abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31141279
Ola!

Ik ( eigenlijk een vriend van mij ) had een ideetje om misschien hier op fok uit te voeren. Het betreft een zgn tunneling project en deze keer met het programma 3dmax.

Een tunneling project is een project waarbij 1 persoon iets maakt ( iets kleins / simpels ) en het vervolgens doorstuurt naar een ander persoon, deze voegt weer wat toe en stuurt het weer door naar een ander. Uiteindelijk als iedereen geweest is rendert iemand ( of meerdere pc's ) het resultaat in een filmpje danwel static. Lachen gieren brullen enzo

Maargoed, nu kan ik dit moeilijk doen in mijn eentje of met zn 2 en daarom wou ik hier een animocheck voor houden. Dus mensen die mee willen doen moeten mij ff een mailtje sturen ( mail staat in profiel ) zodat ik kan kijken wie mee doet. Het liefste niet in dit topic want uiteraard wordt dit zo'n stormlooptopic dat ik na 2 pagina's door de bomen het bos niet meer kan zien.

Gameon

Tot dusverre:

SuperFruitig
MasterJack
menesis
Googolplexian
Miarf
Rampestamper
SolidArt
Wiwi101
thumper

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2005 21:52:20 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:28:55 #2
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31141677
Wat een leuk idee

Ik doe niet mee, maar zal het zeker volgen. Ik heb geen 3Dmax en dus ook geen ervaring daarmee
ben net aan het worstelen met Maya
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_31141749
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:28 schreef Puckzzz het volgende:
Wat een leuk idee

Ik doe niet mee, maar zal het zeker volgen. Ik heb geen 3Dmax en dus ook geen ervaring daarmee
ben net aan het worstelen met Maya
Ik heb ook 0,0 3dmax skills ( ik doe bouwkunde dus ik beperk me tot muren ramen en trappen ) Maar ik ga toch meedoen!

Ervaring is niet vereist mensen
pi_31142454
Als je dit wil doen, zal je toch afspraken moeten maken wat wel en wat niet mag.
Je zal geen gebruik kunnen maken van andere renders, materialen, belichting, camera's enz.

Bijvoorbeeld Brazil en Vray materialen en belichting, dat gaat dus niet.

Ook zal iedereen dezelfde max versie moeten gebruiken, anders loopt het in de soep.
pi_31142557
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:01 schreef SolidArt het volgende:
Als je dit wil doen, zal je toch afspraken moeten maken wat wel en wat niet mag.
Je zal geen gebruik kunnen maken van andere renders, materialen, belichting, camera's enz.

Bijvoorbeeld Brazil en Vray materialen en belichting, dat gaat dus niet.

Ook zal iedereen dezelfde max versie moeten gebruiken, anders loopt het in de soep.
Afspraken komen in het topic te staan, dit is puur animocheck. Natuurlijk worden er afspraken en regels gemaakt ( ik wou er niet echt een 10 pagina tellend -tweakers style- handboek bij doen though, gewoon heel basic ).

Het gaat meer berusten op gezond verstand dan op regels.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2005 13:06:07 ]
pi_31142959
nou ja , max7 is backwards compatible.Dus Als alles in het max 5 formaat gemaakt wordt kunnen ook mensen met max 5 vrolijk aanklooien.(kun je in max 7 max 5 bestanden opslaan bedenk ik me net?)
Dat van die renderers lijkt me inderdaad toch een heikel punt.Echte belichting en zo is denk ik een zorg voor na het bouwen.Hoe dat geregeld moet worden weet ik niet , maar misschien is het handig als iedereen voor het bouwen in ieder geval zich houdt aan elementen die te renderen zijn met de standard scanline renderer.

ohw , en ik wil wel mee doen natuurlijk alhoewel ik ook maar een skill van 1 heb of zo

[ Bericht 10% gewijzigd door MasterJack op 03-10-2005 13:25:59 ]
V------------- With stupid--------------V
pi_31144842
Ik wil ook wel meedoen. Ik heb nog wel een biped rigged mannetje om te animeren
(hoewel; hij is zittend gerigged, misschien deformeert hij helemaal verkeerd als je hem rechtop zet )
dit mannetje: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/animation.html
pi_31147000
tvp

ik doe mee ... hoe klein is "iets kleins" en mag dat naar eigen inzicht?
Calm down, please!
pi_31147054
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
tvp

ik doe mee ... hoe klein is "iets kleins" en mag dat naar eigen inzicht?
Tuurlijk, maar zeg dat men een week (?) heeft om iets toe te voegen. Als jij er een hele scene omheen wilt bouwen dan mag dat natuurlijk, maar de bedoeling is dat je dmv iets kleins het ontwerp een andere richting in stuurt. Het klinkt ingewikkeld maar kan echt heel leuk uitpakken.
pi_31147120
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:50 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar zeg dat men een week (?) heeft om iets toe te voegen. Als jij er een hele scene omheen wilt bouwen dan mag dat natuurlijk, maar de bedoeling is dat je dmv iets kleins het ontwerp een andere richting in stuurt. Het klinkt ingewikkeld maar kan echt heel leuk uitpakken.
Hele scene aanpassen ben ik denk ik niet goed genoeg voor met Max ... met "iets kleins" dacht ik aan kleine objecten zoals lampen, deurknoppen, kleine gebouwen, etc.

mag dat ook?
Calm down, please!
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:54:30 #11
131808 MasterJack
-=Duidelijk=-
pi_31147166
als het aan mij zou liggen wel.Naar eigen inzicht dingen toevoegen of aanpassen , maar met verstand.Dus niet zeggen : jah ik heb de 632ste vertex van de deurknop 2 eenheden naar links geschoven
V------------- With stupid--------------V
pi_31147254
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:54 schreef MasterJack het volgende:
als het aan mij zou liggen wel.Naar eigen inzicht dingen toevoegen of aanpassen , maar met verstand.Dus niet zeggen : jah ik heb de 632ste vertex van de deurknop 2 eenheden naar links geschoven
lol ... nee... als ik meedoe voeg ik complete objecten toe. Geen kinetics of geavanceerde texturing maar ik kan wel relatief creatief modellen
Calm down, please!
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:06:34 #13
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31147442
* Puckzzz gaat toch eens 'op zoek' naar 3Dmax nog een bepaalde versie waar ik het beste naar kan zoeken?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_31147547
Btw misschien is het fijn als iedereen ff zegt welke max hij heeft. 7 is een welkome keus!

Voor hierboven. De laatste max zou fijn zijn, dan hebben we geen compatibility problemen met max 5 / 7. Dus max 7 !

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2005 16:21:42 ]
pi_31147849
ik heb ook 7
pi_31147958
ik heb 7, maar geen 7.5
pi_31148079
7
Calm down, please!
pi_31148145
ook hier 7.0, dus laten we dan standaard houden!

SolidArt doet mee ?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2005 16:35:04 ]
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2005 @ 16:36:48 #19
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31148208
Ik twijfel nog, nog niet echt veel ervaring(lees bijna geen)met 3d maar iets als dit lijkt me wel goed om door te leren. Ik wil ook wel eerst weten wat ongeveer de basis is zodat ik weet of ik er iets voor kan maken of niet.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:37:50 #20
131808 MasterJack
-=Duidelijk=-
pi_31148245
7 hiero.Tot zover nog niemand met 5 .

Nogmaals lijkt het geen ervaring(weinig ervaring) me geen punt.
V------------- With stupid--------------V
pi_31148384
een noodzakelijkheid en tevens een leuke uitdaging is om de polygonen wel op een redelijk (zo laag mogelijk is beter gezegd) aantal te houden. Anders heb je die hele week nodig alleen al om de scene te openen

Calm down, please!
pi_31148498
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:45 schreef Googolplexian het volgende:
een noodzakelijkheid en tevens een leuke uitdaging is om de polygonen wel op een redelijk (zo laag mogelijk is beter gezegd) aantal te houden. Anders heb je die hele week nodig alleen al om de scene te openen

Dit komt natuurlijk in de regels, een max aantal poly's per toevoeging.

Verdere aanwijzingen zijn altijd welkom, dan verwerk ik deze zsm in een regeltjeshandboektweakersstyle
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:55:14 #23
131808 MasterJack
-=Duidelijk=-
pi_31148542
niet tweakerstyle als het kan
V------------- With stupid--------------V
pi_31148572
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:55 schreef MasterJack het volgende:
niet tweakerstyle als het kan
Ik en tweakers style, zie je het voor je
quote:
Je bent gebanned SuperFruitig, permanent.
(interne identificatie: user::check_ipban::banned_forever)

Bij een ban wordt altijd een e-mail verstuurd naar je geregistreerde adres (in jouw geval is dat: zie profiel ). Controleer dus even je mail voordat je gaat klagen.

Mocht je vragen hebben dan kan je mailen naar peppie@kokkie.net. Check ook de FAQ omtrent de banrichtlijnen.
Zoiets ?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2005 17:03:00 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:12:20 #25
131808 MasterJack
-=Duidelijk=-
pi_31148953
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:45 schreef Googolplexian het volgende:
een noodzakelijkheid en tevens een leuke uitdaging is om de polygonen wel op een redelijk (zo laag mogelijk is beter gezegd) aantal te houden. Anders heb je die hele week nodig alleen al om de scene te openen
wat zou ongeveer een redelijke grootte zijn?Voor de toevoeging die mensen zouden mogen maken.

(mooi , al 5 mensen )

[ Bericht 5% gewijzigd door MasterJack op 03-10-2005 22:38:47 ]
V------------- With stupid--------------V
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')