Het ging Rodie meer om het werk voor de ontwikkelaar volgens mij, niet om het werk van de Xbox360.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:49 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja okay, doe het maar eens met een pc game. Draai je die opeens in een paar stapjes hoger daalt je framerate drastisch. En je gaat echt niet opeens alles interpoleren. Onzin verhaal.
tja, dus als je geen Xbox-Live hebt dan koop je voor de Xbox ook geen PGR2, Halo 2, enz want daar zitten ook dingen in waar je voor betaalt maar je niet kan gebruiken...quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:44 schreef SocialDisorder het volgende:
Het ging mij om de ontwikkelkosten die, volgens ontwikkelaars, hoger komen te liggen door de HD-eis. Je betaalt dus voor iets waar je geen extra plezier aan beleeft.
Voor het kwaliteitsverhaal; start je PC eens op, vergelijk een willekeurig spel met instelling 640x480 met datzelfde spel in 1024x768. Dat is hetzelfde verschil wat je straks op je TV zal krijgen, denk ik.
Daarnaast heb ik begrepen dat de HD-kabel beter geleid, en daardoor ook een beter en scherper beeld oplevert dan wanneer je hetzelfde materiaal zou gebruiken als RGB-kabel (al dan niet met scart-blokje).
De vraag is, ben je bereid voor iets te betalen wat je niet kan gebruiken? De meeste van jullie wel, blijkbaar, ik denk daar toch iets anders over. Gelukkig hebben jullie niets over mijn portemonnee te zeggen
hij bedoelt denk ik dat van HD-resolutie naar normale resolutie helemaal niks extra kostquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:49 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja okay, doe het maar eens met een pc game. Draai je die opeens in een paar stapjes hoger daalt je framerate drastisch. En je gaat echt niet opeens alles interpoleren. Onzin verhaal.
Natuurlijk kost het meer kracht, dat hoor je me ook niet zeggen. Het is logisch dat het meer kracht kost, er is immers meer informatie in beeld. Maar dat doet er toch niet toe? Ik bedoel, de xbox 360 is gemaakt voor HD TV zo ongeveer. Je moet alleen je spel direct in HD TV resolutie ontwikkelen, dan downscalen zodat het er op de normale TV ook allemaal normaal komt uit te zien. Al ben ik nou nog steeds benieuwd of de 360 automatisch downscaled of dat er echt 2 versies op zo'n schijfje gaan staan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:49 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Je hoeft geen twee versies te maken, want je hoeft alleen even de resolutie te wijzigen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:54 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Natuurlijk kost het meer kracht, dat hoor je me ook niet zeggen. Het is logisch dat het meer kracht kost, er is immers meer informatie in beeld. Maar dat doet er toch niet toe? Ik bedoel, de xbox 360 is gemaakt voor HD TV zo ongeveer. Je moet alleen je spel direct in HD TV resolutie ontwikkelen, dan downscalen zodat het er op de normale TV ook allemaal normaal komt uit te zien. Al ben ik nou nog steeds benieuwd of de 360 automatisch downscaled of dat er echt 2 versies op zo'n schijfje gaan staan.
Nee, ik koop straks spellen zonder dat ik me druk hoef te maken over HDTV support, omdat ik weet dat het erbij zit. Als ik ooit zo een TV krijg, kan ik mn games extra goed eruit laten zien. Dat is het hele punt van standaardisatie, ik hoef er niet op te letten.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Je kan het ook van nog een andere kant bekijken. Je staat bij de spellenboer, ziet dat de nieuwe Dead Or Alive en Soul Calibur uit zijn. DOA ondersteunt wel HDTV en SC niet. Dan neem jij degene met HDTV omdat jij het graag gestandaardiseerd wilt zien.
Ik heb het met m'n PS2, als ik twijfel tussen twee games, kijk ik welke van de twee networkplay of dolbysurround ondersteund (kut natuurlijk als de ene dolby heeft en de ander networkplay, maar das een ander verhaal).
Dat bedacht ik mezelf ook alquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:55 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Je hoeft geen twee versies te maken, want je hoeft alleen even de resolutie te wijzigen.
Of heb jij 20 disks bij ieder pc spel voor iedere resolutie??
De enige extra kosten zijn inderdaad dat je ervoor moet zorgen dat je game speelbaar blijft doordat men de framerate goed in gaten moet blijven houden. Daarnaast zou men natuurlijk ook graag hoge resolutie textures gaan gebruiken en die zijn wel een stukje duurder.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:00 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Dat bedacht ik mezelf ook al
Dan is er toch helemaal geen probleem met extra kosten voor HD TV? Je moet alleen met hogere resoluties werken, extra veel ruimte om in te vullen
Netwerkcode is door MS beschikbaar gesteld, dus is vrij simpel te implementeren, MP-mode kostte Ubisoft ongeveer 2 maanden meerwerk voor Splinter Cell Pandora Tomorrow.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef kepler het volgende:
[..]
tja, dus als je geen Xbox-Live hebt dan koop je voor de Xbox ook geen PGR2, Halo 2, enz want daar zitten ook dingen in waar je voor betaalt maar je niet kan gebruiken...
of als je maar 1 controller hebt, dan kan je helemaal geen spellen kopen... want in bijna elk spel zit wel een multiplayer, maar aangezien je geen controller hebt kun je daar geen gebruik van maken en betaal je dus teveel
kom. kom. Toon maar eens waarom dat is, als men simpel de resolutie omhoog knalt is dat niet zo.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
Kosten HDTV zijn vele malen hoger.
Er zitten usb poorten op dus dat kan hoogstwaarschijnlijk. Dit kon ook al op de PS2 maar werd door weinig spellen ondersteund. Verder zou dit kut zijn voor online play, omdat er dan geen balans zou zijn tussen mensen die spelen met controller of tobo+muis.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef Roellio het volgende:
Weet je wat trouwens een zeer flexe move zou zijn van microsoft? Als ze de mogelijkheid bieden om een keybord en een muis op de xbox 360 aan te sluiten.
Laten we eerlijk wezen, first-person-shooters met een controller sucks cocks in hell.
Kun je mijn review nog herinnerenquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:06 schreef peristilius het volgende:
[..]
Er zitten usb poorten op dus dat kan hoogstwaarschijnlijk. Dit kon ook al op de PS2 maar werd door weinig spellen ondersteund. Verder zou dit kut zijn voor online play, omdat er dan geen balans zou zijn tussen mensen die spelen met controller of tobo+muis.
Smartjoy frag.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:07 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Kun je mijn review nog herinneren
Alweer iemand die keyboard en muis een goed idee vindquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef Roellio het volgende:
Weet je wat trouwens een zeer flexe move zou zijn van microsoft? Als ze de mogelijkheid bieden om een keybord en een muis op de xbox 360 aan te sluiten.
Laten we eerlijk wezen, first-person-shooters met een controller sucks cocks in hell.
Wat een dikke onzin. De MP game is een compleet afwijkende modus met echt honderdduizenden regels code. Dat is toch wel even wat anders dan een PSDtje even op een hogere resolutie inladen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Netwerkcode is door MS beschikbaar gesteld, dus is vrij simpel te implementeren, MP-mode kostte Ubisoft ongeveer 2 maanden meerwerk voor Splinter Cell Pandora Tomorrow.
Kosten HDTV zijn vele malen hoger.
Ik own je anytime met mn controller.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:11 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Alweer iemand die keyboard en muis een goed idee vindAls je zonodig met een toetsenbord en muis wil spelen doet je dat toch lekker op de computer. Misschien dat daarom de Xbots zo van streek zijn, FPS spellen zijn veel beter te spelen op de revolution.
Blijkbaar heb jij al gespeeld met de revo controller. Hoe bevalt hij?quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:11 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Alweer iemand die keyboard en muis een goed idee vindAls je zonodig met een toetsenbord en muis wil spelen doet je dat toch lekker op de computer. Misschien dat daarom de Xbots zo van streek zijn, FPS spellen zijn veel beter te spelen op de revolution.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:13 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij al gespeeld met de revo controller. Hoe bevalt hij?
Verschillende ontwikkelaars hebben dit al aangegeven. Zo is de next-gen GTA niet zeker van een Xbox360 lancering, omdat R* weigert te buigen voor eisen van wie dan ook. Ze hebben elke GTA aangeboden bij Nintendo, die een licentie wilde afgeven op voorwaarde dat het bloed eruit gehaald zou worden.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:05 schreef Fliepke het volgende:
[..]
kom. kom. Toon maar eens waarom dat is, als men simpel de resolutie omhoog knalt is dat niet zo.
Nu jij weer.
Ja ik zat hierdus gisteren mario FPS te doen en dat bestuurt veel beter dan halo 3 met die controller.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:13 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij al gespeeld met de revo controller. Hoe bevalt hij?
Hiermee toon je perfect aan dat je er geen hout van snapt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:14 schreef SocialDisorder het volgende:
Over het "kwestie van resolutie omhoog knallen":
neem een willekeurige AVI-file, comprimeer die op 160x120, als die klaar is, comprimeer hem dan opnieuw op 1024x768, dan zie je wat ik bedoel met "je kan niet zomaar de resolutie omhoog zetten".
gelukkig zijn jouw tegenargumenten stukken beterquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:16 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Hiermee toon je perfect aan dat je er geen hout van snapt.
Kom, je gaat nu realtime renderen vergelijken met een film die je in resolutie opschroeft.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
gelukkig zijn jouw tegenargumenten stukken beter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |