abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30500660
quote:
GroenLinks-leider Femke Halsema heeft vandaag tijdens een partijbijeenkomst in Nijmegen de 'Linkse Lente' van start doen gaan. Dat is een brede beweging voor burgers en organisaties met linkse opvattingen die een verandering van het 'leefklimaat' nastreven en een ander kabinetsbeleid.

Volgens Halsema wakkert het huidige 'sombere' kabinet onverdraagzaamheid en discriminatie alleen maar aan. ''Ik wil breken met de koude rechtse winter. Ik pleit voor een socialer beleid met meer aandacht voor zwakkeren in de samenleving en voor natuur en milieu.''

Bij de beweging hoort ook een website, LinkseLente.nl, alwaar progressieve ideeën worden gebundeld. Op de site zijn onder meer bijdragen te vinden van advocate Britta Böhler, theatermaker Adelheid Roosen, schrijver Geert Mak en tv-grootheden Harry de Winter, Jack Spijkerman en Paul de Leeuw. Allen hebben zich bij de Linkse Lente aangesloten.

Vandaag stelde Halsema zich overigens ook kandidaat voor het lijsttrekkerschap van GroenLinks bij de eerstvolgende Tweede-Kamerverkiezingen, die (behoudens een regeringscrisis) in 2007 zullen plaatsvinden.
Femke Halsema start 'Linkse Lente'

Tsja op het eerste gezicht zou ik zeggen dat de site gemaakt is door een 5de groep op de basisschool maar wat is het doel van deze site?
Is dit de zoveelste poging om het "rechtse" beleid van de regering af te schilderen en in te ruilen voor een idealistische utopie van links.

Het is allemaal leuk en aardig maar de grondleggers van dit idee leven met hun hoofd in een wereld die niet verder reikt dan de polder, buiten de polder hebben mensen als Femke Halsema, Jack Spijkerman echt niets te vertellen. gelukkig maar
pi_30501104
Haar subsidie potje moet weer gespekt worden en zal dit daarom ook over de rug van de nederlandse burger doen. Het schijnt dat groenlinks niet links genoeg is voor mevrouw dus gaat mevrouw de knuffel allochtoon lekker heerlijk met nog zo'n groepje van tuinbroekdragende overbezorgde (lees: overgesubsidieerde) huisvrouwtjes zitten zeiken en zal anderen mensen blijven lastigvallen met hun linkse gezeik.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_30501241
Het feit dat iemand als Jack Spijkerman meedoet met dit project ondermijnt toch meteen de geloofwaardigheid.

Jack Spijkerman de man zonder principes die duidelijk Euro tekens in zijn ogen had en daardoor naar Talpa is gegaan. Schrijnend om te zien dat onder het kopje "graaien" geen melding wordt gedaan van Jack Spijkerman.

Aan de andere kant is het fijn dat deze mensen hun eigen glazen ingooien en zij zichzelf belachelijk maken waardoor de geloofwaardigheid tot onder het vriespunt daalt.

De Linkse Winter was beter geweest
pi_30501334
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:38 schreef MrX1982 het volgende:
Het feit dat iemand als Jack Spijkerman meedoet met dit project ondermijnt toch meteen de geloofwaardigheid.

Jack Spijkerman de man zonder principes die duidelijk Euro tekens in zijn ogen had en daardoor naar Talpa is gegaan. Schrijnend om te zien dat onder het kopje "graaien" geen melding wordt gedaan van Jack Spijkerman.

Aan de andere kant is het fijn dat deze mensen hun eigen glazen ingooien en zij zichzelf belachelijk maken waardoor de geloofwaardigheid tot onder het vriespunt daalt.

De Linkse Winter was beter geweest
Rossenmuller kan ook goed graaien. Maar dat geld zo'n beetje voor alle bekenden mensen. Never miss a great opportunity to fuck someone over with his own money.
pi_30501458
Jack Spijkerman haalt de geloofwaardigheid compleet onderuit inderdaad. Die doet alleen mee om zn weggelopen fans te latren zien dat hij toch nog wel een beetje links is.
pi_30501492
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:41 schreef Vampier het volgende:
Rossenmuller kan ook goed graaien. Maar dat geld zo'n beetje voor alle bekenden mensen. Never miss a great opportunity to fuck someone over with his own money.
Ik denk dat Rosenmöller zijn gezicht daar niet durft te laten zien. Hij heeft nog een en ander uit te leggen bij PaVEM en hij heeft alweer een nieuw project wat hij kan laten mislukken.
  zondag 11 september 2005 @ 23:56:04 #7
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30501820
Geert Mak is ook niet serieus te nemen, met zijn fictie boekje over de 'nazi' media en politici die een hetze voerde tegen alles wat links en moslim was na de moord op Theo van Gogh. Deze beroeps-stemmingmaker kan beter weer boeken gaan schrijven dan mee doen aan dit soort walgelijke, die ik uit de grond van mijn hart haat, clubjes.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zondag 11 september 2005 @ 23:57:47 #8
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30501878
Ik snap zoiezo niet dat mensen nog op GL kunnen stemmen na al hun affaires in het verleden en ook de huidige ontwikkelingen omtrent een 'molukker'. Je zou bijna zeggen dat GL een aantrekkingskracht uitvoert op allochtoontjes met een niet al te zuiver geweten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_30502110
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:57 schreef Pracissor het volgende:
Ik snap zoiezo niet dat mensen nog op GL kunnen stemmen na al hun affaires in het verleden en ook de huidige ontwikkelingen omtrent een 'molukker'. Je zou bijna zeggen dat GL een aantrekkingskracht uitvoert op allochtoontjes met een niet al te zuiver geweten.
m.a.w werkschuw tuig dat liever op een andere manier hun geld gaat verdienen... met inderdaad... een subsidie aftrek clubje op te richten zoals in dit geval.
  maandag 12 september 2005 @ 02:56:39 #10
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30505141
Heeft iedereen Britta Bohler gemist?

Als er iemand 'eng' is, is zij het wel.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_30506593
quote:
Boeiend.

De VVD heeft een ex-nazi in de gelederen, de SGP is bewezen discriminerend bezig, de CDA heeft viezerikken binnen de gelederen; allemaal zeeeer boeiend natuurlijk.

Maar ja, het is links he, dus per definitie al kut in jouw ogen (je weet wel, die dingen met kleppen ervoor).
pi_30506810
Leuk, weer eens een links-bash-topic-zonder-enige-inhoud.
pi_30507093
quote:
Op maandag 12 september 2005 09:26 schreef Vhiper het volgende:

Zelfs bij een vaag iets als de linkse lente, waar zelfs ik als zogenaamd linkse user een hoop vraagtekens bij heb en waar ook ik een hoop gaten in kan schieten, komt de zogenaamde rechtste kliek niet verder dan de gebruikelijke cliches en persoonlijke aanvallen. Inhoudelijk komt er niets, zelfs niet als het ze bijna niet makkelijker gemaakt kan worden. Hulde, ongeloofwaardiger kunnen ze zichzelf niet maken, bravo
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30507638
Het is wederom kwaliteit inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 12 september 2005 @ 10:13:14 #15
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30507680
quote:
Op maandag 12 september 2005 09:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Boeiend.

De VVD heeft een ex-nazi in de gelederen, de SGP is bewezen discriminerend bezig, de CDA heeft viezerikken binnen de gelederen; allemaal zeeeer boeiend natuurlijk.

Maar ja, het is links he, dus per definitie al kut in jouw ogen (je weet wel, die dingen met kleppen ervoor).
Uhm nee sorry, met SP vind ik niet veel mis. Die partij heeft op veel gebieden tenminste enige vorm van realisme en het is geen naive multi-culturele moslim-lovende partij. Daarnaast is het aantal kamerleden met een duister verleden in de gelederen van GL relatief gezien een stuk hoger als dat van de grotere partijen of de andere kleinere partijen.

Maar ja, wij zijn rechts he, dus per definitie kut in jouw ogen, kunnen alleen maar bashen omdat het 'links zou zijn'.
  maandag 12 september 2005 @ 10:14:03 #16
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30507696
quote:

[..]

Boeiend.

Voor de rest reageer je niet inhoudelijk, 'anderen hebben ook slechte mensen, boeeehhhoooeee'.
  maandag 12 september 2005 @ 10:14:42 #17
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30507704
quote:
Leuk, weer een linkse user reactie-zonder-enige-inhoud.
  maandag 12 september 2005 @ 10:15:21 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30507716
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:10 schreef du_ke het volgende:
Het is wederom kwaliteit inderdaad .
Of je zegt gewoon dat je geen argumenten hebt om inhoudelijk te discussieren over onze standpunten omtrent deze 'linkse lente'.
  maandag 12 september 2005 @ 10:16:19 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30507739
wat een geweldig initiatief, zo goed verbal and sack?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30507743
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:15 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Of je zegt gewoon dat je geen argumenten hebt om inhoudelijk te discussieren over onze standpunten omtrent deze 'linkse lente'.
Behalve allerhande persoonlijke aanvallen zie ik nog niet echt argumenten en standpunten staan.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 12 september 2005 @ 10:17:41 #21
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30507762
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Behalve allerhande persoonlijke aanvallen zie ik nog niet echt argumenten en standpunten staan.
'Oogkleppen?'
pi_30507764
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:15 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik heb net je posts in dit topic even doorgelezen en van enige inhoud is geen sprake. Het is een hoop kansloos gehuil. Van zij zijn naar en gemeen en ik ben vroeger gepest door een hippie. En ach als je dat mooi vind moet je dat vooral doen maar dan geen andere mensen aanspreken op gebrek aan inhoud. Dit is gewoon het zoveelste linksbash topic...
pi_30507788
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:16 schreef zoalshetis het volgende:
wat een gewelidig initiatief, zo goed verbal and sack?
En waarom vind je het een goed initiatief zhi? Ik vind het eigenlijk nog al een onzin. En dan ook nog eens slecht uitgedachte en uitgewerkte onzin. Ik ben wel benieuwd of anderen, zoals jij misschien, ook dezelfde opvatiign hebben en dit kunnen onderbouwen met goede steekhoudende argumenten, anders dan persoonlijke aanvallen op de initiatiefnemers en volgelingen van deze linkse lente.
  maandag 12 september 2005 @ 10:20:51 #24
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30507812
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb net je posts in dit topic even doorgelezen en van enige inhoud is geen sprake. Het is een hoop kansloos gehuil. Van zij zijn naar en gemeen en ik ben vroeger gepest door een hippie. En ach als je dat mooi vind moet je dat vooral doen maar dan geen andere mensen aanspreken op gebrek aan inhoud. Dit is gewoon het zoveelste linksbash topic...
Ach, als je het zo inhoudsloos vindt kan je net zo goed niet reageren toch?
quote:
Het is een hoop kansloos gehuil. Van zij zijn naar en gemeen en ik ben vroeger gepest door een hippie.
nee das pas goed inhoudelijke reageren waarom ik enige inhoud zou missen
  maandag 12 september 2005 @ 10:21:38 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30507832
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En waarom vind je het een goed initiatief zhi? Ik vind het eigenlijk nog al een onzin. En dan ook nog eens slecht uitgedachte en uitgewerkte onzin. Ik ben wel benieuwd of anderen, zoals jij misschien, ook dezelfde opvatiign hebben en dit kunnen onderbouwen met goede steekhoudende argumenten, anders dan persoonlijke aanvallen op de initiatiefnemers en volgelingen van deze linkse lente.
pi_30507880
quote:

[..]

Damn jij bent zielig .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30507939
quote:
Op maandag 12 september 2005 00:04 schreef Vampier het volgende:

[..]

m.a.w werkschuw tuig dat liever op een andere manier hun geld gaat verdienen... met inderdaad... een subsidie aftrek clubje op te richten zoals in dit geval.
Wat is een subsidie aftrek clubje? Mogen de kosten van dit initiatief afgetrokken worden van de subsidie?

Sowieso snap ik het gezeur over de subsidie niet zo, wie 'links' stom (idealistisch, wereldvreemd, polderkolder) vindt, wat stel je je dan voor bij nuttige initiatieven van links? Dat links een rechts-reëel initiatief start?

Natuurlijk besteed 'links' haar tijd en geld aan initiatieven die aansluiten bij hun ideeën en wereldbeeld.

En wie niet ziet dat deze 'linkse lente' tamelijk ludiek is, een sfeer probeert op te roepen en geen concreet beleidsplan is, die mist het punt ietwat geloof ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30507972
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:17 schreef Pracissor het volgende:

[..]

'Oogkleppen?'
Overzicht van de posts inclusief de OP:
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:20 schreef MrX1982 het volgende:
Het is allemaal leuk en aardig maar de grondleggers van dit idee leven met hun hoofd in een wereld die niet verder reikt dan de polder, buiten de polder hebben mensen als Femke Halsema, Jack Spijkerman echt niets te vertellen. gelukkig maar
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:33 schreef Vampier het volgende:
Het schijnt dat groenlinks niet links genoeg is voor mevrouw dus gaat mevrouw de knuffel allochtoon lekker heerlijk met nog zo'n groepje van tuinbroekdragende overbezorgde (lees: overgesubsidieerde) huisvrouwtjes zitten zeiken en zal anderen mensen blijven lastigvallen met hun linkse gezeik.
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:38 schreef MrX1982 het volgende:

quote:
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Jack Spijkerman haalt de geloofwaardigheid compleet onderuit inderdaad. Die doet alleen mee om zn weggelopen fans te latren zien dat hij toch nog wel een beetje links is.
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:46 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat Rosenmöller zijn gezicht daar niet durft te laten zien. Hij heeft nog een en ander uit te leggen bij PaVEM en hij heeft alweer een nieuw project wat hij kan laten mislukken.
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:56 schreef Pracissor het volgende:
Geert Mak is ook niet serieus te nemen, met zijn fictie boekje over de 'nazi' media en politici die een hetze voerde tegen alles wat links en moslim was na de moord op Theo van Gogh. Deze beroeps-stemmingmaker kan beter weer boeken gaan schrijven dan mee doen aan dit soort walgelijke, die ik uit de grond van mijn hart haat, clubjes.
quote:
Op maandag 12 september 2005 02:56 schreef Knarf het volgende:
Heeft iedereen Britta Bohler gemist?

Als er iemand 'eng' is, is zij het wel.
Oftewel: alleen maar aanvallen op de personen achter het plan

En dan staat er ook nog eentje tussen die een aanval is op een politieke partij:
quote:
Daarna begint het gebruikelijke gewelles-niettes-en, en ander gestegel tussen de gebruikelijke kliekjes.

Behalve een kritisch punt over het slechte webdesign heb ik geen enkel argument voor of tegen de inhoud van de linkse lente kunnen ontdekken hoor. D'r wordt alleen maar geprobeerd om GL en de personen achter de linkse lente als ongeloofwaardig af te schilderen. Nergens lees ik ook maar 1 regeltje over de inhoud van de linkse lente.

Maar goed, misschien kun jij wat dingen quoten waarin dat wel staat, misschien helpt dat tegen mijn oogkleppen enzo
pi_30508086
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Behalve een kritisch punt over het slechte webdesign (..)
En wat een vreselijk design is het!
D'r staat een briefwisseling tussen Femke Halsema en Ayaan Hirsi Ali, die zou ik best willen lezen.
Het idiote design weerhoudt mij daarvan. En mogelijk staat er nog wel meer lezenswaardigs, ik had geen zin verder te kijken.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30508318
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:14 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Voor de rest reageer je niet inhoudelijk, 'anderen hebben ook slechte mensen, boeeehhhoooeee'.
Schat, het is nooit mijn bedoeling geweest inhoudelijk op jou te reageren. Posts die naar mijn mening nergens op slaan / lulkoek zijn / onnozele gedachten voortbrengen verdienen geen inhoudelijke reactie; die worden met hetzelfde lompe gelul beantwoord.

Doe er je voordeel mee, met deze wijsheden op de maandagmorgen. Het zal je sieren voor de toekomst!
pi_30508433
Wat zeuren er veel mensen over 'inhoudsloze posts'? Die hele site is zelf inhoudsloos.

Volgens mij is de inhoud van die foeilelijke site niet meer dan:

'hoi, laten we met zijn allen lekker links gaan worden, dat is liev en gezellig (voeg plaatjes van bloemen en bomen in + gedichtje). Deze keer mag je je geld, auto & vakantie houden.'

Hoe moet je daar 'met inhoud' op reageren?
En waarom is 'brede maatschappelijke beweging' tegenwoordig een ander woord voor 'slecht gedesignde internetsite'?
pi_30508958
quote:

[..]

Boeiend.

Ay un porrito aqui ?
pi_30509017
quote:

[..]

*EEN HELEBOEL QUOTES*

En dan staat er ook nog eentje tussen die een aanval is op een politieke partij:
[..]

Daarna begint het gebruikelijke gewelles-niettes-en, en ander gestegel tussen de gebruikelijke kliekjes.

Behalve een kritisch punt over het slechte webdesign heb ik geen enkel argument voor of tegen de inhoud van de linkse lente kunnen ontdekken hoor. D'r wordt alleen maar geprobeerd om GL en de personen achter de linkse lente als ongeloofwaardig af te schilderen. Nergens lees ik ook maar 1 regeltje over de inhoud van de linkse lente.

Maar goed, misschien kun jij wat dingen quoten waarin dat wel staat, misschien helpt dat tegen mijn oogkleppen enzo
Ay un porrito aqui ?
pi_30509032
Hoe kansloos weer. Zo’n bijeenkomst van gelijkgezinde die zichzelf weer alles wat warm, knus en goed toe-eigenen. uiteraard met gansje Halsema weer voorop.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_30509068
quote:
Reacties met inhoud krijg je alleen maar als het onderwerp ook enige inhoud heeft
pi_30509099
hee DU_KE,

er staat een prachtige treurwilg in het park achter mijn huis
samen knuffelen ?

lekker filosoferen over hoe het beter zou kunnen, ipv alles afkraken zonder op de inhoud te letten
Ay un porrito aqui ?
pi_30509174
Waarschijnlijk moet het gezien worden als een links podium, vermoed ik. Althans, als ik dit korte bericht lees, waar inderdaad weinig inhoudelijke punten in staan, dan lijkt de Linkse Lente voornamelijk gericht op de website.
  maandag 12 september 2005 @ 11:25:03 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30509193
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:20 schreef FidelZandro het volgende:

ipv alles afkraken zonder op de inhoud te letten
wélke inhoud? het is gewoon weer een hol protest tegen het huidige kabinet. met vaandeldraagster halsema voorop. as usual bij haar zielige pogingen haar stem te laten horen.
pi_30509202
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:18 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe kansloos weer. Zo’n bijeenkomst van gelijkgezinde die zichzelf weer alles wat warm, knus en goed toe-eigenen. uiteraard met gansje Halsema weer voorop.
Nou, van mij mogen anderen ook zich best wat meer warm knusse goedhartigheid toe-eigenen hoor. Graag zelfs
pi_30509211
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:52 schreef noutie het volgende:
Wat zeuren er veel mensen over 'inhoudsloze posts'? Die hele site is zelf inhoudsloos.

Volgens mij is de inhoud van die foeilelijke site niet meer dan:

'hoi, laten we met zijn allen lekker links gaan worden, dat is liev en gezellig (voeg plaatjes van bloemen en bomen in + gedichtje). Deze keer mag je je geld, auto & vakantie houden.'

En waarom is 'brede maatschappelijke beweging' tegenwoordig een ander woord voor 'slecht gedesignde internetsite'?
De bedoeling van de linkse lente is ook via andere kanalen al gecommuniceerd dan de site. Maar wat je aanhaalt is ook één van de grote kritiekpunten op de linkse lente. Die website is volgens mij nog niet af. D'r is een opzet van een website online gekwakt waar eigenlijk nog het grootste gedeelte van de inhoud ontbreekt. En dat idee heb ik met heel dit gedoe, d'r is wel een idee van wat ze willen, maar eigenlijk is de hele lente al gelanceert zonder dat dit idee is uitgewerkt en ingevuld. Het is mijns inzien gelijk de wereld ingeflikkerd zonder dat er eerst een goed en eenduidig plan van aanpak is gemaakt en zonder dat eerste de inhoud goed op papier is gezet.

Zo als het nu is is de hele linkse lente dan ook een zweverige, onduidelijke losse flodder.
pi_30509219
quote:

[..]

Je hebt echt oogkleppen op.
Je hebt de site gezien? De site is doodrenkt met persoonlijke aanvallen, waarom mag er geen reflectie plaats vinden van dat gedrag. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

De site komt niet verder dan het gebruikelijke infantiele gedrag en vertoont veel tekenen van het calimero-syndroom.
Bovendien is het uitermate hypocriet om principes te hebben die jezelf onderuit schopt. Zij maken het onderscheid tussen links en rechts en "goed" en "kwaad". Aan de andere kant bestrijden ze intolerantie en hokjesdenken. Wat doen ze zelf? Juist intolerant zijn en in hokjes denken.

Daarom valt er maar een conclusie te trekken, dit initiatief is infantiel en past goed in het utopische polder denken van de initiatiefnemers, maar buiten de polder kom je er geen meter verder mee, ondanks de hooghartige praat op de site.
  maandag 12 september 2005 @ 11:30:15 #42
49204 BrainFuel
no pain...no gain...
pi_30509300
Dat welkomstwoord op die site .... LOL
pi_30509307
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:52 schreef noutie het volgende:
Door aan te geven waarom dit idee weinig / veel kans van slagen heeft, te weten:
a. het idee achterhaald is voor het huidige politieke klimaat
b. het huidige politieke klimaat te negatief is en een idee als deze een goede oppepper kan zijn.
c. GL wel vaker van deze ideeen lanceerde en ze stuk voor stuk eigenlijk niks uitgehaald hebben.
d. het idee weinig kans van slagen heeft door de te grote tegenstellingen tussen links en rechts tegenwoordig.
e. het idee om de regering te laten emigreren (quote Femke bij Mooi Weer De Leeuw) te belachelijk voor woorden is.
f. dat dit soort ideeen bijdraagt aan het verder vergroten van het gat tussen links en rechts, alsmede de afkeer van de een op de ander groter maakt.
g. dat het sociale beleid zoals Femke die voor ogen heeft, niet past in deze samenleving.
h. dat het sociale beleid zoals Femke die voor ogen heeft, broodnodig is in Nederland.
i. Dat Femke Halsema wel / niet geschikt voor nogmaals het lijsttrekkersschap van GL.

Zie je, allemaal punten zonder lompe persoonlijke aanvallen op SPijkerman, Geert Mak, etc.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Zo'n beetje alles wat ik hier benoem is allang in andere discussies hier op Fok! gevoerd, maar geldt dat ook niet voor zo'n beetje alle discussies die hier lopen.....
pi_30509365
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je hebt echt oogkleppen op.
Je hebt de site gezien? De site is doodrenkt met persoonlijke aanvallen, waarom mag er geen reflectie plaats vinden van dat gedrag. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

De site komt niet verder dan het gebruikelijke infantiele gedrag en vertoont veel tekenen van het calimero-syndroom.
Bovendien is het uitermate hypocriet om principes te hebben die jezelf onderuit schopt. Zij maken het onderscheid tussen links en rechts en "goed" en "kwaad". Aan de andere kant bestrijden ze intolerantie en hokjesdenken. Wat doen ze zelf? Juist intolerant zijn en in hokjes denken.

Daarom valt er maar een conclusie te trekken, dit initiatief is infantiel en past goed in het utopische polder denken van de initiatiefnemers, maar buiten de polder kom je er geen meter verder mee, ondanks de hooghartige praat op de site.
He, kijk je kunt het dus wel

Zo kom je een stuk verder dan een heel topic vol met posts van het kaliber:

Halsema, kuthippie

Spijkerman, hypocriete gelddief

GL, kutpartij

Ik vind het sowieso kut want het is links
  maandag 12 september 2005 @ 11:35:56 #45
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30509424
Behalve de behoorlijke hoeveelheid reclame voor z.g. "goede doelen", wat is nu eigenlijk het doel van die site?
pi_30509513
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
He, kijk je kunt het dus wel
Tuurlijk als ik maar mijn best doe
quote:
Zo kom je een stuk verder dan een heel topic vol met posts van het kaliber:

Halsema, kuthippie

Spijkerman, hypocriete gelddief

GL, kutpartij

Ik vind het sowieso kut want het is links
Dat is ook wat overdreven. De kotssmiley heb ik niet gebruikt.
pi_30509548
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wélke inhoud? het is gewoon weer een hol protest tegen het huidige kabinet. met vaandeldraagster halsema voorop. as usual bij haar zielige pogingen haar stem te laten horen.
Ay un porrito aqui ?
pi_30509565
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:39 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is ook wat overdreven. De kotssmiley heb ik niet gebruikt.
Nee, maar 't niveau lag nou niet echt veel hoger.
  maandag 12 september 2005 @ 11:42:42 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30509591
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:41 schreef FidelZandro het volgende:

[..]

jij denkt er anders over?
  maandag 12 september 2005 @ 11:44:00 #50
54636 Eb
Le Big Mac
pi_30509628
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

De bedoeling van de linkse lente is ook via andere kanalen al gecommuniceerd dan de site. Maar wat je aanhaalt is ook één van de grote kritiekpunten op de linkse lente. Die website is volgens mij nog niet af. D'r is een opzet van een website online gekwakt waar eigenlijk nog het grootste gedeelte van de inhoud ontbreekt. En dat idee heb ik met heel dit gedoe, d'r is wel een idee van wat ze willen, maar eigenlijk is de hele lente al gelanceert zonder dat dit idee is uitgewerkt en ingevuld. Het is mijns inzien gelijk de wereld ingeflikkerd zonder dat er eerst een goed en eenduidig plan van aanpak is gemaakt en zonder dat eerste de inhoud goed op papier is gezet.

Zo als het nu is is de hele linkse lente dan ook een zweverige, onduidelijke losse flodder.
Volgens mij is het juist de bedoeling om 'niet helemaal af' te zijn. Ze zijn duidelijk op zoek naar ideeen van mensen. Je wordt uitdrukkelijk uitgenodigd om een bijdrage te leveren. Wat weerhoudt je ervan om dat te doen? Ik doe het ook niet hoor, dus het is niet zozeer kritiek op je opvatting.
Ik zou wel ideeen hebben die aansluiten op de beginselen die ze proberen te verwoorden, maar ik stuur ze niet in. OMdat ik niet weet wat er dan mee gebeurt, daar zijn ze helemaal niet duidelijk over.

Je zou kunnen zeggen dat de zweverigheid van de site leidt tot people bashing. Als de site wat concreter was geweest, had je werkelijk inhoudelijk kunnen reageren. maar door het ontbreken van een heldere visie en doelstelling (vooral dat laatste), ga je maar gissen naar wat de mensen achter De Linkse Lente bindt. Niettemin is er veel aandacht voor het initiatief, dus er is wel degelijk behoefte aan innovatieve ideeen.
pi_30509644
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nee, maar 't niveau lag nou niet echt veel hoger.
Ik vind mijn kritiek op een persoon als Jack Spijkerman toch wel degelijk legitiem als je bekijkt waar de site voor staat en zeker als ik onder het kopje "graaien" kijk.

Het maakt mij niet uit hoeveel Jack Spijkerman verdient, net zoals ik geen problemen heb met CEO's van bedrijven die veel geld verdienen maar waar ik wel een probleem mee heb is om te doen alsof Jack Spijkerman heilig is en die CEO's evil.
Steek eerst hand in eigen boezem voor je kritiek levert op anderen.
  maandag 12 september 2005 @ 11:46:12 #52
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_30509676
Jack Spijkerman!

Die man kan zich nergens meer vertonen zonder dat iedereen meteen 'Talpa' tegen elkaar fluistert.
Ik heb trouwens begrepen dat hij voor jouw TV zender een heel jaar ontzettend links doet voor een schamele 4,3 miljoen euro per jaar! Koopje, voor iemand die al 20 jaar op alles afgeeft.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_30509840
Ik stem sowieso nooit op Groen Links, maar meestal op SP. De juistheid van die keuze wordt door dit soort geouwehoer maar weer bevestigd.
pi_30509851
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:44 schreef Eb het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist de bedoeling om 'niet helemaal af' te zijn. Ze zijn duidelijk op zoek naar ideeen van mensen. Je wordt uitdrukkelijk uitgenodigd om een bijdrage te leveren. Wat weerhoudt je ervan om dat te doen?
Ik snap wel dat het een soort van startschot is van een soort van omslag die ze willen maken. En dat iedereen welkom is om mee te helpen. Maar de basis vind ik heel pover en onduidelijk. Er ligt mij inziens een fundament wat gewoon maar half af is.
quote:
Ik doe het ook niet hoor, dus het is niet zozeer kritiek op je opvatting.
Ik zou wel ideeen hebben die aansluiten op de beginselen die ze proberen te verwoorden, maar ik stuur ze niet in. OMdat ik niet weet wat er dan mee gebeurt, daar zijn ze helemaal niet duidelijk over.
Dat bedoel ik ook te zeggen, het is gewoon onduidelijk. Laat ze eerst maar eens goed verwoorden wat ze willen. Denk eerst eens na hoe je dingen wilt gaan aanpakken. Dit lijkt erop alsof ze zomaar ergens zijn begonnen en zomaar iets willen gaan doen, zonder een echt doel te hebben.
quote:
Je zou kunnen zeggen dat de zweverigheid van de site leidt tot people bashing. Als de site wat concreter was geweest, had je werkelijk inhoudelijk kunnen reageren. maar door het ontbreken van een heldere visie en doelstelling (vooral dat laatste), ga je maar gissen naar wat de mensen achter De Linkse Lente bindt.
Het mensen afbranden op zaken die niets met dit intiatief te maken hebben is te makkelijk, niet constructief, niet relevant en slaat op fok, zoals al duizenden keer gebeurd is, bij voorbaat elke vorm van inhoudelijke en interessante discussie en terrechte kritiek dood.
quote:
Niettemin is er veel aandacht voor het initiatief, dus er is wel degelijk behoefte aan innovatieve ideeen.
Ik denk ook zeker dat er dankzij het huidige stelletje klunzen en jo-jo's aan de macht aan beide kanten van het spectrum: links en rechts, veel onvrede en vraag naar verandering is. Rechts heeft z'n Wilders en Peter R. die voor beweging zorgen (en Nawijn en Smit voor een vrolijke frisse noot). Links heeft niet veel verfrissende elementen, PvdA probeert, maar blijft te erg in de gevestigde dingen hangen. En SP is en blijft gewoon SP. GL blijkt de vraag naar verandering te zien, maar blijkt, gezien dit initiatief, nog niet precies te weten wat ze hoe ze die gaan invullen.
  maandag 12 september 2005 @ 11:55:27 #55
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30509856
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:54 schreef thabit het volgende:
Ik stem sowieso nooit op Groen Links, maar meestal op SP.
pi_30509934
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:54 schreef thabit het volgende:
Ik stem sowieso nooit op Groen Links, maar meestal op SP. De juistheid van die keuze wordt door dit soort geouwehoer maar weer bevestigd.
Tja, probeer dat maar eens aan die studiehoofdjes wijs te maken...

Ik vind het initiatief wel aardig, een mediaoffensief is altijd de moeite waard. Femke heeft er afgelopen zaterdag nog zelfs voor gezongen met Paul de Leeuw.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  maandag 12 september 2005 @ 12:11:30 #57
54636 Eb
Le Big Mac
pi_30510253
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Ik denk ook zeker dat er dankzij het huidige stelletje klunzen en jo-jo's aan de macht aan beide kanten van het spectrum: links en rechts, veel onvrede en vraag naar verandering is.
Toch blijft het zwart-wit denken wat ze doen. Of links-rechts in dit geval. De meeste mensen denken heel genuanceerd over politiek en dat betekent: rechts in het ene onderwerp, links in het andere onderwerp. De echte verandering zit hem in een issuegerichte benadering met ruimte voor elkaars standpunten: Bak een model waarin zowel de waarde van bedrijvigheid voor de economie, als de behoefte aan een gezond leefklimaat recht wordt gedaan.
Links geeft de commercie de schuld, maar commercie is een gegeven en heeft wel degelijk waarde.
Rechts veracht milieuactivisme, maar onderschat het belang dat mensen hechten aan een leefbare toekomst.
pi_30510281
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:20 schreef FidelZandro het volgende:

hee DU_KE,

er staat een prachtige treurwilg in het park achter mijn huis
samen knuffelen ?

lekker filosoferen over hoe het beter zou kunnen, ipv alles afkraken zonder op de inhoud te letten
Goed punt al stel ik voor die treurwilg om te dopen in feestwilg.
  maandag 12 september 2005 @ 12:15:00 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30510329
en er is geen link naar de praagse lente? omdat het namelijk nogal vreemd is om iets lente te noemen terwijl je in de nazomer zit...
of ze wilde graag haar vondst: 'rechtse winter' kwijt, dat is ook een optie voor die beroepszeikerd.
pi_30510408
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:11 schreef Eb het volgende:

[..]

Toch blijft het zwart-wit denken wat ze doen. Of links-rechts in dit geval. De meeste mensen denken heel genuanceerd over politiek en dat betekent: rechts in het ene onderwerp, links in het andere onderwerp.
Als je goed analyseert zie je daarom ook waarom Wilders nooit Pim Fortuyn zal evenaren en GL kleiner is gebleven dan de SP. Fortuyn was rechts, maar schuwde ook niet om linkse oplossingen te kiezen als die, in zijn visie, gewoon beter waren. Hetzelfde geld voor de SP die er ook enkele behoorlijk rechtste standpunten op na houdt.

Puur links-rechts denken, zoals GL nu doet (en waar veel fokkers zich ook schuldig aan maken) werkt niet, simpel weg omdat er niet voor alles een linkse danwel rechtse oplossing is.
quote:
De echte verandering zit hem in een issuegerichte benadering met ruimte voor elkaars standpunten: Bak een model waarin zowel de waarde van bedrijvigheid voor de economie, als de behoefte aan een gezond leefklimaat recht wordt gedaan.
Links geeft de commercie de schuld, maar commercie is een gegeven en heeft wel degelijk waarde.
Rechts veracht milieuactivisme, maar onderschat het belang dat mensen hechten aan een leefbare toekomst.
Daar kan ik me inderdaad goed in vinden. De gedachte hierachter in ieder geval, want ook dit kan je natuurlijk op 1000-en manieren invullen in de praktijk.
  maandag 12 september 2005 @ 12:19:18 #61
54636 Eb
Le Big Mac
pi_30510439
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:15 schreef zoalshetis het volgende:
en er is geen link naar de praagse lente? omdat het namelijk nogal vreemd is om iets lente te noemen terwijl je in de nazomer zit...
of ze wilde graag haar vondst: 'rechtse winter' kwijt, dat is ook een optie voor die beroepszeikerd.
Ik ben eerder geneigd te denken dat men het initiatief ook echt in de lente wilde starten, maar dat dat om weet-ik-veel wat voor reden niet gelukt is. Waarschijnlijk onvrede met de inhoud van de site. En uiteindelijk heeft iemand de knoop doorgehakt: nu online of nooit meer. Zoiets.
pi_30510525
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:15 schreef zoalshetis het volgende:
Waarschijnlijk zijn alle uren die eigenlijk aan inhoud en uitwerking besteed hadden moeten worden gebruikt aan heftige brainstormsessie waarbij ze besloten hebben dat lente zo mooi symbool staat voor het over zijn van de koude donkere winter en het opbloeien alle mooie dingen in het leven en dus voor een nieuw begin. En vonden ze dit een hele briljante beeldspraak van zichzelf.
pi_30510563
Waarin is de SP rechts Sack_Blabbath?

Ik vind juist de SP een authentieke linkse partij. Als ik aan links en aan eerlijk denk kom ik persoonlijk al snel bij Jan Marijnissen uit.
  maandag 12 september 2005 @ 12:28:32 #64
54636 Eb
Le Big Mac
pi_30510654
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als je goed analyseert zie je daarom ook waarom Wilders nooit Pim Fortuyn zal evenaren en GL kleiner is gebleven dan de SP. Fortuyn was rechts, maar schuwde ook niet om linkse oplossingen te kiezen als die, in zijn visie, gewoon beter waren. Hetzelfde geld voor de SP die er ook enkele behoorlijk rechtste standpunten op na houdt.

Puur links-rechts denken, zoals GL nu doet (en waar veel fokkers zich ook schuldig aan maken) werkt niet, simpel weg omdat er niet voor alles een linkse danwel rechtse oplossing is.
krek
quote:
Daar kan ik me inderdaad goed in vinden. De gedachte hierachter in ieder geval, want ook dit kan je natuurlijk op 1000-en manieren invullen in de praktijk.
Klopt. Ik gaf maar even een voorbeeld.
Ik pleit voor een drastische vorm van bestuurlijke vernieuwing. In een notendop:
Het kiezersmandaat van vier jaar is volstrekt arbitrair. Het fileprobleem los je niet op in die termijn, en zo zijn er nog wel een paar voorbeelden te noemen. Wijs enkele issues aan die een duurzame benadering vergen, zoals verkeer en vervoer, volkshuisvesting, onderwijs en definieer lange termijndoelstelling (horizon 10-20 jaar) die je opneemt in de grondwet.
De regering kan zich dan concentreren op het ad hoc werk (zoals ze dat nu eigenlijk al doen), maar het mandaat van een coalitie geldt slechts twee jaar.
Kunnen we de overheid ook drastisch beperken in omvang.
  maandag 12 september 2005 @ 13:33:53 #65
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30512368
Britta Böhler = asieladvocaat, vreet uit de staatsruif

theatermaker Adelheid Roosen = theatermaker dus vreet uit de staatsruif

schrijver Geert Mak = culturele nitwit dus zal ongetwijfeld ook wel uit de staatsruif vreten

Harry de Winter = ken ik niet goed genboeg maar doet iets met cultuur dus zal ook ongetwijfeld uit de tsaatsruif vreten

Jack Spijkerman = heeft bij de vara gewerkt dus flink uit de staatsruif gevreten

Paul de Leeuw = idem

maw: stel je broodwinning veilig

Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30512460
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:33 schreef McCarthy het volgende:

Harry de Winter = ken ik niet goed genboeg maar doet iets met cultuur dus zal ook ongetwijfeld uit de tsaatsruif vreten
Ja, dat is een echte klaploper.
  maandag 12 september 2005 @ 13:38:45 #67
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30512482
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30512527
quote:
Ik betwijfel of de zaak Ocalan door een staat werd betaald
quote:
wee'k nie.
quote:
schrijver Geert Mak = culturele nitwit dus zal ongetwijfeld ook wel uit de staatsruif vreten
Is miljonair op basis van commercieel succesvolle boeken
quote:
miljonair, ik meen dankzij commercieel tv-productiebedrijf.
quote:
Jack Spijkerman = heeft bij de vara gewerkt dus flink uit de staatsruif gevreten
Da's nogal iets anders dan van subsidies leven. Ik neem aan dat jouw ouders kinderbijslag voor jou hebben gehad en dat jij stufi niet afslaat?
quote:
Paul de Leeuw = idem
idem
pi_30512555
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Da's nogal iets anders dan van subsidies leven. Ik neem aan dat jouw ouders kinderbijslag voor jou hebben gehad en dat jij stufi niet afslaat?
Hoho! McCarthy is een investering, dat is héél wat anders.
  maandag 12 september 2005 @ 13:43:40 #70
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30512604
Theatermakers die geen subsidie krijgen dat geloof je toch niet
quote:
Ik neem aan dat jouw ouders kinderbijslag voor jou hebben gehad en dat jij stufi niet afslaat?
kinderbijslag was gewoon een sigaar uit eigen doos snoepie
quote:
Is miljonair op basis van commercieel succesvolle boeken
hij heeft vast wel ergens eens een prijsje of een subsidietje gehad.
pi_30512632
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Míjn zuurverdiende belastinggeld gaat naar die jongen, volgens mij gaat het een waardeloze investering blijken. Ik wil geld terug!
pi_30512633
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Inderdaad. McCarhty is de hoop van onze natie. Tenzij hij dalijk naar de VS of Ierland verhuist. Dan is het ook gewoon een profiteur. Maar voor als nog moeten wij ons gelukkig prijzen met deze hedendaagse profeet van waarheid en verlichting in ons midden.
  maandag 12 september 2005 @ 13:45:29 #73
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30512650
pi_30512927
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:43 schreef McCarthy het volgende:
Theatermakers die geen subsidie krijgen dat geloof je toch niet
[..]
Nee darling, ik weet niet waar zij haar geld mee (heeft) verdiend / verdient. Niet alle theatermakers krijgen geld, maar als A. Roossen theatermaakster is dan krijgt ze vast subsidie. Ja.
quote:
kinderbijslag was gewoon een sigaar uit eigen doos snoepie
'tuurlijk. Het is helemaal niet hypocriet om mensen te verwijten dat hun werkgever het geld dat ze van overheidswege krijgen toegekend aannemen als salaris, maar zelf even rechtsgeldige regelingen niet af te slaan
quote:
hij heeft vast wel ergens eens een prijsje of een subsidietje gehad.
Vast wel. Al was het maar studiefinanciering, tenslotte heeft hij een academische opleiding gevolgd. En als journalist hoorde hij bij de linkse media, dus!
Als schrijver heeft hij vast geld uit fondsen gehad, en voorschotten. Als miljonair betaalt hij ook voldoende belasting denk ik, om dit te kunnen beschouwen als 'sigaar uit eigen doos'.
En prijzen accepteren, het zou verboden moeten worden, prijzen. Eervolle gelijkhebbers horen kleumend en hongerig te lijden voor hun ideaal, anders zijn ze hypocriet.

Zijn alle wetenschappers in dienst van universiteiten trouwens ook onbetrouwbaar omdat ze uit staatsruif eten? Of alleen als ze iets vinden wat jij niet vindt?
pi_30512996
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:14 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Leuk, weer een linkse user reactie-zonder-enige-inhoud.
Ik pas me aan aan het niveau
  maandag 12 september 2005 @ 14:08:37 #76
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30513261
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:59 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik pas me aan aan het niveau
Kost zeker niet veel moeite.
pi_30514253
quote:

Paul de Leeuw = idem

maw: stel je broodwinning veilig

Was men het eindelijk eens is dat dit weer in een persoonlijke-aanvallen-topic was verstrandt (en men er dus niet meer over begon), begint McCarthy er weer mee ....
pi_30514638
Wel een mooi initiatief al is die site kut.

Ik vind het goed om wat positiefs te stellen tegenover al het negatieve van de huidige tijdgeest en grote delen van de politiek maar voooral de mensen zelf. Dit is in ieder geval een een aardige poging.
  maandag 12 september 2005 @ 16:10:36 #79
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30516249
Met andere woorden, Keerhettij is uitgekakt vanwege schrijnende oppervlakkigheid en er moest maar weer iets nieuws komen.
Say your prayers
pi_30518164
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:10 schreef Sickie het volgende:
Met andere woorden, Keerhettij is uitgekakt vanwege schrijnende oppervlakkigheid en er moest maar weer iets nieuws komen.
Keert het tij is springlevend en heel actief met een grote manifestatie op 24 september a.s. - omsingeling van het Binnenhof. Je aanname klopt dus niet.
  maandag 12 september 2005 @ 18:31:39 #81
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30519088
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Keert het tij is springlevend en heel actief met een grote manifestatie op 24 september a.s. - omsingeling van het Binnenhof. Je aanname klopt dus niet.
Ja we gaan met zijn alles om het binnenhof een kring maken.... Als je met zulke "manifestaties" op de proppen komt dan ben je inhoudelijk idd niet uitgekakt....
Say your prayers
pi_30519127
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:31 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ja we gaan met zijn alles om het binnenhof een kring maken.... Als je met zulke "manifestaties" op de proppen komt dan ben je inhoudelijk idd niet uitgekakt....
Jij vond ze ws. al uitgekakt toen ze nog moesten beginnen.

In ieder geval is de Linkse Lente niet het antwoord op Keerhettij - het heeft een hele andere insteek.
  maandag 12 september 2005 @ 18:39:46 #83
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30519288
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij vond ze ws. al uitgekakt toen ze nog moesten beginnen.

In ieder geval is de Linkse Lente niet het antwoord op Keerhettij - het heeft een hele andere insteek.
Mjah de site heeft een ander kleurtje en ze geven inhoudsloos wederom een nieuwe dimensie. Echt uniek...
Say your prayers
pi_30523966
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:31 schreef Sickie het volgende:

[..]

Jij had uiteraard veel liever gezien dat ze stenen door de ruiten van het Binnenhof gooien. Konden we weer met het vingertje gaan wijzen
  maandag 12 september 2005 @ 21:38:09 #85
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_30524620
Waarom steunt GroenLinks en al die andere zgn. Linkse partijen de actie van 17 september genoegisgenoeg in amsterdam niet? Voelen ze zich te goed voor turkse en marokkaanse arbeiders?

Ze zijn zeker bang dat het stemmen kost. De oppositie in Nederland is vis van een week oud die ligt te rotten in de schappen.
  maandag 12 september 2005 @ 22:00:08 #86
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30525328
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Jij had uiteraard veel liever gezien dat ze stenen door de ruiten van het Binnenhof gooien. Konden we weer met het vingertje gaan wijzen
Ik had liever gezien dat ze was construtievers op de agenda zouden hebben staan i.p.v. een spelletje wat een kleuter op een schoolplein nog niet wil spelen.
Say your prayers
pi_30533749
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Goed punt al stel ik voor die treurwilg om te dopen in feestwilg.
oh das best

zullen we aan de linkerkant van de boom gaan zitten ?
Ay un porrito aqui ?
pi_30533907
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij denkt er anders over?
jah zeker

je reactie vind ik te makkelijk
op die manier kan je alles wat tegen het huidige kabinet ingaat afdoen als hol protest
ik zeg niet dat ik het zonder meer eens ben met alles wat de Linkse Lente inhoudt, maar de meeste standpunten zijn beter dan die van het huidige kabinet.

volgens mij moet je er bij dit soort dingen vanuit gaan dat er veel te hoog wordt ingezet door de politici. ze zullen wat er ook gebeurd nooit alle doelen kunnen bereiken, dus is het verstandig om hoog in te zetten zodat je op punten een stap terug kunt doen.

verder denk ik dat halsema en anderen (of ze nou geloofwaardig zijn of niet, spijkerman kan in de poep zakken wat mij betreft) toch wel een statement willen maken dat er mensen zijn die denken het beleid anders moet en kan.
Ay un porrito aqui ?
  dinsdag 13 september 2005 @ 10:49:27 #89
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_30534951
Wat een hippie-project.

"Ons doel is een nieuwe taal te ontwikkelen."
pi_30544409
Weer leuk voer voor de media in NL die voor 99% links georienteerd is. Ziiten we echt op te wachten, die irritante Halsema. Dan nog liever Marijnisse die zijn complete nonsens tenminste nog leuk weet te verpakken.
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:40:29 #91
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_30546122
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:18 schreef Strolie75 het volgende:
Die onnozele Halsema, als je op die site die briefwisseling tussen Hare Tuthippie en Ayaan ook leest, en dan met name haar reacties. Daar druipt die typisch linkse morele zelfingenomenheid weer af.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_30548057
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Die onnozele Halsema, als je op die site die briefwisseling tussen Hare Tuthippie en Ayaan ook leest, en dan met name haar reacties. Daar druipt die typisch linkse morele zelfingenomenheid weer af.
Nou die Ayaan is pas een licht met haar gepruts
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:28:43 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30553222
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Recentelijk nog wat foto´s beoordeeld?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 september 2005 @ 12:26:17 #94
3647 B.R.Oekhoest
pi_30568441
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet alles, maar sommigen dingen die ze zegt snijden wel degelijk hout, dat wordt ook in het buitenland opgemerkt. Maar ja, die zullen het ook wel weer allemaal verkeerd zien hè? Uiteindelijk heeft slechts het linkse kikkergeluid in NL de waarheid in pacht.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_30569360
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Recentelijk nog wat foto´s beoordeeld?
pi_30569387
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Niet alles, maar sommigen dingen die ze zegt snijden wel degelijk hout, dat wordt ook in het buitenland opgemerkt. Maar ja, die zullen het ook wel weer allemaal verkeerd zien hè? Uiteindelijk heeft slechts het linkse kikkergeluid in NL de waarheid in pacht.
Tuurlijk snijden sommige dingen hout, net als sommige dingen die Femke zegt.
  woensdag 14 september 2005 @ 13:32:33 #97
3647 B.R.Oekhoest
pi_30570301
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk snijden sommige dingen hout, net als sommige dingen die Femke zegt.
Dat kinderopvang betaalbaar moet zijn bijv. ja.
pi_30572075
Jammer voor Femke & friends dat we eerst nog een kille rechtse herfst en winter voor de boeg hebben. Ik heb helemaal niets met deze grachtengordelhippy's. De SP daarentegen is een partij die uit mensen bestaat die zelf tussen de problemen wonen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_30572396
sp is dan ook vele malen eerlijker en ik heb marijnissen zelden op poulisme betrapt. iets wat femke en wouter alléén maar schijnen te kunnen doen.
pi_30572605
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:49 schreef zoalshetis het volgende:
sp is dan ook vele malen eerlijker en ik heb marijnissen zelden op poulisme betrapt. iets wat femke en wouter alléén maar schijnen te kunnen doen.
Bullocks. Femke is allesbehalve populistisch, daarom haat jij haar zo. Omdat ze dingen zegt die waar zijn maar die jij niet kan verkroppen
  woensdag 14 september 2005 @ 14:56:25 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30572626
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Bullocks. Femke is allesbehalve populistisch, daarom haat jij haar zo. Omdat ze dingen zegt die waar zijn maar die jij niet kan verkroppen
nee ik haat haar vanwege haar populisme. serieus. maar "haat" is een groot woord. ik zou het eerder afdoen als "zielig". ik heb dus eigenlijk medelijden.
pi_30572732
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee ik haat haar vanwege haar populisme. serieus. maar "haat" is een groot woord. ik zou het eerder afdoen als "zielig". ik heb dus eigenlijk medelijden.
Wat een drama zeg.

Ze heeft gewoon andere politieke opvattingen, die trouwens op vallend vaak overeenkomen met de mijne. Vind je mij ook zielig, heb je met mij ook medelijden?
  woensdag 14 september 2005 @ 15:03:13 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30572826
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een drama zeg.

Ze heeft gewoon andere politieke opvattingen, die trouwens op vallend vaak overeenkomen met de mijne. Vind je mij ook zielig, heb je met mij ook medelijden?
ik vond het niet zo dramatischhhh gebracht eigenlijk.

het is de manier waarop mevrouw het naar buiten brengt. nooit vanuit haar standpunt, maar sinds balkenende alleen maar gebracht als 'we gaan het ultra-rechtse kabinet wel eens opblazen'... jammer, daar verliest ze veel geloofwaardigheid mee en het is niet bevoordelijk voor de vrouwen in de politek die wel normaal kunnen handelen.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:06:20 #104
3647 B.R.Oekhoest
pi_30572909
quote:

[..]

Welke dingen zegt ze dan die 'waar zijn'? Voorlopig zie ik haar niks anders doen dan kraaien dat 'rechtse mensen' een te negatieve benadering hebben, en dat de problemen allemaal wel mee vallen. Onderbouwing ho maar.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:06:37 #105
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30572920
Ze heeft ook niet het charisma van haar voorganger, niet dat ik die zakkenvuller zo charismatisch vond, maar iig wel meer als deze betweterige dame.
pi_30573064
quote:

[..]

Femke is zeker een populist die het niet schuwt andersdenkenden zonder argumentatie te degraderen als 'het kwaad'. Maar met oplossingen voor problemen komen .... Nee, dat is te lastig. We moeten lief zijn voor elkaar en mogen geen kritiek leveren op het slappe linkse beleid. Het beleid dat Nederland gemaakt heeft tot een samenleving waarin grote groepen beter zijn in het aanvragen van een uitkering of subsidie dan het schrijven van een solliciatiebrief.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_30573205
Hoezo komt GroenLinks niet met oplossingen? Misschien niet jullie oplossingen maar ze hebben natuurlijk wel degelijk alternatieve plannen.
pi_30573332
quote:

[..]

Bullocks. Femke is allesbehalve populistisch,
Femke mag dan mischien wel meevallen qua populisme maar de "linkse lente" is natuurlijk het toppunt van populisme

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2005 15:20:47 ]
pi_30573382
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Femke mag dan mischien wel meevallen qua populisme maar de "linkse lente" is natuurlijk het toppunt van populisme
Waarom?
  woensdag 14 september 2005 @ 15:23:59 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30573438
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom?
dude, bekijk het uitgangspunt eens. "rechtse winter"
pi_30573470
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom?
Bekijk de site maar, slogan politiek, geen onderbouwing, geen duidelijk doel enz enz. Puur populisme dus
pi_30573658
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bekijk de site maar, slogan politiek, geen onderbouwing, geen duidelijk doel enz enz. Puur populisme dus
Dat vind ik niet zo'n sterke uitleg. Ik vind het een hele duidelijke campagne met een duidelijk doel en een duidelijke onderbouwing. Niks mis mee.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:32:43 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30573700
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik niet zo'n sterke uitleg. Ik vind het een hele duidelijke campagne met een duidelijk doel en een duidelijke onderbouwing. Niks mis mee.
maar de toon is populistisch, daar heb ik het over.
pi_30573778
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar de toon is populistisch, daar heb ik het over.
Ik dacht dat jullie daar nooit zo'n moeite mee hadden maar goed, het is dan ook een wat filosofische en speelse campagne om een ander geluid en sfeer te creeeren. Het is geen partijprogramma of manifest.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:36:20 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30573812
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik dacht dat jullie daar nooit zo'n moeite mee hadden maar goed, het is dan ook een wat filosofische en speelse campagne om een ander geluid en sfeer te creeeren. Het is geen partijprogramma of manifest.
"jullie"? ik heb het nog over het feit dat ik het dom gebracht vind. waardeoordeel geef ik niet eens.
pi_30573967
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik dacht dat jullie daar nooit zo'n moeite mee hadden maar goed,
Heb ik opzich ook niet. Maar dit initiatief is toch duidelijk populistisch, of kan alleen rechts populistisch zijn?
  woensdag 14 september 2005 @ 15:49:06 #117
3647 B.R.Oekhoest
pi_30574191
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heb ik opzich ook niet. Maar dit initiatief is toch duidelijk populistisch, of kan alleen rechts populistisch zijn?
Het is typisch oppositiepopulisme. Daar had Fortuyn ook een handje van trouwens, alleen dan iets anders.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:49:52 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30574214
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het is typisch oppositiepopulisme. Daar had Fortuyn ook een handje van trouwens, alleen dan iets anders.
iets beter, maar dat werd zijn dood toen links vond dat hij populistischer werd dan zij...
pi_30574338
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Iedereen kan populistisch zijn maar wat is er nou precies zo populistisch hier?
  woensdag 14 september 2005 @ 15:57:59 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30574451
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:54 schreef SCH het volgende:

[..]

het is bedacht, gebracht en misbruikt om aan te geven hoe slecht het huidige kabinet is. samenwerken ho maar, tegenwerken, yes!!! op alle slakken zout, graag, dat vertraagt een succes van dit kabinet, dat zou namelijk gezichtsverlies betekenen voor femke en wouter (die overigens opvallend stil is lately)
pi_30574603
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is bedacht, gebracht en misbruikt om aan te geven hoe slecht het huidige kabinet is. samenwerken ho maar, tegenwerken, yes!!! op alle slakken zout, graag, dat vertraagt een succes van dit kabinet, dat zou namelijk gezichtsverlies betekenen voor femke en wouter (die overigens opvallend stil is lately)
Sorry hoor, het is toch niet zo vreemd dat de oppositie een tegengeluid laat horen tegenover de regerin. Dat lijkt me logisch en noodzakelijk in dit geval omdat het om een heel slecht kabinet gaat.

Bovendien is de stemming negatief en zijn de mensen bang en dus wordt er hier een andere toon aangslagen. Ik vind het een fantastisch en zinvol initiatief. Mensen worden er ook nog eens actief bij betrokken.

Maar als je alles wat Femke doet, onzin vindt, dan vind je dit ook onzin. Right.
pi_30574637
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:54 schreef SCH het volgende:

[..]

kreten zoals "rechtse winter" "linkse lente" zijn dat al.
pi_30574672
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

kreten zoals "rechtse winter" "linkse lente" zijn dat al.
Kom op
  woensdag 14 september 2005 @ 16:06:17 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30574675
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor, het is toch niet zo vreemd dat de oppositie een tegengeluid laat horen tegenover de regerin. Dat lijkt me logisch en noodzakelijk in dit geval omdat het om een heel slecht kabinet gaat.

Bovendien is de stemming negatief en zijn de mensen bang en dus wordt er hier een andere toon aangslagen. Ik vind het een fantastisch en zinvol initiatief. Mensen worden er ook nog eens actief bij betrokken.

Maar als je alles wat Femke doet, onzin vindt, dan vind je dit ook onzin. Right.
het kabinet gaat zo goed als de oppositie wil. dat is een gegeven dat al vrij oud is.

ik vind hemaal niet dat femke soms geen slechte ideeën heeft, maar laat het lekker bij groen, inplaats van links, want daar bakt ze niks van.
pi_30579357
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:20 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ach, als je het zo inhoudsloos vindt kan je net zo goed niet reageren toch?
[..]

nee das pas goed inhoudelijke reageren waarom ik enige inhoud zou missen
Er valt ook niet op je inhoud te reageren omdat je niet met inhoudt komt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_30580484
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 17:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Als er de laatste jaren iets is wat juist van ''rechts'' komt is de morele zelfingenomenheid. Waarom niet de Linkse Lente even een kans geven. Het is ook als signaal bedoeld dat er meer gedaa moet worden aan het luisteren naar het volk.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_30580663
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ooit een oppositie gezien dat met het kabinet eens is? Kom zeg. En dat het kabinet geen succes is is de schuld van de oppositie?
Het is in iedergeval een probeersel om het vok bij de politiek te betrekken en de politiek bij het volk. Dat dit van de oppositie moet komen lijkt me als regering zijnde niet fijn. Zij hadden met zoiets moeten doen. Er is vanuit het kabinet gezien totaal geen inzicht in gevoelens van mensen. Ze gaan door wat er ook gebeurt, als een kip zonder kop. Dat vindt ik trouwens van bijan de hele politiek.
And that is the news.''
pi_30581737
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het kabinet gaat zo goed als de oppositie wil. dat is een gegeven dat al vrij oud is.
Nee hoor, een kabinet is zo goed als het is en meestal is dat pas achteraf vast te stellen. Daarom is het ook zo opvallend dat je van dit kabinet nu al kan zeggen dat ze de verkeerde keuzes maken, dat is zo evident. Economisch gezien. De oorlog in Irak. Integratiebeleid. Zieketekostenstelsel enz.
  woensdag 14 september 2005 @ 20:21:02 #129
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30582172
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, een kabinet is zo goed als het is en meestal is dat pas achteraf vast te stellen. Daarom is het ook zo opvallend dat je van dit kabinet nu al kan zeggen dat ze de verkeerde keuzes maken, dat is zo evident. Economisch gezien. De oorlog in Irak. Integratiebeleid. Zieketekostenstelsel enz.
wat voor econ beleid hadden ze dan moeten voeren in jouw ogen?
pi_30582279
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Het is nu toch wel duidelijk dat het behoudende economische beleid tot veel meer rampspoed blijft en dat we achterblijven bij andere landen. Het had minder behoudend, minder op de knip moeten zijn, zoals de meeste economen tevoren al aangaven.
  woensdag 14 september 2005 @ 20:46:58 #131
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30582973
Dat is geen antwoord op de vraag, SCH.
Hup, aan het werk!
  woensdag 14 september 2005 @ 20:48:23 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_30583033
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:46 schreef Ciurlizza het volgende:
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:21 schreef McCarthy het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Het had minder behoudend, minder op de knip moeten zijn, zoals de meeste economen tevoren al aangaven.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 14 september 2005 @ 20:50:21 #133
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30583106
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat is weinig concreet, dat zie je zelf ook wel in. Een discussie kan beter gevoerd worden met concrete argumenten en concrete voorbeelden in plaats van vaag gelul in de ruimte.
Hup, aan het werk!
pi_30583124
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:46 schreef Ciurlizza het volgende:
Jawel hoor maar voor de analfabeten dan nog een keer: Het economisch beleid had minder behoudend moeten zijn M I N D E R B E H O U D E N D.
  woensdag 14 september 2005 @ 20:53:45 #135
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30583224
Wat begrijp je niet aan mijn post die boven je staat, analfabeet?
Hup, aan het werk!
pi_30583329
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:53 schreef Ciurlizza het volgende:
Wat begrijp je niet aan mijn post die boven je staat, analfabeet?
Ga nou eens inhoudelijk in op de discussie trollertje, of blijf weg.
  woensdag 14 september 2005 @ 21:01:45 #137
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30583515
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga nou eens inhoudelijk in op de discussie trollertje, of blijf weg.
Kom jij eens met concrete argumenten en concrete voorbeelden trolletje, of blijf weg.
Hup, aan het werk!
pi_30583577
quote:

[..]

Het is nu toch wel duidelijk dat het behoudende economische beleid tot veel meer rampspoed blijft en dat we achterblijven bij andere landen. Het had minder behoudend, minder op de knip moeten zijn, zoals de meeste economen tevoren al aangaven.
Wat is hier niet concreet aan?
  woensdag 14 september 2005 @ 21:05:23 #139
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30583649
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is hier niet concreet aan?
con·creet (bn.)
1 als vorm voorstelbaar, stoffelijk, aan een vorm of voorwerp gebonden <=> abstract
2 duidelijk en bepaald => tastbaar

Het is gewoon niet concreet. Het is zomaar een kreet die je ergens hebt gehoord. Met dit soort totaal niet concrete kreten kunnen we weinig tot niets. Dat begrijp je zelf ook wel mag ik aannemen.
Hup, aan het werk!
pi_30583687
Dan niet joh, als je de economische discussie gevolgd zou hebben dan zou je weten dat de keuze tussen een behoudend of wat progressiever economisch beleid centraal stond.
  woensdag 14 september 2005 @ 21:08:59 #141
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30583771
con·creet (bn.)
1 als vorm voorstelbaar, stoffelijk, aan een vorm of voorwerp gebonden <=> abstract
2 duidelijk en bepaald => tastbaar
Hup, aan het werk!
pi_30584610
quote:

[..]

Ik ken inderdaad ook weinig economen die goed te spreken zijn over het huidige beleid. Toch zijn veel economen het er wel over eens dat het ook niet verder kon op de oude voet van Paars.
pi_30585148
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:31 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik ken inderdaad ook weinig economen die goed te spreken zijn over het huidige beleid. Toch zijn veel economen het er wel over eens dat het ook niet verder kon op de oude voet van Paars.
Dat is zeker waar maar er zit natuurlijk van alles tussen.
  woensdag 14 september 2005 @ 22:52:35 #144
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30588018
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is zeker waar maar er zit natuurlijk van alles tussen.
Goh grappig, net beweerde je nog dat de meesten tegen waren. Wel knap natuurlijk, dat je het gros van de economen in ons land hebt gevraagd wat ze van het economisch beleid vonden.
Say your prayers
  donderdag 15 september 2005 @ 20:17:19 #145
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30612993
SCH kletst maar wat.
Hup, aan het werk!
pi_30613138
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:52 schreef Sickie het volgende:

[..]

Goh grappig, net beweerde je nog dat de meesten tegen waren. Wel knap natuurlijk, dat je het gros van de economen in ons land hebt gevraagd wat ze van het economisch beleid vonden.
Lees jij geen kranten dan?
pi_30613139
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:52 schreef Sickie het volgende:

[..]

Lees jij geen kranten dan?
pi_30613289
Je ziet het nu ook weer met het boek van Bert de Vries, het wordt strategisch weggezet door het CDA zonder de inhoudelijke discussie aan te gaan.

Zo is het met het hele economische beleid gebeurd. Het CDA heeft geen goede economen, alleen maar Lans Bovenberg en die zit niet in de fractie.
  donderdag 15 september 2005 @ 20:32:44 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30613489
je schreef net iets heel anders sch... goeie verbetering.
pi_30613760
quote:
Op donderdag 15 september 2005 20:32 schreef zoalshetis het volgende:
je schreef net iets heel anders sch... goeie verbetering.
Dat wel maar weinig zinvol want er wordt toch nauwelijks inhoudelijk gereageerd, puur met flames en beschuldigingen. Misschien kan iemand uitleggen en staven dat de economische keuzes van het kabinet wel de goede waren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')