Ik vind mijn kritiek op een persoon als Jack Spijkerman toch wel degelijk legitiem als je bekijkt waar de site voor staat en zeker als ik onder het kopje "graaien" kijk.quote:Op maandag 12 september 2005 11:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nee, maar 't niveau lag nou niet echt veel hoger.
Ik snap wel dat het een soort van startschot is van een soort van omslag die ze willen maken. En dat iedereen welkom is om mee te helpen. Maar de basis vind ik heel pover en onduidelijk. Er ligt mij inziens een fundament wat gewoon maar half af is.quote:Op maandag 12 september 2005 11:44 schreef Eb het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist de bedoeling om 'niet helemaal af' te zijn. Ze zijn duidelijk op zoek naar ideeen van mensen. Je wordt uitdrukkelijk uitgenodigd om een bijdrage te leveren. Wat weerhoudt je ervan om dat te doen?
Dat bedoel ik ook te zeggen, het is gewoon onduidelijk. Laat ze eerst maar eens goed verwoorden wat ze willen. Denk eerst eens na hoe je dingen wilt gaan aanpakken. Dit lijkt erop alsof ze zomaar ergens zijn begonnen en zomaar iets willen gaan doen, zonder een echt doel te hebben.quote:Ik doe het ook niet hoor, dus het is niet zozeer kritiek op je opvatting.
Ik zou wel ideeen hebben die aansluiten op de beginselen die ze proberen te verwoorden, maar ik stuur ze niet in. OMdat ik niet weet wat er dan mee gebeurt, daar zijn ze helemaal niet duidelijk over.
Het mensen afbranden op zaken die niets met dit intiatief te maken hebben is te makkelijk, niet constructief, niet relevant en slaat op fok, zoals al duizenden keer gebeurd is, bij voorbaat elke vorm van inhoudelijke en interessante discussie en terrechte kritiek dood.quote:Je zou kunnen zeggen dat de zweverigheid van de site leidt tot people bashing. Als de site wat concreter was geweest, had je werkelijk inhoudelijk kunnen reageren. maar door het ontbreken van een heldere visie en doelstelling (vooral dat laatste), ga je maar gissen naar wat de mensen achter De Linkse Lente bindt.
Ik denk ook zeker dat er dankzij het huidige stelletje klunzen en jo-jo's aan de macht aan beide kanten van het spectrum: links en rechts, veel onvrede en vraag naar verandering is. Rechts heeft z'n Wilders en Peter R. die voor beweging zorgen (en Nawijn en Smit voor een vrolijke frisse noot). Links heeft niet veel verfrissende elementen, PvdA probeert, maar blijft te erg in de gevestigde dingen hangen. En SP is en blijft gewoon SP. GL blijkt de vraag naar verandering te zien, maar blijkt, gezien dit initiatief, nog niet precies te weten wat ze hoe ze die gaan invullen.quote:Niettemin is er veel aandacht voor het initiatief, dus er is wel degelijk behoefte aan innovatieve ideeen.
quote:Op maandag 12 september 2005 11:54 schreef thabit het volgende:
Ik stem sowieso nooit op Groen Links, maar meestal op SP.
Tja, probeer dat maar eens aan die studiehoofdjes wijs te maken...quote:Op maandag 12 september 2005 11:54 schreef thabit het volgende:
Ik stem sowieso nooit op Groen Links, maar meestal op SP. De juistheid van die keuze wordt door dit soort geouwehoer maar weer bevestigd.
Toch blijft het zwart-wit denken wat ze doen. Of links-rechts in dit geval. De meeste mensen denken heel genuanceerd over politiek en dat betekent: rechts in het ene onderwerp, links in het andere onderwerp. De echte verandering zit hem in een issuegerichte benadering met ruimte voor elkaars standpunten: Bak een model waarin zowel de waarde van bedrijvigheid voor de economie, als de behoefte aan een gezond leefklimaat recht wordt gedaan.quote:Op maandag 12 september 2005 11:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik denk ook zeker dat er dankzij het huidige stelletje klunzen en jo-jo's aan de macht aan beide kanten van het spectrum: links en rechts, veel onvrede en vraag naar verandering is.
Goed punt al stel ik voor die treurwilg om te dopen in feestwilg.quote:Op maandag 12 september 2005 11:20 schreef FidelZandro het volgende:
hee DU_KE,
er staat een prachtige treurwilg in het park achter mijn huis
samen knuffelen ?
lekker filosoferen over hoe het beter zou kunnen, ipv alles afkraken zonder op de inhoud te letten
Als je goed analyseert zie je daarom ook waarom Wilders nooit Pim Fortuyn zal evenaren en GL kleiner is gebleven dan de SP. Fortuyn was rechts, maar schuwde ook niet om linkse oplossingen te kiezen als die, in zijn visie, gewoon beter waren. Hetzelfde geld voor de SP die er ook enkele behoorlijk rechtste standpunten op na houdt.quote:Op maandag 12 september 2005 12:11 schreef Eb het volgende:
[..]
Toch blijft het zwart-wit denken wat ze doen. Of links-rechts in dit geval. De meeste mensen denken heel genuanceerd over politiek en dat betekent: rechts in het ene onderwerp, links in het andere onderwerp.
Daar kan ik me inderdaad goed in vinden. De gedachte hierachter in ieder geval, want ook dit kan je natuurlijk op 1000-en manieren invullen in de praktijk.quote:De echte verandering zit hem in een issuegerichte benadering met ruimte voor elkaars standpunten: Bak een model waarin zowel de waarde van bedrijvigheid voor de economie, als de behoefte aan een gezond leefklimaat recht wordt gedaan.
Links geeft de commercie de schuld, maar commercie is een gegeven en heeft wel degelijk waarde.
Rechts veracht milieuactivisme, maar onderschat het belang dat mensen hechten aan een leefbare toekomst.
Ik ben eerder geneigd te denken dat men het initiatief ook echt in de lente wilde starten, maar dat dat om weet-ik-veel wat voor reden niet gelukt is. Waarschijnlijk onvrede met de inhoud van de site. En uiteindelijk heeft iemand de knoop doorgehakt: nu online of nooit meer. Zoiets.quote:Op maandag 12 september 2005 12:15 schreef zoalshetis het volgende:
en er is geen link naar de praagse lente? omdat het namelijk nogal vreemd is om iets lente te noemen terwijl je in de nazomer zit...
of ze wilde graag haar vondst: 'rechtse winter' kwijt, dat is ook een optie voor die beroepszeikerd.
Waarschijnlijk zijn alle uren die eigenlijk aan inhoud en uitwerking besteed hadden moeten worden gebruikt aan heftige brainstormsessie waarbij ze besloten hebben dat lente zo mooi symbool staat voor het over zijn van de koude donkere winter en het opbloeien alle mooie dingen in het leven en dus voor een nieuw begin. En vonden ze dit een hele briljante beeldspraak van zichzelf.quote:Op maandag 12 september 2005 12:15 schreef zoalshetis het volgende:
en er is geen link naar de praagse lente? omdat het namelijk nogal vreemd is om iets lente te noemen terwijl je in de nazomer zit...
of ze wilde graag haar vondst: 'rechtse winter' kwijt, dat is ook een optie voor die beroepszeikerd.
quote:Op maandag 12 september 2005 12:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als je goed analyseert zie je daarom ook waarom Wilders nooit Pim Fortuyn zal evenaren en GL kleiner is gebleven dan de SP. Fortuyn was rechts, maar schuwde ook niet om linkse oplossingen te kiezen als die, in zijn visie, gewoon beter waren. Hetzelfde geld voor de SP die er ook enkele behoorlijk rechtste standpunten op na houdt.
Puur links-rechts denken, zoals GL nu doet (en waar veel fokkers zich ook schuldig aan maken) werkt niet, simpel weg omdat er niet voor alles een linkse danwel rechtse oplossing is.
Klopt. Ik gaf maar even een voorbeeld.quote:Daar kan ik me inderdaad goed in vinden. De gedachte hierachter in ieder geval, want ook dit kan je natuurlijk op 1000-en manieren invullen in de praktijk.
Ja, dat is een echte klaploper.quote:Op maandag 12 september 2005 13:33 schreef McCarthy het volgende:
Harry de Winter = ken ik niet goed genboeg maar doet iets met cultuur dus zal ook ongetwijfeld uit de tsaatsruif vreten
Ik betwijfel of de zaak Ocalan door een staat werd betaaldquote:Op maandag 12 september 2005 13:33 schreef McCarthy het volgende:
Britta Böhler = asieladvocaat, vreet uit de staatsruif
wee'k nie.quote:theatermaker Adelheid Roosen = theatermaker dus vreet uit de staatsruif
Is miljonair op basis van commercieel succesvolle boekenquote:schrijver Geert Mak = culturele nitwit dus zal ongetwijfeld ook wel uit de staatsruif vreten
miljonair, ik meen dankzij commercieel tv-productiebedrijf.quote:Harry de Winter = ken ik niet goed genboeg maar doet iets met cultuur dus zal ook ongetwijfeld uit de tsaatsruif vreten
Da's nogal iets anders dan van subsidies leven. Ik neem aan dat jouw ouders kinderbijslag voor jou hebben gehad en dat jij stufi niet afslaat?quote:Jack Spijkerman = heeft bij de vara gewerkt dus flink uit de staatsruif gevreten
idemquote:Paul de Leeuw = idem
Hoho! McCarthy is een investering, dat is héél wat anders.quote:Op maandag 12 september 2005 13:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Da's nogal iets anders dan van subsidies leven. Ik neem aan dat jouw ouders kinderbijslag voor jou hebben gehad en dat jij stufi niet afslaat?
kinderbijslag was gewoon een sigaar uit eigen doos snoepiequote:Ik neem aan dat jouw ouders kinderbijslag voor jou hebben gehad en dat jij stufi niet afslaat?
hij heeft vast wel ergens eens een prijsje of een subsidietje gehad.quote:Is miljonair op basis van commercieel succesvolle boeken
Míjn zuurverdiende belastinggeld gaat naar die jongen, volgens mij gaat het een waardeloze investering blijken. Ik wil geld terug!quote:Op maandag 12 september 2005 13:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoho! McCarthy is een investering, dat is héél wat anders.
Inderdaad. McCarhty is de hoop van onze natie. Tenzij hij dalijk naar de VS of Ierland verhuist. Dan is het ook gewoon een profiteur. Maar voor als nog moeten wij ons gelukkig prijzen met deze hedendaagse profeet van waarheid en verlichting in ons midden.quote:Op maandag 12 september 2005 13:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoho! McCarthy is een investering, dat is héél wat anders.
Nee darling, ik weet niet waar zij haar geld mee (heeft) verdiend / verdient. Niet alle theatermakers krijgen geld, maar als A. Roossen theatermaakster is dan krijgt ze vast subsidie. Ja.quote:Op maandag 12 september 2005 13:43 schreef McCarthy het volgende:
Theatermakers die geen subsidie krijgen dat geloof je toch niet
[..]
'tuurlijk. Het is helemaal niet hypocriet om mensen te verwijten dat hun werkgever het geld dat ze van overheidswege krijgen toegekend aannemen als salaris, maar zelf even rechtsgeldige regelingen niet af te slaanquote:kinderbijslag was gewoon een sigaar uit eigen doos snoepie
Vast wel. Al was het maar studiefinanciering, tenslotte heeft hij een academische opleiding gevolgd. En als journalist hoorde hij bij de linkse media, dus!quote:hij heeft vast wel ergens eens een prijsje of een subsidietje gehad.
Ik pas me aan aan het niveauquote:Op maandag 12 september 2005 10:14 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Leuk, weer een linkse user reactie-zonder-enige-inhoud.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |