George Clooney was goed (met name omdat ie totaal anders leek met die baard), maar die Matt Deamon word je niet goed van. Zijn grote bekendheid schepte verwarring. Totale afrader deze film, nu al de meest overschatte film van 2006 (althans in dit jaar uitgebracht in Nederland). Over het familiegezeik van sommige characters maar te zwijgen, wat een gezeik is dat altijd; daar hoort zo'n film helemaal niet over te gaan. 2,0 deze pulpfilm.quote:Waarom zijn London en New York
eigenlijk de grote oliebeurzen?
--------
Aangeklaagd voor corruptie.
Corruptie?!
Corruptie is staatsinterventie in het
marktverloop in de vorm van regulatie.
Dat is Milton Friedman,
nobelprijswinnaar.
Er zitten gaten in de wet die bestaan
opdat het toch zou kunnen.
Corruptie is onze bescherming!
Corruptie houdt ons veilig en warm!
Door corruptie lopen wij hier
te paraderen.
In plaats van op straat te
staan vechten voor wat restjes.
Door corruptie winnen wij.
--------
Zo wat zijn zij aan het denken?
Fantastisch.
Zij denken, blijf maar spelen,
blijf maar nieuw speelgoed kopen.
Blijf $50.000 per nacht
spenderen aan je hotelkamer.
Maar investeer vooral niet
in je infrastructuur.
Bouw geen echte economie.
Zodat wanneer je
eindelijk wakker wordt...
jullie volledig zijn leeggezogen.
En jullie zullen de grootste
natuurlijke bron verspilt hebben.
Ga `m zeker nog eens kijken, en uiteraard aanschaffen op dvdquote:Hele sterke film waarin (zoals bekend) 4 vershillende verhaallijnen met elkaar worden verweven. Dat wordt op zo`n bijzonder goede manier gedaan dat de film tot op het laatste moment spannend blijft. Alle 4 de verhaaltjes zijn ongeveer even interessant en doen zeker niet voor elkaar onder. De zaken die de film aankaart zijn ook nu erg actueel. Vooral het verhaal van Farooq is een aanrader voor Bush en co. om ze te laten zien hoe groot het verschil is (en dan vooral volgens hen zelf) tussen de Arabische en de westerse wereld. Heel sterk.
Het acteerwerk is heel sterk van de voltallige cast, de muziek is prachtig, er zitten een paar hartverscheurende scenes in en het einde is zeer sterk.
Je moet je aandacht er zeker wel bijhouden en de hele film goed blijven opletten, en een paar kijkbeurten is wellicht wel nodig.
Zeker een aanrader
Ja, juist als je de materie aardig vind valt de film ontzettend tegen.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:19 schreef Sjonnjoop het volgende:
Heb hem gisteren gezien en ik had er ook veel meer van verwacht, leuk voor de gemiddle dumbass amerikaan die er nu misschien pas achterkomt dat er vieze spelletjes worden gespeeld. Voor iedereen die zich ooit in de amerikaanse wereldpolitiek heeft verdiept niks nieuws, en redelijk saai
Ben je een Amerikaan die nooit iets van politiek en bedrijven gesnopen heeft? Nee? Anders hoef je de film echt niet te gaan bekijken.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:26 schreef marcb1974 het volgende:
Wil hem absoluut zien. Ga er nu alleen niet meer voor naar de bios.
Film duurt dik 2 uur, nou, ik heb geen 2 uur nodig om het vertelde verhaal te vertellen hoor. Dat constante familie-gezeik wordt je ook doodziek van. Wat interesseert mij die irritante zoon van Clooney nou? Of dat zeikwijf van Matt Deamon?quote:Op zondag 5 maart 2006 18:57 schreef Frank-NL het volgende:
Matige film, begon aardig maar op het eind vond ik het erg langdradig worden. Beetje 'moeilijke film om het moeilijk zijn' gevoel kreeg ik ervan. Vaag ook dat één of andere arabier ook vraagt aan Clooney of hij wel eens vloeibare MDMA gebruikt heeft... dat snapt toch 95% van het publiek niet
Maar een vraag aan jou, in hoeverre was je al op de hoogte van de spelletjes die gespeeld worden door Amerika? Wis je daar helemaal niets van of vond je het interessant om een bevestiging te zien?quote:Op zondag 5 maart 2006 19:31 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb hem net gekeken en ik vond hem erg goed.
Had wel meer actie verwacht, maar de film was zeker de moeite van het kijken erg waard!!!
Hoe dik moet die plaat voor je kop zijn om het niet te zien???quote:Op zondag 5 maart 2006 19:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar een vraag aan jou, in hoeverre was je al op de hoogte van de spelletjes die gespeeld worden door Amerika? Wis je daar helemaal niets van of vond je het interessant om een bevestiging te zien?
Ja, daarom was het niet zo'n eyeopener als je zou verwachten.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:56 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Hoe dik moet die plaat voor je kop zijn om het niet te zien???
Ik denk dat iedereen die wat nieuws volgt het wel door heeft.
nee, maar daarom wel sterk verfilmdquote:Op zondag 5 maart 2006 20:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, daarom was het niet zo'n eyeopener als je zou verwachten.
Niet beter of slechter dan we gewend waren. Bovendien zijn Matt Damon en George Clooney veel te bekend in het echt om nog in een geloofwaardige filmrol te spelen.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:50 schreef pascalheister het volgende:
[..]
nee, maar daarom wel sterk verfilmd
Damon wel maar Clooney nietquote:Op zondag 5 maart 2006 20:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Niet beter of slechter dan we gewend waren. Bovendien zijn Matt Damon en George Clooney veel te bekend in het echt om nog in een geloofwaardige filmrol te spelen.
Ik heb heel die film niet gezien maar vergis je niet dat het voor ons die spelletjes behoorlijk wat duidelijker te zien zijn dan voor de gemiddelde Amerikaan. De film lijkt me juist erg sterk door de gevoelige overeenkomsten met nu wat veel Amerikanen gewoon niet kunnen/willen zien.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar een vraag aan jou, in hoeverre was je al op de hoogte van de spelletjes die gespeeld worden door Amerika? Wis je daar helemaal niets van of vond je het interessant om een bevestiging te zien?
Klopt. Maar dat maakt de film an sich nog niet goedquote:Op zondag 5 maart 2006 20:56 schreef LostFormat het volgende:
De film zwengelt een discussie aan die nu veel maar dan ook echt veel te weinig gevoerd wordt in de VS. Alleen daarom lijkt hij mij het kijken waard.
Uiteraard.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:00 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat maakt de film an sich nog niet goed
Tis dat ie een baard had...quote:
Tja, ze hebben daar geen NOVA natuurlijk.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:56 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik heb heel die film niet gezien maar vergis je niet dat het voor ons die spelletjes behoorlijk wat duidelijker te zien zijn dan voor de gemiddelde Amerikaan. De film lijkt me juist erg sterk door de gevoelige overeenkomsten met nu wat veel Amerikanen gewoon niet kunnen/willen zien.
De film zwengelt een discussie aan die nu veel maar dan ook echt veel te weinig gevoerd wordt in de VS. Alleen daarom lijkt hij mij het kijken waard.
Flodder in amerika bijvoorbeeldquote:Op zondag 5 maart 2006 21:44 schreef Kleintje het volgende:
....En ja, er zullen zeker betere films zijn...
In welke Talibangrot heb jij de afgelopen weken gezeten? Je kon de tv niet aanzetten of het ging over die film. Met dank aan het gladde media offensief van Clooney.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:44 schreef Kleintje het volgende:
pberends, ik denk dat het afhankelijk is van hoe je de film gaat kijken.
Ik heb hem gewoon gedownload en gekeken. Wist mijn god niet waar ie over ging en hoe de recensies waren.
Dan heb je er ook geen voorstelling van.
Ik vond het een goede film. Ben wel blij dat ik hem thuis heb gekeken zonder ervoor naar de bios te gaan. En ja, er zullen zeker betere films zijn...
Dat maakt wel duidelijk dat je niet echt objectief naar de film hebt gekeken. Dat iemand de film saai vindt kan ik echter wel begrijpen. Ik heb em in de ochtend gekeken en dat was op sommige momenten proberen gefocused te blijven. Toch vond ik het uiteindelijk een sterke film.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:03 schreef pberends het volgende:
[..]
In welke Talibangrot heb jij de afgelopen weken gezeten? Je kon de tv niet aanzetten of het ging over die film. Met dank aan het gladde media offensief van Clooney.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |