abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:27:28 #169
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30432949
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:23 schreef djenneke het volgende:

Oftewel: nee, het is geen discriminatie, geen indoctrinatie. Het is eigenlijk zelfs niets nieuws, behalve dan dat Marokko eerder nog geen lesbrief kende (itt. tot vele andere landen).
Maar ja, het is per slot van rekening Marokko en dan moeten we gelijk alle negatieve sentimenten die er te vinden zijn boven halen en meteen de verdediging in schieten van 'maar!maar! zij horen hier helemaal niet en passen zich niet aan en zijn crimineel en verpesten de samenleving!! (oh nee, sommige ).

Alsof dat er ook maar iets mee te maken heeft .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:29:08 #170
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30433007
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:27 schreef Rikkert het volgende:

[..]

helaas niet voor jou, je zal me wel voor uitslover ofzo uitmaken, maar ik zit in VWO 5 en heb ook latijn
Nou, dan moet je wel heel slim zijn .
pi_30433018
quote:

[..]

helaas niet voor jou, je zal me wel voor uitslover ofzo uitmaken, maar ik zit in VWO 5 en heb ook latijn

sorry, volgende keer beter...
Goh, dan lul je wel heel dom voor iemand met jouw potentie. Wat is: "Eerst nadenken, dan posten" in het Latijn?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30433091
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Goh, dan lul je wel heel dom voor iemand met jouw potentie. Wat is: "Eerst nadenken, dan posten" in het Latijn?
weet ik niet, ik vertaal andersom

Ik heb ook eerst nagedacht, ik ben niet zo dat ik reageer dat alles wat met allochtonen te maken heeft slecht is, alleen wat moet ik met de gewoonten in marokko?
pi_30433139
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:31 schreef Rikkert het volgende:

[..]

weet ik niet, ik vertaal andersom

Ik heb ook eerst nagedacht, ik ben niet zo dat ik reageer dat alles wat met allochtonen te maken heeft slecht is, alleen wat moet ik met de gewoonten in marokko?
Ik denk dat je daar in het dagelijks leven een stuk meer plezier van hebt dan dat je hebt van het andersom vertalen van een dode taal. Al is het maar omdat Marokkaans brood nog lekkerder is dan Turks brood.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:34:04 #174
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_30433157
quote:

[..]

sorry, volgende keer beter...
Here Jezus toch, ik ken volstrekte rand-syndroom-van-Down-patiënten die uitstekende punten voor Latijn gehaald hebben. Waar gaat de wereld toch heen indien koters denken dat Latijn volgen betekent dat ze slim zijn??
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_30433199
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:34 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Here Jezus toch, ik ken volstrekte rand-syndroom-van-Down-patiënten die uitstekende punten voor Latijn gehaald hebben. Waar gaat de wereld toch heen indien koters denken dat Latijn volgen betekent dat ze slim zijn??
nee, maar dalek zeg ik vwo en komt hij weer bijdehand doen dat hij dat ook heeft enzo, dus dat risico neem ik niet.
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:35:54 #176
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30433210
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:34 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Here Jezus toch, ik ken volstrekte rand-syndroom-van-Down-patiënten die uitstekende punten voor Latijn gehaald hebben.
.
pi_30433276
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:35 schreef Rikkert het volgende:

[..]

nee, maar dalek zeg ik vwo en komt hij weer bijdehand doen dat hij dat ook heeft enzo, dus dat risico neem ik niet.
Ik ben maar een havo-patientje hoor. Nooit de moeite genomen om m'n best te doen voor onzinvakken op het vwo. Je troeft me op aan kanten af. Maar ja, een intelligent iemand als jij moet zich zeker wel vaker aanpassen aan domme mensen als ik. Geen moeilijke woorden gebruiken enzo.
pi_30433278
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar in het dagelijks leven een stuk meer plezier van hebt dan dat je hebt van het andersom vertalen van een dode taal. Al is het maar omdat Marokkaans brood nog lekkerder is dan Turks brood.
en waarom zou ik daar dan meer plezier van hebben?
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:38:14 #179
57381 DeGroeneRidder
pi_30433284
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:35 schreef Rikkert het volgende:

[..]

Oh ja en ik heb én Latijn én oud-Grieks gevolgd, dus muiltje dicht .
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_30433386
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:38 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Oh ja en ik heb én Latijn en oud-Grieks gevolgd, dus muiltje dicht .
ik ook tot de derde, ik vin het ook niet erg maar Sack_Blabbath doet daar moeilijk over
pi_30433461
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:38 schreef Rikkert het volgende:

[..]

en waarom zou ik daar dan meer plezier van hebben?
Omdat als een autist de hele dag achter je computer zitten nou ook een beetje verspilling is van dat mega-intellect van jou. Soms moet je ook zeg maar naar buiten en contact maken met je stupide medemens, al is het maar om af te rekenen bij de kassa. Dan is het wel handig om ook iets te weten over de beweegredenen van de simpele ziel zodat je met hem of haar kan proberen te communiceren. Al is communiceren over simpele alledaagse dingen natuurlijk wel te min voor iemand die het liefste andersom dingen uit het Latijn vertaald. Dat snap ik als havo-er ook nog wel.

Maar goed, dat heet dus algemene ontwikkeling. Dat zorgt dat je een leuke gesprekspartner bent voor anderen en dat je je makkelijker kunt inleven in andere mensen en vreemde situaties. Dat is iets waarmee je zeg maar overleeft in het echte leven. Dat leven buiten 5 vwo en het internet. Reuze handig allemaal.
pi_30433496
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:38 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Oh ja en ik heb én Latijn én oud-Grieks gevolgd, dus muiltje dicht .
Mijn heer
pi_30433633
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Omdat als een autist de hele dag achter je computer zitten nou ook een beetje verspilling is van dat mega-intellect van jou. Soms moet je ook zeg maar naar buiten en contact maken met je stupide medemens, al is het maar om af te rekenen bij de kassa. Dan is het wel handig om ook iets te weten over de beweegredenen van de simpele ziel zodat je met hem of haar kan proberen te communiceren. Al is communiceren over simpele alledaagse dingen natuurlijk wel te min voor iemand die het liefste andersom dingen uit het Latijn vertaald. Dat snap ik als havo-er ook nog wel.

Maar goed, dat heet dus algemene ontwikkeling. Dat je zorgt dat je een leuke gesprekspartner bent voor anderen en dat je je makkelijker kunt inleven in andere mensen en vreemde situaties. Dat is iets waarmee je zeg maar overleeft in het echte leven. Dat leven buiten 5 vwo en het internet. Reuze handig allemaal.
ik zit hier omdat ik op iemand wacht die dr nu ongeveer aankomt (ja, ik heb vrienden, zal je misschien verbazen).
Jij begint te zeiken over aanpassen omdat ik dom ben en als dan blijkt dat ik dat niet ben reageer je zo. Waarom zeik je niet zo op die andere mensen die net zoiets als ik hebben gezegd?

Als ik van elke nationaliteit in nederland zoon lesbrief moet lezen, is het einde zoek en misschien dat je denkt dat vwo betekend dat je leren leuk vind, maar aan leren beleef ik weinig plezier (nu niet en in de toekomst ook niet).
pi_30433855
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:47 schreef Rikkert het volgende:

[..]

ik zit hier omdat ik op iemand wacht die dr nu ongeveer aankomt (ja, ik heb vrienden, zal je misschien verbazen).
Jij begint te zeiken over aanpassen omdat ik dom ben en als dan blijkt dat ik dat niet ben reageer je zo. Waarom zeik je niet zo op die andere mensen die net zoiets als ik hebben gezegd?
Omdat die er een iets minder debiele redenatie op na hielden. Geloof je trouwens zelf dat het feit dat je goed kan leren je ook per definitie slim maakt?
quote:
Als ik van elke nationaliteit in nederland zoon lesbrief moet lezen, is het einde zoek en misschien dat je denkt dat vwo betekend dat je leren leuk vind, maar aan leren beleef ik weinig plezier (nu niet en in de toekomst ook niet).
Als je hem krijgt over Turken, Surinamers en Antilianen(edit) en indo's dan ben je aardig op de hoogte van het gros van de mensen die je nog vaker zult tegenkomen als je uitgeleerd bent. En dit lijkt mij leukere stof dan het zoveelste rekensommetje. Ik vond dit soort dingen altijd reuze boeiend iig, en ik ben zo'n beetje het schoolvoorbeeld van iemand die niet graag leert.

Doe je vrienden de groeten oké? En ga lekker een mulicultureel broodje shoarma halen straks na het stappen

[ Bericht 4% gewijzigd door Sack_Blabbath op 09-09-2005 20:59:09 ]
pi_30434346
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:45 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Verder zie ik het nut van die brief niet.
[..]
1
2
3
4
5
.
.                           KNOW
.                           YOUR
.                          ENEMY!
.

Even die code tags uitproberen
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:34:58 #186
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30435352
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Hé, verrassiing. Je hebt tientallen studies die te maken hebben met het omgaan met verschillende volkeren en culturen. Een simpel voorbeeld hier van is het vak engels wat je al vanaf de basisschool krijgt. Moeilijker zijn al de diverse cultuurstudies op universitair niveau.
Dat zijn de talen die je nodig hebt. Wij hebben de Marokkanen niet nodig, ze hebben ons nodig waarschijnlijk omdat ze bij ons op bezoek komen. Laat ze dan ook onze gewoontes en taal leren.

Gaan Nederlanders naar Marokko dan mogen de Nederlanders de taal gaan leren.

Aanpassing aan het land waar je op bezoek bent dus. Je bent nog altijd gast, ook al heb je de Nederlandse Identiteit.

Het zou te gek worden dat wij de Marokkaanse taal moeten gaan leren volgens mij.

Daarbij is Engels een wereldtaal.

Nederlandse cultuur is de basis en die moet blijven bestaan. De Marokkanen moeten maar leren om te gaan ermee, anders kunnen ze beter terug gaan naar eigen land.

En dat is niet gezegd omdat ik rechts ben. Het is puur logisch.

Als 100.000 mensen naar Amerika emigreren dan wordt er ook niet verwacht dat Amerika Nederlands gaat praten.

Ik snap ook niet dat een aantal Marokkanen het fatsoen niet heeft om zich aan te passen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn

Ik heb het niet over de hele groep dus. Ik heb het over die lui die zich niet aanpassen hier.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_30435385
Op zich een prima idee, alleen het is zo overdone.
Expositie in de grote kerk op de Dam, het continu benadrukken van de rol van de marokkanen in de 2e wereldoorlog, onderwerp voor AK , ga zo maar door.
Dit geeft de boodschap dat de NL'ers moeten integreren, en dat kan als vanzelfsprekend niet de bedoeling zijn.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:39:13 #188
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30435480
Ahja, ook aanpassing aan normale omgangsvormen. Aanpassing aan wat hier toegankelijk en sociaal is.

Ik kijk dan wel Flodder en geniet van het asociale gedrag van de familie flodder. Maar als het om het andere gaat dan erger ik me wel gruwelijk.

En wat is sociaal tegenwoordig? De grens tussen het sociale en a-sociale wordt steeds moeilijker te trekken volgens mij. Je hebt ook nog Nederlandse jongeren die zich misdragen en poeten van 12 jaar die niet weten wat goed en slecht is. Kamp-bewonders, wiet-telers en drugs-koeriers, zelfmoordpogingen en familie-drama's. Het hoort er allemaal bij tegenwoordig.

Verloedering van de maatschappij is het. En daar hoort het gedeelte Marokkanen ook bij.

Volgens mij is er geen enkele wijk in Nederland die 100 procent gezond is
pi_30435531
Dat het overdone is vind ik inderdaad ook. Misschien heb ik het fout, maar volgens mij hebben we dergelijke maatregelen nooit nodig gehad voor bijvoorbeeld Chinezen of Indiers. Waar zit hem dat dan in?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_30435568
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 21:34 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Dat zijn de talen die je nodig hebt. Wij hebben de Marokkanen niet nodig, ze hebben ons nodig waarschijnlijk omdat ze bij ons op bezoek komen. Laat ze dan ook onze gewoontes en taal leren.

Gaan Nederlanders naar Marokko dan mogen de Nederlanders de taal gaan leren.

Aanpassing aan het land waar je op bezoek bent dus. Je bent nog altijd gast, ook al heb je de Nederlandse Identiteit.

Het zou te gek worden dat wij de Marokkaanse taal moeten gaan leren volgens mij.

Daarbij is Engels een wereldtaal.

Nederlandse cultuur is de basis en die moet blijven bestaan. De Marokkanen moeten maar leren om te gaan ermee, anders kunnen ze beter terug gaan naar eigen land.

En dat is niet gezegd omdat ik rechts ben. Het is puur logisch.

Als 100.000 mensen naar Amerika emigreren dan wordt er ook niet verwacht dat Amerika Nederlands gaat praten.
Dat je een beetje de basis kent van de culuur en de herkomst van ruim 300.000 van je buurmannen lijkt mij niet meer dan logisch. Dat is alles wat de nieuwsbrief wil, hij is niet bedoelt om de jeugd massaal berbers te leren of om alle kleutermeisjes van Nederland een burka aan te praten.

't Is toch niet meer dan logisch dat je wat afweet van je naasten? Of dat nou Indo's, Friezen, homo's of katholieken zijn.

Daarnaast kan het nooit kwaad om kinderen met andere culturen in contact te brengen, had je ook bezwaar gehad als het om aboriginals ging of pigmeeen? Of als ze les kregen over Mexico? Of wil je dat kinderen enkel leren over de Eu, Japan en Amerika?
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:42:55 #191
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30435594
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 21:40 schreef Seneca het volgende:
Waar zit hem dat dan in?
Ik dacht, ik raadpleeg google ff. Ik tik in "Probleem van Marokkanen"

En krijg deze link:

http://nieuws.marokko.nl/(...)anen.lijkt.vuur.html

Volgens mij zit er een kern van waarheid in.

Achtergesteld....zoals velen achtergesteld zijn in deze maatschappij. En dan ga je vanzelf het foute pad op.
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:48:53 #192
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30435811
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 21:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat je een beetje de basis kent van de culuur en de herkomst van ruim 300.000 van je buurmannen lijkt mij niet meer dan logisch. Dat is alles wat de nieuwsbrief wil, hij is niet bedoelt om de jeugd massaal berbers te leren of om alle kleutermeisjes van Nederland een burka aan te praten.

't Is toch niet meer dan logisch dat je wat afweet van je naasten? Of dat nou Indo's, Friezen, homo's of katholieken zijn.

Daarnaast kan het nooit kwaad om kinderen met andere culturen in contact te brengen, had je ook bezwaar gehad als het om aboriginals ging of pigmeeen? Of als ze les kregen over Mexico? Of wil je dat kinderen enkel leren over de Eu, Japan en Amerika?
Dat meer weten over de achtergrond kan altijd als je in contact komt met die persoon. Je hoeft toch niet voordat het contact tot stand komt al te weten hoe alles zit?

Als ik buitenlanders tegenkom dan vind ik het fijner en makkelijker om via het gesprek te weten te komen hoe ze leven. Inplaats van dat ik ga studeren. Sowieso vind ik het idee dat ik de studieboeken in moet een raar idee zoals ik al zei.

Ik kom een buitenlander tegen, ik geef een hand en ga vragen hoe hij of zij leeft, stel vragen over het eten, over het klimaat over de huisvesting, over de sociale omgangsvormen. Dat is voor mij een vele natuurlijke manier dan theoretisch te werk te gaan.

Geef me dan maar praktijkervaring en laat me die mensen tegen komen op straat.

Zou ik alles uit mijn hoofd leren dan zou het gesprek zo gaan :" Hello, you are....blah blah...I read that you .....eat this...eat that....i also Read that you....and I read that you...and I read that you". Komt dat spontaan over in een kennismaking tussen verschillende culturen?

Dan valt er weinig meer te praten.
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:51:15 #193
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30435901
Kinderen en scholieren zouden zelf interesse moeten tonen dus ook Als je sociaal bent ingesteld dan wil je zelf via een interview meer te weten komen. Je gaat toch niet alles uit je hoofd leren?

Het slaat nergens op volgens mij.
pi_30436197
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 21:48 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Dat meer weten over de achtergrond kan altijd als je in contact komt met die persoon. Je hoeft toch niet voordat het contact tot stand komt al te weten hoe alles zit?
Alles is een beetje veel voor een uurtje of 5 broodjes bakken per jaar vind je niet? Daarnaast weet ik meestal van tevoren al een aantal basisdingen over iedereen die ik ontmoet. Gerelateerd aan afkomst, beroep, ed. Gezien de debiele onwaarheden die de ronde doen over Marokanen (zoals mensen in dit topic die niet eens weten dat Marokaans geen taal is) lijkt wat elementaire kennis me niet overbodig. Je hoeft niet gelijk een Marokaanse geschiedenis en cultuurexpert te zijn. Maar wat basiskennis dat lijkt mij heel handig.
quote:
Als ik buitenlanders tegenkom dan vind ik het fijner en makkelijker om via het gesprek te weten te komen hoe ze leven. Inplaats van dat ik ga studeren. Sowieso vind ik het idee dat ik de studieboeken in moet een raar idee zoals ik al zei.
Het gaat niet om studieboeken, het gaat om leuke speelse dingen voor basisschoolleerlingen. Broodjes bakken en nepreisjes plannen door Marokko. Daarnaast neem ik aan dat jij wel als iets weet over buitenlanders die je tegenkomt. Daarnaast, lees eens terug hoe mijn vriendin wordt behandelt, die komt met veel mensen niet ingesprek vanwege rare vooroordelen. Hoe moeten mensen dan via een dialoog dingen leren?
quote:
Ik kom een buitenlander tegen, ik geef een hand en ga vragen hoe hij leeft, stel vragen over het eten, over het klimaat over de huisvesting, over de sociale omgangsvormen. Dat is voor mij een vele natuurlijke manier dan theoretisch te werk te gaan.

Geef me dan maar praktijkervaring en laat me die mensen tegen komen op straat.
Goh, dus jij weet alles wat je weet over Amerika, over China, Japan en Ruanda van mensen op straat?
quote:
Zou ik alles uit mijn hoofd leren dan zou het gesprek zo gaan :" Hello, you are....blah blah...I read that you .....eat this...eat that....i also Read that you....and I read that you...and I read that you". Komt dat spontaan over in een kennismaking tussen verschillende culturen?

Dan valt er weinig meer te praten.
Goh, als ik mensen uit den vreemde tegen kom waarover ik een paar dingen weet dan vind ik dat juist leuke dingen om een gesprek over aan te knopen.

Goh, ik hoorde dat jullie zulk lekker brood maken. Ik hoorde dat jullie koning zo fel aan het optreden is tegen moslimextremisme momenteel. Hoe zit dat nou precies met al die verschillende talen in jullie land, is dat nou niet lastig dat je soms niet met mensen kan praten gewoon op straat. En hoe zit dat nou met dat klimaat, is dat niet ondoenlijk in de zomer, of is dat juist waarom jullie van die speciale kleding hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sack_Blabbath op 09-09-2005 22:07:01 ]
pi_30436289
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 21:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Kinderen en scholieren zouden zelf interesse moeten tonen dus ook Als je sociaal bent ingesteld dan wil je zelf via een interview meer te weten komen. Je gaat toch niet alles uit je hoofd leren?

Het slaat nergens op volgens mij.
Waarom zou je dan eigenlijk ook maar iets uit je hoofd leren op school?
pi_30436323
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:00 schreef Kadesh het volgende:
Opzouten met die lesbrief, we leven hier in Nederland.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30436361
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 21:40 schreef Seneca het volgende:
Dat het overdone is vind ik inderdaad ook. Misschien heb ik het fout, maar volgens mij hebben we dergelijke maatregelen nooit nodig gehad voor bijvoorbeeld Chinezen of Indiers. Waar zit hem dat dan in?
Misschien moet jij dus ook even een lesje over China en Nederlands Indie/Indonesie hebben. En over sociale klasse enzo.
pi_30436412
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]
Dus ook optieften met alle lesstof over Amerika en China. En Rusland en zeker over de romeinen en de oude Farao's
pi_30436464
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus ook optieften met alle lesstof over Amerika en China. En Rusland en zeker over de romeinen en de oude Farao's
Appels-peren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30436526
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Appels-peren.
Hoezo? Allemaal niet Nederlands dus niet belangrijk
pi_30436766
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Hoezo? Allemaal niet Nederlands dus niet belangrijk
Je bent heel erg kortzichtig. Maar dat had je vast zelf al door.
  vrijdag 9 september 2005 @ 22:15:42 #202
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30436791
Sack-Blabbath, jij hebt wel een opmerkelijke manier van discussie voeren. Mensen zijn autistisch, dom en zitten op TMF-chat etc. wanneer ze het niet met je eens zijn. Ik denk dat je een ego-probleempje hebt als ik zo je posts bekijk.

met vriendelijke groet
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30437206
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:15 schreef Pracissor het volgende:
Sack-Blabbath, jij hebt wel een opmerkelijke manier van discussie voeren. Mensen zijn autistisch, dom en zitten op TMF-chat etc. wanneer ze het niet met je eens zijn. Ik denk dat je een ego-probleempje hebt als ik zo je posts bekijk.

met vriendelijke groet
Als je even terugleest dat zie dat het 1 iemand was waarop ik zo reageer. Op de andere posts heb ik met meerdere zinnen, meestal zelfs met meerdere alinea's reageert waarop ik probeer met voorbeelden en argumenten te komen. Slechts domme one liners kunnen een domme reactie terug verwachten.

Met vriendelijk groet terug
pi_30437488
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Je bent heel erg kortzichtig. Maar dat had je vast zelf al door.
WAt is er kortzichtig aan? De Marokkaanse geschiedenis en cultuur is met ruim 300.000 Marokkanen in Nederland, die hier waarschijnlijk voor altijd zullen blijven en zich zullen gaan vermenigvuldigen, uiterst relevant voor ons kikkerlandje. Daarnaast kun je zelfs stellen dat het met 300.000 aanhangers op een bevolking van 16 miljoen een onderdeel van onze eigen cultuur is geworden.

Ik snap dus niet precies waarom dit minder belangrijk is dan de cultuur en geschiedenis van landen die veel minder relevant zijn voor ons kikkerlandje. De enige reden die ik kan bedenken waarom jij het onzin vind om het hier over te hebben op scholen is omdat jij persoonlijk een afkeer hebt van Marokkanen.

Daarnaast is het goed voor scholieren om in te spelen op de actualiteit. Gezien 9 van de 10 berichten hier op NWS en POL over Marokkanen moeten gaan lijkt het me uiterst actueel om de achtergronden te belichten.
pi_30438083
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Omdat die er een iets minder debiele redenatie op na hielden. Geloof je trouwens zelf dat het feit dat je goed kan leren je ook per definitie slim maakt?
[..]

Als je hem krijgt over Turken, Surinamers en Antilianen(edit) en indo's dan ben je aardig op de hoogte van het gros van de mensen die je nog vaker zult tegenkomen als je uitgeleerd bent. En dit lijkt mij leukere stof dan het zoveelste rekensommetje. Ik vond dit soort dingen altijd reuze boeiend iig, en ik ben zo'n beetje het schoolvoorbeeld van iemand die niet graag leert.

Doe je vrienden de groeten oké? En ga lekker een mulicultureel broodje shoarma halen straks na het stappen
ik ben niet gaan stappen en ik heb bloemkool gegeten. mss dat die mensen juist racistischer zijn, dat weet ik niet.

Hoeft niet per definitie slim, maar ik vind mezelf iig niet dom, want het meeste snap ik wel.
Als je hem over Turken, Surinamers en Antilianen doet, krijg je dat andere groepen ook vinden dat ze dr recht op hebben en wie geeft ze dan ongelijk?
pi_30438332
wat een onzin wat een aandacht

zeg het is een idee van de school en de school mag de Integratie bevorderen
of mag dat niet ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:03:31 #207
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30438784
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:52 schreef Meki het volgende:
wat een onzin wat een aandacht

zeg het is een idee van de school en de school mag de Integratie bevorderen
of mag dat niet ?
Dat mag Meki...... sterker nog met 1 miljoen moslims in Nederland (die we zelf hebben binnen gelaten) lijkt zoiets wenselijk. Dit aantal is te groot om onder een vloerkleed te vegen.
En er zit verder geen kwaad in... zie eerdere reaktie..het is een reisverslag.. zoals zo vele. (China, Amerika, Rusland) en nu staat opeens Marokko op de kaart.

De beste docu van het afgelopen jaar was een reisverslag van een paar belgische journalisten die naar Iran waren geweest..... Ik heb met stomheid naar deze uitzending zitten kijken.. Maar informatief was het zeker........

Michael Palin's is ook geweldig met zijn reisverslagen.... heel puur en open. En een waar genot om naar te kijken. Terwijl hij zo goed mogelijk met de plaatselijke bevolking probeert op te trekken. Jammer dat zoiets niet vaker op TV komt.
pi_30438799
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

WAt is er kortzichtig aan? De Marokkaanse geschiedenis en cultuur is met ruim 300.000 Marokkanen in Nederland, die hier waarschijnlijk voor altijd zullen blijven en zich zullen gaan vermenigvuldigen, uiterst relevant voor ons kikkerlandje. Daarnaast kun je zelfs stellen dat het met 300.000 aanhangers op een bevolking van 16 miljoen een onderdeel van onze eigen cultuur is geworden.

Ik snap dus niet precies waarom dit minder belangrijk is dan de cultuur en geschiedenis van landen die veel minder relevant zijn voor ons kikkerlandje. De enige reden die ik kan bedenken waarom jij het onzin vind om het hier over te hebben op scholen is omdat jij persoonlijk een afkeer hebt van Marokkanen.

Daarnaast is het goed voor scholieren om in te spelen op de actualiteit. Gezien 9 van de 10 berichten hier op NWS en POL over Marokkanen moeten gaan lijkt het me uiterst actueel om de achtergronden te belichten.
Het lijkt me zinniger in de omgekeerde lui. Dat die lui eens een nuttige lesbrief krijgen over Nederland en haar geschiedenis.

Waarom altijd de omgekeerde wereld in Nederland? Verder zijn je conclusies kort door de bocht en verkeerd. Eigenlijk gewoon stupide!
pi_30438884
maar voor sommige users was het beter als de school Israel als thema had gekozen
pi_30438885
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het lijkt me zinniger in de omgekeerde lui. Dat die lui eens een nuttige lesbrief krijgen over Nederland en haar geschiedenis.

Waarom altijd de omgekeerde wereld in Nederland? Verder zijn je conclusies kort door de bocht en verkeerd. Eigenlijk gewoon stupide!
Je denkt niet dat 'ze' sowieso al les krijgen over Nederland en zelfs in het Nederlands ? Of spraken ze op jouw basisschool Berber en kreeg je geschiedenis over Marokko ?
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:06:19 #211
89730 Drugshond
pi_30438897
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Aha.... de slavenarbeid komt weer op de agenda. (1600-1700) wat meer doden heeft gekost dan alle oorlogen bij elkaar genomen. Dat moeten we zeker doen.
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:07:32 #212
89730 Drugshond
pi_30438944
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Je denkt niet dat 'ze' sowieso al les krijgen over Nederland en zelfs in het Nederlands ? Of spraken ze op jouw basisschool Berber en kreeg je geschiedenis over Marokko ?
Anders lees je het topic even door.
pi_30438990
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Anders lees je het topic even door.
En dan ?
pi_30439031
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:08 schreef gelly het volgende:

[..]

En dan ?
Dan zou er een lichtje moeten gaan branden.
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:11:31 #216
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30439088
Ik zou me kont nog niet afvegen met zo'n informatiepakket.

Nog effe zeg

Ik denk dat ik echt geen kinderen in dit land ter wereld wil (laten) brengen
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:11:49 #217
57381 DeGroeneRidder
pi_30439100
Men zou natuurlijk kunnen zeggen dat Egypte, Sumerië, Mesopotamië, Perzië, Hellas, Rome, de Arabieren (van het schiereiland) etc... een invloed hebben uitgeoefend op de wereldgeschiedenis, in die zin dat er anders geen landbouw, schrift, filosofie, recht, wiskunde etc. zouden zijn geweest. Maar zonder Marokko, euh, zou de wereld er min of meer hetzelfde uitzien. Vandaar dat de nadruk m.i. hoort te liggen op de beschavingsgeschiedenis van Europa en het Midden-Oosten. Samenlevingen die zich niet hebben losgemaakt van het algemeen menselijk patroon (al de rest) verdienen m.i. eerder een randvermelding... omdat ze in wezen toch allemaal ongeveer hetzelfde zijn als het Europa van 476 tot +/- 1400.

[ Bericht 3% gewijzigd door DeGroeneRidder op 09-09-2005 23:21:58 ]
pi_30439118
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan zou er een lichtje moeten gaan branden.
Mjah.
pi_30439125
en waarom niet Plae@ alleen om dat een school les gaat volgen over Marokko
pi_30439142
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:11 schreef PLAE@ het volgende:

Ik denk dat ik echt geen kinderen in dit land ter wereld wil (laten) brengen
De maatschappij gaat niks missen gok ik.
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:13:43 #221
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30439179
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als je even terugleest dat zie dat het 1 iemand was waarop ik zo reageer. Op de andere posts heb ik met meerdere zinnen, meestal zelfs met meerdere alinea's reageert waarop ik probeer met voorbeelden en argumenten te komen. Slechts domme one liners kunnen een domme reactie terug verwachten.

Met vriendelijk groet terug
Ik haalde dan alleen even de 2 punten aan die jij tegen hem gebruikte, overigens wie is hier de autist.

Jouw posts: 10385 (gemiddeld 18 per dag)

Zijn posts: 120 (gemiddeld 2 per dag)
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30439184
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:12 schreef gelly het volgende:

[..]

vrijdag 9 september 2005 @ 23:14:16 #223
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30439202
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:12 schreef Meki het volgende:
en waarom niet Plae@ alleen om dat een school les gaat volgen over Marokko
Omdat scholen het vertikken om de Nederlandse geschiedenis fatsoenlijk te behandelen en vervolgens wel het land Marokko gaat behandelen omdat we op die manier misschien wel het misselijk makende gedrag van al die medelanders van ons gaan begrijpen.
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:14:46 #224
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30439218
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:12 schreef gelly het volgende:

[..]

true

Ik behoed het juist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')