schreef steve2003 het volgende:
[..]
dat is idd de moeite niet echt nee![]()
maar dan nog, het lijkt hoger![]()
Ja klopt, was iid De Zwaan geloof ik ja.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:01 schreef portier het volgende:
Ik weet niet 100% zeker of het de Erasmus brug was, maar er staat me iets bij van een kerel die dat een keer gedaan had en de media erbij had gehaald. Hij had een duikerspak en daaroverheen een Feyenoord shirt, ik meen dat het de Zwaan was...
En als je duikt doe je een pet op?quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:31 schreef 0 het volgende:
Bij 6-pack hadden ze een tip:
Schoenen aanhouden, dan doet het niet zo'n pijn aan je voeten als je het water raakt.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En als je duikt doe je een pet op?
Beter doe je die skydivend, maar dan wel in die setting, dus die gloed en die mist. Uiteraard filmen die shit, en op internet zetten.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:39 schreef Adelante het volgende:
als je de erasmus hebt gedaan, probeer dan deze eens:
[afbeelding]
Ik zou zijn vraag nog een iets serieuser nemen als ik jou was.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:51 schreef rotterdamse het volgende:
Wat een droom zeg...ppfff.Je zal niet de eerste zijn die mijn vriend daar dood uit het water moet dreggen . Enig idee hoe dat voor die mensen is?
Enne...overleef je het wel, stroming is daar behoorlijk sterk, het zal niet meevallen om weer op de kant te komen en als je gesnapt word of je moet er door brandweer, havendienst of rivierpolitie uitgehaald worden, reken maar dat je een flinke douw krijgt! En terecht!
Skydiven mag ook niet hè, eigenlijk. Maar goed, die bereiden het wel iets beter voor, ook al kan het daarbij ook flink misgaan.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:51 schreef rotterdamse het volgende:
Wat een droom zeg...ppfff.Je zal niet de eerste zijn die mijn vriend daar dood uit het water moet dreggen . Enig idee hoe dat voor die mensen is?
Enne...overleef je het wel, stroming is daar behoorlijk sterk, het zal niet meevallen om weer op de kant te komen en als je gesnapt word of je moet er door brandweer, havendienst of rivierpolitie uitgehaald worden, reken maar dat je een flinke douw krijgt! En terecht!
quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:03 schreef MaRySe het volgende:
Zelfmoord kan veel minder pijnlijk hoor
Tevens een onderbroek, een tok (zo'n penisbeschermding) en nog 5 boxers eroverheen is ook geen slecht idee.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:31 schreef 0 het volgende:
Schoenen aanhouden, dan doet het niet zo'n pijn aan je voeten als je het water raakt.
Straks staat er in de krant: "Astronaut valt van Erasmusbrug"...quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Tevens een onderbroek, een tok (zo'n penisbeschermding) en nog 5 boxers eroverheen is ook geen slecht idee.
Herstel; "Astronaut valt van Erasmusbrug op boot"...quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:59 schreef longinus het volgende:
Kijk ook uit of er niet net een schip onderdoor vaart
O.k..reageerde misschien een beetje impulsiefquote:Op zaterdag 17 september 2005 23:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou zijn vraag nog een iets serieuser nemen als ik jou was.
Dan moet je ander werk gaan zoeken, waarbij het uit het water vissen van lijken niet tot je dagelijkse werkzaamheden hoort.quote:Op zondag 18 september 2005 00:00 schreef rotterdamse het volgende:
[..]
O.k..reageerde misschien een beetje impulsief, maar geloof me als ik zeg dat het niet in je kouwe kleren gaat zitten als je weer een dooie uit het water kan halen omdat deze zonodig zo'n stomme stunt uit moeten halen.
Misschien moeten mensen zoals TS niet zulke achterlijke dingen (willen) doen. Dagelijkse werkzaamheden is trouwens wel erg overdreven.quote:Op zondag 18 september 2005 00:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan moet je ander werk gaan zoeken, waarbij het uit het water vissen van lijken niet tot je dagelijkse werkzaamheden hoort.
tuurlijk doe ik het welquote:
ga je mee? kunne we er een meet van makenquote:Op zaterdag 17 september 2005 20:04 schreef Tafkahs het volgende:
ik ook
Daar kiest die vent van je toch zelf voor, jankwijf.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:51 schreef rotterdamse het volgende:
Hij zorgt voor z'n eigen dregteam®.quote:Op zondag 18 september 2005 00:00 schreef rotterdamse het volgende:
O.k..reageerde misschien een beetje impulsief, maar geloof me als ik zeg dat het niet in je kouwe kleren gaat zitten als je weer een dooie uit het water kan halen omdat deze zonodig zo'n stomme stunt uit moeten halen.
Dat is nou ook weer niet nodigquote:Op zondag 18 september 2005 11:49 schreef ThE_ED het volgende:
Zorg wel dat je niet op een van de talloze schepen springt, liefst gewoon ervoor ofzo zodat je daarna in zijn schroef terecht komt...
Dankje.quote:Op zondag 18 september 2005 11:47 schreef Yildiz het volgende:
Wat een intelligente reacties zo op de zondagmorgen, wow.
Of neem een flinke aanloop en knoop wat kurkjes om je middel, zodat je met de stroming meegaat. Ik kan me voorstellen dat de TS dood nog niet in Rotterdam gevonden wil worden.quote:Op zondag 18 september 2005 11:57 schreef Duvel het volgende:
Zorg ook voor een goede timing. Bepaal van tevoren of je wil dat je lijk in de Hoek wordt gevonden of in Krimpen, en check hier en hier welke metro je moet nemen voor het gewenste effect.
Dat is wel overdreven bij 12m ofzo.quote:Op zondag 18 september 2005 11:58 schreef longinus het volgende:
Ik men wel benieuwd hoe hij springt, met de benen omlaag en kans op een gescheurd kruis of met het hoofd omlaag, minste kans op letsel. Een soort kop of munt zeg ik maar.
Ik zag het een keer op Discovery, een man die een duik maakte van 10 meter met zijn voeten omlaag en door de klap op het water spreide zijn benen en scheurde hij zijn kruis o.i.d.quote:Op zondag 18 september 2005 12:01 schreef -Numlock- het volgende:
[..]
Dat is wel overdreven bij 12m ofzo.
quote:Op zondag 18 september 2005 12:05 schreef longinus het volgende:
[..]
Ik zag het een keer op Discovery, een man die een duik maakte van 10 meter met zijn voeten omlaag en door de klap op het water spreide zijn benen en scheurde hij zijn kruis o.i.d.
Jij bent wel een aardig zeikwijf.quote:Op zondag 18 september 2005 00:24 schreef rotterdamse het volgende:
[..]
Misschien moeten mensen zoals TS niet zulke achterlijke dingen (willen) doen. Dagelijkse werkzaamheden is trouwens wel erg overdreven.
dan post ik hier het filmpjequote:Op zondag 18 september 2005 12:33 schreef RedBitch het volgende:
Laat je wel weten als je het gedaan hebt?
En dan kom je een paar dagen later in het nieuws als opgedregt lijk.quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:57 schreef Wojworshebn het volgende:
ja dat kan
En om TS nog ff moreel te ondersteunen kiepen we nog een dozijn winkelwagentjes en gestolen fietsen erbij.quote:Op zaterdag 17 september 2005 20:04 schreef csar het volgende:
Liggen daar veel koelkasten, wasmachines en autowrakken.
Neem dus gerust een duik![]()
![]()
ok dan dat laatste van je spieren pas ontspannen als je pas naar boven gaat snap ik niet?? waarom niet als je al in het water bent??quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:07 schreef Ra-z het volgende:
Als je springt alle spieren goed aanspannen recht als een pijl in het water voeten een beetje schuin anders breek je je hiel of scheenbeen. Als je in het water bent spieren pas ontspannen als je naar bovengaat anders breek je alles alsnog
veel success![]()
Tja, alsje er dan uitkomt, kun je gelijk doorlopen naar het gerechtsgebouw, aan de andere kant denk ik.quote:Op zondag 18 september 2005 12:27 schreef steve2003 het volgende:
het lijkt mij wel vet om te doen als er een groot cruiseschip ligt ofzo, en de brug volstaat met mensen
gewoon aan komen lopen ne er ijskoud ineens overheen springen ...
omdat als je dat zou doen het water wat je net weer verplaatst hebt door erin te springen met volle kracht weer tegen je aangaat drukken en zo alsnog je botten breektquote:Op zondag 18 september 2005 15:20 schreef CrookedEye het volgende:
[..]
ok dan dat laatste van je spieren pas ontspannen als je pas naar boven gaat snap ik niet?? waarom niet als je al in het water bent??
@TS breng een vriend mee die het opneemt (en je krijgt helden status in dit topic)
Hoe diep denk je dat hij gaat? 120 meter ofzo?quote:Op zondag 18 september 2005 16:20 schreef Ra-z het volgende:
[..]
omdat als je dat zou doen het water wat je net weer verplaatst hebt door erin te springen met volle kracht weer tegen je aangaat drukken en zo alsnog je botten breekt
daarvoor hoef je echt niet dieper te gaan als een metertje of 2. het enige wat je hoeft te doen is verkeerd terecht te komenquote:Op zondag 18 september 2005 16:24 schreef portier het volgende:
[..]
Hoe diep denk je dat hij gaat? 120 meter ofzo?
Verkeerd terecht komen is heel wat anders. Spieren spannen voordat je het water ingaat, benen licht gebogen tegen breuken. Als je in het water komt je breed maken om af te remmen en dan naar het oppervlak zwemmen. Gebroken botten door terugslaand water is echt fucking onmogelijk, tenzij je de waterverplaatsing van een mammoettanker hebt of het water plaatselijk een paar bar teveel achter zich heeft.quote:Op zondag 18 september 2005 16:27 schreef Ra-z het volgende:
[..]
daarvoor hoef je echt niet dieper te gaan als een metertje of 2. het enige wat je hoeft te doen is verkeerd terecht te komen![]()
En dat noem jij vriendenquote:Op zondag 18 september 2005 12:34 schreef steve2003 het volgende:
maar dan doe ik het, en dan willen mijn vrienden me ook helpen...
Nee dan spoel je ergens op de maasvlakte aan bij brielle ofzoquote:Op zondag 18 september 2005 12:00 schreef nietzman het volgende:
[..]
Of neem een flinke aanloop en knoop wat kurkjes om je middel, zodat je met de stroming meegaat. Ik kan me voorstellen dat de TS dood nog niet in Rotterdam gevonden wil worden.
niet naar hem luisteren gewoon doen, wat kan er misgaanquote:Op zondag 18 september 2005 19:28 schreef buzzer het volgende:
als je verkeerd neer komt is water zo hard als beton, ik zou het dus maar niet proberen...
Al wel een moment gepland? Ik wil wel ff komen kijken namelijk (zit er door de week toch vlakbij)quote:Op zondag 18 september 2005 22:04 schreef steve2003 het volgende:
nog niet gesprongen, maa rwel bezig met de voorbereidingen
waarschijnlijk als het weer wat bete ris, en waarschijnlijk 's avonds zodat de politie ons niet meteeen meeneemt...quote:Op zondag 18 september 2005 22:18 schreef vbmot het volgende:
[..]
Al wel een moment gepland? Ik wil wel ff komen kijken namelijk (zit er door de week toch vlakbij)![]()
misschien iemand uit R&P ?quote:Op zondag 18 september 2005 22:15 schreef steve2003 het volgende:
wil er nog iemand mee springen trouwens? mijn vrienden zijn allemaal te bang...
zo ben ik op het idee gekomenquote:Op maandag 19 september 2005 16:25 schreef nadiiii het volgende:
![]()
deden ze vorig jaar met de danceparade![]()
help jij ff een handje mee dan?quote:Op maandag 19 september 2005 18:09 schreef Thisbe het volgende:
Zorg dat je geen maagd meer bent van tevoren![]()
Je moet gewoon iemand met een bootje regelen om je op te pikken. Dan heb je niets met stroming te maken, want het bootje drijft net zo hard weg als jij.quote:Op zondag 18 september 2005 22:04 schreef steve2003 het volgende:
nog niet gesprongen, maa rwel bezig met de voorbereidingen
ik heb ooit eens op discovery gezien dat ze van alcatraz gingen ontsnappen, en toen hadden ze en kaart met heel nauwkeurig de stromingen etc. ewrop aangegeven, ik denk dat ik eens zo'n kaar top ga zoeken, en eers tenes ga voelen hoe sterk die stroming enzo echt is...
ze werden wel meteen meegenomen door de j0dequote:Op maandag 19 september 2005 17:06 schreef steve2003 het volgende:
[..]
zo ben ik op het idee gekomen
zij sprongen echter wel aan het begin van de brug, dus niet vanaf het hoogste gedeelte...
quote:Op donderdag 22 september 2005 20:00 schreef steve2003 het volgende:
ik ga zeker nog springen, alleen zoals ik eerder al vermelde, niet todat ik mijn eindexames gedaan heb
en die zijn begin mei.... dus dan spring ik, en verwacht ik een groot publiek bestaande uit fokkers en familie en bekenden, de lijkenwagen, de politie
ik heb vorig jaar door een serie domme stunten een aantal blessures opgelopenquote:Op donderdag 22 september 2005 21:54 schreef longinus het volgende:
Waarom spring je nu niet, water is warmer als in mei.
Nee, dat meen je nietquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:29 schreef steve2003 het volgende:
ik heb vorig jaar door een serie domme stunten een aantal blessures opgelopenwaardoor ik ongeveer zon 4 maanden school gemist heb, bijna een half jaar dus
![]()
Wat voor domme stunten als ik vragen mag ?quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:29 schreef steve2003 het volgende:
...
lolquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:29 schreef steve2003 het volgende:
[..]
ik heb vorig jaar door een serie domme stunten een aantal blessures opgelopenwaardoor ik ongeveer zon 4 maanden school gemist heb, bijna een half jaar dus
![]()
eerst maar ff zorge dat ik het nu afmaak, en niet weer in het ziekenhuis terechtkomt ofzo, anders mo t ik dalijk nog een jaar naar school.... als ik toch een jaar vrij heb is het minder erg als ik dan paar weekjes een blessure heb (waar ik overigens niet op reken)...
een gebroken vork gehad op mijn zelfgemaakte fiets toen ik van een berg fietste in zwitserland ----> gebroken sleutelbeenquote:Op zondag 25 september 2005 17:54 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Wat voor domme stunten als ik vragen mag ?
zelfgemaakte fietsquote:Op zondag 25 september 2005 19:44 schreef steve2003 het volgende:
[..]
een gebroken vork gehad op mijn zelfgemaakte fiets toen ik van een berg fietste in zwitserland ----> gebroken sleutelbeen
die leraar zeker: haha die Steve, leuk geintje kerel, maar sta nu maar weer op hèquote:ik sprong met mij hele kas uit het raam toen de leraar even wegliep, was op de eerste verdieping. daar hadden ze klapramen, dus daar hadden we de stangen tussenuit gesloopt zodat het raam vergenoeg openkon, en toen een stok er tussen gezet, toen ik alleen sprong raakte ik schijnbaar die stok die er tussenzat en klapte het raam dicht op mijn hoofd en viel ik naar benede ----> hersenschudding
hoe krijg je het voor elkaar om je enkel op 4 (!!!) plaatsen te breken nadat je onderuit glijd? stond dat pin apparaat 15 meter hoog ofzo?quote:en tot slot, uitgegleden met pinnenwas ook meteen het meest erge want me enkel op 4 plaatsen gebroken en ben 3 keer geopereert
dat was gelukkig toen school al bijna voorbij, dus toen ehb ik maar 3 weekjes gemist
Weet je zeker dat ze alleen je maag hebben leeggepomptquote:Op zondag 25 september 2005 22:59 schreef steve2003 het volgende:
nou, dat pinapparaat was niet het enigste, ik was tijdens het pinnen alleen zo ontzettend dronken, dat ze mijn maag leegepompt hebben in het zieknhuis (ik zat (te) dicht tegen alcohol vergiftiging aan)
dus het zal daardoor komen dat ie zo gebroken is
quote:Op zondag 25 september 2005 23:02 schreef longinus het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze alleen je maag hebben leeggepompt![]()
Das idd een goeie. Ben een keer zonder schoenen van een 9 meter hoge brug gesprongen en dat deed best pijn aan de onderkant van m'n voetjes. Maar ik denk dat 13 meter wel te doen is. Geen idee hoe hoog die brug is. Zou me in ieder geval niet druk maken over de diepte daar. Dat zit wel goed daar denk ik.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:31 schreef 0 het volgende:
wat een kneus ben je als je je hele leven achter je computer zit en nooit iets echt gaafs wil doen...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:28 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Wat een kneus ben je als je daar vanaf wilt springen,ben je ook niet helemaal goed![]()
Overdag doen. Neem enkele mensen mee en zorg dat men duidelijk ziet dat het om een stunt gaat. Met een filmploegje erbij zullen toeschouwers niet zo snel naar de politie bellen.quote:Op zondag 18 september 2005 22:21 schreef steve2003 het volgende:
[..]
waarschijnlijk als het weer wat bete ris, en waarschijnlijk 's avonds zodat de politie ons niet meteeen meeneemt...
En 's avonds is het kut orienteren, op/in/boven het water..quote:Op zondag 2 oktober 2005 00:11 schreef Doderok het volgende:
[..]
Overdag doen. Neem enkele mensen mee en zorg dat men duidelijk ziet dat het om een stunt gaat. Met een filmploegje erbij zullen toeschouwers niet zo snel naar de politie bellen.![]()
quote:Op zondag 25 september 2005 19:44 schreef steve2003 het volgende:
en klapte het raam dicht op mijn hoofd en viel ik naar benede ----> hersenschudding
Het is gewoon af te lezen dus ergens en overal lees je dat de stroming heel sterk isquote:We gingen onder de Erasmusbrug. Daar stond op hoe hoog het is tussen de brug en het water. Zo kunnen de schippers zien of de brug opgehaald moet worden of dat ze er gewoon onderdoor kunnen.
Dus gewoon een flinke duikplank, de hoogte is dus wel te doen... alleen de stroming nogquote:De stunters vliegen onder de Erasmusbrug door; een hoogte afhankelijk van de waterstand van 9 tot 12 meter.
ik wou sowieso nog heel ff wachten ivm met school, daar had ik niet echt over gedacht toen ik de OP maakte.... dus het liefst eind mei/juni pas eigenlijkquote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Niet SBS, lokale omroep (zuidholland zuid, zeeland, gouda, ijselstein(binnenkort))We willen wel exclusiviteit, als jij een serieuze datum hebt kan ik het voor je voorleggen bij de nieuwsredactie hier
hmm dan is mn stage al over hoor... Als je het nog voor half januari gaat doen, laat het dan wetenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:35 schreef steve2003 het volgende:
[..]
ik wou sowieso nog heel ff wachten ivm met school, daar had ik niet echt over gedacht toen ik de OP maakte.... dus het liefst eind mei/juni pas eigenlijk
maar als ik mijn leven en examen een beetje voor jullie programma ga riskeren, staat er dan niet iets van een vergoeding tegenover?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
hmm dan is mn stage al over hoor... Als je het nog voor half januari gaat doen, laat het dan wetenzoiets levert leuk materiaal op.
Zeg dat je geduwd bent.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:40 schreef steve2003 het volgende:
[..]
maar als ik mijn leven en examen een beetje voor jullie programma ga riskeren, staat er dan niet iets van een vergoeding tegenover?![]()
ik denk sowieso niet dat mijn verzekering het zal betalen als ik in het ziekenhuis kom (waar ik niet vanuit ga).....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |