abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35753054
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar een vraag aan jou, in hoeverre was je al op de hoogte van de spelletjes die gespeeld worden door Amerika? Wis je daar helemaal niets van of vond je het interessant om een bevestiging te zien?
Ik heb heel die film niet gezien maar vergis je niet dat het voor ons die spelletjes behoorlijk wat duidelijker te zien zijn dan voor de gemiddelde Amerikaan. De film lijkt me juist erg sterk door de gevoelige overeenkomsten met nu wat veel Amerikanen gewoon niet kunnen/willen zien.

De film zwengelt een discussie aan die nu veel maar dan ook echt veel te weinig gevoerd wordt in de VS. Alleen daarom lijkt hij mij het kijken waard.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_35753211
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:56 schreef LostFormat het volgende:
De film zwengelt een discussie aan die nu veel maar dan ook echt veel te weinig gevoerd wordt in de VS. Alleen daarom lijkt hij mij het kijken waard.
Klopt. Maar dat maakt de film an sich nog niet goed
pi_35753280
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:00 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat maakt de film an sich nog niet goed
Uiteraard.
pi_35753460
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:53 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Damon wel maar Clooney niet
Tis dat ie een baard had...
pi_35753511
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:56 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ik heb heel die film niet gezien maar vergis je niet dat het voor ons die spelletjes behoorlijk wat duidelijker te zien zijn dan voor de gemiddelde Amerikaan. De film lijkt me juist erg sterk door de gevoelige overeenkomsten met nu wat veel Amerikanen gewoon niet kunnen/willen zien.

Tja, ze hebben daar geen NOVA natuurlijk.
  zondag 5 maart 2006 @ 21:44:48 #56
3744 Kleintje
op en top!
pi_35755068
pberends, ik denk dat het afhankelijk is van hoe je de film gaat kijken.
Ik heb hem gewoon gedownload en gekeken. Wist mijn god niet waar ie over ging en hoe de recensies waren.
Dan heb je er ook geen voorstelling van.

Ik vond het een goede film. Ben wel blij dat ik hem thuis heb gekeken zonder ervoor naar de bios te gaan. En ja, er zullen zeker betere films zijn...
pi_35756627
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:44 schreef Kleintje het volgende:
....En ja, er zullen zeker betere films zijn...
Flodder in amerika bijvoorbeeld
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_35760650
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:44 schreef Kleintje het volgende:
pberends, ik denk dat het afhankelijk is van hoe je de film gaat kijken.
Ik heb hem gewoon gedownload en gekeken. Wist mijn god niet waar ie over ging en hoe de recensies waren.
Dan heb je er ook geen voorstelling van.

Ik vond het een goede film. Ben wel blij dat ik hem thuis heb gekeken zonder ervoor naar de bios te gaan. En ja, er zullen zeker betere films zijn...
In welke Talibangrot heb jij de afgelopen weken gezeten? Je kon de tv niet aanzetten of het ging over die film. Met dank aan het gladde media offensief van Clooney.
  maandag 6 maart 2006 @ 00:15:08 #59
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_35760995
quote:
Op maandag 6 maart 2006 00:03 schreef pberends het volgende:

[..]

In welke Talibangrot heb jij de afgelopen weken gezeten? Je kon de tv niet aanzetten of het ging over die film. Met dank aan het gladde media offensief van Clooney.
Dat maakt wel duidelijk dat je niet echt objectief naar de film hebt gekeken. Dat iemand de film saai vindt kan ik echter wel begrijpen. Ik heb em in de ochtend gekeken en dat was op sommige momenten proberen gefocused te blijven. Toch vond ik het uiteindelijk een sterke film.
  maandag 6 maart 2006 @ 00:16:11 #60
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35761020
Ik heb 'm hier liggen...Kan ik 'm zo ff kijken nog, of adviseren jullie er even de tijd voor te nemen en vooral fris en fruitig te zijn?
pi_35761052
quote:

[..]

PBerends, ben je niet egwoon tegen dat mediaoffensief?

Ik vind het juist zeer bewonderenswaardig dat clooney deze films durft te maken. Juist nadat'ie totaal afgebrand was nadat hij kritische vragen durfde te stellen over het huidige beleid in de VS.
  maandag 6 maart 2006 @ 00:18:56 #62
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_35761076
quote:
Op maandag 6 maart 2006 00:16 schreef SHE het volgende:
Ik heb 'm hier liggen...Kan ik 'm zo ff kijken nog, of adviseren jullie er even de tijd voor te nemen en vooral fris en fruitig te zijn?
Ik zou hem niet gaan kijken. Zoals ik hierboven al zei: s'ochtends was het af en toe niet echt een pretje. Het is een film die veel aandacht vereist, anders snap je er helemaal niets meer van.
  maandag 6 maart 2006 @ 00:18:58 #63
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_35761080
quote:
Op maandag 6 maart 2006 00:15 schreef JelleS het volgende:

[..]

Dat maakt wel duidelijk dat je niet echt objectief naar de film hebt gekeken. Dat iemand de film saai vindt kan ik echter wel begrijpen. Ik heb em in de ochtend gekeken en dat was op sommige momenten proberen gefocused te blijven. Toch vond ik het uiteindelijk een sterke film.
Ik moet hem nog uitkijken. Heb een uur gekeken en ben toen naar bed gegaan omdat het me niet kon boeien. Ik ben redelijk geinteresseerd in de hele politiek rondom de olievoorraden en olieprijzen maar de film kan me op de 1 of andere manier niet boeien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 06-03-2006 11:23:33 (Spoilertags toegevoegd) ]
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 6 maart 2006 @ 09:38:15 #64
3744 Kleintje
op en top!
pi_35765547
quote:

[..]

Ik heb genoeg tv gekeken, maar ik kijk geen mtv / tmf en andere programma's die mij gaan vertellen welke films ik moet kijken.
De media hoeft mij niet te vertellen wat ik moet zien en goed moet vinden.

Dusch...
pi_35766436
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:38 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Ik heb genoeg tv gekeken, maar ik kijk geen mtv / tmf en andere programma's die mij gaan vertellen welke films ik moet kijken.
De media hoeft mij niet te vertellen wat ik moet zien en goed moet vinden.

Dusch...
Wie kijkt er wel mtv en tmf dan?

Het was zelfs op twee vandaag en Netwerk.
pi_35766578
quote:
Op maandag 6 maart 2006 00:18 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik moet hem nog uitkijken. Heb een uur gekeken en ben toen naar bed gegaan omdat het me niet kon boeien. Ik ben redelijk geinteresseerd in de hele politiek rondom de olievoorraden en olieprijzen maar de film kan me op de 1 of andere manier niet boeien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door SaintOfKillers op 06-03-2006 11:23:58 (Spoilertags toegevoegd) ]
  maandag 6 maart 2006 @ 11:24:47 #67
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35767862
Spoilertags toegevoegd wegens euh.... spoilers.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_35770328
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Spoilertags toegevoegd wegens euh.... spoilers.
Oh sorry... maar die verklapt alles alsnog.
  maandag 6 maart 2006 @ 19:17:56 #69
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_35783839
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:31 schreef pberends het volgende:

[..]
SPOILER
Scheelt me dan weer een uur kijken .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_35784833

No sir, I didn't like it.
pi_35795081
Net gezien en vond het echt een wannebe intellectuele film. Tis gewoon politiek geneuzel wat zo snel verteld word dat het intressant moet lijken.
En dan wat familie-perikelen d'r in voor wat menselijke emotie.
Waar ik me nog meer aan ergerde waren elke keer die Pakistanen te vervelen en te voetballen, jahoor echt een reden om een aanslag te plegen, kon ik maar de hele dag voetballen
pi_35795187
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:34 schreef Wojworshebn het volgende:
Net gezien en vond het echt een wannebe intellectuele film. Tis gewoon politiek geneuzel wat zo snel verteld word dat het intressant moet lijken.
Waar ik me nog meer aan ergerde waren elke keer die Pakistanen te vervelen en te voetballen, jahoor echt een reden om een aanslag te plegen, kon ik maar de hele dag voetballen
Zelfde met War of the Worlds, je wil gewoon aliens en veel actie zien, maar wat krijg je; een soort soap over de familie van Tom Cruise's karakter... zout toch op man denk ik dan.
pi_35897346
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:34 schreef Wojworshebn het volgende:
Als je het begreep ging het er dus over dat die Pakistanen werden 'gebrainwashed' door die ene Arabier. Ze hadden geen werk, niks en die man beinvloedde ze dus zodanig dat ze alleen die weg zagen, die hun werd voorgespiegeld.'
Ik ben een meisje!
pi_36003302
Het was geen slechte film maar ook niet echt een goede. De personages waren niet voldoende uitgewerkt vond ik. Ze hadden beter nog een uur aan de film kunnen vastplakken om daarvoor te zorgen. George Clooney speelt een goede rol. Je ziet echt een man die steeds over zijn schouder kijkt en op het randje leeft. De prins waarvan Matt Damon de adviseur is vond ik ook erg sterk spelen. Verder vond ik het indoctrinatie verhaaltje te zwak uitgewerkt. Ik zag dat imdb de film een 7.2 geeft, ik kan me daar wel in vinden.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
  maandag 13 maart 2006 @ 21:01:23 #77
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_36003374
Ik werd een beetje naar van die martelscene.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 13 maart 2006 @ 23:14:48 #78
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36008567
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:01 schreef Sanne het volgende:
hehe
pi_36084394
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:01 schreef Sanne het volgende:
toen deed ik mijn ogen dicht.
Ik ben een meisje!
pi_36104735
vond het wel een goede film, sommige dingen hoeven er inderdaad niet in (vader - zoon gebeuren in meerdere vormen), daar werd het alleen maar zinloos uitgebreider van terwijl ik juist liever wat meer diepgang had willen zien hier en daar.
quote:
ging die club voor de bevrijding van iran nou nog ergens over, ik vond hun rol / doel in de film een beetje onduidelijk. of was dat gewoon een foute naam voor een groep mensen die graag alle olie daar weg willen halen en het verder zou boeien wat er met het land gebeurt?
pi_36143993
Ik vond het een ijzertsterke politiek beladen film waarvan we er te weinig van zien. Clooney, Matt Damon en die Prins Nasir vond meesterlijk acteren.

Ik begreep alleen het einde niet,
SPOILER
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_36144129
Wat was de grap met dat liquid mdma nou. Ik hoor bij de 95% aan wie dat ontgaan is.
pi_36144194
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:04 schreef Cracka-ass het volgende:
Wat was de grap met dat liquid mdma nou. Ik hoor bij de 95% aan wie dat ontgaan is.
Op die feest bedoel je. Ik begreep em niet nee, waar ging dat over dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_36157155
Goede film, in het begin was het wel ff lastig maar na een tijdje had je wel door hoe het zat. Een 7 geef ik het.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_36190624
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:04 schreef Cracka-ass het volgende:
Liquid MDMA is GHB...

MDMA = XTC
enkel is xtc niet op te lossen in een vloeistof. GHB geeft eensgelijke effecten ongeveer als GHB en word in het uitgaansleven vaak in een vloeistof vorm verkocht en heeft zo de naam vloeibare XTC/MDMA gekregen...
pi_36643694
Heb hem net gekeken, ik vind het een goede film.
Er zijn me wel wat dingen ontgaan, zou hem eigenlijk nog eens moeten kijken. Maar daar heb ik nu niet zo'n zin in, zo spannend is hij nou ook weer niet...
pi_36661111
waarom heet de film eigenlijk syriana? heeft dat een betekenis die ik niet ken? ik ben het ook nergens in de film tegen gekomen.
  woensdag 5 april 2006 @ 00:46:02 #88
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36661388
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:32 schreef Byte_Me het volgende:
waarom heet de film eigenlijk syriana? heeft dat een betekenis die ik niet ken? ik ben het ook nergens in de film tegen gekomen.
Uit de Empire uit een quote van Stephen Gaghan (de schrijver): "Syriana is a term used by Washington think-tanks to describe a hypothetical re-shaping of the Middle East."
pi_36661931
Film gezien in de bios. Was met wat vrienden waarvan er 2 bijna in slaap vielen. Ik zelf vond hem vrij goed en zeker het kijken waard. Mede door het goede acteerwerk! Trekt het hele olie/midden-oosten verhaal je niet zo aan, zou ik hem niet gaan kijken.
pi_36662032
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:46 schreef Gorro het volgende:

[..]

Uit de Empire uit een quote van Stephen Gaghan (de schrijver): "Syriana is a term used by Washington think-tanks to describe a hypothetical re-shaping of the Middle East."
bedankt
pi_41416643
Staat in de planning om te kijken.

Soort van reminder-post
  vrijdag 22 september 2006 @ 10:07:41 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42040318
Ik vond het een geweldige film eigenlijk. Doet goed zijn best om geen 'good guy - bad guy' scenario neer te plempen maar laat zien wat nou de belangen zijn en hoe ver de invloed gaat wat betreft olie.

Ja, ik heb ervan genoten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 4 januari 2007 @ 01:49:19 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44995525
Bekeken.
Viel mij, vanwege de voorspelbaarheid, zwaar tegen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:58:20 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45011969
Voorspelbaar?
pi_45012440
moet hem nog zien
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties