Ik heb ook 0,0 3dmax skillsquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:28 schreef Puckzzz het volgende:
Wat een leuk idee
Ik doe niet mee, maar zal het zeker volgen. Ik heb geen 3Dmax en dus ook geen ervaring daarmee
ben net aan het worstelen met Maya![]()
Afspraken komen in het topic te staan, dit is puur animocheck. Natuurlijk worden er afspraken en regels gemaakt ( ik wou er niet echt een 10 pagina tellend -tweakers style- handboek bij doen though, gewoon heel basic ).quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:01 schreef SolidArt het volgende:
Als je dit wil doen, zal je toch afspraken moeten maken wat wel en wat niet mag.
Je zal geen gebruik kunnen maken van andere renders, materialen, belichting, camera's enz.
Bijvoorbeeld Brazil en Vray materialen en belichting, dat gaat dus niet.
Ook zal iedereen dezelfde max versie moeten gebruiken, anders loopt het in de soep.
Tuurlijk, maar zeg dat men een week (?) heeft om iets toe te voegen. Als jij er een hele scene omheen wilt bouwen dan mag dat natuurlijk, maar de bedoeling is dat je dmv iets kleins het ontwerp een andere richting in stuurt. Het klinkt ingewikkeld maar kan echt heel leuk uitpakken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:48 schreef Googolplexian het volgende:
tvp
ik doe mee ... hoe klein is "iets kleins" en mag dat naar eigen inzicht?
Hele scene aanpassen ben ik denk ik niet goed genoeg voor met Max ... met "iets kleins" dacht ik aan kleine objecten zoals lampen, deurknoppen, kleine gebouwen, etc.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:50 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar zeg dat men een week (?) heeft om iets toe te voegen. Als jij er een hele scene omheen wilt bouwen dan mag dat natuurlijk, maar de bedoeling is dat je dmv iets kleins het ontwerp een andere richting in stuurt. Het klinkt ingewikkeld maar kan echt heel leuk uitpakken.
lol ... nee... als ik meedoe voeg ik complete objecten toe. Geen kinetics of geavanceerde texturing maar ik kan wel relatief creatief modellenquote:Op maandag 3 oktober 2005 15:54 schreef MasterJack het volgende:
als het aan mij zou liggen wel.Naar eigen inzicht dingen toevoegen of aanpassen , maar met verstand.Dus niet zeggen : jah ik heb de 632ste vertex van de deurknop 2 eenheden naar links geschoven
Dit komt natuurlijk in de regels, een max aantal poly's per toevoeging.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:45 schreef Googolplexian het volgende:
een noodzakelijkheid en tevens een leuke uitdaging is om de polygonen wel op een redelijk (zo laag mogelijk is beter gezegd) aantal te houden. Anders heb je die hele week nodig alleen al om de scene te openen
Ik en tweakers style, zie je het voor jequote:
Zoiets ?quote:Je bent gebanned SuperFruitig, permanent.
(interne identificatie: user::check_ipban::banned_forever)
Bij een ban wordt altijd een e-mail verstuurd naar je geregistreerde adres (in jouw geval is dat: zie profiel). Controleer dus even je mail voordat je gaat klagen.
Mocht je vragen hebben dan kan je mailen naar peppie@kokkie.net. Check ook de FAQ omtrent de banrichtlijnen.
wat zou ongeveer een redelijke grootte zijn?Voor de toevoeging die mensen zouden mogen maken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:45 schreef Googolplexian het volgende:
een noodzakelijkheid en tevens een leuke uitdaging is om de polygonen wel op een redelijk (zo laag mogelijk is beter gezegd) aantal te houden. Anders heb je die hele week nodig alleen al om de scene te openen
Nou ... dat hangt een beetje van de grootte van de objecten af. Een gebouw mag logischerwijs wel wat meer polygonen hebben dan bijv. een vaas of een tafel.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:12 schreef MasterJack het volgende:
[..]
wat zou ongeveer een redelijke grootte zijn?Voor de toevoeging die mensen zouden mogen maken.
(mooi , al 5 mensen)
Doe je nu mee of niet ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:47 schreef SolidArt het volgende:
mwah, ik werk nog steeds het liefste in max5
klinkt goed.Geen polygon limits en zo gewoon lekker relaxed naar eigen inzicht aanklooienquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... dat hangt een beetje van de grootte van de objecten af. Een gebouw mag logischerwijs wel wat meer polygonen hebben dan bijv. een vaas of een tafel.
Als we iig afspreken dat er geen NURBS gebruikt worden en/of mesh smooths hoger dan iteration 2 komen we al een heel eind. Ook als iedereen gewoon z'n best doet om het poly-aantal zo laag mogelijk te houden komt alles wel goed.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:06 schreef menesis het volgende:
binnenkort:
desktop: AMD X2* 4200+ 1 of 2 gieg ram![]()
Ik ben het er wel mee eens zover.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:59 schreef MasterJack het volgende:
schopt terug.
anyway . Weet iemand nog andere regels waar nog over gesproken zou moeten worden?Reeds losjes besproken :
- grootte van de toevoeging per persoon : PC specs van de meeste mensen zijn niet zo slecht , dus men mag het zelf weten , maar denk na voor je iets maakt
- De max versie die we gaan gebruiken : waarschijnlijk 7 neem ik aan.
nog niet echt besproken:
- Moet er een maximum aantal mensen zijn en een minimum aantal mensen om dit project te kunnen doen?
- wat vinden jullie van de halve week werktijd per persoon die voor is gesteld door SuperFruitig?
Ik weet niet of iedereen die mee doet versie 7 heeft. Misschien moeten we de scenes daarom opslaan als max 5 bestand als dat tenminste mogelijk is, want om nou voor dit project max 7 "aan te schaffenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:59 schreef MasterJack het volgende:
schopt terug.
anyway . Weet iemand nog andere regels waar nog over gesproken zou moeten worden?Reeds losjes besproken :
- grootte van de toevoeging per persoon : PC specs van de meeste mensen zijn niet zo slecht , dus men mag het zelf weten , maar denk na voor je iets maakt
- De max versie die we gaan gebruiken : waarschijnlijk 7 neem ik aan.
Ik denk dat we ook moeten gaan bedenken wat we precies gaan maken. En dan bedoel ik het soort scene, dus bijvoorbeeld een stilleven of gaan we met zijn allen een soort van Lord of the Rings veldslag na bouwen (even extreem). Daarop kunnen mensen nu al bepalen of het überhaubt zin heeft om mee te doen. Ik haak namelijk af als er van me verwacht wordt een mens of dier te modelen. Dat is namelijk niet voor mij weggelegdquote:nog niet echt besproken:
- Moet er een maximum aantal mensen zijn en een minimum aantal mensen om dit project te kunnen doen?
- wat vinden jullie van de halve week werktijd per persoon die voor is gesteld door SuperFruitig?
Dan maken we er gewoon een weekje van. Ik heb geen zin om hele schema's op te zettenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:48 schreef Googolplexian het volgende:
Ik weet nog wel iets wat besproken dient te worden: Plug-Ins.
Het beste is (hoe zonde ook) om GEEN gebruik te maken van Plug-In effects. De kans is namelijk groot dat de volgende persoon de plug-in niet heeft.
Ik wil graag ook even kwijt dat 4 dagen een beetje strak is qua tijd. Het zou maar net uit moeten komen met de deadlines op de zaak. Daarom stel ik twee dingetjes voor:
- OF iets meer tijd (dat je binnen 7 dagen het project doorstuurt);
- OF aangeven wanneer je geen tijd hebt zodat het project eerst naar een ander gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |