abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30637623
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:49 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ja okay, doe het maar eens met een pc game. Draai je die opeens in een paar stapjes hoger daalt je framerate drastisch. En je gaat echt niet opeens alles interpoleren. Onzin verhaal.
Het ging Rodie meer om het werk voor de ontwikkelaar volgens mij, niet om het werk van de Xbox360.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:51:48 #102
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30637638
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:44 schreef SocialDisorder het volgende:
Het ging mij om de ontwikkelkosten die, volgens ontwikkelaars, hoger komen te liggen door de HD-eis. Je betaalt dus voor iets waar je geen extra plezier aan beleeft.

Voor het kwaliteitsverhaal; start je PC eens op, vergelijk een willekeurig spel met instelling 640x480 met datzelfde spel in 1024x768. Dat is hetzelfde verschil wat je straks op je TV zal krijgen, denk ik.
Daarnaast heb ik begrepen dat de HD-kabel beter geleid, en daardoor ook een beter en scherper beeld oplevert dan wanneer je hetzelfde materiaal zou gebruiken als RGB-kabel (al dan niet met scart-blokje).

De vraag is, ben je bereid voor iets te betalen wat je niet kan gebruiken? De meeste van jullie wel, blijkbaar, ik denk daar toch iets anders over. Gelukkig hebben jullie niets over mijn portemonnee te zeggen
tja, dus als je geen Xbox-Live hebt dan koop je voor de Xbox ook geen PGR2, Halo 2, enz want daar zitten ook dingen in waar je voor betaalt maar je niet kan gebruiken...
of als je maar 1 controller hebt, dan kan je helemaal geen spellen kopen... want in bijna elk spel zit wel een multiplayer, maar aangezien je geen controller hebt kun je daar geen gebruik van maken en betaal je dus teveel
The line is a dot to you!
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:53:09 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30637684
quote:

[..]

Ja okay, doe het maar eens met een pc game. Draai je die opeens in een paar stapjes hoger daalt je framerate drastisch. En je gaat echt niet opeens alles interpoleren. Onzin verhaal.
hij bedoelt denk ik dat van HD-resolutie naar normale resolutie helemaal niks extra kost
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:54:17 #104
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_30637712
quote:

[..]

Natuurlijk kost het meer kracht, dat hoor je me ook niet zeggen. Het is logisch dat het meer kracht kost, er is immers meer informatie in beeld. Maar dat doet er toch niet toe? Ik bedoel, de xbox 360 is gemaakt voor HD TV zo ongeveer. Je moet alleen je spel direct in HD TV resolutie ontwikkelen, dan downscalen zodat het er op de normale TV ook allemaal normaal komt uit te zien. Al ben ik nou nog steeds benieuwd of de 360 automatisch downscaled of dat er echt 2 versies op zo'n schijfje gaan staan.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:55:33 #105
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30637754
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:54 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Natuurlijk kost het meer kracht, dat hoor je me ook niet zeggen. Het is logisch dat het meer kracht kost, er is immers meer informatie in beeld. Maar dat doet er toch niet toe? Ik bedoel, de xbox 360 is gemaakt voor HD TV zo ongeveer. Je moet alleen je spel direct in HD TV resolutie ontwikkelen, dan downscalen zodat het er op de normale TV ook allemaal normaal komt uit te zien. Al ben ik nou nog steeds benieuwd of de 360 automatisch downscaled of dat er echt 2 versies op zo'n schijfje gaan staan.
Je hoeft geen twee versies te maken, want je hoeft alleen even de resolutie te wijzigen.
Of heb jij 20 disks bij ieder pc spel voor iedere resolutie??
  vrijdag 16 september 2005 @ 15:58:14 #106
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_30637828
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Je kan het ook van nog een andere kant bekijken. Je staat bij de spellenboer, ziet dat de nieuwe Dead Or Alive en Soul Calibur uit zijn. DOA ondersteunt wel HDTV en SC niet. Dan neem jij degene met HDTV omdat jij het graag gestandaardiseerd wilt zien.
Ik heb het met m'n PS2, als ik twijfel tussen twee games, kijk ik welke van de twee networkplay of dolbysurround ondersteund (kut natuurlijk als de ene dolby heeft en de ander networkplay, maar das een ander verhaal).
Nee, ik koop straks spellen zonder dat ik me druk hoef te maken over HDTV support, omdat ik weet dat het erbij zit. Als ik ooit zo een TV krijg, kan ik mn games extra goed eruit laten zien. Dat is het hele punt van standaardisatie, ik hoef er niet op te letten.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:00:09 #107
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_30637888
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:55 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Je hoeft geen twee versies te maken, want je hoeft alleen even de resolutie te wijzigen.
Of heb jij 20 disks bij ieder pc spel voor iedere resolutie??
Dat bedacht ik mezelf ook al

Dan is er toch helemaal geen probleem met extra kosten voor HD TV? Je moet alleen met hogere resoluties werken, extra veel ruimte om in te vullen
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:02:21 #108
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30637953
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:00 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Dat bedacht ik mezelf ook al

Dan is er toch helemaal geen probleem met extra kosten voor HD TV? Je moet alleen met hogere resoluties werken, extra veel ruimte om in te vullen
De enige extra kosten zijn inderdaad dat je ervoor moet zorgen dat je game speelbaar blijft doordat men de framerate goed in gaten moet blijven houden. Daarnaast zou men natuurlijk ook graag hoge resolutie textures gaan gebruiken en die zijn wel een stukje duurder.
pi_30637957
Weet je wat trouwens een zeer flexe move zou zijn van microsoft? Als ze de mogelijkheid bieden om een keybord en een muis op de xbox 360 aan te sluiten.

Laten we eerlijk wezen, first-person-shooters met een controller sucks cocks in hell.
pi_30637976
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:51 schreef kepler het volgende:

[..]

tja, dus als je geen Xbox-Live hebt dan koop je voor de Xbox ook geen PGR2, Halo 2, enz want daar zitten ook dingen in waar je voor betaalt maar je niet kan gebruiken...
of als je maar 1 controller hebt, dan kan je helemaal geen spellen kopen... want in bijna elk spel zit wel een multiplayer, maar aangezien je geen controller hebt kun je daar geen gebruik van maken en betaal je dus teveel
Netwerkcode is door MS beschikbaar gesteld, dus is vrij simpel te implementeren, MP-mode kostte Ubisoft ongeveer 2 maanden meerwerk voor Splinter Cell Pandora Tomorrow.

Kosten HDTV zijn vele malen hoger.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:05:15 #111
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30638059
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:

kom. kom. Toon maar eens waarom dat is, als men simpel de resolutie omhoog knalt is dat niet zo.
Nu jij weer.
pi_30638094
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef Roellio het volgende:
Weet je wat trouwens een zeer flexe move zou zijn van microsoft? Als ze de mogelijkheid bieden om een keybord en een muis op de xbox 360 aan te sluiten.

Laten we eerlijk wezen, first-person-shooters met een controller sucks cocks in hell.
Er zitten usb poorten op dus dat kan hoogstwaarschijnlijk. Dit kon ook al op de PS2 maar werd door weinig spellen ondersteund. Verder zou dit kut zijn voor online play, omdat er dan geen balans zou zijn tussen mensen die spelen met controller of tobo+muis.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:07:46 #113
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30638154
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:06 schreef peristilius het volgende:

[..]

Er zitten usb poorten op dus dat kan hoogstwaarschijnlijk. Dit kon ook al op de PS2 maar werd door weinig spellen ondersteund. Verder zou dit kut zijn voor online play, omdat er dan geen balans zou zijn tussen mensen die spelen met controller of tobo+muis.
Kun je mijn review nog herinneren
pi_30638170
Bovendien zie ik het echt niet zitten om met een toetsenbord en een muis op de bank te gaan zitten.
pi_30638209
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:07 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Kun je mijn review nog herinneren
Smartjoy frag.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:11:17 #116
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_30638265
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef Roellio het volgende:

Alweer iemand die keyboard en muis een goed idee vind Als je zonodig met een toetsenbord en muis wil spelen doet je dat toch lekker op de computer. Misschien dat daarom de Xbots zo van streek zijn, FPS spellen zijn veel beter te spelen op de revolution.
push it to the limit
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:11:41 #117
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30638282
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Netwerkcode is door MS beschikbaar gesteld, dus is vrij simpel te implementeren, MP-mode kostte Ubisoft ongeveer 2 maanden meerwerk voor Splinter Cell Pandora Tomorrow.

Wat een dikke onzin. De MP game is een compleet afwijkende modus met echt honderdduizenden regels code. Dat is toch wel even wat anders dan een PSDtje even op een hogere resolutie inladen.
pi_30638287
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:11 schreef mikando18 het volgende:

[..]

Alweer iemand die keyboard en muis een goed idee vind Als je zonodig met een toetsenbord en muis wil spelen doet je dat toch lekker op de computer. Misschien dat daarom de Xbots zo van streek zijn, FPS spellen zijn veel beter te spelen op de revolution.
Ik own je anytime met mn controller.
pi_30638313
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:11 schreef mikando18 het volgende:

[..]

Blijkbaar heb jij al gespeeld met de revo controller. Hoe bevalt hij?
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:14:39 #120
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30638352
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:13 schreef H.Flick het volgende:

[..]

pi_30638359
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:05 schreef Fliepke het volgende:

[..]

kom. kom. Toon maar eens waarom dat is, als men simpel de resolutie omhoog knalt is dat niet zo.
Nu jij weer.
Verschillende ontwikkelaars hebben dit al aangegeven. Zo is de next-gen GTA niet zeker van een Xbox360 lancering, omdat R* weigert te buigen voor eisen van wie dan ook. Ze hebben elke GTA aangeboden bij Nintendo, die een licentie wilde afgeven op voorwaarde dat het bloed eruit gehaald zou worden.
Activision is er ook zo één. Tony Hawk is niet online te spelen, omdat MS geld vroeg aan de ontwikkelaars om op Xbox Live te mogen. Gevolg: online op de PS2, offline only op Xbox.

Als je als ontwikkelaar de keuze hebt tussen twee licenties, waarbij de één als enige eis stelt dat het spel moet werken en dat het niet op HD-DVD geperst wordt, en de ander eist ondersteuning van Live!, eist HD-video-output, eist Dolby Surround en eist dat het op DVD9-formaat geperst wordt, is de keuze snel gemaakt lijkt me.............

MS voelt nu overigens al de gevolgen van hun eisenpakket, Tecmo heeft volgens geruchten Ninja Gaiden op de lijst van PS3 launchtitels gezet, omdat ze weigeren de game op meer dan één schijfje te zetten. NG2 wordt minstens 2 keer groter dan NG1, gecombineerd met de HD-TV-eis van MS komen ze uit op een benodigde schijfruimte van minstens 12 GB.

Over het "kwestie van resolutie omhoog knallen":
neem een willekeurige AVI-file, comprimeer die op 160x120, als die klaar is, comprimeer hem dan opnieuw op 1024x768, dan zie je wat ik bedoel met "je kan niet zomaar de resolutie omhoog zetten".

Zo, nu jij weer.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:15:04 #122
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30638361
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:13 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Ja ik zat hierdus gisteren mario FPS te doen en dat bestuurt veel beter dan halo 3 met die controller.

maar goed, back ontopic plz.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:16:25 #123
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30638392
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:14 schreef SocialDisorder het volgende:
neem een willekeurige AVI-file, comprimeer die op 160x120, als die klaar is, comprimeer hem dan opnieuw op 1024x768, dan zie je wat ik bedoel met "je kan niet zomaar de resolutie omhoog zetten".
Hiermee toon je perfect aan dat je er geen hout van snapt.
pi_30638429
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:16 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Hiermee toon je perfect aan dat je er geen hout van snapt.
gelukkig zijn jouw tegenargumenten stukken beter

-edit- zie net dat Fliepke van de Games redactie is, ik snap nu waarom ik Fok!Games nooit lees
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:20:18 #125
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30638481
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:17 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Kom, je gaat nu realtime renderen vergelijken met een film die je in resolutie opschroeft.
Dat is geen vergelijk en slaat als een tang op een varken.

Voorbeeld. Als ik quake op 640x480 draai of op 1600x1200 maakt dat geen reet uit voor de hoeveelheid data die er op het discje moet. De engine moet het gewoon aan kunnen en dat kost niet zo heel veel meer.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:22:05 #126
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30638529
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:17 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Je maakt een filmpje, texture, etc altijd op een bepaalde "source-grootte", of hoe je dat ook noemt. Het enige wat je dus moet doen bij toekomstige filmpjes, is die resolutie niet lager dan 1920x1080 houden. Dat is dus een setting in je softwareprogramma. Misschien moeten je dev PC's wat meer geheugen en wat meer CPU kracht hebben om alles te renderen of fijn te werken, maar er is dus helemaal geen sprake van het opwaarderen van lage resolutie textures/filmpjes.
pi_30638535
meneer heeft er echt (geen) verstand van! Video is video, of het nou real-time gerenderd of pre-rendered is. Wil je zeggen dat een film van 1024x768 pixels meer pixels bevat dan een spel dat je in 1024x768 speelt?

-edit- * SocialDisorder wacht op de eerste fanboy-beschuldiging
pi_30638608
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:22 schreef SocialDisorder het volgende:
meneer heeft er echt (geen) verstand van! Video is video, of het nou real-time gerenderd of pre-rendered is. Wil je zeggen dat een film van 1024x768 pixels meer pixels bevat dan een spel dat je in 1024x768 speelt?
Ja Fliepke je snapt er geen zak van, watvoor opleiding doe je eigenlijk?
pi_30638671
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:25 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ja Fliepke je snapt er geen zak van, watvoor opleiding doe je eigenlijk?
* SocialDisorder is afgestudeerd IT-er in Interaction Design & Development
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:30:42 #130
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30638788
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:22 schreef SocialDisorder het volgende:

-edit- * SocialDisorder wacht op de eerste fanboy-beschuldiging
Nee dat beweer ik niet, maar het is niet duurder om een game die op 640x480 pixels draait opeens op 1024x768 pixels te draaien. Kost alleen meer rekenkracht.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:31:08 #131
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30638797
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:27 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

* SocialDisorder is afgestudeerd IT-er in Interaction Design & Development
Wat uiteraard veel minder met games te maken heeft dan dat je hier doet overkomen, vanaf je sokkel...
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:33:01 #132
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30638855
quote:

[..]

Verschillende ontwikkelaars hebben dit al aangegeven. Zo is de next-gen GTA niet zeker van een Xbox360 lancering, omdat R* weigert te buigen voor eisen van wie dan ook. Ze hebben elke GTA aangeboden bij Nintendo, die een licentie wilde afgeven op voorwaarde dat het bloed eruit gehaald zou worden.
Activision is er ook zo één. Tony Hawk is niet online te spelen, omdat MS geld vroeg aan de ontwikkelaars om op Xbox Live te mogen. Gevolg: online op de PS2, offline only op Xbox.

Als je als ontwikkelaar de keuze hebt tussen twee licenties, waarbij de één als enige eis stelt dat het spel moet werken en dat het niet op HD-DVD geperst wordt, en de ander eist ondersteuning van Live!, eist HD-video-output, eist Dolby Surround en eist dat het op DVD9-formaat geperst wordt, is de keuze snel gemaakt lijkt me.............

MS voelt nu overigens al de gevolgen van hun eisenpakket, Tecmo heeft volgens geruchten Ninja Gaiden op de lijst van PS3 launchtitels gezet, omdat ze weigeren de game op meer dan één schijfje te zetten. NG2 wordt minstens 2 keer groter dan NG1, gecombineerd met de HD-TV-eis van MS komen ze uit op een benodigde schijfruimte van minstens 12 GB.
vind je het nu zo gek dat Microsoft van de ontwikkelaars vraagt om een mooie game te ontwikkelen, die maximaal gebruik maakt van de console? Dat de ontwikkelaars niet aan die eisen wil voldoen zegt misschien wel iets meer over de ontwikkelaars dan over Microsoft
pi_30638883
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:31 schreef twi het volgende:

[..]

Wat uiteraard veel minder met games te maken heeft dan dat je hier doet overkomen, vanaf je sokkel...
Tuurlijk, de naam van de opleiding zegt voldoende. Ik bedoel, hoeveel interactie kan er in een videogame zitten?
pi_30638919
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:33 schreef kepler het volgende:

[..]

vind je het nu zo gek dat Microsoft van de ontwikkelaars vraagt om een mooie game te ontwikkelen, die maximaal gebruik maakt van de console? Dat de ontwikkelaars niet aan die eisen wil voldoen zegt misschien wel iets meer over de ontwikkelaars dan over Microsoft
nee hoor helemaal niet gek, Xbox1 werd ook verkocht op het punt "mooiere graphics", terwijl de betere games op PS2 en GameCube uitkwamen.......MS gokt nu ook weer op de GFX-whores.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:39:15 #135
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30639066
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:33 schreef SocialDisorder het volgende:
Tuurlijk, de naam van de opleiding zegt voldoende. Ik bedoel, hoeveel interactie kan er in een videogame zitten?
Interactie zit lang niet alleen in videogames, en met die titel kan ik me dus nauwelijks indenken dat de opleiding die je hebt gevolgd op toegespitst is op games, of dat games uberhaupt een deelspecialiteit zouden zijn. Ik kan ook pochen met mijn opleiding, waar "Interactie" in voor komt, maar interactie op zich is zo lullig als het klikken op het Invoeren-knopje hieronder.
pi_30639101
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:39 schreef twi het volgende:

[..]

Interactie zit lang niet alleen in videogames, en met die titel kan ik me dus nauwelijks indenken dat de opleiding die je hebt gevolgd op toegespitst is op games, of dat games uberhaupt een deelspecialiteit zouden zijn. Ik kan ook pochen met mijn opleiding, waar "Interactie" in voor komt, maar interactie op zich is zo lullig als het klikken op het Invoeren-knopje hieronder.
dus je hebt geen idee wat de opleiding inhoudt, en je begint er over te blaten? Getuigt van kortzichtigheid......
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:40:47 #137
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30639116
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:34 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

nee hoor helemaal niet gek, Xbox1 werd ook verkocht op het punt "mooiere graphics", terwijl de betere games op PS2 en GameCube uitkwamen.......MS gokt nu ook weer op de GFX-whores.
Mening-alert.

Naar mijn mening zijn geen games op de NGC/PS2 die beter zijn dan de games die ik op de Xbox heb gespeeld...
pi_30639225
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:40 schreef twi het volgende:

[..]

Mening-alert.

Naar mijn mening zijn geen games op de NGC/PS2 die beter zijn dan de games die ik op de Xbox heb gespeeld...
Sla www.gamerankings.com er maar eens op na. Uit m'n blote hoofd staan Ninja Gaiden, Halo, Halo 2, PGR en PGR2 in de top 50 van spellen. Waarvan er welgeteld 2 daadwerkelijk innovatief waren (NG en Halo).
Dat zijn niet de meningen van één persoon, maar de gemiddelden van meerdere reviews.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:45:49 #139
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30639268
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:40 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

dus je hebt geen idee wat de opleiding inhoudt, en je begint er over te blaten? Getuigt van kortzichtigheid......
Ik blaat erover omdat uit jouw reacties weinig kennis van zaken blijkt. Zeker die reactie over het upscalen van een avi filmpje van lage naar hoge resolutie slaat kant noch wal, gezien het om de komende generatie games gaat (en dus nog te maken, waardoor er niets geupscaled hoeft te worden).

Om dan vanuit de hoogte te doen met een naam van een opleiding, waarvan je wellicht wat modules van Games Design & Developement hebt kunnen volgen (wanneer we het hier uberhaupt over de opleiding in Utrecht hebben), dat is gewoon triest en vanuit de hoogte. Zeker wanneer de inhoud daarvan niet expliciet te maken heeft met games.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:46:50 #140
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30639307
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:44 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Sla www.gamerankings.com er maar eens op na. Uit m'n blote hoofd staan Ninja Gaiden, Halo, Halo 2, PGR en PGR2 in de top 50 van spellen. Waarvan er welgeteld 2 daadwerkelijk innovatief waren (NG en Halo).
Dat zijn niet de meningen van één persoon, maar de gemiddelden van meerdere reviews.
En toch blijven het meningen, daar veranderen zelfs honderden reviews niks aan.

/edit: Toch even in de top 100 gekeken, en daar zitten bijvoorbeeld wel 8 games bij voor de PS2, die ik niet op de Xbox kan gamen, om 6 Xbox games die je niet op de PS2 kunt gamen.

Poeh poeh, da's wel een hoop verschil....
pi_30639442
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:45 schreef twi het volgende:

[..]

Ik blaat erover omdat uit jouw reacties weinig kennis van zaken blijkt. Zeker die reactie over het upscalen van een avi filmpje van lage naar hoge resolutie slaat kant noch wal, gezien het om de komende generatie games gaat (en dus nog te maken, waardoor er niets geupscaled hoeft te worden).

Om dan vanuit de hoogte te doen met een naam van een opleiding, waarvan je wellicht wat modules van Games Design & Developement hebt kunnen volgen (wanneer we het hier uberhaupt over de opleiding in Utrecht hebben), dat is gewoon triest en vanuit de hoogte. Zeker wanneer de inhoud daarvan niet expliciet te maken heeft met games.
OK, ik doe niet uit de hoogte, ik geef antwoord met mijn kennis die ik heb opgedaan met 3D Studio Max, Maya, Photoshop en programmeren voor interactieve software. Voor het geval je te stompzinnig bent om het te realiseren; het ontwikkelen van games en software is nagenoeg hetzelfde proces, misschien dat het accent meer op het grafische aspect ligt. Er zijn diverse programmeurs uit de office-desktop-software-werld werkzaam bij grote gameshuizen.
Een if...else......then.....end if-statement doet hetzelfde in Word als in Ninja Gaiden.

En nee, ik zat niet op die opleiding in Utrecht (*kuch* nog een vooroordeel*kuch*). Dus alleen mensen die een opleiding die specifiek met games te maken hebben mogen hier commentaar leveren op technische aspecten? Dan kunnen we denk ik het topic wel schoonvegen....
pi_30639444
quote:

[..]

In de top 20 staan 3 Xbox games, 3 Gamecube games en 3 PS2 games.
Oh en Half-life 2 staat in de top 10.
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:56:12 #143
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30639634
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:51 schreef SocialDisorder het volgende:
En nee, ik zat niet op die opleiding in Utrecht (*kuch* nog een vooroordeel*kuch*). Dus alleen mensen die een opleiding die specifiek met games te maken hebben mogen hier commentaar leveren op technische aspecten? Dan kunnen we denk ik het topic wel schoonvegen....
Zeker geen vooroordeel hoor, dat was de eerste opleiding waar ik op stuitte via Google die aan die naam voldeed, en direct gerelateerd was aan Games Design. Dat wil zeggen, ze worden op dezelfde pagina genoemd...

En integendeel, ook een boerenlul die asperges plukt mag hier gewoon reageren. Maar wanneer er dan iemand met een gemiddelde IT opleiding datzelfde feit in de weegschaal gaat gooien om gelijk te krijgen, vind ik dat als IT'er (met soortgelijke opleiding) dikke onzin. Zeker wanneer de betreffende persoon vrij subjectieve nonsens aan het kletsen is.

/edit: Hoe dan ook, laat ik over opleidingen ophouden, het ging over 't feit dat mensen met een HDTV gewoon enorm blij zullen zijn met de "verplichting" voor HDTV support, en het feit dat dit aan de code van games helemaal geen fluit veranderd, enkel aan de resolutie van de textures en filmpjes die nog gemaakt moeten worden.

Dus de developers die hier een probleem van maken kun je eerder als lui betitelen, dan dat je Microsoft beticht van onoverkomelijke verplichtingen.
pi_30639741
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:56 schreef twi het volgende:

[..]

Zeker geen vooroordeel hoor, dat was de eerste opleiding waar ik op stuitte via Google die aan die naam voldeed, en direct gerelateerd was aan Games Design. Dat wil zeggen, ze worden op dezelfde pagina genoemd...

En integendeel, ook een boerenlul die asperges plukt mag hier gewoon reageren. Maar wanneer er dan iemand met een gemiddelde IT opleiding datzelfde feit in de weegschaal gaat gooien om gelijk te krijgen, vind ik dat als IT'er (met soortgelijke opleiding) dikke onzin. Zeker wanneer de betreffende persoon vrij subjectieve nonsens aan het kletsen is.
ik gooi helemaal niets in de weegschaal, je vroeg er zelf om
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:01:15 #145
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30639812
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:59 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Niemand vroeg erom, er werd door peri gevraagd naar Fliepke als ik me niet vergis.
pi_30639824
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:59 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ik vroeg er om, omdat je onzin praatte.
pi_30639839
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:01 schreef twi het volgende:

[..]

Niemand vroeg erom, er werd door peri gevraagd naar Fliepke als ik me niet vergis.
Dat was idd ook nog zo, werd alleen verkeerd begrepen.
pi_30639918
tering, en dan moet ik nog tot volgend jaar lente wachten op het echte werk
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:04:51 #149
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30639927
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:02 schreef peristilius het volgende:

[..]

Dat was idd ook nog zo, werd alleen verkeerd begrepen.
Bah, ik heb als nog niet afgesturdeerd IT Design of Interaction specialist nou zo'n hekel aan gebruikers die door niet goed te kijken naar het scherm verkeerde verbanden gaan leggen
pi_30641204
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 15:50 schreef piet_pelle het volgende:
Nog even over dat compilatie filmpje op de TGS, die beelden van een street race spel, heeft iemand enig idee van welk spel dat is? Ik hoop dat het in godsnaam geen NFS most wanted is? Het zag er namelijk erg vet uit.
Dat spel met die bmw? dat is idd nfs most wanted
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
  vrijdag 16 september 2005 @ 20:31:20 #151
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_30645918
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:04 schreef twi het volgende:

[..]

Bah, ik heb als nog niet afgesturdeerd IT Design of Interaction specialist nou zo'n hekel aan gebruikers die door niet goed te kijken naar het scherm verkeerde verbanden gaan leggen
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  vrijdag 16 september 2005 @ 22:29:47 #152
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30649703
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:45 schreef Dr.Droxz het volgende:

[..]

is dat niet Tokyo Extreme Racer?
pi_30650147
quote:

[..]

Dus het waren topspellen omdat ze graphics hadden??

Das echt totale onzin. Ik heb ze allemaal gespeeld, en alle 5 waren top games. Halo was na Goldeneye en Perfect Dark, mss zelfs wel meer dan die 2 een echte console shooter. En hoe, de gameplay was heerlijk. Halo 2 had een super multiplayer mode. PGR 1 en 2 waren fantastische racespellen en Ninja Gaiden een sublieme action adventure. En absoluut niet omdat ze er toevallig meesterlijk uitzagen, maar omdat ze gewoon verschrikkelijk leuk waren om te spelen. Overigens waren die niet mijn favo games op de xbox, dat is nog steeds KotoR, die toevallig absoluut geen top graphics had, hmmm, en cijfers, overal dikke 9ens. Raar.

Zo waren er wel meer games op de Xbox die en mooi waren en leuk om te spelen. DoA:U, Forza Motorsport, Top Spin. Allemaal bloedmooie games met heerlijke gameplay.

Innovatief, nee, dat mss niet, maar ik zie op de PS2 en NGC ook geen innovativiteit naast de eye toy. Met de revolution is er innovativiteit, maar in dit geval zit ik er niet op te wachten eigenlijk.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_30652591
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:45 schreef Dr.Droxz het volgende:

[..]

Ik zag ook een Supra en een Skyline maar ik denk idd dat het Tokyo highway challenge is. Geizen de over de top glinstering in de carroserie, dat haden de vorige delen namelijk ook. Maar als je daar nu ook kan tunen e.d. dan kan het nog wel eens een coole racer worden.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_30655836
quote:

[..]

Als die ontwikkelaars betalen om live te mogen verkopen ze alleen maar meer games, als tony hawk live had geweest had ik em ook gekocht op de xbox, nu helemaal niet gekocht
en zo zullen er zeker wel meer zijn
quote:
Neem een willekeurige avi van 1900x1600, comprimeer het naar 800x600 en dan zie je wat ze bedoelen met de resolutie verlagen
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  zaterdag 17 september 2005 @ 09:04:07 #156
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_30656951
Ze komen eraan

pi_30656961

*doos pakt*
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 17 september 2005 @ 09:06:12 #158
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_30656965
Mooi hoor

zaterdag 17 september 2005 @ 12:23:00 #159
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_30660823
Tenzij je M$ aandelen hebt zie ik geen enkele reden om de Xbox360 te kopen..sinds de PS3 de 360 grafisch gewoon afschiet. Ook de ontwerpen van 360 spellen zien eruit als opgepoetste huidige generatie spellen. Ik wacht iniedergeval nog ffe op de PS3
waarschijnlijk wel
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:26:31 #160
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30660893
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:23 schreef HokkePok het volgende:
Tenzij je M$ aandelen hebt zie ik geen enkele reden om de Xbox360 te kopen..sinds de PS3 de 360 grafisch gewoon afschiet. Ook de ontwerpen van 360 spellen zien eruit als opgepoetste huidige generatie spellen. Ik wacht iniedergeval nog ffe op de PS3
Je kunt nog geen hol zeggen over de graphics van de ps3, wil je daar toch over praten ga dan naar het ps3 topique.
pi_30661255
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:06 schreef Chocobo het volgende:
Mooi hoor

[afbeelding]

Dan vind ik Saint's Row, Quake 4, Gears of War, Resident Evil 5, WarDevil, UT2007 en meer, 3x beter eruit zien
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:45:58 #162
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_30661341
quote:

Ja, want er zijn al veel PS3 beelden. Anders gaan ze eerst die console eens bouwen ofzo
pi_30661350
quote:
sinds de PS3 de 360 grafisch gewoon afschiet.
Jammer dat je geen verstand hebt van de GPU's van de 2 verschillende consoles .
pi_30662996
Ik ben 15 februari jarig hopelijk is die dan wat goedkoper en is het zo dat je je oude xbox-spellen op de 360 kan spelene net zoals bij playstation???
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_30663094
Volgens mij kun je veel Xbox spellen wel spelen op de Xbox360, maar niet allemaal.
pi_30663380
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:52 schreef H.Flick het volgende:
Volgens mij kun je veel Xbox spellen wel spelen op de Xbox360, maar niet allemaal.
oke
pi_30663548
En je hebt de versie met harde schijf nodig om Xbox games te spelen.
pi_30663642
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:10 schreef peristilius het volgende:
En je hebt de versie met harde schijf nodig om Xbox games te spelen.
wat klote zeg moet ¤ 100! meer betalen.....
pi_30663794
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:13 schreef yosander het volgende:

[..]

wat klote zeg moet ¤ 100! meer betalen.....
Jaja, het is maar wat je ervoor over hebt. Maar dan hoef je ook geen Memory card te kopen en kan je volop gebruik maken van de HDD, wat best handig is.
pi_30665551
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 14:18 schreef peristilius het volgende:

[..]

Jaja, het is maar wat je ervoor over hebt. Maar dan hoef je ook geen Memory card te kopen en kan je volop gebruik maken van de HDD, wat best handig is.
ja maar voor iemand van 12 jaar...
pi_30666561
Je moet zelf beslissen wat je wilt, maar soms is het verstandiger om even te wachten en dan voor de goede versie te gaan in plaats van meteen kopen zodra je een beetje geld hebt (of jarig bent).

Zeker als je achteraf nog een HDD erbij wilt kopen ben je uiteindelijk duurder uit.
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:08:22 #172
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_30671152
Kameo cam video is echt prachtig man !!

http://www.gametrailers.com/player.php?id=7644&type=mov
  zaterdag 17 september 2005 @ 19:19:06 #173
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_30671463
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:20 schreef yosander het volgende:

[..]

haha dan zou ik nog even een jaartje wachten .
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_30672219
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:20 schreef yosander het volgende:

[..]

Alsof een 16-jarige ooit geld heeft.
  zaterdag 17 september 2005 @ 21:03:35 #175
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_30675153
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:41 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Dan vind ik Saint's Row, Quake 4, Gears of War, Resident Evil 5, WarDevil, UT2007 en meer, 3x beter eruit zien
Tja ieder zijn games. Ik zie Kameo als de eerste echte next-gen platform adventure game en ik vind het prachtig Maar die andere games ook hoor. Met name RE5.
  zaterdag 17 september 2005 @ 21:37:41 #176
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_30676442
Dit Kameo filmpje liegt er ook niet om zeg.... wat mooi zeg

http://media.xbox360.ign.com/media/490/490038/vids_1.html

Boss Battle w/Commentary (TGS 2005)
pi_30676690
*downed*
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:51:19 #178
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_30681909
Ik kijk niets meer van Kameo
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 17 september 2005 @ 23:52:39 #179
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30681985
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Misschien wel een goed idee eigenlijk, het beginnen langzaam spoilers te worden en niet meer de mooie beelden van de next gen
pi_30683496
quote:
Echt prachtig. als je 3.5 jaar geleden een xbox kocht was je een graphics hoer, en nu is de PS3 beter vanwege de betere graphics. Fanboys
  zondag 18 september 2005 @ 00:29:07 #181
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30683551
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:27 schreef Morthill het volgende:

[..]

Echt prachtig. als je 3.5 jaar geleden een xbox kocht was je een graphics hoer, en nu is de PS3 beter vanwege de betere graphics. Fanboys
Hehe.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_30683891
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:42 schreef peristilius het volgende:

[..]

Amen
  zondag 18 september 2005 @ 01:08:30 #183
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_30684849
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 23:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Omdat ze geen loodgieter is zeker
  zondag 18 september 2005 @ 08:52:55 #184
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_30688327
Oblivion

pi_30688804
quote:

[..]

Ik had op mijn 15e al genoeg geld om een Xbox op de release dag te kopen met game erbij. Allemaal zelf verdiend.
pi_30689093
quote:

[..]

Ik ben 16 en heb fokking veel geld
  zondag 18 september 2005 @ 12:00:09 #187
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30690883
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:27 schreef Morthill het volgende:

[..]

Zou 'm haast als signature gebruiken
  zondag 18 september 2005 @ 12:00:47 #188
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30690900
quote:
Op zondag 18 september 2005 10:31 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Ik ben 16 en heb fokking veel geld
That explains it....

pi_30691135
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:00 schreef twi het volgende:

[..]

That explains it....

Dat is ook het eerste wat ik meteen dacht .
-
pi_30691442
quote:
Op zondag 18 september 2005 08:52 schreef Chocobo het volgende:
Oblivion

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtig!
pi_30699914
quote:
Bizzare Creations have confirmed that Project Gotham Racing 3 will be ready in time for the launch of the Xbox 360. This conflicts with reports that we have been getting lately, but in a recent PGR3 video from TGS, these rumours were confirmed as false.

Gamespot have posted a "video tour" of the game during which the Bizarre representative showing off the game specifically states that PGR3 is on track for the launch of the Xbox 360.

He goes on to say that the rumour stems from the recent Game Developers Conference in Germany, during which someone talking about PGR3 simply got mixed up - "simple as that".

So racer fans rejoice - Project Gotham 3 will be available at launch date in November!

Click the streaming button for Project Gotham Racing 3 here to view the video in which these comments were made, and dont forget to check out our PGR3 forums.
PGR3 toch wel een launchgame, .
-
pi_30700018
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:00 schreef twi het volgende:

[..]

That explains it....

Zou ik dan Nintendo niet kiddy moeten vinden?
  zondag 18 september 2005 @ 17:05:51 #193
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30700097
quote:
Op zondag 18 september 2005 16:58 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

PGR3 toch wel een launchgame, .
Wat is de bron hiervan
  zondag 18 september 2005 @ 17:07:04 #194
53267 TC03
pi_30700131
quote:
Op zondag 18 september 2005 10:08 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ik had op mijn 15e al genoeg geld om een Xbox op de release dag te kopen met game erbij. Allemaal zelf verdiend.
Ik op mijn 12e.
pi_30700361
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:05 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Wat is de bron hiervan
http://www.planetxbox360.com/?view=article&article=221
-
pi_30700792
Ik dacht dat Blizzard PGR30fps uit zou stellen om hem uiteindelijk als een 60fps racer uit te brengen...

30fps = absurd voor next-gen.
...and you shall see.
  zondag 18 september 2005 @ 17:32:23 #197
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30700847
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:30 schreef PandorasBox het volgende:
Ik dacht dat Blizzard PGR30fps uit zou stellen om hem uiteindelijk als een 60fps racer uit te brengen...

Heb je wel eens film gekeken?
Die zijn op 25 fps OMG! WTF! boeie
  zondag 18 september 2005 @ 17:33:18 #198
53267 TC03
pi_30700877
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:32 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Heb je wel eens film gekeken?
Die zijn op 25 fps OMG! WTF! boeie
30 fps is echt wel weinig voor een spel hoor.
  zondag 18 september 2005 @ 17:34:31 #199
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_30700908
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

30 fps is echt wel weinig voor een spel hoor.
Draaien de meeste spellen daar niet op. En daarnaast zie ik nergens staan dat het maar op 30 fps draait.
pi_30700910
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:30 schreef PandorasBox het volgende:

Waar staat dat deel 3 weer 30 fp/s wordt dan? Het zou echt een schande zijn, na de zoveelste 3D console (alles na snes/ Megadrive) moet 60 fp/s, een constante frame rate en korte laadtijden toch echt een keer standaard worden hoor.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')