Neequote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:48 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ooit van Tabbed Browsing gehoord?
Ga naar Safari. Klik op 'Safari' -> Preferences -> Tabs -> Enable Tabbed Browsing en de vinkjes daaronder (de bovenste maakt de nieuwe tab direct actief). Dan kun je met Appletje + T een nieuwe tab openen. Zie ook de shortcuts in het preferences venster.quote:
Jawel, ze zijn er nog. Mensen die nooit gehoord hebben van Tabbed Browsing. Zou hij ook nog niet weten dat de halve wereld ongeveer mobiel kan bellen?quote:
Ik zou wel moeten als moderator van Gadquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zou hij ook nog niet weten dat de halve wereld ongeveer mobiel kan bellen?
Ik ben net de keynote van woensdag aan het kijken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:08 schreef super-muffin het volgende:
Over 2 weken weer een pers converentie van Apple.
Dit keer voor de Pro lijn als het goed is.
Ik denk dat dat voor een deel ook komt doordat dingen net even anders werken dan in Windows, en je Windows gewend was. Alhoewel ik moet zeggen dat ik vrij snel gewend was en na een maand al Apple truckjes probeerde uit te halen op Windows pc's (Verdomme, waarom werkt F9 niet)quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:44 schreef Remzz het volgende:
Ik werk nu trouwens een maand of 3 met een OS X, en om eerlijk te zijn is het me niet helemaal meegevallen. Iedereen die zegt dat het zo vanzelfsprekend is enzo kan ik niet 100% gelijkt geven....
Nu ben ik er aan gewend en moet ik toegeven dat het beter werkt dan Windows maar in het begin vond ik het toch wel erg wennen.
Het gene wat ik gewoon het meest mis is een taakbalk onderin beeld waar al je programma's en websites staan. Nu is er eigenlijk geen mogelijkheid snel te switchen naar een andere site. Ik heb wel de hoeken zegmaar geactiveerd dat ik daar snel expose krijg en toch makkelijk kan switchen maar ik vind het alsnog nogal omslachtig.
Ik kom hier allemaal nieuwe dingen te wetenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor een deel ook komt doordat dingen net even anders werken dan in Windows, en je Windows gewend was. Alhoewel ik moet zeggen dat ik vrij snel gewend was en na een maand al Apple truckjes probeerde uit te halen op Windows pc's (Verdomme, waarom werkt F9 niet)
Nog een handige tip: net zoals je met Apple-Tab van applicatie kunt wisselen kun je met Apple-` van venster (binnen de huidige applicatie) wisselen. Dat maakt wisselen tussen twee Safari-vensters weer een stapje makkelijkerOh, en de standaard-toetsencombi om van tab te wisselen in Safari vond ik wat onhandig, maar die kun je bij de System Preferences wijzigen, onder Application Shortcuts. Bij mij staat het nu op Appletoets en de pijltjestoetsen. Sneller gaat het volgens mij niet
Toen ik twijfelde over mijn Apple heb ik xvsxp.com eens doorgebladerd. Staan een hoop nuttige tips tussen. Zelfs aan de xp-kant leerde ik nog wat.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:19 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik kom hier allemaal nieuwe dingen te weten![]()
Dat proberen op Windows's pc's ken ik, elke keer naar de hoeken gaan en dan verbaast zijn waarom expose het niet doet
Ik heb ook met oudere versies zonder problemen copy protected CD's geript hoorquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:07 schreef Beathoven het volgende:
Vet, iTunes 5 ript zonder problemen copy protected CD's. Eerdere versies van iTunes deden dit iig niet.
Aardige programmeurs daar bij Apple
Ik zat me dat ook net te bedenken.....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook met oudere versies zonder problemen copy protected CD's geript hoorM'n iBook was altijd al het enige medium wat ik heb die beveiligde CD's kan lezen. Zowel de CD-speler in m'n hifi als die in m'n PC kunnen er niks mee, maar m'n iBook speelde (en ripte) ze altijd zonder problemen.
Bedoel je trouwens niet iTunes 6? Dat is iig de laatste versie
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik een CD voor mn nichtje ging rippen (Alicia Keys of zoquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:19 schreef XL het volgende:
[..]
Is de kopieerbeveiliging dan windows-only? Voert Windows een check uit die de mac niet doet?
Vaak zit er autorun troep op die een of ander verneukte driver installeerd zodat je die CD niet meer kan kopieeren. Uiteraard heeft de Mac hier geen enkele boodschap aan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:19 schreef XL het volgende:
Is de kopieerbeveiliging dan windows-only? Voert Windows een check uit die de mac niet doet?
Ik heb dit wel eens gehad bij een CD. Dit was een Green Lizard cd (Newborn) en die copy control is gebouwd voor een al wat ouder versie van Mac OS (geen idee welke precies) maar inderdaad, 10.2 had er schijt aan destijds.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:42 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik een CD voor mn nichtje ging rippen (Alicia Keys of zo) en daar stond op 'will not play on a PC or Mac" en inderdaad, op hun PC niets, en mijn Powerbook had em zo geript
![]()
Je moet ook je auto-run uitschakelen. Verder raad ik je audio-grabben voor windows aan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:45 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Vaak zit er autorun troep op die een of ander verneukte driver installeerd zodat je die CD niet meer kan kopieeren. Uiteraard heeft de Mac hier geen enkele boodschap aan.
Die lui willen zélf natuurlijk wel hun cd'tjes kunnen blijven rippen. Ze doen het juist expres.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:46 schreef Tijn het volgende:
En dat terwijl de halve muziekbusiness op Macs draait. Je zou toch zeggen dat die gasten doorhebben dat hun eigen beveiligingen niet echt werken.
De mensen die muziek maken gebruiken Macs (vaak zelfs on-stagequote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:46 schreef Tijn het volgende:
En dat terwijl de halve muziekbusiness op Macs draait. Je zou toch zeggen dat die gasten doorhebben dat hun eigen beveiligingen niet echt werken.
Tja, iTunes 5 is alweer een maand oud.. maar ik bedoel 'm welquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook met oudere versies zonder problemen copy protected CD's geript hoorM'n iBook was altijd al het enige medium wat ik heb die beveiligde CD's kan lezen. Zowel de CD-speler in m'n hifi als die in m'n PC kunnen er niks mee, maar m'n iBook speelde (en ripte) ze altijd zonder problemen.
Bedoel je trouwens niet iTunes 6? Dat is iig de laatste versie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |