moeilijk in de zin van onrustig, alsof je naar een drukke videoclip kijkt , waar de beelden om de seconde verspringen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:28 schreef Fargo het volgende:
Heb het boek een klein jaar geleden gelezen. Zeker geen slecht boek en ik verbaas me erover dat mensen zijn schrijfstijl als moeilijk ervaren. Volgens mij houdt Kluun de zinnen/zinsopbouw nog vrij simpel, van wat ik me kan herinneren.
Echt gegrepen heeft het me niet, al had ik zeker op het laatst wel wat brok-in-de-keel-momenten. Ga het vervolg wel lezen, maar dan gewoon omdat je wilt weten hoe het afloopt.
Boek ligt nu bij mijn moeder, die vindt dit vast geweldig.
Dat had ik ook een beetje. Steeds die tussendoor-verspringen naar weer andere onderwerpen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 22:52 schreef milagro het volgende:
moeilijk in de zin van onrustig, alsof je naar een drukke videoclip kijkt , waar de beelden om de seconde verspringen.
Wat vind je er precies zo slecht aan dan?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:52 schreef SunChaser het volgende:
Dat is om te verhullen dat hij niet kan schrijven
Die is er al lang ====>> De weduwenaarquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:12 schreef Lief-visje het volgende:
Ik heb het boek een tijd geleden gelezen en ik heb het in 1 stuk uitgelezen nu ben ik erg benieuwd naar deel 2
quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:39 schreef arneaux het volgende:
[..]
Wat vind je er precies zo slecht aan dan?
quote:Op zondag 4 juni 2006 03:15 schreef SunChaser het volgende:
Wat een walgelijk slecht kutboek. Slecht geschreven, dit mag de naam roman niet eens hebben. Gewoon een hype gecreerd door Linda de Mol. Die vindt het het mooiste boek ooit geschreven over Kanker, nou, dan is haar literaire kennis beschamend beperkt.
Klundert schrijft niet, hij kopieert.
Afrader.
quote:Op zondag 4 juni 2006 10:40 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ten eerste zijn schrijfstijl. Hij heeft geen schrijfstijl. Hij immiteert onder meer Giphart, Connie Palmen en Heleen van Rooyen.
Die wramples (written sampless) getuigen van weinig originele ideeen. Op elke bladzijden staan wramples en voetnoten, die de gevoelens van Stijn moeten benadrukken. Een zwaktebod, omdat Stijjn nu niet over een authentieke gedachte lijkt te beschikken en een zwaktebod omdat t pure opvulling is.
Dan het thema. Door Klundert benadrukt dat t authentiek is, hij heeft zelf zn vrouw verloren blablla bla. Dat versterkt bij menig lezer het idee dat het allemaal erg zielig is. Klundert heeft zelf zn vrouw verloren aan kanker en ging ook vreemd, dus het boek voelt bij de kaft al aan als autobiografie. Maar het is eigenlijk meer een verzameling van jatwerk uit eerdere succes met dit thema.
Love Story
Terms of Endearment
Turks Fruit
Ik Omhels je met Duizend Armen
I.M.
Viijf succesboeken over liefde, seks, kanker (behalve I.M.) en de dood. In de laatste drie wordt ook veelvuldig geneukt en vreemdgegaan.
.
Het vervolg de Weduwnaar gaat verder waar KEVBDD ophoudt. Klundert schreef het vervolg al direct na zn manuscript van KEVBBD, maar ze lieten het expres een paar jaar liggen. Omdat ze het eerdere succes wilden uitbuiten. Het is te zien dat het niet later is geschreven, want KEVBBD houdt abrupt op. In De Weduwnaar (werktitel was happy End) gaat Stijn lustig verder met wat ie in deel 1 deed. neuken, drugs en verdrietig zijn. Want het is allemaal zo zielig voor Stijn, hij kan er zelf niks aan doen, zn vrouw is doodgegaan aan kanker.
Het is allemaal van dik hout zaagt men planken. Kluun is een fenomeen, gecreeerd door vrouwenbladen en de uitgeverij. Klundert gaat met zn pseudoniem langs TMF, Calltv en tal van soortgelijke zenders en programma's om zn boeken te promoten. Zn boek verkoopt omdat t verkoopt, dwz: iedereen heeft van horen zeggen dat t goed is en mooi en dus wil iedereen t lezen.
Kluun is de mannelijke Heleen van Rooyen in meedere opzichten. Iemand met het totaal ontbreken van een eigen stijl of talent om echt te kunnen schrijven maar beroemd vanwege thema's als vreemdgaan en ziekte en ellende, en beroemd vanwege goede marketing.
Zn boeken gaan meer dan 150.000 keer over de toonbank. Kluun is een fenomeen, heeft succes. Wat mij betreft verdient hij dat, want de marketing werkt en hij verkoopt. Maar dat alles maakt van hem nog geen goede schrijver en dat maakt van zn boeken nog geen goede boeken.
quote:
Ik weet dat de weduwnaar er al is maar wacht tot hij in de uitverkoop isquote:Op woensdag 3 januari 2007 09:47 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Die is er al lang ====>> De weduwenaar
En naar wat ik weet is hij bezig met het schrijven van een nieuw boek. Maar wanneer het uit komt en waar het over zal gaan, geen idee. Even afwachten dus nog.
Denk alleen niet dat hij zijn succes van KEVBDD kan evenaren.. zou ik in ieder geval knap vinden![]()
Ik ook. Vind zestien euro nog steeds net iets te gortig...quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:56 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Ik weet dat de weduwnaar er al is maar wacht tot hij in de uitverkoop is
Doe het, zegt ze, en ze lacht ’r tanden blootquote:Op woensdag 3 januari 2007 13:26 schreef milagro het volgende:
![]()
Oh Sunnie, zo raak geschrevenwil je met me vreemdgaan
![]()
Dan kun je nog lang wachten ben ik bang.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:56 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Ik weet dat de weduwnaar er al is maar wacht tot hij in de uitverkoop is
quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:29 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dan kun je nog lang wachten ben ik bang.
Werk zelf in een boekhandel en heb net even in het bestand van centraal boekhuis gekeken. Daar halen wij onze boeken vandaan (net als de meeste boekhandels in Nederland trouwens). Die komt voorlopig nog niet als midprice uit en als pocket kun je helemaal vergeten. Dat kan nog weleens jaren gaan duren.
Ik kan je wel als tip meegeven: Neus een rond op boekenkraam punt nl.. Geloof dat ik hem daar laatst bij zag staan voor een zacht prijsje.
Waarom ben je zo negatief ? Overigens mag iedereen toch zelf bepalen wat hij/zij voor een boek koopt ongeacht welke schrijver.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:55 schreef JAM het volgende:
Een ieder die van plan is om het nieuwe boek van Kluun aan te schaffen wil ik aanraden om het geld dat ze daarvoor hadden gedacht liever in de SLOOT te smijten. Dan maak je misschien nog een KIKKERTJE blij en, kikkertjes, dat zijn hele leuke diertjes.
idd. Maar daar maakt Kluun het zelf ook naar. Laatst bij een lezing in Groningen vroeg een meisje aan hem of hij nog wel eens vreemd ging.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:33 schreef SunChaser het volgende:
Wat trouwens geweldig is, is dat Kluun veel lezingen doet in de provincie en dat daar dan al die geile kassameisjes en in slaap gesukkelde huisvrouwtjes op af komen die denken dat Kluun wel met ze naar bed wil gaan
En jij weet dat, omdat?quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:33 schreef SunChaser het volgende:
Wat trouwens geweldig is, is dat Kluun veel lezingen doet in de provincie en dat daar dan al die geile kassameisjes en in slaap gesukkelde huisvrouwtjes op af komen die denken dat Kluun wel met ze naar bed wil gaan
Dank. Hij zal het waarschijnlijk zelf wel heel erg prachtig vinden...quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Hij dat vertelde in een uitgebreide reportage in Nieuwe Revu.
Hij vindt zichzelf ook nog eens erg grappig dus.quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
idd. Maar daar maakt Kluun het zelf ook naar. Laatst bij een lezing in Groningen vroeg een meisje aan hem of hij nog wel eens vreemd ging.
Toen vroeg 'ie hoe oud ze was. Begin 20. Hij zo van: Oh dat kan wel..
Oh, dus je leest Nieuwe Revuquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Hij dat vertelde in een uitgebreide reportage in Nieuwe Revu.
Het is... - de waarheid - . Nee, nee! Stop die interne dialoog! 'Maar JAM, maar JAM, ik vind Kluun toch wel..' SHUT THE FUCK UP. Kluun is kut. Einde verhaal.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:01 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Waarom ben je zo negatief ? Overigens mag iedereen toch zelf bepalen wat hij/zij voor een boek koopt ongeacht welke schrijver.
Wat zegt dat dan, Twinkle20, behalve dat ik omringd ben door een stel gepatenteerde mongolen? Nu ja; als dat is wat het wil zeggen, dan is dat inderdaad genoeg.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Gelukkig denkt het merendeel van degenen die de boeken van Kluun hebben gelezen er anders over.
Zegt genoeg lijkt me.
JIJ vindt het kut. Ik vind het lekker weglezen en het raakt me. Het roept allerlei emoties bij me op. Net als bij een heleboel andere mensen.
Waarom gelukkig? Dat intrigeert me nou enorm, waarom je zegt dat de meerderheid er gelukkig anders over denkt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Gelukkig denkt het merendeel van degenen die de boeken van Kluun hebben gelezen er anders over.
Zegt genoeg lijkt me.
JIJ vindt het kut. Ik vind het lekker weglezen en het raakt me. Het roept allerlei emoties bij me op. Net als bij een heleboel andere mensen.
Lees ik hier de frustraties van een gemankeerde, niet als genie erkend, schrijvertje?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:46 schreef JAM het volgende:
Wat zegt dat dan, Twinkle20, behalve dat ik omringd ben door een stel gepatenteerde mongolen? Nu ja; als dat is wat het wil zeggen, dan is dat inderdaad genoeg.
Trouwens, wij hebben het hier niet over een vinden. Wij hebben het hier over een zijn. Kluun is kut, net zoals de verzameling van binnenste- en buitenste schaamlippen en een clit door kan gaan voor kut. Het is niet zo dat ik het kut vind. Het is zo, dat ik het waarlijk zie voor wat het daadwerkelijk is; namelijk; KUT en dat de Kluun-adepten in de KUT iets prachtigs menen te ontwaren. Gelijk...ja, waarmee kan ik dat vergelijken? Zeg maar; net zoals dat kleine kinderen in hondendrollen soms een tak menen te herkennen en deze dan oprapen en zeggen: 'Kijk Pappa, kijk, ik heb een tak gevonden.'
Maar; dan is het nog geen tak!
Dat kun je wel stellen, ja.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:11 schreef milagro het volgende:
belabbert, golfer?
Of misschien lees je hier de frustraties van iemand die vindt dat literatuur kunst zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Lees ik hier de frustraties van een gemankeerde, niet als genie erkend, schrijvertje?
Of liever gezegd, iemand die als schrijver door het leven zou willen gaan?
Jaloers op de verkoopsuccessen, die inderdaad via een goede bedachte marketingcampagne van Kluun zijn ontstaan?
Iemand die niet vindt dat hij een mening heeft, nee, iemand die ons opdringt dat er geen enkele andere mening mag bestaan dan zijn mening. Slechts 1 mening telt als de ware en dat is die van hem.
In andere tijden zou deze user waarschijnlijk, zonder enige gewetenswroeging hebben meegedaan, nee zelfs bevolen hebben tot, rituele boekverbrandingen.
Slechts 1 boek zou nog op onze boekenplank plaats mogen nemen. Het zijne. Ware het niet dat die (nog) niet gepubliceerd is en waarschijnlijk ook nooit gepubliceerd zal worden, als zijn schrijfstijl zo belabbert blijft.
![]()
Laat me raden, die emoties komen ook iedere woensdagavond boven? Zo rond half negen?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Zegt genoeg lijkt me.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:31 schreef OllieA het volgende:
[..]
Of misschien lees je hier de frustraties van iemand die vindt dat literatuur kunst zou moeten zijn.
Dat literatuur niet het zoveelste overbodige derde okselzeepje zou moeten zijn dat met behulp van een behendige reclamecampagne bij de dames van het leesclubje wordt ingebracht.
'Komt een vrouw bij de dokter' is overigens zeer geschikt om bij nat weer in de vensterbank te leggen voor een spleet die venijnig tocht.
Precies. Ik vind t voor Kluun geweldig dat ie rijk wordt van die boekjes en nog mneer wijven kan neuken, goede marketing, perfect, maar dat maakt dat boek niet beter ofrzo.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:19 schreef Lemmeb het volgende:
Ik gun het die Kluun best, maar ik snap al die wijven echt niet die deze troep kopen. En nog erger: het bediscussiëren aan de borreltafel.
Ja, ze heeft kanker en hij treurt. So what. Stervende mensen zijn een erg uitgekauwd onderwerp in de literatuur. Je kunt beter Love Story lezen, of Ik Omhels je met Duizend Armen, of Onder Moeders Vleugels of een van de 1000 andere boeken met dit thema.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 04:46 schreef Bluezz het volgende:
Hebben jullie het verhaal waar het om gaat wel door laten dringen trouwens?
Het thema is van alle tijden. Het is goed dat je het van je af schrijft, hoe dan ook, bovendien is het herkenbaar voor anderen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 04:49 schreef SunChaser het volgende:
Ja, ze heeft kanker en hij treurt. So what. Stervende mensen zijn een erg uitgekauwd onderwerp in de literatuur. Je kunt beter Love Story lezen, of Ik Omhels je met Duizend Armen, of Onder Moeders Vleugels of een van de 1000 andere boeken met dit thema.
Nope, houd niet van die Danielle Steel troep en zal ook nooit een van haar boeken aanraken. Dus neequote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Laat me raden, die emoties komen ook iedere woensdagavond boven? Zo rond half negen?
Terwijl Kluun zelf het allerhardste rondschreeuwde dat het boek beslist niet autobiografisch was.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:54 schreef SunChaser het volgende:
Bij Kluun hebben ze juist gtepromoot dat t echt was gebeurd blablabla. Maar t maakt t nog steeds geen goed boek.
in dat licht wil ik dus nog even zeggen dat meneer Kluun een nare man IS, die doet voorkomen alsof hem iets vreselijks is overkomen , terwijl in feite zijn vrouw iets vreselijks is overkomen en hij in de tussentijd zijn ongoddelijke leuter in iedere open doos hing, in het kader vanquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:06 schreef Lienekien het volgende:
Ook als je vindt dat iemand zijn mening onsympathiek formuleert, dan nog kun je die mening net zo makkelijk naast je neerleggen als welke mening dan ook. Iemand kan je alleen maar een mening opdringen als jij je die laat opdringen.
Volgens mijkun je het Kluun niet kwalijk nemen dat die vrouwen hem wil neuken. Bovendien is de maatschappij echt wel zo ver ondertussen dat het zich afzet tegen echt slechte dingen. Talpa bijvoorbeeld, en dat bedoel ik niet als een cheap shot.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:16 schreef milagro het volgende:
[..]
in dat licht wil ik dus nog even zeggen dat meneer Kluun een nare man IS, die doet voorkomen alsof hem iets vreselijks is overkomen , terwijl in feite zijn vrouw iets vreselijks is overkomen en hij in de tussentijd zijn ongoddelijke leuter in iedere open doos hing, in het kader vanverwerking van het vreselijke hem overkomen
en daarmee nog het medeleven van andere dozen weet te vergaren "Kluun, Kluun, kijk dan, mijn doos, mijn doos is ook open!!!!!!!!! ".
ik 'neem Kluun kwalijk' dat hij de ziekte en dood van zijn vrouw gebruikt om zichzelf neer te zetten als slachtoffer, al rondneukende tijdens die ziekte op weg naar haar dood, en dat na haar dood nog uitbuit, in mijn ogen dan, middels de manier van promoten.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:26 schreef arneaux het volgende:
[..]
Volgens mijkun je het Kluun niet kwalijk nemen dat die vrouwen hem wil neuken. Bovendien is de maatschappij echt wel zo ver ondertussen dat het zich afzet tegen echt slechte dingen. Talpa bijvoorbeeld, en dat bedoel ik niet als een cheap shot.
Dus je vindt het lijkenpikkerij. Tja. Kijk er zijn zoveel mensen die dingen van zich 'afschrijven' en natuurlijk ben ik het met je eens als je zegt dat hij het ook voor zichzelf had kunnen houden. En ach we kunnen hier nu wel een hele discussie over ethiek gaan lopen houden, feit blijft dat hij gekozen heeft voor zijn levenstijl, en tja. Soit zou ik bijna zeggen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:31 schreef milagro het volgende:
[..]
ik 'neem Kluun kwalijk' dat hij de ziekte en dood van zijn vrouw gebruikt om zichzelf neer te zetten als slachtoffer, al rondneukende tijdens die ziekte op weg naar haar dood, en dat na haar dood nog uitbuit, in mijn ogen dan, middels de manier van promoten.
dat er dozen zijn die daar voor vallen, neem ik hem niet kwalijk, de dozen ook niet, daar zijn het tenslotte dozen voor, daar moet wat in, anders zijn ze leeg.
Waarom zou je het boek niet lezen? Welke vooroordelen wil je in stand houden dan?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:33 schreef Ringo het volgende:
Hee, maar als dat boekje niet autobiografisch is, waarom dan nog de schrijver ervan verwarren met de hoofdpersoon? Dat is in de letterkunde toch wel kardinale zonde nr 1...
Heb het boekje trouwens niet gelezen, neig er ook niet naar het wel te doen -- sommige vooroordelen moet je in stand houden.
O ja, en mensen die van andere mensen verwachten 'ik vind' voor hun mening te zetten:.
ik zie het als koketteren, ja, niet als lijkenpikkerij zozeer, al zal jij dat ms een ander woord voor het zelfde vinden en nee, dat zie ik niet zo met ieder boek of film die een dergelijk proces, ziekte>>dood, beschrijft, en wat het me de direct nabestaande doet.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:36 schreef arneaux het volgende:
[..]
Dus je vindt het lijkenpikkerij. Tja. Kijk er zijn zoveel mensen die dingen van zich 'afschrijven' en natuurlijk ben ik het met je eens als je zegt dat hij het ook voor zichzelf had kunnen houden. En ach we kunnen hier nu wel een hele discussie over ethiek gaan lopen houden, feit blijft dat hij gekozen heeft voor zijn levenstijl, en tja. Soit zou ik bijna zeggen.
Ik bedoel als je kijkt naar de hoeveelheid boeken over Diana en weet ik veel wie die dood zijn, dan is dat in feite ook gewoon lijkenpikkerij maar word dat niet zo gezien omdat het een publiekelijk figuur is. I guess.
Er staan andere dingen, en andere boeken, veel hoger op mijn prioriteitenlijstje.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:41 schreef arneaux het volgende:
Waarom zou je het boek niet lezen?
Dat het een gehypet kutboek is.quote:Welke vooroordelen wil je in stand houden dan?
Ah okay. Kluun is gewoon kut en dús zijn boek ook.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:42 schreef milagro het volgende:
[..]
ik zie het als koketteren, ja, niet als lijkenpikkerij zozeer, al zal jij dat ms een ander woord voor het zelfde vinden en nee, dat zie ik niet zo met ieder boek of film die een dergelijk proces, ziekte>>dood, beschrijft, en wat het me de direct nabestaande doet.
heeft niets met ethiek in het algemeen te maken, maar met de persoon Kluun, en die persoon vind ik een nare man, onaantrekkelijk bovendien fysiek en zijn boek, los van dat, gewoon kut.
Het boek is in de markt egzet als autobiografisch, en hij heeft zelf ook vaak genoeg gezegd dat het waargebeurd is. Feit is ndat hij rondneukte en dat z'n vrouw dood is gegaan aan kanker.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:03 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Terwijl Kluun zelf het allerhardste rondschreeuwde dat het boek beslist niet autobiografisch was.
Wie zou jij geloven: Degene die het boek heeft geschreven of de media?
uh nee, dat staat er toch echt niet, hoor, je leest ws over het 'los van dat' heenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:50 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ah okay. Kluun is gewoon kut en dús zijn boek ook.
Dan heb jij niet goed geluisterd denk ik.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het boek is in de markt egzet als autobiografisch, en hij heeft zelf ook vaak genoeg gezegd dat het waargebeurd is. Feit is ndat hij rondneukte en dat z'n vrouw dood is gegaan aan kanker.
De weduwnaar is trouwens meteen geschreven met Komt een vrouw bij de dokter, sterker, het was eerst 1 boek. De uitgever heeft m in 2en geknipt en 2 jaar gewacht met uitgeven.
Oehh jahhh wat ingewikkeld!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Heb je het boek wel gelezen dan?
Want er komen veel meer aspecten naar boven dan alleen dat.
Het zijn 2 lijnen die door het boek heen lopen. Maar er lopen nog veeel meer lijnen door het boek heen.
Zijn dochter Luna, zijn vrienden, zijn bedrijf.. om maar een paar dingen te noemen.
Ja, die lijnen zijn gewoon om t verhaal te vullen. Elk boek heeft zijlijnen, de thema's zijn vreemdgaan en kanker. En dat vertelt ie slecht. Mij deed t niks, niet dat ze doodging, niet dat hij verdriet had en niet dat ie vreemdgingquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Heb je het boek wel gelezen dan?
Want er komen veel meer aspecten naar boven dan alleen dat.
[q]
Ja
Het zijn 2 lijnen die door het boek heen lopen. Maar er lopen nog veeel meer lijnen door het boek heen.
Zijn dochter Luna, zijn vrienden, zijn bedrijf.. om maar een paar dingen te noemen.
Ik vermoed dat dat mensen zijn die nog nooit een goed boek gelezen hebben.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:56 schreef Fargo het volgende:
Is het voor sommige mensen nu zo moeilijk te accepteren dat anderen wel moed, motivatie, genoegdoening, steun en kracht uit dit boek halen?
Het eerste wat je tijdens je studie Nederlands leert is dat je in de laatste plaats de schrijver zelf over zijn eigen werk moet geloven.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:17 schreef Twinkle20 het volgende:
En ga me niet vertellen dat dat niet zo is want Ik lees genoeg vakliteratuur om daar een beetje van op de hoogte te zijn.
Idd, dat tot op t bod verdedigen van Kluun. Dat t thema dieper gaat dan neuken en kanker. De volgende keer gaan we discussiëren over Donald Duckquote:Op zondag 7 januari 2007 16:48 schreef milagro het volgende:![]()
het is puur om dit soort reacties al een genot
Wat is dat toch altijd met die mensen die rukken tijdens het lezen?quote:Op zondag 7 januari 2007 16:57 schreef thaduck het volgende:
Het 2e boek is trouwens ook errug goed! Begint met een samenvatting (kort) van boek 1 en gaat door vanaf het overlijden.
Ook in 1 ruk uitgelezen, net als de eerste!
Dan kan je onthouden waar je bent....quote:Op zondag 7 januari 2007 16:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd met die mensen die rukken tijdens het lezen?.
Shit; jij begint erover.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:03 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dan kan je onthouden waar je bent....
Ik dacht dat dit een serieus forum was??
Och gut, het laat-me-die-troep-toch-lezen geneuzel van de zwakkere medemens! Liever geen oordeel dan een scherp. Het genot van geen mening hebben meer dan 'mooi' en 'meeslepend'. De verheerlijking van het gebrek aan kritische geest. Liever prooi dan jager.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:30 schreef Hammer06 het volgende:
Misschien een rare gedachte hoor, maar als je het boek zo vreselijk vindt en de schrijver zo intens kut....waarom maak je er dan zoveel woorden aan vuil op een forum?
Je kiest er vrijwilliger voor om op Fok te surfen naar een item over Kluun. Als het echt zo erg is, dan klik je daar toch nooit op? Dan maak je daar toch geen woorden aan vuil? Dan sta je toch ver boven die 'huisvrouwtjes-die-geen-mening-hebben-en-daarom-een-dusdanig-overhypt-boek-lezen'?
En niet beginnen over het feit dat het je opgelegd wordt, want je zoekt het (hier op Fok) echt zelf op. Daar dwingt niemand je toe.
(fyi, ik been geen huisvrouwtje, ik heb wel m'n eigen mening en ik dacht ook dat het boek wel niet zo fantastisch zou zijn als dat me werd voorgespiegeld. Maar ik vond het leuk geschreven en ik werd er in meegesleept. So what? laat me lekker genieten van een stukje overrated mindless gebrabbel als ik dat leuk vind!)
Ga gewoon af op je eigen oordeelquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:50 schreef arneaux het volgende:
Ah okay. Kluun is gewoon kut en dús zijn boek ook.
Bluezzje, ik vind je een toppertje, dat weet je, maar eh......quote:Op zaterdag 6 januari 2007 05:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Laat de man het opschrijven, mensen putten daar troost en herkenning uit.
Wat had je haar misdaanquote:Op maandag 8 januari 2007 01:28 schreef ElizabethR het volgende:
Dit boek kreeg ik van mijn dochter,
Ik kan niet voor anderen sprekenquote:Op maandag 8 januari 2007 01:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Bluezzje, ik vind je een toppertje, dat weet je, maar eh......
Jij bent van mening dat een popi-jopi gebroddeld boek door een narcistische egoist troost en herkenning biedt?
Copycat weet ik niet, ben niet literatureluurs onderlegt of zo.quote:Ik heb het vandaag gelezen toen ik in bad lag. Nou, zelden een boek gelezen dat zo getuigt van misbruik maken van.de situatie Hij verkoopt zijn vrouw!!
Hij is al een notoire player voor er iets wordt gediagnosticeerd, maar als het eenmaal zover is beschouwt hij enkel zichzelf als slachtoffer, want hoe durft zijn vrouw ziek te worden!!! Ze maakt zijn prettige leventje van een beetje het snelle reclamejongetje en Gods gift to women spelen gecompliceerd, omdat meneer Kluun zich ineens moet bezighouden met ziekte, dood, poep, bloed enzovoort. Hij vindt zichzelf zoooooo zielig!! Voor ze dood is heeft ie zich al voorzien van een ander voor permanent, en een hele zooi losse gevallen voor als het zo uitkomt, want jeempie, hij is echt heeeeeeeeel erg zielig. Ik vind het misselijkmakend dat meneer rijk wordt over de rug van zijn dode vrouw, begrijp de hype niet want het is slecht geschreven ook nog door al die stupide notes, en uit niets spreekt zijn liefde voor Carmen. Hij houdt alleen van zichzelf. Bovendien is hij een copycat, gezien zijn stijl van schrijven.
Dikke No-No voor mij. Dit boek kreeg ik van mijn dochter, maar de rest van zijn narcistische lectuur hoef ik niet meer te lezen.
Dat weet je al op het moment dat je nog moet beginnen. Dus als je dat niet zint, dan leg je het boek lekker naast je weg.quote:Op maandag 8 januari 2007 01:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Bluezzje, ik vind je een toppertje, dat weet je, maar eh......
Jij bent van mening dat een popi-jopi gebroddeld boek door een narcistische egoist troost en herkenning biedt?
Ik heb het vandaag gelezen toen ik in bad lag. Nou, zelden een boek gelezen dat zo getuigt van misbruik maken van.de situatie Hij verkoopt zijn vrouw!!
hij bleef leven zekerquote:Op maandag 8 januari 2007 12:56 schreef Koningin het volgende:
Heb vanmorgen de Weduwnaar uit gelezen, einde viel zwaar tegen vond ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |