Die straling is niet zo goed voor levende organismen, denk meer gevallen van kanker...quote:Op zondag 11 september 2005 13:34 schreef zoalshetis het volgende:
wat zijn de gevolgen van die straling?
De verkoopcijfers van magnetrons zullen in de komende weken waarschijnlijk drastisch dalen...quote:Op zondag 11 september 2005 13:34 schreef zoalshetis het volgende:
wat zijn de gevolgen van die straling?
mjah maar niet zo heftigquote:Op zondag 11 september 2005 13:46 schreef jpzegthallo het volgende:
Stoer. Maar dit gebeurd elk jaar toch wel eens enzo?
welke planeet had je in gedachten?quote:Op zondag 11 september 2005 13:52 schreef zakjapannertje het volgende:
tijd om te verhuizen dus
Niet door de uitbarsting zelf, maar door kortgesloten kabels....quote:Op zondag 11 september 2005 13:50 schreef FreedonNadd het volgende:
zelfs bosbranden zijn mogelijk.
http://www.space.com/scienceastronomy/mystery_monday_031027.html
quote:In early September in 1859, telegraph wires suddenly shorted out in the United States and Europe, igniting widespread fires.
Oeps dat stukje net overheen gelezenquote:Op zondag 11 september 2005 13:54 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Niet door de uitbarsting zelf, maar door kortgesloten kabels....
[..]
aluminiumfolie...quote:Op zondag 11 september 2005 14:25 schreef Snoesje_Rules het volgende:
Je met wat extra kleding beschermen helpt dat?
Ach, dat kan wel zo'n honderd jaar duren heb ik begrepen. Tot die tijd raakt het allemaal een beetje in de war met verschillende polen enzo.quote:Op zondag 11 september 2005 14:31 schreef Tique3 het volgende:
Biancavia de magnetische polen gaan 'binnenkort' omdraaien
Geen idee, maar zullen we voor het gemak alle UFO's buiten beschouwing laten?quote:Op zondag 11 september 2005 13:32 schreef FatalException het volgende:
..............
Lees verder:
http://www.xerson.nl/content/view/81/2/
Wat zou de oorzaak zijn waarom de zon zich zo vreemd gedraagt?
Hopen van wel, mocht het hier in NL ook te zien zijn dan ga ik zeker foto's ervan makenquote:Op zondag 11 september 2005 14:34 schreef Natalie het volgende:
Heftig
Dat wordt dus idd weer een kleurrijk schouwspel. Prachtig is dat
behalve electra dat uitvalt, wat is het echte gevaar? en hoe sterk moet de uitbarsting zijn om de aarde te vernietigen? halve zon uitelkaar geknald?quote:Op zondag 11 september 2005 14:44 schreef Yosomite het volgende:
Er is een enorme zonnevlek met een enorme zonnevlam zichtbaar.
[afbeelding]
Het lijkt op de voorbereiding van een zeer grote uitbarsting.
De komende nachten is er kans op polllicht
Bij Kp groter dan 6 is er al een kans op pollicht in Nederland
[afbeelding]
De zonnevlek is goed, zichtbaar (nummer 798)
[afbeelding]
En hierboven een iets vergrote opname.
Dit kan een mooi drama worden. Als de magnetische veldlijnen "open barsten" (een iets ander configuratie krijgen) schieten de electronen en ionen langs de nieuwe veldlijnen naar buiten. En als dat richting aarde is, zal de aardatmosfeer lekker gaan knetteren.
Je ziet hier de veldlijnen nog behoorlijk gekromd. (op de foto de witte half boogvormige lijnen)
quote:Op zondag 11 september 2005 14:52 schreef Oud_student het volgende:
Het zal allemaal wel weer de schuld zijn van "de mens".
Ik wacht al op het Green Peace spotje, waar wij weer als milieuvervuilers worden neergezet en als boetedoening weer de nodige bedragen moeten overmaken naar de milieu organisatie.
Help de de zon schijnen, steunt Greenpeace![]()
Ik mopper ook regelmatig, als ik dit soort prachtige foto's zie, en ik zit op een veels te lage noorderbreedte..quote:Op zondag 11 september 2005 14:44 schreef Darklight het volgende:
Waarom is dat hier nou nooit te zien
Foto's van gister en vandaag in USA:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat was The Corequote:Op zondag 11 september 2005 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:
In The Day After Tomorrow faalt het magnetisch schil van de aarde ook. Toen ging het helemaal verkeerd
De reden is : er lopen teveel noobs op deze aardbol, ze moeten gepwned worden zoals ze dat moeten worden. En daar zorgt de zon dus voor dat ze hun verdiende loon krijgenquote:Op zondag 11 september 2005 15:40 schreef francorex het volgende:
Gelukkig is er het electromagnetisch veld van de aarde om ons te beschermen.![]()
Anders waren we hier niet meer.
Opmerkelijk is toch dat we ons nu in een cyclus bevinden waarin de zon minimum activiteit zou moeten vertonen. Een periode die begon in 2000 en eindigt in 2011. De maximum cyclus begint in 2012.
Echter de zon trekt zich daar blijkbaar niet veel van aan.
Waarom en hoe dat komt weet ik niet.
Weet iemand anders het ?
Het woordje "eindtijd " is dan niet ver af.quote:Op zondag 11 september 2005 15:41 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij steven we gewoon af op een nieuwe ijstijd of juist woestijntijd... no matter wat de uitlaatgassen of populatie op aarde is.
Vreemd staat er tochquote:Op zondag 11 september 2005 16:03 schreef Hallulama het volgende:
"Wetenschappers staan voor een raadsel waarom de zon zich momenteel zo gedraagt."
Is het nou wel of niet vreemd, het huidige gedrag?
Zo mooi vind ik dat niet. Wel spannend.quote:Op zondag 11 september 2005 15:51 schreef Maikuuul het volgende:
Hopelijk word het een uber grote explosie dat de hele wereld vergaatdat zou pas mooi zijn
owja, je hebt gelijk.quote:
Vroeger waren dit soort grote uitbarstingen ook niet zo erg, toen hadden ze nog geen technologie die er vatbaar voor zou kunnen zijn. Tegenwoordig zijn we erg afhankelijk van satellieten en dergelijke, deze zijn veel gevoeliger voor de deeltjes omdat ze buiten het (beschermende) magnetisch veld van de aarde staan.quote:Op zondag 11 september 2005 16:06 schreef francorex het volgende:
[..]
Zo mooi vind ik dat niet. Wel spannend.
We zitten in de overgang van het tijdperk vissen naar het tijdperk waterman. Wie weet wat ons te wachten staat ?
De Egyptenaren bijvoorbeeld beschouwden de zon en de sterren als goden. Tempels, piramides en tuinen werden aangelegd om de goden goed gezind te zijn bij de overgang van het ene tijdperk naar het andere.
Deze wonderlijke godenoffers zijn vandaag de dag nog steeds te bewonderen in Egypte.
Ze hadden mss niet de technologie van nu maar ze wisten wel veel.quote:Op zondag 11 september 2005 16:16 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Vroeger waren dit soort grote uitbarstingen ook niet zo erg, toen hadden ze nog geen technologie die er vatbaar voor zou kunnen zijn. Tegenwoordig zijn we erg afhankelijk van satellieten en dergelijke, deze zijn veel gevoeliger voor de deeltjes omdat ze buiten het (beschermende) magnetisch veld van de aarde staan.
kastaquote:Op zondag 11 september 2005 16:26 schreef AstroNova het volgende:
Plaatjes waar poollicht te zien is, ff door scrollen
Hopelijk krijgen we poollicht te zien![]()
ja dat is altijd het vreemde met dat soort dingenquote:Op zondag 11 september 2005 16:39 schreef francorex het volgende:
[..]
Ze hadden mss niet de technologie van nu maar ze wisten wel veel.
Hun goden hun religie was kennis van de kosmos. Deze kennis had hen gewaarschuwd voor de ondergang van Atlantis. Aangenomen word dat de Egyptenaren nazaten zijn van Atlantis. Als eerbetoon bouwden de Egyptenaren de piramides van Gizeh die in lijn staann met het sterrebeeld Orion. Orion of Osiris was de laatste koning alias god van Atlantis.
Zeg dat wel !quote:Op zondag 11 september 2005 16:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja dat is altijd het vreemde met dat soort dingen
Wat is daar mooi aan?quote:Op zondag 11 september 2005 15:51 schreef Maikuuul het volgende:
Hopelijk word het een uber grote explosie dat de hele wereld vergaatdat zou pas mooi zijn
one big bang.. je merkt er niks van...quote:
De oorzaak is natuurlijk amerika, dat is de oorzaak van alles en het CO2 probleemquote:Op zondag 11 september 2005 13:32 schreef FatalException het volgende:
Wat zou de oorzaak zijn waarom de zon zich zo vreemd gedraagt?
So, instead of saying "42", you say "America" ?quote:Op maandag 12 september 2005 21:27 schreef JohnDope het volgende:
De oorzaak is natuurlijk amerika, dat is de oorzaak van alles en het CO2 probleem
Vroeger wisten we dit soort dingen ook nietquote:Op zondag 11 september 2005 16:16 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Vroeger waren dit soort grote uitbarstingen ook niet zo erg, toen hadden ze nog geen technologie die er vatbaar voor zou kunnen zijn. Tegenwoordig zijn we erg afhankelijk van satellieten en dergelijke, deze zijn veel gevoeliger voor de deeltjes omdat ze buiten het (beschermende) magnetisch veld van de aarde staan.
HE!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 11 september 2005 16:02 schreef TonnyD.Sacrell het volgende:
Stel je eens voor dat we van de een op de andere seconde geen computers meer hebben.
Nooit meer.
Hoeveel moet je nu gedronken hebben om zoiets buiten te zien?quote:Op maandag 12 september 2005 19:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Je kan met een ladder nog een aardig eindje komen, zie je wel...
Dit is onafhankelijk vd hoeveelheid, want de ladder (misschien wel Jacob's ladder) staat nu binnenquote:Op maandag 12 september 2005 23:55 schreef Keromane het volgende:
[..]
Hoeveel moet je nu gedronken hebben om zoiets buiten te zien?
quote:Op maandag 12 september 2005 13:26 schreef Keromane het volgende:
Prachtige foto's.
Geen druppel.quote:Op maandag 12 september 2005 23:55 schreef Keromane het volgende:
[..]
Hoeveel moet je nu gedronken hebben om zoiets buiten te zien?
Ja, zeker! Hoop echt dat we dat hier ook te zien krijgen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:47 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
[..]
idd erg prachtig
zou leuk zijn om zoiets in het echt te zien![]()
In het verleden zijn stroomnetten in de VS en Canada uitgevallen, maar ook satellieten zijn onbestuurbaar geworden omdat de electronische schakelingen niet meer functioneerden.quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:39 schreef da_micha_man het volgende:
Wat als er nou echt iets dramatisch gebeurd? Dan zou als ik het goed heb de gebeurtenissen rond New Orleans niks zijn.
Dit plaatje.quote:
Kun je da plaatje nog iets groter maken?quote:
Er zal wel wat gas dwars zitten....heeft een mens ookwel eens last vanquote:Op donderdag 15 september 2005 14:57 schreef francorex het volgende:
OOOww jee. We zijn verhuisd naar WFL. Eeuh ff rebooten....
Zit tegenwoordig zoveel in truth en bijhorende theorien dat het soms verwarrend wordt.![]()
Wetenschap dus.
Waar is de wetenschappelijke verklaring voor het huidige gedrag van de zon ?
Zijn er theorien of bevinden we ons werkelijk op onbekend terrein?
Ik heb eens nagevraagd bij Agentschap Telecom van Economische Zaken in Amersfoort.quote:Op donderdag 15 september 2005 13:44 schreef ATuin-hek het volgende:
Mobieltje werkt nog prima.
Het is "maar" een grote (doorsnede 50 000 km, 4 keer de diameter vd aarde) zonnevlek, die dit allemaal veroorzaakt.quote:Op donderdag 15 september 2005 14:57 schreef francorex het volgende:
Waar is de wetenschappelijke verklaring voor het huidige gedrag van de zon ?
Zijn er theorien of bevinden we ons werkelijk op onbekend terrein?
dat betekent ook dat navigatie van vliegtuigen verstoord kunnen worden toch?quote:Op donderdag 15 september 2005 16:45 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Het is "maar" een grote (doorsnede 50 000 km, 4 keer de diameter vd aarde) zonnevlek, die dit allemaal veroorzaakt.
De elfjarige zonnecyclus betreft meer het aantal zonnevlekken, daar is het niet aan toe te schrijven. Er zijn wel meer zonnecycli maar die ken ik niet.
Deze zonnevlek is al dagenlang aan het sputteren.
De vlek is groot en heeft ook al een aantal grote zonnevlammen geproduceerd.
De onderliggende oorzaak van deze zonnevlek is niet bekend, maar de verschijnselen, het poollicht, electrische storingen, uitval van electronische apparatuur, horen wel bij zonnevlekken.
Heb een artikel gelezen over een vliegroute die gesloten is.De reden voor de sluiting was onduidelijk.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:19 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
ik vin het vreemd dat je nix hoort over het vliegverkeer of die er last van heeft...
weet iem. dat misschien? odat er dan ook vliegwaarschuwingen gegeven worden?
Ik denk niet dat door het huidige pak wolken veel noorderlicht kan schijnen.quote:Op donderdag 15 september 2005 22:01 schreef Hallulama het volgende:
Ik zie in de regio Leiden in noordelijke en oostelijke richting een lichtgroene gloed van de wolken afkomen, is dit een rare manier van reflectie van eventuele verlichting in kassen in de omgeving, of heeft dit iets met het noorderlicht van doen?
quote:Op donderdag 15 september 2005 22:01 schreef Hallulama het volgende:
Ik zie in de regio Leiden in noordelijke en oostelijke richting een lichtgroene gloed van de wolken afkomen, is dit een rare manier van reflectie van eventuele verlichting in kassen in de omgeving, of heeft dit iets met het noorderlicht van doen?
Dat type smiley wint aan populariteit op FOK!forum, hij straalt dan ook iets heel cools / nonchalants uit, maar misschien kun je gewoon even uitleggen wat de neuk je bedoelt?quote:
Dat zie ik hier toch ook (noordelijke richting)quote:Op donderdag 15 september 2005 22:01 schreef Hallulama het volgende:
Lichtvervuilingquote:Op donderdag 15 september 2005 23:55 schreef Yosomite het volgende:
Poollicht op een regenachtige nacht in Nederland, circa 23:00 .
Geloven jullie, geloof ik het ook.![]()
[afbeelding]
Op de PL chat zeiden ze toch eel wat anders.quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:04 schreef Hallulama het volgende:
Ik weet wat lichtvervuiling is, ik zie elke avond/nacht lichtvervuiling, echter, gisteren was deze lichtvervuiling dus lichtgroen getint in een bepaald gebied.
Bron?quote:[b]Op woensdag 21 september 2005 19:43
Trouwens alle planeten in ons zonnestesel.
quote:
Dat klinkt op zich voldoende uitdagend.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:43 schreef francorex het volgende:
De zon is verantwoordelijk voor het geen nu op Mars ontdekt word !?
Mars ondergaat versnelde veranderingen... de Aarde ondergaat versnelde veranderingen...Trouwens alle planeten in ons zonnestesel.
Its always the Sun !
quote:Op woensdag 21 september 2005 23:09 schreef Yosomite het volgende:
[..]
- Bush ondertekent het Kyoto protocol niet![]()
Zelfs op Jupiter en Saturnus komen "Poollichten" voor.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:09 schreef Yosomite het volgende:
Op de grote buitenplaneten heeft de zon niet zoveel invloed denk ik, omdat de afstand behoorlijk groot is.
Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.![]()
ja, die veroorzaakt de opwarming waarschijnlijkquote:Op woensdag 21 september 2005 18:32 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic over de zon
Ik denk dat het een optelsom is van verschillende factoren. Zoals atmosferische en oceanologische omstandigheden, watertemperatuur, positie ten opzichte van de zon, menselijk broeikaseffect enzquote:Op donderdag 22 september 2005 17:48 schreef switchboy het volgende:
Is deze zonneactiviteit ook de rede voor een druk orkaan seizoen?
Dit heb ik vorige week dinsdag ook hier in Vaasa, Finland gezien. Voor 't eerst dat ik noorderlicht zag, en 't was best mooi. Daarna ben ik richting Lapland gegaan, maar daar heb ik niet echt opgelet; hoewel het er wel schijnt geweest te zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2005 00:14 schreef Yosomite het volgende:
[afbeelding]
En dit is wat in Alaska te zien was (toch heel wat noordelijker)
Klopt, ik heb het vorig jaar ook al een keer gedaan. Toen zag de zon er zo uit:quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:09 schreef jpzegthallo het volgende:
Dat is nog een best effen beeld eigenlijk The_Terminator.
Met ANW () hebben wij dit ook een keer gedaan, alleen dan echt veeel groter. Volgens mij waren er toen meer vlekken..
Een kuil in de zonquote:Op vrijdag 23 september 2005 16:04 schreef The_Terminator het volgende:
De geprojecteerde zon, je kunt duidelijk een zwarte vlek (beschadiging aan het oppervlak van de zon) in het het midden zien zitten.
En wat als je nu zo'n grote doet van de zon nu? Krijg je dan nog meer van die dingen?quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:14 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het vorig jaar ook al een keer gedaan. Toen zag de zon er zo uit:
[afbeelding]
Nee, ik heb het wel geprobeerd maar blijft hetzelfde. Die andere vlekken zijn er nog wel, maar zitten waarschijnlijk aan de andere kant van de zon...quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:16 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
En wat als je nu zo'n grote doet van de zon nu? Krijg je dan nog meer van die dingen?![]()
Jep ...donkerder is koeler en het is een gat (kuil)quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:18 schreef jpzegthallo het volgende:
En nog iets, die zonneactiviteit betekent dat er daar veel uitbarst en explodeert daar op de zon toch? Waarom is het daar dan donkerder (=koeler?)
HIER kun je zien wat er aan de andere kant zit...quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:19 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Nee, ik heb het wel geprobeerd maar blijft hetzelfde. Die andere vlekken zijn er nog wel, maar zitten waarschijnlijk aan de andere kant van de zon...
Herstellen die plekken dan na verloop van tijd weer? Ik dacht dat het een permanente beschadiging was...quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
HIER kun je zien wat er aan de andere kant zit...
En dat is nu bar weinig.....
Het kan gebeuren dat een hele grote vlek (zoals nummer 810 van vorige week) dat ie de zon rond gaat. Maar meestal lossen ze op.quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:23 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Herstellen die plekken dan na verloop van tijd weer? Ik dacht dat het een permanente beschadiging was...
http://www.space.com/imageoftheday/image_of_day_051117.htmlquote:Sunspots are cooler regions of the Sun's surface. They harbor pent-up magnetic energy that, when released, behaves like soda shooting from a shaken bottle. Sunspots can spawn solar flares, which are flashes of radiation. Often the flares are accompanied by coronal mass ejections, which are outpourings of charged particles. These storms can reach Earth in a day or so and sometimes disable satellites and interrupt communications.
If the new sunspot erupts sufficiently, colorful Northern Lights might grace the skies at high latitudes later this week.
Mwa.... Het zijn maar flares van M-klasse.quote:Op zaterdag 19 november 2005 00:13 schreef francorex het volgende:
Hoezo zonneminimum ?
Zeg even hallotegen sunspot 822, een monster van een sunspot.
[afbeelding]
November 17, 2005
Space.com
A large sunspot has just rotated onto the visible disk of the Sun. It's wider than Jupiter and loaded with magnetic energy.
Already, the sunspot has kicked up moderate flares. It is catalogued as No. 822.
[..]
http://www.space.com/imageoftheday/image_of_day_051117.html
Hmm...ik keek anders vannacht naar buiten en zag um nie...dus hij is op hol geslagen, weg was ie...quote:Op zaterdag 19 november 2005 00:49 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb trouwens nog niks gemerkt van de zon die op hol geslagen is. of ben ik nou dom aan het lullen?
Hickups..... Iedereen heeft ze wel eens.quote:Op zaterdag 19 november 2005 00:40 schreef francorex het volgende:
Crash wat is jouw mening, wat denk jij van dit zonneminimum? eigenlijjk is het meer een maximum , wetenschappers staan voor meer vragen, dan dat er antwoorden zijn.
Heb jij een verklaring en zie jij een verband tussen zonneactiviteit sinds 1960 en het veranderende klimaat tot vandaag de dag?
Ok, en wat vin je mijn theorie op de zonne-uitbarstingen(zojuist bedacht):quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:09 schreef francorex het volgende:
Interessante post Oo-blackgirl-oO, uw bijdrage heeft gesmaakt.![]()
quote:A new 11-year solar cycle beginning in late 2007 or early 2008 will be 30-50 percent stronger than the previous one, researchers at the National Center for Atmospheric Research in Boulder, Colorado warned Monday.
mjeetje, is wel leuk & byzonder inderdaad allemaal, maar dat licht heeft dus echt effect op ons, dus ik ben benieuwd wat deze golf oplevert. meestal komt het licht in een paar dagen tijd al aan op Aarde.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:11 schreef francorex het volgende:
Oo_blackgirl, er is nog meer sperma opkomst, kosmische sperma.![]()
Growing Solar Storms Threaten Communications, Astronauts click
March 7, 2006
AFP
[..]
[afbeelding]
Een zonnecyclus, 30% tot 50% intensiever, hopelijke kunnen we die lading verteren.![]()
quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:01 schreef Frutsel het volgende:
hmm...over 2 jaar begint ut pas... geven we het nieuwe kabinet de schuld![]()
Van wanneer moet die foto zijn.... van vandaag....quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:11 schreef francorex het volgende:
Oo_blackgirl, er is nog meer sperma opkomst, kosmische sperma.![]()
Growing Solar Storms Threaten Communications, Astronauts click
March 7, 2006
AFP
[..]
[afbeelding]
Een zonnecyclus, 30% tot 50% intensiever, hopelijke kunnen we die lading verteren.![]()
zo zeg, wat neem je voor spul? Ik wil ook wat!quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:24 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
mjeetje, is wel leuk & byzonder inderdaad allemaal, maar dat licht heeft dus echt effect op ons, dus ik ben benieuwd wat deze golf oplevert. meestal komt het licht in een paar dagen tijd al aan op Aarde.
van spirituele leringen heb ik geleerd, dat hoe intenser het licht daar op plekken waar het nog donker is, hoe meer chaos er ontstaat.
het licht zal een zegen zijn. (nee, niet vanwege de chaos..)
thanks voor het berichtje
Reclaiming Your Infinite Powerquote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:39 schreef Bensel het volgende:
[..]
zo zeg, wat neem je voor spul? Ik wil ook wat!
Typische gedachtegang van iemand die niet verder kijkt dan zijn 9 tot 5 leventje.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:36 schreef masterdave het volgende:
Ik denk dat er nooit wat dramatisch gaat gebeuren wat je altijd in films ziet, geen ijstijd, geen eindtijd, geen dodelijke zonnevlammen, geen meteor inslag, geen stoppende kern van de aarde, niks, helemaal niks, hooguit 1 of andere mafkees die een atoombom ergens op gooit.
Typisch iemand die hoopt op allemaal leuke doemscenario's, ik heb het hier wel over me eigen leven he, in mijn leven zal het nooit gebeuren, en ook nooit in die van jou, mark my wordsquote:Op woensdag 22 maart 2006 00:18 schreef Nee het volgende:
[..]
Typische gedachtegang van iemand die niet verder kijkt dan zijn 9 tot 5 leventje.
en wat precies zal nooit gebeuren eigenlijk?, remember dit topic gaat over de ZONquote:Op woensdag 22 maart 2006 07:46 schreef masterdave het volgende:
[..]
Typisch iemand die hoopt op allemaal leuke doemscenario's, ik heb het hier wel over me eigen leven he, in mijn leven zal het nooit gebeuren, en ook nooit in die van jou, mark my words
quote:en wat precies zal nooit gebeuren eigenlijk?, remember dit topic gaat over de ZON
Maar dit is gewoon puur mijn mening, want overal op internet waar je leest dan zijn er doemscenario's op komst, de aarde/mensheid zou al 8 keer vernietigd zijn in 4 jaar tijd. Ik denk dat er niks zal gebeuren in mijn leven, misschien in een tijdbestek van miljoenen jaren zal er wat gebeuren met de aarde...althans, dat denk ik dan he.quote:Vorig jaar dit berichtje dus gestart, zijn alweeer een half jaar verder en niks is er gebeurd, ik denk dat er nooit wat dramatisch gaat gebeuren wat je altijd in films ziet, geen ijstijd, geen eindtijd, geen dodelijke zonnevlammen, geen meteor inslag, geen stoppende kern van de aarde, niks, helemaal niks, hooguit 1 of andere mafkees die een atoombom ergens op gooit.
niemand hier in dit topic heeft doemscenario's genoemd, enkel jijquote:Op donderdag 23 maart 2006 07:54 schreef masterdave het volgende:
[..]
[..]
Maar dit is gewoon puur mijn mening, want overal op internet waar je leest dan zijn er doemscenario's op komst, de aarde/mensheid zou al 8 keer vernietigd zijn in 4 jaar tijd. Ik denk dat er niks zal gebeuren in mijn leven, misschien in een tijdbestek van miljoenen jaren zal er wat gebeuren met de aarde...althans, dat denk ik dan he.
goh wat erg.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:36 schreef masterdave het volgende:
ik denk dat er nooit wat dramatisch gaat gebeuren wat je altijd in films ziet, geen ijstijd, geen eindtijd, geen dodelijke zonnevlammen, geen meteor inslag, geen stoppende kern van de aarde, niks, helemaal niks.
quote:en nu terug naar de ZON![]()
"Global dimming" neemt af, behalve in China en India.quote:The amount of sunshine reaching earth is increasing, accelerating the pace of climate change, scientists have found.
A series of independent studies around the world show a significant rise in the amount of sunshine penetrating the atmosphere to be absorbed by the earth’s surface and turned into heat.
The research will concern climate researchers who are already predicting a rapid rise in global temperatures due to man-made emissions of so-called greenhouse gases such as carbon dioxide.
“The enhanced warming we have seen since the 1990s along with phenomena such as the widespread melting of glaciers could well be due to this increased intensity of sunlight compounding the effect of greenhouse gases,” said Professor Martin Wild of the Institute of Atmospheric and Climate Science in Zurich, Switzerland.
quote:“A widespread brightening has been observed since the 1980s. This may substantially affect surface climate, the water cycle, glaciers and ecosystems,”
Interessant, dat impliceert dat de milieumaatregelen tegen roetuitstoot het versterkt broeikaseffect in de hand werken. Ben benieuwd hoe de diverse betrokken organisaties en instanties daar op reageren.quote:Op maandag 27 maart 2006 23:23 schreef francorex het volgende:
Het 'grof' stof is opgekuist, blijft over het 'fijn' stof en een versneld broeikaseffect, kort samengevat.
of we zitten nog steeds in de normale cyclus van opwarming en afkoeling van de aarde.. Bij een vulkaanuitbarsting komt al meer vrij dan de uitstoot van alle auto's bij elkaar, alleen kunnen we daar niks mee verdienen, met het broeikasteffect kan er heel veel verdiend worden.. its all about pecuniaquote:Op maandag 27 maart 2006 23:23 schreef francorex het volgende:
Het 'grof' stof is opgekuist, blijft over het 'fijn' stof en een versneld broeikaseffect, kort samengevat.
Hoe dan ook, het zit goed fout. We lopen het risico debatterend ten onder te gaan.
Het is tijd voor actie, op alle fronten.
interessant feitquote:Op maandag 27 maart 2006 22:47 schreef Monidique het volgende:
De grotere hoeveelheid zonlicht heeft echter niets te maken met een intensere zon, maar met een afname van blokkerende deeltjes in de atmosfeer.
wellicht kortdurende intensiteit? niet genoeg om de aarde te beïnvloeden?quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:33 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
interessant feit
hoe zit het dan eigenlijk met de zonne-vlammen (de uitbarstingen) ? levert dit ook niet meer intensiteit op dan?
dank voor je suggestie maar ik kan me niet met je verenigen, nadat je zelf dit hebt gepost:quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wellicht kortdurende intensiteit? niet genoeg om de aarde te beïnvloeden?
quote:Op zondag 11 september 2005 13:40 schreef zoalshetis het volgende:
The sunspot is just rotating into view, so its energy has been directed sideways and not directly at Earth. In coming days, if more major flares erupt as forecasters expect, they'll head right at us and radio blackouts, cell phone dropouts and other communications disruptions are more likely, scientists said.
Wat komt er meer vrij? Dat is namelijk een punt waarop veel mensen de mist in gaan, de ene uitstoot is de andere uitstoot niet. Dus doel je op zwaveldioxide, methaan, fijn stof, roet, koolstofdioxide, etc etc?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:57 schreef Bensel het volgende:
Bij een vulkaanuitbarsting komt al meer vrij dan de uitstoot van alle auto's bij elkaar, alleen kunnen we daar niks mee verdienen, met het broeikasteffect kan er heel veel verdiend worden.. its all about pecunia
zwaveldioxide, fijnstof, en koolstofdioxidequote:Op donderdag 30 maart 2006 22:06 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat komt er meer vrij? Dat is namelijk een punt waarop veel mensen de mist in gaan, de ene uitstoot is de andere uitstoot niet. Dus doel je op zwaveldioxide, methaan, fijn stof, roet, koolstofdioxide, etc etc?
Wat mij bekend is dat een actievere zon de temperatuur op aarde op 2 manieren kan beinvloeden. Een actievere zon zendt meer warmtestraling uit, de hoeveelheid energie die de aarde ontvangt van de zon zal dus ook toenemen. Een ander effect is dat ionosfeer sterk opwarmt als deze de deeltjes adsorbeert die vrijkomen bij een zonnevlam, de temperatuur van de ionosfeer kan op heftige dagen oplopen tot ruim 700 graden. Tevens deukt de ionosfeer in tijdens het passeren van de zonnestorm zodat het gebied met die hoge temperaturen in zodat de lager gelegen delen in de atmosfeer extra opwarmen. Het is bekend dat de koude periode in het tweede deel van het vorige millennium samenviel met een extreem lage zonneactiviteit.quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:33 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
hoe zit het dan eigenlijk met de zonne-vlammen (de uitbarstingen) ? levert dit ook niet meer intensiteit op dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |