Wat bazel je nou weer?quote:Op maandag 12 september 2005 11:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Palestijnse jongeren slopen synagoges in Gaza
De Kristallnacht is weer terug van weggeweest.
Ah, op die manier. Ik ben evenmin expert, maar volgens mij heb je gelijk met die onderlinge afspraken laten bekrachtigen door rechter. Zoals bij scheiding niet ongebruikelijk is.quote:Op maandag 12 september 2005 11:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nu ben ik geen expert, maar in het civiele recht mag je met elkaar afspraken maken die dan bekrachtigd worden door een rechter, geloof ik. Nu, dat gebeurde. Ik vind het alleen onnodig dat ze er iets religieus van moesten maken, dat creëert een soort uitzonderingssituatie.
Ja, ik zag hetquote:Op maandag 12 september 2005 11:51 schreef sizzler het volgende:
RQ bij nova.
Clairy: "we gaan nu naar een rustigere reporter".
Interessant!quote:Op maandag 12 september 2005 10:21 schreef zakjapannertje het volgende:
breaking news:
[..]
http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?Context=K%7C2005%2D9%2D12&KrantArtikelId=519066
Nonsens uiteraard.quote:Op maandag 12 september 2005 11:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Palestijnse jongeren slopen synagoges in Gaza
De Kristallnacht is weer terug van weggeweest.
Waarom duikt Brinkhorst toch altijd op als er weer een of ander fiasco dreigt te komen? Je zou daarnaast bijna zeggen dat ie weer minister van Lanbouw en visserij was ofzo met z'n windmolens en aardgasbatenquote:
Ik denk dat windmolens er niet zo gek negatief uit zullen komen (al zullen bepalde aspecten door onze rechtse vrindjes wel weer gigantisch opgeblazen worden.quote:Op maandag 12 september 2005 12:13 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Waarom duikt Brinkhorst toch altijd op als er weer een of ander fiasco dreigt te komen? Je zou daarnaast bijna zeggen dat ie weer minister van Lanbouw en visserij was ofzo met z'n windmolens en aardgasbaten
Och vind ze niet lelijker dan de hoogspanningsmasten die je overal ziet. En als park of in lijn langs een snelweg vind ik ze eigenlijk best mooi.quote:Op maandag 12 september 2005 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
Windmolens dat is echt de grootste horizonvervuiling ooit.
Wie dat bedacht heeft
Wijs besluit van de VVD en CDA
Hoogspanningsmasten zijn ook afschuwelijk maar windmolens staan vaak in open ruimtes waardoor ze erg opvallen. Bovendien vraag ik me af in hoeverre windmolens milieuvriendelijk zijn. Vogels die er tegenaan vliegen, dat kan je niet bepaald milieuvriendelijk noemen.quote:Op maandag 12 september 2005 12:21 schreef du_ke het volgende:
Och vind ze niet lelijker dan de hoogspanningsmasten die je overal ziet. En als park of in lijn langs een snelweg vind ik ze eigenlijk best mooi.
Het punt is dat het niet zo'n milieuvriendelijk concept is als dat je zou aannemen. Mileuvervuiling als geluidsoverlast, horizonvervuiling, sterfte van zeevogels, boringen in zee waarbij radioactiviteit vrijkomt, zijn natuurlijk best serieus te nemen. Je kunt je alleen afvragen of het zin heeft om een project eerst aan te moedigen om het vervolgens weer halverwege de rit af te sluiten.quote:Op maandag 12 september 2005 12:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat windmolens er niet zo gek negatief uit zullen komen (al zullen bepalde aspecten door onze rechtse vrindjes wel weer gigantisch opgeblazen worden.
Wat ik vooral nuttig vind is dat er nu een goed onderbouwd document komt. En dat is allicht beter dan een boekje van Balkema waar alle windhuilies naar verwijzen.
Opzich een wel een boeiend fenomeen, een in eigen beheer uitgegeven broddelwerkje van een uitgerangeerde wetenschapper is de telkens terugkerende bron van de verhalen.
Die vogels lijken in aantal wel veel maar als percentage stelt het geen fuck voor. Bovendien vliegen ze ook tegen hoogspanningsmasten gebouwen en auto's aan.quote:Op maandag 12 september 2005 12:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoogspanningsmasten zijn ook afschuwelijk maar windmolens staan vaak in open ruimtes waardoor ze erg opvallen. Bovendien vraag ik me af in hoeverre windmolens milieuvriendelijk zijn. Vogels die er tegenaan vliegen, dat kan je niet bepaald milieuvriendelijk noemen.
Hoogspanningsmasten vind ik mooi, van windmolens krijg ik dwangneuroses. Zeker zo'n rij, kijken of ze wel gelijk lopen. En nee, dat doen ze nooit.quote:Op maandag 12 september 2005 12:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och vind ze niet lelijker dan de hoogspanningsmasten die je overal ziet. En als park of in lijn langs een snelweg vind ik ze eigenlijk best mooi.
Maar de kans lijkt me relatief gezien groter dat ze tegen een windmolen aanvliegen omdat die dingen nou eenmaal hoog in de lucht staan.quote:Op maandag 12 september 2005 12:34 schreef du_ke het volgende:
Die vogels lijken in aantal wel veel maar als percentage stelt het geen fuck voor. Bovendien vliegen ze ook tegen hoogspanningsmasten gebouwen en auto's aan.
Hmm maar voor optimaal gebruik heb je toch veel wind nodig. In Flevoland staat een heel park langs het water. Ziet er niet uit, nu is Flevoland sws al lelijkquote:In open ruimtes is het niet mooi maar daarom staan ze ook vaak geclustert in parken of langs andere bebouwing.
Was het niet zo dat windmolens net zoveel energie kosten als wat ze gemiddeld opbrengen gedurende de levensduur?quote:Op maandag 12 september 2005 12:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat windmolens er niet zo gek negatief uit zullen komen (al zullen bepalde aspecten door onze rechtse vrindjes wel weer gigantisch opgeblazen worden.
Wat ik vooral nuttig vind is dat er nu een goed onderbouwd document komt. En dat is allicht beter dan een boekje van Balkema waar alle windhuilies naar verwijzen.
Opzich een wel een boeiend fenomeen, een in eigen beheer uitgegeven broddelwerkje van een uitgerangeerde wetenschapper is de telkens terugkerende bron van de verhalen.
Het is voor een groot deel ook een stok zoeken om mee te slaan... Maar ik juich het betreffende onderzoek dan ook toe om eindelijk duidelijkheid te scheppen!quote:Op maandag 12 september 2005 12:34 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet zo'n milieuvriendelijk concept is als dat je zou aannemen. Mileuvervuiling als geluidsoverlast, horizonvervuiling, sterfte van zeevogels, boringen in zee waarbij radioactiviteit vrijkomt, zijn natuurlijk best serieus te nemen. Je kunt je alleen afvragen of het zin heeft om een project eerst aan te moedigen om het vervolgens weer halverwege de rit af te sluiten.
Ik betwijfel dat maar hoop dat het onderzoek duidelijkheid brengtquote:Op maandag 12 september 2005 12:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Was het niet zo dat windmolens net zoveel energie kosten als wat ze gemiddeld opbrengen gedurende de levensduur?
mwoa, eerst zien in welk belang dat onderzoek wordt uitgevoerdquote:Op maandag 12 september 2005 12:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is voor een groot deel ook een stok zoeken om mee te slaan... Maar ik juich het betreffende onderzoek dan ook toe om eindelijk duidelijkheid te scheppen!
Ach als die dingen echt rendabel zijn mogen ze van mij zoveel bouwen als ze willen maar de "proef" in Denemarken heeft mij niet positiever gestemd over windenergie en ik zie er dus ook weinig toekomst in.quote:Op maandag 12 september 2005 12:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat maar hoop dat het onderzoek duidelijkheid brengt.
er komen er steeds meerquote:Op maandag 12 september 2005 12:16 schreef MrX1982 het volgende:
Windmolens dat is echt de grootste horizonvervuiling ooit.
Wie dat bedacht heeft
Wijs besluit van de VVD en CDA
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |