Het is stromend water....quote:Op donderdag 8 september 2005 17:42 schreef Ghostbuster het volgende:
Kunnen katten de legionella bacterie krijgen?
Ja, die ja! Maaruh.... kan je die gewoon aan laten staan? (24/7)quote:Op donderdag 8 september 2005 17:45 schreef Uhmmie het volgende:
hm zo'n cat-it?
mijn katten zijn er ultiem blij mee
alleen de oudste vond het in het begin niet zo leuk
maar die lebbert nou ook gewoon vrolijk van die bol af
zie mijn vorige reply... mn kat drink vies oud stilstaand groen water... vers water wil ze niet...quote:Op donderdag 8 september 2005 17:54 schreef Uhmmie het volgende:
katten drinken liever vers stromend water
en in die fontein zit dus een filtertje wat de boel zuivert
en ze drinken meer water
ik gooi er nou elke dag 1 a 2 glazen water bij
en met die normale bakjes.. dronken ze die nooit leeg (ruim minder dan 1 glas dus)
Katten drinken volgens mij graag stromend water. En er zijn nog wel nuttelozere dingen voor een kat te koop, zoals krabpalen van 2 meter hoogquote:Op donderdag 8 september 2005 17:51 schreef Ghostbuster het volgende:
Wat heeft z`on ding sowieso voor nut?
Ze kunnen toch gewoon uit een bakje drinken
Ze vinden vers stromend water lekkerder. Mijn kat staat elke morgen ook een half uur op het aanrecht te draaien en me in de weg te lopen tot ik de kraan zachtjes aanzet, om er vervolgens lekker lomp onder te gaan staan. Mn kat denkt volgens mij dat t n douche is.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:51 schreef Ghostbuster het volgende:
Wat heeft z`on ding sowieso voor nut?
Ze kunnen toch gewoon uit een bakje drinken
Mag ik je een tip geven?quote:Op donderdag 8 september 2005 17:56 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
zie mijn vorige reply... mn kat drink vies oud stilstaand groen water... vers water wil ze niet...
Een aanbieding bij een dierenwinkel.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:59 schreef kievit19 het volgende:
wil je me vertellen waar ze die voor 24,99 hebben
heb hem hier met op internet zoeken als goedkoopste voor ¤54 zien staan :S
(misschien dat er iemand anders beter kan googelen als mij)
ik ben niet zo van het 2e hands spul voor de lieve kattenbeestjesquote:Op donderdag 8 september 2005 21:27 schreef Kaatje_1406 het volgende:
[..]
Een aanbieding bij een dierenwinkel.
Op marktplaats staan er ook veel, voor nog minder!
Jammer dat ik dat niet eerder gezien had.
Maar misschien iets voor jou?![]()
Discus heeft zequote:Op vrijdag 9 september 2005 09:29 schreef ymme2 het volgende:
Waar kun je die dingen kopen? Ik heb ze nog nooit gezien namelijk
Ik heber 25 euro voor betaald in de aanbieding. Normaal zijn ze 35 euro.quote:Op vrijdag 9 september 2005 09:53 schreef ymme2 het volgende:
En wat kosten ze ongeveer? Dan ga ik aan het einde van deze maand eens even kijken
Omdat we een bepaalde hardheid van het water hebben hier (quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Je moet dus ook eens in de zoveel weken een nieuw filter erin doen, 3 filters voor 4.50 of 5 euro.
In die filter komt ook allemaal kattensnot en haren, als je die een jaar! laat zitten is dat niet zo fris hoor. Bovendien kan je pomp gaan verstoppen, dan gaat ie raar pruttelen, stroomt dat water niet meer en ben je minimaal een half uur bezig met een tandenstoker om hem weer schoon te krijgen.....quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat we een bepaalde hardheid van het water hebben hier (![]()
![]()
) wordt het filter hier amper vies, je schijnt er een half jaar tot jaar mee te kunnen doen. Ik werd nogal raar aangekeken toen ik vroeg om filters (dacht idd dat dat elke vier weken moest), maar hier dus niet
Haren en zo halen we (nou ja, vriendlief) er wel uit, maar het filter is verder helemaal schoon nog.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:37 schreef Floffy het volgende:
[..]
In die filter komt ook allemaal kattensnot en haren, als je die een jaar! laat zitten is dat niet zo fris hoor. Bovendien kan je pomp gaan verstoppen, dan gaat ie raar pruttelen, stroomt dat water niet meer en ben je minimaal een half uur bezig met een tandenstoker om hem weer schoon te krijgen.....
En dan gebruiken ze overdag wat er nog in dat bakje zit dus? Is ook wel een idee idd om hem niet altijd aan te hebben staan.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:51 schreef killerkef het volgende:
als ik thuis kom zet ik em aan, en dat zitten ze er al bij te wachten
erg grappig
Goede tip! de bol en alles haal ik wel altijd helemaal uitelkaar, maar ik wist niet dat t pompje ook uitelkaar kon. Dat scheelt weer een hoop gepeuter met tandenstokers... hahahaquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Floffy; de pomp kan je ook uit elkaar halen, dat paneeltje waar dat roostertje in zit kun je eraf pakken, daaronder zit een kapje en daaronder een schoepenradje, dat kan er ook uit. Heb ik vorige week voor de eerste keer uit elkaar gehaald en afgewassen.
voor overdag zet ik idd gewoon het bakje met water neer.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En dan gebruiken ze overdag wat er nog in dat bakje zit dus? Is ook wel een idee idd om hem niet altijd aan te hebben staan.
Ok, ik ben om...
Ik ga er eentje bestellen!
Mijn katten krijgen alleen droogvoer hier en dan is goed drinken helemaal belangrijk!
Het was wel flink peuteren hoor, aan de onderkant zit een "bobbeltje" zodat dat kapje er niet vanzelf af komt. Maar er stond in de gebruiksaanwijzing dat het kon, dus ik had zoiets van "Eraf zul je, kreng ! Eraf !" . Op een ander forum was er iemand die alleen wist dat de bol en de plaat van elkaar konden, er groeide bij haar iets groens op de bodem van de bol !quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:58 schreef Floffy het volgende:
[..]
Goede tip! de bol en alles haal ik wel altijd helemaal uitelkaar, maar ik wist niet dat t pompje ook uitelkaar kon. Dat scheelt weer een hoop gepeuter met tandenstokers... hahaha
Ik wil al heel lang zo'n Zoomgroom borstel, en dat voer van Almo nature schijnt ook heel goed te zijn, wil ik ook wel proberen. En voor volgend jaar zo'n kattenkalender (Als iemand weet waar je een Pim en Pom kalender kan kopen hoor ik dat graag trouwens) en en en ...quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik word wel heel hebberig van deze site trouwens hoor: http://www.fretten.nl/kattenframe.html
Zie allemaal leuke dingen, ook een paar die Juultje heel gaaf gevonden zou hebben.
hoor ik daar ervaring?quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:37 schreef Floffy het volgende:
[..]
In die filter komt ook allemaal kattensnot en haren, als je die een jaar! laat zitten is dat niet zo fris hoor. Bovendien kan je pomp gaan verstoppen, dan gaat ie raar pruttelen, stroomt dat water niet meer en ben je minimaal een half uur bezig met een tandenstoker om hem weer schoon te krijgen.....
Ik kom af en toe in die winkel en wat er op de site staat is niks van wat ze écht hebbenquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik word wel heel hebberig van deze site trouwens hoor: http://www.fretten.nl/kattenframe.html
Zie allemaal leuke dingen, ook een paar die Juultje heel gaaf gevonden zou hebben.
Zoiets hebben ze op het moment bij intratuin voor 39,95.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:47 schreef Piles het volgende:
[afbeelding]
Op petplanet.co.uk staat ie voor £ 29,99. Het water komt er vanboven uit, en loopt dan over de bol naar beneden.
is dat nou een goed punt of juist niet?quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:58 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik kom af en toe in die winkel en wat er op de site staat is niks van wat ze écht hebben![]()
haha, ben ik gelukkig niet de enige die hebberig wordt van die site! wat hebben ze veel! en wat is het mooi!!quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan rustig een uur of 2 door die winkel lopen en overal aanzitten en zoquote:Op vrijdag 9 september 2005 18:33 schreef Fratz het volgende:
[..]
haha, ben ik gelukkig niet de enige die hebberig wordt van die site! wat hebben ze veel! en wat is het mooi!!het is dat ik op het moment geen huisdier heb, maar anders..
pumpkin_Ruby ik moet het nog even kwijt, wat een geniale tip! Het heeft nog een half uur geduurd voordat ik die pomp open had, maar jemig de pemig wat zat daar een troep in! Nu begrijp ik waarom die pomp alleen maar zat te brommen en amper pompte! Kattenfontein-tip van het jaar hoor!quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Floffy; de pomp kan je ook uit elkaar halen, dat paneeltje waar dat roostertje in zit kun je eraf pakken, daaronder zit een kapje en daaronder een schoepenradje, dat kan er ook uit. Heb ik vorige week voor de eerste keer uit elkaar gehaald en afgewassen.
Nog steeds blij ermee (je katten ook?)? Ik overweeg om ook zo een ding te kopenquote:Op donderdag 15 september 2005 23:55 schreef Brighteyes het volgende:
Dat denk ik wel hoor!
Ik heb voor die ene gekozen waar ook een waterbakje bij zit (ook het ververste water) ipv alleen de bol zodat als een kat die bol niet ziet zitten die iig ook nog uit dat bakje kan drinken.
Les 1: Verkooptechniekenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
Op zich was het wel een leuk ding maar ik vond dat het water toch vrij snel vies en slijmerig werd en dan drinken mijn katten er niet meer uit en ik was toch niet van plan dat ding elke dag uit elkaar te halen.
Zie de reactie hierboven en nog veel verder bovenin het topic.quote:
Ik maak ook elke dag de waterbak schoon, dat geslijm vind ik ook maar nix. En toch nog drinkt me ene poes uit de doucheput en uit de afwasbak (waar dus kraanwater in zit in 1 van de bekers of zo) of uit de kraan zelf. De andere poes boeit het weinig of er slijm in bak zit of niet, die likt de hele bak toch wel leeg.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
Je mag die van mij van me overnemen!
Op zich was het wel een leuk ding maar ik vond dat het water toch vrij snel vies en slijmerig werd en dan drinken mijn katten er niet meer uit en ik was toch niet van plan dat ding elke dag uit elkaar te halen.
Plus dat ik op het huidige voer en drink plekje geen stroom heb.
HIj staat dus op zolder niks te doen.
En de poezebeesten drinken gewoon weer uit een bakje.
Deze hebben wij ook. Mevrouw en meneer vonden hem de eerste paar seconden eng, maar nu is water vanaf de bol likken veel lekkerder dan uit de wc-pot drinkenquote:Op donderdag 8 september 2005 17:47 schreef Piles het volgende:
[afbeelding]
Op petplanet.co.uk staat ie voor £ 29,99. Het water komt er vanboven uit, en loopt dan over de bol naar beneden.
Morgen gaat de Discusfolder in, misschien staat ie daar wel in. Vanaf morgen kun je die bekijken op Discus.nlquote:Op zondag 22 januari 2006 14:35 schreef Racemol het volgende:
Ik wil ook wel zo'n Catit fonteintje. Iemand een idee waar deze in de aanbieding is?
ja idd ze moeten dan met de poot onder water. Ik weet ook niet wat voor een katten ik heb, maar ze zijn al vanaf 8 weken zo inventief. Ze zijn nu rond de elf maanden en ze zijn wat rustiger geworden, maar halen nog genoeg kattenkwaad uitquote:Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hoe komen ze erop ! Jouw katten zijn wel erg inventiefDe mijne zijn er nog niet opgekomen om in het binnenste van dat apparaat te gaan peuren. (ze moeten dan toch met hun pootjes onderwater ?)
Heb je een foto van de jouwe?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zie de reactie hierboven en nog veel verder bovenin het topic.
Het lijkt erop dat ik een van de weinigen ben die dat als een probleem ervaren...
Ik maak liever 1 keer per dag hun gewone waterbak even schoon en vers water erin.
en de bol staat er goed op? vreemd heb er nog geen last van gehadquote:Op maandag 30 januari 2006 10:21 schreef Stiemie het volgende:
Bij ons is het drinkbakje soms bijna leeg terwijl er in de bol zelf nog genoeg water zit. Het lijkt dan alsof de bol gewoon niet 'leegloopt'.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Of misschien een oplossing weten?
misschien heeft het pompje niet genoeg kracht om het water rond te pompen. Als je de fontein een tijdje niet hebt geschoongemaakt en de filters niet tijdig vervangt kan het pompje verstopt raken.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:46 schreef Stiemie het volgende:
Ja, de bol staat er goed op. Soms loopt er wel wat water uit als je de bol even optilt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu moeten we elke dag het waterbakje bijvullen anders komt die helemaal droog te staan...
Misschien het pompje zelf even een keertje schoonmaken. Er kunnen haren in zitten. (Dit had ik laatst zelf ook....quote:Op maandag 30 januari 2006 19:46 schreef Stiemie het volgende:
Ja, de bol staat er goed op. Soms loopt er wel wat water uit als je de bol even optilt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu moeten we elke dag het waterbakje bijvullen anders komt die helemaal droog te staan...
Sorry, ik zie dit nu pas.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:01 schreef ymme het volgende:
Heb je een foto van de jouwe?
Met of zonder mat eronder?
ik heb wel interesse hierin namelijk.
Ja ik het nog steeds heel veel interessequote:Op zaterdag 11 februari 2006 09:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sorry, ik zie dit nu pas.
Ik heb ook de mat eronder.
Ik zal van de week even een foto maken als je nog interesse hebt.
Inclusief of exclusief verzendkosten.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
15 Euro?
Doe maar. Ik neem het voor 15 euro van je over?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:00 schreef Brighteyes het volgende:
In principe zit alles er nog bij, mss nog ergens 1 filter erbij ook. Hij is 2 1/2 maand gebruikt. Ik zie hierboven dat hij er 15 sept. was en we zijn 29 Oktober verhuisd en toen hebben we hem niet meer gebruikt.
Ik moet even kijken hoor wat de verzendkosten zullen zijn. Eerst moet ik hem nog ergens van zolder uitspitten.
Ik zie er toch vanaf..quote:Op maandag 13 februari 2006 08:28 schreef ymme het volgende:
[..]
Doe maar. Ik neem het voor 15 euro van je over?
Kun je in elke dierenzaak van die filters kopen?
Ik heb alleen ervaring met het fontein op zich.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:15 schreef Cherishe77 het volgende:
Ik heb er vandaag eentje gekocht en alhoewel het water eerst niet helemaal over de bol liep heb ik hem gewoon scheef gehouden en gedraaid tot ie dat wel deed...en toen voorzichtig neergezet...gaat nu prima....katje is er heel blij mee en zit inderdaad ook met haar poot richting filter.Tja ook een erg inventief ding ( kat en fonteintjeHij was in de aanbieding bij de boer diervoeders voor 29,95 maar kat viers vandaag haar eerste verjaardag
Iemand ervaring met die mat???
Graag jullie mening want ik vond 15 euro wel duur
Die oplossing voor de filter, dus een gaasje ervoor doen in die uitsparing werkt hier prima!!!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:05 schreef MrWes het volgende:
[..]
Ik heb alleen ervaring met het fontein op zich.
Mijn katten weten ook altijd wel wat te versieren met de fontein.
Soms weten ze zelf de filter er onderuit te pielen![]()
Hoe ze het doen mag joost weten, maar dat moeten ze haast samen doen![]()
En het is dan een heerlijk zooitje![]()
quote:Op donderdag 8 september 2005 17:26 schreef darkskedar het volgende:
je hebt je geld aan iets onzinnigs uitgegeven.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:54 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Die gebruik ik inderdaad ook niet, een los bakje ernaast vind ik handiger.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:11 schreef tonja het volgende:
Het voederbakje dat je aan het drinkbakje kan bevestigen vind ik echt een slecht idee. Je kan het maar beter een beetje uit de buurt van het ding zetten, dan wordt het water veel minder snel bevuild door het morsen.
Veel vaker schoonmakenquote:Op woensdag 28 juni 2006 15:16 schreef stigchel het volgende:
Ik heb hem al een hele tijd. Nooit bij stilgestaan. Gewoon vullen als ie leeg is en gaan. En drinken als gekken. Toen bedacht ik me ineens dat het misschien wel eens leuk was om het schoon te maken. Aldus helemaal uit elkaar gehaald, afgewassen, nieuw filter erin en gaan. Nou staat ie practig te blinken, maar ook te stinken. Het is echt een putlucht. Ik hem hem sindsdien al tig keer afgewassen, dag met chloor gedraait, dag met cilic bang gedraaid. Wordt alleen maar schoner en schoner, maar nog steeds stinken.
Er wordt gewoon als vanouds uit gedronken, maar ik het er zelf last van. Ideeen?
Zelfde verhaal bij de mijne, te vies en slijmerig. Alleen wil mijn katje nu niet uit een gewoon bakje drinken, alleen uit de kraanquote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:35 schreef tonja het volgende:
Ik heb de mijne niet meer in gebruik. Je kan poetsen wat je wil, maar het wordt vrijwel meteen weer slijmerig. Ik ben bang dat het een bron van bacterieen is. Legionella en dergelijke.
Wij ook. Wat een gedoe. En de kat dronk lekker regenwater...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:51 schreef Stiemie het volgende:
*schop*
Wij hebben de fontein inmiddels wegens tijdgebrek weggedaan. Het ontkalken is toch wel een hele klus steeds.
Al een liefhebber voor de filters gevonden! Ik stuur ze op!
Noem me blond maar hoe krijg je die bol helemaal uit elkaar? Ik ben bang 'm definitief te slopen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:15 schreef teigan het volgende:
Bij ons blijft ie wel mooi schoon en niet slijmerig.. Gewoon de bol zelf ook uit elkaar schroeven en boenen helpt hier genoeg...
Ik heb de Petmate net binnen gekregen. Inderdaad geruisloos (voor zover ik dat nu kan beoordelen, er wordt een heel huizenblok verbouwd aan de overkant wat een hoop herrie maakt).quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:07 schreef Scandalous het volgende:
Na die klote Cat It heb ik nu een Petmate, die is een stuk stiller en ook snel schoon te maken
Je moet het gewoon even voordoen, dat moest hier ook eerst gebeuren voordat poesje het durfdequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:27 schreef tonja het volgende:
Loes heeft er al even aan gelikt. Harry snapt het nog niet helemaal geloof ik.
Ik heb zo'n paal, en ik vind hem wel echt nuttig hoorquote:Op donderdag 8 september 2005 17:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Katten drinken volgens mij graag stromend water. En er zijn nog wel nuttelozere dingen voor een kat te koop, zoals krabpalen van 2 meter hoog![]()
Yeps en het kan ook rasgebonden zijn. Die van ons mogen graag klimmen, of dit nu het gaas is van de ren, de degoekooi, het wasrek of een kast alles moet er aan geloven. Met een krabpaal zijn ze vaak ook prima tevreden en dan leven ze zich daar meer op uit (zeker met ligplekken bovenin).quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb zo'n paal, en ik vind hem wel echt nuttig hoorHet voorkomt o.a. dat de poezen mijn meubels slopen en ze vinden het leuk om erin te klimmen
Over die bol: gewoon rustig laten wennen, ik heb er ook één gehad (nu helaas kapot). Mijn katten vonden het fantastisch!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |