Yep dat is ie, ik heb de foto's even wat ge-update van attracties waar ik sinds de laatste openingspost heen ben geweestquote:Op maandag 12 september 2005 06:31 schreef duckes het volgende:
[afbeelding]
Is dat Shamoo toevallig?
Ik heb ook aardig wat foto's. Als ik ergens tijd vind zal ik ze ook ff posten
Eensch.... 't is wat dat betreft net Frankrijk: mooi land, jammer dat er zoveel eikels wonen.quote:Op maandag 12 september 2005 10:17 schreef KNAK het volgende:
Leuk om even in Californiarond te dwarrelen.....maar er leven![]()
![]()
Mijn ervaring met Europa: attitude, opgeblazen, arrogant en onvriendelijk en lang niet zo mooi en divers als de VS.quote:Op maandag 12 september 2005 10:17 schreef KNAK het volgende:
Leuk om even in Californiarond te dwarrelen.....maar er leven![]()
![]()
Amerika is net als Europa maar dan alleen heel erg opgeblazen.Azie
![]()
Alhoewel ik Europa niet zo mooi vind; is mijn ervaring, vooral in NL dat er veel eikels wonen. Mijn oplossing is om gewoon niet naar Europa te gaan, I suggest you do the same with my country...quote:Op maandag 12 september 2005 11:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Eensch.... 't is wat dat betreft net Frankrijk: mooi land, jammer dat er zoveel eikels wonen.
quote:Op maandag 12 september 2005 19:38 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Europa: attitude, opgeblazen, arrogant en onvriendelijk en lang niet zo mooi en divers als de VS.
[..]
Alhoewel ik Europa niet zo mooi vind; is mijn ervaring, vooral in NL dat er veel eikels wonen. Mijn oplossing is om gewoon niet naar Europa te gaan, I suggest you do the same with my country...
zegt een 'amerikaan'quote:Op maandag 12 september 2005 19:38 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Europa: attitude, opgeblazen, arrogant en onvriendelijk en lang niet zo mooi en divers als de VS.
[..]
Ik ben er voorlopig, na hat afgeven van vingeradrukken en een foto, ook wel weer even klaar meequote:Op maandag 12 september 2005 19:38 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Mijn oplossing is om gewoon niet naar Europa te gaan, I suggest you do the same with my country...
quote:Op maandag 12 september 2005 19:38 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
lang niet zo mooi en divers als de VS.
[..]
Wees blijquote:Op maandag 12 september 2005 22:33 schreef Vampier het volgende:
kan deze discussie ergens anders gevoerd worden, dit is een California travel topic! Geen blah blah blah discusie!
Je weet dus totaal niet waar je het over hebt. New Mexico landschap compleet anders dan bv. Maine. Hawaii compleet anders dan bv. Alaska (qua landschap, cultuur) We spreken dan allemaal wel Engels, maar er is zeker extreme diversiteit tussen culturen tussen de staten.quote:Op maandag 12 september 2005 22:56 schreef KNAK het volgende:
[..]
![]()
Als je in Europa een paar uurtjes reist, kom je in een hele andere wereld terechtl ; Taal,landschap, cultuur... eeeeeeeetccccc
In de US alleen de manier waarop mensen lullen/dialect
![]()
Wow, jij hebt dus diploma Etterbak met lof?quote:Op maandag 12 september 2005 23:05 schreef KNAK het volgende:
[..]
Wees blij
....anders ligt deze topic binnen 2 dagen onderaan de lijst (want zo mooi&boeiend is CA niet), en dat zou zonde zijn voor je OP waar moeite voor gedaan is
Wij kicken um tenminste nog![]()
Als je CA toch niet boeiend en mooi vindt, ga dan ergens anders je gal lopen spuien en niet dit topic zitten vervuilen met je domme reacties.quote:Op maandag 12 september 2005 23:05 schreef KNAK het volgende:
[..]
Wees blij
....anders ligt deze topic binnen 2 dagen onderaan de lijst (want zo mooi&boeiend is CA niet), en dat zou zonde zijn voor je OP waar moeite voor gedaan is
Wij kicken um tenminste nog![]()
Wow, bijna een hele maand, mooi voor elkaar zegquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:50 schreef innepin het volgende:Ik ga weer heen!
van 26 december tot 23 januari verblijf ik weer in (eerst) San Quentin en (daarna) Santa Cruz!!
net m'n ticket geboekt en ben een tikkeltje hyper... hihihih
quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:56 schreef Vampier het volgende:
'San Quentin' doe Charles Manson de groeten
Ach, de vorige keer was ik er 6,5 maandenquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:20 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Wow, bijna een hele maand, mooi voor elkaar zeg
toevallig gister de film Redemption gezien.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:44 schreef innepin het volgende:
[..]Jup, en Scott Peterson.... and alle andere lieve bajesklanten
Welke van de 17 titels die imdb mij geeft? En hoe is dat relevant?quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:53 schreef Dizzee het volgende:
[..]
toevallig gister de film Redemption gezien.![]()
Die met Jamie Foxx. Gaat over de oprichter van "The Crips" (grootste gang in Amerika) die in San Quentin beland. In San Quentin veranderd hij, en wordt uiteindelijk meerdere keren voorgedragen voor de Nobelprijs v/d vrede.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:57 schreef innepin het volgende:
[..]
Welke van de 17 titels die imdb mij geeft? En hoe is dat relevant?
Even voor de duidelijkheid, ik hoef dus niet naar de gevangenis he. Ik ga alleen bij mijn vriendje op bezoek
die daar woont vanwege z'n moeders werk, niet vanwege criminaliteit enzo.. whehe
Oh, wat grappig, nooit van gehoord. Toch maar een keer kijkenquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:08 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Die met Jamie Foxx. Gaat over de oprichter van "The Crips" (grootste gang in Amerika) die in San Quentin beland. In San Quentin veranderd hij, en wordt uiteindelijk meerdere keren voorgedragen voor de Nobelprijs v/d vrede.
tis dat je de sub er nog neer hebt gezet.![]()
Ikke?quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:22 schreef Jeroenus het volgende:
Aaah, UCSC, wanneer ga jij weer?Ik ga maar weer is met mijn universiteit contact op nemen en eventueel met de bank als mijn plannen heel groot worden.
Berkeley![]()
![]()
Bummer. Heb je campusphoto's of andere omgevingfoto's?quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:46 schreef innepin het volgende:
[..]
Ikke?Ik ga helaas niet nog een keer aan UCSC studeren, alleen op bezoek
Wel op campus. Ik mis Santa Cruz!!
Niks is leuker dan New York.quote:Op woensdag 21 september 2005 17:37 schreef steve2003 het volgende:
shit zeg, ik wil zo rgaag een keer naar Cali
kan iemand mij uitleggen wat Cali nou leuker maakt als New York, Florida, Utah, of een andere staat?
Utahquote:Op woensdag 21 september 2005 17:37 schreef steve2003 het volgende:
shit zeg, ik wil zo rgaag een keer naar Cali
kan iemand mij uitleggen wat Cali nou leuker maakt als New York, Florida, Utah, of een andere staat?
Ik heb ze gezien.quote:Op donderdag 22 september 2005 10:38 schreef innepin het volgende:
Heb geen stage gedaan, wel utiwisseling. Mag dat ook?
waarom ziet niemand mijn fotopost nou?
De moeder van mijn vriend werkt in San Quentin. Binnen de hekken, dus op gevangenisterrein, staan een stuk of 300 huizen (kunnen er ook minder zijn, geen idee eigenlijk) waar een zooi medewerkers wonen. Zo dus ook de moeder van mijn vriend.quote:Op donderdag 22 september 2005 10:50 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik heb ze gezien.
Mooie foto's, lijkt me tof om daar eens rond te kijken. Wat was precies de reden dat jij daar was? Ik neem aan dat je daar niet zomaar als toerist even mag rondstruinen...
Wauw, da's puik. Vind je het goed als ik je effe toevoeg op msn? Even wat vragen stellen...quote:Op donderdag 22 september 2005 11:49 schreef innepin het volgende:
[..]
De moeder van mijn vriend werkt in San Quentin. Binnen de hekken, dus op gevangenisterrein, staan een stuk of 300 huizen (kunnen er ook minder zijn, geen idee eigenlijk) waar een zooi medewerkers wonen. Zo dus ook de moeder van mijn vriend.Je mag er inderdaad niet zomaar binnen - voor mij is speciaal toestemming gevraagd enzo. Je moet ook altijd je id laten zien voor je binnen mag, evt zeggen in welk huis je woont.
En in Santa Cruz studeerde ik.![]()
Gaat uw gangquote:Op donderdag 22 september 2005 11:55 schreef BrauN het volgende:
[..]
Wauw, da's puik. Vind je het goed als ik je effe toevoeg op msn? Even wat vragen stellen...![]()
Het weer is 10 maanden van het jaar: "Zonnig" - althans in de zuidelijke helft van California. Over het algemeen heeft de hele staat California een prettig klimaat. Het is zo'n 15 uur rijden van de Mexicaanse grens tot Oregon, en je zou de ligging voor het klimaat denk ik het beste kunnen vergelijken met het klimaat tussen Zuid Spanje aan de zuidkant, en Midden-Frankrijk aan de noordkant. Ja het kan in de winter best koud zijn aan de noordzijde, maar het zuiden is eigenlijk het hele jaar door erg aangenaam. In de winter zakt de temperatuur overdag zelden onder de 15 graden, en in de zomer is het soms wekenlang 35+quote:Op woensdag 21 september 2005 17:37 schreef steve2003 het volgende:
Maartena, meestal hebben je posts heel wat zinnelijks te zeggen. Degene die jou verteld heeft dat Upstate NY niet mooi is of zelfs lelijk (hopelijk is het niet je echtgenote) is niet goed bij zijn/haar hoofd. Upstate NY is ontzettend mooi, met bergen, bossen, meren (fingerlakes), mooie dorpjes. Ben je wel eens in de Hamptons, Montauk geweest? (niet upstate) Supermooie plaatsen. NY is zeker weten een van de mooiste staten in de unie en heeft als bekroning ook de meeste geweldige stad NYC.quote:Op donderdag 29 september 2005 01:22 schreef maartena het volgende:
[..]
New York? De staat zelf is vrij lelijk heb ik me laten vertellen. Men gaat hier voornamelijk voor de STAD New York heen, en tja... daar kan ik helaas weinig over vertellen want ik ben er nooit geweest. Als ik nog ooit aan de Oostkust terecht kom, dan kies ik denk ik eerder voor Boston of ergens in New England dan voor New York.
Tell me about it... heb er ook een supertijd gehad. De vrouwen zijn idd erg mooi en relaxter als hier in NL.quote:Op zondag 23 oktober 2005 03:52 schreef KonnieKipke het volgende:
Om even in te haken; Ik kom net terug van een wereldse reis naar San Francisco en San Diego. Wat een supertijd. We hebben San Francisco per fiets bezichtigd, met de heli er overheen gevlogen. In San Diego zijn we ons te buiten gegaan aan champagne in Pacific Beach....
Ik wil er wonen! Wat een leven daar, wat een vrouwen!![]()
Ik zal hier wel ff posten als ik ze digitaal heb gekregen van die vriend waarmee ik ben gegaan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:09 schreef Smeich het volgende:
KonnieKipke, ik neem aan dat je foto's hebt gemaakt toen je vanuit de heli over Sf vloog? Indien ja, zou je mij die wellicgt kunnen toesturen? Lijkt me geweldig trouwens!
Wat ga je precies doen? Studeren?quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:52 schreef innepin het volgende:
Nog 55 dagen en ik zit in het vliegtuig
Wat een dijenkletserquote:Op dinsdag 1 november 2005 13:37 schreef -Dries- het volgende:
Vliegen denk ik
Nee, studeren heb ik er al gedaanquote:Op dinsdag 1 november 2005 13:30 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Wat ga je precies doen? Studeren?
Wat en hoe heb je daar dan gestudeerdquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:14 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee, studeren heb ik er al gedaanIk ga vier weken op bezoek bij alle mensen die ik destijds heb ontmoet (en vooral m'n vriendje
)
Ik heb een half jaar uitwisseling gedaan, aan de University of California, in Santa Cruz. Uitwisseling was erg makkelijk te regelen via opleiding. Ik heb er de meest willekeurige vakken genomen ("Intro to Drawing", "Reading Egyptian Hieroglyphs" enzo...quote:Op woensdag 2 november 2005 14:00 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Wat en hoe heb je daar dan gestudeerd?
Via welke studie kwam je daar dan terrecht? En sliep je bij een gastgezin oid?quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:29 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik heb een half jaar uitwisseling gedaan, aan de University of California, in Santa Cruz. Uitwisseling was erg makkelijk te regelen via opleiding. Ik heb er de meest willekeurige vakken genomen ("Intro to Drawing", "Reading Egyptian Hieroglyphs" enzo...) en het was geweldig!
Meer vragen?
Ik neem toch aan dat UC Berkeley en UCLA 1 en 2 waren op je keuze lijstje?quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:39 schreef innepin het volgende:
Ik kon naar alle UC's, maar het ging wel zo dat je eerste, tweede, derde keus op moest geven en je niet per se in je eerste of tweede keus geplaatst werd. (hoewel volgens mij niemand ook echti n 3e keus geplaatst is bij onze 'lading'). Ik geloof dat er ook een exchange program met Florida is, en een met Oklahoma.
Santa Cruz is zeker erg regenachtigNou ja.
24 mei 2006 zit ik in het vliegtuig naar LA. Dat duurt dus nog eventjes.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:17 schreef Pat-man het volgende:
Gaat er helemaal niemand meer naar California???
Design studio. En dan op webdesign gebied. Dus met flash etc.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:34 schreef -Dries- het volgende:
Wat voor een bedrijf is dat waar je stage moet lopen?
Ik ben eind Mei in Yosemite geweest en overdag was het daar snikheet, en 's nachts nog steeds ijskoud. Dus het maakt niet zoveel uit wanneer je gaat; het is er 's nachts toch wel koudquote:Op maandag 12 december 2005 23:53 schreef Svyatagor het volgende:
Hoera, vandaag geboekt: 6 april naar SF, 22 april weer terug, ook vanaf SF. Kort, twee weekjes, maar kon niet anders ivm werk enzo.
Wij zijn alletwee nog nooit in de states geweest, gaan er nu heen omdat mijn vriendin de eerste paar dagen een congres heeft in SF. Daarna plakken we er nog een paar dagen SF aan vast, maar dan...
We willen sowieso naar Yosemite. Is april te vroeg (koud) om te kamperen? Want het moet een beetje low-budget..
Verder zijn we er nog niet uit. Een plan is om na Yosemite en Sequoia door te rijden naar LA, daar een paar dagen te zijn, en dan via de Pacific Coast Highway terug te tuffen naar SF. Maar eigenlijk staat Las Vegas ook nog wel op het lijstje (met helikoptervlucht uiteraard).
Zijn er nog 'off the beaten track' dingen in Californië die absoluut cool zijn om te gaan zien?
In SF willen we gewoon met het openbaar vervoer, pas als we de stad uitgaan huren we een auto denk ik. Tips?
Ben je ook naar Las Vegas gereden, of heb je dat met het vliegtuig gedaan?quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:51 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Ik ben eind Mei in Yosemite geweest en overdag was het daar snikheet, en 's nachts nog steeds ijskoud. Dus het maakt niet zoveel uit wanneer je gaat; het is er 's nachts toch wel koudWij zijn toen ook met de auto vanuit SF gegaan en de rit ernaartoe was al een hele beleving. De natuur in de USA is echt heel erg indrukwekkend. Ik zou wel op tijd bespreken voor een slaapplaats, zeker als je daar in het weekend bent. Maar ik zou zeker gaan; check mijn pics hierboven.
Las Vegas is ook de moeite waard, dus dat zou ik ook proberen te doen. 2 dagen is wel echt meer dan genoeg want buiten het hele grote "circus" is er ook echt helemaal niks te doen. LA moet je ook zeker doen maar zorg dan wel dat je een auto hebt want het is echt niet te doen zonder auto. Wel een hele makkelijke stad om je weg in te vinden. Ik had net een week mijn rijbewijs en ben er zonder kleerscheuren doorheen gekomen. De file's vallen ook wel mee, alleen niet tijdens de Hollywood Bowl; dan staat alles muurvast.
Nee, we zijn naar LV gevlogen maar hebben daar wel weer een auto gehuurd en zijn door Zion park naar de Bryce Canyon gereden.....we wilden in eerste instantie ook nog doorrijden naar de Grand Canyon maar dat redde we niet meer qua tijd.....de omgeving van Las Vegas is alleen maar woestijn....met de juiste muziek waan je je direct in een road movie, dat is wel leuk!quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:35 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ben je ook naar Las Vegas gereden, of heb je dat met het vliegtuig gedaan?
Dat ben ik het volledig met je eens. Voor mij is het absoluut de mooiste stad die ik ooit bezocht heb.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:47 schreef KonnieKipke het volgende:
San Diego is een paradijs op aarde
Padres game meepakken?quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:44 schreef fanneke het volgende:
[..]
Dat ben ik het volledig met je eens. Voor mij is het absoluut de mooiste stad die ik ooit bezocht heb.
Volgend jaar weer (minstens) 4 dagen.
San Francisco, Berkeley en Sausalitoquote:Op dinsdag 13 december 2005 22:17 schreef innepin het volgende:
Ik heb eigenlijk niet zo veel van San Diego gezienNiet veel meer dan het strand, zeg maar... haha. Maar goed, San Francisco is ook gaaf
wat zonde, Zion is echt een ultiem wandelpark, dan zie je pas echt hoe mooi het is, zelfde geldt ook zeker voor Yosemite.quote:Op maandag 12 december 2005 16:51 schreef PhoenixPerry het volgende:
Zion zijn we doorheen gereden terwijl we naar Bryce gingen dus daar hebben we niet veel foto's gemaakt. Vooral Yosemite vond ik extreem mooi. Iedereen die ooit naar Cali gaat moet er zeker eens gaan kijken.
Helemaal mee eens, zo mooi om overal door/overheen te moeten klimmen en vervolgens opeens bij een klein meertje uit komen. Echt m'n favo park!!!quote:Op woensdag 14 december 2005 01:38 schreef Blik het volgende:
[..]
wat zonde, Zion is echt een ultiem wandelpark, dan zie je pas echt hoe mooi het is, zelfde geldt ook zeker voor Yosemite.
SF is ook mijn grote liefde!!!quote:
Haha, die staat idd in de planning.quote:
Woosh, een betaalbare kamer in de buurt van SF..quote:Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef Pat-man het volgende:
SF is ook mijn grote liefde!!!![]()
![]()
![]()
Hoop echt dat ik er een stage adres kan vinden voor volgend jaar. Word wel duur grapje qua kamer/appartement huur![]()
Daarentegen betalen stages in de VS vele malen beter dan in NL.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, zo mooi om overal door/overheen te moeten klimmen en vervolgens opeens bij een klein meertje uit komen. Echt m'n favo park!!!
[..]
SF is ook mijn grote liefde!!!![]()
![]()
![]()
Hoop echt dat ik er een stage adres kan vinden voor volgend jaar. Word wel duur grapje qua kamer/appartement huur![]()
Ja, we waren ook niet van plan er heen te gaan maar toen we naar Bryce gingen merkten we dat we alleen door Zion naar de Bryce konden. We hadden dus simpelweg de tijd niet, anders waren we er zeker graag wat langer gebleven. Oh well, maybe next time. Ik ga zeer zeker nog een keer terug naar Cali en omliggende staten!quote:Op woensdag 14 december 2005 01:38 schreef Blik het volgende:
[..]
wat zonde, Zion is echt een ultiem wandelpark, dan zie je pas echt hoe mooi het is, zelfde geldt ook zeker voor Yosemite.
Serieus??? Ok, da's goed nieuws. Enig idee wat een beetje normaal is?quote:Op woensdag 14 december 2005 13:22 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Daarentegen betalen stages in de VS vele malen beter dan in NL.
Exclusief 250 euro belasting, gok ik?quote:Op donderdag 15 december 2005 10:01 schreef American_Nightmare het volgende:
Nu boeken via D-reizen.nl en je betaalt maar 370 euro voor een retourvlucht Schiphol - LAX van nu t/m maart.
Zo goedkoop heb ik het nog nooit gezien.. wij betaalden vorig jaar rond deze tijd 550 en kennissen van ons afgelopen zomer (aug) 800.
Welke maatschappij is maar 493 euro? Het kostte mij, wel erg laat, 830 euro voor AMS-HOU-SFO.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:44 schreef innepin het volgende:
[..]
Exclusief 250 euro belasting, gok ik?
Ik betaal trouwens 493 euro voor een retourtje AMS-SFO, non stop, inclusief alle belasting.
Is het al es kerstmis?![]()
quote:Op donderdag 15 december 2005 10:53 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Welke maatschappij is maar 493 euro? Het kostte mij, wel erg laat, 830 euro voor AMS-HOU-SFO.
Afgelopen zomer betaalde ik er zoveel voor bij Continental.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:03 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]Wanneer ga je dan? Via United Airlines kost 't nu 442 (incl belasting).
Da's wel weer goedkoop dan. Ver van tevoren geboekt, of juist niet?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:26 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Afgelopen zomer betaalde ik er zoveel voor bij Continental.
Nog geen 4 weken van de tevoren geboekt. Ik kon toen al weinig vinden voor beneden de 1000 euro. Toen vond ik die van 830 op Continental.com.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Da's wel weer goedkoop dan. Ver van tevoren geboekt, of juist niet?
Inclusief belasting, maar exclusief Security Tax zeker? Is alsnog 80 euro extraquote:Op donderdag 15 december 2005 11:03 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]Wanneer ga je dan? Via United Airlines kost 't nu 442 (incl belasting).
Volgens mij zit gewoon alles erin. Toen wij vorig jaar boekten hoefden we ook niks extra's te betalen. Of is die security tax daarna pas ingevoerd?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:21 schreef Douwe het volgende:
[..]
Inclusief belasting, maar exclusief Security Tax zeker? Is alsnog 80 euro extra
Dan nog vind ik het een acceptabel bedrag. In de zomer betaal je met gemak hetzelfde voor NY, vaak zelfs nog meer. In ieder geval een stuk minder dan 830.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:23 schreef Douwe het volgende:
Ik boekte gisteren een retourticket Los Angeles, en kwam op ¤400 inclusief belastingen uit... toen ik echter wilde gaan betalen werd ineens die 80 euro extra uit de mouw geschud.
Dit is dus gelijk een verkapte TVP
Sja zonder BTW zijn computers ook altijd erg goedkoop.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:33 schreef Douwe het volgende:
Ja, de prijs viel me ook enorm mee... Zonder belastingen was het tarief 255 euro... dat is toch belachelijk?
Hier vind ik al geen ticket voor AMS - SF voor minder dan 700 euro.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik boek altijd via vliegtarieven.nl en mijn ervaring is dat de prijzen daar het laagst zijn en dat er geen 'verassingen' bij betalen meer aan te pas komen.
Ik heb goede ervaringen met D-reizen, die zijn tot nu toe altijd goedkoper geweestquote:Op donderdag 15 december 2005 13:42 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hier vind ik al geen ticket voor AMS - SF voor minder dan 700 euro.![]()
Ja ik ook, maar wil wel altijd met United. Vorig jaar koste het me incl. alles 630 ofzow p.p.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb goede ervaringen met D-reizen, die zijn tot nu toe altijd goedkoper geweest
KLM via atp.nlquote:Op donderdag 15 december 2005 10:53 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Welke maatschappij is maar 493 euro? Het kostte mij, wel erg laat, 830 euro voor AMS-HOU-SFO.
Ik heb het eens opgezocht voor business/economics majors. Bij undergraduates lag het gemiddeld zo rond de $3000 p/m bij een +/- 40u werkweek. Dit is exclusief bonus, wat natuurlijk mooi is als je een harde werker bent.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:45 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar wil wel altijd met United. Vorig jaar koste het me incl. alles 630 ofzow p.p.
Dit was AMS --> IAD (Washington DC) en terug LAX --> AMS over een periode van 3 maanden. Vond het zelf lekker voordeling en een zeer goede service bij D-reizen.
Nu eens kijken wat Tioga Tours te bieden heeft voor me. April maar weer eens naar de oostkust
Al zou ik toch liever weer naar Cali gaan, maar dat komt misschien dat jaar d'r op weer.
Hey Jeroenus, wat is een beetje normaal bedrag qua stagevergoeding?
VOOR EEN STAGE?????? Verdiende hier met m'n stage 250 euri p/m...quote:Op donderdag 15 december 2005 16:57 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik heb het eens opgezocht voor business/economics majors. Bij undergraduates lag het gemiddeld zo rond de $3000 p/m bij een +/- 40u werkweek. Dit is exclusief bonus, wat natuurlijk mooi is als je een harde werker bent.
Mocht je zo rond de 26/27 zijn en een MBA op zak hebben, dan is de gemiddeldeinternshipcompensatie zo'n $7500 p/m excl. bonus.![]()
![]()
![]()
Misschien verschilt het sterk van major.
SF, Oakland en Fremont hebben de duurste gemiddelde huizenprijzen in de VS.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:17 schreef innepin het volgende:
Ja, maar je moet je ook bedenken dat de huizen ook een flink stuk duurder zijn dan hierJe zal waarschijnlijk meer uitgaven dan hier hebben.
![]()
Zo, Anaheim staat ook hoog! Daar woont Vampier toch?quote:Op donderdag 15 december 2005 17:22 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
SF, Oakland en Fremont hebben de duurste gemiddelde huizenprijzen in de VS.
http://money.cnn.com/pf/features/lists/nar_3q05/price.html#table
Die staan 2e.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:05 schreef Jeroenus het volgende:
Volgens mij wonen maartena en Vampier in de Orange County.
Heb je toevallig nog mooie neighbourhood foto's?quote:Op donderdag 15 december 2005 19:33 schreef maartena het volgende:
Ja inderdaad![]()
Ik kan voorlopig het nog niet veroorloven om iets te kopen.....
Mwah... voor 600 dollar lukt het wel om een appartementje te vinden.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:17 schreef innepin het volgende:
Ja, maar je moet je ook bedenken dat de huizen ook een flink stuk duurder zijn dan hierJe zal waarschijnlijk meer uitgaven dan hier hebben.
![]()
Ik ga er even vanuit dat jullie een dubbel inkomen hebben, is het werkelijk zo moeilijk?quote:Op donderdag 15 december 2005 19:33 schreef maartena het volgende:
Ja inderdaad![]()
Ik kan voorlopig het nog niet veroorloven om iets te kopen.....
In San Francisco?quote:Op donderdag 15 december 2005 23:21 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Mwah... voor 600 dollar lukt het wel om een appartementje te vinden.![]()
Hou op....quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:10 schreef innepin het volgende:
Root beerChurro's
American Pancakes
Denny's
Taco Bell
Mac & Cheese
Oh god, ik ga echt tien kilo aankomen in de vier weken Californië deze winter![]()
Heb weinig eisen he. Moet gewoon klein en heel erg simpel zijn. Hoef er maar 5 maanden te zitten.quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:12 schreef innepin het volgende:
[..]
In San Francisco?Whehehehe succes, ik zal onder de indruk zijn als het je lukt.
hebben ze ook nog andere smaken behalve zoet en vet?quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:10 schreef innepin het volgende:
Root beerChurro's
American Pancakes
Denny's
Taco Bell
Mac & Cheese
Oh god, ik ga echt tien kilo aankomen in de vier weken Californië deze winter![]()
Waarom zouden ze?quote:Op vrijdag 16 december 2005 06:19 schreef Hrun het volgende:
[..]
hebben ze ook nog andere smaken behalve zoet en vet?
Ik ga terugquote:Op vrijdag 16 december 2005 02:16 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Hou op....Ik wil terug...........
Auto huren zal ook nog lastig worden, vaak kan dat pas vanaf je 25e, hoorde ik ergens. En onderschat echt niet hoe moeilijk het zal zijn een betaalbare kamer in SF te vinden....quote:Heb weinig eisen he. Moet gewoon klein en heel erg simpel zijn. Hoef er maar 5 maanden te zitten.
Vind eigenlijk een kamer al goed, als het maar in de stad is dan. Scheelt weer auto kopen en benzinekosten. Kan ik voor de dagen dat ik weg wil gewoon auto huren.
Dat moet zeker lukken hoor, je hebt kamers (neem aan dat je dit bedoelt) voor zo'n $450. Das dan meestal of iets kleins of in the Sunset district of Ingleside bv. Kijk eens op www.craigslist.org zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:12 schreef innepin het volgende:
[..]
In San Francisco?Whehehehe succes, ik zal onder de indruk zijn als het je lukt.
BLIJF WEG BIJ DE ROSEBOWL PARADE!! WE HEBBEN AL 4.500.000 TOERISTEN HIER!! OPGEHOEPELD!!!quote:
Mwah ... Ik denk dat ze liever hebben dat jij "een eind optieft".... als je die instelling daar hanteerdquote:Op maandag 26 december 2005 06:46 schreef Vampier het volgende:
[..]
BLIJF WEG BIJ DE ROSEBOWL PARADE!! WE HEBBEN AL 4.500.000 TOERISTEN HIER!! OPGEHOEPELD!!!![]()
quote:Op maandag 26 december 2005 22:28 schreef WooZ het volgende:
Ik heb foto's van m'n afgelopen trip v/d zomer eindelijk online gezet, onder het mom beter laat dan nooit
Whoehaaa.. here I come!!! Doe mij die maar..quote:Op maandag 26 december 2005 11:07 schreef KonnieKipke het volgende:
In San Diego voor $600 per maand een kamer aan pacific beach met uitzicht over het strand en 2 vrouwelijke huisgenoten
Damn, had ik maar wat vaker vrij..
OF ditte:
ROOMMATES:
You'll be living with two 21 year old female UCSD students. Both girls are very laidback, drama free, maintain busy lives, are clean, and value privacy. Pics of roommates and friends below.
[afbeelding]
![]()
Nice pics! Elke keer als ik weer foto's zie (ben ongeveer bij dezelfde plaatsen geweest) wil ik direct weer terug !quote:Op maandag 26 december 2005 22:28 schreef WooZ het volgende:
Ik heb foto's van m'n afgelopen trip v/d zomer eindelijk online gezet, onder het mom beter laat dan nooit
Foto's of captures van een film? Zien er nogal wazig uit, of is dat extreme jpeg compressie?quote:Op maandag 26 december 2005 22:28 schreef WooZ het volgende:
Nee sorry, ik ga over een aantal jaar zeker nog een keer. Ben nu 21, en heb samen met een vriend voor een georganiseerde jongerenreis gekozen, waarbij de route dus al vasstond.quote:Op maandag 26 december 2005 23:24 schreef Vampier het volgende:
[..]je bent niet even in Anaheim langs geweest...
![]()
Gewoon goeie jpeg compressiequote:Foto's of captures van een film? Zien er nogal wazig uit, of is dat extreme jpeg compressie?
Foto's ?quote:Op zaterdag 31 december 2005 22:29 schreef innepin het volgende:
Ik ben in San Quentin![]()
![]()
Het regent, en er zijn overstromingen, maar ik ben er
Hoe is het busvervoer in de praktijk? Makkelijk vanuit Westwood naar Santa Monica, Beverly Hills, Hollywood en Downtown?quote:Op maandag 2 januari 2006 00:55 schreef Vampier het volgende:
vervoer in LA? ga je fietsen?
koop een goedkope auto
Prachtig man. Hoe ben je op het punt gekomen waar vandaan je de twee foto hebt genomen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:06 schreef Pat-man het volgende:
Heb eindelijk al m'n foto's van m'n trip uitgezocht....van de 3500 zo'n 500 over gehouden..
SF vond ik deze toch wel het mooiste eigenlijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zal morgen al m'n Cali pics posten...![]()
Neem aan dat je ook bij de golden gate bent geweest, dus zal 't proberen te omschrijven...quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:59 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Prachtig man. Hoe ben je op het punt gekomen waar vandaan je de twee foto hebt genomen?
weer?quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:32 schreef GWD het volgende:
over 4 weekjes voor 5 maanden naar Santa Monica (Marina Del Rey) weer lekker feesten op de campus
Cali :y
mafkeesquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:32 schreef GWD het volgende:
over 4 weekjes voor 5 maanden naar Santa Monica (Marina Del Rey) weer lekker feesten op de campus
Cali :y
Vet... Santa Cruz is zo relaxed. Zou daar echt graag voor een weekje heen gaan. Prachtig strand en hele vette promenadequote:Op vrijdag 6 januari 2006 02:18 schreef innepin het volgende:
Hollywood Tower Hotel![]()
Man, die was echt gaaf.
Ik zit trouwens weer in Santa Cruz nu.![]()
Je mag ze ook ff naar mij mailen, dan host ik ze wel. hanspieter[at]gmail[punt]com.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:15 schreef Pat-man het volgende:
kut... datalimiet overschreden... na 12en staat 't er weer op
Hoe ga je dit doen? Vliegen van NY naar SF? Of met de auto? Echt een aanrader!!! Met de auto zie je zoveel meer.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:48 schreef Remqo het volgende:
Ik zie alleen maar kruisjes
In April/Mei ga ik weer naar Amerika, van New York naar San Francisco
thnx, heb ze al op m'n school server gezetquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Je mag ze ook ff naar mij mailen, dan host ik ze wel. hanspieter[at]gmail[punt]com.
Heb jij dat met de auto gedaan?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:58 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Hoe ga je dit doen? Vliegen van NY naar SF? Of met de auto? Echt een aanrader!!! Met de auto zie je zoveel meer.
Ik doe een groepsreis met de bus die 3 weken duurt. Ik ga van NYC naar Washington, Niagara Falls, Detroit, Chicago, Sioux City en dan bij Yellowstone NP naar het zuiden naar Salt Lake City, door naar Bryce en Grand Canyon en dan Las Vegas, Los Angeles en San Francisco. Daarbij heb ik 1 dag New York en 2 dagen San Francisco aangeplakt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:58 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Hoe ga je dit doen? Vliegen van NY naar SF? Of met de auto? Echt een aanrader!!! Met de auto zie je zoveel meer.
Klinkt heel vet! Al zou het voor mij nix wezen. Wil zelf de vrijheid hebben alles te bepalen waar ik heen ga.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:26 schreef Remqo het volgende:
[..]
Ik doe een groepsreis met de bus die 3 weken duurt. Ik ga van NYC naar Washington, Niagara Falls, Detroit, Chicago, Sioux City en dan bij Yellowstone NP naar het zuiden naar Salt Lake City, door naar Bryce en Grand Canyon en dan Las Vegas, Los Angeles en San Francisco. Daarbij heb ik 1 dag New York en 2 dagen San Francisco aangeplakt.
De foto's doen het nu wel, erg gaaf! Ik kan niet wachten om weer naar USA te gaan![]()
Vet. Al lijkt me 2/3 weken wel erg kort. Tenminste, ik zou wel zo veel mogelijk willen zien.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:11 schreef Pat-man het volgende:
jups.. Ben van Washington DC via New York naar de Niagara Falls gereden. Toen van de Falls via Atlanta naar Florida, vanaf Florida via Texas naar Arizona. Toen een heel stel National Parks gedaan en vervolgens via Las Vegas naar LA. Vanuit LA nog heen en weer naar SF en toen weer terug. Totaal 3 maanden over gedaan en in alle grote steden op de route geweest. Echt mega veel gezien en totaal 20.000 km gereden. Het is rechtstreeks vanuit NY naar SF in zo'n 6/7 dagen te rijden. Maar dan rijd je wel hele dagen, wanneer je iets vaker stopt en nog eens wat bezichtigd moet het volgens mij met 2/3 weken goed te doen zijn.
Dat klinkt ook inderdaad als erg kort. Sommige grote steden kan je zo 2 dagen in doorbrengen en het is best vermoeiend als je 700km per dag moet rijden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:34 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Vet. Al lijkt me 2/3 weken wel erg kort. Tenminste, ik zou wel zo veel mogelijk willen zien.
neem een dikke jas meequote:Op zondag 8 januari 2006 23:17 schreef innepin het volgende:
Volgend weekend zit ik lekker even in San Francisco![]()
Dat is een échte feestdag en speciaal voor de gelegenheid zal het ook nog wat warmer worden! Is dat nou fijn, of niet?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:18 schreef Maestrov het volgende:
Beste kenners....
Ik ben van vrijdag tot dinsdag in SF. Is Martin Luther King Day nou een echte feestdag?
(En wordt het ook nog wat warmer.....?)
Kom je nog op/bij/in Alcatraz?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:18 schreef Maestrov het volgende:
Beste kenners....
Ik ben van vrijdag tot dinsdag in SF. Is Martin Luther King Day nou een echte feestdag?
Dat was ik wel van plan ja, heb 5 dagen te besteden. Dat moet wel in te passen zijn als het uitgaansschema niet al teveel tol gaat eisen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kom je nog op/bij/in Alcatraz?
Zoek de CD van de audiotour, maar die ettertjes weigeren "m op te sturen naar Nederland.
Of iemand hier die 'm toevallig heeft en me een kopietje kan regelen?
http://www.parksconservancy.org/detail.aspx?ID=127
[afbeelding]
Kan je misschien zo'n ding meenemen? Mail ik je ff naar je Chello account met gegevens etc. Maak ik geld naar je over?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:31 schreef Maestrov het volgende:
Dat was ik wel van plan ja, heb 5 dagen te besteden. Dat moet wel in te passen zijn als het uitgaansschema niet al teveel tol gaat eisen.
Ik zal m'n best doen. Laat het je wel weten of het luktquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kan je misschien zo'n ding meenemen? Mail ik je ff naar je Chello account met gegevens etc. Maak ik geld naar je over?
Ja! Vond t geweldig tijdens mijn eerste week in San Fran... (wordt zo sentimenteel als ik eraan denk dat die vorig jaar rond deze tijd begon..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 02:02 schreef Vampier het volgende:
omdat alleen toeristen hier geen jas dragen... er zitten hier zelfs mafkezen in een zwembad bij een hotel.... man... mijn aars vriest eraf als ik buitenkom
Ik ben vrij... voor mij is het feestquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:18 schreef Maestrov het volgende:
Beste kenners....
Watje. Ik draag al 4 jaar geen jas meer.....quote:Op dinsdag 10 januari 2006 02:02 schreef Vampier het volgende:
omdat alleen toeristen hier geen jas dragen... er zitten hier zelfs mafkezen in een zwembad bij een hotel.... man... mijn aars vriest eraf als ik buitenkom
Denk dat ze het dan hebben weggehaald. Vond het wel een grappig bord, en je knoopt je toch altijd vast aan herkenningspunten als je er later nog eens heen gaat.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:19 schreef innepin het volgende:
Ik ben dit jaar nog bij Pier 39 geweest en heb 't niet gezien, Pat-man.
integreer eensquote:Op woensdag 11 januari 2006 02:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Watje. Ik draag al 4 jaar geen jas meer.....
Behalve als ik naar Canada ga.
Ja idd, dat is ook de enige die ik heb gezien in 2004...quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:19 schreef Remqo het volgende:
Toen ik er vorig jaar was heb ik geen Loony Toons gezien.
Maar het bord van Bubba Gump vind ik ook een leuke, al weet ik niet hoe lang dat bord er hangt.
[afbeelding]
Leuk!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 07:55 schreef Strolie75 het volgende:
Reis is geboekt. 8 mei gaan we naar L.A.
kom ook even langsquote:Op vrijdag 27 januari 2006 07:55 schreef Strolie75 het volgende:
Reis is geboekt. 8 mei gaan we naar L.A.
Motel 6 is een goedkope motel keten die door de hele US zit. Ze zijn meestal wel redelijk en aangezien het een grote keten is, is de service er meestal wel goed. Maar verwacht er absoluut niet veel van, meer dan een kamer met een of twee bedden met daarop een te standaart bedsprei, een wat oudere tv met maar een paar kanalen, een nachtkastje, een brakke stoel en een niet al te nieuwe badkamer. Maar het is wel redelijk te doen hoor.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:46 schreef Krizmir het volgende:
Wij gaan in de zomer naar Californie (voor de eerste keer)
Dit forum maakt me erg enthousiast!!!'![]()
Even een vraag; we gaan met 5 personen trekken en boeken geen hotels/motels van te voren.
Iemand ervaring in het overnachten met 5 personen (waarvan 3 onder de 21) , is dat te doen?
Ik lees veel over 'Motel Six, is dat wat?
Kan je beter voor 20 USD een luchtmatrasje bij de Wall-Mart kopen. Dingen slapen heerlijk zijn makkelijk mee te nemen en kan je overal neer planten.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:53 schreef Jaguarized het volgende:
Grote kamer huren of 2 kamers en bij 1 kamer een bed bij zetten.
Kun je doen, maar weet niet of ze er zo blij mee zullen zijn. Maar ff naar binnen smokkelen moet lukken.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:15 schreef Krizmir het volgende:
We gaan vanaf Los Angeles via Joshua Tree, Grand Canyon, Momument Valley, Page, Zion, Las Vegas, Lone Pine en Yosimite naar San Fransisco
Het punt is alleen dat we veel motels hebben gezien waarbij 4-persoonskamers te huur zijn en we het zonde vinden om voor die 5e persoon een extra kamer te huren, kun je er (bijvoorbeeld bij Motel6) zomaar een extra (lucht) bed bijzetten?
Bedankt, deze had ik nog niet gevondenquote:Op maandag 30 januari 2006 00:01 schreef Pat-man het volgende:
Check trouwens ook ff topic Rondreis Westcoast Amerika, hier staan ook nog wat handige dingen in!
Met 10 man crew?quote:
quote:Op maandag 30 januari 2006 21:45 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Met 10 man crew?Jij woont toch in Anaheim of niet?
Daar is ons hotel! Ik geef tegen die tijd wel een gil, kom ik een biertje doen!quote:
Heb hier hele tray met Mountain Dew staan!!! I\'m an addict!!!!!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:10 schreef innepin het volgende:
Ik heb lekker een 12 pack Barq\\\'s meegenomen naar NederlandEn vijf pakken Ritz crackers... heh.
overpriced stuff.... maar ik ga er ook even een paar halenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 22:10 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Heb hier hele tray met Mountain Dew staan!!! I\\\'m an addict!!!!!Als je in de US bent moet je zeker de code red van Mountain Dew proberen en 1 van de allerlekkerste dingen CREAM SODA!!!
Van het eten moet je echt de Crispy Cream Donuts proberen. (PaT-MaN stelt zich niet aansprakelijk voor eventueel missende vingers)
Ik bof, m\'n oom is amerikaan dus krijg zo nu en dan nog eens wat als hij weer eens is wezen shoppen in the US of in Schinnen (limburg, Am. legerbasis)
Rootbier is NIET TE ZUIPEN... ik heb het 1x geprobeerd... heb 1 uur liggen te hyperventileren.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:16 schreef -Dries- het volgende:
Vergeet vooral geen root beer of rode liquorice te proeven!
Hoe kunnen jullie niet van root beer houden??? Arme mensen....quote:
Ik ken wel krispy kremesquote:Op zondag 5 februari 2006 11:10 schreef Pat-man het volgende:
Maartena en Vampier, jullie kennen de crispy cream donuts wel denk ik toch?
quote:
Ha, was het maar waar dat ik nog in SC zat. Ik ben al sinds 24 januari terug in Nederland, en zal voorlopig wegens ernstig geldgebrek ook niet terug gaan.quote:Op maandag 6 februari 2006 15:06 schreef Smeich het volgende:
Mooie foto's Pat-Man (beetje laat maar toch)! Ik heb (bijna) elke dag heimwee naar San Francisco....![]()
Mountain Dew vind ik trouwens erg lekkeritt rootbeer, wat is dat spul ranzig zeg!
Innepin, vermaak je je nog daar? Ene dag dat ik in Santa Cruz was bij die boardwalk was t trouwens fokked up weather, regen regen en nog meer regen.
Long Beachquote:Op maandag 6 februari 2006 11:26 schreef MevrouwKoRn het volgende:
...we zitten in hotel Queen Mary (in het schip dus, wat ze deels hebben omgebouwd tot hotel) We gaan veel met de metro reizen en willen zo veel mogelijk zien, maar dat moet lukken in die 10 dagen.
Daarna gaan we met de bus naar Las Vegas voor de laatste 3 nachten en we zullen daar gaan trouwen in het geheim![]()
Helemaal met je eens!!!!quote:Op maandag 6 februari 2006 19:12 schreef innepin het volgende:Mensen die niet van root beer houden..
* innepin slurpt nog lekker door aan haar blikje Barq's...
Dank je!quote:Op maandag 6 februari 2006 15:06 schreef Smeich het volgende:
Mooie foto's Pat-Man (beetje laat maar toch)! Ik heb (bijna) elke dag heimwee naar San Francisco....![]()
Mountain Dew vind ik trouwens erg lekkeritt rootbeer, wat is dat spul ranzig zeg!
Innepin, vermaak je je nog daar? Ene dag dat ik in Santa Cruz was bij die boardwalk was t trouwens fokked up weather, regen regen en nog meer regen.
quote:Op zondag 5 februari 2006 04:12 schreef Vampier het volgende:
[..]
Rootbier is NIET TE ZUIPEN... ik heb het 1x geprobeerd... heb 1 uur liggen te hyperventileren.
Sorry.... ik word danwel legaal Amerikaan binnenkort, maar ik vind root beer echt niet te zuipen!quote:Op zondag 5 februari 2006 11:10 schreef Pat-man het volgende:
Hoe kunnen jullie niet van root beer houden??? Arme mensen....
Root Beer float helemaal lekker
Cultuurbarbaar!quote:Maartena en Vampier, jullie kennen de crispy cream donuts wel denk ik toch?
Waar kon je die ook al weer halen??? Was niet bij de Vons maar bij duurdere supermarkt dacht ik.
sorry sorry...quote:Op maandag 6 februari 2006 22:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Sorry.... ik word danwel legaal Amerikaan binnenkort, maar ik vind root beer echt niet te zuipen!![]()
[..]
Cultuurbarbaar!
Het is "Krispy Kreme" en ze worden verkocht in eigen filialen. Sommige supermarkten verkopen ze inderdaad ook, de Albertsons bij mij op de hoek verkoopt ze ook.
Donuts zijn best te kanen, maar vreselijk slecht voor je. Ik blijf er dan meestal ook wel vanaf.
Santa Cruz staat bekend als een van de meest regenachtige plaatsen in Californiëquote:Op maandag 6 februari 2006 21:29 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Dank je!
Regen in SC??? Hoe krijg je dat voor elkaar??? Stond niet een of andere indiaan daar regendans te doen ofzo?![]()
Echt jammer voor je! Is daar zo mooi (met mooi weer).
Ik heb een Amerikaanse vrouw. Dus geen werk of loterij nodig in eerste instantie, behalve dan natuurlijk gewoon werken om geld te verdienen nadat ik hier kwamquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:51 schreef Pat-man het volgende:
Hoe lang moet je in de US wonen voordat je een "echte" amerikaan wordt?
3 jaar als je getrouwd bent met een Amerikaan(se) (Nederlanderschap mag je dan behouden)
5 jaar als je niet getrouwd bent. (Nederlanderschap moet je dan opgeven.
Ik val in de eerste categorie.
[quote]En ben jij aan een visum gekomen? Had je al werk of via loterij???
Zoals ik al zei: vrouwquote:Wat is jouw hoofd reden dat je naar de US bent verhuisd?
Daar kwam mijn vrouw oorspronkelijk vandaan en daar woont haar moeder. Was dus wel zo handig om daar maar eerst naar toe te gaan. We zijn trouwens serieus bezig aan het kijken of we niet naar Portland, Oregon kunnen verhuizen. Daar zijn de huizen nog enigzins betaalbaar namelijkquote:en waarom Cali?
quote:LOS ANGELES In de Amerikaanse staat
Californie zijn honderden mensen op de
vlucht voor bosbranden.Ten zuiden van
Los Angeles zijn 1500 huizen ontruimd.
Meer dan 300 brandweerlieden proberen
het vuur te blussen.
Da's een behoorlijk stukje noordelijker.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:46 schreef maartena het volgende:
We zijn trouwens serieus bezig aan het kijken of we niet naar Portland, Oregon kunnen verhuizen. Daar zijn de huizen nog enigzins betaalbaar namelijk
Veel hotels hebben gratis wifi en anders meestal wel voor $7-10 per dag.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 01:03 schreef it_was_me het volgende:
AS vrijdag vertrekken mijn man en ik naar Las Vegas. 15 febr. gaan we verder naar San Fransisco. Weet iemand hoe het daar gesteld is met internet? En wat de kosten zijn?
Dus Long beach zelf is ook wel wat?? Ik ben er destijds alleen geweest om in de Queen Mary naar de tentoonstelling te kijken, verder niet.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Long Beach![]()
Mooi boot is het, helaas alleen van buiten gezien. Hadden niet echt veel zin meer om nog veel te doen op de laatste dag, maar vanaf daar met de metro naar Hollywood lijkt me cool.
Metro![]()
... beetje locals kijken![]()
Ik vond er niet veel aan, maar het kan goed zijn dat ik enige toeristische attracties gemist heb.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:38 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Dus Long beach zelf is ook wel wat?? Ik ben er destijds alleen geweest om in de Queen Mary naar de tentoonstelling te kijken, verder niet.
Joh. M'n tuin ligt vol met as!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 05:40 schreef Vampier het volgende:
maarten kun jij even richting anaheim hills blazen... het meurt hier naar rook en en dwarelt as uit de lucht
beter dan butt fuckersquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:32 schreef Pat-man het volgende:
Geweldige naam... Fuddruckers
[afbeelding]
(deze is in baltimore)
lekker weer hiet in SoCalquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:30 schreef it_was_me het volgende:
ja hoor, morgenmiddag rond 1uur landen wij op SFO. En het weer? Pet nu!
wij zijn afgelopen donderdag naar Montery Bay geweest. Wel heerlijk daar hoor. En wat heeft CA een supermooie kustlijnquote:
Even rondje door Hollywood rijden is ook wel leuk en over Mullholland drive. Kan je ook meteen naar de Universal Studio's, ook zeer de moeite waard. Verder idd dagje Laguna Beach of Venice Beach of Huntington Beach is ook zeker leuk. Huur een longboard!!! Is echt leuk.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:52 schreef nelisb het volgende:
is laguna beach wat? daar ga ik 2 of 3 dagen heen namelijk eind maart.
wie heeft nog tips voor la? ga 10 dagen familiebezoeken en ze willen ons overal wel heen rijden![]()
Seal beach is mooier dan huntington beach... wat kleiner maar toch gezeilligquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:10 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Even rondje door Hollywood rijden is ook wel leuk en over Mullholland drive. Kan je ook meteen naar de Universal Studio's, ook zeer de moeite waard. Verder idd dagje Laguna Beach of Venice Beach of Huntington Beach is ook zeker leuk. Huur een longboard!!! Is echt leuk.![]()
klinkt goed,zal ik eens gaan opzoeken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:45 schreef CloudStrife het volgende:
Er valt genoeg te doen in LA, ga bijvoorbeeld gratis naar Getty Centre. Mooi in de bergen met gratis museum, grote tuin en uitzicht op heel LA en de oceaan. Must!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |