abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32970918
Ik ben afgelopen Mei en Juni in California, Nevada en Arizona geweest. Ik zal vanavond even wat mooie foto's uploaden.....

Ik zou echt heel graag terug willen. Ik vond het er echt geweldig mooi, zoveel ruimte en zoveel natuur. Ik kan iedereen aanraden om eens een keer te gaan kijken. Als ik er ooit zou kunnen wonen zou ik er geen moment over twijfelen.
pi_33018166
Ik heb de foto's online gezet.....ik heb de steden zelf achterwege gelaten omdat we daar weinig bijzondere foto's van hebben gemaakt.

Bryce Canyon: http://www.fatherhen-records.com/USA/bryce.htm

Yosemite Park: http://www.fatherhen-records.com/USA/yos_001.htm

Zion National Park: http://www.fatherhen-records.com/USA/zion_001.htm

Zion zijn we doorheen gereden terwijl we naar Bryce gingen dus daar hebben we niet veel foto's gemaakt. Vooral Yosemite vond ik extreem mooi. Iedereen die ooit naar Cali gaat moet er zeker eens gaan kijken.

Ook de Bryce is de moeite waard. We kwamen daar 's middags aan, heel erg lekker weer. We zaten in een blokhutje bovenop de bergen. We hadden voor de volgende dag een trip op paarden door de Valley gereserveerd. Nadat we 's avonds in het restaurant hadden gegeten en nog even door het winkeltje liepen werd iedereen geadviseerd naar zijn cabin te gaan omdat er extreem slecht weer aankwam. We liepen toen nog in ons t-shirtje en slippers. Het begon al te flitsen in de verte. We zijn maar gaan slapen omdat we 's ochtends vroeg weer moesten gaan "horse-back riding"......toen we wakker werden van de wekker en naar buiten keken lag er een pak sneeuw! Het paardrijden ging niet door en we gingen dus maar weer slapen. Na een paar uur werden we weer wakker en was alle sneeuw weg en liepen we weer in ons t-shirtje buiten. We hebben een heleboel weersomstandigheden voorbij zien komen in 1 dag!
pi_33022608
Zie ondertitel
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_33022919
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:09 schreef innepin het volgende:
Zie ondertitel
Jaloers!
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_33026262
nice picz PhoenixPerry. helaas heb ik Bryce niet gezien. zet je nog wat foto's van steden online?
  maandag 12 december 2005 @ 23:53:40 #106
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33032026
Hoera, vandaag geboekt: 6 april naar SF, 22 april weer terug, ook vanaf SF. Kort, twee weekjes, maar kon niet anders ivm werk enzo.
Wij zijn alletwee nog nooit in de states geweest, gaan er nu heen omdat mijn vriendin de eerste paar dagen een congres heeft in SF. Daarna plakken we er nog een paar dagen SF aan vast, maar dan...
We willen sowieso naar Yosemite. Is april te vroeg (koud) om te kamperen? Want het moet een beetje low-budget..
Verder zijn we er nog niet uit. Een plan is om na Yosemite en Sequoia door te rijden naar LA, daar een paar dagen te zijn, en dan via de Pacific Coast Highway terug te tuffen naar SF. Maar eigenlijk staat Las Vegas ook nog wel op het lijstje (met helikoptervlucht uiteraard).
Zijn er nog 'off the beaten track' dingen in Californië die absoluut cool zijn om te gaan zien?
In SF willen we gewoon met het openbaar vervoer, pas als we de stad uitgaan huren we een auto denk ik. Tips?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:18:56 #107
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_33032753
Jammer , volgend jaar naar Orlando en Miami en niet naar San Diego.

[ Bericht 3% gewijzigd door Finder_elf_towns op 13-12-2005 00:24:04 ]
pi_33033366
San Diego is een paradijs op aarde
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:00:20 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33033573
San Diego

Ik ben alweer een half jaartje niet meer naar SD geweest, binnenkort maar weer eens gaan winkelen daar in downtown

@ Svyatagor: Probeer in April te gaan naar Joshua Tree National Park, in die tijd van het jaar is het echt op z'n mooist. Ik ben er vorig jaar twee keer geweest toen mijn ouders en zus langskwamen op verschillende tijdstippen, 1 keer in April en 1 keer in Mei...

Het park is het mooist aan de Noordzijde. Je kunt er ook kamperen, maar dat moet je wel ruim van te voren reserveren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_33036876
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:53 schreef Svyatagor het volgende:
Hoera, vandaag geboekt: 6 april naar SF, 22 april weer terug, ook vanaf SF. Kort, twee weekjes, maar kon niet anders ivm werk enzo.
Wij zijn alletwee nog nooit in de states geweest, gaan er nu heen omdat mijn vriendin de eerste paar dagen een congres heeft in SF. Daarna plakken we er nog een paar dagen SF aan vast, maar dan...
We willen sowieso naar Yosemite. Is april te vroeg (koud) om te kamperen? Want het moet een beetje low-budget..
Verder zijn we er nog niet uit. Een plan is om na Yosemite en Sequoia door te rijden naar LA, daar een paar dagen te zijn, en dan via de Pacific Coast Highway terug te tuffen naar SF. Maar eigenlijk staat Las Vegas ook nog wel op het lijstje (met helikoptervlucht uiteraard).
Zijn er nog 'off the beaten track' dingen in Californië die absoluut cool zijn om te gaan zien?
In SF willen we gewoon met het openbaar vervoer, pas als we de stad uitgaan huren we een auto denk ik. Tips?
Ik ben eind Mei in Yosemite geweest en overdag was het daar snikheet, en 's nachts nog steeds ijskoud. Dus het maakt niet zoveel uit wanneer je gaat; het is er 's nachts toch wel koud Wij zijn toen ook met de auto vanuit SF gegaan en de rit ernaartoe was al een hele beleving. De natuur in de USA is echt heel erg indrukwekkend. Ik zou wel op tijd bespreken voor een slaapplaats, zeker als je daar in het weekend bent. Maar ik zou zeker gaan; check mijn pics hierboven.

Las Vegas is ook de moeite waard, dus dat zou ik ook proberen te doen. 2 dagen is wel echt meer dan genoeg want buiten het hele grote "circus" is er ook echt helemaal niks te doen. LA moet je ook zeker doen maar zorg dan wel dat je een auto hebt want het is echt niet te doen zonder auto. Wel een hele makkelijke stad om je weg in te vinden. Ik had net een week mijn rijbewijs en ben er zonder kleerscheuren doorheen gekomen. De file's vallen ook wel mee, alleen niet tijdens de Hollywood Bowl; dan staat alles muurvast.
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:35:23 #111
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33038982
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:51 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Ik ben eind Mei in Yosemite geweest en overdag was het daar snikheet, en 's nachts nog steeds ijskoud. Dus het maakt niet zoveel uit wanneer je gaat; het is er 's nachts toch wel koud Wij zijn toen ook met de auto vanuit SF gegaan en de rit ernaartoe was al een hele beleving. De natuur in de USA is echt heel erg indrukwekkend. Ik zou wel op tijd bespreken voor een slaapplaats, zeker als je daar in het weekend bent. Maar ik zou zeker gaan; check mijn pics hierboven.

Las Vegas is ook de moeite waard, dus dat zou ik ook proberen te doen. 2 dagen is wel echt meer dan genoeg want buiten het hele grote "circus" is er ook echt helemaal niks te doen. LA moet je ook zeker doen maar zorg dan wel dat je een auto hebt want het is echt niet te doen zonder auto. Wel een hele makkelijke stad om je weg in te vinden. Ik had net een week mijn rijbewijs en ben er zonder kleerscheuren doorheen gekomen. De file's vallen ook wel mee, alleen niet tijdens de Hollywood Bowl; dan staat alles muurvast.
Ben je ook naar Las Vegas gereden, of heb je dat met het vliegtuig gedaan?
Check mijn band Glorybox
pi_33039650
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:35 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ben je ook naar Las Vegas gereden, of heb je dat met het vliegtuig gedaan?
Nee, we zijn naar LV gevlogen maar hebben daar wel weer een auto gehuurd en zijn door Zion park naar de Bryce Canyon gereden.....we wilden in eerste instantie ook nog doorrijden naar de Grand Canyon maar dat redde we niet meer qua tijd.....de omgeving van Las Vegas is alleen maar woestijn....met de juiste muziek waan je je direct in een road movie, dat is wel leuk!

Het relaxte is wel dat buiten LV er veel lange stukken snelweg zijn waar je max 70 mph mag en het redelijk rustig is op de weg en je dus lekker kan doorrijden. Vergis je overigens niet in de afstanden in de USA. Wat op de kaart een klein stukje lijkt kan al gauw een paar uur zijn.
pi_33045653
Over dertien nachtjes zit ik weer gezellig in dezelfde gevangenis als waar Tookie net is geëxecuteerd.
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:44:44 #114
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_33055431
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:47 schreef KonnieKipke het volgende:
San Diego is een paradijs op aarde
Dat ben ik het volledig met je eens. Voor mij is het absoluut de mooiste stad die ik ooit bezocht heb.
Volgend jaar weer (minstens) 4 dagen.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_33055749
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:44 schreef fanneke het volgende:

[..]

Dat ben ik het volledig met je eens. Voor mij is het absoluut de mooiste stad die ik ooit bezocht heb.
Volgend jaar weer (minstens) 4 dagen.
Padres game meepakken?
New Yorker in spe
pi_33056529
Ik heb eigenlijk niet zo veel van San Diego gezien Niet veel meer dan het strand, zeg maar... haha. Maar goed, San Francisco is ook gaaf
pi_33057538
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:17 schreef innepin het volgende:
Ik heb eigenlijk niet zo veel van San Diego gezien Niet veel meer dan het strand, zeg maar... haha. Maar goed, San Francisco is ook gaaf
San Francisco, Berkeley en Sausalito
New Yorker in spe
pi_33059259
Marin County is trouwens mooooooi
  woensdag 14 december 2005 @ 01:38:25 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_33062668
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:51 schreef PhoenixPerry het volgende:

Zion zijn we doorheen gereden terwijl we naar Bryce gingen dus daar hebben we niet veel foto's gemaakt. Vooral Yosemite vond ik extreem mooi. Iedereen die ooit naar Cali gaat moet er zeker eens gaan kijken.
wat zonde, Zion is echt een ultiem wandelpark, dan zie je pas echt hoe mooi het is, zelfde geldt ook zeker voor Yosemite.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:13:24 #120
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_33065876
quote:
Op woensdag 14 december 2005 01:38 schreef Blik het volgende:

[..]

wat zonde, Zion is echt een ultiem wandelpark, dan zie je pas echt hoe mooi het is, zelfde geldt ook zeker voor Yosemite.
Helemaal mee eens, zo mooi om overal door/overheen te moeten klimmen en vervolgens opeens bij een klein meertje uit komen. Echt m'n favo park!!!
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:41 schreef innepin het volgende:
Marin County is trouwens mooooooi
SF is ook mijn grote liefde!!!

Hoop echt dat ik er een stage adres kan vinden voor volgend jaar. Word wel duur grapje qua kamer/appartement huur
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  woensdag 14 december 2005 @ 12:06:11 #121
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_33068529
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:54 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Padres game meepakken?
Haha, die staat idd in de planning.
  woensdag 14 december 2005 @ 12:16:16 #122
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33068750
Relaxed, ik heb vandaag de Lonely Planet van Coastal Californië even geleend van een collega. Fijn lezen en voorbereiden!
Ik zie ook dat de Big Sur zeker een aanrader is, iemand ervaring? Ik wil ook zeker even checken of kamperen tot de mogelijkheden behoort in april.

I can't wait
Check mijn band Glorybox
pi_33069314
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef Pat-man het volgende:

Hoop echt dat ik er een stage adres kan vinden voor volgend jaar. Word wel duur grapje qua kamer/appartement huur
Woosh, een betaalbare kamer in de buurt van SF.. Succes... Dat zal nog lastig worden.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:09:30 #124
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_33069907
Als iemand de kust van California wil bekijken is dit wel een aardige site met foto's...
http://www.californiacoas(...)4833,1440,900,73,153

Je kunt zo de gehele kustlijn van California langsgaan.
pi_33070239
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, zo mooi om overal door/overheen te moeten klimmen en vervolgens opeens bij een klein meertje uit komen. Echt m'n favo park!!!
[..]

Daarentegen betalen stages in de VS vele malen beter dan in NL.
New Yorker in spe
pi_33070787
quote:
Op woensdag 14 december 2005 01:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, we waren ook niet van plan er heen te gaan maar toen we naar Bryce gingen merkten we dat we alleen door Zion naar de Bryce konden. We hadden dus simpelweg de tijd niet, anders waren we er zeker graag wat langer gebleven. Oh well, maybe next time. Ik ga zeer zeker nog een keer terug naar Cali en omliggende staten!
  donderdag 15 december 2005 @ 01:19:23 #127
69307 Pat-man
pi_33091731
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:22 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Daarentegen betalen stages in de VS vele malen beter dan in NL.
Serieus??? Ok, da's goed nieuws. Enig idee wat een beetje normaal is?
Hoop namelijk dat het niet alleen maar geld gaat kosten
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
pi_33095751
Nu boeken via D-reizen.nl en je betaalt maar 370 euro voor een retourvlucht Schiphol - LAX van nu t/m maart.

Zo goedkoop heb ik het nog nooit gezien.. wij betaalden vorig jaar rond deze tijd 550 en kennissen van ons afgelopen zomer (aug) 800.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_33096664
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:01 schreef American_Nightmare het volgende:
Nu boeken via D-reizen.nl en je betaalt maar 370 euro voor een retourvlucht Schiphol - LAX van nu t/m maart.

Zo goedkoop heb ik het nog nooit gezien.. wij betaalden vorig jaar rond deze tijd 550 en kennissen van ons afgelopen zomer (aug) 800.
Exclusief 250 euro belasting, gok ik?

Ik betaal trouwens 493 euro voor een retourtje AMS-SFO, non stop, inclusief alle belasting.

Is het al es kerstmis?
pi_33096772
Incl dus. SF en Vegas waren ongeveer even duur nu.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_33096849
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:44 schreef innepin het volgende:

[..]

Exclusief 250 euro belasting, gok ik?

Ik betaal trouwens 493 euro voor een retourtje AMS-SFO, non stop, inclusief alle belasting.

Is het al es kerstmis?
Welke maatschappij is maar 493 euro? Het kostte mij, wel erg laat, 830 euro voor AMS-HOU-SFO.
New Yorker in spe
pi_33097062
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:53 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Welke maatschappij is maar 493 euro? Het kostte mij, wel erg laat, 830 euro voor AMS-HOU-SFO.
Wanneer ga je dan? Via United Airlines kost 't nu 442 (incl belasting).
  donderdag 15 december 2005 @ 11:21:28 #133
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33097504
Wij hebben geboekt naar SF voor begin april, 439 kaal, maar daar komt nog iets van 150 euro bij aan tax en brandstof...
Er was wel één goedkopere (340 ofzo), maar dan zou je er 32 uur over doen
Check mijn band Glorybox
pi_33097620
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:03 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Afgelopen zomer betaalde ik er zoveel voor bij Continental.
New Yorker in spe
pi_33097856
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:26 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Afgelopen zomer betaalde ik er zoveel voor bij Continental.
Da's wel weer goedkoop dan. Ver van tevoren geboekt, of juist niet?
pi_33098225
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:36 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Da's wel weer goedkoop dan. Ver van tevoren geboekt, of juist niet?
Nog geen 4 weken van de tevoren geboekt. Ik kon toen al weinig vinden voor beneden de 1000 euro. Toen vond ik die van 830 op Continental.com.
New Yorker in spe
  donderdag 15 december 2005 @ 12:21:02 #137
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33098857
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:03 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Inclusief belasting, maar exclusief Security Tax zeker? Is alsnog 80 euro extra
pi_33099472
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:21 schreef Douwe het volgende:

[..]

Inclusief belasting, maar exclusief Security Tax zeker? Is alsnog 80 euro extra
Volgens mij zit gewoon alles erin. Toen wij vorig jaar boekten hoefden we ook niks extra's te betalen. Of is die security tax daarna pas ingevoerd?
  donderdag 15 december 2005 @ 13:23:44 #139
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33100270
Ik boekte gisteren een retourticket Los Angeles, en kwam op ¤400 inclusief belastingen uit... toen ik echter wilde gaan betalen werd ineens die 80 euro extra uit de mouw geschud .

Dit is dus gelijk een verkapte TVP
pi_33100478
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:23 schreef Douwe het volgende:
Ik boekte gisteren een retourticket Los Angeles, en kwam op ¤400 inclusief belastingen uit... toen ik echter wilde gaan betalen werd ineens die 80 euro extra uit de mouw geschud .

Dit is dus gelijk een verkapte TVP
Dan nog vind ik het een acceptabel bedrag. In de zomer betaal je met gemak hetzelfde voor NY, vaak zelfs nog meer. In ieder geval een stuk minder dan 830.
New Yorker in spe
  donderdag 15 december 2005 @ 13:33:16 #141
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33100541
Ja, de prijs viel me ook enorm mee... Zonder belastingen was het tarief 255 euro... dat is toch belachelijk?
pi_33100608
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:33 schreef Douwe het volgende:
Ja, de prijs viel me ook enorm mee... Zonder belastingen was het tarief 255 euro... dat is toch belachelijk?
Sja zonder BTW zijn computers ook altijd erg goedkoop. Ik boek altijd via vliegtarieven.nl en mijn ervaring is dat de prijzen daar het laagst zijn en dat er geen 'verassingen' bij betalen meer aan te pas komen.
  donderdag 15 december 2005 @ 13:39:39 #143
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33100674
Die 80 euro 'verrassing' kwam ik op alle sites tegen. Heb jet ticket geboekt via CheapTickets, die 30 euro voordeliger bleek dan Vliegtarieven... ook al gebruiken ze op het oog dezelfde boekingsengine...
pi_33100770
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:36 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik boek altijd via vliegtarieven.nl en mijn ervaring is dat de prijzen daar het laagst zijn en dat er geen 'verassingen' bij betalen meer aan te pas komen.
Hier vind ik al geen ticket voor AMS - SF voor minder dan 700 euro.
New Yorker in spe
  donderdag 15 december 2005 @ 13:53:43 #145
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33101048
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:42 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hier vind ik al geen ticket voor AMS - SF voor minder dan 700 euro.
Ik heb goede ervaringen met D-reizen, die zijn tot nu toe altijd goedkoper geweest
Check mijn band Glorybox
  donderdag 15 december 2005 @ 15:45:25 #146
69307 Pat-man
pi_33104030
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:53 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met D-reizen, die zijn tot nu toe altijd goedkoper geweest
Ja ik ook, maar wil wel altijd met United. Vorig jaar koste het me incl. alles 630 ofzow p.p.
Dit was AMS --> IAD (Washington DC) en terug LAX --> AMS over een periode van 3 maanden. Vond het zelf lekker voordeling en een zeer goede service bij D-reizen.

Nu eens kijken wat Tioga Tours te bieden heeft voor me. April maar weer eens naar de oostkust

Al zou ik toch liever weer naar Cali gaan, maar dat komt misschien dat jaar d'r op weer.

Hey Jeroenus, wat is een beetje normaal bedrag qua stagevergoeding?
pi_33105468
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:53 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

KLM via atp.nl
pi_33106386
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:45 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Ja ik ook, maar wil wel altijd met United. Vorig jaar koste het me incl. alles 630 ofzow p.p.
Dit was AMS --> IAD (Washington DC) en terug LAX --> AMS over een periode van 3 maanden. Vond het zelf lekker voordeling en een zeer goede service bij D-reizen.

Nu eens kijken wat Tioga Tours te bieden heeft voor me. April maar weer eens naar de oostkust

Al zou ik toch liever weer naar Cali gaan, maar dat komt misschien dat jaar d'r op weer.

Hey Jeroenus, wat is een beetje normaal bedrag qua stagevergoeding?
Ik heb het eens opgezocht voor business/economics majors. Bij undergraduates lag het gemiddeld zo rond de $3000 p/m bij een +/- 40u werkweek. Dit is exclusief bonus, wat natuurlijk mooi is als je een harde werker bent.
Mocht je zo rond de 26/27 zijn en een MBA op zak hebben, dan is de gemiddelde internshipcompensatie zo'n $7500 p/m excl. bonus.

Misschien verschilt het sterk van major.
New Yorker in spe
  donderdag 15 december 2005 @ 17:02:35 #149
69307 Pat-man
pi_33106541
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:57 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ik heb het eens opgezocht voor business/economics majors. Bij undergraduates lag het gemiddeld zo rond de $3000 p/m bij een +/- 40u werkweek. Dit is exclusief bonus, wat natuurlijk mooi is als je een harde werker bent.
Mocht je zo rond de 26/27 zijn en een MBA op zak hebben, dan is de gemiddeldeinternshipcompensatie zo'n $7500 p/m excl. bonus.

Misschien verschilt het sterk van major.
VOOR EEN STAGE?????? Verdiende hier met m'n stage 250 euri p/m...
Dat zou wel heel erg vet zijn. Dan kan ik er nog wat geld aan overhouden zelfs.

Maar ben benieuwd of dat ook voor mijn richting en opleiding geld. Doe HBO, Digital Media Design aan de HKU. Wil uiteindelijk wel voor m'n master degree gaan, maar tot nu toe is het nog meer bachelor gericht. Maar ja, al zou het 2000 p/m zijn dat spring ik al een gat in de lucht.
pi_33106947
Ja, maar je moet je ook bedenken dat de huizen ook een flink stuk duurder zijn dan hier Je zal waarschijnlijk meer uitgaven dan hier hebben.
pi_33107093
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:17 schreef innepin het volgende:
Ja, maar je moet je ook bedenken dat de huizen ook een flink stuk duurder zijn dan hier Je zal waarschijnlijk meer uitgaven dan hier hebben.
SF, Oakland en Fremont hebben de duurste gemiddelde huizenprijzen in de VS.

http://money.cnn.com/pf/features/lists/nar_3q05/price.html#table
New Yorker in spe
  donderdag 15 december 2005 @ 17:55:55 #152
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33107887
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:22 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

SF, Oakland en Fremont hebben de duurste gemiddelde huizenprijzen in de VS.

http://money.cnn.com/pf/features/lists/nar_3q05/price.html#table
Zo, Anaheim staat ook hoog! Daar woont Vampier toch?
Check mijn band Glorybox
pi_33108097
Volgens mij wonen maartena en Vampier in de Orange County.
New Yorker in spe
  donderdag 15 december 2005 @ 18:10:47 #154
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33108216
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:05 schreef Jeroenus het volgende:
Volgens mij wonen maartena en Vampier in de Orange County.
Die staan 2e.

Damn wat een prijzen
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 15 december 2005 @ 19:33:36 #155
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33110493
Ja inderdaad

Ik kan voorlopig het nog niet veroorloven om iets te kopen.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_33110543
Ik vraag me af of Marin County nog bij de nr 1 region wordt geteld... Volgens mij wel, had ergens gehoord dat als je per county kijkt, dat Marin de op 1 na duurste in de VS is. En Marin ligt tegen SF aan... hmm. oh well.
pi_33110918
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:33 schreef maartena het volgende:
Ja inderdaad

Heb je toevallig nog mooie neighbourhood foto's?
New Yorker in spe
  donderdag 15 december 2005 @ 23:21:35 #158
69307 Pat-man
pi_33119160
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:17 schreef innepin het volgende:
Mwah... voor 600 dollar lukt het wel om een appartementje te vinden.
De uitgaven zullen zker hoger zijn!!!
* denkt aan: Liters Root Beer, Mountain Dew, Snapple; voordelige kleding; alle nieuwe films, muziek etc. etc. etc.... O ja, en de ooooooo zooo lekkere crispy cream donuts en de cinnamon rolls...
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:18:50 #159
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33121155
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:33 schreef maartena het volgende:
Ja inderdaad

Ik ga er even vanuit dat jullie een dubbel inkomen hebben, is het werkelijk zo moeilijk?

Het aanbod ook zo klein? Of is de grond zo duur?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_33122148
Root beer Churro's American Pancakes Denny's Taco Bell Mac & Cheese

Oh god, ik ga echt tien kilo aankomen in de vier weken Californië deze winter
pi_33122180
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:21 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Mwah... voor 600 dollar lukt het wel om een appartementje te vinden.
In San Francisco? Whehehehe succes, ik zal onder de indruk zijn als het je lukt.
  vrijdag 16 december 2005 @ 02:16:08 #162
69307 Pat-man
pi_33123175
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:10 schreef innepin het volgende:

Hou op.... Ik wil terug...........
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:12 schreef innepin het volgende:

[..]

In San Francisco? Whehehehe succes, ik zal onder de indruk zijn als het je lukt.
Heb weinig eisen he. Moet gewoon klein en heel erg simpel zijn. Hoef er maar 5 maanden te zitten.
Vind eigenlijk een kamer al goed, als het maar in de stad is dan. Scheelt weer auto kopen en benzinekosten. Kan ik voor de dagen dat ik weg wil gewoon auto huren.
  vrijdag 16 december 2005 @ 06:19:04 #163
12750 Hrun
Special Obedience
pi_33124201
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:10 schreef innepin het volgende:

hebben ze ook nog andere smaken behalve zoet en vet?
Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_33130719
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 06:19 schreef Hrun het volgende:

[..]

hebben ze ook nog andere smaken behalve zoet en vet?
Waarom zouden ze?
pi_33130765
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 02:16 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Hou op.... Ik wil terug...........
Ik ga terug
quote:
Heb weinig eisen he. Moet gewoon klein en heel erg simpel zijn. Hoef er maar 5 maanden te zitten.
Vind eigenlijk een kamer al goed, als het maar in de stad is dan. Scheelt weer auto kopen en benzinekosten. Kan ik voor de dagen dat ik weg wil gewoon auto huren.
Auto huren zal ook nog lastig worden, vaak kan dat pas vanaf je 25e, hoorde ik ergens. En onderschat echt niet hoe moeilijk het zal zijn een betaalbare kamer in SF te vinden....
pi_33131370
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 01:12 schreef innepin het volgende:

[..]

Dat moet zeker lukken hoor, je hebt kamers (neem aan dat je dit bedoelt) voor zo'n $450. Das dan meestal of iets kleins of in the Sunset district of Ingleside bv. Kijk eens op www.craigslist.org zou ik zeggen.
Ik had voor 675 dollar een woning aan het strand in the Sunset district... aah, die mooie oude tijd....
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:58:53 #167
69307 Pat-man
pi_33136777
Thnx, vind idd aardig wat. (tot max 800)

Auto huur is wel mogelijk hoor. Ook voor onder de 25. Vorig jaar 3 maanden auto gehuurd. Gewoon Alamo Gold Underage nemen. Je betaald iets meer, maar dan heb je ook wel unlimited miles, volle tank, en hoogste verzekering.

Kan ook daarop niet meer wachten. Die amerikaanse wagens rijden toch maar wat heerlijk!!!
Ben hier in het weekend taxi chauffeur en rij dus nieuwe volvo en mercedes, maar vind een chevy impala toch lekkerder zitten!!!

En ja VET/ZOET VOEDSEL HOORT ERBIJ!!! Da's gewoon Amerika...

[ Bericht 1% gewijzigd door Pat-man op 16-12-2005 16:16:19 ]
pi_33399130
tjah... ik woon hier voor $1400 per maand... kopen gaat over waarschijnlijk 2 jaar gebeuren... als de prijzen wat gezakt zijn

[ Bericht 2% gewijzigd door Vampier op 25-12-2005 19:49:03 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_33403718
Tot morgen, Californië
pi_33408774
quote:
Op zondag 25 december 2005 23:54 schreef innepin het volgende:
Tot morgen, Californië
BLIJF WEG BIJ DE ROSEBOWL PARADE!! WE HEBBEN AL 4.500.000 TOERISTEN HIER!! OPGEHOEPELD!!!
  maandag 26 december 2005 @ 07:05:42 #171
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_33408782
quote:
Op maandag 26 december 2005 06:46 schreef Vampier het volgende:

[..]

BLIJF WEG BIJ DE ROSEBOWL PARADE!! WE HEBBEN AL 4.500.000 TOERISTEN HIER!! OPGEHOEPELD!!!
Mwah ... Ik denk dat ze liever hebben dat jij "een eind optieft".... als je die instelling daar hanteerd
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_33410052
In San Diego voor $600 per maand een kamer aan pacific beach met uitzicht over het strand en 2 vrouwelijke huisgenoten
Damn, had ik maar wat vaker vrij..

OF ditte:

ROOMMATES:
You'll be living with two 21 year old female UCSD students. Both girls are very laidback, drama free, maintain busy lives, are clean, and value privacy. Pics of roommates and friends below.

pi_33417548
KonnieKipke jij gaat weinig slaap krijgen daar... meestal zijn sutdenten oorden aan het strand op en top feest oorden
pi_33424254
Ik heb foto's van m'n afgelopen trip v/d zomer eindelijk online gezet, onder het mom beter laat dan nooit
pi_33425840
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:28 schreef WooZ het volgende:
Ik heb foto's van m'n afgelopen trip v/d zomer eindelijk online gezet, onder het mom beter laat dan nooit
je bent niet even in Anaheim langs geweest...
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:18:14 #176
69307 Pat-man
pi_33433073
quote:
Op maandag 26 december 2005 11:07 schreef KonnieKipke het volgende:
In San Diego voor $600 per maand een kamer aan pacific beach met uitzicht over het strand en 2 vrouwelijke huisgenoten
Damn, had ik maar wat vaker vrij..

OF ditte:

ROOMMATES:
You'll be living with two 21 year old female UCSD students. Both girls are very laidback, drama free, maintain busy lives, are clean, and value privacy. Pics of roommates and friends below.

[afbeelding]

Whoehaaa.. here I come!!! Doe mij die maar..

Maar aan 't strand klinkt ook zeker niet verkeerd!

Eerst maar eens even een bedrijf vinden wat mij wil hebben
pi_33433826
quote:
Nice pics! Elke keer als ik weer foto's zie (ben ongeveer bij dezelfde plaatsen geweest) wil ik direct weer terug !
  dinsdag 27 december 2005 @ 11:09:26 #178
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33433992
quote:
Foto's of captures van een film? Zien er nogal wazig uit, of is dat extreme jpeg compressie?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_33436293
quote:
Op maandag 26 december 2005 23:24 schreef Vampier het volgende:

[..]

je bent niet even in Anaheim langs geweest...
Nee sorry, ik ga over een aantal jaar zeker nog een keer. Ben nu 21, en heb samen met een vriend voor een georganiseerde jongerenreis gekozen, waarbij de route dus al vasstond.

Echter veel van geleerd, want volgende keer ga ik dus écht zelf rijden en zelf m'n route bepalen, hoef ik ook nergens zo te haasten
quote:
Foto's of captures van een film? Zien er nogal wazig uit, of is dat extreme jpeg compressie?
Gewoon goeie jpeg compressie

Zijn met een Canon G5 genomen op 1600x1200 formaat, alleen omdat ik niet denderend veel webspace heb zijn de foto's er met een gemiddelde grootte van 30kb opgezet
pi_33592661
Ik ben in San Quentin
Het regent, en er zijn overstromingen, maar ik ben er
pi_33592799
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 22:29 schreef innepin het volgende:
Ik ben in San Quentin
Het regent, en er zijn overstromingen, maar ik ben er
Foto's ?
New Yorker in spe
pi_33593709
het valt hier ook met bakken uit de lucht... heel Cali is on 'storm watch' ;-)
pi_33614348
Misschien ga ik komende zomer een korte periode in LA studeren aan UCLA. Ik had van iemand begrepen die er gewoond heeft dat LA, meer dan SF, een autostad is en dat het moeilijk is om zonder auto de stad te verkennen.

Als ik op de site van de MTA (http://www.mta.net/riding_metro/riders_guide/planning_trip-01.htm) kijk, dan heb ik het idee dat er uitstekende openbaar vervoersmogelijkheden zijn. Hoe goed is het vervoer in LA in de praktijk?
New Yorker in spe
pi_33615634
vervoer in LA? ga je fietsen?

koop een goedkope auto
pi_33617421
quote:
Op maandag 2 januari 2006 00:55 schreef Vampier het volgende:
vervoer in LA? ga je fietsen?

koop een goedkope auto
Hoe is het busvervoer in de praktijk? Makkelijk vanuit Westwood naar Santa Monica, Beverly Hills, Hollywood en Downtown?

Auto zit er niet in. Geen rijbewijs en geen 21 of 25.
New Yorker in spe
pi_33618210
rijbewijs haal je door een blokje om te rijden

Openbaar vervoer hier is om te janken.. als je wilt studeren hier moet je meer doen dan alleen investeren.... en meestal heeft de campus goede woongelegenheden... pas wel op dat je niet in een feestdorm terecht komt
  donderdag 5 januari 2006 @ 00:06:07 #187
69307 Pat-man
pi_33714346
Heb eindelijk al m'n foto's van m'n trip uitgezocht.... van de 3500 zo'n 500 over gehouden..

SF vond ik deze toch wel het mooiste eigenlijk.

Zal morgen al m'n Cali pics posten...

[ Bericht 10% gewijzigd door Pat-man op 06-01-2006 15:55:33 ]
pi_33716203
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:06 schreef Pat-man het volgende:
Heb eindelijk al m'n foto's van m'n trip uitgezocht.... van de 3500 zo'n 500 over gehouden..

SF vond ik deze toch wel het mooiste eigenlijk.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zal morgen al m'n Cali pics posten...
Prachtig man. Hoe ben je op het punt gekomen waar vandaan je de twee foto hebt genomen?
New Yorker in spe
  donderdag 5 januari 2006 @ 09:46:06 #189
62913 Blik
The one and Only!
pi_33720882
heb die Golden Gate Bridge alleen in de dikke mist gezien, baal er nog steeds van
pi_33722626
Die foto is iets hoger genomen richting de Marin headlands. Heb dat stuk helemaal omhoog gefietst.. fokking hell ik mis die stad!!
Ik zit er aan te denken om mijn master opleiding ergens in Cali te doen, alleen geen idee waar en hoe duur (ben er bang voor) dit zal gaan worden.

KonnieKipke, zou je nog steeds eens jouw foto's willen plaatsen die je hebt gemaakt toen je vanuit de heli over Sf vloog? Would be fa'antastic!
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:46:51 #191
69307 Pat-man
pi_33728906
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:59 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Prachtig man. Hoe ben je op het punt gekomen waar vandaan je de twee foto hebt genomen?
Neem aan dat je ook bij de golden gate bent geweest, dus zal 't proberen te omschrijven...

Als je de goldengate over bent kan je er rechts direct af naar zo'n visitor center met info en de hele shit. Als je die afrit per ongeluk voorbij rijd kom je bij de volgende afrit, waar je dan ook linksaf kunt, dan rijd je een hele weg af tegen een berg op. Je komt dan een paar stop plaatsen tegen. En bij 1 van deze plaatsen heb ik deze foto genomen. Is nog behoorlijk stukje rijden van of de GG bridge maar is zeker de moeite waard geweest. Zeker aangezien het zowaar een heldere dag was!!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Pat-man op 06-01-2006 15:56:06 ]
pi_33735762
over 4 weekjes voor 5 maanden naar Santa Monica (Marina Del Rey) weer lekker feesten op de campus

Cali :y
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_33738973
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:32 schreef GWD het volgende:
over 4 weekjes voor 5 maanden naar Santa Monica (Marina Del Rey) weer lekker feesten op de campus

weer?
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_33750411
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:32 schreef GWD het volgende:

mafkees heb daar 1 nacht doorgebracht... studenten noemen ze zichzelf... ik heb ze omgedoopt tot feestbeesten
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:16:27 #195
69307 Pat-man
pi_33751161
Ok, dan hierbij zoals beloofd m'n Cali pics... sorry weet dat het er veel zijn maar heb al een behoorlijke selectie moeten maken.

I Cali....

[ Bericht 27% gewijzigd door Pat-man op 06-01-2006 15:51:36 ]
pi_33752657
woww... vet hoor.
pi_33753793
Hollywood Tower Hotel Man, die was echt gaaf.

Ik zit trouwens weer in Santa Cruz nu.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:53:32 #198
69307 Pat-man
pi_33756767
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 02:18 schreef innepin het volgende:
Hollywood Tower Hotel Man, die was echt gaaf.

Ik zit trouwens weer in Santa Cruz nu.
Vet... Santa Cruz is zo relaxed. Zou daar echt graag voor een weekje heen gaan. Prachtig strand en hele vette promenade
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2006 @ 14:48:51 #199
88815 The_Emotion
98.3
pi_33766036
Ik zie alleen maar kruisjes

In April/Mei ga ik weer naar Amerika, van New York naar San Francisco
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:15:31 #200
69307 Pat-man
pi_33766978
kut... datalimiet overschreden... na 12en staat 't er weer op

zo alles ff op andere server gezet..

[ Bericht 35% gewijzigd door Pat-man op 06-01-2006 15:56:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')