Nog 78 nachtjes, even geduld dus nog!quote:Op donderdag 15 september 2005 16:01 schreef kepler het volgende:
weet je hoe lang het nog duurt voordat het 2 december is
Denk dat je met 2 maanden iets te optimistisch bent.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:05 schreef Ultralaser het volgende:
Ik wacht eerst 2 maandjesdan is die ongetwijfeld gezakt in prijs
was met de eerste versie ook zo.
*Insert Super Scope in Daggla's aarsch*quote:Op donderdag 15 september 2005 16:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
*Bitchslapt Roy met Megadrive controller*
ik denk dat hij niet in prijs zal zakken tot de PS3 of de Revo komt. Want waarom zou Microsoft? Hij wordt al redelijk goedkoop aangeboden en qua next-gen is er nog geen concurrentie. Als de prijs al verlaagd wordt dan zal het 2/3 maanden voor de launch van de PS3/Revo zijnquote:Op donderdag 15 september 2005 16:05 schreef Ultralaser het volgende:
Ik wacht eerst 2 maandjesdan is die ongetwijfeld gezakt in prijs
was met de eerste versie ook zo.
Als ze slim zijn verlagen ze de prijs pas tegelijk of vlak voor de launch, niet zover al van tevoren, dan heeft de prijsverlaging geen effect meer tijdens de launches van de concurrenten. De twijfelaars worden getriggerd door alle media-aandacht, dus juist dan moet XBOX360 net onder de prijs van de PS3 gaan zitten (wat wel zou moeten lukken..)quote:Op donderdag 15 september 2005 16:17 schreef kepler het volgende:
[..]
ik denk dat hij niet in prijs zal zakken tot de PS3 of de Revo komt. Want waarom zou Microsoft? Hij wordt al redelijk goedkoop aangeboden en qua next-gen is er nog geen concurrentie. Als de prijs al verlaagd wordt dan zal het 2/3 maanden voor de launch van de PS3/Revo zijn
quote:Amen, alleen old school Sega fans mogen een hekel hebben aan Nintendo
En natuurlijk Halo 3 dan uitbrengen!quote:Als ze slim zijn verlagen ze de prijs pas tegelijk of vlak voor de launch, niet zover al van tevoren, dan heeft de prijsverlaging geen effect meer tijdens de launches van de concurrenten. De twijfelaars worden getriggerd door alle media-aandacht, dus juist dan moet XBOX360 net onder de prijs van de PS3 gaan zitten (wat wel zou moeten lukken..)
quote:Xbox 360 TGS 2005 Press Conference Montage
Check out this action-packed montage of various Xbox 360 games as shown at the Xbox 360 Press Conference at TGS 2005 featuring games such as Call of Duty 2, Dead Rising, Frame City Killer, Kameo: Elements of Power, Project Gothan Racing 3, Saint's Row, Sonic the Hedgehog, Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter, and much more. HD Quality download is 852x480 and for GameSpot Complete members only.
Wat zou jij nou voor je verjaardag vragen...quote:Op donderdag 15 september 2005 16:33 schreef Stienn het volgende:
Fout, 2 December is de dag dat ik jarig ben en niks anders![]()
Ik denk dat je je verkijkt.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:21 schreef Developersrus het volgende:
400 Pleuro voor een console? Niet voor de massa te betalen dus.....na een aantal maanden gaat de prijs wel dalen naar 275-300 ofzo.
Pre-rendered filmpjes zijn niet speelbaar.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:40 schreef SocialDisorder het volgende:
2 december de dag dat je Kameo kan spelen, 4 december de dag dat je wou dat je Killzone 2 aan het spelen was.
Killzone 2 is nog niets van getoondquote:Op donderdag 15 september 2005 16:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Pre-rendered filmpjes zijn niet speelbaar..
Ga nu maar weer terug naar je ballenbak.
je kan al een 360 kopen voor 300quote:Op donderdag 15 september 2005 16:21 schreef Developersrus het volgende:
400 Pleuro voor een console? Niet voor de massa te betalen dus.....na een aantal maanden gaat de prijs wel dalen naar 275-300 ofzo.
Gebruik je mod mogelijkheden eens voor iets normaals inplaats van anti Noot posts deleten en topic titels naar jou zin te veranderenquote:Op donderdag 15 september 2005 15:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb even de titel aangepast
Dan slaat je opmerking dus helemaal nergens op...quote:Op donderdag 15 september 2005 16:43 schreef SocialDisorder het volgende:
Killzone 2 komt nog op de PS2
Teeeringquote:Op donderdag 15 september 2005 20:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dan slaat je opmerking dus helemaal nergens op...
Enfin, 2 nieuwe RE5 screens (X360)
[afbeelding]
[afbeelding]
Tering, tering, tering, tering, tering wat vet.
Als 3d Realm hetzelfde schema als voor Duke Nukem: Forever hanteert denk ik dat die op de next-next gen uitkomtquote:Op donderdag 15 september 2005 20:30 schreef Chocobo het volgende:
Prey
In deze resolutie zijn ze iig nog niet verschenen..quote:Op donderdag 15 september 2005 20:51 schreef PandorasBox het volgende:
Teeering.....wat een oude screens!
Zijn nog gewoon van die eerste trailer...
ik weet niet wat ze met die screens gedaan hebben, maar ze zijn allemaal vervormdquote:Op donderdag 15 september 2005 22:33 schreef febster het volgende:
Als je bv ff op www.insidegamer.nl kijkt zie je dat er een shitload aan screens voor veel spellen uitgekomen is
cool, dus dat filmpje was nog niet eens alle kracht van de Xbox 360quote:The version shown today was only running on one of the 360’s three cores, and has not been optimized. As the game gets closer to its 2006 launch, the framerate will grow even smoother.
[...] Using only one third of the 360’s core processors, the current build of Gears easily eclipses the version running on PC at E3, so imagine how it will look once it is running on all three.
Kameo blijft coolquote:Op donderdag 15 september 2005 22:33 schreef febster het volgende:
Als je bv ff op www.insidegamer.nl kijkt zie je dat er een shitload aan screens voor veel spellen uitgekomen is
Grappig dat ze met dit soort aankondigingen altijd komen NADAT iedereen zeikt over de kwaliteit van de graphics.quote:Op vrijdag 16 september 2005 01:57 schreef kepler het volgende:
cool, dus dat filmpje was nog niet eens alle kracht van de Xbox 360
Het is geen FPS, dus komt er denk ik geen crosshairquote:Op donderdag 15 september 2005 23:57 schreef truSteh het volgende:
Denk toch niet dat het er zo echt ingame uit, ik wil crosshairs en andere dingen zien voordat ik geloof dat het ingame is
het mooie is dat iedereen het juist heeft over de mooie kwalitiet van dat spelquote:Op vrijdag 16 september 2005 07:36 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Grappig dat ze met dit soort aankondigingen altijd komen NADAT iedereen zeikt over de kwaliteit van de graphics.
Je meent het nietquote:Op vrijdag 16 september 2005 10:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is geen FPS, dus komt er denk ik geen crosshair.
je ziet het verkeerd denk ikquote:Op vrijdag 16 september 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
klein detail; Xbox360 games zullen lang niet zo mooi in 9 vd 10 NL huishoudens te aanschouwen zijn als ze in potentie zouden kunnen zijn. Dit door de verplichting die MS heeft opgelegd aan de ontwikkelaars om games in HD te ontwikkelen, terwijl nog geen 1% vd Nederlandse huishoudens een HDTV in huis heeft, en ook niet van plan is één aan te schaffen ivm hoge kosten. De conversie HD-->normaal zal gegarandeerd kwaliteitsverlies opleveren.
en je kan je xbox op je pc monitor aansluiten als je er toch zo meezit , dan is het ook HDquote:Op vrijdag 16 september 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
klein detail; Xbox360 games zullen lang niet zo mooi in 9 vd 10 NL huishoudens te aanschouwen zijn als ze in potentie zouden kunnen zijn. Dit door de verplichting die MS heeft opgelegd aan de ontwikkelaars om games in HD te ontwikkelen, terwijl nog geen 1% vd Nederlandse huishoudens een HDTV in huis heeft, en ook niet van plan is één aan te schaffen ivm hoge kosten. De conversie HD-->normaal zal gegarandeerd kwaliteitsverlies opleveren.
Ach, ik kan ook DVD films of muziek CD's niet in de potentie zien en luisteren waarop het mogelijk zou moeten zijn. Ik heb geen fantastische geluidsinstallatie en geen fantastische TV. Maar mocht ik het ervoor over hebben om veel geld ervoor uit te geven, heb ik die mogelijkheid wel.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
klein detail; Xbox360 games zullen lang niet zo mooi in 9 vd 10 NL huishoudens te aanschouwen zijn als ze in potentie zouden kunnen zijn. Dit door de verplichting die MS heeft opgelegd aan de ontwikkelaars om games in HD te ontwikkelen, terwijl nog geen 1% vd Nederlandse huishoudens een HDTV in huis heeft, en ook niet van plan is één aan te schaffen ivm hoge kosten. De conversie HD-->normaal zal gegarandeerd kwaliteitsverlies opleveren.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:12 schreef peristilius het volgende:
Ik begin telkens minder onder de indruk te raken van de 360.
Microsoft, impress me!
ik noem een Kameo, PGR3, Gears of War, Call of Duty 2, goede Xbox Live integratie, Chromehounds, enzquote:Op vrijdag 16 september 2005 13:12 schreef peristilius het volgende:
Ik begin telkens minder onder de indruk te raken van de 360.
Microsoft, impress me!
Dat is dan de schuld van de NL huishoudens en niet van de xboxquote:Op vrijdag 16 september 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
klein detail; Xbox360 games zullen lang niet zo mooi in 9 vd 10 NL huishoudens te aanschouwen zijn als ze in potentie zouden kunnen zijn. Dit door de verplichting die MS heeft opgelegd aan de ontwikkelaars om games in HD te ontwikkelen, terwijl nog geen 1% vd Nederlandse huishoudens een HDTV in huis heeft, en ook niet van plan is één aan te schaffen ivm hoge kosten. De conversie HD-->normaal zal gegarandeerd kwaliteitsverlies opleveren.
Zoals boven mij al honderd keer aangedragen, dat is nu ook al het geval.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
klein detail; Xbox360 games zullen lang niet zo mooi in 9 vd 10 NL huishoudens te aanschouwen zijn als ze in potentie zouden kunnen zijn. Dit door de verplichting die MS heeft opgelegd aan de ontwikkelaars om games in HD te ontwikkelen, terwijl nog geen 1% vd Nederlandse huishoudens een HDTV in huis heeft, en ook niet van plan is één aan te schaffen ivm hoge kosten. De conversie HD-->normaal zal gegarandeerd kwaliteitsverlies opleveren.
Ja dus?quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:53 schreef SocialDisorder het volgende:
MS verplicht ontwikkelaars in HD te ontwikkelen. Dat kost de ontwikkelaars meer geld. Geld wat ze weer zullen doorberekenen aan de consument. Je betaald dus voor iets wat je niet gebruikt kan gebruiken.
PGR3 en Gears of War lijken met vet. Kameo heb ik heel erg twijfels bij. Call of Duty 2 lijkt me ook wel okee. Maar die console is bijna uit, dan vind ik dit wel een beetje weinig eigenlijk.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:32 schreef kepler het volgende:
[..]
ik noem een Kameo, PGR3, Gears of War, Call of Duty 2, goede Xbox Live integratie, Chromehounds, enz
ik begin juist meer onder de indruk te raken
Ik betaal in het dagelijks leven voor ontelbare dingen wat ik niet gebruik of waar ik geen gebruik van kan maken. De enige reden waarom jij hier moeilijk loopt te doen is omdat je graag de Xbxo dist.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:53 schreef SocialDisorder het volgende:
MS verplicht ontwikkelaars in HD te ontwikkelen. Dat kost de ontwikkelaars meer geld. Geld wat ze weer zullen doorberekenen aan de consument. Je betaald dus voor iets wat je niet gebruikt kan gebruiken.
de kosten van surround sound en HDTV zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Een Dolby-licentie kost 2500 dollar, en als je dat deelt door de miljoenen exemplaren die een spel verkoopt, vallen die weg. En uit ervaring kan ik zeggen dat het mixen in surround niet veel moeilijker is dan mixen in stereo.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:56 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja dus?
Ik heb ook jaren betaalt voor alle games met surround geluid dat ik niet kon gebruiken, misschien was dat dan wel niet verplicht, maar in principe boeit dat niet.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:09 schreef peristilius het volgende:
Met hoge kwaliteitseisen kan ik best leven.
Wat kan ik met ergeren aan games die geen 16:9 (en sinds kort dolby digital) ondersteunen.
bullshit, het kost enorm veel extra rekenkracht.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:12 schreef Rodie83 het volgende:
Bovendien is HD-TV supporten gewoon je game in een bepaalde resolutie kunnen gooien. Kost totaal geen fucking werk, behalve als je vervolgens die resolutie ook echt gaat gebruiken voor highres textures en dergelijke.
Tuurlijk, jij gaat een spel in 1080p spelen met textures van 480p.........quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:12 schreef Rodie83 het volgende:
Bovendien is HD-TV supporten gewoon je game in een bepaalde resolutie kunnen gooien. Kost totaal geen fucking werk, behalve als je vervolgens die resolutie ook echt gaat gebruiken voor highres textures en dergelijke.
Hogere resolutie is in feite niets meer dan een groter vlak nemen om dingen weer te geven. Stel dat je een game in 640x480 bouwt, dan je de modellen en alles rustig naar HD-TV resolutie knallen. Zier er natuurlijk niet uit, omdat je ineens veel meer ruimte hebt op de modellen. Vergroot maar eens een plaatje van 640x480 naar 1024x768. Kan best, het ziet er alleen niet uit.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:17 schreef Fliepke het volgende:
[..]
bullshit, het kost enorm veel extra rekenkracht.
Ongetwijfeld niet. Er zijn lui van de huidige xbox modchips die een dev-console hebben weten te bemachtigen. Geef ze ongeveer 3 maanden na release en ik denk dat de 1st gen modchips er al wel zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:29 schreef Roellio het volgende:
Zou het lang duren voordat 'ie gecracked is? Ik wil best 400 euro uitgeven voor een xbox, maar 60 tot 80 euro per spel... no way!
je vergeet één dingetje, het HD-signaal gaat niet door een HD-kabel, maar door een RGB-kabel.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:23 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Hogere resolutie is in feite niets meer dan een groter vlak nemen om dingen weer te geven. Stel dat je een game in 640x480 bouwt, dan je de modellen en alles rustig naar HD-TV resolutie knallen. Zier er natuurlijk niet uit, omdat je ineens veel meer ruimte hebt op de modellen. Vergroot maar eens een plaatje van 640x480 naar 1024x768. Kan best, het ziet er alleen niet uit.
Nevertheless, als je het omdraait en ontwikkeld in HD-TV resolutie, is het downscalen compleet geen werk. Plaatje verkleinen van 1024x768 naar 640x480 is prima
Als deze vergelijking opgaat
Euh is dat mogelijk?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:31 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je vergeet één dingetje, het HD-signaal gaat niet door een HD-kabel, maar door een RGB-kabel.
geen idee, maar als je een gewone TV op je X360 wil aansluiten, heb je weinig andere opties, aangezien een normale TV geen HD aansluiting heeft.quote:
Games moeten HD ondersteunen, dus als je een HD tv hebt zal er een HD signaal uit je Xbox 360 komen. Als je een gewoon tv hebt zal er RGB of composite uit komen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
geen idee, maar als je een gewone TV op je X360 wil aansluiten, heb je weinig andere opties, aangezien een normale TV geen HD aansluiting heeft.
HD signaal gaat door component inderdaad, dat hoeft toch geen verschil uit te maken? Ik speel mijn spellen nu ook via een RGB scart, en de spellen zien er beter uit. Tis niet alsof het speciaal RGB moet ondersteunen als je het mij vraagt. Mocht dat anders zijn, leg eens uit hoe het werkt danquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:31 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je vergeet één dingetje, het HD-signaal gaat niet door een HD-kabel, maar door een RGB-kabel.
Er komt wel een ander signaal uit, maar waarschijnlijk herkent de Xbox dit gewoon automatisch ofzo, weet verder ook niet hoe het werkt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:37 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
HD signaal gaat door component inderdaad, dat hoeft toch geen verschil uit te maken? Ik speel mijn spellen nu ook via een RGB scart, en de spellen zien er beter uit. Tis niet alsof het speciaal RGB moet ondersteunen als je het mij vraagt. Mocht dat anders zijn, leg eens uit hoe het werkt dan
Een RGB scart heeft een 21 polige aansluiting, dat is het enige verschil wat er is geloof ik. Maar tis niet alsof er op een xbox disk een RGB en non RGB versie aanwezig is, terwijl er bij de 360 schijfjes waarschijnlijk wel een HD-TV en een normale versie aanwezig zullen zijn. Of de 360 downscaled automatisch de "grote versie", al lijkt me dat sterk.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Er komt wel een ander signaal uit, maar waarschijnlijk herkent de Xbox dit gewoon automatisch ofzo, weet verder ook niet hoe het werkt.
Je kan het ook van de andere kant bekijken: stel dat je een HD TV hebt maar de ontwikkelaar vond een HD game te duur. Das ook weer zonde. Heb je zo'n TV, ondersteunt je spel het weer niet. Ik ben opzich best bereid wat te betalen (en zoveel extra is dat niet volgens mij, zie prijzen op www.dimplus.nl) voor stndaardisatie van HD TVquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:44 schreef SocialDisorder het volgende:
Het ging mij om de ontwikkelkosten die, volgens ontwikkelaars, hoger komen te liggen door de HD-eis. Je betaalt dus voor iets waar je geen extra plezier aan beleeft.
Voor het kwaliteitsverhaal; start je PC eens op, vergelijk een willekeurig spel met instelling 640x480 met datzelfde spel in 1024x768. Dat is hetzelfde verschil wat je straks op je TV zal krijgen, denk ik.
Daarnaast heb ik begrepen dat de HD-kabel beter geleid, en daardoor ook een beter en scherper beeld oplevert dan wanneer je hetzelfde materiaal zou gebruiken als RGB-kabel (al dan niet met scart-blokje).
De vraag is, ben je bereid voor iets te betalen wat je niet kan gebruiken? De meeste van jullie wel, blijkbaar, ik denk daar toch iets anders over. Gelukkig hebben jullie niets over mijn portemonnee te zeggen
Het is wel zo dat RGB bij het ene spel veel meer uitmaakt dan bij het andere.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:42 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Een RGB scart heeft een 21 polige aansluiting, dat is het enige verschil wat er is geloof ik. Maar tis niet alsof er op een xbox disk een RGB en non RGB versie aanwezig is, terwijl er bij de 360 schijfjes waarschijnlijk wel een HD-TV en een normale versie aanwezig zullen zijn. Of de 360 downscaled automatisch de "grote versie", al lijkt me dat sterk.
Ach, vraag, ik was meer een beetje aan het meelullen zonder dat ik daadwerkelijke expertise heb (al ben ik vrij goed met dergelijke tecnische vraagstukken, maar dat terzijde)quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:47 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is wel zo dat RGB bij het ene spel veel meer uitmaakt dan bij het andere.Het is wel enigzins een kwestie van programmeren volgens mij. Maar er was ooit een topic over allerlei beeldsoorten/kabels enz. als je die nog kunt vinden kan je denk ik het best je vraag daar kwijt.
Ja okay, doe het maar eens met een pc game. Draai je die opeens in een paar stapjes hoger daalt je framerate drastisch. En je gaat echt niet opeens alles interpoleren. Onzin verhaal.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:23 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Hogere resolutie is in feite niets meer dan een groter vlak nemen om dingen weer te geven. Stel dat je een game in 640x480 bouwt, dan je de modellen en alles rustig naar HD-TV resolutie knallen. Zier er natuurlijk niet uit, omdat je ineens veel meer ruimte hebt op de modellen. Vergroot maar eens een plaatje van 640x480 naar 1024x768. Kan best, het ziet er alleen niet uit.
Nevertheless, als je het omdraait en ontwikkeld in HD-TV resolutie, is het downscalen compleet geen werk. Plaatje verkleinen van 1024x768 naar 640x480 is prima
Als deze vergelijking opgaat
quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:48 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Ach, vraag, ik was meer een beetje aan het meelullen zonder dat ik daadwerkelijke expertise heb (al ben ik vrij goed met dergelijke tecnische vraagstukken, maar dat terzijde)
Je kan het ook van nog een andere kant bekijken. Je staat bij de spellenboer, ziet dat de nieuwe Dead Or Alive en Soul Calibur uit zijn. DOA ondersteunt wel HDTV en SC niet. Dan neem jij degene met HDTV omdat jij het graag gestandaardiseerd wilt zien.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:46 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Je kan het ook van de andere kant bekijken: stel dat je een HD TV hebt maar de ontwikkelaar vond een HD game te duur. Das ook weer zonde. Heb je zo'n TV, ondersteunt je spel het weer niet. Ik ben opzich best bereid wat te betalen (en zoveel extra is dat niet volgens mij, zie prijzen op www.dimplus.nl) voor stndaardisatie van HD TV
Het ging Rodie meer om het werk voor de ontwikkelaar volgens mij, niet om het werk van de Xbox360.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:49 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja okay, doe het maar eens met een pc game. Draai je die opeens in een paar stapjes hoger daalt je framerate drastisch. En je gaat echt niet opeens alles interpoleren. Onzin verhaal.
tja, dus als je geen Xbox-Live hebt dan koop je voor de Xbox ook geen PGR2, Halo 2, enz want daar zitten ook dingen in waar je voor betaalt maar je niet kan gebruiken...quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:44 schreef SocialDisorder het volgende:
Het ging mij om de ontwikkelkosten die, volgens ontwikkelaars, hoger komen te liggen door de HD-eis. Je betaalt dus voor iets waar je geen extra plezier aan beleeft.
Voor het kwaliteitsverhaal; start je PC eens op, vergelijk een willekeurig spel met instelling 640x480 met datzelfde spel in 1024x768. Dat is hetzelfde verschil wat je straks op je TV zal krijgen, denk ik.
Daarnaast heb ik begrepen dat de HD-kabel beter geleid, en daardoor ook een beter en scherper beeld oplevert dan wanneer je hetzelfde materiaal zou gebruiken als RGB-kabel (al dan niet met scart-blokje).
De vraag is, ben je bereid voor iets te betalen wat je niet kan gebruiken? De meeste van jullie wel, blijkbaar, ik denk daar toch iets anders over. Gelukkig hebben jullie niets over mijn portemonnee te zeggen
hij bedoelt denk ik dat van HD-resolutie naar normale resolutie helemaal niks extra kostquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:49 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja okay, doe het maar eens met een pc game. Draai je die opeens in een paar stapjes hoger daalt je framerate drastisch. En je gaat echt niet opeens alles interpoleren. Onzin verhaal.
Natuurlijk kost het meer kracht, dat hoor je me ook niet zeggen. Het is logisch dat het meer kracht kost, er is immers meer informatie in beeld. Maar dat doet er toch niet toe? Ik bedoel, de xbox 360 is gemaakt voor HD TV zo ongeveer. Je moet alleen je spel direct in HD TV resolutie ontwikkelen, dan downscalen zodat het er op de normale TV ook allemaal normaal komt uit te zien. Al ben ik nou nog steeds benieuwd of de 360 automatisch downscaled of dat er echt 2 versies op zo'n schijfje gaan staan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:49 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja okay, doe het maar eens met een pc game. Draai je die opeens in een paar stapjes hoger daalt je framerate drastisch. En je gaat echt niet opeens alles interpoleren. Onzin verhaal.
Je hoeft geen twee versies te maken, want je hoeft alleen even de resolutie te wijzigen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:54 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Natuurlijk kost het meer kracht, dat hoor je me ook niet zeggen. Het is logisch dat het meer kracht kost, er is immers meer informatie in beeld. Maar dat doet er toch niet toe? Ik bedoel, de xbox 360 is gemaakt voor HD TV zo ongeveer. Je moet alleen je spel direct in HD TV resolutie ontwikkelen, dan downscalen zodat het er op de normale TV ook allemaal normaal komt uit te zien. Al ben ik nou nog steeds benieuwd of de 360 automatisch downscaled of dat er echt 2 versies op zo'n schijfje gaan staan.
Nee, ik koop straks spellen zonder dat ik me druk hoef te maken over HDTV support, omdat ik weet dat het erbij zit. Als ik ooit zo een TV krijg, kan ik mn games extra goed eruit laten zien. Dat is het hele punt van standaardisatie, ik hoef er niet op te letten.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Je kan het ook van nog een andere kant bekijken. Je staat bij de spellenboer, ziet dat de nieuwe Dead Or Alive en Soul Calibur uit zijn. DOA ondersteunt wel HDTV en SC niet. Dan neem jij degene met HDTV omdat jij het graag gestandaardiseerd wilt zien.
Ik heb het met m'n PS2, als ik twijfel tussen twee games, kijk ik welke van de twee networkplay of dolbysurround ondersteund (kut natuurlijk als de ene dolby heeft en de ander networkplay, maar das een ander verhaal).
Dat bedacht ik mezelf ook alquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:55 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Je hoeft geen twee versies te maken, want je hoeft alleen even de resolutie te wijzigen.
Of heb jij 20 disks bij ieder pc spel voor iedere resolutie??
De enige extra kosten zijn inderdaad dat je ervoor moet zorgen dat je game speelbaar blijft doordat men de framerate goed in gaten moet blijven houden. Daarnaast zou men natuurlijk ook graag hoge resolutie textures gaan gebruiken en die zijn wel een stukje duurder.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:00 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Dat bedacht ik mezelf ook al
Dan is er toch helemaal geen probleem met extra kosten voor HD TV? Je moet alleen met hogere resoluties werken, extra veel ruimte om in te vullen
Netwerkcode is door MS beschikbaar gesteld, dus is vrij simpel te implementeren, MP-mode kostte Ubisoft ongeveer 2 maanden meerwerk voor Splinter Cell Pandora Tomorrow.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef kepler het volgende:
[..]
tja, dus als je geen Xbox-Live hebt dan koop je voor de Xbox ook geen PGR2, Halo 2, enz want daar zitten ook dingen in waar je voor betaalt maar je niet kan gebruiken...
of als je maar 1 controller hebt, dan kan je helemaal geen spellen kopen... want in bijna elk spel zit wel een multiplayer, maar aangezien je geen controller hebt kun je daar geen gebruik van maken en betaal je dus teveel
kom. kom. Toon maar eens waarom dat is, als men simpel de resolutie omhoog knalt is dat niet zo.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
Kosten HDTV zijn vele malen hoger.
Er zitten usb poorten op dus dat kan hoogstwaarschijnlijk. Dit kon ook al op de PS2 maar werd door weinig spellen ondersteund. Verder zou dit kut zijn voor online play, omdat er dan geen balans zou zijn tussen mensen die spelen met controller of tobo+muis.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef Roellio het volgende:
Weet je wat trouwens een zeer flexe move zou zijn van microsoft? Als ze de mogelijkheid bieden om een keybord en een muis op de xbox 360 aan te sluiten.
Laten we eerlijk wezen, first-person-shooters met een controller sucks cocks in hell.
Kun je mijn review nog herinnerenquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:06 schreef peristilius het volgende:
[..]
Er zitten usb poorten op dus dat kan hoogstwaarschijnlijk. Dit kon ook al op de PS2 maar werd door weinig spellen ondersteund. Verder zou dit kut zijn voor online play, omdat er dan geen balans zou zijn tussen mensen die spelen met controller of tobo+muis.
Smartjoy frag.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:07 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Kun je mijn review nog herinneren
Alweer iemand die keyboard en muis een goed idee vindquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef Roellio het volgende:
Weet je wat trouwens een zeer flexe move zou zijn van microsoft? Als ze de mogelijkheid bieden om een keybord en een muis op de xbox 360 aan te sluiten.
Laten we eerlijk wezen, first-person-shooters met een controller sucks cocks in hell.
Wat een dikke onzin. De MP game is een compleet afwijkende modus met echt honderdduizenden regels code. Dat is toch wel even wat anders dan een PSDtje even op een hogere resolutie inladen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Netwerkcode is door MS beschikbaar gesteld, dus is vrij simpel te implementeren, MP-mode kostte Ubisoft ongeveer 2 maanden meerwerk voor Splinter Cell Pandora Tomorrow.
Kosten HDTV zijn vele malen hoger.
Ik own je anytime met mn controller.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:11 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Alweer iemand die keyboard en muis een goed idee vindAls je zonodig met een toetsenbord en muis wil spelen doet je dat toch lekker op de computer. Misschien dat daarom de Xbots zo van streek zijn, FPS spellen zijn veel beter te spelen op de revolution.
Blijkbaar heb jij al gespeeld met de revo controller. Hoe bevalt hij?quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:11 schreef mikando18 het volgende:
[..]
Alweer iemand die keyboard en muis een goed idee vindAls je zonodig met een toetsenbord en muis wil spelen doet je dat toch lekker op de computer. Misschien dat daarom de Xbots zo van streek zijn, FPS spellen zijn veel beter te spelen op de revolution.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:13 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij al gespeeld met de revo controller. Hoe bevalt hij?
Verschillende ontwikkelaars hebben dit al aangegeven. Zo is de next-gen GTA niet zeker van een Xbox360 lancering, omdat R* weigert te buigen voor eisen van wie dan ook. Ze hebben elke GTA aangeboden bij Nintendo, die een licentie wilde afgeven op voorwaarde dat het bloed eruit gehaald zou worden.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:05 schreef Fliepke het volgende:
[..]
kom. kom. Toon maar eens waarom dat is, als men simpel de resolutie omhoog knalt is dat niet zo.
Nu jij weer.
Ja ik zat hierdus gisteren mario FPS te doen en dat bestuurt veel beter dan halo 3 met die controller.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:13 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij al gespeeld met de revo controller. Hoe bevalt hij?
Hiermee toon je perfect aan dat je er geen hout van snapt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:14 schreef SocialDisorder het volgende:
Over het "kwestie van resolutie omhoog knallen":
neem een willekeurige AVI-file, comprimeer die op 160x120, als die klaar is, comprimeer hem dan opnieuw op 1024x768, dan zie je wat ik bedoel met "je kan niet zomaar de resolutie omhoog zetten".
gelukkig zijn jouw tegenargumenten stukken beterquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:16 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Hiermee toon je perfect aan dat je er geen hout van snapt.
Kom, je gaat nu realtime renderen vergelijken met een film die je in resolutie opschroeft.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
gelukkig zijn jouw tegenargumenten stukken beter
Je maakt een filmpje, texture, etc altijd op een bepaalde "source-grootte", of hoe je dat ook noemt. Het enige wat je dus moet doen bij toekomstige filmpjes, is die resolutie niet lager dan 1920x1080 houden. Dat is dus een setting in je softwareprogramma. Misschien moeten je dev PC's wat meer geheugen en wat meer CPU kracht hebben om alles te renderen of fijn te werken, maar er is dus helemaal geen sprake van het opwaarderen van lage resolutie textures/filmpjes.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
gelukkig zijn jouw tegenargumenten stukken beter
quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:22 schreef SocialDisorder het volgende:
meneer heeft er echt (geen) verstand van! Video is video, of het nou real-time gerenderd of pre-rendered is. Wil je zeggen dat een film van 1024x768 pixels meer pixels bevat dan een spel dat je in 1024x768 speelt?
* SocialDisorder is afgestudeerd IT-er in Interaction Design & Developmentquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:25 schreef peristilius het volgende:
[..]Ja Fliepke je snapt er geen zak van, watvoor opleiding doe je eigenlijk?
Nee dat beweer ik niet, maar het is niet duurder om een game die op 640x480 pixels draait opeens op 1024x768 pixels te draaien. Kost alleen meer rekenkracht.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:22 schreef SocialDisorder het volgende:
meneer heeft er echt (geen) verstand van! Video is video, of het nou real-time gerenderd of pre-rendered is. Wil je zeggen dat een film van 1024x768 pixels meer pixels bevat dan een spel dat je in 1024x768 speelt?
-edit- * SocialDisorder wacht op de eerste fanboy-beschuldiging
Wat uiteraard veel minder met games te maken heeft dan dat je hier doet overkomen, vanaf je sokkel...quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
* SocialDisorder is afgestudeerd IT-er in Interaction Design & Development
vind je het nu zo gek dat Microsoft van de ontwikkelaars vraagt om een mooie game te ontwikkelen, die maximaal gebruik maakt van de console? Dat de ontwikkelaars niet aan die eisen wil voldoen zegt misschien wel iets meer over de ontwikkelaars dan over Microsoftquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:14 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Verschillende ontwikkelaars hebben dit al aangegeven. Zo is de next-gen GTA niet zeker van een Xbox360 lancering, omdat R* weigert te buigen voor eisen van wie dan ook. Ze hebben elke GTA aangeboden bij Nintendo, die een licentie wilde afgeven op voorwaarde dat het bloed eruit gehaald zou worden.
Activision is er ook zo één. Tony Hawk is niet online te spelen, omdat MS geld vroeg aan de ontwikkelaars om op Xbox Live te mogen. Gevolg: online op de PS2, offline only op Xbox.
Als je als ontwikkelaar de keuze hebt tussen twee licenties, waarbij de één als enige eis stelt dat het spel moet werken en dat het niet op HD-DVD geperst wordt, en de ander eist ondersteuning van Live!, eist HD-video-output, eist Dolby Surround en eist dat het op DVD9-formaat geperst wordt, is de keuze snel gemaakt lijkt me.............
MS voelt nu overigens al de gevolgen van hun eisenpakket, Tecmo heeft volgens geruchten Ninja Gaiden op de lijst van PS3 launchtitels gezet, omdat ze weigeren de game op meer dan één schijfje te zetten. NG2 wordt minstens 2 keer groter dan NG1, gecombineerd met de HD-TV-eis van MS komen ze uit op een benodigde schijfruimte van minstens 12 GB.
Tuurlijk, de naam van de opleiding zegt voldoende. Ik bedoel, hoeveel interactie kan er in een videogame zitten?quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:31 schreef twi het volgende:
[..]
Wat uiteraard veel minder met games te maken heeft dan dat je hier doet overkomen, vanaf je sokkel...
nee hoor helemaal niet gek, Xbox1 werd ook verkocht op het punt "mooiere graphics", terwijl de betere games op PS2 en GameCube uitkwamen.......MS gokt nu ook weer op de GFX-whores.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:33 schreef kepler het volgende:
[..]
vind je het nu zo gek dat Microsoft van de ontwikkelaars vraagt om een mooie game te ontwikkelen, die maximaal gebruik maakt van de console? Dat de ontwikkelaars niet aan die eisen wil voldoen zegt misschien wel iets meer over de ontwikkelaars dan over Microsoft
Interactie zit lang niet alleen in videogames, en met die titel kan ik me dus nauwelijks indenken dat de opleiding die je hebt gevolgd op toegespitst is op games, of dat games uberhaupt een deelspecialiteit zouden zijn. Ik kan ook pochen met mijn opleiding, waar "Interactie" in voor komt, maar interactie op zich is zo lullig als het klikken op het Invoeren-knopje hieronder.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:33 schreef SocialDisorder het volgende:
Tuurlijk, de naam van de opleiding zegt voldoende. Ik bedoel, hoeveel interactie kan er in een videogame zitten?
dus je hebt geen idee wat de opleiding inhoudt, en je begint er over te blaten? Getuigt van kortzichtigheid......quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:39 schreef twi het volgende:
[..]
Interactie zit lang niet alleen in videogames, en met die titel kan ik me dus nauwelijks indenken dat de opleiding die je hebt gevolgd op toegespitst is op games, of dat games uberhaupt een deelspecialiteit zouden zijn. Ik kan ook pochen met mijn opleiding, waar "Interactie" in voor komt, maar interactie op zich is zo lullig als het klikken op het Invoeren-knopje hieronder.
Mening-alert.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
nee hoor helemaal niet gek, Xbox1 werd ook verkocht op het punt "mooiere graphics", terwijl de betere games op PS2 en GameCube uitkwamen.......MS gokt nu ook weer op de GFX-whores.
Sla www.gamerankings.com er maar eens op na. Uit m'n blote hoofd staan Ninja Gaiden, Halo, Halo 2, PGR en PGR2 in de top 50 van spellen. Waarvan er welgeteld 2 daadwerkelijk innovatief waren (NG en Halo).quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:40 schreef twi het volgende:
[..]
Mening-alert.
Naar mijn mening zijn geen games op de NGC/PS2 die beter zijn dan de games die ik op de Xbox heb gespeeld...
Ik blaat erover omdat uit jouw reacties weinig kennis van zaken blijkt. Zeker die reactie over het upscalen van een avi filmpje van lage naar hoge resolutie slaat kant noch wal, gezien het om de komende generatie games gaat (en dus nog te maken, waardoor er niets geupscaled hoeft te worden).quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:40 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dus je hebt geen idee wat de opleiding inhoudt, en je begint er over te blaten? Getuigt van kortzichtigheid......
En toch blijven het meningen, daar veranderen zelfs honderden reviews niks aan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Sla www.gamerankings.com er maar eens op na. Uit m'n blote hoofd staan Ninja Gaiden, Halo, Halo 2, PGR en PGR2 in de top 50 van spellen. Waarvan er welgeteld 2 daadwerkelijk innovatief waren (NG en Halo).
Dat zijn niet de meningen van één persoon, maar de gemiddelden van meerdere reviews.
OK, ik doe niet uit de hoogte, ik geef antwoord met mijn kennis die ik heb opgedaan met 3D Studio Max, Maya, Photoshop en programmeren voor interactieve software. Voor het geval je te stompzinnig bent om het te realiseren; het ontwikkelen van games en software is nagenoeg hetzelfde proces, misschien dat het accent meer op het grafische aspect ligt. Er zijn diverse programmeurs uit de office-desktop-software-werld werkzaam bij grote gameshuizen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:45 schreef twi het volgende:
[..]
Ik blaat erover omdat uit jouw reacties weinig kennis van zaken blijkt. Zeker die reactie over het upscalen van een avi filmpje van lage naar hoge resolutie slaat kant noch wal, gezien het om de komende generatie games gaat (en dus nog te maken, waardoor er niets geupscaled hoeft te worden).
Om dan vanuit de hoogte te doen met een naam van een opleiding, waarvan je wellicht wat modules van Games Design & Developement hebt kunnen volgen (wanneer we het hier uberhaupt over de opleiding in Utrecht hebben), dat is gewoon triest en vanuit de hoogte. Zeker wanneer de inhoud daarvan niet expliciet te maken heeft met games.
In de top 20 staan 3 Xbox games, 3 Gamecube games en 3 PS2 games.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Sla www.gamerankings.com er maar eens op na. Uit m'n blote hoofd staan Ninja Gaiden, Halo, Halo 2, PGR en PGR2 in de top 50 van spellen. Waarvan er welgeteld 2 daadwerkelijk innovatief waren (NG en Halo).
Dat zijn niet de meningen van één persoon, maar de gemiddelden van meerdere reviews.
Zeker geen vooroordeel hoor, dat was de eerste opleiding waar ik op stuitte via Google die aan die naam voldeed, en direct gerelateerd was aan Games Design. Dat wil zeggen, ze worden op dezelfde pagina genoemd...quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:51 schreef SocialDisorder het volgende:
En nee, ik zat niet op die opleiding in Utrecht (*kuch* nog een vooroordeel*kuch*). Dus alleen mensen die een opleiding die specifiek met games te maken hebben mogen hier commentaar leveren op technische aspecten? Dan kunnen we denk ik het topic wel schoonvegen....
ik gooi helemaal niets in de weegschaal, je vroeg er zelf omquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:56 schreef twi het volgende:
[..]
Zeker geen vooroordeel hoor, dat was de eerste opleiding waar ik op stuitte via Google die aan die naam voldeed, en direct gerelateerd was aan Games Design. Dat wil zeggen, ze worden op dezelfde pagina genoemd...
En integendeel, ook een boerenlul die asperges plukt mag hier gewoon reageren. Maar wanneer er dan iemand met een gemiddelde IT opleiding datzelfde feit in de weegschaal gaat gooien om gelijk te krijgen, vind ik dat als IT'er (met soortgelijke opleiding) dikke onzin. Zeker wanneer de betreffende persoon vrij subjectieve nonsens aan het kletsen is.
Niemand vroeg erom, er werd door peri gevraagd naar Fliepke als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik gooi helemaal niets in de weegschaal, je vroeg er zelf om
Ik vroeg er om, omdat je onzin praatte.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik gooi helemaal niets in de weegschaal, je vroeg er zelf om
Dat was idd ook nog zo, werd alleen verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:01 schreef twi het volgende:
[..]
Niemand vroeg erom, er werd door peri gevraagd naar Fliepke als ik me niet vergis.
Bah, ik heb als nog niet afgesturdeerd IT Design of Interaction specialist nou zo'n hekel aan gebruikers die door niet goed te kijken naar het scherm verkeerde verbanden gaan leggenquote:Op vrijdag 16 september 2005 17:02 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat was idd ook nog zo, werd alleen verkeerd begrepen.
Dat spel met die bmw? dat is idd nfs most wantedquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:50 schreef piet_pelle het volgende:
Nog even over dat compilatie filmpje op de TGS, die beelden van een street race spel, heeft iemand enig idee van welk spel dat is? Ik hoop dat het in godsnaam geen NFS most wanted is? Het zag er namelijk erg vet uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |