abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 september 2005 @ 08:00:18 #101
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30563111
quote:
Op woensdag 14 september 2005 03:51 schreef Bus watcher het volgende:
Sanne, de verandering van de postcultuur is het gevolg van het feit dat er een topicreeks is waar off topic posten is toegestaan. Ik begrijp niet dat geen rekening wordt gehouden met lezers die weinig tijd hebben en/of geen zin hebben vele postings te lezen die hen niet interesseren.
Kijk je wel eens rond op andere fora dan het BB-gedeelte? Dat is geen gevolg van een bepaalde topicreeks maar een cultuurslag die al een tijdje geleden is ingezet.
Mensen die geen tijd/zin hebben om alle commentaren te lezen en de streamverslagen te mager vinden kunnen ook nog terecht op de weblog: http://bigbrother.fok.nl/blog/

Ik weet het verder ook niet meer. Het topic zal iig niet gesloten worden omdat er teveel in gepost wordt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Moderator woensdag 14 september 2005 @ 10:35:38 #102
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30565649
quote:
Op woensdag 14 september 2005 03:51 schreef Bus watcher het volgende:
Sanne, de verandering van de postcultuur is het gevolg van het feit dat er een topicreeks is waar off topic posten is toegestaan. Ik begrijp niet dat geen rekening wordt gehouden met lezers die weinig tijd hebben en/of geen zin hebben vele postings te lezen die hen niet interesseren.
En ik begrijp niet dat jij iets wilt gaan afdwingen terwijl er een situatie is waar de meeste mensen tevreden mee zijn.
Zoals ik al een paar keer heb gezegd: léés die commentaren-reeks nu eens een keer. Blijkbaar doe je dat niet, anders zou je zien dat:
1) het overgrote deel van de posts direct betrekking hebben op wat er op de streams te zien is, en dus goedbeschouwd niét offtopic is.
2) het overgrote deel van de posts bestaat uit kreten van vaak niet meer dan één of twee zinnen. Die wíl je helemaal niet in een ander topic hebben dan een SC-topic.

Laat mensen lekker hun ding doen in dat commentaren-topic, het is razend populair. Ik vind het zo'n onzin om daar tegen op te willen treden ten faveure van een paar mensen die ook op andere plekken prima even snel bij kunnen lezen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 14 september 2005 @ 11:52:28 #103
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30567623
Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd. Nu heb ik vakantie, maar als ik moet werken is het eerste wat ik doe als ik thuiskom de streamverslagen lezen, daarna pak ik de blog erbij en over het algemeen weet ik dan weer precies wat er allemaal gebeurd is. Het Commentaren topic zie ik overigens ook als een soort van slow-chat over wat er op de streams gebeurd. Ik ben juist blij dat er een dergelijk topic is. Als ik álle decentrale topics bij zou moeten houden had ik iedere dag tig topics openstaan en moest ik de discussies in wel tien topics tegelijk volgen, ondoenlijk imho... (en ook stukken minder leuk voor mij, ik zou dan in ieder geval niet meer zo lang blijven hangen)

Ik snap overigens dat hele postopkrik-gebeuren niet. Mensen zouden er posten om hun aantalen te verhogen. Er posten inmiddels al zoveel mensen rond op fok met weet-ik-hoeveel-posts, dat is nooit in te halen. Het aantal boeit me dan ook totaal niet en ik denk dat dit voor meerdere mensen geldt.

Natuurlijk zou het fijn zijn als er meer streamverslagen geplaatst zouden worden, maar ik voel mezelf er eerlijk gezegd ook niet zo toe geroepen Voor de mensen die het wél doen heb ik alleen maar respect

Wat mij betreft mag het blijven zoals het is, verander desnoods de titel in: 'Slowchat over de streams'.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_30568015
Sanne, de vergelijking met slowchat topics op andere subforums vind ik niet terecht, als je die tenminste bedoelt. Ik heb niks tegen een slowchat topic. Mijn punt is dat vele postings in deze reeks elders thuishoren, off topic zijn. Ik begrijp niet dat de moderatie dat toelaat. Ik zeg niet dat de reeks gesloten moet worden omdat er te veel in wordt gepost. Ik zeg dat de reeks gesloten moet worden omdat er off topic wordt gepost. Van mij mag er net zo veel of meer gepost worden als nu, als het maar in de juiste topics gebeurt.

Gert, ik wil niks afdwingen, ik vraag me af waarom het forum niet consequent georganiseerd en gemodereerd wordt. D.w.z. geen centrale en decentrale topics over dezelfde onderwerpen, topics splitsen als ze te groot worden om in een redelijke tijd te kunnen lezen en dezelfde regels handhaven in alle topics. Ik schat dat er gemiddeld zo'n drieduizend postings per dag geplaatst worden in deze reeks. Als 'slechts' 30 % off topic zou zijn is dat nog altijd gemiddeld negenhonderd postings per dag. Ik heb overigens de indruk dat het veel meer is dan 30 %. Zoals ik al eerder heb aangegeven wil ik ook 'magere' postings juist wel in decentrale topics. Dat ik elders andere informatie kan vinden over Big brother is irrelevant. Het gaat me er om dat deze specifieke informatie op de verkeerde plek staat.

Ik denk overigens dat het sluiten van deze reeks niet ten koste gaat van de populariteit van het subforum als geheel. Lezers zullen informatie sneller vinden, er zal meer informatie aanwezig zijn, ze zullen minder informatie missen aangezien ze hun tijd besteden aan het lezen van on topic postings, ze zullen hun informatie niet elders gaan halen i.v.m. het grote aantal postings waarin ze niet geïnteresseerd zijn en op het moment dat ze de informatie lezen zal het actueler zijn.
  woensdag 14 september 2005 @ 12:17:12 #105
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_30568211
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:09 schreef Bus watcher het volgende:
Wat is nou je punt?
Laat ze lekker slowchatten over big brother... Daar gaat dit hele subforum over...
Als je meer info wilt dan kijk je toch op bigbrother.fok.nl of in de streamverlagen topics...
Commentaar is commentaar, en daar draait het om...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_30568320
quote:
Oh ja: bus watcher, ik zou me er niet al te druk om maken, er moet tegenwoordiger losser gemodereerd worden. Dat is op heel Fok zo. En voor BB heeft dat de consequentie dat er in elk geval een goede traditie verloren (is) (ge)gaa(t)n. Ik baal daar ook van, maar je moet gewoon accepteren dat het helaas gewoon zo het geval is. Er tegen strijden levert je verder alleen maar hoofdpijn op.
Voor het geval je erover had gelezen. Ik ben het overigens volkomen met je eens hoor, maar het heeft geen zin meer.
pi_30570043
Tinkerbell, er wordt niet losser gemodereerd. Er wordt inconsequent gemodereerd. In de betreffende reeks worden dingen toegestaan die elders niet toegestaan worden. Het is niet mijn bedoeling een strijd aan te gaan. Als men er niets mee doet, het zij zo. Ik ben er nader op in gegaan omdat niet iedereen begreep wat mijn punt precies was.
pi_30570242
Ik begreep je wel
  Moderator woensdag 14 september 2005 @ 16:22:56 #109
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30575103
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:23 schreef Bus watcher het volgende:
Tinkerbell, er wordt niet losser gemodereerd. Er wordt inconsequent gemodereerd. In de betreffende reeks worden dingen toegestaan die elders niet toegestaan worden. Het is niet mijn bedoeling een strijd aan te gaan. Als men er niets mee doet, het zij zo. Ik ben er nader op in gegaan omdat niet iedereen begreep wat mijn punt precies was.
En dat punt begrijp ik nog steeds niet. De "betreffende reeks" is een slowchat-reeks. Daar gelden sowieso al wat lossere regels voor, omdat een licht afdwalen plus een breed scala aan onderwerpen nou eenmaal inherent is aan slowchat. Daarnaast is het dus volgens mij helemaal niet zo offtopic wat er daar gepost wordt. Mensen leveren instant-commentaar op wat ze op dát moment zien op de streams. Dat is ontopic.
Je bereikt er niets mee door zo'n topic te sluiten, behalve een hoop heibel.
Ik vind het ook zo betúttelend, wat jij wilt afdwingen. Users maken zélf wel uit wat ze leuk vinden. Natuurlijk gebeurt dat binnen een kader van basis-afspraken, maar zolang die niet keihard genegeerd worden: let it flow!!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_30576944
Gert, qua naam is de reeks geen slowchat reeks en qua inhoud bestaat de reeks voor slechts een deel uit slowchat. We verschillen blijkbaar van mening over wat off topic is. Nogmaals, ik dwing niks af, ik betuttel niet. Iedereen mag van mij posten wat hij wil, zolang hij zekere grenzen niet overschrijdt, en die grenzen zijn zeker niet betuttelender dan de huidige regels op Fok!, het gaat mij er om dat in het juiste topic gepost wordt.
  Moderator woensdag 14 september 2005 @ 18:04:37 #111
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30577912
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:25 schreef Bus watcher het volgende:
Gert, qua naam is de reeks geen slowchat reeks en qua inhoud bestaat de reeks voor slechts een deel uit slowchat. We verschillen blijkbaar van mening over wat off topic is. Nogmaals, ik dwing niks af, ik betuttel niet. Iedereen mag van mij posten wat hij wil, zolang hij zekere grenzen niet overschrijdt, en die grenzen zijn zeker niet betuttelender dan de huidige regels op Fok!, het gaat mij er om dat in het juiste topic gepost wordt.
OK, we hebben onze gedachten hierover nu wel uitgewisseld geloof ik.
pi_30579646
Knut en Silmawen zijn toch naar een live-uitzending geweest?
Zou 1 van jullie voor morgen middag contact met mij opnemen?
Ik gAa morgen nl en heb ff wat vraagjes omdat er ook geruchten zijn en wil ff kijken of de brief hetzelfde is.
  woensdag 14 september 2005 @ 19:14:45 #113
6941 APK
Factual, I think.
pi_30579808
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:10 schreef Anitra het volgende:

Ik gAa morgen nl en heb ff wat vraagjes omdat er ook geruchten zijn en wil ff kijken of de brief hetzelfde is.
En dan moeten wij nu vragen: Welke geruchten?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_30579924
Hahahh nee hoor. Het gaat over die veiligheidsmaatregelen die echt overdreven zijn waar ik wat dingen over gehoord heb en nu wil ik weten hoe ze echt zijn, dan kan ik me voorbereiden
  woensdag 14 september 2005 @ 22:03:09 #115
242 Pinball
Electric Monk
pi_30585873
Commentaren op de Live Streams - Deel 206 is wel genomineerd, maar er kan niet op gestemd worden?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  donderdag 15 september 2005 @ 07:26:50 #116
242 Pinball
Electric Monk
pi_30593934
Commentaren op de live streams - deel 207 heeft een geheime opdracht en laat niets los.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  donderdag 15 september 2005 @ 07:57:23 #117
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_30594070

allebei gesloten.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 15 september 2005 @ 09:25:00 #118
242 Pinball
Electric Monk
pi_30594933
  donderdag 15 september 2005 @ 14:12:25 #119
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30602123
Ooooh Ripley een zeer speculeerachtig topic over een AIDS-patiënt en een transseksueel in het BB-huis mag wel open blijven, maar waarom niet het grote Ralph en Nathalie-complottopic niet
Ik heb nog zoveel best gedaan op de OP !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 15 september 2005 @ 14:32:28 #120
6941 APK
Factual, I think.
pi_30602555
Wat zit die Dynabyte nou te kutten met URL's van foto's van geslachtsdelen in het streamverslagen-topic

Of is er iemand van die site waar ze gehost worden in een lollige bui?
pi_30602597
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:12 schreef Falco het volgende:
Ooooh Ripley een zeer speculeerachtig topic over een AIDS-patiënt en een transseksueel in het BB-huis mag wel open blijven, maar waarom niet het grote Ralph en Nathalie-complottopic niet
Ik heb nog zoveel best gedaan op de OP !
Die twee zijn officiele geruchten die ook in de media bevestigd zijn, die van jou is wel heel vergezocht. Maar ik moest wel glimlachen

Sorry, maar hij moet echt dicht
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 15 september 2005 @ 14:38:12 #122
6941 APK
Factual, I think.
pi_30602695
quote:
Op donderdag 15 september 2005 14:34 schreef Ripley het volgende:

Toch wel jammer hoor, Speculeren hoort een beetje bij BB en je kunt leuke discussies krijgen in zo'n topic.
Ik vond het wel goed dat het uit de slowchat was gevist.
  donderdag 15 september 2005 @ 15:36:58 #123
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30604173
quote:

[..]

Die twee zijn officiele geruchten die ook in de media bevestigd zijn, die van jou is wel heel vergezocht. Maar ik moest wel glimlachen

Wie weet wordt dit ook wel in de media bevestigd. De geruchten zijn nog erg vers hoor, net als dat met die HIV-patiënt en die omgebouwde. Ik vind het wel jammer hoor, want het was an sich een goed topic. Misschien dat ik het een beetje TRU-achtig bracht, maar het onderwerp zelf is eigenlijk nog geloofwaardiger dan die andere twee verhalen...
Kortom, ik hoop echt dat die weer open kan
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 15 september 2005 @ 16:15:39 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_30605273
quote:

[..]

Als je 'm openlaat komen ze vanzelf in de media... De eerste twee geruchten zijn als ik mezelf niet vergis ook via Fok! in de media gekomen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 15 september 2005 @ 17:11:04 #125
215 misterDre
Paint it black!
pi_30607032
Inderdaad jammer dat tie dicht is. En beetje speculeren kan toch geen kwaad.

En zo druk is he hier ook nou weer niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')