Ik heb dat artikel overgetypt uit de Aktueel omdat ik het nergens kon vinden op het internet. Maar het is geschreven door Ron Puyn, met als link www.mysteries.nlquote:Op zaterdag 24 september 2005 13:29 schreef yvonne het volgende:
The_M, heb je dat artikel voor me misschien?
yvonne@fok.nl alsjeblieft
Olie? Amerikaanse bedrijven die zich in Irak en Afghanistan vestigen? Dat soort dingen, Idd mooie theorie Jan66, k weet alleen niet of k wel WIL denken dat Amerika zelf verantwoordelijk is. Wat zal er gebeuren als dit uitkomt?quote:Op zaterdag 24 september 2005 13:20 schreef The_M het volgende:
Hier zit zeker wat in Jan66. Maar kun je mij vertellen op welke manier Amerika er precies financieel beter is geworden van de aanslagen op 11 september? Tegenstanders van dit "complot" zeggen vaak tegen mij dat door die aanslagen de economie van Amerika juist een deuk heeft opgelopen. Mijn argument is dan dat Amerika door de aanslagen juist veel financiele steun en wapens van andere landen heeft gekregen. Maar waardoor is Amerika er nog meer beter van geworden?
Ah, dank je!!!quote:Op zaterdag 24 september 2005 13:33 schreef The_M het volgende:
[..]
Ik heb dat artikel overgetypt uit de Aktueel omdat ik het nergens kon vinden op het internet. Maar het is geschreven door Ron Puyn, met als link www.mysteries.nl
Misschien kun jij het artikel vinden als je hier op zoekt?
Ja, maar voor die olie hadden ze de aanslag van 11 september toch niet hoeven plegen? Dan hadden ze toch meteen met dat gelul over die massavernietegingswapens kunnen komen en Irak binnen kunnen vallen?quote:Op zaterdag 24 september 2005 13:45 schreef Eamon het volgende:
[..]
Olie? Amerikaanse bedrijven die zich in Irak en Afghanistan vestigen? Dat soort dingen, Idd mooie theorie Jan66, k weet alleen niet of k wel WIL denken dat Amerika zelf verantwoordelijk is. Wat zal er gebeuren als dit uitkomt?
Mijn complimenten voor de perfecte verwoording van o.a mijn exacte mening. Tot in detail.quote:Op zaterdag 24 september 2005 09:32 schreef jan66 het volgende:
Als ik mijn geschiedenisleraar van jaren geleden mag geloven heeft Amerika een handje van dit soort zaken.Ik meen me te herinneren dat ze het Vietnam conflict hebben uitgelokt door met hun marineschepen binnen te territoriale watere van dat land te varen.Na herhaaldelijke waarschuwingen werden de schepen beschoten. Vervolgens in het nieuws volhouden dat ze in internationale wateren waren en dat de aanval agressief was.
Vind niemand het raar dat in de hele tijd dat Clinton aan de macht was het conflict met Saddam nauwelijks een rol speelde en zodra Bush terugkeert is het opeens een levensgevaarlijke man die hoe dan ook gestopt moet worden?
Als we het hebben over bewijs, is een documentaire over brandwerende constructies bewijs? Nee het is een verhaal dat we te horen krijgen en door jaren lang Hollywood films over Amerika als beschermers van de wereld zijn we eerder geneigd om de Amerikanen te vertrouwen dan iemand anders.
Eerst waren het de communisten die niet te vertrouwen waren, die de wereld wilden overnemen en nu zijn het de moslims.
Toen die torens geraakt werden wisten ze binnen een dag dat Bin Laden erachter zat, hoezo bewijs? Wie het ook heeft gedaan het feit blijft dat het voor Bush een ontzettend lucratieve actie is geweest.
Denk eens aan hoeveel geld er verdiend wordt met al die nieuwe wapens en beveiligings zaken. Hoeveel westerse landen hebben de situatie niet aangegrepen om al die vervelende zaken als mensenrechten te ondermijnen?
Weet je wat ik nog het meest verdacht vindt? Dat er daarna nooit meer aanslagen in Amerika zijn geweest. Bush wil ons laten geloven dat dat komt doordat hun interne veiligheid zo fantastisch is. Maar als je bedenkt dat je van weet ik hoeveel websites bomrecepten kunt halen en er vast wel genoeg mensen zijn die bereid zijn zichzelf op te blazen in ruil voor een enkele reis paradijs dan is het toch heel vreemd dat er niets meer is gebeurd in de VS. Wat is er dan gebeurd met die fantastische steenrijke terreurgroepen die Amerika zo rijk is?
We hebben geen direct bewijs maar als je de voordelen tegenover de nadelen van 11 September zet dan zie je heel snel dat 11 september een van de mooiste gebeurtenissen is in zijn periode.
In de rechtspraak kun je iemand als verdachte aanmerken als hij drie dingen heeft: een motief, gelegenheid en de middelen om de misdaad te plegen. Als je dat in gedachten neemt is Bush verdacht en geen Hollywood film starring Arnold Schwarzenegger en Chuck Norris met een sigaar in zijn mond zullen dat veranderen.
Ik heb sommige stukjes weggelaten, het is niet helemaal letterlijk. Maar ik zal ook nog wl ff op internet kijken en als ik de tekst vind mail ik die wel ff.quote:Op zaterdag 24 september 2005 13:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ah, dank je!!!
Maar dit is de letterlijke tekst?
Ik weet niet wat de precieze definitie van nauwelijks een rol is, maar acht jaar lang bombarderen en een grote bommencampagne zullen daar vast niet toe behoren.quote:Op zaterdag 24 september 2005 09:32 schreef jan66 het volgende:
Vind niemand het raar dat in de hele tijd dat Clinton aan de macht was het conflict met Saddam nauwelijks een rol speelde en zodra Bush terugkeert is het opeens een levensgevaarlijke man die hoe dan ook gestopt moet worden?
De algemene economie van de US en de rest van de wereld wel ja. Maar de leiders van grote bedrijven die zorgen voor de sponsoring van een Bush dan weer niet. Die varen wel bij defensie projecten en zogenaamde vrijheidsoperaties die dan weer deuren openen in landen waar ze anders geen poot aan de grond hadden gekregen of waarmee zaken doen anders illegaal was geweest. Dat wil echter nog niet zeggen dat een hele bevolking daarvan meeprofiteert. Alleen de bigshots natuurlijk. Uiteindelijk hebben zij geinvesteerd in een verkiezingscampagne.quote:Op zaterdag 24 september 2005 13:20 schreef The_M het volgende:
Hier zit zeker wat in Jan66. Maar kun je mij vertellen op welke manier Amerika er precies financieel beter is geworden van de aanslagen op 11 september? Tegenstanders van dit "complot" zeggen vaak tegen mij dat door die aanslagen de economie van Amerika juist een deuk heeft opgelopen. Mijn argument is dan dat Amerika door de aanslagen juist veel financiele steun en wapens van andere landen heeft gekregen. Maar waardoor is Amerika er nog meer beter van geworden?
En laat Bush nou net één van die "bigshots" zijn, en hij heeft natuurlijk ook een hele hoop vriendjes. Toevalquote:Op zaterdag 24 september 2005 13:51 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Alleen de bigshots natuurlijk. Uiteindelijk hebben zij geinvesteerd in een verkiezingscampagne.
Ik denk ook dat het vooral een manier is geweest om angst te creeren bij de bevolking. "Het grote Amerika vecht tegen de vijand", waardoor de Amerikanen de oorlog tegen Irak makkelijk met de steun van het volk konden uitvoeren. Maar wat ik niet goed snap is wat het nut is van een aanslag op het economische netwerk van de VS, het WTC. Hoezo was daar winst voor de VS te halen? Hadden ze niet beter een ander gebouw kunnen nemen? (Aan de andere kant gaan er ook verhalen dat er vlak voor de aanslagen hoeveelheden goud onder het WTC zijn weggehaald, misschien heeft dat er wat mee te maken)quote:Op zaterdag 24 september 2005 13:49 schreef Eamon het volgende:
Hm, ik denk dat ze een extra reden nodig hadden. Saddam was onder Clinton helemaal geen probleem, er moest iets gebeuren om hem af te kunnen zetten en de macht in Irak over te kunnen nemen. Terrorisme staat in verband met massavernietingswapens en laat de aanslagen van 9/11 nou net terrorsime zijn. 1+1=2
Heb je hier n linkje van, weer zo'n indianen verhaal of is dit serieus?. Er zou ook geen vliegtuig in t pentagon zijn gevlogen als je n bepaalde site mag geloven, maar als je even wat verder kijkt blijkt dit wel degelijk het geval.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:00 schreef The_M het volgende:
[..]
(Aan de andere kant gaan er ook verhalen dat er vlak voor de aanslagen hoeveelheden goud onder het WTC zijn weggehaald, misschien heeft dat er wat mee te maken)
Nee... iets te toevallig. Alleen denk ik niet dat het GW is die dat allemaal bedenkt. Daar is ie ,denk ik, niet slim genoeg voor. Het is de hele groep en familie eromheen met GWtje als boegbeeld. Maar dat geldt voor iedere regering. Dat kun je een conspiracy noemen. What´s in a name. Het is gewoon politiek.quote:Op zaterdag 24 september 2005 13:53 schreef Eamon het volgende:
[..]
En laat Bush nou net één van die "bigshots" zijn, en hij heeft natuurlijk ook een hele hoop vriendjes. Toeval?
Bush en zijn familie zijn ook dikke vriendjes met de Bin Ladens. De Bin Laden familie heeft allerlei belangen in verschillende bedrijven van de familie Bush.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:09 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nee... iets te toevallig. Alleen denk ik niet dat het GW is die dat allemaal bedenkt. Daar is ie ,denk ik, niet slim genoeg voor. Het is de hele groep en familie eromheen met GWtje als boegbeeld. Maar dat geldt voor iedere regering. Dat kun je een conspiracy noemen. What´s in a name. Het is gewoon politiek.
Ik denk zelfs dat Bush helemaal niets zelf doet. Hij wordt aangestuurd door hogere hand en heeft zelf niets te vertellen. Er moest gewoon een sukkel aan het roer komen die het eens is met de plannen van de hogere heren en zelf niet veel in te brengen heeft, maar waar het volk wel achter staat: BUSHquote:Op zaterdag 24 september 2005 14:09 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nee... iets te toevallig. Alleen denk ik niet dat het GW is die dat allemaal bedenkt. Daar is ie ,denk ik, niet slim genoeg voor. Het is de hele groep en familie eromheen met GWtje als boegbeeld. Maar dat geldt voor iedere regering. Dat kun je een conspiracy noemen. What´s in a name. Het is gewoon politiek.
quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:18 schreef The_M het volgende:
Er lag zowiezo goud:
http://www.rtl.nl/(/actue(...)/buitenland/goud.xml
Er staat toch niet dat dat goud "toevallig" net voor de aanslagen weg is gehaaldquote:Bergers vinden goud in puin WTC
Bergingstroepen die bezig zijn met het opruimen van het puin van de ingestorte WTC–torens in New York, hebben grote hoeveelheden goud en andere waardevolle materialen tussen het puin gevonden, zo meldt de Daily News.
Goudstaven
In een beschutte tunnel voor leveringsvoertuigen, groeven de bergers twee gepantserde geldtransportwagens van de firma Brinks uit, waarin vooral goudstaven waren opgeslagen. Om de waardevolle voorwerpen te bewaken, zijn meer dan 100 gewapende agenten ingezet.
Kluizen
Over de hoeveelheid goud in de transportwagens wordt gezwegen. Net als over de kelders van de ingestorte gebouwen waarin allerlei kluizen met geld, edelstenen en edelmetalen zouden liggen. Alleen van de Canadese Bank van Nova Scotia is bekend dat het een voorraad van goud en zilver ter waarde van bijna 500 miljoen gulden in een WTC-kluis had liggen.
Dieven
Vooral in de eerste chaotische dagen na de ramp hadden deze schatten een bijzonder aantrekkingskracht op dieven die tot enig risico bereid waren. Een tussen de puinhopen gelegen en door de instortingen deels toegankelijke onderaardse gang met waardevolle eigendommen, werd toen leeggeplunderd.
yeah, I know. Ook zo´n maf iets. Men zegt op zoek te zijn naar Osama. Al jaren. Maar de man kan wel voor zijn nierdialyse terecht in Saudi Arabie alwaar mensen van de CIA gezellig bij hem op bezoek gaan. (er waren vast nog meer gore details aan dit verhaal. Kan de link niet meer vinden) Vertel mij dan maar dat de man opgespoort wordt en dat Afganistan binnengevallen is om hem te vinden.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:12 schreef Eamon het volgende:
[..]
Bush en zijn familie zijn ook dikke vriendjes met de Bin Ladens. De Bin Laden familie heeft allerlei belangen in verschillende bedrijven van de familie Bush.
Er gold een algemeen vliegverbod voor heel de VS net na 9/11, en raad eens welke familie er vrolijk het land uit kon vliegen: de familie Bin Laden.
Het is me allemaal een beetje iets te toevallig, niet dat Bush en zijn vriendjes ooit veroordeelt gaat worden voor het "plegen van de aanslagen van 11 september".
nee, dat schreef coz, in het linkje dat ik hiervoor gaf.....quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:21 schreef Eamon het volgende:
[..]
[..]
Er staat toch niet dat dat goud "toevallig" net voor de aanslagen weg is gehaald?
Mja, daar kwam hij na wat vragen toch al op terug. linkjequote:Op zaterdag 24 september 2005 14:56 schreef The_M het volgende:
[..]
nee, dat schreef coz, in het linkje dat ik hiervoor gaf.....
Ik denk dat Bin Laden wel de aanslag heeft gepleegd, niet zelf natuurlijk, zijn netwerk. Maar de regering zag dit aankomen, kon het voorkomen. Deed het niet. De regering heeft denk ik niet alles uitgedokterd enzo, maar wel de mogelijkheid gecreerd en de terroristen niet gestopt omdat ze het wel uitkwam. Maar dan nog vind ik het niet meer dan een samenzweringstheorie die je altijd bij dit soort gebeurtenissen hebt.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:12 schreef Eamon het volgende:
[..]
Bush en zijn familie zijn ook dikke vriendjes met de Bin Ladens. De Bin Laden familie heeft allerlei belangen in verschillende bedrijven van de familie Bush.
Er gold een algemeen vliegverbod voor heel de VS net na 9/11, en raad eens welke familie er vrolijk het land uit kon vliegen: de familie Bin Laden.
Het is me allemaal een beetje iets te toevallig, niet dat Bush en zijn vriendjes ooit veroordeelt gaat worden voor het "plegen van de aanslagen van 11 september".
Waarom niet. Het is de hele geschiedenis van de mensheid nog nooit anders geweest.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:25 schreef Eamon het volgende:
Ik weet niet, bush is een klootzak, maar zou jij zoiets doen als president voor gewoon kei harde dollars en een sterkere postie?
Njah, bush misschien wel, toevallig was zijn neef ook gouverneur in Florida tijdens de verkiezingen. Daar kan k me nog wel iets bij voorstellen, dat is misschien wel de menselijke drang om te winnen, maar om duizenden mensen om te brengen voor een sterkere positie van je land lijkt me wat ver gaan.
Maar dit keer zou het eigen volk daar voor worden opgeofferd...quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:33 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Waarom niet. Het is de hele geschiedenis van de mensheid nog nooit anders geweest.
Okay..... niet voor de dollars dan. Zolang bestaan die nog niet. Maar wel voor de macht die dollars o.a. kan kopen.
Alsof dat vreemd is, eigen volk wordt altijd opgeofferd, al duizenden jaren lang.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:21 schreef One_of_the_few het volgende:
Maar dit keer zou het eigen volk daar voor worden opgeofferd...
Over het algemeen is het doodschieten van Franz Ferdinand als oorzaak van ww1aangewezen. Dit is alleen de spreekwoordelijke druppel. Er zijn veel factoren voor het ontstaan van de oorlog. In het boek ''In Europa'' van Geert Mak probeert hij het ontstaan van de oorlog te verklaren. Zelfs na deze analyse is het nog lastig om het echt voor te stellen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:29 schreef Hallulama het volgende:
Ik heb nu twee delen van The Great War achter de rug, een 28 delige BBC documentaire over de eerste wereld oorlog, en het is om te huilen, hoe paranoide trotse mannetjes aan de top recht op oorlog afstevenen, en waarom? Ik heb geen flauw idee.
Is er iets dat wij eenvoudige burgers soms niet begrijpen ofzo? Zo ja, probeer dat dan alsjeblieft op z'n minst EENMAAL uit te leggen, en gebruik daar dan de voorpagina's van alle kranten voor, die van a.s. maandag als 't even kan, want ik ben zeer benieuwd.
Dank u wel.
One_of_the_few, het doodschieten van Franz Ferdinand is natuurlijk de mug, en de troepenopbouw van te voren, voornamelijk in Duitsland, de olifant.quote:Op zaterdag 24 september 2005 23:08 schreef One_of_the_few het volgende:
Over het algemeen is het doodschieten van Franz Ferdinand als oorzaak van ww1aangewezen. Dit is alleen de spreekwoordelijke druppel. Er zijn veel factoren voor het ontstaan van de oorlog. In het boek ''In Europa'' van Geert Mak probeert hij het ontstaan van de oorlog te verklaren. Zelfs na deze analyse is het nog lastig om het echt voor te stellen.
Je moet trouwens wel het hele boek lezen, maakt het makkeliker om alles te begrijpen.
Bizar hoor, het is net als een klein kind met nieuw speelgoed, of zal ik zeggen, nieuwe pionnen voor het grote schaakspel.quote:Op zondag 25 september 2005 00:08 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik bedoelde ook te zeggen dat het doodschieten van FF niet de oorzaak is. 1 van de redenen van de troepenpobouw is dat de leiders, niet alleen van duitsland, de neiuwe wapens wel eens wilden testen. Staat allemaal beschreven..
En zelfs WO1 was de bron niet.quote:Op zondag 25 september 2005 00:08 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik bedoelde ook te zeggen dat het doodschieten van FF niet de oorzaak is. 1 van de redenen van de troepenpobouw is dat de leiders, niet alleen van duitsland, de neiuwe wapens wel eens wilden testen. Staat allemaal beschreven..
Al jaaaarenquote:Op zondag 25 september 2005 11:51 schreef Hallulama het volgende:
Nokwanda, interesting, maar als je dat allemaal leest, denk je dan niet: "Waar de neuk is men mee bezig?!"
Neem aan dat je niet mij persoonlijk bedoelde. Tja... afzetmarkt.... letterlijkquote:Afzetmarkten? Rot lekker op met je afzetmarkten, ga eerst je huis opruimen, en volg daarna een cursus zelfbeheersing.
Ik durf er heel wat om te verwedden dat het nog enger is dan je zou durven denken. Wat men daar in deze sectie ook van mag denken. Wat de geschiedenis leert is dat het altijd al zo geweest is en er niets veranderd is. Met de huidige tijd, met gebeurtenissen als 9/11als slagroom op de taart.quote:Ja, er gebeuren misschien dingen achter de schermen, die wanneer je daar weet van hebt, plotseling de dwaasheden VOOR de schermen verklaren, maar DAT riekt naar the ultimate conspiracy, en er is geen mens hier in deze sectie die daar tegen kan, het is natuurlijk ook nog eens enorm eng, het besef dat er slechts een klein clubje mensen is die de hele boek controleert.
agree a full 100%quote:Misschien helpt 't om daarbij te beseffen dat mensen maar een stelletje emotionele slappelingen zijn, by default, ook die mensen die het hele zaakje zouden controleren.
So, let's reverse engineer, track them down, and fondle them back to purity
En wat het emotionele slappelingen gedoe betreft, fear not, ik zei al eerder dat:
Voordat de mens kan uitgroeien tot een waarachtig superieur soort, moet de mens eerst toegeven dat het alles behalve superieur is.
Niet dat dit zo'n hoogstaande discussie was, maar zout eens op.quote:Op maandag 26 september 2005 21:13 schreef elles1955 het volgende:
Na 4 jaar heeft dit item ook de mainstream media bereikt en wel op 9/11. 2 Vandaag zond een stuk uit waarin de ex ministers Michael Meacher (UK) en Andreas Von Bulow (BRD) aan het woord komen. Zie onderstaand artikel
http://www.daanspeak.com/USAUnderAttack07v.html
quote:Op maandag 26 september 2005 21:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Niet dat dit zo'n hoogstaande discussie was, maar zout eens op.
Waarvan een minister uit het begin van de jaren tachtig. Bovendien wordt het ook door meerdere ministers ontkend, da's ook niet niets.quote:Op maandag 26 september 2005 21:46 schreef elles1955 het volgende:
[..]
Je mag de discussie wel of niet interessant vinden, 2 Vandaag heeft er in ieder geval aandacht aanbesteed en 2 ex ministers is in ieder geval niet niets.
Ja, ik kan me ook hun laatste uitzending over Nessie niet meer herinneren.quote:NOVA, Netwerk en noem ze allemaar maar op zwijgen in alle talen.
Since Bigfoot married Nessie, they never went public again.quote:Op maandag 26 september 2005 21:50 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, ik kan me ook hun laatste uitzending over Nessie niet meer herinneren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |