abonnement Unibet Coolblue
pi_30542612
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:16 schreef Neohammer het volgende:
www.discreet.com de demo staat er echt hoor, 30 dagen trial!
waar zie je die dan staan
pi_30542967
bedankt

Nou ga maar verder met showen jullie allemaal!
  dinsdag 13 september 2005 @ 16:01:25 #104
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_30543464
Mijn autocad skills


Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  dinsdag 13 september 2005 @ 16:05:19 #105
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30543572
Daar kan ik dus echt geen zak van hè, 3D in AutoCAD, 2D lukt me aardig maar 3D...
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:10:22 #106
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30557206
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:06 schreef thumper het volgende:
Ik zal vanavond wel wat images plaatsen (zit nu op werk)
Zoals beloofd, hier een probeerseltje; mijn design eettafel en bank, Ikea salontafel, de Cosmo van m'n vriendin, en groene vaas
http://picserver.org/t/R827LP48A2B5/730/w

[ Bericht 7% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:06:58 (Even resizen, zie de FAQ :)) ]
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  † In Memoriam † dinsdag 13 september 2005 @ 23:16:34 #107
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30557454
Vet thumper, zijn die stoelen nou een beetje kapot dat er hout doorheen komt ofzo? Wat zijn die 'krasjes'?
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:29:04 #108
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30557964
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:16 schreef pc-fr34k het volgende:
Vet thumper, zijn die stoelen nou een beetje kapot dat er hout doorheen komt ofzo? Wat zijn die 'krasjes'?
Hahaha, in werkelijkheid komt het hout er na 5 jaar intensief gebruik inderdaad doorheen, maar in dit geval is het gewoon een slordig toegepaste noise-modifier... Ben alleen te lui geweest om de zitting aan te passen

Hier is het helemaal goed te zien:
http://picserver.org/t/541N860K8WLR/730/w

[ Bericht 5% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:07:05 (Even resizen, zie de FAQ :)) ]
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:29:08 #109
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_30557970
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:16 schreef pc-fr34k het volgende:
Vet thumper, zijn die stoelen nou een beetje kapot dat er hout doorheen komt ofzo? Wat zijn die 'krasjes'?
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik zie geen krasjes o.i.d.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:29:52 #110
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30557997
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:29 schreef mstx het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik zie geen krasjes o.i.d.
Kijk maar bij de randen bij de zittingen
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_30558603
Hoe maken jullie altijd zo die ondergrond met schaduw?
  woensdag 14 september 2005 @ 00:15:28 #112
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30559607
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:45 schreef Knoekie het volgende:
Hoe maken jullie altijd zo die ondergrond met schaduw?
Bij de eigenschappen voor je verlichting kun je schaduwen aanvinken
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 14 september 2005 @ 00:21:21 #113
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30559731
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:10 schreef thumper het volgende:

[..]

Zoals beloofd, hier een probeerseltje; mijn design eettafel en bank, Ikea salontafel, de Cosmo van m'n vriendin, en groene vaas
[afbeelding]
Mooie scene, ook goed belicht en zo .
En die torus knot maakt het af, ik ben gek op die dingen. Als je een beetje lege plek hebt in een scene is er altijd wel plek voor een "kunstwerkje" wat met de juiste belichting en materials toffe effecten geeft.

Ik zie trouwens dat je er nog een nette render tijd op na houd, bij mij duurt het renderen van zo'n scene toch al gauw een half uur, maar dat is misschien omdat ik altijd zo veel mogelijk effecten wil, zoals raytraced shadows, global lighting en caustics en zo.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30559769
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:21 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Mooie scene, ook goed belicht en zo .
En die torus knot maakt het af, ik ben gek op die dingen. Als je een beetje lege plek hebt in een scene is er altijd wel plek voor een "kunstwerkje" wat met de juiste belichting en materials toffe effecten geeft.
Duurt dat renderen bij jou lang?
pi_30559893
http://members.lycos.nl/chrisislt/mmv2a/citadel.jpg
Jaartje geleden

[ Bericht 33% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:07:14 (Even resizen, zie de FAQ :)) ]
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  woensdag 14 september 2005 @ 00:31:55 #116
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30559997
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:23 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Duurt dat renderen bij jou lang?
Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.
Bij dit project voor mijn werk bedraagd de render-tijd al gauw drie uur, ook omdat hij rendert op 1280x1024 pixels.Ik heb hem voor deze gelegenheid even verkleind.
Hier zitten ook zo'n 25 lichtpunten in dus dat helpt ook al niet echt mee.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30560080
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:31 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.
Bij dit project voor mijn werk bedraagd de render-tijd al gauw drie uur, ook omdat hij rendert op 1280x1024 pixels.Ik heb hem voor deze gelegenheid even verkleind.
Hier zitten ook zo'n 25 lichtpunten in dus dat helpt ook al niet echt mee.
[afbeelding]
Wow, ik vind het wel enorm knap. Zal nog wel even duren voordat ik het onder de knie heb.
  woensdag 14 september 2005 @ 00:49:36 #118
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30560384
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:35 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Wow, ik vind het wel enorm knap. Zal nog wel even duren voordat ik het onder de knie heb.
Ik ben er ook een week aan bezig geweest en nog is het eigenlijk niet naar mijn zin. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk helemaal geen ervaring heb met 3d max, ik heb het mezelf allemaal moeten leren, en al zeg ik het zelf, in een jaar tijd ben ik toch behoorlijk opgeschoten. Dit project is pas 2 weken geleden gemaakt.

Oh, en het meubilair is allemaal kant en klaar spul. Ik heb toegang tot de website van de importeur en kon het zo downloaden. Ik hoefde dus alleen maar de materials toe te kennen.

Achteraf is het dus eigenlijk best wel slecht om over zo'n resultaat een week te doen . Maar goed, het was mijn eerste grote project, en tot nog toe de enige.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30560461
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:49 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Ik ben er ook een week aan bezig geweest en nog is het eigenlijk niet naar mijn zin. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk helemaal geen ervaring heb met 3d max, ik heb het mezelf allemaal moeten leren, en al zeg ik het zelf, in een jaar tijd ben ik toch behoorlijk opgeschoten. Dit project is pas 2 weken geleden gemaakt.

Oh, en het meubilair is allemaal kant en klaar spul. Ik heb toegang tot de website van de importeur en kon het zo downloaden. Ik hoefde dus alleen maar de materials toe te kennen.

Achteraf is het dus eigenlijk best wel slecht om over zo'n resultaat een week te doen . Maar goed, het was mijn eerste grote project, en tot nog toe de enige.
Ik ben er net 2 weken ermee begonnen . Hier en daar wat tutorials gedaan. Maar soms lukt het gewoon niet.

Doe jij dat dan voor werk? 3D maxen
  woensdag 14 september 2005 @ 00:53:41 #120
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30560480
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:21 schreef Rampestamper het volgende:
Ik zie trouwens dat je er nog een nette render tijd op na houd, bij mij duurt het renderen van zo'n scene toch al gauw een half uur, maar dat is misschien omdat ik altijd zo veel mogelijk effecten wil, zoals raytraced shadows, global lighting en caustics en zo.
Ja, en het is gewoon op een Dell D800 laptop (1,6MHz, 1GB RAM)
Ik gebruik VRay als renderer, en ipv de 'Standard' materials gebruik ik 'VRayMat' als default materiaal. Dit in combinatie met de VRay verlichting geeft hele mooie sferen inderdaad.

Globale settings (voor de liefhebber):
Anti-aliasing: Mitchell-Netravali
Indirect Illumination (GI): on
Irradiance map: High
Caustics: off (voor eindproductie on natuurlijk)
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 14 september 2005 @ 00:57:01 #121
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30560556
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:31 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja.
Wat ook enorm veel kracht vergt, is als je transparante materialen (glas bijvoorbeeld) hebt overlopen in een opaque materiaal ipv aansluitend of (wat ik altijd doe), een paar micrometers tussenruimte ertussen houden.

Probeer het verschil maar eens uit
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 14 september 2005 @ 00:59:50 #122
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30560605
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:57 schreef thumper het volgende:

[..]

Wat ook enorm veel kracht vergt, is als je transparante materialen (glas bijvoorbeeld) hebt overlopen in een opaque materiaal ipv aansluitend of (wat ik altijd doe), een paar micrometers tussenruimte ertussen houden.

Probeer het verschil maar eens uit
Opaque? wat houdt dat in? Ik ben ook maar een n00b...
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  woensdag 14 september 2005 @ 01:01:48 #123
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30560644
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:59 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Opaque? wat houdt dat in? Ik ben ook maar een n00b...
Niet-transparant

Mijn tafelblad zweeft dus een paar micrometer van de voet, en hetzelfde geldt voor de groene vaas, die staat ook een fractie los van de tafel.
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_30560675
Trouwens: http://www.chaosgroup.com/gallery/detail/?image=240

Wat een mooie dingen staan daarop
  woensdag 14 september 2005 @ 01:04:35 #125
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30560690
Voor transparant op transparant hangt het ervan af wat je wilt bereiken.
Als je bijvoorbeeld water in een glas wilt weergeven, dan moet er juist een (minimale) overlap zijn, omdat het water er anders niet realitisch uitziet

-edit: dit bedoel ik:

http://www.aversis.be/ext(...)d/page2_0018_big.jpg

[ Bericht 14% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:07:33 (Even resizen, zie de FAQ :)) ]
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 14 september 2005 @ 01:06:52 #126
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30560742
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:52 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ik ben er net 2 weken ermee begonnen . Hier en daar wat tutorials gedaan. Maar soms lukt het gewoon niet.

Doe jij dat dan voor werk? 3D maxen
Ik werk voor een klein interieurarchitecten bureautje, daar ben ik ooit begonnen als zaterdagbaantje om de tuin en het kantoor bij te houden. Dat is ondertussen zo'n zes jaar geleden. Nu werk ik al zo'n twee jaar op het bureau zelf zonder ook maar enige opleiding in die richting gedaan te hebben (ik heb mbo elektronica gedaan ), ik ben er als het ware gewoon ingerold . Nu maak ik powerpoint presentaties, maak ik AutoCAD tekeningen (óók al zelfstudie), houdt ik de computers bij en sinds kort behoort dus ook 3D tekenen ook tot mijn takenpakket.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  woensdag 14 september 2005 @ 01:07:41 #127
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30560751
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:03 schreef Knoekie het volgende:
Trouwens: http://www.chaosgroup.com/gallery/detail/?image=240

Wat een mooie dingen staan daarop
Da's de maker van VRay
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 14 september 2005 @ 01:08:49 #128
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30560781
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:01 schreef thumper het volgende:

[..]

Niet-transparant

Mijn tafelblad zweeft dus een paar micrometer van de voet, en hetzelfde geldt voor de groene vaas, die staat ook een fractie los van de tafel.
Ah, nu snap ik hem, dus als ik opaque objecten ietwat laat zweven scheelt dat in de rendertijd?
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  woensdag 14 september 2005 @ 01:10:15 #129
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30560809
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:08 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Ah, nu snap ik hem, dus als ik opaque objecten ietwat laat zweven scheelt dat in de rendertijd?
Bij VRay iig wel
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 14 september 2005 @ 01:12:17 #130
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30560838
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:10 schreef thumper het volgende:

[..]

Bij VRay iig wel
Dan ga ik binnenkort maar eens proberen of het bij FinalRender ook werkt.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  woensdag 14 september 2005 @ 01:13:18 #131
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30560854
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:12 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Dan ga ik binnenkort maar eens proberen of het bij FinalRender ook werkt.
Suxes! Ik ga nu slapen
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 14 september 2005 @ 01:13:44 #132
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30560862
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:13 schreef thumper het volgende:

[..]

Suxes! Ik ga nu slapen
Trusten!
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30561061
Wat voor tutorials heb jij dan allemaal gemaakt Rampestamper?
  woensdag 14 september 2005 @ 01:31:06 #134
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30561149
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:25 schreef Knoekie het volgende:
Wat voor tutorials heb jij dan allemaal gemaakt Rampestamper?
Vooral de tutorials die bij 3d max meegeleverd zitten. Verder de tutorials van FinalRender en voor de rest zoek ik wel eens wat op als ik het nodig heb.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30561203
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:31 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Vooral de tutorials die bij 3d max meegeleverd zitten. Verder de tutorials van FinalRender en voor de rest zoek ik wel eens wat op als ik het nodig heb.
Ah, bij mij zitten die tutorials er niet in. Maar ff kijken of ze er op school bijstaan.
  woensdag 14 september 2005 @ 01:36:46 #136
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30561228
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:34 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Ah, bij mij zitten die tutorials er niet in. Maar ff kijken of ze er op school bijstaan.
Oh? wat heb jij voor versie dan (of moet ik dat niet vragen )?
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30561259
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:36 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Oh? wat heb jij voor versie dan (of moet ik dat niet vragen )?
6
  woensdag 14 september 2005 @ 01:43:01 #138
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30561313
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:38 schreef Knoekie het volgende:

[..]

6
Balen dat ze er niet bij zitten dan, ze zijn namelijk erg handig om het te leren omdat bijna elk aspect besproken wordt.
Meestal als ik er niet uit kom is het eerste wat mijn muis doet richting help en dan tutorials gaan.Ik zou het echt niet zonder ze kunnen.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30561332
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:43 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Balen dat ze er niet bij zitten dan, ze zijn namelijk erg handig om het te leren omdat bijna elk aspect besproken wordt.
Meestal als ik er niet uit kom is het eerste wat mijn muis doet richting help en dan tutorials gaan.Ik zou het echt niet zonder ze kunnen.
Op school zullen ze er wel bijzitten. Kopieer ik het wel als het kan.
  woensdag 14 september 2005 @ 01:45:56 #140
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30561345
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:44 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Op school zullen ze er wel bijzitten. Kopieer ik het wel als het kan.
Volgens mij is het gewoon een help file (of meerdere dat weet ik niet) en die kun je volgens mij wel kopieren.

Nu ga ik pitten, over 5 uurtje moet ik al weer op .
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30561378
quote:
Op woensdag 14 september 2005 01:45 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon een help file (of meerdere dat weet ik niet) en die kun je volgens mij wel kopieren.

Nu ga ik pitten, over 5 uurtje moet ik al weer op .
Ja ik ga ook

Truste
pi_30574268
Hier wat WiP's en finals van me...
Meestal spendeer ik weinig tijd aan het afmaken van dingen

Zwembadje
http://www.solidart.nl/Im(...)Contest22/06_wip.jpg


"Nachtmerrie" niet afgemaakt.
http://www.solidart.nl/Im(...)/kinderkamer05_2.jpg


Sphere contestje:
WiP:
http://www.solidart.nl/Im(...)parel07_scanline.jpg
Final:
http://www.solidart.nl/Im(...)6/Contest26Final.jpg


Zelfgemaakte kerstkaart voor 2004:
http://www.solidart.nl/Im(...)/kerstboom09_1_5.jpg

gesoept:
http://www.solidart.nl/Im(...)oom09_1_5_soeped.jpg


Lego: (geen leocad of prefabs)
http://www.solidart.nl/Im(...)Contest29/Wip007.jpg
Wire:
http://www.solidart.nl/Im(...)st29/Wip001_wire.jpg


"Behind Bars":
http://www.solidart.nl/Im(...)ison/Behind_Bars.jpg

[ Bericht 21% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:08:16 (Even resizen, zie de FAQ :)) ]
  woensdag 14 september 2005 @ 17:32:47 #143
35325 shi
elegance in simplicity
pi_30577163
ooit eens lang geleden gemaakt

idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  woensdag 14 september 2005 @ 17:45:28 #144
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30577477
quote:
Mooi!

Hoe heb je die gemodeled? Poly-editing?
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 14 september 2005 @ 18:10:19 #145
35325 shi
elegance in simplicity
pi_30578053
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:45 schreef thumper het volgende:

[..]

Mooi!

Hoe heb je die gemodeled? Poly-editing?
yep,
en gerenderd met een soort van light dome met 40 spotylights, want ik wist toen nog niet wat global illumination was en al helemaal niet hoe dat werkte,
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2005 @ 18:24:29 #146
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30578382
Woh, vet shi. ! .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_30580744
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:



(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)


Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
  woensdag 14 september 2005 @ 20:08:32 #148
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30581774
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:

[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]

(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)


Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
De schoorsteen lijkt te zweven, verder erg mooie scene. Uit welk boek maak je het na?
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30582317

'Grootvader is zeerover' heet het. Eenofander oud kinderboek, maar dit plaatje in het boek vond ik altijd al iets hebben (de boot ben ik nu mee bezig). Mijn ultieme goal is om alle scenes uit het boek na te maken en dan misschien ooit alles te animeren. Maar dat gaat vast jaren duren!

en over die schoorsteen: thnx! ik ga m even moven
  woensdag 14 september 2005 @ 20:33:02 #150
35325 shi
elegance in simplicity
pi_30582543
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:

[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]

(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)


Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
damn!
mooi gemaakt, erg gave textures
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_30582774
Heb je die textures allemaal zelf gemaakt?
pi_30583505
het water is van scratch af zelf gemaakt. De vuurtoren is standaard max met wat extra's voor mooiere 'specular highlights' en het hout is helemaal standaard max, de rotsen is een combinatie van max met wat zelfgemaakt zeewier (al moet dat nog wat beter worden gemaakt). En aan alle materialen heb ik wat bumpmaps toegevoegd als ze dat niet hadden. De maan is een foto, de wolken zijn gemaakt met het fire effect en een stuk of 10 gizmo's... Verder is alles lekker simpel ge uvwmapped (unwrappen heb ik nooit gedaan )
  woensdag 14 september 2005 @ 21:36:03 #153
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_30584803
Mooie render tot nu toe menesis. Ik vind de maan er alleen een beetje uitsteken en trekt de volle aandacht. Het lokt het oog weg van de vuurtoren. en dat vind ik jammer.

Ik zou,
1. de maan kleiner maken
2. hoger in de lucht ( dit lijkt net een opkomende zon, maar dan met een maan )
3. Misschien een iets gelere kleur. Niet zo wit als hij nu is.

Nou jah, zie maar wat je er mee doet. De rest ziet er erg goed uit.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  donderdag 15 september 2005 @ 17:54:15 #154
35325 shi
elegance in simplicity
pi_30608543
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:36 schreef Zombine het volgende:
Mooie render tot nu toe menesis. Ik vind de maan er alleen een beetje uitsteken en trekt de volle aandacht. Het lokt het oog weg van de vuurtoren. en dat vind ik jammer.

Ik zou,
1. de maan kleiner maken
2. hoger in de lucht ( dit lijkt net een opkomende zon, maar dan met een maan )
3. Misschien een iets gelere kleur. Niet zo wit als hij nu is.

Nou jah, zie maar wat je er mee doet. De rest ziet er erg goed uit.
ik vond die maan juist erg mooi zo
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  maandag 19 september 2005 @ 09:21:32 #155
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30718851
Kickje

Niemand meer?
Nou, bij wijze van voorzet zal ik hier mijn 'default.max' file posten. Heb er de infamous teapot aan toegevoegd, en de scene is belicht met een HDRI image

http://picserver.org/view_image.php/US9BH530Q69Y

[ Bericht 11% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:08:23 (Even resizen, zie de FAQ :)) ]
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  maandag 19 september 2005 @ 11:02:43 #156
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30720821
Nou, waar blijven jullie creaties? Heeft dan niemand dit weekend op [F10] -> [Render] geklikt?
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  maandag 19 september 2005 @ 13:58:08 #157
128233 noukster
www.noukster.com
pi_30725204
Ik wil graag poppetjes maken (eigenlijk Anouk) weet iemand daar een goede tutorial voor?
  maandag 19 september 2005 @ 14:23:19 #159
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30725865
quote:
Op maandag 19 september 2005 13:58 schreef noukster het volgende:
Ik wil graag poppetjes maken (eigenlijk Anouk) weet iemand daar een goede tutorial voor?
Phew... In 3ds max figuren maken lijkt het me een flinke klus, zeker om de verhoudingen goed te krijgen.
Ik zou in jou plaats gebruik maken van Poser, daar zitten goede figuren in, met goede textures, en hiermee zijn expressies, houdingen, etc. goed na te bootsen.
Kleding zou ik vervolgens wél in 3ds maken, maar zou zo uit mijn hoofd niet weten hoe te beginnen... Ik heb even gegoogled, en dan zijn er (denk ik) wel goede tutorials voor te vinden.

Mocht je geen goed vrouwfiguur vinden, ik kan je evt wel een (copyright-free) draadmodel doneren
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  maandag 19 september 2005 @ 14:51:13 #160
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30726588
Oh, en ik heb een (vrij goed) PDF document waarin stap voor staap een cartoon-achtig figuur wordt gemaakt. Dit is dus geen realistisch persoon (cartoonesque, dus volledig andere verhoudingen van lichaamsdelen), maar de handelingen zijn denk ik wel vrijwel hetzelfde.

Heb alleen geen webspace waar ik hem kan zetten, dus wie interesse heeft laat maar weten
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_30726704
ik wel eigenlijk, mail staat in mn profiel geloof ik.
pi_30726814
ik heb ook interesse! verhoog aapstaart gmail.com please

dit is ook een héle goede character tutorial btw: http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp
pi_30726843
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:21 schreef thumper het volgende:
Kickje

Niemand meer?
Nou, bij wijze van voorzet zal ik hier mijn 'default.max' file posten. Heb er de infamous teapot aan toegevoegd, en de scene is belicht met een HDRI image

[afbeelding]
Moet je voor dat HDRI een plugin hebben ofzo, of hoe werkt dat?
  maandag 19 september 2005 @ 15:02:16 #164
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30726888
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:

[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]

(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)


Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
ik heb hem als achtergrondje staan
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30726926
Ik heb éen keer iets in 3D gemaakt omdat het moest om een competentie af te vinken. Ik vond er geen reet aan om te doen en heb me er ook niet meer mee bezig gehouden. Ik hou meer van het platte vlak.





Een waterkraan.
  maandag 19 september 2005 @ 15:17:49 #166
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30727326
Ok, ik zal vanavond de docs versturen
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  maandag 19 september 2005 @ 15:25:19 #167
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30727529
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:00 schreef menesis het volgende:

[..]

Moet je voor dat HDRI een plugin hebben ofzo, of hoe werkt dat?
Nee, als het goed is ondersteund 3ds max het standaard vanaf versie 6
Ikzelf gebruik VRay als renderer, en dan vul ik de parameters daar in. Het resultaat is dan echt verbazingwekkend... Hoe 3ds standaard renderer resultaten zijn weet ik niet

Op http://www.deathfall.com/article.php?op=click&sid=3384 staat een HDRI tutorial (klik op de pagina op de link onder het introductieverhaal), met daaronder een post hoe je het vanaf max v6 kunt gebruiken.
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  maandag 19 september 2005 @ 15:50:54 #168
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30728228
Ik zie trouwens net dat de Splutterfish plugin voor bovenstaande tutorial gratis is! 14.gif
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  maandag 19 september 2005 @ 16:27:09 #169
128233 noukster
www.noukster.com
pi_30729511
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:51 schreef thumper het volgende:
Oh, en ik heb een (vrij goed) PDF document waarin stap voor staap een cartoon-achtig figuur wordt gemaakt. Dit is dus geen realistisch persoon (cartoonesque, dus volledig andere verhoudingen van lichaamsdelen), maar de handelingen zijn denk ik wel vrijwel hetzelfde.

Heb alleen geen webspace waar ik hem kan zetten, dus wie interesse heeft laat maar weten
Graag, thenoukster@gmail.com
  maandag 19 september 2005 @ 21:04:45 #170
121708 Neohammer
Acromantula in the works...
pi_30738307
Hier heb ik de afgelopen 5 weken aan gewerkt. In mijn vrije uurtjes wel te verstaan, want ik ben helaas nog helpdesk medewerker

http://www.ewe-squad.com/(...)/10001/final1280.jpg (minder groot)

http://www.ewe-squad.com/final2400.jpg (groot)

Probleem bij groot werken: wat er in 640X480 goed uitziet, lijkt op 2400X1500 een stuk slechter.... En de rendertijden gaan ietwat omhoog.
Ander probleem: dit is met experimentele nurbs software (plugins voor max) gemaakt, waardoor ik veel tijd kwijt was met bugs posten. Maar goed, alles gefixed, ik heb nu hoofdpijn, en wil 2 paracetamol en wat thee. Hoe dan ook, het was het wel waard.
Hebridean Black project 90%
  maandag 19 september 2005 @ 23:04:47 #171
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30743239
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:04 schreef Neohammer het volgende:
Hier heb ik de afgelopen 5 weken aan gewerkt. In mijn vrije uurtjes wel te verstaan, want ik ben helaas nog helpdesk medewerker

http://www.ewe-squad.com/(...)/10001/final1280.jpg (minder groot)

http://www.ewe-squad.com/final2400.jpg (groot)

Probleem bij groot werken: wat er in 640X480 goed uitziet, lijkt op 2400X1500 een stuk slechter.... En de rendertijden gaan ietwat omhoog.
Ander probleem: dit is met experimentele nurbs software (plugins voor max) gemaakt, waardoor ik veel tijd kwijt was met bugs posten. Maar goed, alles gefixed, ik heb nu hoofdpijn, en wil 2 paracetamol en wat thee. Hoe dan ook, het was het wel waard.
Dat ziet er goed uit! Mooie texturing!
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:31:07 #172
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_30754202
Nog een 3d werkje van mij:
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:23:30 #173
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30755703
quote:
Dat heb je wel cool gedaan! Hoewel de render vrij korrelig is, vind ik je texturing erg mooi!
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_30773143
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:59 schreef menesis het volgende:
dit is ook een héle goede character tutorial btw: http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp
goede tutorial eerste keer voor mij dat een character er een beetje realistisch uitziet
  dinsdag 20 september 2005 @ 22:27:12 #175
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_30773572
“Strange Light”



“Mooi Huis”



Mja, er zitten nog wel wat foutjes in..

“Mathematica”



Deze is nog lang niet af, ik ben er dus nog mee bezig. Er komen in ieder geval allemaal bomen bovenop en nog wat extra mensjes en verlichting (misschien een nacht en een dagversie)
Jullie nog ideeen?
(idee voor de vorm van dat steen ontstond overigens door een wiskundig simulatiemodel uit Mathcad waar ik een keer mee bezig was, vandaar de naam )

“Fog”




Ik beschouw mezelf overigens totaal niet als een creatief figuur, maar vind het gewoon leuk om met 3D programma's te knoeien en dan met name met landschappen enzo.

(ik vind plaatjes uploaden trouwens wel een heel gedoe zeg. Eerst een versie maken van <200 Kb anders mag 'ie niet op PicServer, vervolgens nog een Thumb maken breedte<550 voor FOK!
en dan alles uploaden en dan al die speciale url/img-tags aanbrengen..pfff
nog een wonder dat er zoveel plaatjes gepost worden, kan dat niet makkelijker??)

[ Bericht 1% gewijzigd door STORMSEEKER op 20-09-2005 22:34:14 ]
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_30774216
Eigenlijk meer het creatieve dan de uitmuntende 3d kwaliteiten.

Maar heb geprobeerd iets te tekenen, dan in illustrator te maken, en in 3d studio max, 3d te maken.
Ging eigenlijk vrij makkelijk alleen dat ik de illustrator export als autoCAD moest doen, omdat volgens 3dsm meer dan 255 tekens op een regel in de .AI file zat.

pi_30774291
ojah, er staat woutey trouwens
pi_30775130
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:27 schreef STORMSEEKER het volgende:
...

(ik vind plaatjes uploaden trouwens wel een heel gedoe zeg. Eerst een versie maken van <200 Kb anders mag 'ie niet op PicServer, vervolgens nog een Thumb maken breedte<550 voor FOK!
en dan alles uploaden en dan al die speciale url/img-tags aanbrengen..pfff
nog een wonder dat er zoveel plaatjes gepost worden, kan dat niet makkelijker??)
Eehm, www.imageshack.us
Niet groter dan 1Mb en gebruik de 'forum code for thumbnails 1' en dan hoeff je niet te resizen etc.
(niet hotlinken! werkt niet, bovendien is een thumb 100x handiger)

waar haal je die bomen vandaan btw?? Zien er mooi uit!


work in progress:


[ Bericht 7% gewijzigd door menesis op 20-09-2005 23:18:41 ]
  woensdag 21 september 2005 @ 08:17:24 #179
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30781487
quote:
Pakkend sfeertje! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat

Klein puntje: Het lijkt nu of de zee aan het eind 'ophoudt'
Nou weet ik ook wel dat ze dat 300 jaar geleden nog dachten, dus wat dat betreft is je image wel authentiek

Maar misschien kun je een lichte mist of nevel creeren aan het einde van je zee-plane, om de overgang minder scherp te maken?
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 21 september 2005 @ 10:42:13 #180
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30784306
Weet iemand trouwens hoe ik in 3ds max een realistische menselijke huid kan nabootsen?
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 21 september 2005 @ 11:51:43 #182
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30786330
quote:
Nuttig! Thanks!
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 21 september 2005 @ 18:38:36 #183
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_30798406
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:04 schreef menesis het volgende:
waar haal je die bomen vandaan btw?? Zien er mooi uit!
Vue heeft er zelf al wat (bv. plaatje 1) en andere bomen (zoals mooie palmen e.d. zoals in 4e plaat) komen van XFrog.

XFrog maakt mooie dingen!
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_30800058
Vier of vijf jaar geleden gemaakt met Povray:





Grappig dat je nu toch de "ouderdom" kunt zien, want ik moest destijds verschrikkelijk worstelen om een realistische kaarsvlam te krijgen. . En lang dat het renderen duurde!

En ik probeer nu (na een paar jaar niets met 3D te hebben gedaan) de draad weer een beetje op te pakken met Blender. .
pi_30801888


't Stelt niks voor.
pi_30802034
wel spacend!
ga je m nog texturen?
pi_30802190
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:30 schreef menesis het volgende:
wel spacend!
ga je m nog texturen?
Daar ben ik niet zo'n kei in. Ik kan alleen greeble modifiers op boxen gooien waarvan de normals geflipt zijn en daar 6 omni's in plaatsen die allemaal een atmospreric effect hebben. Dat kan ik wel. Maar textures...

pi_30809982
Laatste testjes :

Fur!


Haar is goed te animeren ook!:
http://home.tiscali.nl/alwin/school/hairbox.avi

En nog 2 animaties, ook pure testrenders:

Explosie ( 4 mb )
http://home.tiscali.nl/alwin/school/testexplosie.avi

Onderwater test ( 1 mb )
http://home.tiscali.nl/alwin/school/onderwater.avi

AlwinBİ

[ Bericht 15% gewijzigd door AlwinBc op 22-09-2005 00:13:43 ]
  donderdag 22 september 2005 @ 00:11:10 #189
111843 Cassius
Something's fucky
pi_30810621
Tvp, zodra mijn pc weer werkt zal ik ook een paar prutzels posten

Die fur is overigens goed gelukt zeg
  donderdag 22 september 2005 @ 09:29:40 #190
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30815521
Hoe maak je dat haar eigenlijk? En nog belangrijker, hoe animeer je het vervolgens? Heb je hier een bepaalde plugin voor gebruikt?

Ziet er overtuigend uit!
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  donderdag 22 september 2005 @ 12:34:43 #191
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30820492
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:29 schreef thumper het volgende:
Hoe maak je dat haar eigenlijk? En nog belangrijker, hoe animeer je het vervolgens? Heb je hier een bepaalde plugin voor gebruikt?

Ziet er overtuigend uit!
Shag:hair schijnt goed te zijn voor haar en ook voor bijvoorbeeld gras. Ik heb er echter nog nooit mee gewerkt.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30820921
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_30821229
Wauw ... staan echt mooie dingen tussen zeg
Kon ik dat maar .... ow ja ... en had ik maar 3dmax
pi_30824799
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:39 schreef menesis het volgende:
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2:

[[url=http://img383.imageshack.us/img383/2637/vuurtoren8b5ud.th.jpg]afbeelding][/URL]

(in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!)


Nu komt er nog een schip bij.
Het is dus nagemaakt uit een boek.
Wat een sfeer
  donderdag 22 september 2005 @ 14:54:41 #195
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_30824982
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:04 schreef menesis het volgende:

[..]

Eehm, www.imageshack.us
Niet groter dan 1Mb en gebruik de 'forum code for thumbnails 1' en dan hoeff je niet te resizen etc.
(niet hotlinken! werkt niet, bovendien is een thumb 100x handiger)

waar haal je die bomen vandaan btw?? Zien er mooi uit!


work in progress:
[[url=http://img359.imageshack.us/img359/4255/vuurtoren114bm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Vooral het volume light effect in de toren is erg goed gelukt. Hulde!
Work in Progres... Ik zou allang tevreden zijn
Wat ga je nog veranderen dan?
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_30827570
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:29 schreef thumper het volgende:
Hoe maak je dat haar eigenlijk? En nog belangrijker, hoe animeer je het vervolgens? Heb je hier een bepaalde plugin voor gebruikt?

Ziet er overtuigend uit!
Vergeet shaghair, onhandig, rommelig, langzaam en minder mooi.
Gewoon de Hair & Fur modifier gebruiken in 3ds 7.5

Zet de "life" settings aan, gooi er wat wind tegenaan en renderen maar! Zo simpel en het resultaat is verbluffend.

AlwinBc
  donderdag 22 september 2005 @ 18:49:09 #197
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_30832248
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:50 schreef ssebass het volgende:

[..]

Wow waarmee is dit gemaakt dan?
Met lightwave!
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_30832579
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:27 schreef STORMSEEKER het volgende:
�Strange Light�

[[url=http://picserver.org/view_image.php/9G0T5708P88D]afbeelding
][/url]

�Mooi Huis�

[[url=http://picserver.org/view_image.php/0OF71HIU3ZX6]afbeelding
][/url]

Mja, er zitten nog wel wat foutjes in..

�Mathematica�

[[url=http://picserver.org/view_image.php/K2P4P77B2N9D]afbeelding
][/url]

Deze is nog lang niet af, ik ben er dus nog mee bezig. Er komen in ieder geval allemaal bomen bovenop en nog wat extra mensjes en verlichting (misschien een nacht en een dagversie)
Jullie nog ideeen?
(idee voor de vorm van dat steen ontstond overigens door een wiskundig simulatiemodel uit Mathcad waar ik een keer mee bezig was, vandaar de naam )

�Fog�

[[url=http://picserver.org/view_image.php/0QIS7D499W38]afbeelding
][/url]


Ik beschouw mezelf overigens totaal niet als een creatief figuur, maar vind het gewoon leuk om met 3D programma's te knoeien en dan met name met landschappen enzo.

(ik vind plaatjes uploaden trouwens wel een heel gedoe zeg. Eerst een versie maken van <200 Kb anders mag 'ie niet op PicServer, vervolgens nog een Thumb maken breedte<550 voor FOK!
en dan alles uploaden en dan al die speciale url/img-tags aanbrengen..pfff
nog een wonder dat er zoveel plaatjes gepost worden, kan dat niet makkelijker??)
Bezwaar als ik ze als wallpaper gebruikt?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_30833032
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:54 schreef Rampestamper het volgende:

[..]

Vooral het volume light effect in de toren is erg goed gelukt. Hulde!
Work in Progres... Ik zou allang tevreden zijn
Wat ga je nog veranderen dan?
nou ondertussen is er wat beweging in gekomen. Alleen stond alles íets te snel afgesteld
kies maar:
Xvid - 478Kb totaal
Flash 8 - 700Kbps
dat duurde 2,5 uur om te renderen :S
binnenkort ga ik verder (beter water, de boot moet bewegen en hij moet een golvend spoor achterlaten en het mannetje moet heen en weer gaan op zn schommelstoel)
pi_30833161
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:49 schreef AlwinBc het volgende:
Laatste testjes :

Fur!
[afbeelding]

Haar is goed te animeren ook!:
http://home.tiscali.nl/alwin/school/hairbox.avi

En nog 2 animaties, ook pure testrenders:

Explosie ( 4 mb )
http://home.tiscali.nl/alwin/school/testexplosie.avi

Onderwater test ( 1 mb )
http://home.tiscali.nl/alwin/school/onderwater.avi

AlwinBİ
dat water is echt heel relaxt! Nu nog zo'n clown fish erin en het is geheel overtuigend!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')