abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30509644
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nee, maar 't niveau lag nou niet echt veel hoger.
Ik vind mijn kritiek op een persoon als Jack Spijkerman toch wel degelijk legitiem als je bekijkt waar de site voor staat en zeker als ik onder het kopje "graaien" kijk.

Het maakt mij niet uit hoeveel Jack Spijkerman verdient, net zoals ik geen problemen heb met CEO's van bedrijven die veel geld verdienen maar waar ik wel een probleem mee heb is om te doen alsof Jack Spijkerman heilig is en die CEO's evil.
Steek eerst hand in eigen boezem voor je kritiek levert op anderen.
  maandag 12 september 2005 @ 11:46:12 #52
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_30509676
Jack Spijkerman!

Die man kan zich nergens meer vertonen zonder dat iedereen meteen 'Talpa' tegen elkaar fluistert.
Ik heb trouwens begrepen dat hij voor jouw TV zender een heel jaar ontzettend links doet voor een schamele 4,3 miljoen euro per jaar! Koopje, voor iemand die al 20 jaar op alles afgeeft.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_30509840
Ik stem sowieso nooit op Groen Links, maar meestal op SP. De juistheid van die keuze wordt door dit soort geouwehoer maar weer bevestigd.
pi_30509851
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:44 schreef Eb het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist de bedoeling om 'niet helemaal af' te zijn. Ze zijn duidelijk op zoek naar ideeen van mensen. Je wordt uitdrukkelijk uitgenodigd om een bijdrage te leveren. Wat weerhoudt je ervan om dat te doen?
Ik snap wel dat het een soort van startschot is van een soort van omslag die ze willen maken. En dat iedereen welkom is om mee te helpen. Maar de basis vind ik heel pover en onduidelijk. Er ligt mij inziens een fundament wat gewoon maar half af is.
quote:
Ik doe het ook niet hoor, dus het is niet zozeer kritiek op je opvatting.
Ik zou wel ideeen hebben die aansluiten op de beginselen die ze proberen te verwoorden, maar ik stuur ze niet in. OMdat ik niet weet wat er dan mee gebeurt, daar zijn ze helemaal niet duidelijk over.
Dat bedoel ik ook te zeggen, het is gewoon onduidelijk. Laat ze eerst maar eens goed verwoorden wat ze willen. Denk eerst eens na hoe je dingen wilt gaan aanpakken. Dit lijkt erop alsof ze zomaar ergens zijn begonnen en zomaar iets willen gaan doen, zonder een echt doel te hebben.
quote:
Je zou kunnen zeggen dat de zweverigheid van de site leidt tot people bashing. Als de site wat concreter was geweest, had je werkelijk inhoudelijk kunnen reageren. maar door het ontbreken van een heldere visie en doelstelling (vooral dat laatste), ga je maar gissen naar wat de mensen achter De Linkse Lente bindt.
Het mensen afbranden op zaken die niets met dit intiatief te maken hebben is te makkelijk, niet constructief, niet relevant en slaat op fok, zoals al duizenden keer gebeurd is, bij voorbaat elke vorm van inhoudelijke en interessante discussie en terrechte kritiek dood.
quote:
Niettemin is er veel aandacht voor het initiatief, dus er is wel degelijk behoefte aan innovatieve ideeen.
Ik denk ook zeker dat er dankzij het huidige stelletje klunzen en jo-jo's aan de macht aan beide kanten van het spectrum: links en rechts, veel onvrede en vraag naar verandering is. Rechts heeft z'n Wilders en Peter R. die voor beweging zorgen (en Nawijn en Smit voor een vrolijke frisse noot). Links heeft niet veel verfrissende elementen, PvdA probeert, maar blijft te erg in de gevestigde dingen hangen. En SP is en blijft gewoon SP. GL blijkt de vraag naar verandering te zien, maar blijkt, gezien dit initiatief, nog niet precies te weten wat ze hoe ze die gaan invullen.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 12 september 2005 @ 11:55:27 #55
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30509856
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:54 schreef thabit het volgende:
Ik stem sowieso nooit op Groen Links, maar meestal op SP.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30509934
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:54 schreef thabit het volgende:
Ik stem sowieso nooit op Groen Links, maar meestal op SP. De juistheid van die keuze wordt door dit soort geouwehoer maar weer bevestigd.
Tja, probeer dat maar eens aan die studiehoofdjes wijs te maken...

Ik vind het initiatief wel aardig, een mediaoffensief is altijd de moeite waard. Femke heeft er afgelopen zaterdag nog zelfs voor gezongen met Paul de Leeuw.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  maandag 12 september 2005 @ 12:11:30 #57
54636 Eb
Le Big Mac
pi_30510253
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Ik denk ook zeker dat er dankzij het huidige stelletje klunzen en jo-jo's aan de macht aan beide kanten van het spectrum: links en rechts, veel onvrede en vraag naar verandering is.
Toch blijft het zwart-wit denken wat ze doen. Of links-rechts in dit geval. De meeste mensen denken heel genuanceerd over politiek en dat betekent: rechts in het ene onderwerp, links in het andere onderwerp. De echte verandering zit hem in een issuegerichte benadering met ruimte voor elkaars standpunten: Bak een model waarin zowel de waarde van bedrijvigheid voor de economie, als de behoefte aan een gezond leefklimaat recht wordt gedaan.
Links geeft de commercie de schuld, maar commercie is een gegeven en heeft wel degelijk waarde.
Rechts veracht milieuactivisme, maar onderschat het belang dat mensen hechten aan een leefbare toekomst.
pi_30510281
quote:
Op maandag 12 september 2005 11:20 schreef FidelZandro het volgende:

hee DU_KE,

er staat een prachtige treurwilg in het park achter mijn huis
samen knuffelen ?

lekker filosoferen over hoe het beter zou kunnen, ipv alles afkraken zonder op de inhoud te letten
Goed punt al stel ik voor die treurwilg om te dopen in feestwilg.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 12 september 2005 @ 12:15:00 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30510329
en er is geen link naar de praagse lente? omdat het namelijk nogal vreemd is om iets lente te noemen terwijl je in de nazomer zit...
of ze wilde graag haar vondst: 'rechtse winter' kwijt, dat is ook een optie voor die beroepszeikerd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30510408
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:11 schreef Eb het volgende:

[..]

Toch blijft het zwart-wit denken wat ze doen. Of links-rechts in dit geval. De meeste mensen denken heel genuanceerd over politiek en dat betekent: rechts in het ene onderwerp, links in het andere onderwerp.
Als je goed analyseert zie je daarom ook waarom Wilders nooit Pim Fortuyn zal evenaren en GL kleiner is gebleven dan de SP. Fortuyn was rechts, maar schuwde ook niet om linkse oplossingen te kiezen als die, in zijn visie, gewoon beter waren. Hetzelfde geld voor de SP die er ook enkele behoorlijk rechtste standpunten op na houdt.

Puur links-rechts denken, zoals GL nu doet (en waar veel fokkers zich ook schuldig aan maken) werkt niet, simpel weg omdat er niet voor alles een linkse danwel rechtse oplossing is.
quote:
De echte verandering zit hem in een issuegerichte benadering met ruimte voor elkaars standpunten: Bak een model waarin zowel de waarde van bedrijvigheid voor de economie, als de behoefte aan een gezond leefklimaat recht wordt gedaan.
Links geeft de commercie de schuld, maar commercie is een gegeven en heeft wel degelijk waarde.
Rechts veracht milieuactivisme, maar onderschat het belang dat mensen hechten aan een leefbare toekomst.
Daar kan ik me inderdaad goed in vinden. De gedachte hierachter in ieder geval, want ook dit kan je natuurlijk op 1000-en manieren invullen in de praktijk.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 12 september 2005 @ 12:19:18 #61
54636 Eb
Le Big Mac
pi_30510439
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:15 schreef zoalshetis het volgende:
en er is geen link naar de praagse lente? omdat het namelijk nogal vreemd is om iets lente te noemen terwijl je in de nazomer zit...
of ze wilde graag haar vondst: 'rechtse winter' kwijt, dat is ook een optie voor die beroepszeikerd.
Ik ben eerder geneigd te denken dat men het initiatief ook echt in de lente wilde starten, maar dat dat om weet-ik-veel wat voor reden niet gelukt is. Waarschijnlijk onvrede met de inhoud van de site. En uiteindelijk heeft iemand de knoop doorgehakt: nu online of nooit meer. Zoiets.
pi_30510525
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:15 schreef zoalshetis het volgende:
Waarschijnlijk zijn alle uren die eigenlijk aan inhoud en uitwerking besteed hadden moeten worden gebruikt aan heftige brainstormsessie waarbij ze besloten hebben dat lente zo mooi symbool staat voor het over zijn van de koude donkere winter en het opbloeien alle mooie dingen in het leven en dus voor een nieuw begin. En vonden ze dit een hele briljante beeldspraak van zichzelf.
pi_30510563
Waarin is de SP rechts Sack_Blabbath?

Ik vind juist de SP een authentieke linkse partij. Als ik aan links en aan eerlijk denk kom ik persoonlijk al snel bij Jan Marijnissen uit.
  maandag 12 september 2005 @ 12:28:32 #64
54636 Eb
Le Big Mac
pi_30510654
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als je goed analyseert zie je daarom ook waarom Wilders nooit Pim Fortuyn zal evenaren en GL kleiner is gebleven dan de SP. Fortuyn was rechts, maar schuwde ook niet om linkse oplossingen te kiezen als die, in zijn visie, gewoon beter waren. Hetzelfde geld voor de SP die er ook enkele behoorlijk rechtste standpunten op na houdt.

Puur links-rechts denken, zoals GL nu doet (en waar veel fokkers zich ook schuldig aan maken) werkt niet, simpel weg omdat er niet voor alles een linkse danwel rechtse oplossing is.
krek
quote:
Daar kan ik me inderdaad goed in vinden. De gedachte hierachter in ieder geval, want ook dit kan je natuurlijk op 1000-en manieren invullen in de praktijk.
Klopt. Ik gaf maar even een voorbeeld.
Ik pleit voor een drastische vorm van bestuurlijke vernieuwing. In een notendop:
Het kiezersmandaat van vier jaar is volstrekt arbitrair. Het fileprobleem los je niet op in die termijn, en zo zijn er nog wel een paar voorbeelden te noemen. Wijs enkele issues aan die een duurzame benadering vergen, zoals verkeer en vervoer, volkshuisvesting, onderwijs en definieer lange termijndoelstelling (horizon 10-20 jaar) die je opneemt in de grondwet.
De regering kan zich dan concentreren op het ad hoc werk (zoals ze dat nu eigenlijk al doen), maar het mandaat van een coalitie geldt slechts twee jaar.
Kunnen we de overheid ook drastisch beperken in omvang.
  maandag 12 september 2005 @ 13:33:53 #65
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30512368
Britta Böhler = asieladvocaat, vreet uit de staatsruif

theatermaker Adelheid Roosen = theatermaker dus vreet uit de staatsruif

schrijver Geert Mak = culturele nitwit dus zal ongetwijfeld ook wel uit de staatsruif vreten

Harry de Winter = ken ik niet goed genboeg maar doet iets met cultuur dus zal ook ongetwijfeld uit de tsaatsruif vreten

Jack Spijkerman = heeft bij de vara gewerkt dus flink uit de staatsruif gevreten

Paul de Leeuw = idem

maw: stel je broodwinning veilig

Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30512460
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:33 schreef McCarthy het volgende:

Harry de Winter = ken ik niet goed genboeg maar doet iets met cultuur dus zal ook ongetwijfeld uit de tsaatsruif vreten
Ja, dat is een echte klaploper.
  maandag 12 september 2005 @ 13:38:45 #67
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30512482
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30512527
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:33 schreef McCarthy het volgende:
Britta Böhler = asieladvocaat, vreet uit de staatsruif
Ik betwijfel of de zaak Ocalan door een staat werd betaald
quote:
theatermaker Adelheid Roosen = theatermaker dus vreet uit de staatsruif
wee'k nie.
quote:
schrijver Geert Mak = culturele nitwit dus zal ongetwijfeld ook wel uit de staatsruif vreten
Is miljonair op basis van commercieel succesvolle boeken
quote:
miljonair, ik meen dankzij commercieel tv-productiebedrijf.
quote:
Jack Spijkerman = heeft bij de vara gewerkt dus flink uit de staatsruif gevreten
Da's nogal iets anders dan van subsidies leven. Ik neem aan dat jouw ouders kinderbijslag voor jou hebben gehad en dat jij stufi niet afslaat?
quote:
Paul de Leeuw = idem
idem
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30512555
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Da's nogal iets anders dan van subsidies leven. Ik neem aan dat jouw ouders kinderbijslag voor jou hebben gehad en dat jij stufi niet afslaat?
Hoho! McCarthy is een investering, dat is héél wat anders.
  maandag 12 september 2005 @ 13:43:40 #70
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30512604
Theatermakers die geen subsidie krijgen dat geloof je toch niet
quote:
Ik neem aan dat jouw ouders kinderbijslag voor jou hebben gehad en dat jij stufi niet afslaat?
kinderbijslag was gewoon een sigaar uit eigen doos snoepie
quote:
Is miljonair op basis van commercieel succesvolle boeken
hij heeft vast wel ergens eens een prijsje of een subsidietje gehad.
pi_30512632
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Míjn zuurverdiende belastinggeld gaat naar die jongen, volgens mij gaat het een waardeloze investering blijken. Ik wil geld terug!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30512633
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Inderdaad. McCarhty is de hoop van onze natie. Tenzij hij dalijk naar de VS of Ierland verhuist. Dan is het ook gewoon een profiteur. Maar voor als nog moeten wij ons gelukkig prijzen met deze hedendaagse profeet van waarheid en verlichting in ons midden.
  maandag 12 september 2005 @ 13:45:29 #73
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30512650
pi_30512927
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:43 schreef McCarthy het volgende:
Theatermakers die geen subsidie krijgen dat geloof je toch niet
[..]
Nee darling, ik weet niet waar zij haar geld mee (heeft) verdiend / verdient. Niet alle theatermakers krijgen geld, maar als A. Roossen theatermaakster is dan krijgt ze vast subsidie. Ja.
quote:
kinderbijslag was gewoon een sigaar uit eigen doos snoepie
'tuurlijk. Het is helemaal niet hypocriet om mensen te verwijten dat hun werkgever het geld dat ze van overheidswege krijgen toegekend aannemen als salaris, maar zelf even rechtsgeldige regelingen niet af te slaan
quote:
hij heeft vast wel ergens eens een prijsje of een subsidietje gehad.
Vast wel. Al was het maar studiefinanciering, tenslotte heeft hij een academische opleiding gevolgd. En als journalist hoorde hij bij de linkse media, dus!
Als schrijver heeft hij vast geld uit fondsen gehad, en voorschotten. Als miljonair betaalt hij ook voldoende belasting denk ik, om dit te kunnen beschouwen als 'sigaar uit eigen doos'.
En prijzen accepteren, het zou verboden moeten worden, prijzen. Eervolle gelijkhebbers horen kleumend en hongerig te lijden voor hun ideaal, anders zijn ze hypocriet.

Zijn alle wetenschappers in dienst van universiteiten trouwens ook onbetrouwbaar omdat ze uit staatsruif eten? Of alleen als ze iets vinden wat jij niet vindt?
pi_30512996
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:14 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Leuk, weer een linkse user reactie-zonder-enige-inhoud.
Ik pas me aan aan het niveau
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')