je ziet het verkeerd denk ikquote:Op vrijdag 16 september 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
klein detail; Xbox360 games zullen lang niet zo mooi in 9 vd 10 NL huishoudens te aanschouwen zijn als ze in potentie zouden kunnen zijn. Dit door de verplichting die MS heeft opgelegd aan de ontwikkelaars om games in HD te ontwikkelen, terwijl nog geen 1% vd Nederlandse huishoudens een HDTV in huis heeft, en ook niet van plan is één aan te schaffen ivm hoge kosten. De conversie HD-->normaal zal gegarandeerd kwaliteitsverlies opleveren.
en je kan je xbox op je pc monitor aansluiten als je er toch zo meezit , dan is het ook HDquote:Op vrijdag 16 september 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
klein detail; Xbox360 games zullen lang niet zo mooi in 9 vd 10 NL huishoudens te aanschouwen zijn als ze in potentie zouden kunnen zijn. Dit door de verplichting die MS heeft opgelegd aan de ontwikkelaars om games in HD te ontwikkelen, terwijl nog geen 1% vd Nederlandse huishoudens een HDTV in huis heeft, en ook niet van plan is één aan te schaffen ivm hoge kosten. De conversie HD-->normaal zal gegarandeerd kwaliteitsverlies opleveren.
Ach, ik kan ook DVD films of muziek CD's niet in de potentie zien en luisteren waarop het mogelijk zou moeten zijn. Ik heb geen fantastische geluidsinstallatie en geen fantastische TV. Maar mocht ik het ervoor over hebben om veel geld ervoor uit te geven, heb ik die mogelijkheid wel.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
klein detail; Xbox360 games zullen lang niet zo mooi in 9 vd 10 NL huishoudens te aanschouwen zijn als ze in potentie zouden kunnen zijn. Dit door de verplichting die MS heeft opgelegd aan de ontwikkelaars om games in HD te ontwikkelen, terwijl nog geen 1% vd Nederlandse huishoudens een HDTV in huis heeft, en ook niet van plan is één aan te schaffen ivm hoge kosten. De conversie HD-->normaal zal gegarandeerd kwaliteitsverlies opleveren.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 13:12 schreef peristilius het volgende:
Ik begin telkens minder onder de indruk te raken van de 360.
Microsoft, impress me!
ik noem een Kameo, PGR3, Gears of War, Call of Duty 2, goede Xbox Live integratie, Chromehounds, enzquote:Op vrijdag 16 september 2005 13:12 schreef peristilius het volgende:
Ik begin telkens minder onder de indruk te raken van de 360.
Microsoft, impress me!
Dat is dan de schuld van de NL huishoudens en niet van de xboxquote:Op vrijdag 16 september 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
klein detail; Xbox360 games zullen lang niet zo mooi in 9 vd 10 NL huishoudens te aanschouwen zijn als ze in potentie zouden kunnen zijn. Dit door de verplichting die MS heeft opgelegd aan de ontwikkelaars om games in HD te ontwikkelen, terwijl nog geen 1% vd Nederlandse huishoudens een HDTV in huis heeft, en ook niet van plan is één aan te schaffen ivm hoge kosten. De conversie HD-->normaal zal gegarandeerd kwaliteitsverlies opleveren.
Zoals boven mij al honderd keer aangedragen, dat is nu ook al het geval.quote:Op vrijdag 16 september 2005 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
klein detail; Xbox360 games zullen lang niet zo mooi in 9 vd 10 NL huishoudens te aanschouwen zijn als ze in potentie zouden kunnen zijn. Dit door de verplichting die MS heeft opgelegd aan de ontwikkelaars om games in HD te ontwikkelen, terwijl nog geen 1% vd Nederlandse huishoudens een HDTV in huis heeft, en ook niet van plan is één aan te schaffen ivm hoge kosten. De conversie HD-->normaal zal gegarandeerd kwaliteitsverlies opleveren.
Ja dus?quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:53 schreef SocialDisorder het volgende:
MS verplicht ontwikkelaars in HD te ontwikkelen. Dat kost de ontwikkelaars meer geld. Geld wat ze weer zullen doorberekenen aan de consument. Je betaald dus voor iets wat je niet gebruikt kan gebruiken.
PGR3 en Gears of War lijken met vet. Kameo heb ik heel erg twijfels bij. Call of Duty 2 lijkt me ook wel okee. Maar die console is bijna uit, dan vind ik dit wel een beetje weinig eigenlijk.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:32 schreef kepler het volgende:
[..]
ik noem een Kameo, PGR3, Gears of War, Call of Duty 2, goede Xbox Live integratie, Chromehounds, enz
ik begin juist meer onder de indruk te raken
Ik betaal in het dagelijks leven voor ontelbare dingen wat ik niet gebruik of waar ik geen gebruik van kan maken. De enige reden waarom jij hier moeilijk loopt te doen is omdat je graag de Xbxo dist.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:53 schreef SocialDisorder het volgende:
MS verplicht ontwikkelaars in HD te ontwikkelen. Dat kost de ontwikkelaars meer geld. Geld wat ze weer zullen doorberekenen aan de consument. Je betaald dus voor iets wat je niet gebruikt kan gebruiken.
de kosten van surround sound en HDTV zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Een Dolby-licentie kost 2500 dollar, en als je dat deelt door de miljoenen exemplaren die een spel verkoopt, vallen die weg. En uit ervaring kan ik zeggen dat het mixen in surround niet veel moeilijker is dan mixen in stereo.quote:Op vrijdag 16 september 2005 14:56 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja dus?
Ik heb ook jaren betaalt voor alle games met surround geluid dat ik niet kon gebruiken, misschien was dat dan wel niet verplicht, maar in principe boeit dat niet.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:09 schreef peristilius het volgende:
Met hoge kwaliteitseisen kan ik best leven.
Wat kan ik met ergeren aan games die geen 16:9 (en sinds kort dolby digital) ondersteunen.
bullshit, het kost enorm veel extra rekenkracht.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:12 schreef Rodie83 het volgende:
Bovendien is HD-TV supporten gewoon je game in een bepaalde resolutie kunnen gooien. Kost totaal geen fucking werk, behalve als je vervolgens die resolutie ook echt gaat gebruiken voor highres textures en dergelijke.
Tuurlijk, jij gaat een spel in 1080p spelen met textures van 480p.........quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:12 schreef Rodie83 het volgende:
Bovendien is HD-TV supporten gewoon je game in een bepaalde resolutie kunnen gooien. Kost totaal geen fucking werk, behalve als je vervolgens die resolutie ook echt gaat gebruiken voor highres textures en dergelijke.
Hogere resolutie is in feite niets meer dan een groter vlak nemen om dingen weer te geven. Stel dat je een game in 640x480 bouwt, dan je de modellen en alles rustig naar HD-TV resolutie knallen. Zier er natuurlijk niet uit, omdat je ineens veel meer ruimte hebt op de modellen. Vergroot maar eens een plaatje van 640x480 naar 1024x768. Kan best, het ziet er alleen niet uit.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:17 schreef Fliepke het volgende:
[..]
bullshit, het kost enorm veel extra rekenkracht.
Ongetwijfeld niet. Er zijn lui van de huidige xbox modchips die een dev-console hebben weten te bemachtigen. Geef ze ongeveer 3 maanden na release en ik denk dat de 1st gen modchips er al wel zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:29 schreef Roellio het volgende:
Zou het lang duren voordat 'ie gecracked is? Ik wil best 400 euro uitgeven voor een xbox, maar 60 tot 80 euro per spel... no way!
je vergeet één dingetje, het HD-signaal gaat niet door een HD-kabel, maar door een RGB-kabel.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:23 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Hogere resolutie is in feite niets meer dan een groter vlak nemen om dingen weer te geven. Stel dat je een game in 640x480 bouwt, dan je de modellen en alles rustig naar HD-TV resolutie knallen. Zier er natuurlijk niet uit, omdat je ineens veel meer ruimte hebt op de modellen. Vergroot maar eens een plaatje van 640x480 naar 1024x768. Kan best, het ziet er alleen niet uit.
Nevertheless, als je het omdraait en ontwikkeld in HD-TV resolutie, is het downscalen compleet geen werk. Plaatje verkleinen van 1024x768 naar 640x480 is prima
Als deze vergelijking opgaat
Euh is dat mogelijk?quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:31 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je vergeet één dingetje, het HD-signaal gaat niet door een HD-kabel, maar door een RGB-kabel.
geen idee, maar als je een gewone TV op je X360 wil aansluiten, heb je weinig andere opties, aangezien een normale TV geen HD aansluiting heeft.quote:
Games moeten HD ondersteunen, dus als je een HD tv hebt zal er een HD signaal uit je Xbox 360 komen. Als je een gewoon tv hebt zal er RGB of composite uit komen.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
geen idee, maar als je een gewone TV op je X360 wil aansluiten, heb je weinig andere opties, aangezien een normale TV geen HD aansluiting heeft.
HD signaal gaat door component inderdaad, dat hoeft toch geen verschil uit te maken? Ik speel mijn spellen nu ook via een RGB scart, en de spellen zien er beter uit. Tis niet alsof het speciaal RGB moet ondersteunen als je het mij vraagt. Mocht dat anders zijn, leg eens uit hoe het werkt danquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:31 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je vergeet één dingetje, het HD-signaal gaat niet door een HD-kabel, maar door een RGB-kabel.
Er komt wel een ander signaal uit, maar waarschijnlijk herkent de Xbox dit gewoon automatisch ofzo, weet verder ook niet hoe het werkt.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:37 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
HD signaal gaat door component inderdaad, dat hoeft toch geen verschil uit te maken? Ik speel mijn spellen nu ook via een RGB scart, en de spellen zien er beter uit. Tis niet alsof het speciaal RGB moet ondersteunen als je het mij vraagt. Mocht dat anders zijn, leg eens uit hoe het werkt dan
Een RGB scart heeft een 21 polige aansluiting, dat is het enige verschil wat er is geloof ik. Maar tis niet alsof er op een xbox disk een RGB en non RGB versie aanwezig is, terwijl er bij de 360 schijfjes waarschijnlijk wel een HD-TV en een normale versie aanwezig zullen zijn. Of de 360 downscaled automatisch de "grote versie", al lijkt me dat sterk.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Er komt wel een ander signaal uit, maar waarschijnlijk herkent de Xbox dit gewoon automatisch ofzo, weet verder ook niet hoe het werkt.
Je kan het ook van de andere kant bekijken: stel dat je een HD TV hebt maar de ontwikkelaar vond een HD game te duur. Das ook weer zonde. Heb je zo'n TV, ondersteunt je spel het weer niet. Ik ben opzich best bereid wat te betalen (en zoveel extra is dat niet volgens mij, zie prijzen op www.dimplus.nl) voor stndaardisatie van HD TVquote:Op vrijdag 16 september 2005 15:44 schreef SocialDisorder het volgende:
Het ging mij om de ontwikkelkosten die, volgens ontwikkelaars, hoger komen te liggen door de HD-eis. Je betaalt dus voor iets waar je geen extra plezier aan beleeft.
Voor het kwaliteitsverhaal; start je PC eens op, vergelijk een willekeurig spel met instelling 640x480 met datzelfde spel in 1024x768. Dat is hetzelfde verschil wat je straks op je TV zal krijgen, denk ik.
Daarnaast heb ik begrepen dat de HD-kabel beter geleid, en daardoor ook een beter en scherper beeld oplevert dan wanneer je hetzelfde materiaal zou gebruiken als RGB-kabel (al dan niet met scart-blokje).
De vraag is, ben je bereid voor iets te betalen wat je niet kan gebruiken? De meeste van jullie wel, blijkbaar, ik denk daar toch iets anders over. Gelukkig hebben jullie niets over mijn portemonnee te zeggen
Het is wel zo dat RGB bij het ene spel veel meer uitmaakt dan bij het andere.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:42 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Een RGB scart heeft een 21 polige aansluiting, dat is het enige verschil wat er is geloof ik. Maar tis niet alsof er op een xbox disk een RGB en non RGB versie aanwezig is, terwijl er bij de 360 schijfjes waarschijnlijk wel een HD-TV en een normale versie aanwezig zullen zijn. Of de 360 downscaled automatisch de "grote versie", al lijkt me dat sterk.
Ach, vraag, ik was meer een beetje aan het meelullen zonder dat ik daadwerkelijke expertise heb (al ben ik vrij goed met dergelijke tecnische vraagstukken, maar dat terzijde)quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:47 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is wel zo dat RGB bij het ene spel veel meer uitmaakt dan bij het andere.Het is wel enigzins een kwestie van programmeren volgens mij. Maar er was ooit een topic over allerlei beeldsoorten/kabels enz. als je die nog kunt vinden kan je denk ik het best je vraag daar kwijt.
Ja okay, doe het maar eens met een pc game. Draai je die opeens in een paar stapjes hoger daalt je framerate drastisch. En je gaat echt niet opeens alles interpoleren. Onzin verhaal.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:23 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Hogere resolutie is in feite niets meer dan een groter vlak nemen om dingen weer te geven. Stel dat je een game in 640x480 bouwt, dan je de modellen en alles rustig naar HD-TV resolutie knallen. Zier er natuurlijk niet uit, omdat je ineens veel meer ruimte hebt op de modellen. Vergroot maar eens een plaatje van 640x480 naar 1024x768. Kan best, het ziet er alleen niet uit.
Nevertheless, als je het omdraait en ontwikkeld in HD-TV resolutie, is het downscalen compleet geen werk. Plaatje verkleinen van 1024x768 naar 640x480 is prima
Als deze vergelijking opgaat
quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:48 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Ach, vraag, ik was meer een beetje aan het meelullen zonder dat ik daadwerkelijke expertise heb (al ben ik vrij goed met dergelijke tecnische vraagstukken, maar dat terzijde)
Je kan het ook van nog een andere kant bekijken. Je staat bij de spellenboer, ziet dat de nieuwe Dead Or Alive en Soul Calibur uit zijn. DOA ondersteunt wel HDTV en SC niet. Dan neem jij degene met HDTV omdat jij het graag gestandaardiseerd wilt zien.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:46 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Je kan het ook van de andere kant bekijken: stel dat je een HD TV hebt maar de ontwikkelaar vond een HD game te duur. Das ook weer zonde. Heb je zo'n TV, ondersteunt je spel het weer niet. Ik ben opzich best bereid wat te betalen (en zoveel extra is dat niet volgens mij, zie prijzen op www.dimplus.nl) voor stndaardisatie van HD TV
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |