waar zie je die dan staanquote:Op dinsdag 13 september 2005 15:16 schreef Neohammer het volgende:
www.discreet.com de demo staat er echt hoor, 30 dagen trial!
Zoals beloofd, hier een probeerseltje; mijn design eettafel en bank, Ikea salontafel, de Cosmo van m'n vriendin, en groene vaasquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:06 schreef thumper het volgende:
Ik zal vanavond wel wat images plaatsen (zit nu op werk)
Hahaha, in werkelijkheid komt het hout er na 5 jaar intensief gebruik inderdaad doorheen, maar in dit geval is het gewoon een slordig toegepaste noise-modifier... Ben alleen te lui geweest om de zitting aan te passenquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:16 schreef pc-fr34k het volgende:
Vet thumper, zijn die stoelen nou een beetje kapot dat er hout doorheen komt ofzo? Wat zijn die 'krasjes'?
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik zie geen krasjes o.i.d.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:16 schreef pc-fr34k het volgende:
Vet thumper, zijn die stoelen nou een beetje kapot dat er hout doorheen komt ofzo? Wat zijn die 'krasjes'?
Kijk maar bij de randen bij de zittingenquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:29 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik zie geen krasjes o.i.d.
Bij de eigenschappen voor je verlichting kun je schaduwen aanvinkenquote:Op dinsdag 13 september 2005 23:45 schreef Knoekie het volgende:
Hoe maken jullie altijd zo die ondergrond met schaduw?
Mooie scene, ook goed belicht en zo .quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:10 schreef thumper het volgende:
[..]
Zoals beloofd, hier een probeerseltje; mijn design eettafel en bank, Ikea salontafel, de Cosmo van m'n vriendin, en groene vaas
[afbeelding]
Duurt dat renderen bij jou lang?quote:Op woensdag 14 september 2005 00:21 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Mooie scene, ook goed belicht en zo .
En die torus knot maakt het af, ik ben gek op die dingen. Als je een beetje lege plek hebt in een scene is er altijd wel plek voor een "kunstwerkje" wat met de juiste belichting en materials toffe effecten geeft.
Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:23 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Duurt dat renderen bij jou lang?
Wow, ik vind het wel enorm knap. Zal nog wel even duren voordat ik het onder de knie heb.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:31 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.
Bij dit project voor mijn werk bedraagd de render-tijd al gauw drie uur, ook omdat hij rendert op 1280x1024 pixels.Ik heb hem voor deze gelegenheid even verkleind.
Hier zitten ook zo'n 25 lichtpunten in dus dat helpt ook al niet echt mee.
[afbeelding]
Ik ben er ook een week aan bezig geweest en nog is het eigenlijk niet naar mijn zin. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk helemaal geen ervaring heb met 3d max, ik heb het mezelf allemaal moeten leren, en al zeg ik het zelf, in een jaar tijd ben ik toch behoorlijk opgeschoten. Dit project is pas 2 weken geleden gemaakt.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:35 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Wow, ik vind het wel enorm knap. Zal nog wel even duren voordat ik het onder de knie heb.
Ik ben er net 2 weken ermee begonnen . Hier en daar wat tutorials gedaan. Maar soms lukt het gewoon niet.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:49 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ik ben er ook een week aan bezig geweest en nog is het eigenlijk niet naar mijn zin. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk helemaal geen ervaring heb met 3d max, ik heb het mezelf allemaal moeten leren, en al zeg ik het zelf, in een jaar tijd ben ik toch behoorlijk opgeschoten. Dit project is pas 2 weken geleden gemaakt.
Oh, en het meubilair is allemaal kant en klaar spul. Ik heb toegang tot de website van de importeur en kon het zo downloaden. Ik hoefde dus alleen maar de materials toe te kennen.
Achteraf is het dus eigenlijk best wel slecht om over zo'n resultaat een week te doen . Maar goed, het was mijn eerste grote project, en tot nog toe de enige.
Ja, en het is gewoon op een Dell D800 laptop (1,6MHz, 1GB RAM)quote:Op woensdag 14 september 2005 00:21 schreef Rampestamper het volgende:
Ik zie trouwens dat je er nog een nette render tijd op na houd, bij mij duurt het renderen van zo'n scene toch al gauw een half uur, maar dat is misschien omdat ik altijd zo veel mogelijk effecten wil, zoals raytraced shadows, global lighting en caustics en zo.
Wat ook enorm veel kracht vergt, is als je transparante materialen (glas bijvoorbeeld) hebt overlopen in een opaque materiaal ipv aansluitend of (wat ik altijd doe), een paar micrometers tussenruimte ertussen houden.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:31 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.
Opaque? wat houdt dat in? Ik ben ook maar een n00b...quote:Op woensdag 14 september 2005 00:57 schreef thumper het volgende:
[..]
Wat ook enorm veel kracht vergt, is als je transparante materialen (glas bijvoorbeeld) hebt overlopen in een opaque materiaal ipv aansluitend of (wat ik altijd doe), een paar micrometers tussenruimte ertussen houden.
Probeer het verschil maar eens uit
Niet-transparantquote:Op woensdag 14 september 2005 00:59 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Opaque? wat houdt dat in? Ik ben ook maar een n00b...
Ik werk voor een klein interieurarchitecten bureautje, daar ben ik ooit begonnen als zaterdagbaantje om de tuin en het kantoor bij te houden. Dat is ondertussen zo'n zes jaar geleden. Nu werk ik al zo'n twee jaar op het bureau zelf zonder ook maar enige opleiding in die richting gedaan te hebben (ik heb mbo elektronica gedaan ), ik ben er als het ware gewoon ingerold . Nu maak ik powerpoint presentaties, maak ik AutoCAD tekeningen (óók al zelfstudie), houdt ik de computers bij en sinds kort behoort dus ook 3D tekenen ook tot mijn takenpakket.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:52 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ik ben er net 2 weken ermee begonnen . Hier en daar wat tutorials gedaan. Maar soms lukt het gewoon niet.
Doe jij dat dan voor werk? 3D maxen
Da's de maker van VRayquote:Op woensdag 14 september 2005 01:03 schreef Knoekie het volgende:
Trouwens: http://www.chaosgroup.com/gallery/detail/?image=240
Wat een mooie dingen staan daarop
Ah, nu snap ik hem, dus als ik opaque objecten ietwat laat zweven scheelt dat in de rendertijd?quote:Op woensdag 14 september 2005 01:01 schreef thumper het volgende:
[..]
Niet-transparant
Mijn tafelblad zweeft dus een paar micrometer van de voet, en hetzelfde geldt voor de groene vaas, die staat ook een fractie los van de tafel.
Bij VRay iig welquote:Op woensdag 14 september 2005 01:08 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik hem, dus als ik opaque objecten ietwat laat zweven scheelt dat in de rendertijd?
Dan ga ik binnenkort maar eens proberen of het bij FinalRender ook werkt.quote:
Suxes! Ik ga nu slapenquote:Op woensdag 14 september 2005 01:12 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Dan ga ik binnenkort maar eens proberen of het bij FinalRender ook werkt.
Vooral de tutorials die bij 3d max meegeleverd zitten. Verder de tutorials van FinalRender en voor de rest zoek ik wel eens wat op als ik het nodig heb.quote:Op woensdag 14 september 2005 01:25 schreef Knoekie het volgende:
Wat voor tutorials heb jij dan allemaal gemaakt Rampestamper?
Ah, bij mij zitten die tutorials er niet in. Maar ff kijken of ze er op school bijstaan.quote:Op woensdag 14 september 2005 01:31 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Vooral de tutorials die bij 3d max meegeleverd zitten. Verder de tutorials van FinalRender en voor de rest zoek ik wel eens wat op als ik het nodig heb.
Oh? wat heb jij voor versie dan (of moet ik dat niet vragen )?quote:Op woensdag 14 september 2005 01:34 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Ah, bij mij zitten die tutorials er niet in. Maar ff kijken of ze er op school bijstaan.
6quote:Op woensdag 14 september 2005 01:36 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Oh? wat heb jij voor versie dan (of moet ik dat niet vragen )?
Balen dat ze er niet bij zitten dan, ze zijn namelijk erg handig om het te leren omdat bijna elk aspect besproken wordt.quote:
Op school zullen ze er wel bijzitten. Kopieer ik het wel als het kan.quote:Op woensdag 14 september 2005 01:43 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Balen dat ze er niet bij zitten dan, ze zijn namelijk erg handig om het te leren omdat bijna elk aspect besproken wordt.
Meestal als ik er niet uit kom is het eerste wat mijn muis doet richting help en dan tutorials gaan.Ik zou het echt niet zonder ze kunnen.
Volgens mij is het gewoon een help file (of meerdere dat weet ik niet) en die kun je volgens mij wel kopieren.quote:Op woensdag 14 september 2005 01:44 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Op school zullen ze er wel bijzitten. Kopieer ik het wel als het kan.
Ja ik ga ookquote:Op woensdag 14 september 2005 01:45 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon een help file (of meerdere dat weet ik niet) en die kun je volgens mij wel kopieren.
Nu ga ik pitten, over 5 uurtje moet ik al weer op .
Mooi!quote:Op woensdag 14 september 2005 17:32 schreef shi het volgende:
ooit eens lang geleden gemaakt
[[url=http://img375.imageshack.us/img375/7284/tie1uw.th.jpg]afbeelding][/URL]
yep,quote:Op woensdag 14 september 2005 17:45 schreef thumper het volgende:
[..]
Mooi!
Hoe heb je die gemodeled? Poly-editing?
De schoorsteen lijkt te zweven, verder erg mooie scene. Uit welk boek maak je het na?quote:Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:
[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]
(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)
Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
damn!quote:Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:
[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]
(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)
Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
ik vond die maan juist erg mooi zoquote:Op woensdag 14 september 2005 21:36 schreef Zombine het volgende:
Mooie render tot nu toe menesis. Ik vind de maan er alleen een beetje uitsteken en trekt de volle aandacht. Het lokt het oog weg van de vuurtoren. en dat vind ik jammer.
Ik zou,
1. de maan kleiner maken
2. hoger in de lucht ( dit lijkt net een opkomende zon, maar dan met een maan )
3. Misschien een iets gelere kleur. Niet zo wit als hij nu is.
Nou jah, zie maar wat je er mee doet. De rest ziet er erg goed uit.
Phew... In 3ds max figuren maken lijkt het me een flinke klus, zeker om de verhoudingen goed te krijgen.quote:Op maandag 19 september 2005 13:58 schreef noukster het volgende:
Ik wil graag poppetjes maken (eigenlijk Anouk) weet iemand daar een goede tutorial voor?
Moet je voor dat HDRI een plugin hebben ofzo, of hoe werkt dat?quote:Op maandag 19 september 2005 09:21 schreef thumper het volgende:
Kickje
Niemand meer?
Nou, bij wijze van voorzet zal ik hier mijn 'default.max' file posten. Heb er de infamous teapot aan toegevoegd, en de scene is belicht met een HDRI image
[afbeelding]
ik heb hem als achtergrondje staanquote:Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:
[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]
(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)
Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
Nee, als het goed is ondersteund 3ds max het standaard vanaf versie 6quote:Op maandag 19 september 2005 15:00 schreef menesis het volgende:
[..]
Moet je voor dat HDRI een plugin hebben ofzo, of hoe werkt dat?
Graag, thenoukster@gmail.comquote:Op maandag 19 september 2005 14:51 schreef thumper het volgende:
Oh, en ik heb een (vrij goed) PDF document waarin stap voor staap een cartoon-achtig figuur wordt gemaakt. Dit is dus geen realistisch persoon (cartoonesque, dus volledig andere verhoudingen van lichaamsdelen), maar de handelingen zijn denk ik wel vrijwel hetzelfde.
Heb alleen geen webspace waar ik hem kan zetten, dus wie interesse heeft laat maar weten
Dat ziet er goed uit! Mooie texturing!quote:Op maandag 19 september 2005 21:04 schreef Neohammer het volgende:
Hier heb ik de afgelopen 5 weken aan gewerkt. In mijn vrije uurtjes wel te verstaan, want ik ben helaas nog helpdesk medewerker
http://www.ewe-squad.com/(...)/10001/final1280.jpg (minder groot)
http://www.ewe-squad.com/final2400.jpg (groot)
Probleem bij groot werken: wat er in 640X480 goed uitziet, lijkt op 2400X1500 een stuk slechter.... En de rendertijden gaan ietwat omhoog.
Ander probleem: dit is met experimentele nurbs software (plugins voor max) gemaakt, waardoor ik veel tijd kwijt was met bugs posten. Maar goed, alles gefixed, ik heb nu hoofdpijn, en wil 2 paracetamol en wat thee. Hoe dan ook, het was het wel waard.
Dat heb je wel cool gedaan! Hoewel de render vrij korrelig is, vind ik je texturing erg mooi!quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:31 schreef Zombine het volgende:
Nog een 3d werkje van mij:
[[url=http://img375.imageshack.us/img375/1766/mandmetvoedsel2su.th.jpg]afbeelding][/URL]
goede tutorial eerste keer voor mij dat een character er een beetje realistisch uitzietquote:Op maandag 19 september 2005 14:59 schreef menesis het volgende:
dit is ook een héle goede character tutorial btw: http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp
Eehm, www.imageshack.usquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:27 schreef STORMSEEKER het volgende:
...
(ik vind plaatjes uploaden trouwens wel een heel gedoe zeg. Eerst een versie maken van <200 Kb anders mag 'ie niet op PicServer, vervolgens nog een Thumb maken breedte<550 voor FOK!
en dan alles uploaden en dan al die speciale url/img-tags aanbrengen..pfff
nog een wonder dat er zoveel plaatjes gepost worden, kan dat niet makkelijker??)
Pakkend sfeertje! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaatquote:Op dinsdag 20 september 2005 23:04 schreef menesis het volgende:
work in progress:
[[url=http://img359.imageshack.us/img359/4255/vuurtoren114bm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Nuttig! Thanks!quote:Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef SolidArt het volgende:
Kijk hier eens Thumper:
http://67.15.36.49/team/Tutorials/human_skin/human_skin.asp
Vue heeft er zelf al wat (bv. plaatje 1) en andere bomen (zoals mooie palmen e.d. zoals in 4e plaat) komen van XFrog.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:04 schreef menesis het volgende:
waar haal je die bomen vandaan btw?? Zien er mooi uit!
Daar ben ik niet zo'n kei in. Ik kan alleen greeble modifiers op boxen gooien waarvan de normals geflipt zijn en daar 6 omni's in plaatsen die allemaal een atmospreric effect hebben. Dat kan ik wel. Maar textures...quote:
Shag:hair schijnt goed te zijn voor haar en ook voor bijvoorbeeld gras. Ik heb er echter nog nooit mee gewerkt.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:29 schreef thumper het volgende:
Hoe maak je dat haar eigenlijk? En nog belangrijker, hoe animeer je het vervolgens? Heb je hier een bepaalde plugin voor gebruikt?
Ziet er overtuigend uit!
Wow waarmee is dit gemaakt dan?quote:Op maandag 12 september 2005 21:50 schreef Zombine het volgende:
Hier nog wat oud werk van mij. Wegens gebrek aan motivatie al lange tijd niet meer mee bezig geweest
[[url=http://img67.imageshack.us/img67/3139/alienyellow5gl.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img67.imageshack.us/img67/8822/alienblue0sc.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img67.imageshack.us/img67/6311/alienradiosity1mp.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img67.imageshack.us/img67/2575/aliendude6dt.th.jpg]afbeelding][/URL]
Wat een sfeerquote:Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:
[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]
(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)
Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
Vooral het volume light effect in de toren is erg goed gelukt. Hulde!quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:04 schreef menesis het volgende:
[..]
Eehm, www.imageshack.us
Niet groter dan 1Mb en gebruik de 'forum code for thumbnails 1' en dan hoeff je niet te resizen etc.
(niet hotlinken! werkt niet, bovendien is een thumb 100x handiger)
waar haal je die bomen vandaan btw?? Zien er mooi uit!
work in progress:
[[url=http://img359.imageshack.us/img359/4255/vuurtoren114bm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Vergeet shaghair, onhandig, rommelig, langzaam en minder mooi.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:29 schreef thumper het volgende:
Hoe maak je dat haar eigenlijk? En nog belangrijker, hoe animeer je het vervolgens? Heb je hier een bepaalde plugin voor gebruikt?
Ziet er overtuigend uit!
Met lightwave!quote:Op donderdag 22 september 2005 12:50 schreef ssebass het volgende:
[..]
Wow waarmee is dit gemaakt dan?
Bezwaar als ik ze als wallpaper gebruikt?quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:27 schreef STORMSEEKER het volgende:
�Strange Light�
[[url=http://picserver.org/view_image.php/9G0T5708P88D]afbeelding][/url]
�Mooi Huis�
[[url=http://picserver.org/view_image.php/0OF71HIU3ZX6]afbeelding][/url]
Mja, er zitten nog wel wat foutjes in..
�Mathematica�
[[url=http://picserver.org/view_image.php/K2P4P77B2N9D]afbeelding][/url]
Deze is nog lang niet af, ik ben er dus nog mee bezig. Er komen in ieder geval allemaal bomen bovenop en nog wat extra mensjes en verlichting (misschien een nacht en een dagversie)
Jullie nog ideeen?
(idee voor de vorm van dat steen ontstond overigens door een wiskundig simulatiemodel uit Mathcad waar ik een keer mee bezig was, vandaar de naam )
�Fog�
[[url=http://picserver.org/view_image.php/0QIS7D499W38]afbeelding][/url]
Ik beschouw mezelf overigens totaal niet als een creatief figuur, maar vind het gewoon leuk om met 3D programma's te knoeien en dan met name met landschappen enzo.
(ik vind plaatjes uploaden trouwens wel een heel gedoe zeg. Eerst een versie maken van <200 Kb anders mag 'ie niet op PicServer, vervolgens nog een Thumb maken breedte<550 voor FOK!
en dan alles uploaden en dan al die speciale url/img-tags aanbrengen..pfff
nog een wonder dat er zoveel plaatjes gepost worden, kan dat niet makkelijker??)
nou ondertussen is er wat beweging in gekomen. Alleen stond alles íets te snel afgesteldquote:Op donderdag 22 september 2005 14:54 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Vooral het volume light effect in de toren is erg goed gelukt. Hulde!
Work in Progres... Ik zou allang tevreden zijn
Wat ga je nog veranderen dan?
dat water is echt heel relaxt! Nu nog zo'n clown fish erin en het is geheel overtuigend!quote:Op woensdag 21 september 2005 23:49 schreef AlwinBc het volgende:
Laatste testjes :
Fur!
[afbeelding]
Haar is goed te animeren ook!:
http://home.tiscali.nl/alwin/school/hairbox.avi
En nog 2 animaties, ook pure testrenders:
Explosie ( 4 mb )
http://home.tiscali.nl/alwin/school/testexplosie.avi
Onderwater test ( 1 mb )
http://home.tiscali.nl/alwin/school/onderwater.avi
AlwinBİ
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |