Thanksquote:Op zondag 11 september 2005 18:54 schreef tonks het volgende:
Wow! mstx wat cool
Vorig jaar kregen we 3dsmax lessen op school. Als je het eenmaal doorhebt is het niet zo moeilijk (zoals bij alle programma's ), maar die bovenste 2 en die onderste waren wel redelijk veel werk. (ik heb werkelijk geen idee hoeveel uur/dagen ik daar aan gewerkt heb want dat houd ik nooit bij )quote:Op zondag 11 september 2005 18:56 schreef tonks het volgende:
is dat nou veel werk met 3dmax? heb het zelf wel eens geprobeerd maar kreeg alleen die theepot maar dan breder
Dude.quote:Op zondag 11 september 2005 18:53 schreef mstx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
(Colt M4A1)
[afbeelding]
(Helm+skibril)
[afbeelding]
(Mijn kamer)
Een tijd geleden gemaakt met 3DSMAX 7.
Holy F*ckquote:Op zondag 11 september 2005 18:53 schreef mstx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
(Colt M4A1)
[afbeelding]
(Helm+skibril)
[afbeelding]
(Mijn kamer)
Een tijd geleden gemaakt met 3DSMAX 7.
Wat voor opleiding doe je dan?quote:Op zondag 11 september 2005 19:01 schreef mstx het volgende:
[..]
Vorig jaar kregen we 3dsmax lessen op school. Als je het eenmaal doorhebt is het niet zo moeilijk (zoals bij alle programma's ), maar die bovenste 2 en die onderste waren wel redelijk veel werk. (ik heb werkelijk geen idee hoeveel uur/dagen ik daar aan gewerkt heb want dat houd ik nooit bij )
Stoer!quote:Op zondag 11 september 2005 18:53 schreef mstx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
(Colt M4A1)
[afbeelding]
(Helm+skibril)
[afbeelding]
(Mijn kamer)
Een tijd geleden gemaakt met 3DSMAX 7.
Jij word mijn vriendjequote:Op zondag 11 september 2005 18:53 schreef mstx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
(Colt M4A1)
[afbeelding]
(Helm+skibril)
[afbeelding]
(Mijn kamer)
Een tijd geleden gemaakt met 3DSMAX 7.
Multimedia Design (MBO)quote:Op zondag 11 september 2005 19:15 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Wat voor opleiding doe je dan?
Er zitten helemaal geen wielen onder!!!!!!!!quote:Op zondag 11 september 2005 19:29 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Ik ben bezig met een Mercedes 350 SL:
[afbeelding]
!quote:Op zondag 11 september 2005 19:31 schreef klappernoot2000 het volgende:
okee dan, de kapsalon van me zus... in 3D studio Max 2.5
http://community.webshots.com/photo/407005718/408439840nSCoyT
zonder lessen of cursus, zelfstudie dus
Joh! het is een WIP.quote:Op zondag 11 september 2005 19:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Er zitten helemaal geen wielen onder!!!!!!!!
Ik ben niet achterlijkquote:
wow, netjes.quote:Op zondag 11 september 2005 19:29 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Ik ben bezig met een Mercedes 350 SL:
[afbeelding]
Wow, heb je dit allemaal zelf geleerd of school/cursus?quote:Op zondag 11 september 2005 21:31 schreef Neohammer het volgende:
Ik wist helemaal niet dat dit bestond op fok
aangezien mijn plaatjes altijd te groot zijn, post ik wel wat linkjes:
MG X8: (ontwerp ook van mij en een collega)
in blauw:
http://www.ewe-squad.com/downloads/mg/topblue.jpg
en rood:
http://www.ewe-squad.com/downloads/mg/back.jpg
en licht getuned in ijsmeis kleur :
http://www.ewe-squad.com/nazgul/nazgul.jpg
Star trek schip:
http://www.clawhammer.nl/vienna/prefinal.jpg
En ik begin deze herfst met een nieuwe (betere)
Het station waarin die gebouwd gaat worden is al klaar, tevens als de ruggegraat van het schip:
http://www.ewe-squad.com/xproject/dock2.html
En ik heb ook een eigen kamer op dat station
http://www.clawhammer.nl/xproject/office6.jpg
Ik laat het hier even bij, anders spam ik het helemaal vol met linkjes.
Vette shit.quote:Op zondag 11 september 2005 21:31 schreef Neohammer het volgende:
Ik wist helemaal niet dat dit bestond op fok
aangezien mijn plaatjes altijd te groot zijn, post ik wel wat linkjes:
-knip-
Ik laat het hier even bij, anders spam ik het helemaal vol met linkjes.
Ah ik ben nog maar net begonnen. Maar zo'n auto maken gaat me nooit lukkenquote:Op zondag 11 september 2005 21:57 schreef Neohammer het volgende:
Ik heb het zelf aangeleerd, in 1996 begonnen, en nog lang niet uitgeleerd. (beetje "fout" begonnen dat wel met Truespace, maar vanaf 2003 werk ik met 3ds max.) Bevalt goed.
Dat dacht ik ook altijd!quote:Op zondag 11 september 2005 22:06 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ah ik ben nog maar net begonnen. Maar zo'n auto maken gaat me nooit lukken
Welke? Voor 3dMax?quote:Op zondag 11 september 2005 21:26 schreef Knoekie het volgende:
[afbeelding]
Het is wel een tutorial.
En nog niet klaar
http://www.3dtotal.com/team/tutorials/hugechair/chair1_01.aspquote:Op zondag 11 september 2005 22:18 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Welke? Voor 3dMax?
Ik heb nu ook 3dMax op school, ik heb hier wel een paar renders maar het is niet denderend.
Ach je dat het voor werk zeker?quote:Op zondag 11 september 2005 22:23 schreef Neohammer het volgende:
1tje dan nog
http://www.clawhammer.nl/truck/showtruckweb.jpg
is het een lightsaber?quote:
* mond valt open !quote:Op maandag 12 september 2005 12:56 schreef AlwinBc het volgende:
Ik heb ook nog wel een paar 3d werkjes liggen:
Silent hill:
[afbeelding]
Game Cube:
[afbeelding]
Playstation2:
[afbeelding]
Schorpioen:
[afbeelding]
Mako reactor ff7 ( WIP ) 2,2 miljoen poly's
[afbeelding]
Kwallen:
[afbeelding]
Motor Cloud ff7 ( WIP )
[afbeelding]
Heb nog veeeeel meer maar dit zijn een paar boeiende.
Allen in 3ds 7.5 gemaakt.
Alwin
Zo is het idee iig duidelijk.quote:Op maandag 12 september 2005 19:21 schreef Yildiz het volgende:
Ik had 2 jaar geleden een vuurtoren op school getekend, iets van duizend onderdelen.
Maar dat was in versie 5.3 in Inventor.
En ja, die versie heb ik niet meer, ik heb nu versie 8.
En nou loopt ie helemaal de soep in.
Ik ga nog eens wat proberen.
Hey gast, zit jij in de achtbanenbusiness? Want die 'X' vind ik wel cool, dat willen wij nu gaan ontwerpen met de projectgroep, werk je hierin? En wil je evt. contact opnemen? (Mail)quote:Op maandag 12 september 2005 16:26 schreef Chanandler het volgende:
Theming voor een ride in Walibi, beetje snel in elkaar geflanst, maar het enige wat nu nog online staat
[afbeelding]
[afbeelding]
edit: nog maar ff wat erbij gooien
[afbeelding]
Een rollercoaster genaamd 'X', te vinden in SixFlags Magic Mountain. WIP uiteraard
[afbeelding]
Heeeel lang geleden gemaakt
[afbeelding]
Maak van die 2109 maar 2009quote:Op maandag 12 september 2005 20:03 schreef Neohammer het volgende:
--
Gaaf dingquote:Op maandag 12 september 2005 20:03 schreef Neohammer het volgende:
Ben ik weer
Catamaran met straalmotoren.
(geen plezierjacht.)
Nadat in de grote vakantie van 2003 mijn verstandskiezen waren getrokken kon ik 3 dagen niets. (ze moesten uit het bot gezaagd worden.) Ik zat toen dus redelijk verrot achter de pc. Ik had 3DS al wel geinstalleerd, maar ik kon er gewoon niets mee. (Altijd meteen weer terug naar Truespace.) Toen heb ik het gewoon opgestart, en ben ik heel kalmpjes begonnen met tekenen. Na ongeveer 3 weken 12 uur per dag tekenen had ik de Catamaran klaar. Een prima leerproces, alhoewel het soms wat obsessief was. Ik heb sindsdien nooit meer Truespace gebruikt en ben nog altijd blij dat mijn kiezen getrokken zijn.
[[url=http://www.clawhammer.nl/mehu/megahunter2small.jpg]afbeelding][/url]
Het heeft 2 jaar geduurd, maar ik kan nu dus eindelijk van een image een link maken lol. Alweer wat geleerd.
Niet zo doemdenkenquote:
Al mn sites waar ik mn 3d pruttel op gooi zijn open dirs :pquote:Op maandag 12 september 2005 19:55 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Leuke opendir trouwens:
[afbeelding]
Zelf maken of google =)quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:52 schreef Knoekie het volgende:
Waar halen jullie trouwens jullie textures vandaan?
Nee sorry, maar ik heb er wel veel verstand vanquote:Op maandag 12 september 2005 19:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hey gast, zit jij in de achtbanenbusiness? Want die 'X' vind ik wel cool, dat willen wij nu gaan ontwerpen met de projectgroep, werk je hierin? En wil je evt. contact opnemen? (Mail)
dank
Hoe bedoel je? Hier of op je model?quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:13 schreef super-muffin het volgende:
Hoe zet ik een eigen texure neer?
Zie je dat blaadje op de tafel liggen die ik eerder in dit topic gepost heb, daar moet een tekening op, die ik gemaakt heb in Illustrator.quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:31 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Hier of op je model?
Vrij simpel.quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:49 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Zie je dat blaadje op de tafel liggen die ik eerder in dit topic gepost heb, daar moet een tekening op, die ik gemaakt heb in Illustrator.
En er moeten nog posters aan de muur komen.
Hmm... Da's te hoog gegrepen voor mij, ik zuig met organics.quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:54 schreef Hymn het volgende:
Voor de mensen die al ver zijn heb ik ook tutorials gemaakt
http://members.home.nl/mark.s/tutorial/
Je kunt zelf instellen welke eenheden je wilt gebruiken voor afmetingen: pixels, metrische en emperische eenheden.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:16 schreef super-muffin het volgende:
aha, 3dMax gebruik toch punten voor de afmetingen?
Wat gebruik je nu dan?quote:Bedankt, ik kon dat knopje niet vinden
Oh ja, ik gebruik ook veel de hulpfunctie bij veel progamma's, maar heb hier geen 3dMax, want dat is er niet voor de Mac, helaas.
Wás van Autodesk, is nu van Discreetquote:Op dinsdag 13 september 2005 12:26 schreef Yildiz het volgende:
3DSmax is ook van Autodesk, dus wat lul ik eigenlijk
Ik gebruik FinalRender, ook mooi.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:06 schreef thumper het volgende:
[..]
Wás van Autodesk, is nu van Discreet
tevens tvp
Voor de 3ds gebruikers, welke renderer gebruiken jullie? Ikzelf heb sinds kort VRay aangeschaft, damn wat een fotorealisme! Ik zal vanavond wel wat images plaatsen (zit nu op werk)
Op wat staat Max normaal ingestelt? Dan kan ik nu in PS al wat in elkaar flansen voor morgen tijdens de les.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:26 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Je kunt zelf instellen welke eenheden je wilt gebruiken voor afmetingen: pixels, metrische en emperische eenheden.
[..]
Wat gebruik je nu dan?
* thumper stelt ook alles standaard in in millimetersquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:44 schreef Rampestamper het volgende:
Hij is standaard ingesteld op generic units, ik heb geen flauw idee wat dat zijn. Pixels misschien?
Maar ik stel standaard Max in op millimeters omdat dat ook de standaard is in AutoCAD en dat gebruik ik voor mijn werk.
Nogal lastig als ik al die tutorials aan het doen benquote:Op dinsdag 13 september 2005 14:36 schreef thumper het volgende:
[..]
* thumper stelt ook alles standaard in in millimeters
De lengte-eenheid in ons landje is nou eenmaal de (milli-)meter, dus ik zie totaal geen noodzaak om pixels of het emperisch stelsel te gebruiken, dat vergelijkt zo lastig
Pixels is trouwens zowieso een volslagen nutteloze maatvoering...
Ik had al een topic gemaakt voor een probleem. Misschien kunnen we daar verderquote:Op dinsdag 13 september 2005 14:39 schreef super-muffin het volgende:
Oke. Ik kan nergens een demo vinden van Max.
Kan iemand een topic aanmaken voor 3d vragen en problemen? Anders komen hier meer vragen dan 3d creaties.
Ik denk ook niet dat er een demo is. Hooguit een studentenversie, en zelfs van die prijs sla je steil achterover.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:39 schreef super-muffin het volgende:
Oke. Ik kan nergens een demo vinden van Max.
Kan iemand een topic aanmaken voor 3d vragen en problemen? Anders komen hier meer vragen dan 3d creaties.
Anders even in het feedback-topic vragen of ze de titel willen wijzigen in bijvoorbeeld "[CENTRAAL] 3D problemen topic" .quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:42 schreef Knoekie het volgende:
Of een centraal topic aanmaken
Vorig jaar had ik een demo gedownload. Die was er dus wel.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:45 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat er een demo is. Hooguit een studentenversie, en zelfs van die prijs sla je steil achterover.
Oh, ik had het in ieder geval nog nooit gezien, succes in ieder geval.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:55 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik een demo gedownload. Die was er dus wel.
Dan maar op een andere manier er aan komen.
waar zie je die dan staanquote:Op dinsdag 13 september 2005 15:16 schreef Neohammer het volgende:
www.discreet.com de demo staat er echt hoor, 30 dagen trial!
Zoals beloofd, hier een probeerseltje; mijn design eettafel en bank, Ikea salontafel, de Cosmo van m'n vriendin, en groene vaasquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:06 schreef thumper het volgende:
Ik zal vanavond wel wat images plaatsen (zit nu op werk)
Hahaha, in werkelijkheid komt het hout er na 5 jaar intensief gebruik inderdaad doorheen, maar in dit geval is het gewoon een slordig toegepaste noise-modifier... Ben alleen te lui geweest om de zitting aan te passenquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:16 schreef pc-fr34k het volgende:
Vet thumper, zijn die stoelen nou een beetje kapot dat er hout doorheen komt ofzo? Wat zijn die 'krasjes'?
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik zie geen krasjes o.i.d.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:16 schreef pc-fr34k het volgende:
Vet thumper, zijn die stoelen nou een beetje kapot dat er hout doorheen komt ofzo? Wat zijn die 'krasjes'?
Kijk maar bij de randen bij de zittingenquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:29 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik zie geen krasjes o.i.d.
Bij de eigenschappen voor je verlichting kun je schaduwen aanvinkenquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:45 schreef Knoekie het volgende:
Hoe maken jullie altijd zo die ondergrond met schaduw?
Mooie scene, ook goed belicht en zo .quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:10 schreef thumper het volgende:
[..]
Zoals beloofd, hier een probeerseltje; mijn design eettafel en bank, Ikea salontafel, de Cosmo van m'n vriendin, en groene vaas
[afbeelding]
Duurt dat renderen bij jou lang?quote:Op woensdag 14 september 2005 00:21 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Mooie scene, ook goed belicht en zo .
En die torus knot maakt het af, ik ben gek op die dingen. Als je een beetje lege plek hebt in een scene is er altijd wel plek voor een "kunstwerkje" wat met de juiste belichting en materials toffe effecten geeft.
Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:23 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Duurt dat renderen bij jou lang?
Wow, ik vind het wel enorm knap. Zal nog wel even duren voordat ik het onder de knie heb.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:31 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.
Bij dit project voor mijn werk bedraagd de render-tijd al gauw drie uur, ook omdat hij rendert op 1280x1024 pixels.Ik heb hem voor deze gelegenheid even verkleind.
Hier zitten ook zo'n 25 lichtpunten in dus dat helpt ook al niet echt mee.
[afbeelding]
Ik ben er ook een week aan bezig geweest en nog is het eigenlijk niet naar mijn zin. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk helemaal geen ervaring heb met 3d max, ik heb het mezelf allemaal moeten leren, en al zeg ik het zelf, in een jaar tijd ben ik toch behoorlijk opgeschoten. Dit project is pas 2 weken geleden gemaakt.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:35 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Wow, ik vind het wel enorm knap. Zal nog wel even duren voordat ik het onder de knie heb.
Ik ben er net 2 weken ermee begonnen . Hier en daar wat tutorials gedaan. Maar soms lukt het gewoon niet.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:49 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ik ben er ook een week aan bezig geweest en nog is het eigenlijk niet naar mijn zin. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk helemaal geen ervaring heb met 3d max, ik heb het mezelf allemaal moeten leren, en al zeg ik het zelf, in een jaar tijd ben ik toch behoorlijk opgeschoten. Dit project is pas 2 weken geleden gemaakt.
Oh, en het meubilair is allemaal kant en klaar spul. Ik heb toegang tot de website van de importeur en kon het zo downloaden. Ik hoefde dus alleen maar de materials toe te kennen.
Achteraf is het dus eigenlijk best wel slecht om over zo'n resultaat een week te doen . Maar goed, het was mijn eerste grote project, en tot nog toe de enige.
Ja, en het is gewoon op een Dell D800 laptop (1,6MHz, 1GB RAM)quote:Op woensdag 14 september 2005 00:21 schreef Rampestamper het volgende:
Ik zie trouwens dat je er nog een nette render tijd op na houd, bij mij duurt het renderen van zo'n scene toch al gauw een half uur, maar dat is misschien omdat ik altijd zo veel mogelijk effecten wil, zoals raytraced shadows, global lighting en caustics en zo.
Wat ook enorm veel kracht vergt, is als je transparante materialen (glas bijvoorbeeld) hebt overlopen in een opaque materiaal ipv aansluitend of (wat ik altijd doe), een paar micrometers tussenruimte ertussen houden.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:31 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.
Opaque? wat houdt dat in? Ik ben ook maar een n00b...quote:Op woensdag 14 september 2005 00:57 schreef thumper het volgende:
[..]
Wat ook enorm veel kracht vergt, is als je transparante materialen (glas bijvoorbeeld) hebt overlopen in een opaque materiaal ipv aansluitend of (wat ik altijd doe), een paar micrometers tussenruimte ertussen houden.
Probeer het verschil maar eens uit
Niet-transparantquote:Op woensdag 14 september 2005 00:59 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Opaque? wat houdt dat in? Ik ben ook maar een n00b...
Ik werk voor een klein interieurarchitecten bureautje, daar ben ik ooit begonnen als zaterdagbaantje om de tuin en het kantoor bij te houden. Dat is ondertussen zo'n zes jaar geleden. Nu werk ik al zo'n twee jaar op het bureau zelf zonder ook maar enige opleiding in die richting gedaan te hebben (ik heb mbo elektronica gedaan ), ik ben er als het ware gewoon ingerold . Nu maak ik powerpoint presentaties, maak ik AutoCAD tekeningen (óók al zelfstudie), houdt ik de computers bij en sinds kort behoort dus ook 3D tekenen ook tot mijn takenpakket.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:52 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik ben er net 2 weken ermee begonnen . Hier en daar wat tutorials gedaan. Maar soms lukt het gewoon niet.
Doe jij dat dan voor werk? 3D maxen
Da's de maker van VRayquote:Op woensdag 14 september 2005 01:03 schreef Knoekie het volgende:
Trouwens: http://www.chaosgroup.com/gallery/detail/?image=240
Wat een mooie dingen staan daarop
Ah, nu snap ik hem, dus als ik opaque objecten ietwat laat zweven scheelt dat in de rendertijd?quote:Op woensdag 14 september 2005 01:01 schreef thumper het volgende:
[..]
Niet-transparant
Mijn tafelblad zweeft dus een paar micrometer van de voet, en hetzelfde geldt voor de groene vaas, die staat ook een fractie los van de tafel.
Bij VRay iig welquote:Op woensdag 14 september 2005 01:08 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik hem, dus als ik opaque objecten ietwat laat zweven scheelt dat in de rendertijd?
Dan ga ik binnenkort maar eens proberen of het bij FinalRender ook werkt.quote:
Suxes! Ik ga nu slapenquote:Op woensdag 14 september 2005 01:12 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Dan ga ik binnenkort maar eens proberen of het bij FinalRender ook werkt.
Vooral de tutorials die bij 3d max meegeleverd zitten. Verder de tutorials van FinalRender en voor de rest zoek ik wel eens wat op als ik het nodig heb.quote:Op woensdag 14 september 2005 01:25 schreef Knoekie het volgende:
Wat voor tutorials heb jij dan allemaal gemaakt Rampestamper?
Ah, bij mij zitten die tutorials er niet in. Maar ff kijken of ze er op school bijstaan.quote:Op woensdag 14 september 2005 01:31 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Vooral de tutorials die bij 3d max meegeleverd zitten. Verder de tutorials van FinalRender en voor de rest zoek ik wel eens wat op als ik het nodig heb.
Oh? wat heb jij voor versie dan (of moet ik dat niet vragen )?quote:Op woensdag 14 september 2005 01:34 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ah, bij mij zitten die tutorials er niet in. Maar ff kijken of ze er op school bijstaan.
6quote:Op woensdag 14 september 2005 01:36 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Oh? wat heb jij voor versie dan (of moet ik dat niet vragen )?
Balen dat ze er niet bij zitten dan, ze zijn namelijk erg handig om het te leren omdat bijna elk aspect besproken wordt.quote:
Op school zullen ze er wel bijzitten. Kopieer ik het wel als het kan.quote:Op woensdag 14 september 2005 01:43 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Balen dat ze er niet bij zitten dan, ze zijn namelijk erg handig om het te leren omdat bijna elk aspect besproken wordt.
Meestal als ik er niet uit kom is het eerste wat mijn muis doet richting help en dan tutorials gaan.Ik zou het echt niet zonder ze kunnen.
Volgens mij is het gewoon een help file (of meerdere dat weet ik niet) en die kun je volgens mij wel kopieren.quote:Op woensdag 14 september 2005 01:44 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Op school zullen ze er wel bijzitten. Kopieer ik het wel als het kan.
Ja ik ga ookquote:Op woensdag 14 september 2005 01:45 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon een help file (of meerdere dat weet ik niet) en die kun je volgens mij wel kopieren.
Nu ga ik pitten, over 5 uurtje moet ik al weer op .
Mooi!quote:Op woensdag 14 september 2005 17:32 schreef shi het volgende:
ooit eens lang geleden gemaakt
[[url=http://img375.imageshack.us/img375/7284/tie1uw.th.jpg]afbeelding][/URL]
yep,quote:Op woensdag 14 september 2005 17:45 schreef thumper het volgende:
[..]
Mooi!
Hoe heb je die gemodeled? Poly-editing?
De schoorsteen lijkt te zweven, verder erg mooie scene. Uit welk boek maak je het na?quote:Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:
[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]
(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)
Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
damn!quote:Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:
[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]
(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)
Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
ik vond die maan juist erg mooi zoquote:Op woensdag 14 september 2005 21:36 schreef Zombine het volgende:
Mooie render tot nu toe menesis. Ik vind de maan er alleen een beetje uitsteken en trekt de volle aandacht. Het lokt het oog weg van de vuurtoren. en dat vind ik jammer.
Ik zou,
1. de maan kleiner maken
2. hoger in de lucht ( dit lijkt net een opkomende zon, maar dan met een maan )
3. Misschien een iets gelere kleur. Niet zo wit als hij nu is.
Nou jah, zie maar wat je er mee doet. De rest ziet er erg goed uit.
Phew... In 3ds max figuren maken lijkt het me een flinke klus, zeker om de verhoudingen goed te krijgen.quote:Op maandag 19 september 2005 13:58 schreef noukster het volgende:
Ik wil graag poppetjes maken (eigenlijk Anouk) weet iemand daar een goede tutorial voor?
Moet je voor dat HDRI een plugin hebben ofzo, of hoe werkt dat?quote:Op maandag 19 september 2005 09:21 schreef thumper het volgende:
Kickje
Niemand meer?
Nou, bij wijze van voorzet zal ik hier mijn 'default.max' file posten. Heb er de infamous teapot aan toegevoegd, en de scene is belicht met een HDRI image
[afbeelding]
ik heb hem als achtergrondje staanquote:Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:
[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]
(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)
Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
Nee, als het goed is ondersteund 3ds max het standaard vanaf versie 6quote:Op maandag 19 september 2005 15:00 schreef menesis het volgende:
[..]
Moet je voor dat HDRI een plugin hebben ofzo, of hoe werkt dat?
Graag, thenoukster@gmail.comquote:Op maandag 19 september 2005 14:51 schreef thumper het volgende:
Oh, en ik heb een (vrij goed) PDF document waarin stap voor staap een cartoon-achtig figuur wordt gemaakt. Dit is dus geen realistisch persoon (cartoonesque, dus volledig andere verhoudingen van lichaamsdelen), maar de handelingen zijn denk ik wel vrijwel hetzelfde.
Heb alleen geen webspace waar ik hem kan zetten, dus wie interesse heeft laat maar weten
Dat ziet er goed uit! Mooie texturing!quote:Op maandag 19 september 2005 21:04 schreef Neohammer het volgende:
Hier heb ik de afgelopen 5 weken aan gewerkt. In mijn vrije uurtjes wel te verstaan, want ik ben helaas nog helpdesk medewerker
http://www.ewe-squad.com/(...)/10001/final1280.jpg (minder groot)
http://www.ewe-squad.com/final2400.jpg (groot)
Probleem bij groot werken: wat er in 640X480 goed uitziet, lijkt op 2400X1500 een stuk slechter.... En de rendertijden gaan ietwat omhoog.
Ander probleem: dit is met experimentele nurbs software (plugins voor max) gemaakt, waardoor ik veel tijd kwijt was met bugs posten. Maar goed, alles gefixed, ik heb nu hoofdpijn, en wil 2 paracetamol en wat thee. Hoe dan ook, het was het wel waard.
Dat heb je wel cool gedaan! Hoewel de render vrij korrelig is, vind ik je texturing erg mooi!quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:31 schreef Zombine het volgende:
Nog een 3d werkje van mij:
[[url=http://img375.imageshack.us/img375/1766/mandmetvoedsel2su.th.jpg]afbeelding][/URL]
goede tutorial eerste keer voor mij dat een character er een beetje realistisch uitzietquote:Op maandag 19 september 2005 14:59 schreef menesis het volgende:
dit is ook een héle goede character tutorial btw: http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp
Eehm, www.imageshack.usquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:27 schreef STORMSEEKER het volgende:
...
(ik vind plaatjes uploaden trouwens wel een heel gedoe zeg. Eerst een versie maken van <200 Kb anders mag 'ie niet op PicServer, vervolgens nog een Thumb maken breedte<550 voor FOK!
en dan alles uploaden en dan al die speciale url/img-tags aanbrengen..pfff
nog een wonder dat er zoveel plaatjes gepost worden, kan dat niet makkelijker??)
Pakkend sfeertje! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaatquote:Op dinsdag 20 september 2005 23:04 schreef menesis het volgende:
work in progress:
[[url=http://img359.imageshack.us/img359/4255/vuurtoren114bm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Nuttig! Thanks!quote:Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef SolidArt het volgende:
Kijk hier eens Thumper:
http://67.15.36.49/team/Tutorials/human_skin/human_skin.asp
Vue heeft er zelf al wat (bv. plaatje 1) en andere bomen (zoals mooie palmen e.d. zoals in 4e plaat) komen van XFrog.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:04 schreef menesis het volgende:
waar haal je die bomen vandaan btw?? Zien er mooi uit!
Daar ben ik niet zo'n kei in. Ik kan alleen greeble modifiers op boxen gooien waarvan de normals geflipt zijn en daar 6 omni's in plaatsen die allemaal een atmospreric effect hebben. Dat kan ik wel. Maar textures...quote:
Shag:hair schijnt goed te zijn voor haar en ook voor bijvoorbeeld gras. Ik heb er echter nog nooit mee gewerkt.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:29 schreef thumper het volgende:
Hoe maak je dat haar eigenlijk? En nog belangrijker, hoe animeer je het vervolgens? Heb je hier een bepaalde plugin voor gebruikt?
Ziet er overtuigend uit!
Wow waarmee is dit gemaakt dan?quote:Op maandag 12 september 2005 21:50 schreef Zombine het volgende:
Hier nog wat oud werk van mij. Wegens gebrek aan motivatie al lange tijd niet meer mee bezig geweest
[[url=http://img67.imageshack.us/img67/3139/alienyellow5gl.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img67.imageshack.us/img67/8822/alienblue0sc.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img67.imageshack.us/img67/6311/alienradiosity1mp.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img67.imageshack.us/img67/2575/aliendude6dt.th.jpg]afbeelding][/URL]
Wat een sfeerquote:Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:
[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]
(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)
Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
Vooral het volume light effect in de toren is erg goed gelukt. Hulde!quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:04 schreef menesis het volgende:
[..]
Eehm, www.imageshack.us
Niet groter dan 1Mb en gebruik de 'forum code for thumbnails 1' en dan hoeff je niet te resizen etc.
(niet hotlinken! werkt niet, bovendien is een thumb 100x handiger)
waar haal je die bomen vandaan btw?? Zien er mooi uit!
work in progress:
[[url=http://img359.imageshack.us/img359/4255/vuurtoren114bm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Vergeet shaghair, onhandig, rommelig, langzaam en minder mooi.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:29 schreef thumper het volgende:
Hoe maak je dat haar eigenlijk? En nog belangrijker, hoe animeer je het vervolgens? Heb je hier een bepaalde plugin voor gebruikt?
Ziet er overtuigend uit!
Met lightwave!quote:Op donderdag 22 september 2005 12:50 schreef ssebass het volgende:
[..]
Wow waarmee is dit gemaakt dan?
Bezwaar als ik ze als wallpaper gebruikt?quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:27 schreef STORMSEEKER het volgende:
�Strange Light�
[[url=http://picserver.org/view_image.php/9G0T5708P88D]afbeelding][/url]
�Mooi Huis�
[[url=http://picserver.org/view_image.php/0OF71HIU3ZX6]afbeelding][/url]
Mja, er zitten nog wel wat foutjes in..
�Mathematica�
[[url=http://picserver.org/view_image.php/K2P4P77B2N9D]afbeelding][/url]
Deze is nog lang niet af, ik ben er dus nog mee bezig. Er komen in ieder geval allemaal bomen bovenop en nog wat extra mensjes en verlichting (misschien een nacht en een dagversie)
Jullie nog ideeen?
(idee voor de vorm van dat steen ontstond overigens door een wiskundig simulatiemodel uit Mathcad waar ik een keer mee bezig was, vandaar de naam )
�Fog�
[[url=http://picserver.org/view_image.php/0QIS7D499W38]afbeelding][/url]
Ik beschouw mezelf overigens totaal niet als een creatief figuur, maar vind het gewoon leuk om met 3D programma's te knoeien en dan met name met landschappen enzo.
(ik vind plaatjes uploaden trouwens wel een heel gedoe zeg. Eerst een versie maken van <200 Kb anders mag 'ie niet op PicServer, vervolgens nog een Thumb maken breedte<550 voor FOK!
en dan alles uploaden en dan al die speciale url/img-tags aanbrengen..pfff
nog een wonder dat er zoveel plaatjes gepost worden, kan dat niet makkelijker??)
nou ondertussen is er wat beweging in gekomen. Alleen stond alles íets te snel afgesteldquote:Op donderdag 22 september 2005 14:54 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Vooral het volume light effect in de toren is erg goed gelukt. Hulde!
Work in Progres... Ik zou allang tevreden zijn
Wat ga je nog veranderen dan?
dat water is echt heel relaxt! Nu nog zo'n clown fish erin en het is geheel overtuigend!quote:Op woensdag 21 september 2005 23:49 schreef AlwinBc het volgende:
Laatste testjes :
Fur!
[afbeelding]
Haar is goed te animeren ook!:
http://home.tiscali.nl/alwin/school/hairbox.avi
En nog 2 animaties, ook pure testrenders:
Explosie ( 4 mb )
http://home.tiscali.nl/alwin/school/testexplosie.avi
Onderwater test ( 1 mb )
http://home.tiscali.nl/alwin/school/onderwater.avi
AlwinB©
Ik ben zeer benieuwd!quote:Op donderdag 22 september 2005 19:16 schreef menesis het volgende:
[..]
nou ondertussen is er wat beweging in gekomen. Alleen stond alles íets te snel afgesteld
kies maar:
Xvid - 478Kb totaal
Flash 8 - 700Kbps
dat duurde 2,5 uur om te renderen :S
binnenkort ga ik verder (beter water, de boot moet bewegen en hij moet een golvend spoor achterlaten en het mannetje moet heen en weer gaan op zn schommelstoel)
Dat ijsklontje is kickquote:Op donderdag 22 september 2005 21:46 schreef Smart-Einstein het volgende:
Mijn eerste 3D creatie...
[[url=http://img337.imageshack.us/img337/549/dekelder9zd.th.jpg]afbeelding][/URL]
even later in diezelfde kelder:
[[url=http://img337.imageshack.us/img337/5290/ijs4jq.th.jpg]afbeelding][/URL]
toch leuk, voor een beginner... (ik word ontmoedigd door die veeeeel te mooie creaties van anderen hier )
gebruik 3dmax6 btw
Ik heb ze wel zelf gemodelleerd in Poser (het heet ten slotte ook "Poser ). De standaard poses in Poser zijn zo belabberd dat je er weinig aan hebt. Het kost veel tijd, maar dan heb je ook wel wat. Ik ben met name uitgegaan van wat Street Fighter promo-materiaal. Tevens heb ik zelf ik de kamer wat zitten trappen om te kijken hoe alles ongeveer moet zitten.quote:Op zondag 25 september 2005 18:28 schreef menesis het volgende:
Ik neem aan dat je dat niet zelf hebt gemodelleerd? Ziet er iig erg gelikt uit
Dat ziet er al héél mooi uit! De sfeer is goed, en de overgang zee-hemel is ook prima!quote:Op zondag 25 september 2005 19:17 schreef menesis het volgende:
aha! ik dacht altijd dat dat programma slechts uit presets bestond die je in een houding kon plaatsen ofzo
in dat geval: heel mooi werk!
nog een wipje van mijn kant:
[[url=http://www.kingfisher.demon.nl/jelmeronline/pics/3d/vuurtorensmll.jpg]afbeelding][/url]
Als je nog eens een keertje tijd over hebt hè... Zou je hem dan ook eens op 1280*800 kunnen renderen? Dat past mooier op het bureaublad van mijn laptop namelijk .quote:Op zondag 25 september 2005 19:17 schreef menesis het volgende:
aha! ik dacht altijd dat dat programma slechts uit presets bestond die je in een houding kon plaatsen ofzo
in dat geval: heel mooi werk!
nog een wipje van mijn kant:
[[url=http://www.kingfisher.demon.nl/jelmeronline/pics/3d/vuurtorensmll.jpg]afbeelding][/url]
Ik zat er stiekem over te denken om de final animatie zelf in HD formaat te renderen! (720i dan, dat komt overeen met 1280x720) Alleen gaat dat renderen iets te lang duren op mn laptop (2ghz desktop pentium4) dus daar moet ik nog even een oplossing voor vinden.quote:Op maandag 26 september 2005 11:36 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Als je nog eens een keertje tijd over hebt hè... Zou je hem dan ook eens op 1280*800 kunnen renderen? Dat past mooier op het bureaublad van mijn laptop namelijk .
dan kun je beter even kijken naar de tutorials in de OP van dit topic op tweakers.quote:Op maandag 26 september 2005 11:22 schreef Uddel het volgende:
tvp.. dit wil ik ook leren..
Hij wordt steeds beter, de maan is ook al stukken beter ( met dat blauwe verloopje erin ).quote:Op maandag 26 september 2005 15:07 schreef menesis het volgende:
[..]
Ik zat er stiekem over te denken om de final animatie zelf in HD formaat te renderen! (720i dan, dat komt overeen met 1280x720) Alleen gaat dat renderen iets te lang duren op mn laptop (2ghz desktop pentium4) dus daar moet ik nog even een oplossing voor vinden.
Maar eerst moet er nog eea worden geanimeerd
Ik render straks wel even ééntje op 1600x1200. Of wil men nog hoger!?
Mooiquote:Op zondag 2 oktober 2005 14:06 schreef STORMSEEKER het volgende:
Na ''slechts'' 8 uur renderen:
[[url=http://img116.imageshack.us/img116/59/gebouwvoorkantfinal4xp.th.jpg]afbeelding][/URL]
Reacties zijn welkom
Mooi, maar ik vind de randen van zowat alle vierkante objecten iets té vierkant.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:06 schreef STORMSEEKER het volgende:
Na ''slechts'' 8 uur renderen:
[[url=http://img116.imageshack.us/img116/59/gebouwvoorkantfinal4xp.th.jpg]afbeelding][/URL]
Reacties zijn welkom
Daar zit wel wat in Ik zal eens kijken wat ik daar aan kan doen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:04 schreef Googolplexian het volgende:
Mooi, maar ik vind de randen van zowat alle vierkante objecten iets té vierkant.
Euhm.. Het is geen 3DsMax, sterker nog, geen 1 object hier komt uit 3Ds, maar alle zijn gemaakt in Vue. Ik kan dan ook niet geheel volgen wat je bedoelt met: ''de oppervlakten naast de bump map''.quote:Kan je ze Chamferen (3DS)? Als je daar toch mee bezig bent is het wel een idee om de oppervlakten (naast de bump map) een beetje onregelmatigheid te geven. Gewoon wat polygons en vertices naar binnen en naar buiten trekken.
Haha bedankt Het was hout, maar ik heb er een egale kleur doorheen gemixt met wat extra effecten enzo.quote:Verder: mooie texture op de vazen strak! De deur glimt iets teveel imo, maar dat kan met opzet gedaan zijn en dus smaak
8 uur ??! omfg welke render gebruik je dan?quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:06 schreef STORMSEEKER het volgende:
Na ''slechts'' 8 uur renderen:
[[url=http://img116.imageshack.us/img116/59/gebouwvoorkantfinal4xp.th.jpg]afbeelding][/URL]
Reacties zijn welkom
Ja? Zijn ze erg standaard? kan best hoor, ik heb er een aantal van internet en zo.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef SolidArt het volgende:
8 uur ??! omfg welke render gebruik je dan?
en de textures zijn wel erg standaard he :p
8 uur is idd wel erg veel voor zoiets. Je zou zelfs de standaard max scanline render kunnen gebruiken met een skylight of de gratis plugin e-lightquote:Op zondag 2 oktober 2005 14:06 schreef STORMSEEKER het volgende:
Na ''slechts'' 8 uur renderen:
[[url=http://img116.imageshack.us/img116/59/gebouwvoorkantfinal4xp.th.jpg]afbeelding][/URL]
Reacties zijn welkom
Zoals reeds opgemerkt is dit geen 3dsMax scene en ik kan het ook niet exporteren naar 3DS. Dus kan ik het er ook niet in renderen en dus heb ik niets aan plug-ins.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:33 schreef menesis het volgende:
8 uur is idd wel erg veel voor zoiets. Je zou zelfs de standaard max scanline render kunnen gebruiken met een skylight of de gratis plugin e-light
Mooi gedaan, al heb ik het idee dat je kussen nogal plat is, maar dat kan natuurlijk ook echt zo zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 01:21 schreef MaxiTitan het volgende:
Zo mijn aller eerste 3D creatie, 100% procent van eigen bodem en in night-setting.
Het dekbed is het enige dat ik irl niet heb (dus een met het MaxiTitan logo erop)...
[afbeelding
Dat ben ik ook van plan ja. Aangezien mijn kamer ooit eens ergens verbouwd gaat worden is dit wel handig experimenteren met kleuren en indelingen enzo, dat scheelt een hoop verf en tijd .quote:Hij is nog niet af (of eerder, ik ben nog niet tevreden), ik ben van plan om net als mstx mijn hele kamer na te modellen. Ik heb de smaak tepakken , maar eerst even slapen in de echte.
Hmm, ik heb anders nooit een tempel in een bos gemaaktquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:46 schreef STORMSEEKER het volgende:
[[url=http://img464.imageshack.us/img464/740/templeruins8ow.th.jpg]afbeelding][/URL]
Tempel in een bos, je weet wel, the usual.
Ik zou de bomen niet OP het pad zetten, maar er naastquote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:07 schreef SHeqel het volgende:
maar weer eens begonnen met 3ds max architectuur.. nu ik toch Bouwkunde 1e jaar doe . maar (3ds max doe ik gewoon als hobby, niet voor school)
WIP versie 1
[[url=http://img340.imageshack.us/img340/9002/skyscraper128xt.th.jpg]afbeelding][/URL]
dit wordt een fictief hoogste gebouw van de wereld, ruim 900 meter hoog (nog wat hoger als de in aanbouw zijne Burj Dubai).
linksonder staat een winkelcentrum met een hotel erbovenop. rechts kantoren. Graag tips over verdere invulling van dit gebiedje dat grasveld bijvoorbeeld is veel te gigantisch groot .
Niet creatief?!?!? Man, je maakt prachtige dingen!quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:27 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik beschouw mezelf overigens totaal niet als een creatief figuur, maar vind het gewoon leuk om met 3D programma's te knoeien en dan met name met landschappen enzo.
Ziet er goed uit! Alleen is het wel ongeveer zwembad water he. Ik vind ook het zonlicht te blauw. Je zou verwachten dat de stenen (vooral dat schuine pad omhoog) een warmere kleur zouden hebben. Verderquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:21 schreef STORMSEEKER het volgende:
Doe maar wat commentaar hoor,...als je het kan missen..
[[url=http://img436.imageshack.us/img436/7098/mathematicaiidag39zd.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ja ik weet niet of je student bent, maar voor 3dmax bestaan studentenlicensies en dan kost het nog maar een fractie van het echte bedrag. Je mag je creaties alleen niet verkopen voor geld, maar dat ben ik 'voorlopig' toch niet van planquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:40 schreef FuifDuif het volgende:
Hoe komen jullie trouwens aan jullie 3D programma's, legaal of... ?
En wat is de oplossing?quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:04 schreef FuifDuif het volgende:
Laat maar, het werkt al, ik heb de oplossing gevonden .
Ik heb het gevonden via de Autodesk website. Soms gaat het kennelijk bij de installatie fout en worden er paden niet goed gezet. In de omgevingsveriabelen (onder Deze Computer) moest ik handmatig het pad naar de Autodesk Shared zetten, waar de benodigde DLL's in staan gelokaliseerd .quote:
Je hebt hetzelfde bed als ikquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 01:21 schreef MaxiTitan het volgende:
Zo mijn aller eerste 3D creatie, 100% procent van eigen bodem en in night-setting.
Het dekbed is het enige dat ik irl niet heb (dus een met het MaxiTitan logo erop)...
[afbeelding]
Hij is nog niet af (of eerder, ik ben nog niet tevreden), ik ben van plan om net als mstx mijn hele kamer na te modellen. Ik heb de smaak tepakken , maar eerst even slapen in de echte.
quote:
Nee zeker niet! Toen ik voor het eerst max draaide kwam ik geloof ik niet verder dan een box of misschien wel een theepot maar ik was dan ook 14quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:20 schreef FuifDuif het volgende:
Thanks!
Maar niet slecht voor een eerste creatie, of wel ?
Ja, ik heb inderdaad wat gesjoemeld met mijn zucht naar bevestiging . Ik heb inderdaad eens gewerkt met Lightwave (jaar of twee geleden) waar ik best al wel ver mee ben gekomen. Wat betreft de functionaliteit en de naamgeving is er niet zo heel veel verschil tussen beide, dus ik kon redelijk makkelijk beginnen met 3D Studio Max.quote:Op dinsdag 1 november 2005 22:38 schreef menesis het volgende:
[..]
Nee zeker niet! Toen ik voor het eerst max draaide kwam ik geloof ik niet verder dan een box of misschien wel een theepot maar ik was dan ook 14
Maar jij had max ooit al gebruikt toch? lightwave zie ik nu
ow en verder moet je maar eens voor de gein hier kijken. Of juist niet want de moed kan je in de schoenen zinken
Mooiquote:Op donderdag 3 november 2005 12:41 schreef menesis het volgende:
de vuurtoren is nu wel af denk ik, dan kan ik weer eens aan wat nieuws beginnen
[[url=http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/lighthousemid.jpg]afbeelding]
[/url]
quote:Op donderdag 3 november 2005 14:00 schreef menesis het volgende:
haha kan wel; alleen ziet ie er dan niet zo mooi uit
Nee, de achtergrond bestaat uit een gradient van groenig naar diepdonkerblauw. In het donkerblauwe deel zit een bitmap met wat sterren. Verder is er nog een 'plane' waar die 2 kometen als texture op zitten en de maan is ook op die manier gedaan. En als laatste heb ik de wolken erbij gedaan via fire effect. Alleen de kleuren dus aangepast, anders stond de lucht in de fik . Verder zit er nog een layertje met wat groene fog, vlak boven het waterquote:Op donderdag 3 november 2005 17:12 schreef FuifDuif het volgende:
Heel mooi, menesis.
Heb je die achtergrond ook zelf gemaakt (ik neem aan dat dat een 2D background plaatje is)?
Super hoor! Om eerlijk te zijn vind ik dat je niet veel onder doet voor de creaties op die link die je gaf. Ik vind het zeer professioneel wat je gemaakt hebt!quote:Op donderdag 3 november 2005 21:31 schreef menesis het volgende:
[..]
Nee, de achtergrond bestaat uit een gradient van groenig naar diepdonkerblauw. In het donkerblauwe deel zit een bitmap met wat sterren. Verder is er nog een 'plane' waar die 2 kometen als texture op zitten en de maan is ook op die manier gedaan. En als laatste heb ik de wolken erbij gedaan via fire effect. Alleen de kleuren dus aangepast, anders stond de lucht in de fik . Verder zit er nog een layertje met wat groene fog, vlak boven het water
E-light is verrekte handig als je geen uitgebreide shaders hebt, als je dat wel hebt mag je stervens lang wachten op een renderquote:Op vrijdag 4 november 2005 09:04 schreef menesis het volgende:
Nou het 'probleem' is dat ik alleen de standaard max scanline render ken. Als je echt een fotorealistische afbeelding wilt maken moet je Vray of Mental Ray (of Maxwell!) gebruiken. Maar hoe ík het met de standaard max ding zou doen: een direct (target) light die het zon/maanlicht moet voorstellen en daarnaast nog een skylight, vooral bij zonlicht. Die geef je een wat blauwe kleur en het targetlight geef je een wat gelige kleur (zonlicht) of wit (maan). Alle kleuren in kleine mate
Als alternatief voor skylight gebruik ik trouwens de gratis plugin e-light. Het enige wat die doet is heel veel spotlights rondom je scene zetten met elk een klein beetje schaduw, zodat je hetzelfde effect krijgt als skylight. E-light vind ik alleen beter controleerbaar.
ow ja, en mijn creatie is nu ook op CGtalk geplaatst
één post boven je staat een link naar een tutorial! En nee, die bergen zijn niet met terragen gemaakt maar met 3d studio max.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:28 schreef Zwoerd het volgende:
Dit wil ik ook kunnen , wat zijn nu echt de goede tuturials om mee te beginnen??
EEhm, een zeer tegenstrijdige zin! Het is wel een vet programma, maar het gaat telkens mis...quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:33 schreef Electro-Worm het volgende:
Ik heb Bryce 5. Wel vet programmatje maar kan geen plaatjes maken.. als ik dan bezig ben gaat het weer ms en moet ik weer helemaal overnieuw beginnen ofzo
Ben je bezig met een game?quote:Op maandag 28 november 2005 16:38 schreef AlwinBc het volgende:
Een enemy/character voor in me game:
[afbeelding]
Hij is zo geworden door zijn slaapplekje:
[afbeelding]
AlwinBc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |