Mag ik je aanraken?quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:17 schreef Strolie75 het volgende:
Gister de iPod nano bij het Apple centre in Amsterdam vastgehouden. Wat een mooi ding.
Voorlopig nog niet veel in ieder geval, de store is er weer en er is niet veel veranderd. De expositie in Parijs gaat om 11 uur open, misschien zien we dan nog iets.quote:
Ik heb een studentenlicentie.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:48 schreef tonks het volgende:
Dat heb ik ook 'aangeschaft'
Ik neem aan dat ze dat bedoelen met studentenlicentiequote:Op dinsdag 20 september 2005 10:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jullie zijn bekend met www.surfspot.nl? Daar is Office veel goedkoper te verkrijgen, als je onderwijsinstelling een contract heeft met surfspot.
Zelfde verhaal voor SPSS.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:21 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb hem ook via Surfspot gekocht.
Nu nog Maple. Onze school geeft alleen een Maple licentie voor Windows uit en via Surfspot kan ik hem niet kopen. Ik heb wel een Mac versie maar die is niet zo heel erg legaal.
Universiteit van Tilburg nietquote:Op dinsdag 27 september 2005 18:10 schreef Rock-shocker het volgende:
SSPS voor Mac OS Xstaat wel bij surfspot, tenminste, voor studenten van de UvA staat hij er gewoon bij.
Die "winkel" waar ik hem kuchkochtkuch Ahum... had geen volledige versie. Het programma is opgebouwd uit verschillende modules die je apart moet registreren. Mijn "winkel" had alleen de meest gebruikte modules. Heeft die versie van de UvA alle modules en wat kost hij? Ik ken wel mensen die daar studeren en/of vakken volgen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:16 schreef Rock-shocker het volgende:
Heel erg matig. Maar hij is natuurlijk altijd te *kuch*kopen*kuch*.
Het is wat moeilijk te zeggen. Aan de ene kant zegt ThinkSecret dat er geen Video-iPod gaat komen, maar wel een uodate van de gewone update. Aan de andere kant staat op de uitnodiging duidelijk een bioscoopgordijn, wat toch wel iets richting video implicieert...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:44 schreef XL het volgende:
Kick!
12 oktober wederom een 'special event' door Apple.
Vorige keer was het de Nano... dit keer?
De video(clip) iPod?
of gewoon de Powermacs/Powerbooks updates?
Valt nog mee, ze zeiden meestal dat de tijd nog niet rijp was voor een video-iPod, maar dat hij er wel 'ooit' aan zal komen. Misschien is 12 oktober de tijd rijpquote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:23 schreef Geqxon het volgende:
Als er een iPod video uitkomt, zou dat wel betekenen dat ze zichzelf enorm tegenspreken
Appleinsider zegt het eerste. Beide hebben het met grote regelmaat goed.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Het tweede wordt door Think Secret ook al bevestigd..
Het chat ook wel erg slow hier.....quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hey, er is een Apple slowchat.Ik ben sinds een paar weken de trotse bezitster van een IMac G5.
( Ervaringen van een first-time Mac-gebruikster deel II )
appeltje-shift 1 / 2 / 3 / 4 3 is zelf een kader trekken, 4 is volledig scherm, 1 en 2 weet ik neit!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:20 schreef XL het volgende:
Ik ben trouwens de toetsencombinatie vergeten om je cursor in een fototoestel te veranderen. Zodat je een screenshot kan maken van een bepaald venster.
wie o wie?
en werkt het bij dashboard-widgets?
3 is volledig schermquote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:59 schreef FrEeZzE het volgende:
[..]
appeltje-shift 1 / 2 / 3 / 4 3 is zelf een kader trekken, 4 is volledig scherm, 1 en 2 weet ik neit!
Fantastisch!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:09 schreef nietzman het volgende:
Appletje+shift+4 en dan spatie.
Inderdaad.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:42 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Een nieuwe iMac!
Nu heb ik niet meer de nieuwste.
En die nieuwe is nog even duur ook.quote:
Intern modem en eenknopsmuis ja.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:33 schreef XL het volgende:
De nieuwe iMac leveren ze met de Mighty Mouse. Het modem is een optie en alleen extern. Dat is ook veranderd ten opzichte van jullie toch? Hebben jullie nog een intern modem? en een eenknopsmuis?
Ik zal deze update eens bij mijn vader onder de neus drukken, de arme man werkt nog steeds met Windoos.![]()
Voor zover ik het weet heeft de nieuwe iPod dock een zwart gaatje, en kijkend naar het zwarte plasticje op de remote zou ik zelf voor IR gaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:09 schreef XL het volgende:
Remote/Frontrow in Apple Store
Hoe communiceert dit ding met mijn iPod/iBook?
Ik heb geen infrarood op iPod/iBook?
Ik heb geen Bluetooth op iPod?
Volgens de site geen connectoren bijgeleverd.
iPod via dock, dus het ding zelf via Bluetooth??????
Lijkt logisch ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Voor zover ik het weet heeft de nieuwe iPod dock een zwart gaatje, en kijkend naar het zwarte plasticje op de remote zou ik zelf voor IR gaan.
Voorlopig niet. De remote is voor je iPod bedoeld, alleen sinds gisteren werkt hij ook op de nieuwe iMac. Waarschijnlijk over een tijdje op meer nieuwe Macs, en wellicht ook op oude, maar nu nog even niet. En de Remote werkt inderdaad via IR.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:09 schreef XL het volgende:
Itunes al eens geprobeerd?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:27 schreef Twisted2000 het volgende:
wat voor programma gebruiken jullie eigenlijkk om cd'kes af te spelen....probeerde het met quicktime maar dat gaat niet echt dat je zegt handig
Ik ben iets verder, er is ook een universal dock a 39 euro. Daarop zit een infraroodpoort, tevens zit daar een dockconnector bij voor mijn iPod. Grote vraag is dan nu, kan ik mijn iBook gaan besturen met de remote als ik de universal iPod dock aansluit op mijn laptop. Volgens mij wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:09 schreef XL het volgende:
Ik heb geen infrarood op iPod/iBook?
Ik heb geen Bluetooth op iPod?
Volgens de site geen connectoren bijgeleverd.
iPod via dock, dus het ding zelf via Bluetooth??????
Ja inderdaad, maar opzich kan je dat customizen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 10:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als het goed is, start 'ie iTunes toch gewoon op als je er een CD in douwt?
Ik denk van niet. Op de site staat alleen dat de Remote met iPods werkt, en bij het stukje over Mac staat alleen de iMac vermeld. Je iBook heeft geen dock connector, dus zal ook niet te bedienen zijn via dat dock. En tot slot heeft iemand van Apple zelf al gezegd dat Front Row alleen voor de iMac is, voorlopig. Nog even afwachten dus.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:56 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben iets verder, er is ook een universal dock a 39 euro. Daarop zit een infraroodpoort, tevens zit daar een dockconnector bij voor mijn iPod. Grote vraag is dan nu, kan ik mijn iBook gaan besturen met de remote als ik de universal iPod dock aansluit op mijn laptop. Volgens mij wel.
De dock hangt natuurlijk via usb aan je iBook. Op die manier kan het dock makkelijk ook de functie van een infrarood-receiver hebben. Ik heb de presentatie van Steve nog niet gekeken, maar de sites die verslag deden meldde allemaal remote voor alle macs.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Op de site staat alleen dat de Remote met iPods werkt, en bij het stukje over Mac staat alleen de iMac vermeld. Je iBook heeft geen dock connector, dus zal ook niet te bedienen zijn via dat dock. En tot slot heeft iemand van Apple zelf al gezegd dat Front Row alleen voor de iMac is, voorlopig. Nog even afwachten dus.
Front Row bedoel je?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:53 schreef super-muffin het volgende:
Ik zou dat Front Line wel graag willen hebben op mn Mac Mini, maar het zit alleen op de iMac heb ik begrepen?
http://www.apple.com/quicktime/guide/appleevents/quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:25 schreef Geqxon het volgende:
Waar is deze keynote ergens te bekijken?
http://stream.apple.akadns.net/quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:25 schreef Geqxon het volgende:
Waar is deze keynote ergens te bekijken?
Ooit van Tabbed Browsing gehoord?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:44 schreef Remzz het volgende:
Nu is er eigenlijk geen mogelijkheid snel te switchen naar een andere site.
Neequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:48 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ooit van Tabbed Browsing gehoord?
Ga naar Safari. Klik op 'Safari' -> Preferences -> Tabs -> Enable Tabbed Browsing en de vinkjes daaronder (de bovenste maakt de nieuwe tab direct actief). Dan kun je met Appletje + T een nieuwe tab openen. Zie ook de shortcuts in het preferences venster.quote:
Jawel, ze zijn er nog. Mensen die nooit gehoord hebben van Tabbed Browsing. Zou hij ook nog niet weten dat de halve wereld ongeveer mobiel kan bellen?quote:
Ik zou wel moeten als moderator van Gadquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zou hij ook nog niet weten dat de halve wereld ongeveer mobiel kan bellen?
Ik ben net de keynote van woensdag aan het kijken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:08 schreef super-muffin het volgende:
Over 2 weken weer een pers converentie van Apple.
Dit keer voor de Pro lijn als het goed is.
Ik denk dat dat voor een deel ook komt doordat dingen net even anders werken dan in Windows, en je Windows gewend was. Alhoewel ik moet zeggen dat ik vrij snel gewend was en na een maand al Apple truckjes probeerde uit te halen op Windows pc's (Verdomme, waarom werkt F9 niet)quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:44 schreef Remzz het volgende:
Ik werk nu trouwens een maand of 3 met een OS X, en om eerlijk te zijn is het me niet helemaal meegevallen. Iedereen die zegt dat het zo vanzelfsprekend is enzo kan ik niet 100% gelijkt geven....
Nu ben ik er aan gewend en moet ik toegeven dat het beter werkt dan Windows maar in het begin vond ik het toch wel erg wennen.
Het gene wat ik gewoon het meest mis is een taakbalk onderin beeld waar al je programma's en websites staan. Nu is er eigenlijk geen mogelijkheid snel te switchen naar een andere site. Ik heb wel de hoeken zegmaar geactiveerd dat ik daar snel expose krijg en toch makkelijk kan switchen maar ik vind het alsnog nogal omslachtig.
Ik kom hier allemaal nieuwe dingen te wetenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor een deel ook komt doordat dingen net even anders werken dan in Windows, en je Windows gewend was. Alhoewel ik moet zeggen dat ik vrij snel gewend was en na een maand al Apple truckjes probeerde uit te halen op Windows pc's (Verdomme, waarom werkt F9 niet)
Nog een handige tip: net zoals je met Apple-Tab van applicatie kunt wisselen kun je met Apple-` van venster (binnen de huidige applicatie) wisselen. Dat maakt wisselen tussen twee Safari-vensters weer een stapje makkelijkerOh, en de standaard-toetsencombi om van tab te wisselen in Safari vond ik wat onhandig, maar die kun je bij de System Preferences wijzigen, onder Application Shortcuts. Bij mij staat het nu op Appletoets en de pijltjestoetsen. Sneller gaat het volgens mij niet
Toen ik twijfelde over mijn Apple heb ik xvsxp.com eens doorgebladerd. Staan een hoop nuttige tips tussen. Zelfs aan de xp-kant leerde ik nog wat.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:19 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik kom hier allemaal nieuwe dingen te weten![]()
Dat proberen op Windows's pc's ken ik, elke keer naar de hoeken gaan en dan verbaast zijn waarom expose het niet doet
Ik heb ook met oudere versies zonder problemen copy protected CD's geript hoorquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:07 schreef Beathoven het volgende:
Vet, iTunes 5 ript zonder problemen copy protected CD's. Eerdere versies van iTunes deden dit iig niet.
Aardige programmeurs daar bij Apple
Ik zat me dat ook net te bedenken.....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook met oudere versies zonder problemen copy protected CD's geript hoorM'n iBook was altijd al het enige medium wat ik heb die beveiligde CD's kan lezen. Zowel de CD-speler in m'n hifi als die in m'n PC kunnen er niks mee, maar m'n iBook speelde (en ripte) ze altijd zonder problemen.
Bedoel je trouwens niet iTunes 6? Dat is iig de laatste versie
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik een CD voor mn nichtje ging rippen (Alicia Keys of zoquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:19 schreef XL het volgende:
[..]
Is de kopieerbeveiliging dan windows-only? Voert Windows een check uit die de mac niet doet?
Vaak zit er autorun troep op die een of ander verneukte driver installeerd zodat je die CD niet meer kan kopieeren. Uiteraard heeft de Mac hier geen enkele boodschap aan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:19 schreef XL het volgende:
Is de kopieerbeveiliging dan windows-only? Voert Windows een check uit die de mac niet doet?
Ik heb dit wel eens gehad bij een CD. Dit was een Green Lizard cd (Newborn) en die copy control is gebouwd voor een al wat ouder versie van Mac OS (geen idee welke precies) maar inderdaad, 10.2 had er schijt aan destijds.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:42 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik een CD voor mn nichtje ging rippen (Alicia Keys of zo) en daar stond op 'will not play on a PC or Mac" en inderdaad, op hun PC niets, en mijn Powerbook had em zo geript
![]()
Je moet ook je auto-run uitschakelen. Verder raad ik je audio-grabben voor windows aan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:45 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Vaak zit er autorun troep op die een of ander verneukte driver installeerd zodat je die CD niet meer kan kopieeren. Uiteraard heeft de Mac hier geen enkele boodschap aan.
Die lui willen zélf natuurlijk wel hun cd'tjes kunnen blijven rippen. Ze doen het juist expres.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:46 schreef Tijn het volgende:
En dat terwijl de halve muziekbusiness op Macs draait. Je zou toch zeggen dat die gasten doorhebben dat hun eigen beveiligingen niet echt werken.
De mensen die muziek maken gebruiken Macs (vaak zelfs on-stagequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:46 schreef Tijn het volgende:
En dat terwijl de halve muziekbusiness op Macs draait. Je zou toch zeggen dat die gasten doorhebben dat hun eigen beveiligingen niet echt werken.
Tja, iTunes 5 is alweer een maand oud.. maar ik bedoel 'm welquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook met oudere versies zonder problemen copy protected CD's geript hoorM'n iBook was altijd al het enige medium wat ik heb die beveiligde CD's kan lezen. Zowel de CD-speler in m'n hifi als die in m'n PC kunnen er niks mee, maar m'n iBook speelde (en ripte) ze altijd zonder problemen.
Bedoel je trouwens niet iTunes 6? Dat is iig de laatste versie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |