abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30418224
Wat leuk, die wil ik ook wel hebben
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:41:30 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30418255
Wat zouden jullie aanbevelen? Met of zonder bakje erbij?
Ik denk dat zeker een van mijn katten dit heel erg zal zien zitten want die vlieg altijd meteen op het bakje water af als ik het net ververst heb, de rest van de dag zie je haar minder...

Ik vind alleen dat bolletje er wel heel erg ok uit zien.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2005 @ 12:41:39 #53
43556 miss_dynastie
pi_30418263
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:37 schreef Floffy het volgende:

[..]

In die filter komt ook allemaal kattensnot en haren, als je die een jaar! laat zitten is dat niet zo fris hoor. Bovendien kan je pomp gaan verstoppen, dan gaat ie raar pruttelen, stroomt dat water niet meer en ben je minimaal een half uur bezig met een tandenstoker om hem weer schoon te krijgen.....
Haren en zo halen we (nou ja, vriendlief) er wel uit, maar het filter is verder helemaal schoon nog.
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:47:39 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30418453
Ik word wel heel hebberig van deze site trouwens hoor: http://www.fretten.nl/kattenframe.html
Zie allemaal leuke dingen, ook een paar die Juultje heel gaaf gevonden zou hebben.
pi_30418535
Ik pluk gewoon de haren van dat filter af bij het verschonen, spoel het af onder de kraan en alleen als het filter echt goor is doe ik er een nieuwe in.

Floffy; de pomp kan je ook uit elkaar halen, dat paneeltje waar dat roostertje in zit kun je eraf pakken, daaronder zit een kapje en daaronder een schoepenradje, dat kan er ook uit. Heb ik vorige week voor de eerste keer uit elkaar gehaald en afgewassen.

BE: ik heb 'm met bakje, en de katten drinken daar vooral uit, bij m'n beste vriendin drinken ze vooral van de bol, dus het is maar net wat je kat prettig vindt. Ik ben blij dat ik hem met bakje gekocht heb, want dat bevalt hier wel.
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:51:34 #56
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_30418584
wij hebben er eentje sinds mei en ik moet zeggen het is een succes
in het begin wisten ze niet precies wat ze er mee aan moesten, maar nadat ééntje het door had, gebruikten de andere 3 em ook snel

als ik thuis kom zet ik em aan, en dat zitten ze er al bij te wachten
erg grappig
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:55:01 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30418692
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:51 schreef killerkef het volgende:
als ik thuis kom zet ik em aan, en dat zitten ze er al bij te wachten
erg grappig
En dan gebruiken ze overdag wat er nog in dat bakje zit dus? Is ook wel een idee idd om hem niet altijd aan te hebben staan.

Ok, ik ben om...
Ik ga er eentje bestellen!
Mijn katten krijgen alleen droogvoer hier en dan is goed drinken helemaal belangrijk!
pi_30418793
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Floffy; de pomp kan je ook uit elkaar halen, dat paneeltje waar dat roostertje in zit kun je eraf pakken, daaronder zit een kapje en daaronder een schoepenradje, dat kan er ook uit. Heb ik vorige week voor de eerste keer uit elkaar gehaald en afgewassen.
Goede tip! de bol en alles haal ik wel altijd helemaal uitelkaar, maar ik wist niet dat t pompje ook uitelkaar kon. Dat scheelt weer een hoop gepeuter met tandenstokers... hahaha
I live in my own little world, but it's okay, they know me here.....
  vrijdag 9 september 2005 @ 13:00:16 #59
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_30418852
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En dan gebruiken ze overdag wat er nog in dat bakje zit dus? Is ook wel een idee idd om hem niet altijd aan te hebben staan.

Ok, ik ben om...
Ik ga er eentje bestellen!
Mijn katten krijgen alleen droogvoer hier en dan is goed drinken helemaal belangrijk!
voor overdag zet ik idd gewoon het bakje met water neer.
veel drinken is erg belangrijk. Ze drinken met zo'n fontein veel meer
pi_30418998
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:58 schreef Floffy het volgende:

[..]

Goede tip! de bol en alles haal ik wel altijd helemaal uitelkaar, maar ik wist niet dat t pompje ook uitelkaar kon. Dat scheelt weer een hoop gepeuter met tandenstokers... hahaha
Het was wel flink peuteren hoor, aan de onderkant zit een "bobbeltje" zodat dat kapje er niet vanzelf af komt. Maar er stond in de gebruiksaanwijzing dat het kon, dus ik had zoiets van "Eraf zul je, kreng ! Eraf !" . Op een ander forum was er iemand die alleen wist dat de bol en de plaat van elkaar konden, er groeide bij haar iets groens op de bodem van de bol ! En mijn beste vriendin vult hem alleen maar bij door glaasjes water in het bakje te gooien. Ze moet wel iets vaker vullen dan wanneer ze het hele reservoir zou gebruiken
pi_30419019
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik word wel heel hebberig van deze site trouwens hoor: http://www.fretten.nl/kattenframe.html
Zie allemaal leuke dingen, ook een paar die Juultje heel gaaf gevonden zou hebben.
Ik wil al heel lang zo'n Zoomgroom borstel, en dat voer van Almo nature schijnt ook heel goed te zijn, wil ik ook wel proberen. En voor volgend jaar zo'n kattenkalender (Als iemand weet waar je een Pim en Pom kalender kan kopen hoor ik dat graag trouwens) en en en ...
  vrijdag 9 september 2005 @ 13:07:25 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30419068
Ik heb voormezelf een kan waarin ik drinkwater filter dus ik hoef niet zo heel bang te zijn voor groene aanslag in die bol. Dubbelzuiver voor de katten dus.

Besteld! Ben benieuwd wanneer hij binnen is!
pi_30419476
Waar heb je deze besteld, brighteyes?
  vrijdag 9 september 2005 @ 13:30:37 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30419786
Bij http://www.fretten.nl/kattenframe.html en dan 'kattenartikelen' bovenaan.
Ik ben niet zo rond-shopperig, meer van de 'hebbuh!!!!' en deze site zag er zeer ok uit. Heb gelijk ook een ondermat een een voorraadje filters meebesteld. Scheelt weer in verzendkosten.
pi_30419980
Daar ga ik het ook bestellen. Ik had het alleen wel makkelijk gevonden als er ook een bakje naast had gezeten voor het voer
pi_30420494
Misschien zit dat er nog wel bij. Je kan dat bakje eraan "hangen" maar ik gebruik het niet omdat ik geen zin heb in brokjes/etensresten in het water en filter.
pi_30420539
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:37 schreef Floffy het volgende:

[..]

In die filter komt ook allemaal kattensnot en haren, als je die een jaar! laat zitten is dat niet zo fris hoor. Bovendien kan je pomp gaan verstoppen, dan gaat ie raar pruttelen, stroomt dat water niet meer en ben je minimaal een half uur bezig met een tandenstoker om hem weer schoon te krijgen.....
hoor ik daar ervaring?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2005 @ 14:58:27 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_30422800
quote:
Ik kom af en toe in die winkel en wat er op de site staat is niks van wat ze écht hebben
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:40:51 #69
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_30426232
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:47 schreef Piles het volgende:
[afbeelding]
Op petplanet.co.uk staat ie voor £ 29,99. Het water komt er vanboven uit, en loopt dan over de bol naar beneden.
Zoiets hebben ze op het moment bij intratuin voor 39,95.

De cat-it is dat
Mij lijkt het ook wel wat, maar nu me vriendin maar eens ompraten

[ Bericht 20% gewijzigd door MrWes op 09-09-2005 16:54:25 ]
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_30426811
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:58 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik kom af en toe in die winkel en wat er op de site staat is niks van wat ze écht hebben
is dat nou een goed punt of juist niet?
jobensaskia.nl
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2005 @ 18:33:03 #71
34726 Fratz
Max
pi_30429243
quote:
haha, ben ik gelukkig niet de enige die hebberig wordt van die site! wat hebben ze veel! en wat is het mooi!! het is dat ik op het moment geen huisdier heb, maar anders..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2005 @ 18:53:47 #72
7074 moussy
kuttekop
pi_30429738
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:33 schreef Fratz het volgende:

[..]

haha, ben ik gelukkig niet de enige die hebberig wordt van die site! wat hebben ze veel! en wat is het mooi!! het is dat ik op het moment geen huisdier heb, maar anders..
Ik kan rustig een uur of 2 door die winkel lopen en overal aanzitten en zo

Wij hebben trouwens niet zo'n cat it ding, omdat ik het nogal van flut-plastic vond, oftewel, te duur Ik heb gewoon een grote glazen vaas op tafel staan, met een bosje aquariumplantjes en een filtertje
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:17:16 #73
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30430465
Hoe werkt dat ding eigenlijk? Werkt het op batterijen of zo?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30430528
Ik heb vandaag ook zo'n fonteintje gehaald bij de Intratuin. Met gratis voederbakje (wat ik niet gebruik) en was in de aanbieding van 39,95 voor 29,95.
Mijn poes Spetter heeft er al wat van gedronken.
Het water ging eerst wel voor de helft mooi over de bol heen, tot ik besloot dat ik weinig water erin had gedaan en hem opnieuw had gevuld. Nu gaat het water maar over een klein stukje

Het kabbelende water op de achtergrond werkt ook nog relaxing
=^.^=
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:28:58 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30430924
Mss recht zetten of zo?
pi_30431119
Ja ik denk dat de vloer niet geheel recht is, (nieuwbouwhuis beton enzo.. )
Dus ik ga hem vanavond nog maar even verplaatsten kijken of dat helpt...
=^.^=
pi_30433550
Als het water bij mij niet mooi over de bol loopt dan houd ik hem scheef, vanachter bij die uitsparing voor het snoer vastpakken, dan loopt er extra water op de grondplaat en loopt er ook meer over de bol. En dan even met je handen eroverheen wrijven. Bij het vullen die bol gewoon helemaal vol doen.
pi_30443004
je moet idd even flink met je handen over die bol.. dan gaat het beter
jobensaskia.nl
pi_30445260
Nou het is gelukt... Het water gaat nu voor 3 kwart over de bol heen. Dat is al genoeg. Met maar 1 kat (voorlopig) en het gene waar het water niet overheen gaat, staat toch richting de muur..
En ze is nu ook eindelijk gaan drinken van de bol zelf. Niet vanuit het bakje
Weer een mijlpaal bereikt..

thanks voor de adviezen
=^.^=
  zaterdag 10 september 2005 @ 08:45:23 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30445291
Ben benieuwd wanneer de mijne binnenkomt. Zal wel van de week zijn en dat ik hem dan donderdagavond eens op kan gaan halen of zo.
pi_30445310
Je had er ook een matje bij besteld he? Dat lijkt mij wel handiger....
Hij staat nu bij ons op het laminaat en vooral de eerste keer en dan vooral als je met je hand over de bol gaat, gaat het water er nog wel naast.
Dus gister op zoek geweest naar dit ding en vandaag op zoek naar een matje en gelijk ook wat filters erbij

maar ben allang blij dat de moeite het waard was
=^.^=
  donderdag 15 september 2005 @ 10:07:25 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30595872
Hij is bezorgd!
Althans, gisteren en eergisteren maar ik was er niet. Ga hem vanavond ophalen bij het postkantoor! Ben erg benieuwd!
pi_30608777
Nou, die van mij werkt ideaal! Ik moet hem om de dag bijvullen. En dat is dan met 1 poes!
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
pi_30610093
hmm inderdaad.. hier elke dag met 2 poezen
jobensaskia.nl
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2005 @ 23:21:09 #85
34726 Fratz
Max
pi_30619521
En Brighteyes?? Hoe bevalt de fontein!!!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  donderdag 15 september 2005 @ 23:51:06 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30620748
Ze zijn er blij mee!
Althans, iig degene waarvan ik dacht dat ze hem leuk zou vinden. De ander vond het nog een beetje engig.

Ik vind hem helemaal geweldig!
pi_30620822
Is het wat voor onze X-factor, die nergens anders meer uit drinkt dan uit de gieter
  donderdag 15 september 2005 @ 23:55:31 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30620916
Dat denk ik wel hoor!
Ik heb voor die ene gekozen waar ook een waterbakje bij zit (ook het ververste water) ipv alleen de bol zodat als een kat die bol niet ziet zitten die iig ook nog uit dat bakje kan drinken.
pi_30886261
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

pumpkin_Ruby ik moet het nog even kwijt, wat een geniale tip! Het heeft nog een half uur geduurd voordat ik die pomp open had, maar jemig de pemig wat zat daar een troep in! Nu begrijp ik waarom die pomp alleen maar zat te brommen en amper pompte! Kattenfontein-tip van het jaar hoor!
I live in my own little world, but it's okay, they know me here.....
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:44:11 #90
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_31059703

Ik had al eerder in deze topic gereageerd met vragen, maar nu kan ik mededelen dat ik het bezit ben gekomen van de (meeste luxe versie dacht ik) van de Cat-it fontein.
Gisteren hebben we hem gekregen van een collega van me ... helemaal top

Net heb ik hem neergezet en eigenlijk likten de katten er direct al aan.
Waren verder niet bang ofzo.
Enige wat me opgevalt is het snoertje/stukje tuinslang dat eraan zit.
Het bied maar minimale bescherming (vind ik) en het was slimmer geweest als ze gehele snoer zo beschermd hadden, nu ga ik dat zelf nog maar doen.
Ik weet niet hoe het bij jullie allemaal zit, maar mijn kittens zijn gek op alles wat beweegd, dus ze gaat geheid met het snoer spelen ....

Iedereen nogmaals bedankt voor de tips die in de vorige berichten stonden!, ik heb er veel aan gehad bij het in gebruik nemen!!
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:09:01 #91
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_31152227
Hier stond er ook enkele dagen 1. Met de nieuwschierigheid van onze bengaaltjes was de doos zo gevuld met 1 kat terwijl de andere onderdelen wou pikken onder het uitpakken. Ik alles afgewassen zoals voorgeschreven, water erin en zoef katjes erbij. Wow wtf is dat, het zoemt, het kabbelt, dat komt van tussen die rand vandaan. Poten tussen de bol en de rand. Op de achterpoten en dan zich laten vallen met 2 poten voor uit tussen de rand. Slaan, etc.

Toen ging er 1 drinken. Verder heb ik ze in 4 dagen eigenlijk geen aandacht meer aan zien besteden, tot vandaag. Moshi besloot hem weer een poging tot ontleden te ondernemen. En met veel success. Als je het handvat in je bek neemt kan je hem uit de houder tillen en zo het hele huis doorslepen. En het geeft nog een teringzooi ook. Geweldige pret dus.

Volgende keer krijgen ze weer elk een muisje van 15 cent wat ze dan in een nieuw record mogen slopen (enkele minuten reduceert zoiets tot platgekauwd platic karkas met een slijmerig hoopje stof ernaast).
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_31155528
hehehe fijn buttercup
dat word dus geen luxe speelgoed meer voor die poezen van jou
jobensaskia.nl
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 11:02:06 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31277012
Buttercup! Leuk die beesten van jou!

Ik ging net de mijne schoonmaken (doe ik 1 keer in de week)... zit er gewoon een spin in het water onder de bol. Dus bij het motortje in de buurt. Jak!
pi_31280578
hmm nou ben ik alleen dat linkje met die gebruiksaanwijzing kwijt
iemand die hier toevallig nog?
jobensaskia.nl
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:59:08 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31280882
Hij stond nog onderaan bij de slotjes, maar idd wel handig om die even hier te plaatsen.

Bij deze:
http://www.hagen.com/pdf/cats/CATIT_Fountain_Catalog_MR.pdf

pi_31281019
ah ik was hem serieus even kwijt
(en bookmarks van computer waren gewist somehow )

tnx!

overigens.. hij staat hier even op non actief omdat ie gewassen moet worden
maareh.. die gewone bakjes water zijn mooi niet goed genoeg meer hoor
jobensaskia.nl
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 14:43:46 #97
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_31281888
die komt er dit jaar nog wel in!
*snucks*
pi_31403026
Durven jullie de fontein aan te laten staan als jullie niet thuis zijn? Ik zet 'm zelf eigenlijk altijd uit...
pi_31406522
Ja hoor, hij staat hier altijd aan, dag en nacht.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:11:43 #100
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_31443268
Ik heb vorige week ook een kattenfontein gekocht. Het werkt prima, ze drinken veel meer, dat merk ik aan de kattenbak.

Het voederbakje dat je aan het drinkbakje kan bevestigen vind ik echt een slecht idee. Je kan het maar beter een beetje uit de buurt van het ding zetten, dan wordt het water veel minder snel bevuild door het morsen.

Het gezoem vind ik ook wel irritant eigenlijk, maar dat begint al een beetje te wennen. Ik kan de fontein wel in een andere kamer zetten, maar voorlopig vind ik het te leuk om ze te zien drinken.
Het voer staat om die reden ook bij mij in de huiskamer.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')